QlikSense erfaren BI-utvecklare till globalt teknikbolag
Friday Väst AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Har du erfarenhet av QlikSense och applikationsutveckling inom Business Intelligence? Vill du ta nästa steg i karriären på ett internationellt teknikbolag med stark innovationskultur? Då kan detta vara rollen för dig. Här får du möjlighet att arbeta globalt och vara med och forma framtidens datadrivna beslutsstöd. OM TJÄNSTEN: Vår kund är ett globalt teknikföretag i tillväxt, med en stark kultur präglad av innovation, samarbete och teknisk nyfikenhet. Du kommer att tillhöra ett internationellt team inom Business IT Applications, där du får arbeta nära applikationsansvariga och specialister inom olika affärsområden. Rollen är bred och operativ med stort fokus på utveckling av BI-lösningar som används över hela världen. Det är en miljö där din förmåga att ta initiativ, prioritera och bidra till förbättring kommer till sin rätt. ARBETSUPPGIFTER: Utveckla och förbättra BI-lösningar genom hela systemlivscykeln Säkerställa datadrivet beslutsfattande via analys, visualisering och presentation Identifiera förbättringsmöjligheter och driva standardisering och dokumentation Stötta användare på olika nivåer i organisationen Samarbeta med olika affärsområden och interna stakeholders Arbeta i en miljö med verktyg som QlikSense, QlikView, Azure Power BI och ML-lösningar VI SÖKER DIG SOM: Har en akademisk examen inom t.ex. data/IT, information/kommunikation eller industriell ekonomi Har erfarenhet av applikationsutveckling och/eller systemförvaltning Har praktisk erfarenhet av QlikSense (utveckling, analys, presentation) Har god förståelse för eller erfarenhet av ERP-system Talar och skriver obehindrat på engelska Meriterande: Erfarenhet av QlikView, Azure eller andra BI- och dataplattformar Erfarenhet från arbete i internationella organisationer VI SÖKER DIG SOM: Är strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du trivs i föränderliga miljöer och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med olika delar av organisationen. Du är nyfiken, självgående och gillar att omsätta data till insikter som gör skillnad. OM KUNDFÖRETAGET: Företaget är ett globalt teknikbolag med lösningar som används i flera branscher – från avancerad industri till medicinteknik. Med stark innovationskraft, internationell närvaro och hög teknisk kompetens är de en viktig aktör i sin nisch. De befinner sig i en tillväxtfas och söker nu fler medarbetare som vill växa tillsammans med dem. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter tid blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: heltid Start: enligt överenskommelse Placering: Täby Lön: Marknadsmässig månadslön / Timlön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail. OM FRIDAY: På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet. Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups. Sökord: Qlik Sense, BI- utveckling, QlikView, Azure, systemförvaltning, applikationsutveckling, ERP

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Legitimerad lärare inom Nätverksteknik!
Paradigma AB
Gymnasielärare

Om Nordiskt Lärcenter Nordiskt Lärcenter är en ambitiös skolverksamhet inom kommunal vuxenutbildning, specialiserad på att erbjuda kvalitativa utbildningar inom olika yrkesinriktningar anpassade för att möta dagens och morgondagens arbetsmarknadsbehov. Vår filosofi grundar sig i tron att utbildning ska vara tillgänglig för alla, oavsett var i livet du befinner dig. Därför erbjuder vi våra utbildningar i olika studieformer: distans, klassrum och lärling. Distansutbildningarna är flexibla och kan läsas på 25 %, 50 %, 75 % eller 100 % studietakt, vilket gör det möjligt att kombinera studier med arbete, familj eller andra åtaganden. Klassrumsundervisningen passar dig som föredrar lärande i en traditionell skolmiljö, medan lärlingsutbildningen ger dig möjlighet att lära dig yrket direkt på en arbetsplats med stöd av en handledare. Nordiskt Lärcenter söker nu en engagerad och legitimerad lärare inom Nätverksteknik som önskar arbeta extra på timmar. Om tjänsten: ✅ Arbetstid: Måndag, Onsdag och Torsdag kl 12:00-17:00. ✅ Undervisningstid: 11 timmar per vecka ✅ Anställningsperiod: sista veckan i Juli - mars, med stor möjlighet till förlängning ✅ Anställningsform: visstidsanställning ✅ Kursmaterial: Färdig kursplanering finns ✅ Bedömning & betyg: Du hanterar bedömning, återkoppling och betygsättning Skicka din ansökan och ange ditt löneanspråk per timme. Kravprofil: Lärarlegitimation är ett krav. Du har ett agilt förhållningssätt kring lärande, med fokus på att anpassa undervisningen efter individers olika förutsättningar och behov. Erfarenhet av att undervisa i olika undervisningsformer.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Erfaren och noggrann Truckförare
Eterni Sweden AB
Truckförare

Truckförare till Eternis kunder Är du en flexibel och ansvarsfull person som söker efter ditt nästa jobb? Vi söker nu efter engagerade medarbetare med erfarenhet av truckkörning!  Eterni söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta inom lager med truckkörning. Du är noggrann i ditt sätt att arbeta, då kvaliteten i ditt arbete är A & O.  För oss är goda relationer en hjärtefråga, så väl med kunden, som med kollegor och medarbetare. Vi söker dig som är en ödmjuk lagspelare och alltid gör det lilla extra. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, men kan även jobba självständigt. Arbetet kan ibland vara fysiskt krävande, så Du får inte vara rädd att ta i när det behövs. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta hos någon av våra kunder i Södertälje med omnejd. Som truckförare spenderar du en stor del av dagen med att köra truck men andra arbetsuppgifter kan också förekomma. Exempel på övriga arbetsuppgifter: Hantera inkommande och utgående leveranser Registrera leveranser i kundens system Sortera och lagra leveranser på lagret Kvalifikationer Truckkort A+B Körkort Relevant erfarenhet av liknande tjänster Behärskar svenska muntligt och skriftligt Personliga egenskaper Då du kommer att jobba tätt tillsammans med andra så ser vi gärna att du är en flexibel person som trivs med att arbeta i lag. Vi lägger stor vikt vid personlighet och vi söker dig som är driven, social och positiv. Arbetet som truckförare kan vara ansträngande och det är ofta högt tempo vilket ställer krav på din fysiska kapacitet. Arbetstider Dagtid, 2-skift, Vi ser fram emot din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Säkerhetsanalytiker med inriktning mot krisberedskap och civilt försvar
Riksgäldskontoret
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Rollen som säkerhetsanalytiker med ansvar för krisberedskap och civilt försvar innebär att vara rådgivande inom krisberedskap och civilt försvar. Genom din sakkunskap bidrar du framför allt inom sakområdet i planering och genomförande av övningar, relevanta analyser och aktiviteter samt till att vidareutveckla styrande dokument, följa upp implikationer av nya regelverk och krav samt ta fram förslag till åtgärder. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att självständigt och tillsammans med andra, planera, genomföra och följa upp myndighetens arbete inom civil beredskap. Det innebär exempelvis att planera och genomföra övningar, omvärldsbevakning inom det egna ansvarsområdet samt att genomföra analyser, samordna och följa upp myndighetens arbete inom sakområdet. Som säkerhetsanalytiker samordnar du även arbetet med att utveckla och förvalta kontinuitetsplaner inför och vid höjd beredskap, arbetet med att utveckla och förvalta myndighetens krigsorganisation och bidra till samordning av myndighetens funktion för tjänsteman i beredskap. Du representerar även Riksgälden samt driver utvecklingsuppdrag i samverkan med andra myndigheter. Att ansvara för utveckling och förvaltning av myndighetens krigsorganisation men också för planering för fredstida krissituationer, liksom arbete med säkerhetsskydd och signalskydd ingår också i rollen. Som säkerhetsanalytiker deltar du i säkerhetsenhetens löpande arbete, t.ex. utredningar, beredningar med beslutsunderlag till myndighetens ledningsgrupp och hantering av remisser inom sakområdet.  Din profil Vi söker dig som har mycket god förmåga att muntligt och skriftligt förmedla kunskaper och insikter inom området och mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare och vågar be om hjälp när det behövs. För att lyckas i rollen bör du även ha helhetssyn och vara flexibel. Du har också: • akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, riskhantering, krisberedskap, samhällssäkerheteller utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • minst två års erfarenhet av arbete med frågor som rör totalförsvarsplanering • goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att leda och samordna arbete med kontinuitetshantering • erfarenhet av utveckling och förvaltning av kris- och krigsorganisationer • erfarenhet av att planera och genomföra utbildning, träning och övning inom sakområdet • erfarenhet från offentlig förvaltning. Övrig information Välkommen med din ansökan som innehåller CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV.  Skicka ansökan senast den 24augusti 2025. Ange referens 2025/359 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning. För information om tjänsten är du välkommen att kontakta säkerhetschef Mikael Holmer, 08-613 52 60 och kring rekryteringsprocessen HR-partner Maria Themnér, tfn 08-613 46 91. Fackliga representanter är: Linn Hedman Saco-S och Lena Niklasson ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00. Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor, löneväxling till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym. Alla medarbetare har tillgång till en egen plats på kontoret, det finns även möjlighet att arbeta på distans 2,5 dagar i veckan. Finansiellt innehav Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd. Säkerhetsprövning En anställning vid enhet Säkerhet innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning i enlighet med 3 kap. säkerhetsskyddslagen. Med anställningen följer att du kan komma att krigsplaceras. Om Riksgälden Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 240 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Product Area Expert
AB Electrolux
Lednings- och organisationsutvecklare

Solve complex problems. Decode the future. At Electrolux Group, as a leading global appliance company, we strive every day to shape life for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together we can develop solutions that provide an enjoyable and sustainable living. Come with us as you are. We believe that different perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Join us in our exciting quest to build the homes of the future. About the role: CDI Experience Organization is looking for an experienced Product Area Expert for the Digital Post-Purchase Product Domain – Service Operations Product Area, who is responsible for enabling an excellent post-purchase journey for our consumers together with our service partners. As a product area expert, you will be responsible for ensuring that the team is working on the right things to meet business goals. You will play a crucial role in the global development, implementation, and improvement of the products in the domain. You will collaborate closely with the product manager and cross-functional teams, including developers, designers, data and finance analysts, and key business stakeholders to define the product roadmap and drive its successful execution. Main responsibilities: • Product Discovery and Development: o Lead and/or support the product teams with the product discovery process. o Actively engage with stakeholders to gather and refine requirements, ensuring clear understanding of business needs and customer expectations. o Coordinate and plan for joint development projects with other business areas that involve cross-functional development across multiple domains. Ensure that all stakeholders are aligned at every stage of the development lifecycle. • End-to-end ownership of the assigned product area o Support for the development deficit - planning and prioritisation o Work closely with product, engineering, and delivery teams to ensure priorities are properly established and followed, based on the global product roadmap and product domain and product area strategy (short and long-term). o Run sprint planning, backlog refinement, and sprint reviews. o Prepare and coordinate requirements with detailed acceptance criteria to ensure development teams get the necessary details to deliver within timelines. o Analyze product performance to make informed decisions about what to improve iteratively. o Communicate regularly with stakeholders to keep them informed about product development and to gather feedback. • Responsible for the coordination of QA: • Coordinate & ensure fulfillment of acceptance criteria at the end of development. Who are you: o 3-5+ years of experience in product management, preferably in digital/web products o Strong analytical and problem-solving skills o Proven experience as a business analyst or similar role in software development o Knowledge of agile methodologies and product management tools (e.g. Jira, Confluence) o Understanding of product development and design principles o Excellent communication and stakeholder management skills o Bachelor's degree in a related field (e.g., business, computer science, engineering) o Experience with household appliances and/or service operations is an advantage You demonstrate: • Collaboration – contributes to a highly collaborative environment that allows a cross-functional team to thrive. • Communication – You communicate clearly and convincingly, confidently collaborating with stakeholders at all levels of the company. You are tactical and have a strategic ability to communicate and influence others. (people-oriented) • Proactivity – A self-starter – works proactively to identify opportunities and implement plans. • Problem solving – can connect the points between insights, strategy and conceptual direction; results are - as opposed to task - oriented. Where you'll be: This is a full-time position in one of our Electrolux Office in Stockholm, Sweden. You will be part of a dynamic international team where English is the natural language. Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment. Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family-friendly benefits Extensive learning opportunities and flexible career path. As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Visstid vårdbiträde till hemtjänst kvällar

Vårdbiträde Vi söker dig som vill arbeta hos oss på Saras Omsorgs hemtjänst på Östermalm och Gärdet. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett aktivt och hälsosamt åldrande på Östermalm. Vi söker nu dig som vill jobba extra på dagar/ helger och kvällar. Du besöker flera kunder under dag/kväll och hjälper dem med deras vardagssysslor till exempel tillredning av mat & måltider, hygien, matinköp, ledsagning osv. De flesta av våra kunder bor nära vårt kontor med gångavstånd på Gärdet. Vi söker dig som behärskar svenska i både tal och skrift och kan cykla. Du är empatisk och värnar om varje individ. För oss är det viktigt att de äldre personerna får ett värdigt liv och känna trygghet och meningsfullhet i sin vardag. Övrigt: Alla anställningar inom företaget omfattas av kollektivavtal. Vår arbetsplats ligger på Kampementsgatan på Gärdet, bara 5 minuters gångväg från bussar och tunnelbanestationen. Krav är att du kan cykla. Rekrytering sker fortlöpande. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
🌟 Välkomnande Office Manager till Stockholm – Vikariat 🌟
Sway Sourcing Sweden AB
Kontorsreceptionister

Älskar du att få andra att känna sig välkomna, har ett öga för detaljer och trivs i en levande kontorsmiljö? Nu söker vi en Office Manager till vår kund i Stockholm! Vi letar efter dig som vill vara navet i vår kunds kontorsupplevelse – en person som med glädje och professionalism möter både anställda och gäster med ett leende varje dag. Om rollenDu är den första personen som kollegor och besökare möter – varje dag blir din chans att skapa ett positivt första intryck! Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Skapa en varm och professionell atmosfär i receptionen Hantera interna kommunikationskanaler, uppdatera intranät och sköta administrativa uppgifter Stötta interna event, inklusive enklare logistik och uppställning Övervaka Slack-kanaler och ärendesystemet Jira för att snabbt lösa eller eskalera ärenden Säkerställa att kontorets gemensamma ytor alltid är i toppskick Koordinera med leverantörer och följa upp avtal kopplade till receptionstjänster Sköta rumsbokningar och ta hand om gäster Bidra till förbättringsinitiativ och kvalitetsuppföljning inom hospitality service Ansvara för matbeställningar vid behov Vem är du? Vi söker dig med en naturlig känsla för service – någon som är lösningsorienterad, självgående och trivs i ett högt tempo. Du är strukturerad, ansvarstagande och ser alltid till att det lilla extra blir gjort. Vi ser att du har: Minst 2 års erfarenhet från reception eller liknande serviceinriktad roll Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Erfarenhet av intern kommunikation och administration är meriterande Tidigare erfarenhet av Slack och Jira är meriterande En proaktiv inställning och gillar att ta initiativ En lagspelande attityd och förmåga att hantera många bollar samtidigt En vänlig, professionell och pålitlig framtoning Och inte minst – glimten i ögat och en god dos team spirit!  Startdatum: 4 augusti 2025 - ca ett år framåt (föräldravikariat) Plats: På kontoret i Stockholm under vardagar Urval och intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
SSP rekryterar Servicetekniker
Poolia Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Service, teknik och självständigt ansvar i Sveriges mest dynamiska resemiljöer. Har du en el-utbildning i grunden och trivs med att ta ansvar för både teknik och planering? Då kan du vara den vi söker! SSP söker nu en självständig och lösningsorienterad servicetekniker som vill arbeta i en varierad miljö där teknik och service möts i vardagen. Det här är en tillsvidareanställning hos SSP. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Som servicetekniker ansvarar du för att våra restauranger och caféer på Arlanda och Stockholm Centralstation fungerar optimalt. Du kommer arbeta både med akuta reparationer och långsiktigt förebyggande underhåll av restaurangutrustning, allt från kaffemaskiner till kylsystem. Detta är en roll där du kombinerar praktiskt arbete med planering och koordinering. Detta är en praktisk och varierad roll där du också förväntas planera och koordinera delar av arbetet. Du arbetar självständigt, men i nära dialog med chefer och externa leverantörer. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera och åtgärda felanmälningar från SSPs enheter. • Underhålla och reparera olika typer av maskiner och utrustning i restaurang- och cafémiljö, såsom kylskåp, kaffemaskiner, ugnar och annan köksutrustning. • Utföra förebyggande underhåll enligt schema. • Koordinera leveranser, installationer och externa tekniker vid behov • Dokumentera utfört arbete i ärendehanteringssystem. • Samarbeta med avdelningschefer, driftpersonal och externa leverantörer. Tjänsten är en heltidstjänst med huvudsaklig arbetstid förlagd till dagtid, även om viss flexibilitet kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Du utgår från Arlanda flygplats men kommer även regelbundet att arbeta på Stockholm Centralstation. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Du är en engagerad och självständig tekniker som trivs i en varierad roll där problemlösning och eget ansvar står i fokus. Med en teknisk bakgrund inom el och erfarenhet av reparation och underhåll, gärna av restaurangmaskiner, bidrar du med både kompetens och struktur i en miljö där tempot stundtals är högt. Din noggrannhet och förmåga att hålla ordning gör att du hanterar både akuta ärenden och planerade insatser med samma professionalism. För att vara aktuell för rollen behöver du ha: • Genomförd el-utbildning på gymnasial nivå eller via vuxenutbildning (t.ex. El- och energiprogrammet eller likvärdigt) • Slutförd praktik enligt utbildningens krav, detta är ett krav för att kunna utföra arbetsuppgifterna. • Erfarenhet av tekniskt underhåll eller reparationer, gärna inom restaurangutrustning (t.ex. kaffemaskiner, diskmaskiner eller kylutrustning) • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift och förmåga att kommunicera grundläggande på engelska • Vana att använda digitala verktyg och hantera enklare IT-system (t.ex. ärendehantering eller felsökningsguider) Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av kylteknik, storköksmiljöer eller maskiner kopplade till livsmedel • Har arbetat som elektriker eller inom el relaterade serviceyrken • Arbetat i miljöer som flygplatser, stationer eller andra reseintensiva platser Arlanda är ett skyddsobjekt, vilket innebär att säkerhetsprövning, inklusive registerkontroll, är ett krav. Du behöver redovisa vad du gjort de senaste 5 åren (max 28 dagars lucka), ange två referenser och inneha svenskt medborgarskap eller giltigt pass från ditt hemland. Om verksamheten SSP (Scandinavian Service Partner) är ett internationellt bolag som driver restauranger, caféer och butiker på reseplatser över hela världen. I Sverige är SSP verksamt på flygplatser, stationer och andra knutpunkter, däribland Arlanda och Stockholm C. Du känner säkert igen några av deras varumärken: MAX, Starbucks, Upper Crust, O’Learys, Caffè Ritazza med flera. Läs mer: https://www.foodtravelexperts.com/our-markets/europe/sweden/ Som medarbetare på SSP får du tillgång till flera värdefulla förmåner och utvecklingsmöjligheter: • Personalrabatter på mat och dryck i SSP:s enheter • Friskvårdsbidrag • Tillgång till parkering vid Arlanda • En omfattande digital utbildningsportal där du kan bredda och fördjupa din kompetens • Goda utvecklingsmöjligheter, SSP är en stor arbetsgivare med många interna karriärvägar • En trygg anställning med kollektivavtal och god arbetsmiljö

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Mötesbokare
Fortum Sverige AB
Marknads- och försäljningsassistenter

För att bli utvald för tjänsten måste den sökande genomgå en bakgrundsundersökning. Vi är Fortum Fortum är ett nordiskt energiföretag. Vårt syfte är att ge kraft åt en värld där människor, företag och naturen utvecklas tillsammans. Vi är en av de kraftproducenter i Europa som har lägst koldioxidutsläpp och vi leds av högt ställda hållbarhetsmål. Vi producerar och levererar fossilfri el och vi hjälper industrier att fasa ut sina fossila bränslen och växa. Vår kärnverksamhet i Norden består av effektiv fossilfri kraftproduktion och pålitliga leveranser av el och värme till hushåll och företag. Vi vill vara en säker och inspirerande arbetsplats för våra ca 5 000 medarbetare. Fortums aktie är noterad på Nasdaq Helsinki. fortum.se Din roll Som Mötesbokare hos Fortum blir du en viktig del av vårt säljteam. Din huvudsakliga uppgift blir att identifiera och kontakta potentiella kunder och boka in möten åt våra säljare. Du kommer att vara den första kontakten många av våra framtida kunder har med Fortum och din roll är att väcka intresse för våra tjänster och skapa goda relationer redan från start. Dina arbetsuppgifter kommer att vara: * Proaktivt kontakta företag via telefon, mejl och LinkedIn. * Boka möten för våra säljare och följa upp leads. * Uppdatera och hantera information i vårt CRM-system. Det här är en perfekt roll för dig som vill ta steget in i energibranschen och utvecklas inom försäljning och kundrelationer. Vad vi söker * Erfarenhet av hög kundkontakt och försäljning – via telefon (Outbound) * En vilja att lära dig mer om energi, försäljning och affärsutveckling. * God kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska. * Energifylld med positiv attityd och förmåga att arbeta självständigt. * Vana vid att arbeta med digitala verktyg och system. Det är meriterande om du har erfarenhet av CRM-system & B2B-försäljning. Varför Fortum På Fortum tror vi på en bättre framtid och vill vara med och skapa den. Vår arbetsplats är vår trygga punkt, både fysiskt och mentalt. Du kommer att få utvecklas tillsammans med professionella kollegor, ges förtroende och utrymme att utmana dig själv. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner, flexibla arbetstider samt distansarbete för att stötta din produktivitet, utveckling och välmående. För oss är det viktigt att bygga mångfaldiga team där alla känner sig inkluderade och behandlas lika. Mer information om vår kultur och våra förmåner hittar du här. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast möjligt, senast den 31 augusti. Urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt. Om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Timur Akgul, [email protected] Kontaktuppgifter till fackliga representanterhittar dulängst ner på denna sida.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
SSP rekryterar Servicetekniker
Poolia Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Service, teknik och självständigt ansvar i Sveriges mest dynamiska resemiljöer. Har du en el-utbildning i grunden och trivs med att ta ansvar för både teknik och planering? Då kan du vara den vi söker! SSP söker nu en självständig och lösningsorienterad servicetekniker som vill arbeta i en varierad miljö där teknik och service möts i vardagen. Det här är en tillsvidareanställning hos SSP. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Som servicetekniker ansvarar du för att våra restauranger och caféer på Arlanda och Stockholm Centralstation fungerar optimalt. Du kommer arbeta både med akuta reparationer och långsiktigt förebyggande underhåll av restaurangutrustning, allt från kaffemaskiner till kylsystem. Detta är en roll där du kombinerar praktiskt arbete med planering och koordinering. Detta är en praktisk och varierad roll där du också förväntas planera och koordinera delar av arbetet. Du arbetar självständigt, men i nära dialog med chefer och externa leverantörer. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera och åtgärda felanmälningar från SSPs enheter. • Underhålla och reparera olika typer av maskiner och utrustning i restaurang- och cafémiljö, såsom kylskåp, kaffemaskiner, ugnar och annan köksutrustning. • Utföra förebyggande underhåll enligt schema. • Koordinera leveranser, installationer och externa tekniker vid behov • Dokumentera utfört arbete i ärendehanteringssystem. • Samarbeta med avdelningschefer, driftpersonal och externa leverantörer. Tjänsten är en heltidstjänst med huvudsaklig arbetstid förlagd till dagtid, även om viss flexibilitet kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Du utgår från Arlanda flygplats men kommer även regelbundet att arbeta på Stockholm Centralstation. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Du är en engagerad och självständig tekniker som trivs i en varierad roll där problemlösning och eget ansvar står i fokus. Med en teknisk bakgrund inom el och erfarenhet av reparation och underhåll, gärna av restaurangmaskiner, bidrar du med både kompetens och struktur i en miljö där tempot stundtals är högt. Din noggrannhet och förmåga att hålla ordning gör att du hanterar både akuta ärenden och planerade insatser med samma professionalism. För att vara aktuell för rollen behöver du ha: • Genomförd el-utbildning på gymnasial nivå eller via vuxenutbildning (t.ex. El- och energiprogrammet eller likvärdigt) • Slutförd praktik enligt utbildningens krav, detta är ett krav för att kunna utföra arbetsuppgifterna. • Erfarenhet av tekniskt underhåll eller reparationer, gärna inom restaurangutrustning (t.ex. kaffemaskiner, diskmaskiner eller kylutrustning) • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift och förmåga att kommunicera grundläggande på engelska • Vana att använda digitala verktyg och hantera enklare IT-system (t.ex. ärendehantering eller felsökningsguider) Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av kylteknik, storköksmiljöer eller maskiner kopplade till livsmedel • Har arbetat som elektriker eller inom el relaterade serviceyrken • Arbetat i miljöer som flygplatser, stationer eller andra reseintensiva platser Arlanda är ett skyddsobjekt, vilket innebär att säkerhetsprövning, inklusive registerkontroll, är ett krav. Du behöver redovisa vad du gjort de senaste 5 åren (max 28 dagars lucka), ange två referenser och inneha svenskt medborgarskap eller giltigt pass från ditt hemland. Om verksamheten SSP (Scandinavian Service Partner) är ett internationellt bolag som driver restauranger, caféer och butiker på reseplatser över hela världen. I Sverige är SSP verksamt på flygplatser, stationer och andra knutpunkter, däribland Arlanda och Stockholm C. Du känner säkert igen några av deras varumärken: MAX, Starbucks, Upper Crust, O’Learys, Caffè Ritazza med flera. Läs mer: https://www.foodtravelexperts.com/our-markets/europe/sweden/ Som medarbetare på SSP får du tillgång till flera värdefulla förmåner och utvecklingsmöjligheter: • Personalrabatter på mat och dryck i SSP:s enheter • Friskvårdsbidrag • Tillgång till parkering vid Arlanda • En omfattande digital utbildningsportal där du kan bredda och fördjupa din kompetens • Goda utvecklingsmöjligheter, SSP är en stor arbetsgivare med många interna karriärvägar • En trygg anställning med kollektivavtal och god arbetsmiljö

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025