Fysioterapeut till LSS och äldreomomsorgen, vikariat
Upplands-Bro kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vi söker en fysioterapeut till ett vikariat inom LSS och äldreomsorgen med huvudsaklig placering i Bro. Som fysioterapeut kommer du att arbeta inom Enheten LSS grupp- och servicebostäder. I ditt team ingår två sjuksköterskor och en arbetsterapeut. Du har även stöd av en biträdande enhetschef i det dagliga arbetet. Under hösten så kommer HSL organiseras om och ledas under en enhetschef där all legitimerad sjukvårdspersonal från äldre och LSS skall ingå.  Du ansvarar för bedömning, träning och behandling utifrån ditt kompetensområde, samt för bedömning av hjälpmedelsbehov, förskrivning och uppföljning av hjälpmedel. En stor del av det dagliga arbetet innebär att handleda och informera den enskilde, anhöriga och personal. Du är en viktig resurs i ett rehabiliterande förhållningssätt och deltar i verksamhetens utveckling. Arbetet innefattar även samverkan med aktörer som habilitering och primärvård. I uppdraget möter du personer från 20 års ålder med beviljade insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), både i gruppbostad och daglig verksamhet. Du kommer också till viss del vara ett stöd och avlasta inom äldreomsorgen. Det är ett teamarbete. Arbetet är varierande och kräver bred kompetens, flexibilitet och ett rehabiliterande förhållningssätt. Du har särskild kunskap om hjälpmedel och deras användning och är en viktig del av teamet. Vi söker dig som: - Är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast - Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som fysioterapeut eller sjukgymnast - Har gärna erfarenhet av målgruppen - Har god förmåga att arbeta självständigt och i team - Är strukturerad, kreativ och har ett stort engagemang för målgruppen - Innehar B-körkort Vi erbjuder Upplands-Bro kommun har den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling. Utgångspunkten för våra uppdrag är den gemensamma arbetsplatsen, där vi tillsammans utvecklar verksamheten och skapar förutsättningar för samarbete. Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. Läs mer om kommunen som arbetsgivare https://www.upplands-bro.se/arbete-och-lediga-jobb/upplands-bro-som-arbetsgivare.html. Om tjänsten Detta är ett vikariat under införandet av ett nytt journalsystem. Vikariatet sträcker sig till maj 2026, med eventuell möjlighet till förlängning. Om rekryteringsprocessen Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast 250810. Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV, men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. De kandidater som bedöms uppfylla skalkraven (dvs. utbildning, kunskap och erfarenhet som efterfrågas) kommer erbjudas möjligheten att genomföra ett arbetspsykologiskt test.  Alla erbjudanden om annonsering och hjälp i rekryteringsprocessen undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan!   I Upplands-Bro strävar vi efter värdigt åldrande, där individens behov sätts främst. Äldreomsorgen handlar om att ge möjlighet till självständighet och valfrihet i boende och vård. Vi sätter höga krav på kvalitet och kontinuerlig uppföljning för att säkerställa en äldrevänlig och värdig miljö. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Platschef till H2 Entreprenad
OnePartnerGroup Borås AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

H2 Entreprenad söker nu en erfaren och engagerad platschef som vill vara med och forma framtidens projekt. Här får du en unik möjlighet att ta en central roll i ett växande företag där ledarskap, ansvar och kvalitet står i fokus. Om företaget Hanssons Hus Entreprenad, även kallat H2 Entreprenad, bildades 2015 i Ulricehamn och har sedan dess vuxit till en koncern med ca 130 medarbetare och en omsättning på cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget utför projektering och byggnation av större bostadsprojekt samt lokalanpassningar runtom i Sverige. Affärsmässighet, långsiktigt hållbara projekt och starka relationer är värden som genomsyrar verksamheten och ligger till grund för företagets framgång och tillväxt. Om tjänsten Du ansvarar för att leda och driva den dagliga produktionen ute på byggarbetsplatsen och blir en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs effektivt, säkert och med hög kvalitet. Rollen är operativ och innebär ett nära samarbete med både egna medarbetare och underentreprenörer. För att lyckas i rollen krävs ett tydligt ledarskap, god kommunikativ förmåga och en förmåga att skapa engagemang och struktur i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifter Som Platschef på H2 Entreprenad ansvarar du för att leda och styra byggproduktionen från start till mål. Du säkerställer att arbetet följer tidsplan, budget och kvalitetskrav, samtidigt som du skapar ett positivt arbetsklimat och en trygg arbetsmiljö. Du planerar det dagliga arbetet i detalj, följer upp produktionen och har ett nära samarbete med både interna medarbetare och underentreprenörer. I rollen ingår även ansvar för arbetsberedningar, egna kontroller, skyddsronder samt dokumentation och rapportering. Du hanterar material leveranser, sköter inköp av förbrukningsmaterial och ser till att allt flyter på effektivt och säkert på arbetsplatsen. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och kommunikativ, med förmåga att skapa goda relationer och ett bra samarbetsklimat. Du är en naturlig ledare som får med dig andra genom engagemang, närvaro och tydlighet. Du trivs i en roll där du har många kontaktytor och har lätt för att prioritera och fatta beslut, även i ett högt tempo. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös, med ett starkt eget driv och ansvarskänsla. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet från byggbranschen, gärna i en ledande roll. Du har god kännedom gällande lagar, avtal och riktlinjer inom bygg. Du har även vana att arbeta i digitala verktyg som Bluebeam och Trimble Connect. Det är meriterande om du har genomgått relevanta utbildningar och certifieringar inom exempelvis BAS-P/BAS-U, heta arbeten, HLR, ställningsbyggnad, säkra lyft, entreprenadsjuridik samt arbetsmiljö och säkerhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Din ansökan Vi vill uppmärksamma om att det är semestertider, vilket innebär att vi kommer att påbörja intervjuer först i augusti. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika,  [email protected]. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

23 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Junior Machine Learning Engineer
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Job Description A Junior Machine Learning Engineer (MLE) works as part of a cross-functional and collaborative product team to support an existing AI/ML product. By teaming up with more experienced engineers a Junior MLE gets the opportunity to learn more and further grow their understanding in all parts of the ML development lifecycle. A Junior MLE has a solid understanding of engineering principles as well as foundational understanding of common AI/ML algorithms/paradigms combined with a keen interest in advancing their technical knowledge and skills in building AI/ML products. Responsibilities Assist in developing, testing and maintaining high-quality AI/ML solutions by picking up smaller and well-defined tickets from the backlog Improve your knowledge by learning from more experienced ML Engineers Participate in code reviews to improve your coding skills and learn about internal best-practices and coding standards Assist in troubleshooting and resolving defects in existing AI/ML applications Engage in educational opportunities to improve your knowledge in the field -read professional publications, attend relevant conferences etc. Focus at setting up a learning journey to improve knowledge relevant to the role, such as programming, cloud development, MLOps etc. Qualifications Applicable working experience or Bachelor's or Master's degree in Computer Science, Machine Learning or related technical field Basic understanding of software development principles, algorithms, data structures and design patterns Knowledge in Python programming, and preferably also in other programming languages and paradigms such as Java, Go and SQL Theoretical understanding of common AI/ML algorithms and paradigms Familiarity with version control systems such as Git Familiarity with cloud technologies, preferably one of the major cloud platforms Additional information This is a full-time position based in Stockholm. Apply by sending in your CV in English as soon as possible, but no later than 16-February 2025. We will review and interview candidates ongoing. Due to data policies, we only accept applications through the career page.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Vik. barnskötare, uppdrag skolgårdspedagog eller vikariesamordnare
Stockholms kommun
Barnskötare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Arbetsplatsbeskrivning Vinsta grundskola består av två enheter, Östra och Västra och ligger i Vällingby i västra Stockholm. Skolan är en kommunal F-9 skola med ca 850 elever fördelade med årskurserna F-6 på Östra och årskurserna 4-9 på Västra. Vi är organisatoriskt indelade i stadier vilka leds av biträdande rektorer. Är du en person som är strukturerad, relationsfokuserad och brinner för att arbeta med barn i skolan, då är du helt rätt person för oss och vi för dig! Vinsta grundskola östra är lätt att ta sig till både med bil, kollektivt och ligger nära flera stora grönområden. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två till tre barnskötare som kan arbeta på fritids under eftermiddagarna och i samverkan med lärarna med särskilt fokus på organiserade rastaktivteter på dagarna. Du kommer att arbeta i barngrupp under eftermiddagarna och tillsammans med de andra pedagogerna i arbetslaget bedriva en pedagogisk fritidsverksamhet som utgår från elevernas behov, intressen och erfarenhet under fritidstid. Du kan eventuellt ha ett uppdrag som vikariesamordnare utöver fritidsuppdraget. Tjänsterna är på 100% och kan innefatta ett särskilt uppdrag som skolgårdspedagog. I rollen som skolgårdspedagog är du knuten till ett arbetslag, men inte till en specifik klass. Du har mer planeringstid än dina övriga kollegor på fritidshemmet och ditt uppdrag är att tillse att det varje dag, varje rast, finns meningsfulla och inspirerande rastaktivteter som tillgodoser olika behov hos våra elever. Uppdraget är delvis arbetsledande, utifrån att du förväntas organisera dina kollegor (barnskötare, lärare mot fritidshem och lärare) under rasterna så att de aktiviteter ni planerat är bemannade och genomförs enligt plan. I rollen kommer du att samarbeta med två heltidsmentorer på 4-6 och tanken är att skapa en trygg och stimulerande lärmiljö med fokus F-6, där barnen även lär sig att samarbeta och ta ansvar över årskursgränserna. Skolan är ansluten till projektet TL (Trivsel ledare) som innebär elevstyrda rastaktiviteter. Som skolgårdspedagog ingår du även i skolans trygghetsteam med fokus på det främjande och förebyggande arbetet men där även utredning och hantering av kränkande behandling ingår.  I rollen som vikariesamordnare ansvarar du för att sköta vikariesamordningen på skolan i samarbete med skolledningen. Du är antingen knuten till ett arbetslag eller kommer att arbeta i de arbetslag där det behövs. Du kommer att ha avsatt tid för uppdraget. Du behöver ha en god förmåga att organisera och planera. Det är viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och knyta relationer till både elever och kollegor. KVALIFIKATIONER Du ska ha erfarenhet av att arbeta med fritidshemsverksamhet i skolan, åk F-3. En merit är att ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med elever med NPF. Du har kunskap och erfarenhet av att möta elever med olika förmågor och förutsättningar. Du har lätt att skapa goda relationer med elever såväl som med kollegor och vårdnadshavare. I Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Junior Software Engineer
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

As a Junior Software Engineer, you will be an essential part of our software engineering team. Showcasing your programming skills, problem solving abilities, and willingness to learn is key. In addition to the above, your role will involve: Help design, develop, test, and maintain software solutions under the guidance of senior developers. Work with cross-functional teams to understand requirements and contribute to refining specifications. Contribute to a customer-facing web application used across several fashion brands. Work with headless CMSs, design systems, and other SaaS integrations. Engage in code reviews to learn best practices and improve your coding skills and team discussions, and knowledge-sharing sessions. Assist in identifying and resolving defects in existing applications. Learn about emerging technologies and tools to enhance your skills. Utilize mentorship, professional publications, and networking to improve your job competence. Strive for excellence and quality in delivering solutions that satisfy customer requirements. Demonstrate a positive attitude and dedication to learning and contributing to the team. WHO YOU ARE We are looking for people with... At least 1-2 years' experience working as a junior software engineer with strong front-end focus, particularly with Hands-on experience with HTML, CSS, JavaScript, React, and Nice to have Next.js. Applicable relevant qualification in Computer Science, Engineering, or a related technical field. A portfolio, GitHub profile, or examples of previous projects – whether academic, personal, or freelance. Basic understanding of software development principles, algorithms, data structures, and design patterns. Basic understanding of Github and CI/CD. Strive for excellence and quality in delivering solutions that satisfy customer requirements. Staying updated on emerging technology trends like API strategy, event-driven architecture, and cloud computing to contribute effectively to evolving technology strategies. Interest in e-commerce, user-facing products, or building accessible and responsive interfaces. And people who are… Excellent at problem-solving and have a keen eye for detail. Collaborative and willing to ask questions. Excellent in English communication , Self driven. Responsible, work proactively and continuously improve. WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. Additional Information This is a full-time permanent position, with on-site setup, based in our office in Stockholm, Sweden. Due to data policies, we only accept applications through career page. We will interview continuously. If you have any questions about the role, please add them along your application and responsible recruiter will address them. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases. Company Description H&M Group is a family of brands; H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET and Afound. At H&M Group, our people are the driving force behind our commitment to creating meaningful growth and more sustainable lifestyles. Help us re-imagine fashion and together we will re-shape our industry. Learn more about H&M Group here.

23 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Nattuggla sökes till Kungsängen!
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

SE HIT! Vår fantastiska 17-åriga tjej förstärker teamet med en nattassistent som vill jobba vaken natt några nätter per vecka enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat för föräldraledig medarbetare med goda chanser till förlängning om vi trivs fint med varandra.   Du är en person som är trygg i att arbeta ensam, kommer pigg och utvilad till jobbet och har en känsla för att vara verksam i lugn och ro i ett sovande hem. Du har också en förmåga att vara aktiv när det behövs, och övervakande i bakgrunden all övrig tid. Att vara uppmärksam och läsa av allmäntillstånd är viktigt i detta arbete. Du har ansvarskänsla, lätt för att lära samt en drivkraft som stavas människor.   Dina aktiva arbetsuppgifter under natten kan tex vara lägesändringar, blöjbyten och övervakning av andning. På kvällskvisten ingår sedvanliga kvällsrutiner för vår tjej innan det är läggdags.  Innan du går hem så ingår även vissa morgonrutiner som blöjbyte, medicin, påklädning och tandborstning innan vår kunds dag startar på riktigt.   Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta natt samt med personlig assistans eller något annat liknande arbete inom området vård och omsorg, men det är viktigast att du har hjärtat på rätta stället. Du är rök-och parfymfri och en mjuk och flexibel person.   Genomgående introduktion och upplärning ingår i arbetet och sker i lugn och ro i hemmet.  Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se OBS! Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) om det är aktuellt vid anställningen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Senior miljökonsult inom förorenade områden
AFRY AB
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning Vi söker dig som vill vara en del av AFRY´s spännande framtid. Brinner du för att lösa miljöutmaningar och bidra till framtidens samhälle? Vill du vara med och ta lead på teknisk utveckling där miljö, hållbarhet och digitala lösningar samspelar? Då finns möjligheterna för att göra detta tillsammans med andra #teamplayers inom AFRY's affärsområde Environment. Inom affärsområde Environment erbjuder AFRY kvalificerade konsulttjänster inom förorenade områden samt miljö & hållbarhet. I Solna har AFRY i dagsläget två sektioner som arbetar med anmälnings- och tillståndsärenden, vatten- och luftutredningar, miljökonsekvensbeskrivningar, miljöutredningar, miljötekniska markundersökningar, miljökontroller, riskbedömningar, hållbarhet, revision, miljöledning och kvalitetsledning. Våra kunder finns både inom den privata såväl som den kommunala och statliga sektorn. Vi söker dig som är en erfaren miljökonsult inom förorenade områden. Som en del av vårt team kommer du att spela en central roll i att leda uppdrag eller ingå som expert. Huvudfokus för rollen som erfaren miljökonsult inom förorenade områden är projekt- och utvecklingsarbete. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att identifiera, bedöma och hantera miljörisker. Affärsmässighet är viktigt och du kommer arbeta i uppdrag från anbudsskede till genomförande och rapportering. Vi värdesätter din förmåga att analysera komplexa situationer och din erfarenhet av att hantera projekt från start till mål. Som en del av vårt team kommer du att ha möjlighet att arbeta med erfarna kollegor både lokalt och nationellt inom området för att bidra till att skapa hållbara lösningar för miljön. Du kommer även vara delaktig i att utbilda och utveckla juniora kollegor. Inom AFRY finns möjlighet att bidraga och driva teknikutvecklingen nationellt inom våra olika teknikområden där förorenade områden har ett eget teknikområde med kopplingar till universitet och forskning. Flera av våra erfarna konsulter har forskarbakgrund och har pågående samarbeten tillsammans med högskolor och universitet. På AFRY är du en del av en helhetslösning och du får möjlighet att utveckla din teknikkompetens inom en stor variation av branscher. Kvalifikationer På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi värdesätter engagemang, flexibilitet och förmåga att samarbeta med andra. För att lyckas bra och trivas i din roll som senior miljökonsult söker vi dig som har: Universitets- eller högskoleexamen inom miljöområdet Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Minst 8 års erfarenhet inom förorenade områden Erfarenhet av att driva uppdrag i rollen som uppdragsledare eller projektledare B-körkort Vi ser gärna att du har erfarenhet av infrastrukturprojekt, anläggningsentreprenader, exploateringsuppdrag, masshantering, sediment eller vattenkvalité. Det är meriterande, men inte ett krav, om du erfarenhet inom något av områdena riskbedömning, huvudstudier, åtgärdsutredning eller sanering. Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans! AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen. Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Sista ansökningsdag är den 29 augusti 2025.  Kontaktuppgifter för frågor: Mikaela Pettersson, Sektionschef, förorenade områden Stockholm 010 505 4908 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Lärare i tyska årskurs 6-9 till Runby skola i Upplands Väsby kommun
Upplands Väsby kommun
Grundskollärare

Vi söker en legitimerad lärare i tyska på deltid som kommer att undervisa elever i årskurs 6-9 på Runby skola i Upplands Väsby kommun. Har du god erfarenhet av att undervisa i ämnet? Är du dessutom en samarbets- och lösningsorienterad person? Tveka då inte att skicka in din anmälan! Vi erbjuder dig Här finner du en arbetsgivare med målsättningen att det ska vara lätt för dig att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Här får du en möjlighet att vara en del av skola som arbetar kollegialt med "Lektionsdesign", och för att ytterligare utveckla undervisningen arbetar vi även systematiskt med det vi kallar "Deklarationen". Utöver detta erbjuder vi även VFU-handledarutbildning i samarbete med Uppsala universitet. Om oss Runby är en stor skola, F-9, belägen i västra Väsby, med skogen som närmsta granne. Skolan har en idrotts och friluftslivsprofil som vi värnar om. Skolan växer och har för närvarande över 1000 elever, inklusive grundsärskola och en kommungemensam autismverksamhet. Runby skola är också en så kallad partnerskola till Uppsala universitet, vilket innebär att skolan tar emot lärarstudenter under hela deras utbildning. Att stödja dessa studenter ingår i allas ansvar, även om man inte är VFU-handledare. Om tjänsten Du har ansvar för planering, genomförande och bedömning i ämnet tyska. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra kollegor och arbetet är ämnesintegrerat. Du förväntas upprätthålla goda pedagogiska relationer till eleverna och arbeta utifrån en differentierad undervisning. Tjänsten omfattar 50 procent och är en tillsvidareanställning. Det kommer eventuellt kunna finnas möjlighet att utöka tjänsten inför nästa läsår. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad och behörig lärare i tyska. Det är meriterande om du har: - Vana av att integrera digitala verktyg i ditt arbete, gärna med erfarenhet av Meitner eller liknande skolplattform samt Googlemiljö - Erfarenhet och är van att anpassa din undervisning för elever inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) Som person är du mån om att samarbeta med dina kollegor genom att du bland annat är lösningsorienterad. Vidare är du strukturerad vilket för oss innebär att du självständigt kan planera ditt arbete och göra lämpliga prioriteringar. Vi tror att du är bra på att skapa relationer både med kollegor, elever och vårdnadshavare. Vidare önskar vi att du är en kreativ, ansvarsfull och positiv person som har ett gediget intresse för skola och lärande. Du bör trivas i en miljö präglad av mod och medvetet lärande, det är så vi gör skillnad.  Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Finance Director till Serwent
The Place AB
Ekonomi- och finanschefer

Har du gedigen erfarenhet av controlling och redovisning – och är redo att ta nästa steg i karriären? Nu söker vi en driven Finance Manager till ett Serwent - ledande inom kritisk VA-struktur. Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av controlling och redovisning samt några års erfarenhet av ledarskap. I rollen kommer du att vara med på en tillväxtresa som ställer krav på att du är datadriven, proaktiv och vill jobba affärsnära. Du kommer att ingå i Serwents ledningsgrupp, agera strategisk partner till VD samt ha ansvar för ett ekonomiteam på sex personer. Vi går löpande igenom urvalet - så skicka din ansökan redan idag! Övergripande ansvar Finance Director, Sweden har det övergripande ansvaret för bolagets finansiella funktion i Sverige, med särskilt fokus på controlling, affärsstöd och lönsamhetsstyrning. Rollen säkerställer att ekonomistyrning, redovisning och rapportering håller hög kvalitet och att ekonomifunktionen aktivt bidrar till företagets tillväxt, effektivitet och finansiella mål. Rollen är även en strategisk partner till VD i beslutsfattande och affärsutveckling, men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CFO. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda, stötta och utveckla ekonomiteamet i Sverige. Säkerställa korrekt, proaktiv och regelbunden rapportering av KPI:er, månadsutfall, avvikelser och prognoser till ledning, styrelse och koncernfunktioner. Utveckla och driva processer för budget, prognoser och flerårsplaner i nära samarbete med region- och segmentschefer. Vara ett ekonomiskt bollplank till affärsverksamheten – identifiera förbättringspotential, analysera risker och möjligheter. Ta ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i Sverige – redovisning, controlling, fakturering och kundreskontra. Initiera och leda förbättrings- och automatiseringsprojekt inom ekonomiprocesser. Säkerställa efterlevnad av legala krav, interna regelverk och god redovisningssed (K3). Ansvara för relationer med externa parter som revisorer och myndigheter. Mer om dig och det vi söker Kvalifikationer Ekonomexamen från universitet eller högskola. Minst 8–10 års erfarenhet från liknande roll, gärna inom ett medelstort eller internationellt bolag. Erfarenhet av att stötta affärsverksamheten genom analyser, kalkyler och lönsamhetsarbete. God förståelse för redovisning (K3), rapportering och finansiella processer. Van att arbeta nära ledning och vara en aktiv del av beslutsfattandet. Erfarenhet av koncernrapportering och arbete i internationell miljö är meriterande. Mycket god systemvana – gärna större ERP-system och BI-verktyg (ex. Power BI). Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är en analytisk och strategisk person med stark kommersiell förståelse och högt driv. Trygg i att både utmana och stötta affären med skarpa ekonomiska insikter, samtidigt som du är prestigelös och operativ när situationen kräver det – hands-on och lösningsorienterad. Som kommunikativ ledare skapar du förtroende, engagerar och utvecklar ditt team. Du är proaktiv, tar ansvar och trivs i en föränderlig miljö där du gärna driver förbättringar. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m. En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret i Rotebro eller i Uppsala. Resor mellan kontoren förekommer. Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Juniora Kundservicemedarbetare
The Place AB
Kundtjänstpersonal

Är du i början av karriären och vill ta dig an uppgiften att leverera service i toppklass?Toppen, då har vi en perfekt roll för dig! Nu har du nämligen möjlighet att bli en del av ett härligt kundserviceteam på ett av våra omtyckta kundföretag i Stockholm.Du blir en del av ett snabbväxande företag som just nu bygger upp sin nya kundserviceavdelning.  Som kundservicemedarbetare hanterar du inkommande samtal och bokningar. Din uppgift blir attge professionell service och vägledning till företagets kunder via bland annat telefon och mail. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att: Ta emot inkommande samtal och ge kunder rätt information och stöd. Boka tider och guida kunder baserat på deras behov. Arbeta lösningsorienterat för att säkerställa en positiv kundupplevelse Besvara allmänna frågor om verksamheten, så som öppettider och placering av kontor. Vem är du? Vi söker efter dig som är i början av din karriär och vill växa in i rollen som kundservicemedarbetare. I denna roll kommer du att ha flera kontaktytor, både med kunder och kollegor, och det är därför viktigt att du trivs i en social och serviceinriktad roll. Det är även viktigt att du kan bemöta människor på ett professionellt och lyhört sätt. Vidare tror vi att du är kommunikativ, lösningsorienterad och gillar att ge det där lilla extra. Stämmer det in på dig? Eller har du andra kvalitéer som gör dig till en proffsig kundservicemedarbetare? Vi är nyfikna på dig! Kvalifikationer: Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift Är strukturerad, självgående och har god förmåga att lösa problem. Drivs av att arbeta mot mål och skapa goda kundupplevelser. Har en positiv och lösningsorienterad inställning. Placering: Centrala Stockholm Omfattning:Heltid.Arbetstiderna är schemalagda mellan 07:00–19:00, med 8-timmarspass per dag. På sikt kommer även kväll- och helgarbete vara aktuellt. Anställning:Du blir initialt anställd som konsult av oss på The Place i 4 månader, med goda möjligheter till att sedan bli direktanställd av kundföretaget. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – ni som lyckas knipa platserna blir en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor (inklusive kollektivavtal). I The Place har du en Worklife Partner som vill följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025