Best Western Plus Time Hotel söker en hotellreceptionist, extra vid behov, som vill vara med på vår spännande tillväxtresa och bidra till att ta vår verksamhet till nya höjder. Som ett familjeägt hotell med en inbjudande lobbybar, konferenslokaler och ett relaxrum, är detta en chans för dig att jobba på ett 4-stjärnigt hotell och träffa både affärs- och fritidsresenärer från hela världen. Som receptionist på Time Hotel kommer du att vara en viktig del av vårt team och ha en central roll i att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Vi erbjuder våra gäster en hemtrevlig miljö med lobbybar, konferenslokaler och relaxrum. Vi söker dig som är social, prestigelös och lösningsorienterad. Du har förmåga att ta egna initiativ, trivs med ansvar och håller en hög servicenivå även i stressiga situationer. Du har lätt för att skapa god kontakt med både gäster och kollegor och tycker om att vara i centrum av händelserna. En person som har glimten i ögat och en personlighet som får folk att känna sig som hemma. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift, och du måste vara över 20 år då du ska vara serveringsansvarig i vår bar som är kopplad till receptionen, alkoholtillståndet kräver detta rent juridiskt. Arbetsuppgifter Som receptionist är du hotellets ansikte utåt och ansvarar för att ge våra gäster en professionell och personlig service. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: In- och utcheckning av gäster Bokningar, telefon- och mejlhantering Turistinformation Försäljning och service i lobbybaren Att hålla ordning och trivsel i reception och lobby För att bli vår receptionist önskar via att du har: Tidigare erfarenhet av att arbeta som hotellreceptionist, meriterande men ej ett krav. En personlighet som får folk att känna sig som hemma. Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Glimten i ögat och en förmåga att lösa problem. Fyllt 20 år på grund av alkoholtillståndet för vår bardel som är kopplad till receptionen. Erfarenhet av bokningssystemet MEWS och Best Western Hotels, meriterande men ej ett krav. Utbildning inom hotell, turism eller liknande, meriterande men ej ett krav. God servicevana från liknande roller. Anställningen är extra vid behov, belagd arbetstid främst under kvällar, helger och under sommaren. Vi värdesätter dig som individ och dina personliga egenskaper, och vi vill att du ska vara med oss på vår resa mot att bli det bästa hotellet i Stockholm. Så om du är redo att bli en del av ett fantastiskt team och vill ha en karriär inom hotellbranschen, ansök nu och ta första steget mot en spännande framtid! Har du vad som krävs för att bli en del av vårt team på Best Western Plus Time Hotel? Skicka in din ansökan omgående till [email protected] då rekrytering för tjänsten sker löpande och annonsen kommer att plockas bort när tjänsten är tillsatt.
Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Bedömer du att du har en grund att stå på inom brand, inbrott, passage, och/eller CCTV och är redo för nästa steg? I rollen som tekniker ansvarar du för hela processen i olika säkerhetsprojekt! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet tekniker med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker ansvarar du för hela processen i säkerhetsprojekt – från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt. I rollen arbetar du självständigt och nära kunder, leverantörer och kollegor för att leverera lösningar som fungerar i praktiken. Ditt uppdrag handlar om att planera din insats efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer företagets riktlinjer, policys och affärsplan. Som säkerhetstekniker har du mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet och ska aldrig utföra uppgifter som inte kan göras på ett säkert sätt. Du är en viktig del i vårt systematiska arbetsmiljöarbete och rapporterar risker och incidenter. Du rapporterar till projektledare eller närmaste chef beroende på hur organisationen ser ut där du arbetar. Vi söker dig som har ett starkt säkerhetstänk, är noggrann i ditt arbete och gillar att lösa problem tillsammans med andra. För att trivas i rollen behöver du kunna planera ditt arbete proaktivt och agera affärsmässigt för att skapa värde både för kunden och för oss. Ansvarar för hela processen från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt Självständigt arbete i nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor Planera arbetet efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer gällande riktlinjer, policy och affärsplan Mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet för att säkerställa kvalitet i resultatet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el, teknik, larm, säkerhet, data, tele eller IT Erfarenhet av installationsarbete för brand, inbrott, passage, och/eller CCTV Kunskaper i AutoCAD, MagiCAD och ElproCAD B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som har förmågan att planera och driva dina uppgifter framåt och att du värdesätter en hög grad av självständighet i ditt arbete. Du har en väl utvecklad förmåga att lösa problem och har en lösningsfokuserad inställning, där ditt intresse för att samarbeta med andra innebär att du vill bidra till att hjälpa dina kollegor. Vi tror också att du har förmågan att skapa struktur i ditt arbete och att vidhålla det du planerat, vilket skapar möjlighet för dig att förhålla dig till ändringar som sker under arbetsdagen och att revidera din struktur. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret i Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Nyköping, Skövde, Södertälje och Värnamo Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
🐾 Vi söker en trygg och hundvan promenadkompis till vårt team! 🐾 Älskar du hundar, frisk luft och varierande arbetsdagar? Har du förmågan att läsa av hundars kroppsspråk och skapa trygghet i grupp? Då kan du vara den vi söker! Om rollen: Vi söker en ansvarsfull hundälskare som kan gå ut med 6–7 hundar samtidigt i grupp. Hundarna har olika personligheter och "pratar" ibland olika dialekter – därför är det viktigt att du har ett tränat öga för hundspråk och kan agera medlare innan konflikter uppstår. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att hantera flera hundar samtidigt, gärna i stadsmiljö Är ute i ur och skur – du älskar naturen oavsett väder Förstår hundars signaler och jobbar förebyggande för att skapa balans i gruppen Kan arbeta måndag till fredag, med varierande arbetstid under dagen Har god lokalkännedom och hittar lätt till olika adresser Har känsla för kundernas privata sfär och visar respekt i deras hem Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete där du får röra dig, vara ute och bidra till välmående hundar Ett härligt team med kärlek till hundar och respekt för deras olika behov Möjlighet till långsiktig anställning i ett växande företag Låter det som dig? Skicka din ansökan med CV och en kort presentation om dig själv och din erfarenhet av hundar till [email protected] OBS! Endast fullständiga ansökan betraktas. Vi ser fram emot att höra från dig!
God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Vem söker vi? Vi söker DIG som har barnerfarenhet och älskar att umgås med barn! Du är lekfull, är van att ligga steget före och känner till lågaffektivt bemötande. Du känner dig bekväm med blöjbyten och att stötta vid toalettbesök. Bra på alternativ kommunikation om barnets talande språk är begränsat. Personkemi mellan familjen och medarbetare värderas högt hos oss, därför söker vi medarbetare med olika personlighetstyper, åldrar och fritidsintressen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av NPF-diagnoser (genom närstående eller arbete), du har ofta mer erfarenhet än du tror. Vi vill att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vad innebär jobbet som avlösare? Avlösare innebär att du arbetar i hemmet eller dess närområde för att avlasta anhöriga till ett barn med funktionsnedsättning, det kan vara för att anhöriga ska få egentid själva eller tillsammans med syskon. Jobbet går att jämförs med att vara barnvakt, men till ett barn med särskilda behov. Omfattning av tjänst? Tjänsterna är timbaserade och antal timmar per månad kan variera beroende på kundens beslut (från 6 tim/månad). Detta är därför endast ett extrajobb vid sidan av studier eller annat arbete. Insatserna utförs ofta på eftermiddagar, kvällar eller helger. Då barnen går i förskola/skola dagtid. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, beställ via e-tjänst här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too. About the role We are searching for a Financial Controller that will develop and grow together with our R&D organization for Separators in Fleminsberg. As Controller you will be responsible for the financial follow up and speaking partner to the organization in finance question but there will also be an extra focus on improving the follow up model together with Managers in the organization. In this role you will be a part of the Finance Sweden organization in the legal entity Alfa Laval Technologies AB and placed in Flemingsberg. More specifically your key tasks will be: * Monthly closing and reporting including analysis and presentation of the outcome to the organization and the management team. * Forecast preparation and reporting together with the organization. * Continues processes improvement for financial activities. About you To succeed in this role, you know how to play in a team but also working independently, you are open to changes, and you embrace them. You master the ability to quickly understand the core of a problem and focus on the most important aspects. You remain confident in situations with unknown elements, and you have the ability to challenge yourself and others in a positive manner. Preferred Qualifications * Academic background in Finance or Accounting at university level is required. * Ideally you are curious and interested in the Production and Manufacturing world. * You are a super user in Excel, and you are familiarised with Power BI and Qlikview. * Presentations skills come along with the role, so we expect you to have high skills in PowerPoint and communication. * And finally, you're fluent in both English and Swedish. What You Can Expect Join a dynamic and inspiring role that encourages both personal and professional growth, while recognizing and celebrating your achievements. We foster an environment of collaboration, trust, and innovation where you can make a meaningful impact. Empowerment: Become part of a culture that values trust, equality, and individual initiative. You'll be empowered to take the lead, shape your career, and influence change across the organization. Opportunities: Enjoy a role with abundant opportunities for growth-whether it's enhancing your skill set, exploring new career paths, or taking on exciting challenges across global locations. Impact: Play a key role in creating a positive, lasting impact by designing and delivering learning initiatives that drive the development of our people and help shape the future of our business. We review applications on a rolling basis, so please submit yours as soon as possible. Applications sent directly via email will be disregarded without notice due to.
At Telenor, you own your career. Here, you'll have the opportunity to make the most of your dreams and expertise while contributing to technological innovations that are barely even imagined today. Innovations that we know will change the map for how we communicate and live our connected lives in the future. Are you looking for a workplace where you can make a difference in what matters most - relationships between people. What you will do As an Architect, you are a forward-looking, ambitious generalist with a strong interest in both business and technology. You will navigate between strategic discussions and operational execution, adapting to multiple challenges across many fields and technologies. With deep technical expertise and hands-on experience in software and/or product development from ideation to production and beyond, you take a holistic approach in system design - understanding how people, business processes, and applications interact to drive company success. Key Responsibilities * Drive Measurable Impact - You will impact customer experience, optimize business and IT efficiency, and accelerate time to market by designing scalable, resilient, and future-proof systems. Your architectural guidance will directly influence strategic funding decisions and investment priorities while ensuring technology aligns with business goals. * Empower Stakeholders - You will act as a trusted advisor to business and technical teams, providing guidance on key decisions, requirement creation, and technology strategy. By producing high-value architectural deliverables and fostering strong stakeholder collaboration, you will help prepare teams for disruptive events and long-term success. * Build the Architecture Discipline - You will drive architectural excellence by mentoring colleagues, shaping technical direction, and championing best practices across the organization. Through governance, process improvements, and a challenger mindset, you will develop a strong architectural culture, ensuring alignment with business objectives while fostering continuous learning. Who you are Behaviors * You are a problem solver who likes complex, dynamic environments. * You are growth-minded, constantly learning, and leading by influence and clarity rather than authority. * You value transparency, collaboration, and integrity Hard Skills * Expertise across multiple technologies and architectural domains. * Strong knowledge of cloud-native architectures, distributed systems, event-driven design, and API strategy. * Experience in data-driven decision-making and interest in AI/ML integration. * Scalable system design, optimizing performance, security, and resilience while balancing long-term strategy with execution. * Big Plus: Experience with workflow orchestration, rule engines, Spring Boot, and Vue.js. Soft Skills * Effective communicator and storyteller - able to simplify and communicate around complex, ambiguous projects. * Critical thinker and adaptable leader - able to navigate evolving business and technology landscapes. * Proactive and collaborative - foster a high-performing technical culture, mentor lead developers, and drive architectural excellence with clarity and purpose. Our promise to you We are better together. Here, you'll be part of a family-like and inclusive culture, built on strong shared values and leadership that empowers you with both trust and confidence. We believe in enabling each other to act and make decisions, while always having each other's backs through ups and downs. We support relationships and societies. Telenor plays a vital role in the society, giving your work a greater purpose. Every day, we create value for millions of people and maintain a customer-first approach where human relationships are at the heart of everything we do. We make room for life. Work from home up to two days a week, where your role allows it. The rest of the time, we create magic together at the office. You also get two 'give-me-a-break' days per year for extra time off, and our flexible working hours help you balance your time. We also support you through every stage of life with our benefits package. We invite you to a career in motion. Your development is at the center of our culture. We dedicate at least 40 hours per year for you to deepen your expertise, explore new areas, and develop in your role. Through Telenor Academy and other learning initiatives, you'll have the tools and freedom to advance your career. When you want to broaden your horizons, we are present throughout the Nordics. Apply today! Will you take the next step in your career with us? We look forward to your application! We review applicants on an ongoing basis, so don't wait-reach out today. In this recruitment, Telenor collaborates with Experis IT, which has extensive experience in recruiting IT specialists and managers. If you have any questions or need more information, please contact Recruitment Consultants Anki Snis [email protected], +46 70-3775969 and Carina Eyoma at [email protected], +46 73-086 22 75. Selection is ongoing, so apply as soon as possible. We look forward to receive your application! Good to know As part of Telenor's policy, we conduct background checks on final candidates for all recruitments.
ÄR DU: -En glad och flexibel person som söker extrajobb, framför allt eftermiddagar, kvällar och helger? -Noggrann, pålitlig och trygg i dig själv? -En omtänksam, varm och social människa? Då ska du genast skicka in din ansökan för denna tjänst! Vi söker nu en deltidsassistent med varierande arbetstider. Tjänsten är ett vikariat fram till 1/1-2026 med GOD chans till förlängning om allt fungerar klockrent och känns fint för alla. Du blir vår kunds stöd i vardagen och hjälper till med måltider, hygien och annat smått och gott i det dagliga. Viktigt att du också har lätt till skratt och kan busa, sjunga och ha barnasinnet kvar! Du gillar ju också rutiner och arbetar strukturerat. Är du lite extra intresserad av alternativ kommunikation är det ett plus. Vår tjej älskar hästar, ridning och att simma i bassäng. Hon gillar också att åka på utflykter, träna och hitta på stort och smått tillsammans med just DIG! Erfarenhet av människor med funktionsnedsättning i någon form är förstås en merit, men absolut viktigast är personkemin mellan dig, vår tjej och familjen! Vi bor i en villa i Kungsängen och vi hoppas du kommer trivas som fisken i vattnet hos oss. VI ERBJUDER: -Ett flexibelt och meningsfullt arbete, och det varje pass! -Friskvårdsbidrag, trygg anställning med kollektivavtal och goda lönevillkor -Utbildning och vidareutveckling i arbetet! -Möjlighet till mer arbete och timmar under skollov och framför allt under sommaren då vår tjej gärna åker på kollo Den här tjänsten är mycket flexibel och kan passa dig som tex studerar eller vill ha ett extrajobb! Tillträde omgående, och intervjuer sker löpande så ansök redan i dag! Introduktion och upplärning sker i lugn och ro på plats, så du blir trygg i alla rutiner. Du är rökfri och har gärna B-körkort! Enligt God Assistans policy skall du ha ett utdrag ur belastningsregistret för att få arbeta som personlig assistent hos oss. Beställ registerutdraget så snart som möjligt på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Varmt välkommen till vårt härliga gäng med drag i! Om God Assistans: God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet sedan 2012. Vi värnar om våra assistenter, arbetar aktivt för att de ska trivas hos oss och erbjuder goda lönevillkor, kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag och utbildningar. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.godassistans.se Varmt välkommen med din ansökan!
Här får du möjlighet att bygga relationer med kunder, samarbeta med olika team inom företaget och ständigt utvecklas i takt med produkterna. Det här är en roll för dig som brinner för att hjälpa andra och som trivs med att vara mitt i händelsernas centrum. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker en Customer Care Advisor till vår kund, ett företag som är en innovativ aktör inom den snabbt växande elbilsbranschen och fokuserar på att erbjuda premiumprodukter med modern teknik och hållbarhet i fokus. Tjänsten är placerad på plats på kontoret i Haninge söder om Stockholm. I denna tjänst kan kvällsarbete tillkomma till viss del. Dina arbetsuppgifter Att arbeta som Customer Care Advisor innebär att vara en nyckelperson i kundens upplevelse – från första kontakt till efterköpssupport. Rollen kombinerar service, kommunikation och problemlösning i ett dynamiskt sammanhang där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ge kundservice av hög kvalitet via telefon, e-post och livechatt Besvara frågor, lösa problem och säkerställa kundnöjdhet Hjälpa kunder med produktinformation, köprådgivning och uppdateringar kring orderstatus Erbjuda support efter köp och hantera ärenden på ett professionellt sätt Samarbeta med team inom försäljning, teknisk support och logistik för att säkerställa en sömlös kundupplevelse Dokumentera kundinteraktioner och feedback noggrant i CRM-systemet Dina egenskaper I rollen som Customer Care Advisor är det avgörande att ha starka kommunikations- och interpersonella färdigheter för att kunna bygga goda relationer och skapa en positiv kundupplevelse. En hög uppmärksamhet på detaljer säkerställer att kundens behov bemöts på ett noggrant och professionellt sätt. Med ett tydligt kundfokus och en problemlösande inställning hanterar man effektivt ärenden, hittar lösningar och skapar mervärde i varje kontakt. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Dokumenterad erfarenhet av kundservice, helst inom fordonsindustrin eller relaterade branscher Förmåga att arbeta i en snabb miljö och hantera flera uppgifter samtidigt Stark problemlösningsförmåga och ett kundorienterat arbetssätt Vana vid CRM-system och dess arbetsmetoder Flytande i både svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Kunskap i något ytterligare språk Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-11-01. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35329 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
RaySearch develops innovative software solutions to improve cancer care. About 1000 clinics in more than 40 countries use RaySearch software to improve treatments and quality of life for patients. RaySearch was founded in 2000 and is listed on Nasdaq Stockholm. The headquarters is located in Stockholm, with subsidiaries in the US, Europe and Asia - Pacific. Today we are more than 400 employees with a common vision of improving cancer care with innovative software. Our great staff is crucial for our success and we offer a fantastic working environment in modern offices, flexibility and good opportunities for development. We believe in equal opportunities, value diversity and work actively to prevent discrimination. RaySearch participates in the European doctoral training network UPLIFT, which addresses challenges and new opportunities in bringing upright treatments to the clinic. In total, 15 renowned partners from clinics, academia, and industry collaborate within the network with the aim of educating 19 PhD students. One of the young scientists will be located at RaySearch HQ in Stockholm and will work on mathematical optimization research for upright treatment planning. For more information on the UPLIFT project visit the official webpage: Home - Uplift. About the project: Advanced upright treatment planning About 20 million patients are diagnosed with cancer each year, and this number is projected to reach about 30 million by 2040. Half of these receive radiation therapy as part of their treatment. Transitioning from a recumbent position, where the patient lies on a treatment couch, to upright treatments could provide both clinical and cost efficiency gains for these treatments and could help accommodate the increasing need for radiation therapy treatments. The goal of this PhD project is to develop new mathematical methods and prototype software that will be used to perform research studies within the realm of upright radiotherapy. The project will involve mathematical optimization and computer science, as well as radiotherapy physics. Software development in languages such as C++, C# and Python will be an integral part of the project. Three examples of possibilities and challenges posed by upright treatments are the following: • For protons and light ions, a main topic is upright arc therapy, where the beam is delivered from a multitude of directions, preferably while the patient is rotated. Proton and light ion arc therapy in itself is an emerging field in radiation therapy, and the move to upright treatments is anticipated to facilitate the adoption of this type of treatments. Advancements on the accelerator side, such as multi-leaf collimated arcs and machines with fast energy switching can push this development forward, and versatile optimization algorithms for such accelerators have the potential to set a new state-of-the-art in ion treatments. • For photons, the treatment machines have the potential to become even more compact and allow for faster collimation, and the possibility to translate the patient vertically while rotating opens for helical arcs. To reap the benefit of these new degrees of freedom, new optimization methods are needed. • New uncertainties arising in upright positions, including challenges regarding patient positioning and organ motion, should be accounted for in the treatment planning process. Extension and use of the integrated algorithms for robust optimization in RayStation will be part of this research. The PhD student will be affiliated with the Royal Institute of Technology (KTH) and follow the doctoral program in Applied and Computational Mathematics (KTH | Doctoral program). The department has around 30 active PhD students, which can serve as an additional network to the ones at RaySearch and the UPLIFT community. A Swedish PhD program normally runs over 4-5 years and the position is funded throughout this time. The PhD student will be employed by RaySearch with a competitive salary. Within UPLIFT there will be continuous collaboration with other doctoral candidates, especially from GSI (Germany), CNAO (Italy) and Centre Léon Bérard (France), where the doctoral candidate will have longer or shorter secondments. A natural point of collaboration will include evaluation of the newly developed methods by retrospective planning on clinical patient cases. Applicant profile • MSc with strong academic records in relevant field: applied mathematics, computer science, physics, medical physics or similar • Interest in programming and strong programming skills • Fluency in English It is an advantage (but not a requirement) if you also: • Have experience in C++ and/or C# programming • Have experience from mathematical optimization and/or radiation physics Application process If you find this position interesting and would like to work in an exceptional, international, strongly innovative environment, please apply through the form on this webpage. Recruitment will be on-going, so please send in your application as soon as possible, but no later than August 6. If you have questions, feel free to send an email to [email protected]. We do not accept applications through email. IMPORTANT! Candidates can be of any nationality but must not have resided or carried out their main activity (work, studies, etc.) in Sweden for more than 12 months in the 36 months immediately before their recruitment date. Applicants should be within the first four years of their research careers and must not have been awarded a doctoral degree.
Ekebyholmsskolan Ht 2025 Vi söker en legitimerad, motiverad, ansvarstagande och engagerad skolsköterska på grundskolan. Du blir en viktig del i Elevhälsoteamet. Erfarenhet är önskvärt. Arbetsplatsens adress Ekebyholmsskolan 762 91 Rimbo Språk Svenska (krav) Skicka din ansökan via mejl till: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer