Rekondare till Fordonsakademin
Fordonsakademin Sverige AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Nu söker vi en person som vill mantla ansvaret som rekondare hos vår kund i centrala Stockholm! Detta är en behovsanställning internt hos Fordonsakademin som varar fram till 31/12-2025 med goda chanser till förlängning. Om tjänsten Som rekondare kommer din primära uppgift vara att tvätta bilar invändigt och utvändigt. Bilarna kommer hämtas på parkeringen för att sedan köras igenom tvätten, vidare in i rekond hallen för att sedan tvättas invändigt. Dammsuga, rengöra och torka bilarna så dom ser ut som nya. Vår kund jobbar med nya bilar samt hyrbilar så ett öga för detaljer är A/O. Det gäller att vara snabb på fötterna för att hänga med. Kvalifikationer Körkort Automat / Manuell personbilar Erfarenhet av att tvätta bilar invändigt Lösningsorienterad Meriterande även Din profil Vi ser att du har tidigare erfarenhet av biltvätt, kanske har du jobbat med det tidigare eller haft det som hobby? Vi ser även att du som person är snabb på fötterna och lösnings orienterad. Hyrbilar ska tvättas och klar ställas inom en viss tid för att hänga med dagens arbete. Du kommer ingå i ett team på 5 personer så vi ser även att du är  samarbetsvillig och en teamplayer. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Fordonsakademin Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Junior Projektekonom till teknikbolag inom samhällsbyggnad 🧾
Wrknest AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om tjänsten Ett väletablerat teknikföretag inom samhällsbyggnad söker nu en Junior Projektekonom som vill vara med och skapa struktur och stöd i en händelserik organisation. Rollen tillkommer som ett komplement till befintlig ekonomistöd som idag är outsourcat. Du blir en nyckelperson i att hantera administration kring projektstart, fakturering, uppföljning och processförbättring. Tjänsten passar dig som nyligen tagit examen inom ekonomi eller liknande och som trivs i en miljö där teknikintresset är stort, strukturen växer fram och ingen dag är den andra lik. På sikt finns det möjlighet att växa in i fler arbetsuppgifter och ansvarsområden kopplat till ekonomi. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest i sex månader, med ambition om överrekrytering på sikt. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära projektledare och tekniska specialister och bidra till att säkerställa ekonomisk kontroll och effektiv administration i en projektintensiv vardag. Exempel på arbetsuppgifter: Projektadministration vid uppstart av nya uppdrag Fakturering och hantering av exempelvis indexregleringar Samordning kring budgetar och uppföljning av utfall Kommunikation med externt ekonomiteam Stötta i utveckling av interna rutiner och mallar Denna roll passar dig som är junior inom ekonomi och vill hamna i ett familjärt bolag där ditt arbete har stor inverkan och där det erbjuds stora möjligheter till initiativtagande samt att sätta din prägel på arbetet.   Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god datorvana och kan snabbt sätta dig in i nya system, gärna med erfarenhet eller kunskap om Visma/Spiris (meriterande). Erfarenhet från bygg-, teknik- eller konsultbranschen är också ett plus men inget krav. Du är noggrann utan att fastna i detaljer och har förmågan att prioritera smart. Du gillar struktur, är lösningsorienterad och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor – från tekniska specialister till externa ekonomipartners. Du ser möjligheter, är självgående och vågar fråga när du inte förstår. Övrig information Start: Augusti–september, med hänsyn till semesterperiod. Plats: Stockholm, Västberga Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider. Anställningsform: Konsultuppdrag sex månader med chans till förlängning eller överrekrytering. Om kunden Kunden är ett teknikintensivt företag med fokus på projekt inom samhällsbyggnad. De är idag omkring 20 anställda och ingår i en större koncern. Kulturen präglas av hög teknisk kompetens, prestigelöshet och stort engagemang i varje projekt – från de små utredningarna till de stora, komplexa infrastrukturuppdragen. Ekonomifunktionen är i dagsläget outsourcad, men ambitionen är att växa inhouse och successivt bygga upp ett starkare administrativt stöd internt. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Enhetschef till Ung fritid 16 - 19år, Kultur- och fritidsförvaltningen
Botkyrka kommun
Chefer inom friskvård, sport och fritid

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kultur- och fritidsförvaltningen gör Botkyrka friskare, starkare och mer kreativt! Vi ser till att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv med många olika fritidsaktiviteter att välja på i kommunen. Vi bidrar till levande och trygga livsmiljöer och gör det möjligt för Botkyrkabor att utveckla sina intressen. Med en meningsfull fritid mår människor bättre vilket stärker folkhälsan. Med drygt 200 medarbetare ansvarar vi för bibliotek, bad, kulturskola, konsthall, öppen fritidsverksamhet, idrottsanläggningar och folkhälsoparker. Verksamhetsområdet är en av tre verksamhetsområden i Kultur- och fritidsförvaltningen. Verksamheten ansvarar för frågor som gäller den öppna fritidsverksamheten årskurs 4 - 9. De öppna fritidsverksamheterna är kostnadsfria, öppna mötesplatser med syftet att skapa en meningsfull fritid för barn och ungdomar. I Botkyrka finns elva fritidsklubbar för barn i åldern årskurs 4 - 6 och åtta fritidsgårdar för unga årskurs 7 - 9. Fyra av fritidsklubbarna drivs av kommunen och de övriga drivs av fyra olika utförare från Botkyrkas civilsamhälle. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker nu en enhetschef till Ung fritid med inriktning på verksamhet för ungdomar 16–19 år. Du ansvarar för att leda och utveckla en verksamhet som formas i nära dialog med ungdomar och i samverkan med andra förvaltningar, såsom socialförvaltningen samt arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen. Fokus ligger på att skapa en trygg, tillgänglig och meningsfull fritid för äldre ungdomar – med utrymme för inflytande, kreativitet, kulturuttryck och identitetsskapande. Just nu pågår en revidering av det gemensamma uppdraget för målgruppen 16–19 år. Som enhetschef kommer du att ha en viktig roll i att forma framtida innehåll och arbetssätt. Verksamheten är en del av ett förvaltningsövergripande samarbete där ett utvecklingsarbete har inletts under våren 2025. Syftet är att skapa ett mer ändamålsenligt och attraktivt uppdrag för målgruppen, vilket kommer att presenteras för politiken under hösten 2025. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - leda och utveckla verksamheten för målgruppen 16–19 år - säkerställa att aktiviteterna är relevanta, trygga och håller hög kvalitet - ansvara för budget, bemanning och uppföljning av ekonomi och verksamhet - rekrytera, utveckla och leda personalen för att skapa ett motiverat arbetsklimat - etablera och bibehålla samverkan med interna och externa aktörer samt civilsamhället - bidra till det strategiska arbetet i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Vi erbjuder dig Ett viktiga chefsuppdrag där du får vara med och forma framtidens fritid i Botkyrka kommun. Du kliver in i ett verksamhetsområde under utveckling, där din kompetens och ditt ledarskap gör verklig skillnad för unga. Ett meningsfullt och kreativt chefsuppdrag där du får vara med och skapa framtidens fritidsverksamhet i en av Sveriges mest dynamiska kommuner. Här finns goda möjligheter till kompetensutveckling, kollegialt stöd och ett nära samarbete med andra delar av förvaltningen. Du som söker till oss Du har en relevant högskoleexamen inom beteendevetenskap, pedagogik eller socionomexamen. Du har flerårig erfarenhet av att leda personal och verksamhet samt dokumenterad erfarenhet av arbete inom barn- och ungdomsverksamhet. Övriga krav för tjänsten: - erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation - tidigare ansvar för budget och personal - erfarenhet av att leda i förändring och utveckla verksamhet - erfarenhet av att bygga relationer och samverka med externa aktörer Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenhet av föreningsliv, civilsamhälle eller ideella organisationer Som enhetschef behöver du ha ett närvarande och tillitsfullt ledarskap där du skapar tydlighet, engagemang och riktning i vardagen. Du har en god förmåga att bygga relationer – både internt och externt – och skapar ett arbetsklimat som präglas av delaktighet och respekt. Du är samarbetsorienterad och arbetar tillsammans med ditt team och samarbetspartners för att nå gemensamma mål. Med ett resultatorienterat förhållningssätt driver du verksamheten framåt, följer upp mål och säkerställer kvalitet i det vi erbjuder våra ungdomar. Du har en trygg och stabil grund att stå på, vilket gör att du kan fatta beslut även i föränderliga situationer och vara ett stöd för både medarbetare och verksamhet. Vi är i en utvecklingsfas och därav vikten av egenskapen att vara flexibel och initiativtagande. För tjänster på Kultur- och fritidsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Vikarierande sjuksköterska till avd 82, hematologi- och lungmedicin
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du arbeta på ett sjukhus där din kompetens får växa och där teamarbete står i centrum? Nu söker vi en vikarierande sjuksköterska under ett år till Avdelning 82. Här får du möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper i en stimulerande miljö med engagerade kollegor. Vi erbjuder god introduktion, kontinuerlig kompetensutveckling och ett omväxlande arbete med patienten i fokus. Arbetsbeskrivning Avdelning 82 är en internmedicinsk vårdavdelning med inriktning mot hematologi och lungmedicin. Vi vårdar patienter med såväl akuta som kroniska sjukdomstillstånd och är vana vid komplexa vårdbehov. Vårt arbetssätt bygger på tvärprofessionellt samarbete där alla professioner samverkar för att ge trygg, säker och personcentrerad vård. Hos oss får du en roll där du gör skillnad varje dag – i nära dialog med både kollegor och patienter. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bidra med engagemang, ansvarskänsla och ett gott bemötande i varje möte. Du är flexibel, strukturerad och har god förmåga att anpassa dig efter vårdens skiftande tempo. Du gillar att samarbeta, men är också trygg i att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vilja att bidra till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Kompetenskrav Legitimerad sjuksköterska.  Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1. Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. En väl planerad och individanpassad introduktion.  Läs mer om vårt erbjudande här Övrigt Tjänsten är ett vikariat för en medarbetare som är studieledig med start så snart som möjligt till och med 2025-12-31. Det finns goda möjligheter till förlängning. Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Välkommen med din ansökan! Läs mer här om hur det är att arbeta inom Region Stockholm.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Snickare till Stockholms Reparationsvarv
Stockholms Reparationsvarv AB
Fin-, inrednings- och möbelsnickare

Vill du arbeta nära fartygen – mitt i centrala Stockholm? Stockholms Reparationsvarv AB är det största reparationsvarvet i Stockholm och erbjuder service, underhåll och ombyggnationer för både kommersiella och privata fartyg. Vi har en långvarig historia, tekniskt kunnande i världsklass och siktet inställt på fortsatt utveckling. Om rollen Vi söker nu en snickare till vår dock/ logistikavdelning Du kommer att arbeta med varierande snickeriuppdrag, både ombord på fartyg och på varvets lokaler. Arbetet omfattar reparation och underhåll av inredning, demontering/ monteringsarbeten, byggnation i trä och marina material samt i tekniskt krävande utrymmen. Du kommer också vid tillfällen bistå avdelningen vid dockningar, ställningsbygge och transporter inom varvsområdet. Du arbetar både självständigt och i team och har daglig kontakt med andra yrkesgrupper som svetsare, elektriker och tekniker. Arbetsuppgifterna styrs av arbetsorder/ arbetsledare, men kräver också kreativ problemlösning. Vi söker dig som har: Minst 3–5 års erfarenhet av specialsnickeri, gärna inom varvs- eller industriservice Vana vid ritningsläsning Bred kunskap inom snickeri, framför allt vana att jobba med olika material Självständighet och ett starkt säkerhetstänk God samarbetsförmåga – vi är ett team! B-körkort (manuell) Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet från fartyg eller marina miljöer Yrkesbevis som träarbetare Vana vid att arbeta självständigt i projekt Polskt tal Vi erbjuder: Tillsvidareanställning på heltid, placerad på Beckholmen Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner En trygg och spännande arbetsmiljö Möjlighet att utvecklas i ett bolag med bredd, historia och framtidstro Övrig information: Tjänsten är säkerhetsklassad. Du måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning samt utdrag ur belastningsregistret krävs vid intervju. Ansökan Skicka din ansökan med ämnesraden "Snickare" till: [email protected] Intervjuer sker löpande – vänta inte!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Leg Dietist till engagerad mottagning, Praktikertjänst Rehab Tullinge

Är du leg dietist och drivs av att göra skillnad för människors hälsa? Hos oss finns möjlighet till variation och utmaningar i din arbetsvardag. Detta tillsammans med ett gäng engagerade kollegor, som hoppas du vill vara med och utöka vårt team! Hos oss finns patienter i alla åldrar, med många olika problemställningar. Vi träffar våra patienter på mottagningen, i patientens hem, eller via digitala besök. Vi servar ett stort geografiskt område som ger variation i arbetet, från landsbygd till tätort. Du arbetar i nära samarbete med dietistkollega, och ni tillsammans har stor frihet att fördela och driva arbetet. Som dietist är du också viktig i teamet kring patienten, för att tillsammans med övriga professioner skapa en trygg och kvalitativ vård. Hos oss finns möjlighet att delvis arbeta på distans. Du kommer att ingå i ett internt nätverk med ca 20 kompetenta dietistkollegor inom Rehab. Gruppen har regelbundna möten för metodutveckling och kompetensdelgivning och det gemensamma arbetet leds av en dietistsamordnare. Information om arbetsplatsen Praktikertjänst Rehab Tullinge bedriver primärvårdsrehabilitering på uppdrag av Region Stockholm. Vi finns i nya fräscha lokaler mitt emot pendeltågsstationen i Tullinge centrum, 20 min från Stockholm City. Verksamheten erbjuder bred kompetens inom rehabilitering och vi har många erfarna, engagerade kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Arbetsgruppen består av arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter, kiropraktorer, receptionister och enhetschef, totalt ca 25 drivna kollegor!  Kvalifikationer Du är legitimerad dietist, gärna med erfarenhet av arbete inom primärvårdsrehabilitering. Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och förståelse för vikten av att få patienten att känna sig trygg och sedd. Du är driven i din yrkesroll och brinner för att stötta människor till bättre hälsa.  Du behöver vara bra på att prioritera, trivas med att ta ansvar för ditt arbete och ha en god förmåga att kommunicera med andra, då detta är grundförutsättningar för arbetet. Övrig information Vi erbjuder:  - Ett mentorsprogram för våra mer oerfarna dietister - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Stora möjligheter att påverka dina arbetstider, samt att delvis arbeta på distans - Samverkan med våra övriga dietister inom Praktikertjänst Rehab - Ett generöst flextidsavtal  - Korta beslutsvägar och prestigelösa kollegor - Ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år - Fri sjukvård och fria läkemedel upp till högkostnadsbelopp Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns. Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning. Intervjuer sker löpande. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

24 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Skjutstativsförare sökes för kunds räkning.
Shark Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Skjutstativsförare till uppdrag via Shark Bemanning Är du en trygg, driven och lösningsorienterad skjutstativsförare som söker nästa utmaning? Då kan det vara dig vi söker till ett av våra uppdrag inom lager och logistik! Hos oss på Shark Bemanning får du inte bara ett jobb – du blir en del av ett lag där vi levererar med hjärta. Om rollenI rollen som skjutstativsförare ansvarar du för att på ett säkert och effektivt sätt hantera varuflöden med hjälp av skjutstativtruck. Arbetet sker i ett högt tempo där noggrannhet och ansvarstagande är avgörande. Du blir en viktig del i kundens dagliga drift och bidrar till att verksamheten rullar smidigt. Vi söker dig som: Har giltigt truckkort med behörighet för skjutstativtruck (B3) Har erfarenhet av truckkörning inom lager/logistik Är van att arbeta strukturerat i ett högt tempo Trivs i lagarbete men kan ta eget ansvar Har god fysik och är inte rädd för att ta i Talar och förstår svenska Belastningsregister kan komma att begäras i vissa uppdrag Vad du får hos oss: En trygg och engagerad arbetsgivare som ser dig Snabba och träffsäkra matchningar – rätt plats, rätt tid Möjligheter till utveckling inom lager, logistik och industri Ett bemanningsföretag som lever efter sina värderingar: Leverans – Omtanke – Tävling Varför Shark?Vi är tävlingsmänniskor som älskar att leverera – snabbt, effektivt och med hjärta. Vårt mål är att vara den självklara partnern för både medarbetare och kunder. Hos oss är du inte bara ett namn i ett system – du är en viktig spelare i laget. Ansök idag!Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Servicetekniker till Bürkert
Randstad AB
Kundtjänstpersonal

Arbetsbeskrivning Bürkert Sweden AB är den svenska sälj och marknadsbolaget i det tyska företaget Bürkert Fluid Control Systems, en global aktör inom industriell mät-, styr- och reglerteknik för vätskor och gaser. Nu söker vi en servicetekniker till kontoret i södra Stockholm! Har du ett tekniskt intresse, gillar problemlösning och vill arbeta nära industrin? Vi söker dig som vill vara med och säkerställa att våra kunders processer fungerar optimalt. Som servicetekniker hos oss får du arbeta i en omväxlande roll som innefattar både praktiskt och administrativt arbete. Tjänsten är placerad i Stockholm men du kommer även att arbeta till viss del ute hos våra kunder som till största del finns i mellersta och södra Sverige. Du kommer att utföra service och felsökning på Bürkert produkter , såsom ventiler, sensorer och system, samt agera stöd till säljare och andra kollegor inom bolaget. En roll där din tekniska kompetens verkligen gör skillnad – varje dag. Välkommen till oss! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected] Ansvarsområden Service av Bürkert produkter såsom ventiler, sensorer och system ute hos våra kunder samt supporta dem i ärenden via telefon Assistera kunder vid idrifttagning av utrustning Vara ett tekniskt stöd internt Samarbete med säljorganisationen i tekniskt relaterade frågor Läsa och tolka teknisk dokumentation Dokumentera arbetet i affärssystem Kontakt med leverantörer  Kvalifikationer Erfarenhet från liknande tekniska roller så som servicetekniker, drifttekniker eller fältservice utav instrument inom industrin Grundläggande kunskap inom styr- och reglerteknik Vana av att arbeta med produkter inom flödesreglering, som flödesmätare, ventiler och ventilställdon kopplat till vätske- och gasflöden God förmåga att läsa och förstå teknisk dokumentation, manualer och produktinformation God administrativ förmåga Grundläggande förståelse av kommunikationsprotokoll så som 4-20 Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då båda språken används dagligen i arbetet B-körkort Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse Är nyfiken och orädd för att ta dig an oförutsedda utmaningar Har en prestigelös och flexibel inställning Är serviceinriktad och kommunikativ som person Vidare ser vi det som meriterande om du även har:  Arbetat som instrumenttekniker eller drifttekniker inom t.ex livsmedelsindustrin Vana att arbeta i system som SAP eller andra CRM-/affärssystem Eftergymnasial utbildning inom teknik Om företaget Burkert Sweden AB Bürkert grundades i Tyskland 1946 och är idag ett av världens ledande företag inom industriell mät,- kontroll,- och reglerteknik. Produkterna omfattar allt ifrån ventiler till system och kundunika lösningar – alltid med högsta kvalitet och i linje med senaste teknik. Bürkert har säljkontor i 36 länder, sex egna fabriker och fyra forsknings- och utvecklingscentra. I Sverige grundades Bürkert 1968 och har idag kontor i Stockholm och Malmö. Läs gärna mer www.burkert.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Besiktningstekniker till Carspect Moraberg i Södertälje
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Moraberg i Södertälje. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierade besiktningstekniker eller varit certifierad besiktningstekniker. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Sjuksköterska till avd 82, hematologi- och lungmedicin
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du ta nästa steg i din sjuksköterskekarriär – mitt i hjärtat av Stockholm? Vi på Avdelning 82 söker en engagerad sjuksköterska som vill arbeta i en miljö där utveckling, variation och teamkänsla står i fokus. Hos oss blir du en del av ett av Södersjukhusets mest erfarna och sammansvetsade team – där din kompetens värdesätts och får växa! Arbetsbeskrivning Avdelning 82 är en internmedicinsk vårdavdelning med specialistinriktning mot hematologi och lungmedicin. Här möter du patienter med komplexa vårdbehov – både i akuta skeden och under längre behandlingsperioder. Vi jobbar tillsammans i tvärprofessionella team där varje röst räknas, med målet att ge våra patienter trygg, säker och personcentrerad vård. Kompetenskrav Vi letar efter dig som vill utvecklas inom internmedicin och göra skillnad – varje dag. Du är trygg i din roll, har lätt för att samarbeta och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du trivs med variation och ser värdet i att skapa struktur även i en föränderlig vardag. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska. Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1. Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. En väl planerad och individanpassad introduktion.  Läs mer om vårt erbjudande här Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer. Provanställning kan komma att tillämpas.  Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Välkommen med din ansökan! Läs mer här om hur det är att arbeta inom Region Stockholm.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025