Platschef Ford Haninge
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga chefer inom övrig servicenäring

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att axla rollen som Platschef för vår anläggning Ford Haninge. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda utveckla och motivera medarbetarna och även vård ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare.  Vidare har du som Platschef ett ledande ansvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar. Det innefattar säkerhetsställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen.  Nyckelkompetenser/förmågor Du drivs av att utveckla verksamheten, öka försäljning och lönsamhet, och du arbetar målmedvetet för att uppnå uppsatta mål. Utmaningar motiverar dig, och en god strukturell förmåga som hjälper dig att navigera i en komplex arbetsmiljö. Som ledare har du en naturlig förmåga att motivera dina medarbetare och skapa en trivsam arbetsmiljö, samtidigt som du inte tvekar att sätta tydliga gränser när det behövs. Ytterligare ser vi att du har: Flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning och eftermarknad/verkstad Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meriterande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Industriklättrare
Jobway AB
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Är du en erfaren industriklättrare som är ute efter nya möjligheter? Söker du en tjänst med arbeten i spännande och häftiga miljöer? Då kan det vara dig vi söker! M8 Berg söker just nu en industriklättrare till verksamheten i Stockholm. Ansök här!  I rollen som industriklättrare kommer du ha inspirerande uppdrag i spännande och häftiga miljöer. Du kommer framför allt utföra arbeten inom berg, med bland annat installationsarbeten, bergsförstärkningar och inspektioner. Du kommer i början att gå de utbildningar som krävs för rollen. För att lyckas i denna roll har du: B-körkort Svenska i tal och skrift Erfarenhet från arbete på höga höjder Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en lagspelare och problemlösare som gillar fysiskt arbete. Utöver detta är du en framåtlutad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder och uppdrag. Du värderar kvalitet högt i ditt dagliga arbete.   M8 Berg erbjuder dig: Varierande arbetsdagar i häftiga miljöer En roll i ett stabilt och familjärt företag Goda anställningsvillkor i form av försäkringar och friskvårdsbidrag Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar M8 Berg med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.   Om M8 Berg:M8 Berg utför arbeten inom berg och markbyggnation samt montage, demontage och underhåll på strukturer. Monterar och besiktigar utrustning för säkert arbete i fallriskmiljöer. Företaget är specialiserade på bergarbete via rep och tillhandahåller utbildningstjänster inom nämnda områden.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Fritidsledare för öppna verksamheter- Stockholms stad
Stockholms kommun
Fritidsledare m.fl.

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Enheten fritid tillhör området Förebyggande insatser. Inom enheten fritid finns två ungdomsgårdar och fem parklekar. Ungdomsgårdarna är Humlan huset och Vasastans ungdomsgård som arbetar med målgruppen 13-18 år. Parklekarna är Gustav Adolfs parklek, Tessinparken, Vasaparkens parklek, Humlegårdens parklek och Hjortgläntans parklek, samtliga arbetar för den riktade målgruppen 6-12 år. Aktiviteter på såväl ungdomsgårdarna och parklekarna planeras efter målgruppernas önskemål, behov och utifrån lov/ledigheter för att matcha behoven i stadsdelen. Medarbetarna på såväl parklekarna som ungdomsgårdarna, är engagerade och brinner för sina uppdrag. De möter sina besökare med glädje, värme och energi. Av våra 7 verksamheter är det 2 som har helgöppet så helgarbete kan bli aktuellt. Vi söker dig som vill vara en del av vårt lag. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett viktigt, meningsfullt och roligt uppdrag som fritidsledare. Du kommer jobba tätt ihop med dina kollegor i de olika verksamheterna i en enhet som präglas av närvarande ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi ser till att du har; varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och ett arbetsklimat där teamarbete genomsyrar hela organisationen. Vi erbjuder friskvårdsbidrag. Din roll I din roll som fritidsledare ingår det att hjälpa, stötta och coacha våra ungdomar till att ha en så givande fritidsupplevelse möjligt. Det kan vara i det stora genom att ingå i goda sammanhang genom att lotsa till önskad extern föreningsaktivitet, till det lilla som att delta i en matlagningsgrupp i verksamheten. Vi lär känna våra besökares önskemål genom att lära känna dem och lyhört plocka upp de intressen de uttrycker. Du förväntas ha en bra omvärldskännedom och veta vilka våra närmaste samverkansparter är för att lätt kunna slussa vidare ungdomar som visar eller uttrycker ett behov som är utanför vårt huvuduppdrag. Din kompetens och erfarenhet För denna tjänst behöver du: vara utbildad fritidsledare eller ha annan utbildning som bedöms som likvärdig ha minst 3 års arbetserfarenhet av att jobba i öppna ungdomsverksamheter vara professionell, självgående och engagerad i ditt arbetsutförande Det är meriterande om du: har en dokumenterad erfarenhet av att driva aktiviteter i projektform har M.I,-utbildning har erfarenhet av att arbeta med funkisungdomar Du har en god samarbetsförmåga, kan kommunicera i både tal och skrift och kan anpassa dig efter mottagaren. Du är initiativtagande och kan organisera och prioritera ditt arbete väl. Vi ser gärna att du har en passion som du kan dela med dig av och inspirera våra ungdomar med.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärare mot fritidshem inriktning rörelse och motorik anpassad grundskola
Haninge kommun
Fritidspedagoger

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas med oss på Ribbyskolan Ribbyskolan är i dag en F-9 skola och har för närvarande ca 900 elever samt ca 100 personal. Vi har en trivsam skola med bra miljö och ett kollegie som känner stor motivation att undervisa, utveckla och följa sina elever. Vi har god teknisk standard, vi arbetar med interaktiva tavlor och med digitala verktyg en till en samt utforskar nya arbetssätt för att förstärka lärandet. Vi är inne i en spännande utvecklingsprocess som skola där vi tillsammans bygger en ny lärandeorganisation i nya lokaler. På Ribbyskolan känner all personal sig delaktiga i arbetet med att skapa en bra skola. Gå gärna in på vår webbplats, så får du mer information om vår skola. Du kommer ha stor möjlighet att påverka din framtida arbetsplats. Välkommen till en skola där vi tillsammans skapar framtid! Ditt uppdrag Till hösten kommer Ribbyskolan stärka upp sin nya verksamhet inom anpassad grundskola för lågstadiet mot ämnesområden. Vi söker därför en lärare mot fritidshem som kommer att arbeta i klass med eleverna under skoldagen samt bedriva fritidsverksamhet på eftermiddagen. Du kommer i din roll som lärare mot fritidshem samverka med lärare och ansvara främst för motorik och rörelse samt samverka med övriga kolleger inom fritidshemmet mot anpassad grundskola och utveckla en god lärmiljö och meningsfull fritid för våra elever. Vi ser gärna manliga sökanden för att få en jämnare könsfördelning bland personalen. Vi vill att du är delaktig i att skapa en lärmiljö och en verksamhet utifrån barnets/elevens intresse och att du är lyhörd för individuella behov. Du skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi fäster stor vikt vid din personlighet och vi värdesätter medarbetare som ser möjligheter och lösningar och tycker om att vara med och påverka. Det här söker vi hos dig Som person är du strukturerad, engagerad och driven och du trivs med ett arbete som ställer höga krav på både samarbetsförmåga och självständigt arbete. Vi söker en lärare mot fritidshem med inriktning rörelse och motorik eller motsvarande. Vi önskar att du har erfarenhet av liknande uppdrag tidigare och god kompetens kring att skapa goda relationer tillsammans med elever, föräldrar och kollegor. Vi förutsätter även att du är en trygg vuxen som har förmåga att stödja alla elever i deras utveckling mot förmågorna och har god kompetens att möta alla barn utifrån deras förutsättningar och behov. Du bör också med fördel ha god datorvana och bevandrad med hur digitala lärverktyg kan användas som en resurs för att stödja arbetet och dokumentation och elevernas lärande. Förutom ovan nämnda kvalifikationer förutsätter vi att du har gott tålamod samt god samarbetsförmåga och flexibelt förhållningsätt. Erfarenhet av arbete med barn inom anpassad grundskola mot ämnesområden och vad det innebär samt kunskap inom lågaffektivt bemötande och positivt beteendestöd (PBS) är meriterande. Det här kan vi erbjuda dig I detta uppdrag kommer du få ytterligare kollegor som är med och bygger upp en ny verksamhet på skolan samt förutsättning till professionell handledning och utveckling med fokus att ge bästa förutsättningar för alla våra elever inom anpassad grundskola. Du kommer även ha ett tätt samarbete med skolledning tillsammans med lärare då vi befinner oss i en spännande förändringsresa i verksamheten. Ett kollegie som alltid har och känner stor motivation att undervisa, utveckla och följa sina elever. Friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan!   I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Global Distribution Coordinator
OIO Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Tillsammans med vår kund söker vi nu en Global Distribution Coordinator till ett engagerat team om 12 personer. I denna roll blir du en nyckelspelare i att säkerställa att bolagets logistikflöde flyter på som tänkt och att produkter levereras i rätt tid, med rätt dokumentation och i korrekt skick. Om tjänsten Du blir en del av Global Supply Chain Operations och ansvarar för vår distributionsverksamhet via vårt centrallager i Nederländerna samt 18 lokala lager i Europa, USA, Kanada och Australien. Huvudsakliga arbetsuppgifter Koordinering av kundorder: mottagning av order, batch-reservation, aktivering av plock och pack på lager, bokning av transporter, skapande av export-/importdokumentation, spårning av försändelser, hantering av returer, problemlösning och fakturering. Kvalificering och uppsättning av nya kunder Månadsavstämning av försäljning och lager Kontinuerligt förbättringsarbete av processer för att säkerställa robusthet och framtida tillväxt Hantering av pre-wholesale och uppföljning av nyckeltal (KPI:er) Kvalitetssäkringsarbete (avvikelser, CAPA, kvalitetsplaner, larm kring serienummer) Vi söker dig som Har eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain, exportadministration eller företagsekonomi Har tidigare dokumenterad arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller kundservice, där erfarenhet från läkemedelsindustrin är ett plus men inget krav Är van vid att arbeta i affärssystem (ERP), MS Office och Microsoft Teams Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift; andra språk är meriterande Tidigare erfarenhet av GDP (Good Distribution Practice), finansiell och handelsspecifik regelverksamhet är meriterande (intern utbildning ges) Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, då kunden värderar teamets samarbetsförmåga och trivsel högt. För att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med ett strukturerat och professionellt arbetssätt samt ett genuint servicetänk. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt, och tar gärna egna initiativ för att driva förbättringar när processer brister. Du är lösningsorienterad, har lätt för att prioritera och arbetar med ett starkt resultatfokus. Dessutom har du god förmåga att planera och hantera din tid, både för kortsiktiga uppgifter och långsiktiga mål. Du kommer till en högpresterande verksamhet som ställer krav därefter, men som också erbjuder ett gediget introduktionsprogram och interna utvecklingsmöjligheter. Om partnerföretaget Företaget är ett internationellt verksamt bolag med huvudkontor i Sverige och har en tydlig nisch inom distribution av högspecialiserade produkter. Verksamheten präglas av höga kvalitetskrav, spårbarhet och ett starkt fokus på att leveranser sker korrekt, i tid och med rätt dokumentation. Bolaget har en global närvaro och arbetar med ett omfattande logistiknätverk som omfattar både centrala och lokala lagerlösningar i Europa, Nordamerika och Australien. Arbetsmiljön är professionell och dynamisk, där struktur, samarbete och ständiga förbättringar står i centrum. Rollen passar särskilt väl för dig som har erfarenhet från logistik, supply chain eller kundservice i en internationell kontext, gärna i en verksamhet med högt ställda krav på dokumentation och regelefterlevnad – även om det inte behöver vara inom läkemedelsbranschen. Om anställningen  Detta är ett konsultuppdrag med anställning som konsult hos OIO under minst 12 månader. Omfattning: Heltid Start: September Placering: Stockholm - Vasastaden Lön: Fast månadslön  Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Konsultuppdrag – Koncernredovisningsekonom

Är du en strukturerad och analytisk redovisningsexpert med erfarenhet av koncernbokslut enligt IFRS? Då kan det här vara ditt nästa konsultuppdrag! Om möjligheten Vi söker nu, för vår kunds räkning, en kvalificerad koncernredovisningsekonom för ett konsultuppdrag inom konsoliderings- och rapporteringsområdet. Rollen är placerad i ett mindre, specialiserat team om fyra personer och präglas av ett nära samarbete både inom gruppen och med övriga funktioner inom ekonomi- och finansorganisationen. Det här är ett uppdrag för dig som trivs i en miljö där kvalitet, professionalism och ständiga förbättringar är en självklar del av vardagen. Som koncernredovisningsekonom kommer du att ha en central roll i arbetet med månads-, kvartals- och årsbokslut för koncernen. Du kommer att arbeta i enlighet med IFRS-regelverket och vara involverad i såväl legal som operativ konsolidering. Utöver det löpande bokslutsarbetet kommer du också att delta i utvecklings- och förbättringsinitiativ som syftar till att effektivisera och stärka redovisnings- och rapporteringsprocesserna, inklusive metoder och systemstöd. Vi söker dig som är civilekonom och har flerårig erfarenhet av koncernredovisning, antingen i form av operativt ansvar i en liknande roll eller som tidigare revisor med fördjupad kunskap inom redovisningsfrågor och koncernstrukturer. Du har en god förståelse för IFRS och känner dig trygg i konsolideringsarbetet. Det är en fördel om du har erfarenhet av system som Cognos Controller eller motsvarande konsolideringsverktyg. Även om det inte är ett krav, är tidigare erfarenhet från försäkringsverksamhet meriterande. Plats: Stockholm (med viss möjlighet till hybridarbete) Uppdragsstart: Augusti eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med möjlighet till förlängning Är detta du? För att trivas i rollen ser vi att du är en analytisk och noggrann person med god samarbetsförmåga. Du tar egna initiativ, har ett öppet sinne och bidrar till ett omtänksamt och professionellt arbetsklimat. Du arbetar strukturerat, har ett naturligt öga för detaljer och känner dig bekväm i att ta ansvar för kvalificerade redovisningsfrågor inom en komplex koncernstruktur. Detta uppdrag erbjuder en möjlighet att fördjupa din kompetens inom koncernredovisning i en organisation med hög specialistnivå, där ditt bidrag gör konkret skillnad. Om du är tillgänglig för ett nytt uppdrag och ser detta som ett spännande nästa steg, tveka inte att höra av dig. Vi svarar gärna på frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: koncernredovisning, financial controller, redovisningscontroller, koncern, redovisning, ekonomi, konsultuppdrag, interim

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Specialpedagog med projektledarerfarenhet Komvux Stockholm
Stockholms kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholm blomstrar som landets främsta tillväxtregion. Vi arbetar för en arbetsmarknad där alla kan hitta sin plats – där arbetsgivare hittar rätt kompetens och där människor får en möjlighet att komma in eller återvända till arbetslivet. Vi stödjer stockholmarnas resa mot arbete eller studier genom arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildningen. Välkommen till oss Vi är cirka 300 stolta, engagerade och nyfikna medarbetare som varje dag öppnar nya möjligheter och gör skillnad för elever. Varje år levererar vi utbildning av hög kvalité till Stockholm stads medborgare. Våra skolor finns idag i stadsdelarna Järva, Skärholmen och Södermalm totalt 10 enheter. Vi erbjuder Vi är en verksamhet i utveckling och förändring där kompetens och samarbete är grunden för vår arbetsglädje. Vi erbjuder en möjlighet att få vara med och utveckla en verksamhet i tillväxt. På denna sida kan du läsa mer om vilka förmåner du har som medarbetare i Stockholm Stad: https://jobba.stockholm/formaner Din roll I vårt arbete med att ge varje elev goda förutsättningar att kunna komma vidare i sina studier stärker vi upp med elevnära stöd. Ett förstärkt stöd som ska stödja elever både individuellt och i grupp, när studierna påbörjas såväl som under studietiden. Vi söker därför dig med ett stort engagemang som vill vara med på vår resa. Tillsammans möter vi både stockholmarnas och arbetslivets behov! Vi söker nu en driven specialpedagog med erfarenhet av projektledning, som vill vara en nyckelperson i arbetet med att skapa goda förutsättningar för att fler elever ska lyckas med sina studier. Du förväntas föreslå och initiera koncept för stödinsatser som erbjuder ett starkt elevstöd till egen regins komvuxelever. Arbetet innebär ett nära samarbete med verksamhetschefer, rektorer, lärare, specialpedagoger och andra professioner för att ge eleverna det stöd de behöver. Arbetet kommer att vara både strategiskt och operativt. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden: • Utveckla koncept för stödinsatser för elever som studerar sfi, grundläggande, gymnasiala kurser och yrkespaket. • Driva uppföljning och utveckling och genomföra utvärderingar. • Säkerställa och samordna insatserna på alla skolenheter så att insatserna blir likvärdiga. • Bidra till utveckling av strukturer och processer för stöd och anpassningar inom hela skolan. Arbetet innebär resor och arbete på samtliga Egen regins enheter. Din kompetens och erfarenhet • Lärarlegitimation • Specialpedagogexamen 90 hp • Mycket god digital kompetens  • Erfarenhet att driva projekt. • Erfarenhet av att orientera sig och driva processer i komplexa organisationer. • Dokumenterad erfarenhet av att leda utvecklingsarbete tillsammans med olika professioner och mellan organisationsenheter. • Är en tydlig pedagogisk ledare i alla lärmiljöer. Meriterande Erfarenhet från Komvux/Sfi är starkt meriterande Personliga egenskaper Som person är du mål-och resultatinriktad med ett strukturerat och självgående arbetssätt.  Rollen kräver en mycket god samarbetsförmåga och lösningsorientering. Du kan arbeta på en elev- och skolnivå  och samtidigt hålla helhetsperspektivet på egenregi-nivå. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Extrajobb på terminal i Farsta
Pokayoke AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Vi på Pokayoke söker just nu extrapersonal till vår kund i Farsta. Arbetstiderna varierar men infaller främst under dagtid. Kväll/natt/helg kan förekomma. Vi ser gärna att du kan arbeta minst två dagar/vecka, helst fler. Start för den här tjänsten är omgående. Arbetsuppgifterna är huvudsakligen att sortera paket. Det är ett fysiskt krävande arbete, som samtidigt kräver att man är noga och strategisk. Du arbetar i ett litet team så viktigt att du samarbetar bra med kollegor. Vad vi söker Vi söker dig som studerar eller har ett annat arbete på minst 50% och vill jobba extra 2-3 pass i veckan. Som person tror vi att du är noggrann med en stark vilja att leverera ett bra jobb samtidigt som du inte är rädd att arbeta fysiskt. Har du tidigare erfarenhet av lager är detta ett plus, men inget krav. Det viktigaste är personliga egenskaper och inställning. Observera att detta är ett fysiskt krävande arbete! Krav: - Behärskar engelska eller svenska språket på en grundläggande nivå - Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Meriterande: - Lager, restaurang eller flytterfarenhet Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Material - Produktionsplanerare
PrimeComp AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Material- och Produktionsplanerare Vill du arbeta i ett företag där du får kombinera planering med praktisk hantering av material? Magnetron söker nu en driven Material- och Produktionsplanerare som vill ha en nyckelroll i vår produktionskedja. Hos oss får du ett bredare ansvar än i en traditionell planerarroll – du ansvarar inte bara för planering och systemarbete i IFS Prime, utan även för att materialet fysiskt hamnar på rätt plats vid rätt tid. Du blir en del av ett engagerat team där varje individ har en viktig roll i flödet. Dina arbetsuppgifter: Planera och starta shop orders på både kort och lång sikt Frisläppa inköpsrekvisitioner för att säkra materialbehov Säkerställa materialtillförsel genom aktiv styrning av materialflöden Hantera kassation samt registrera färdiga produkter Genomföra inlägg och batchspårning i förrådssystem Skapa transportförfrågningar och hantera utgående leveranser Hantera returer till leverantörer Delta i inventering i samverkan med produktion Kontinuerligt uppdatera och följa upp produktionsplanen Utöver det dagliga arbetet kommer du även att medverka i förbättringsarbete inom produktion och supply chain – en viktig del där vi uppskattar din initiativförmåga och vilja att utveckla våra processer. Din profil: Vi söker dig som har: 1–3 års erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller operativt inköp Erfarenhet av affärssystemet IFS Förmåga att planera långsiktigt och driva arbetet framåt enligt plan God struktur och vana att självständigt ta ansvar för dina uppgifter Stark samarbetsförmåga och vilja att bidra i team Förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter är meriterande Övrigt: Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att du måste bli godkänd enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vissa tjänster kan kräva specifikt medborgarskap.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Product Manager
Vattenfall AB
Övriga förmedlare

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Om rollen Vill du vara med och forma framtidens energilösningar? Vi söker en engagerad och affärsdriven Product Manager som vill ta helhetsansvar för att utveckla skalbara kunderbjudanden kopplade till den fysiska elmarknaden. Som Product Manager ansvarar du för att produkten fungerar i sin helhet, det innebär att förstå kundbehov och omsätta dem i skalbara lösningar. Allt från utbildningsmaterial och avtalstexter till fakturerings- och uppföljningsprocessen mm. Du säkerställer att produkterna är attraktiva, lönsamma och följer gällande regelverk och marknadspraxis. Du har en nyckelroll i att integrera produkterna i våra operativa processer kopplat till prognosläggning, anskaffning och budgivning på den fysiska elmarknaden. Du är också kravställare gentemot våra digitala tjänster och IT-system och säkerställer att de stödjer affären på bästa sätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Äga och utveckla kunderbjudanden kopplade till den fysiska elmarknaden. Säkerställa att produkterna är integrerade i våra operativa processer. Ansvara för att produkterna är affärsmässigt hållbara och regelmässigt korrekta. Vara kravställare för digitala lösningar ur ett produktägarperspektiv. Nära samarbete med avdelningen för prognosläggning, anskaffning och budgivning. Arbeta tätt med Business Sales för att säkerställa kundnytta och affärsresultat. Kravspecifikation Civilingenjör eller motsvarande universitetsexamen. Kompetens i hur elmarknaden fungerar och dess olika aktörer, speciellt den fysiska elmarknaden för Intraday och Dayahead. Arbetslivserfarenhet som produktägare och samarbete med säljorganisationer är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du en lagspelare med god kommunikativ förmåga och förmåga att bygga relationer. Du är öppensinnad, lösningsorienterad och har hög integritet. Det är också av vikt att du har ett strukturerat arbetssätt och stark analytisk förmåga. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort: Solna. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Caroline Wijnbladh, [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jennifer Wikström, [email protected]. Fackliga representanter är Rolf Olsson (Akademikerna), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) och Simon Salomonsson (Unionen). Du når samtliga via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2025. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Annonseringsperioden är förlängd med anledning av sommarledighet. Vi använder oss av tester i denna rekryteringsprocess och ett online-test kommer att skickas ut till alla sökanden som ett första steg i rekryteringsprocessen efter sista ansökningsdag. På Vattenfall värdesätter vi att vara aktiva, positiva, öppna och säkerhetsmedvetna. Vi söker medarbetare som delar vår vision och kan bidra till att stärka vår företagskultur. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.

25 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025