Denna roll kräver en ansvarsfull, självgående och kommunikativ person med god kompetens inom markskötsel av offentlig utemiljö och leksäkerhet. Personen måste kunna hantera både praktiska och administrativa uppgifter, samt samarbeta effektivt med olika aktörer för att upprätthålla och förbättra fastigheternas utemiljö. Arbetsuppgifterna inkluderar kvalitetsuppföljning, hantering av felanmälningar och beställningar, samt arbete med tex underhållsplaner och underlag till reinvesteringar. Personen ska även bidra till budgetarbete, upphandlingar och dokumentation. Ansvarsområden: Följ upp kvalitet på skötsel, åtgärder och utföra fältinspektioner. Leda och följa upp driftmöten och marksyn med leverantörer. Hantera inkomna ärenden, frågor och felanmälningar. Avropa åtgärder och ta in offerter. Granska fakturor, egenkontroller och driftsrapporter. Upprätthålla säkerheten på lekområden och dess utrustning. Planera och samordna åtgärder enligt besiktningsprotokoll och underhållsplaner. Arbeta i våra GIS- och kartsystem. Samarbeta med kollegor internt och externt, samt ramavtalade leverantörer. Rapportera och dokumentera i Tornbergets system. Krav: Utbildning i Trädgårdsskötsel och /eller markanläggning eller minst 2 års motsvarande dokumenterad praktisk erfarenhet. B-körkort. Erfarenhet inom utemiljöarbete, drift och underhåll, gärna inom offentlig förvaltning eller fastighetssektorn. Utbildning i säkerhet och underhåll av lekplatser (Hags Academy) eller liknande Goda IT-kunskaper (Microsoft Office). Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Bas U / Bas P Meriterande: Kompetens/erfarenhet av LOU. Kompetens/erfarenhet av vinterunderhåll. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Arena Personal. Startdatum är tidigast 1 september. Intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan slutdatum.
Vi söker dig som vill arbeta i en varierad och serviceinriktad roll som vaktmästare. Du kommer att vara en viktig del av det dagliga arbetet med att skapa en fungerande och trivsam kontorsmiljö – för både medarbetare och besökare. Är detta rollen för dig? Om tjänsten Vi på Perido söker nu en vaktmästare till vår kund, en stor myndighet med huvudkontor centralt i Stockholm. Som vaktmästare kommer du att arbeta brett med kontorsservice och internservice. Rollen är bred och omväxlande – ena dagen arbetar du i receptionen med att ta emot besökare, nästa dag kanske du ställer i ordning möbler inför ett möte. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: Hantering av post, paket och varuleveranser Möblering och praktiskt stöd vid flyttar inom kontoret (tunga lyft kan förekomma, men det är sällan) Iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser Beställning av fika samt enklare servering och kaffekokning Dagliga kontrollrundor i fastigheten, inklusive påfyllning av kontorsmaterial, hantering av skrivare samt diskhantering Ge information och service till medarbetare och externa kontakter via telefon och e-post Ta emot och välkomna besökare Vara behjälplig i myndighetens interna servicebehov, exempelvis bokningar, kopiering och enklare inköp Arbete i telefonväxeln: koppla samtal, hantera anknytningar samt förmedla inkommande och utgående samtal Dina egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, praktiskt lagd och trivs med varierande arbetsuppgifter. Eftersom det alltid anpassas efter verksamhetens och medborgarnas behov behövs det ofta omprioriteras och tänkas om – därför är det viktigt att du är flexibel, lösningsorienterad och inte rädd för att ta egna initiativ. Du behöver inte ha erfarenhet av alla praktiska moment – viljan att lära och att försöka är viktigare än att kunna allt från början. Du har ett positivt bemötande, gillar att samarbeta och tar ansvar för att arbetet blir gjort på ett noggrant och tillförlitligt sätt. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Minst gymnasieutbildning 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 3 månader. Start september. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35334 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
WorkNordic söker nu efter Markarbetare/Anläggare till ett projekt i södra Stockholm. Med anledning av vår kunds expanderande verksamhet behöver vi nu förstärka personalstyrkan med ytterligare duktiga yrkesarbetare inom anläggning. Uppdraget omfattar markarbetet vid byggnationen av en ny förskola. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av sedvanligt arbete inom anläggning/mark, med fokus på finplanering. Kvalifikationer: *Yrkesbevis som Anläggare, eller med motsvarande arbetslivserfarenhet*Minst tre års erfarenhet av markarbete/anläggningsarbete*Du har tidigare god erfarenhet inom finplanering*Du har god förmåga att läsa och tyda ritningar*Du behärskar svenska i tal och skrift, eller mycket bra engelska Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du som person är noggrann, flexibel, strukturerad och kvalitetssäker med en god samarbetsförmåga. Innehar du b-körkort är detta meriterande för tjänsten, men inget krav. Vi erbjuder: *En trygg och stabil arbetsgivare*Reseersättning*Trevliga arbetsplatser och omväxlande projekt*Stora utvecklingsmöjligheter*Avtalsenlig lön Arbetsort: Södra Stockholm Uppstart: Juni / juli 2025 Omfattning: Heltid, 100% Uppdraget på förskolan förväntas hålla på i 1,5 till två månader, med stor möjlighet till förlängning på andra projekt som företaget erbjuder. Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till KompetensUtvecklingsInstitutet (KUI) – ett av Sveriges främsta utbildningsföretag inom yrkeshögskola, företagsutbildning och gymnasial vuxenutbildning, inom vård, omsorg, förskola, skola och fritidsverksamhet. Vi strävar efter att göra skillnad genom att leverera kompetens som påverkar individ, organisation, verksamhet och samhälle positivt. Som leverantör till över 250 kommuner och företag över hela landet, är vi stolta över att vara en kraftfull partner inom utbildning. Om du delar vår passion för att arbeta med människor, forma kompetens och skapa positiva förändringar, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till ett av Sveriges främsta utbildningsföretag! Utforska mer på kui.se. Vill du vara med och forma framtidens samhällsbärare? Brinner du för att dela med dig av din kunskap inom kriminalitet hos unga, psykiatri och vård och omsorg? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi en engagerad och erfaren lärare som vill inspirera, vägleda och rusta våra studerande för ett meningsfullt och samhällsviktigt yrkesliv. KompetensUtvecklingsInstitutet söker nu en lärare med kunskaper inom kriminalitet hos unga, psykiatri och vård och omsorg. Tillsammans med övriga i teamet kommer du driva och utveckla utbildningarna framåt. Detta arbete omfattar bland annat planering och utformning av kurser, undervisning samt handledning av de studerande. Vem söker vi? För att trivas i rollen krävs att du har ett ödmjukt förhållningssätt samt en positiv människosyn och ser glädjen i att hjälpa våra studerande att utvecklas och att etablera sig inom branschen. God pedagogisk förmåga tillsammans med ett intresse för människor och branschen är ett måste. Vi söker nu en engagerad och strukturerad team player med förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Arbetslivserfarenhet/bakgrund • Önskvärt att du har lärarutbildning med relevant inriktning • Relevant yrkeserfarenhet inom kriminalitet hos unga, psykiatri och vård och omsorg • Relevant eftergymnasial utbildning ex socialpedagog, behandlingspedagog, leg ssk • Du har en mycket god IT-vana och kan snabbt sätta dig in i olika system • Du har mycket goda kunskaper om digitala verktyg och de vanligaste Officeprogrammen • Erfarenhet av kursutveckling Personliga egenskaper Det är meriterande om du uppskattar ett varierat och stimulerande arbete och har en stark kreativ sida. Du har sinne för ordning och reda och du kan samarbeta med andra och samtidigt arbeta under eget ansvar och göra prioriteringar. Du har ett gott bemötande och god servicekänsla. Du är snabb och effektiv, lösningsfokuserad och resultatinriktad. Hur vi rekryterar Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten. Övrig information Tillträdesdag 250901 eller efter överenskommelse Placeringsort Stockholm (Fridhemsplan) Omfattning Deltid eller heltid Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 mån provanställning. Sista ansökningsdag 250805 Rekryteringsprocessen kommer starta i början på augusti Vi erbjuder dig Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Välkommen med din ansökan! KompetensUtvecklingsInstitutet är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Se www.academedia.se
Vill du vara med och driva försäljningen på ett innovativt teknikbolag i Stockholm? Har du passion för kundrelationer, teknik och utveckling? Just nu söker vi en engagerad säljare som vill arbeta i en utmanande och spännande roll med fokus på affärer, teknik och tillväxt. Arbetsuppgifter I rollen som säljare får du ett varierande arbete i en snabbt föränderlig miljö. Du kommer både arbeta självständigt och tillsammans med säljteamet för att skapa bästa möjliga kundnytta. Ditt ansvar sträcker sig från att identifiera nya affärsmöjligheter till att bygga långsiktiga, värdeskapande relationer med befintliga kunder. Prospektera, boka och genomföra kundmöten – både fysiskt och digitalt Skräddarsy lösningar och offerter Följa upp på leads och bearbeta såväl befintliga som potentiella kunder Delta vid mässor, seminarier eller events Förhandla och slutföra affärer samt löpande arbeta mot uppsatta mål Vara vår kunds ansikte utåt och bidra till fortsatta tillväxt Kvalifikationer Erfarenhet av försäljning, gärna inom teknik, IT, SaaS eller B2B Mycket god kommunikativ förmåga – både i svenska och engelska Intresse för teknik och digitala lösningar Erfarenhet av att arbeta målinriktat och resultatorienterat Goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint) samt CRM-system B-körkort är ett krav Vem är du? Som person tror vi att du är självgående, kommunikativ och har lätt att skapa nya kontakter. Du drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är en problemlösare och trivs att arbeta i ett ambitiöst säljteam. Du har ett starkt eget driv och van att planera din tid med flera bollar i luften. Du är ödmjuk och öppen inför mötet med såväl nya som befintliga kontakter. Mer om tjänsten • Direktrekrytering med fina anställningsvillkor • Tillsättning: enligt överenskommelse under september • Omfattning: heltid • Placering: Centrala Stockholm Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta Linda Gadd på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan
Do you have a passion for Mainframe platform and Cobol development, and would like to be part of one of Swedbank’s most important areas? Join Deposit team in Payments & Accounts Sweden!In Swedbank you have the opportunity to: Develop in z/OS. Deliver secure, appropriate and reliable important IT services in Accounts and Payments area. Work with analysis, development, test and maintenance of services delivered by the team. Have on-call for the IT services maintained by the team. Work in a complex environment. Have fun and enjoy your job! What is needed in this role: Some years of experience working with Cobol z/OS and Mainframe. Good communication skills in English. Good knowledge in Swedish is preferred, as much of the documentation is in Swedish. A solution-orientated mindset with excellent analytical and problem-solving skills as well as a genuine interest for innovation. Collaborative way of working as a mind-set. With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development. Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society. An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities. A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role. Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance. "Join our team and...be a part of a highly dedicated and prestige less team of professionals who enjoy working together in a challenging and inspiring environment." Charlotta Andersson, your future team manager We look forward to receiving your application by 15.08.2025. Location: Stockholm, Sundbyberg Recruiting manager: Charlotta Andersson +46 706735891 We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid #LI-MA1
Om företaget Asta Agency söker för kunds räkning en orderadministratör med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag fram till 31 augusti med möjlighet till förlängning och för rätt person en överrekrytering. Du blir anställd hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. Du får mer information om företaget under en första intervju. Om tjänstenI rollen ansvarar du för hantering av samtliga inkommande beställningar och ordrar, både via telefon och digitala kanaler. Du är en viktig första kontakt för kunder och återförsäljare, och förväntas ge snabb och professionell service via telefon, växel och e-post. Du arbetar löpande i ett ärendehanteringssystem där du behandlar inkommande orderunderlag, administrerar ordrar och säkerställer korrekt uppföljning mot kund. Arbetet innefattar även inköp samt kontering och attestering av fakturor i ett ekonomisystem. Som en del av teamet bidrar du även till att koordinera leveranser och installationer inom företagets olika affärsområden. Vid behov backar du upp arbetet i leveransflödet genom att svara på mail och hantera ärenden i leveranskön. Du ansvarar själv för din tidrapportering och förväntas hålla dig uppdaterad kring utvalda leverantörers tekniska tjänster i en rimlig omfattning. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som är serviceinriktad, tålmodig och noggrann. En person som inger förtroende och trivs i en kommunikativ roll med mycket kundkontakt. Du är strukturerad, fokuserad och har lätt för att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som lagspelare bidrar du aktivt till teamets framgång, stöttar gärna kollegor och har en vilja att göra det lilla extra. Du uppskattar samarbete och motiveras av att nå gemensamma mål tillsammans med andra. Minst ett års erfarenhet av en roll inom kundsupport och orderadministration Goda kunskaper i system med erfarenhet av att administrera ekonomi, order och logistikrelaterade ärenden i olika system Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift God förståelse för logistik & lagerhantering Gymnasiexamen alternativt högre utbildning B-Körkort Övrig information Start: Omgående Plats: Södra Stockholm Omfattning: Heltid, konsultuppdrag med möjlighet till förlängning Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemsförband (FMTIS) söker en Kvartermästare till Ledningsstödsenhetens (LSE) stab, för närvarande placerad i Stockholm. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kvartermästaren är underställd avdelningschefen för LSE Stab (tillika enhetens stabschef) och har det övergripande logistikansvaret på enheten. I din befattning som kvartermästare kommer du att planera och leda materieltjänsten, leda inventering och aktivt stödja materielhandläggarna på respektive avdelning. Du kommer också i hög grad vara delaktig i att stödja avdelningschefen i arbetet med enhetens utveckling, planering och kvalitetsuppföljning. I det dagliga arbetet ingår flera kontakter med andra enheter och avdelningar inom FMTIS men även med övriga delar ur Försvarsmakten. Eftersom enheten är utspridd på tolv orter i landet är tjänsteresor en naturlig del av ditt arbete. KRAV Kvalifikationer • Erfarenhet av Försvarsmaktens materielsystem • Erfarenhet av arbete med logistik • God kännedom om system Lift och PRIO (SAP) • Goda färdigheter i Microsoft Word, Excel, Powerpoint och SharePoint • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort (för manuell personbil) Personliga egenskaper Du öppen och social. Du har en god samarbetsförmåga men kan också agera självständigt och är van vid att ta stort personligt ansvar. Du har förmåga att växla tempo, är serviceinriktad, besitter god analytisk förmåga och kan se detaljernas betydelse för helheten. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet och att du bedöms passa i den befintliga arbetsgruppen. Meriterande • Erfarenhet av och kännedom om Försvarsmaktens ledningssystem Övrigt I Försvarsmakten benämns tjänsten kvartermästare. Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid som yrkesofficer eller civil och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte sedan tidigare är anställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Stockholm Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Eva-Maria Forsberg eller Diana Oros - växel 019 393 500. Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr, [email protected] alternativt [email protected] SEKO - Matz Felix, [email protected] alternativt [email protected] SACO - Agnetha Landquist, [email protected] alternativt [email protected] OFRO - Heikki Videll, [email protected] alternativt [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du också en Hedda? Vi söker nu dig som är sjuksköterska och vill bli en del av vårt härliga team på Heddas försäkringsmottagning i Stockholm. På mottagningen välkomnar vi patienter som har en sjukvårdsförsäkring eller betalar privat. Vi har en mycket hög servicenivå gentemot patienter såväl som försäkringsbolag och vi letar nu efter en noggrann och effektiv kollega som liksom vi alltid strävar efter att leverera det bästa. För jobbet behöver du ha en mycket god datorvana, vara noggrann och självgående. Det är starkt meriterande att ha erfarenhet av systemen Kuralink och Webdoc. Tjänsten innefattar framförallt administrativt arbete i form av kontakt med våra kunder (försäkringsbolag), patienter samt interna ekonomifunktioner. Visst kliniskt arbete förekommer. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och kommer att intervjua löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med rekryteringsföretag. Hedda Care är en svensk vårdkoncern som levererar vårdtjänster till privatpersoner, försäkringsbolag, företag och regioner. Företaget grundades hösten 2019 och har sedan dess haft en mycket snabb tillväxt. I dag har Hedda Care kliniker i Stockholm och Malmö. Huvudkontoret ligger på Riddargatan 1 i centrala Stockholm.
Om du är sjuksköterska som värdesätter ett gott arbetsklimat och gillar att bidra med din kunskap och tillsammans med kollegor jobba med patientens bästa i fokus? Då är du rätt person för jobbet! I vår arbetsgrupp tar vi tillvara på varandras olika erfarenheter, det är det som kompletterar oss. Det finns goda möjligheter att vidareutveckla och fördjupa dina kunskaper. Vill du ha en bra introduktion på arbetsplatsen? Vi erbjuder individanpassad introduktion och ett sjukhusövergripande introduktionsprogram om du skulle vara nyexaminerad sjuksköterska. Vill du arbeta efter tydliga rutiner? Vi erbjuder tydliga arbetssätt och rutiner för att skapa smidighet i det dagliga arbetet. Vill du hinna med ditt jobb? Vi vårdar 6 patienter per sjuksköterska/undersköterska under dag- och kvällstid för att göra vården så säker som möjligt och för att ha en god arbetsmiljö. Vill du kompetensutvecklas? Vi erbjuder stora möjligheter till vidareutbildning både internt och specialistutbildningar. Vill du ha stöd i ditt dagliga arbete som sjuksköterska? Vi har stödfunktioner såsom farmaceuter, vårdsamordnare, fysioterapeuter och kontaktsjuksköterskor. Vill du arbeta i ett öppet klimat med erfarna kollegor? Vi erbjuder kollegor som du kan fråga om allt! Vill du påverka ditt schema? Vi erbjuder individuell schemaplanering där du i stor mån kan påverka ditt schema. Vad erbjuder vi dig? Friskvårdsbidrag på 5000kr/år. Heltidstjänst 38:15h/vecka. En god arbetsmiljö. En mentor. Ny kunskap som du bär med dig resten av livet! Dina förmåner - Danderyds sjukhus Önskar du komma och hospitera för att se hur vi arbetar? Du kan då vända dig till Anna Cohen, vårdenhetschef eller Filippa Tysk, biträdande vårdenhetschef. Vårdavdelning 65 är klinikens urologiska vårdavdelning med 12 vårdplatser. Vi har både ett elektivt och akut flöde till avdelningen, där de elektiva patienterna genomgår kirurgiska ingrepp för cancer i urinvägarna, urinblåsa, prostata eller njure. Varje dygn tar vi även emot akuta patienter som kan ha drabbats av njurstensanfall, urosepsis, hematuri och andra symtom ifrån urinvägarna. Vi vårdar även akuta patienten med kirurgiska besvär. Arbetsbeskrivning I din roll som sjuksköterska på vårdavdelning planerar, leder och utför du specifikt urologiskt och ibland kirurgiskt omvårdnadsarbete. Du arbetar fortlöpande med observationer, ansvarar för pre- och postoperativ omvårdnad, smärtlindring, palliativ vård samt säkerställer att patienten är optimerad inför operation. I arbetsuppgifterna ingår även att göra självständiga bedömningar, samt att arbetsleda omvårdnadsteamet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller på väg att få din legitimation. Erfarenhet och utbildning inom urologi och/eller kirurgisk vård är meriterande. Personliga egenskaper En förutsättning för att du ska trivas hos oss är att du gillar att arbeta i det patientnära arbete och att du värderar ett gott arbetsklimat högt. Vi värnar om våra patienter och ser gärna att du som sjuksköterska aktivt arbetar personcentrerat. Att se möjligheter i stället för hinder tror vi är bra, då vi arbetar i en snabbt skiftande verksamhet där tempot ibland kan vara högt. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga. Din muntliga kommunikationsförmåga är god och du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att se helheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Verksamhetsområdet Kirurgi och urologi bedriver både akut och elektiv kirurgi och urologi samt operationsverksamhet i öppen- och slutenvård dygnet runt. Vi behandlar och vårdar patienter från i huvudsak Stockholms län, men även utomläns och utlandspatienter med kirurgiska eller urologiska sjukdomar. Patienterna tas om hand på flera olika specialistmottagningar, två operationsavdelningar samt fyra vårdavdelningar med olika profilområden; kolorektalkirurgi, kirurgi i övre mag-tarmkanal, överviktskirurgi och levertumörer samt urologi. Här jobbar cirka 460 medarbetare. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Välj ett jobb för att visa detaljer