Om tjänsten Energiomställningen gör att elsystemet är under stor förändring och driften av det svenska och nordiska systemet blir alltmer utmanande till följd av ökad marknadsintegration och en ökad andel förnyelsebar elproduktion. Parallellt drivs ett omfattande arbete att utveckla interna förmågor samt samordna den europeiska elmarknaden med nya aktörer och gemensamma IT-lösningar. Sammantaget krävs en ökad grad av automatisering och nya IT- och beslutsstöd för planering, prognostisering och styrning. I rollen som Verksamhetsarkitekt kommer du att ha en central roll i arbetet med att säkerställa att våra nya IT-lösningarna är i linje med vårt verksamhetsbehov av effektiva processer och arbetsflöden samt att processer, information och system utvecklas utifrån ett strategiskt och långsiktigt perspektiv. Verksamhetsarkitekten arbetar på övergripande nivå med att analysera och kravställa utvecklingsbehov av IT- och beslutsstöd utifrån verksamhetens behov, på kort och lång sikt. Det innebär att: • ansvara för arkitekturdokumentation inom ditt område och använda olika modeller för att visualisera verksamheten. Det innefattar nuläges- och målarkitekturbeskrivningar på hög och mer detaljerad nivå, samt samordning med Svenska kraftnäts övergripande målarkitektur och principer • utarbeta fram en strategisk och långsiktig plan för IT-stödet inom området, inklusive konkreta IT-lösningar från ett funktionellt perspektiv. Detta arbete utförs i ett nära samarbete med andra verksamhetsroller och IT-arkitekter • delta i olika projekt både internt och internationellt, och stödja dem i att nå sina mål. Du kommer att få möjligheten att utvecklas vidare och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Arbetet sker i en komplex men stimulerande miljö där det finns stort utrymme att lära sig nya saker, skapa förståelse för elbranschen och utvecklas tillsammans med resten av branschen, som är en del av den största och mest spännande IT-omställningen i Sverige. Vi rekryterar nu verksamhetsarkitekt till enheten Driftsystemstöd (SBD). Enheten innefattar, utöver verksamhetsarkitekter, olika roller såsom produktägare, kraftsystemspecialister, förvaltningsledare och utvecklingsledare. Förmågorna vi utvecklar rymmer ett brett spektrum av processer, data och tjänster; såsom till exempel realtidsdata, och driftövervakningslösningar. Vi främjar tvärfunktionellt samarbete inom organisationen och engagerar oss i arbete som sträcker sig över Norden och Europa, där samordning inom Svenska kraftnät är en central del av vårt uppdrag. För oss är samarbete, ömsesidig stöttning och jämställdhet centrala principer som genomsyrar vårt dagliga arbete. Om dig Skallkrav: Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har en stark analytisk förmåga. Du är van att arbeta med komplexa frågeställningar och kan se det större perspektivet. Du har även förmågan att samarbeta väl med olika intressenter, både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare ser vi att du har examen som civilingenjör eller systemvetare alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har även: • Minst 10 års erfarenhet av arbete inom energiområdet • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan IT och verksamhet • Minst 3 år erfarenhet av en ledande roll inom implementering av tekniskt komplexa sammanhang inom elmarknad och kraftsystem • Minst 3 års erfarenhet av arbete med utveckling av IT/OT system inom el-marknad, elnätsdrift och kraftsystem • Minst 1 års erfarenhet av en ledande roll inom kraftsystemområden där flera intressentgrupper varit involverande t.ex. som teamledare • Mycket god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Erfarenhet av arbete med IT-, informations- eller verksamhetsarkitektur • Erfarenhet av att leda och driva arbete med kravställning och kravanalys för komplexa IT-lösningar • Certifiering inom verksamhets- eller IT-arkitektur, TOGAF Foundation, SAFe, Sparx EA eller motsvarande ramverk eller verktyg • Erfarenhet av arbete med arkitektur inom elmarknad, elnätsdrift eller kraftsystem • Mycket god förmåga att visualisera komplexa sammanhang Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid, när arbetet tillåter. • Resor förekommer måttligt i denna tjänst • Sista ansökningsdag, 20250714, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Najib Mikhani 010-475 8179 vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare AnnSophie Doverlind 010-475 8007, Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Vill du använda din tekniska kunskap i en affärsnära roll där du kombinerar kundkontakt, rådgivning och fältarbete? Hos Robota får du möjligheten att vara med och driva försäljningen i ett teknikfokuserat bolag med stark laganda och en tydlig tillväxtambition. Vi söker dig som har erfarenhet från pumpbranschen och som vill bidra till att utveckla marknaden i Stockholmsregionen, både genom att ta hand om befintliga kunder och skapa nya affärer. Om Robota Robota erbjuder kvalitetsprodukter med färdiga och skräddarsydda lösningar inom värme, vatten och avlopp. Sedan 2006 ingår Robota AB i teknikhandelsbolaget Indutrade AB som är noterat på Stockholmsbörsen. Företaget har en platt organisation med öppenhet, engagemang och stark laganda. Här finns en vilja att stötta varandra, tänka framåt och driva affären vidare tillsammans. Du erbjuds En nyckelroll i ett bolag med stort teknikfokus, kundnärhet och entreprenörsanda En varierad vardag där du ena dagen hjälper en kund från kontoret och nästa dag gör kundbesök i fält Tjänstebil och goda verktyg för att lyckas i rollen Din roll Som Teknisk Säljare hos Robota ansvarar du för att utveckla och förvalta kundrelationer Stockholmsregionen med omnejd, där du utgår från företagets kontor i Täby. Rollen är säsongsbetonad och omfattar en kombination av kontorsbaserat säljarbete, teknisk rådgivning och proaktivt arbete ute på fältet. Under vissa perioder är det mer inkommande förfrågningar som tas emot från kontoret för att sedan besöka kunder. Under vissa perioder ligger fokus mer på strategiskt och uppsökande arbete ute på fältet, där målet är att både bearbeta nya kunder och utveckla befintliga affärer. Du har tät kontakt med kunder inom bygg, installation och industri, och hjälper dem att hitta rätt pumplösningar för allt från mindre uppdrag till större projekt. Affären drivs genom förtroende och förståelse för kundens behov, snarare än klassisk produktförsäljning. Arbetet är självständigt men nära samverkan med säljteam, teknikstöd och leverantörer är en viktig framgångsfaktor. Din profil Vi söker dig med god teknisk förståelse och erfarenhet från pumpbranschen. Du behöver inte arbeta som utesäljare idag – kanske har du en bakgrund som teknisk innesäljare, konsult eller servicetekniker och är redo att ta steget mot en mer affärsnära roll. Eftersom rollen innebär kundbesök och arbete ute på fältet är B-körkort ett krav. För att lyckas tror vi att du är: Social och lyhörd – du gillar att bygga relationer och förstå kundens verkliga behov Drivande och självgående – du planerar din vardag och följer upp på affärsmöjligheter Kommunikativ och förtroendeingivande – du är trygg i dialogen med olika typer av kunder, från tekniker i blåställ till projektledare och inköpare En lagspelare – du delar med dig av kunskap och stöttar teamet Initiativrik och nyfiken – du letar ständigt nya vägar att skapa kundvärde Har du erfarenhet av teknisk försäljning är det meriterande, liksom utbildning inom VVS/VA. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Robota med Reperio Search. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Har du frågor, kontakta rekryteringskonsult Malin Nordh på 072-325 66 96 eller Fredrik Hellström på 073-540 03 31. Robota värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande.
Role – Technical Process Specialist Technology – IT Support Location – Malmö Compensation – negotiable Job Description Today, the corporate landscape is dynamic, and the world ahead is full of possibilities! None of the amazing things we do at Infosys would be possible without an equally amazing culture, the environment where ideas can flourish and where you are empowered to move forward as far as your ideas will take you. At Infosys, we assure that your career will never stand still, we will inspire you to build what's next and we will navigate further together. Our journey of learnability, values and trusted relationships with our clients continue to be the cornerstones of our organization and these values are upheld only because of our people. Your Role You provide end user support on-site, maintain hardware and fixes technical problems, provide first-time resolution by troubleshooting and diagnosing or escalating faults (or both) to service desk managers, incident & problem managers and coordinates with remote teams for technical issues to investigate and resolve. Application and OS Maintenance: Provide maintenance and support services for applications and operating systems, either directly to users or through service delivery functions Diagnostic Troubleshooting: Gather extensive diagnostic information, analyze problems, and resolve issues related to end-user computing (EUC) devices Incident and Problem Management: Investigate and resolve incidents and problems affecting EUC devices, peripherals, and installed software Performance Monitoring: Monitor and address performance-related issues User Training and Advice: Provide advice, training, and corrections (permanent or temporary) to users Documentation and Enhancements: Update or create documentation, manipulate data, and define enhancements Collaboration: Collaborate closely with colleagues specializing in different areas (e.g., database administration, network support), vendors, and third-party support provider Required Prior experience in a customer-focused end-user support role is valuable. This could include roles like Help Desk Technician, Desktop Support Specialist, or similar positions Swedish & English language proficiency Customer-Focused Support: Experience in a customer-focused end-user support function covering EUC and software/OS installations and support Incident Resolution: Proficiency in incident resolution, requests, changes, and problem-solving activities delivered within agreed service level agreements (SLAs) Microsoft Product Knowledge: Good knowledge of Microsoft's product offerings, including high-level capabilities and competitor products. Overview Infosys is a global leader in next-generation digital services and consulting. We enable clients in more than 50 countries to navigate their digital transformation. With over four decades of experience in managing the systems and workings of global enterprises, we expertly steer our clients through their digital journey. We do it by enabling the enterprise with an AI-powered core that helps prioritize the execution of change. We also empower the business with agile digital at scale to deliver unprecedented levels of performance and customer delight. Our always-on learning agenda drives their continuous improvement through building and transferring digital skills, expertise, and ideas from our innovation ecosystem. All aspects of employment at Infosys are based on merit, competence and performance. We are committed to embracing diversity and creating an inclusive environment for all employees. Infosys is proud to be an equal opportunity employer.
We are looking for a PEGA Developer to join our team in Stockholm. Welcome to send your application!
Om din roll Som Azure Infrastructure Engineer blir du en del av ett team med ansvar för design, implementation och underhåll av infrastruktur i Microsoft Azure-miljöer. Tillsammans formar vi framtidens shoppingupplevelse och levererar värde till våra kunder varje dag! Exempel på arbetsuppgifter: Design och implementering av infrastrukturkomponenter i Microsoft Azure (IaaS, PaaS) i enlighet med arkitekturprinciper och säkerhetsstandarder. Etablering och konfiguration av nätverk, säkerhetskontroller, identitetshantering (Azure AD) och accessstyrning. Automatisering av infrastrukturleveranser med Infrastructure-as-Code (IaC) via Bicep, Terraform, eller Azure CLI. Övervakning, logghantering och incidentrespons med hjälp av verktyg som Azure Monitor, Log Analytics, Sentinel och DataDog. Samarbete med utvecklings-, säkerhets- och DevOps-team för att integrera infrastruktur i CI/CD-pipelines och DevSecOps-flöden. Delta i planering och genomförande av migreringar från on-premise till molnmiljöer samt hybridlösningar. Dokumentation av lösningar, arkitekturdiagram och konfigurationsmanualer enligt etablerade processer. Bevaka teknikutvecklingen inom Azure och bidra till förbättringsarbete, arkitekturforum och kompetensspridning inom organisationen. Du blir en del av vår IT-organisation och Security & Infra-teamet om ca 10 personer. Du kommer samarbeta med Cyber Security, Cloud Engineers och On-site Technicians för att säkerställa en skalbar, säker och effektiv molnmiljö. Vi erbjuder dig: Åhléns erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att utveckla Åhléns IT-miljöer samtidigt som du får vässa på dina färdigheter inom cloud engineering och IT-infrastruktur. Du får jobba nära engagerade kollegor i ett företag som ligger i framkant vad gäller detaljhandel. Hos oss är varje dag en chans att bidra till något större – en engagerande och innovativ shoppingupplevelse. Till oss tar du med dig: Flera års erfarenhet av arbete inom Microsoft Azure-plattformen, inklusive Compute, Networking, Storage, Security och Governance. Erfarenhet av Infrastructure-as-Code (Bicep, Terraform, ARM Templates). God kännedom om Azure AD, RBAC, nätverkstopologier (VNet, NSG, Application Gateway) och säkerhetsprinciper. Kunskap om molnarkitektur och drift enligt Microsoft Cloud Adoption Framework och Well-Architected Framework. Erfarenhet av hybridmiljöer, VPN/ExpressRoute och Azure Arc är meriterande Vi på Åhléns vet att ingen kan göra allt men alla kan göra något. För att trivas hos oss i rollen som Azure Infrastructure Engineer ser vi att du har ett stort intresse och förmåga att lösa tekniska problem. Du är proaktiv i ditt arbete har god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Vidare tar du med dig: Om rekryteringen Tjänsten som Azure Infrastructure Engineer är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. På huvudkontoret sitter vi på Dalagatan, en promenad från Odenplan i Stockholm. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Azure Infrastructure Engineer på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Hej Vi på The Chef Nynäshamn söker en glad och arbetsvillig kock som är van att arbeta självständigt och har vana från ala carte service och klarar av en service i köket på egen hand. Vi vill att du har lätt för att samarbeta och har ett glatt positivt humör, att du älskar att laga mat och har ett enormt intresse ser vi som en självklarhet. Du pratar och förstår svenska. Tjänsten är till en början extra vid behov men för rätt person kan den bli en timanställning. Passar du in i ovan beskrivning är du varmt välkommen att söka tjänsten.
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss Vi kan stolta berätta att inom Svartbäcksskolans rektorsområde finns Haninge kommuns största anpassad grundskola för åk 1-9. För närvarande har vi fjorton klasser, varav tio klasser med inriktning mot ämnesområden. Vi söker nu engagerade elevassistent till våra klasser mot ämnesområden. I rektorsområdet finns en grundskola för åk F-6 med 340 elever. Vår skola ligger vid Tyresta nationalpark i Haninge kommun med urskogen runt hörnet. Vi har höga ambitioner att ständigt utveckla verksamheten genom att vara en attraktiv skola där alla elever får plats och där vi jobbar tillsammans med målet i sikte för att skapa goda förutsättningar för ett bra framtida liv för elever. Vi arbetar ständigt med kvalitetsutveckling av verksamheten, där höjda resultat, ökad likvärdighet samt tillgänglig lärmiljö står högt på agendan. Vår skolmiljö är kreativ vilket vi på olika sätt synliggör i lärandet Ditt uppdrag Elevassistentens arbetsuppgifter är att under klassläraren ansvar, aktivt delta i planering, genomförande av undervisningen inom skol- och fritidshemsverksamheten. Eleverna inom anpassade grundskolan har även andra funktionsnedsättningar såsom autism, beteendeproblematik och rörelsehinder, vilket innebär att det i uppdraget ingår omsorgsansvar, såsom matning, sondmatning, medicinering, användning av liftar. Arbetet är både fysiskt och psykiskt tungt. Det här söker vi hos dig Du har en god kunskap och erfarenhet av olika former av NPF-diagnoser samt beteendeproblematik. Som pedagog innehar du ett lågaffektivt bemötande. Du är kreativ och kan anpassa ditt förhållningssätt utifrån elevens behov. Du är lyhörd, ansvarstagande och ser vikten av att skapa goda relationer med elever, medarbetare och föräldrar. Har kunskap om AKK -alternativ kompletterande kommunikation - erfarenhet av matning, sondmatning, medicinering, användning av liftar och andra hjälpmedel för rörelsehindrade. Är stabil då en kontinuitet i verksamheten är viktig för elevernas utveckling. Stor vikt kommer läggas vid personlig mognad och lämplighet och tidigare erfarenhet av arbete inom anpassad grundskola ämnesområden. Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor. Friskvårdscheckar, 2000:-/år Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Vill du inspirera genom lustfyllt lärande? På Tekniska Museet söker vi ständigt nya kollegor som delar vår passion för att berätta om STEAM, demonstrera roliga experiment och skapa minnesvärda upplevelser för våra besökare. Som Explainer får du chansen att göra skillnad genom att lära ut teknik och naturvetenskap på ett underhållande och vetenskapligt sätt. Om Tekniska Museet: Med cirka 388 000 besökare 2019, varav mer än hälften är barn och unga, erbjuder vi en fantastisk helhetsupplevelse där målet är att välkomna 500 000 besökare per år. Vi är både ett science center och Sveriges största tekniska museum, där barn och vuxna tillsammans utforskar och upptäcker hur allting hänger ihop – från industrins barndom till framtidens storslagna visioner. Om tjänsten: Vi söker en engagerad och ansvarsfull individ som kommer arbeta som Explainer på Tekniska Museet. I rollen som Explainer är du en nyckelperson i vårt kvällsteam och ansvarar för att leverera spännande och informativa visningar för våra besökare. Du blir en del av teamet som tar hand om alla besökare och ser till att de får en upplevelse de sent kommer glömma. Arbetsuppgifter inkluderar: - Samarbeta med företagsevent för att anpassa visningar och workshops efter deras behov. - Hålla guidade visningar och workshops för museets alla olika besöksgrupper. - Aktivt delta i museets evenemang och aktiviteter för att främja lärande och engagemang. - Aktivt delta i den dagliga driften och säkerställa att utställningsytorna upprätthåller en hög kvalité. - Kontinuerligt förbättra och justera aktiviteterna för museets kvälls- och helgexplainers. Kvalifikationer: - Erfarenhet som guide, av pedagogiskt arbete eller liknande erfarenhet inom kulturell eller utbildningsmiljö är meriterande. - Starkt självledarskap samt förmåga att motivera och stödja ett team. - Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att interagera effektivt med skolor och besökare. Din profil: Vi söker dig som är positiv, energifylld och brinner för att inspirera om STEAM på ett lustfyllt sätt. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att interagera med olika grupper. Vi tror på mångfald och välkomnar sökande från alla bakgrunder och erfarenheter. Ansökan: Tjänsterna är deltidstjänster på 45%, med 6 månaders provanställning. Arbete förläggs på vardagar, helger och lov. Tjänstgöring primärt på kvällstid. Vi genomför löpande urval och intervjuer och tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt kandidat. Mejla din ansökan till [email protected] och märk ämnesraden med "Explainer HT25". Vi ser fram emot din ansökan! Tekniska Museet behandlar personuppgifter enligt vår Integritetspolicy.
Vi söker undersköterskor för uppdrag på olika orter i Sverige Är du utbildad undersköterska och vill kombinera ditt yrke med möjligheten att arbeta på olika platser i landet? Vi söker engagerade och erfarna undersköterskor som vill bidra med sin kompetens där behovet är som störst. Vi söker dig som: Har godkänd undersköterskeutbildning Tycker om att arbeta i nya miljöer och möta olika människor Är ansvarstagande, lyhörd och samarbetsinriktad Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vi erbjuder: Arbete på olika orter i Sverige – vi står för resa och boende Ett utvecklande och meningsfullt arbete Möjlighet att bredda din erfarenhet inom vården Trygga anställningsvillkor och ett stöttande team Vill du ha ett varierande arbete där du verkligen gör skillnad – då är det här rätt plats för dig. Ansökan: Skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! ARBETA MED OSS – TRYGGHET, FLEXIBILITET OCH RÄTT ERSÄTTNING! Vi erbjuder vårdpersonal en trygg och flexibel arbetssituation där du får konkurrenskraftig lön, goda arbetsvillkor och en arbetsgivare som verkligen bryr sig. Resor och boende – Vi ser till att du kan ta uppdrag där du behövs, utan att hinder som avstånd står i vägen. Försäkringar – Om något händer kan du känna dig trygg med att få det stöd du behöver. Kompetensutveckling – Vi erbjuder utbildningar så att du alltid känner dig säker på din arbetsplats. Konkurrenskraftig lön & skräddarsydda villkor Vi tillämpar individuell lönesättning där din erfarenhet, kompetens och uppdragets karaktär avgör din ersättning. Vårt mål är att ge vårdpersonal de bästa arbetsvillkoren och en arbetsgivare som alltid finns tillgänglig för dig. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss! [email protected] www.nexkey.se
Är du en engagerad coach som brinner för att stötta människor på deras väg mot jobb eller utbildning? Vill du vara en del av ett team där du får möjlighet att göra verklig skillnad? Då kan denna tjänst vara perfekt för dig! Om rollen I denna roll kombinerar du uppdrag som jobbcoach och handledare, där du arbetar med att vägleda arbetssökande inom ABF Jobbs uppdrag för Arbetsförmedlingen, Rusta och matcha. Med stöd av våra metoder och rutiner hjälper du deltagarna att snabbt komma ut i arbetslivet eller vidare till studier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: ✔ Individuella coachande samtal för att stötta deltagare i deras jobbsökande. ✔ Hjälp med att skriva CV och personliga brev som sticker ut. ✔ Hålla seminarier och gruppaktiviteter som inspirerar och motiverar. ✔ Anordna studiebesök och skapa kontakter med arbetsgivare. ✔ Administrativa uppgifter och rapportering till Arbetsförmedlingen. Utöver detta kan du även komma att arbeta med TSL-uppdrag, där du coachar personer som blivit uppsagda på grund av arbetsbrist. Här hjälper du dem att hitta nya jobb genom individanpassat stöd och kontakt med arbetsgivare. Rollen innebär en del resor inom länet och kan även innefatta arbete inom andra projekt. Är du den vi söker? Vi tror att du är en strukturerad och organiserad person med förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är kommunikativ, lyhörd och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Dessutom delar du våra värderingar om respekt för alla människors lika värde och brinner för att hjälpa människor på deras väg framåt. För att lyckas i rollen behöver du ha: 📌 Minst 120 högskolepoäng (eller motsvarande från YH) inom exempelvis personalarbete, beteendevetenskap, psykologi, pedagogik eller liknande, samt minst två års relevant arbetslivserfarenhet de senaste fem åren. Eller: 📌 Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå samt minst tre års arbetslivserfarenhet inom exempelvis rekrytering, studie- och yrkesvägledning eller karriärvägledning under de senaste fem åren. Vi ser även att du har: ✅ Mycket goda datakunskaper och administrativ förmåga. ✅ Erfarenhet av att arbeta i jobbsökardatabaser och administrativa system. ✅ Goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har: ⭐ Erfarenhet från KROM- eller STOM-uppdrag. ⭐ B-körkort och tillgång till bil. ⭐ Ytterligare språkkunskaper. ⭐ Kunskap i sociala medier och digitala verktyg som LinkedIn och Facebook. Vad vi erbjuder 🔹 Ett fritt och självständigt arbete med placeringsort i Stockholm. 🔹 60-75% visstidsanställning. 🔹 Kollektivavtal genom Almega i samarbete med Sveriges Lärare och Vision. Ansök redan idag! Vi ser fram emot att läsa din ansökan senast 18 juli 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi kan komma att begära utdrag från belastningsregistret om du går vidare i rekryteringsprocessen. Välkommen till ABF Jobb – tillsammans hjälper vi människor att hitta nya möjligheter! ABF Vux kompetensutvecklar vuxna och bygger broar in i arbetslivet. Målet är att vår verksamhet ska leda till jobb eller fortsatta studier för våra deltagare. Vi bedriver utbildningsverksamhet på uppdrag av kommuner och myndigheter inom sfi, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt yrkeshögskola. Inom ABF jobb, en del av ABF Vux, erbjuder vi omställningsstöd inom ramen för TSL samt tjänsten Rusta och matcha via Arbetsförmedlingen. Vill du vara med och skapa möjligheter för våra elever och deltagare? Vi söker dig som delar vår vision och värdegrund och som vill arbeta på en arbetsplats där vi trivs och är engagerade. Vi söker dig som brinner för utveckling, tar ansvar och hittar lösningar på stora som små utmaningar och som vill samarbeta med kompetenta kollegor. ABF Vux ägs av studieförbundet ABF Göteborg och har bedrivit verksamhet sen 1997. Vår huvudsakliga verksamhet bedrivs i Göteborg, men vi finns även i Skåne, Värmland, Fyrbodal och på Gotland. Vi bedriver även distansutbildning i flera kommuner från norr till söder.
Välj ett jobb för att visa detaljer