Nu söker vi en driven och engagerad enhetschef till vår E-handel i Västerhaninge! Våran E-handel drivs som socialt företag och verksamheten gör en stor samhälls- och klimatinsats genom att skapa arbetstillfällen och minskar nyproduktion. Hos oss får människor möjlighet att närma sig, eller komma tillbaka till, arbetslivet genom praktik och arbetsträning. Samtidigt bidrar vi till minskad nyproduktion och därmed minskad påverkan av miljöresurser. E-handelns försäljning sker online genom egen Webshop och Tradera. Utbudet består av gåvor som är skänkta av privatpersoner och företag i form av kläder, accessoarer, möbler, husgeråd, böcker med mera. Våra webbshoppar hanterar all form av produkt/- lagerhantering, fotografering, skapande av digitala annonserna, försäljning över nätet, utleverans till kunder, kundkontakt och helpdesk. I rollen som enhetschef har du ett mångfacetterat arbete där ingen dag är den andra lik. Du har ansvar för det sociala företaget med personal- och budgetansvar samt utvecklar och effektiviserar verksamheten för att nå våra försäljningsmål. Du leder och fördelar det dagliga arbetet, bemannar, planerar och utvecklar verksamhetens rutiner och arbetsuppgifter. Värdegrunden är ett viktigt redskap i arbetet och tillsammans med dina medarbetare förmedlar du vår värdegrund till deltagare i arbetsträning, kunder, gåvogivare, volontärer och kollegor. Vi söker dig som - Har minst tre års erfarenhet av en ledande roll inom detalj- och e-handel alternativt inom annan relevant bransch som av arbetsgivaren bedömer likvärdig - Är resultatinriktad, affärsmässig, självgående, strukturerad och ekonomiskt medveten - Är en god ledare som motiveras av att utveckla och arbeta med människor - Är lyhörd med ett stort engagemang för människors olika egenskaper och erfarenheter - Identifierar dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund - Goda kunskaper om fotografering - God datorkunskap Meriterande - Erfarenhet av en ledande roll som chef där du har arbetat med personal- och budgetfrågor inom detalj- och/eller e-handel alternativt inom annan relevant bransch som av arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av att arbeta med start-up och/eller expansion av verksamhet - Utbildning inom eCommerce ÖvrigtTjänsten är ett vikariat på heltid i 6 månader med möjligheter till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan för att få veta mer om din motivation/intresse samt hur väl du uppfyller tjänstens krav profil. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.
We are proud to be one of the fastest-growing scaleups in Sweden and the leading service for second hand goods. Our growth requires more colleagues who want to join our journey. Sellpy’s vision is to empower everyone to live circularly. We see a tremendous financial, social and environmental value in making sure unused items are put to use again. We are looking for colleagues who share this vision, and who are ready to see their work contribute to a sustainable future. Customer Support Team Leader at Sellpy As Customer Support Team Leader for the Admin team, you lead a team of admin agents by delivering high-caliber support across our channels and empowering them to effectively handle advanced and escalated cases. You foster a positive and efficient team environment, set daily and weekly goals, and communicate openly with your team, offering constructive feedback on performance. You are accountable for meeting and continually improving the team’s KPIs in collaboration with your manager. Success in this role means staying organised, solution-focused, and passionate about delivering great customer support. You’re a natural leader who brings out the best in your team, keeping them motivated, engaged, and feeling valued along the way. In short, you will Support customers via chat, email, phone and manage escalation of advanced customer support errands. Perform administrative work related to customer support, such as reviews, how-to guides, translations and introductions. Lead, coach, and motivate the team to meet individual and collective goals. Maintain and follow up on introductions of new employees. Develop and implement strategies and processes to improve our KPIs. Hold regular team meetings and individual development sessions, including appraisals, quality discussions, and weekly reviews. Analyse customer insights and data. Report on KPIs such as customer satisfaction, handling time and team performance. Collaborate and communicate with different internal teams at Sellpy, like Tech, Finance, and Operations. Support in recruitment activities. Collaborate and communicate with external partners, such as shipping or financial companies. Requirements 2-3 years of working experience in customer support. Previous experience from a leading or coordinating role. A proactive mindset and a willingness to stay updated and tackle tasks with a problem-solving approach. Stellar communication skills. Ability to coach and motivate colleagues and teams. Basic knowledge of customer support systems such as Intercom as well as productivity and collaboration tools such as G Suite. Knowledge of how to track performance and provide necessary reporting. Written and spoken fluency in English, as this is our company language. We’d be impressed if you have Worked in a fast-growing, product-focused startup environment. Previous experience within project coordination or management. Written and spoken fluency in Swedish, Finnish, Danish, German, Polish or French. You get to Be part of a tech-minded company that's driving the change towards a sustainable lifestyle. In return, you will get direction, energy, and work on meaningful challenges daily. Benefit from hybrid work from our offices at Medborgarplatsen, Rosersberg, and from home. Work with highly skilled and motivated colleagues. Gain new skills with unlimited access to a learning platform. Make use of prepaid vacation. Enjoy Sellpy credits and staff discounts at Sellpy and the H&M brands (Arket, COS, Other Stories, Weekday and more). Save up with a monthly pension plan Engagement in Sellpy’s social traditions with game nights, interactive planning days, guest speakers and other activities. Location You are welcome to do all these things at our new office at Medborgarplatsen in Stockholm, and from home. Please note that this is a hybrid role that requires at least 50% office attendance. Form of employment: Full-time Start: As agreed upon Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Institutionen för ekologi, miljö och botanik (DEEP) har sin forskning och utbildning belägen vid Arrheniuslaboratorierna, på universitetsområdet Frescati. För närvarande arbetar cirka 100 personer, inklusive 35 doktorander och 15 postdoktorer, i 25 forskargrupper på DEEP. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/institutionen-for-ekologi-miljo-och-botanik/. Projektbeskrivning Vi erbjuder en forskaranställning för att arbeta med analys av genomiska data, hämtade från sill i Östersjön (strömming), inom ett multidisciplinärt projekt. Den framgångsrika sökanden kommer att analysera sillbeståndens genetiska struktur från larvprover, som under säsongen samlats in på ett flertal lekplatser under flera år. Detta är en del av ett större projekt som har det övergripande målet att förstå hur olika lekbestånd av sill är anpassade till planktonsamhällets och temperaturens säsongsmässiga dynamik, för att förutsäga vilka bestånd som är mest känsliga för miljöförändringar. Resultaten från projektet kommer på ett väsentligt sätt kunna bidra till att ge detaljerade rekommendationer om hur sillens populationsmässiga mångfald ska skyddas för att främja en återhämtning av såväl kustekosystemen som av kustfisket. Den utvalda kandidaten kommer att arbeta i professor Monika Winders forskargrupp vid institutionen för ekologi, miljö och botanik och med professor Henrik Svedäng vid Östersjöcentrum. Vi använder en tvärvetenskaplig forskningsmetod som kombinerar beskrivande fältstudier, experimentell och långsiktig ekologisk forskning för att förstå konsekvenserna av miljödynamik för näringsvävsprocesser och ekosystemfunktioner. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innefattar SNP-genotypanalys för att studera den spatiotemporala fördelningen av sillpopulationer och, tillsammans med miljödata, processer som kan påverka populationsstrukturen. Detta innefattar bioinformatik och statistisk analys av sillgenomiska data, publicering och vetenskaplig kommunikation av resultaten i fackgranskade tidskrifter och vetenskapliga möten. Det kommer att finnas möjligheter till genomiskt laboratoriearbete och interaktion med flera forskargrupper. Behörighetskrav En forskare anställs i huvudsak för forskning och ska ha avlagt doktorsexamen eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Bedömningsgrunder Vi välkomnar ansökningar från kandidater som har erfarenhet av bioinformatik och arbete med stora genomiska datamängder (SNP, hela genom), har en bakgrund inom populationsgenomik och goda statistiska färdigheter. En god konceptuell förståelse för ekologisk och/eller evolutionär teori eller fiskeribiologi är meriterande, liksom erfarenhet av laboratoriearbete med DNA-extraktion och beredning av genombibliotek. Kandidaterna kommer att vara mycket motiverade att tillämpa sin expertis för att förstå den rumsliga och tidsmässiga dynamiken i fiskpopulationsstrukturer, vara självständiga personer med en passion för vetenskap och villiga att samarbeta med en mängd olika människor. Vid tillsättningen kommer särskild vikt att läggas vid vetenskaplig skicklighet inom bioinformatisk analys och populationsgenomik, samt en meritlista med hög forskningsproduktivitet för karriärstadiet. Utmärkta kommunikations- och skrivfärdigheter på engelska, god arbetsmoral och ett starkt engagemang för forskningsexcellens är önskvärt. Om anställningen Anställningen avser heltid och är tidsbegränsad till längst 12 månader. Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande jobb i en stimulerande och internationell forskningsmiljö, utmärkta forskningsanläggningar och en livlig och social arbetsplats. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Upplysningar om anställningen lämnas av prefekten, Professor Kristoffer Hylander, mailto:[email protected], och projektledare, Professor Monika Winder, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Bifoga personligt brev och CV samt de bilagor som efterfrågas i ansökningsformuläret. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Vi söker enhetsledare till vår slutenvård, avdelning 61. Som enhetsledare är du en förebild i det dagliga arbetet och medverkar i att skapa förutsättningar för medarbetarna. Du arbetar på uppdrag av vårdenhetschefen och fördelar arbetstiden som enhetsledare och som sjuksköterska enligt överenskommelse. Vår vision är att skapa en så smidig och säker vårdprocess som möjligt. Trygghet, omtanke och respekt skapar vi genom hög yrkeskompetens, patientdelaktighet och nära samarbete mellan olika professioner inom kliniken. Om oss Onkologiska kliniken vid Södersjukhuset består av en vårdavdelning, mottagningar, medicinsk behandling, klinisk forskningsenhet och strålbehandling. På kliniken ges behandlingar för cancer i bröst, tarm och urinvägar. Avdelningen har 12 vårdplatser och är en viktig del i klinikens totala omhändertagande av våra patienter. Vi är en arbetsgrupp på ca 25 medarbetare. På avdelningen vårdas patienter som är i behov av inneliggande cytotoxisk behandling och strålbehandling samt för komplikationer kopplat till sjukdom eller behandling. De vanligaste omvårdnadsproblemen är smärta, illamående, nutrition-, och eliminationssvårigheter. Vi kommer till hösten som ett led i att utveckla/förbättra omhändertagande av klinikens akuta patientflöde öppna upp en akut bedömningsenhet som kommer att inrymmas i avdelningens lokaler och ser här möjligheter till att kombinera arbete inom slutenvården med ett mer akut patientflöde. Vi erbjuder goda möjligheter till påverkan och personlig utveckling, och vi uppmuntrar dig som har intresse för vidareutbildning och forskning. Arbetsbeskrivning Enhetsledarens huvudsakliga uppdrag är att leda, stödja och utveckla avdelningens omvårdnadsarbete i nära samverkan med vårdenhetschef och medicinskt ansvarig läkare. Du ansvarar tillsammans med vårdenhetschef för introduktion av nya medarbetare samt coachar nyanställda i det kliniska arbetet. Du förväntas också vara aktiv i att initiera och delta i omvårdnads- och kvalitetsarbeten och ansvara för kvalitetsmätningar. Som sjuksköterska arbetar du tätt tillsammans med en undersköterska och i tvärprofessionellt team för att säkerställa bästa möjliga vård. I rollen som sjuksköterska på vårdavdelningen har du en central uppgift i att planera, leda och genomföra omvårdnadsarbete. I arbetet ingår också att ta stort eget ansvar för utveckling av verksamheten, handledning och introduktion. Du har en grundanställning som sjuksköterska med uppdrag som enhetsledare ett år i taget. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet av kliniskt arbete Är du specialistsjuksköterska, har erfarenhet av onkologi och eller palliativ vård är det meriterande. Det är värdefullt med erfarenhet av tidigare arbetsledande roller Dina personliga egenskaper Du kommer i ditt arbeta att möta svårt sjuka patienter och deras närstående. Detta kräver att du har en personlig mognad och empatisk förmåga för att möta människor i kris. Du värdesätter ett personcentrerat förhållningssätt med fokus på teamarbete. I din enhetsledarroll har du en naturlig förmåga att samverka och kommunicera på alla nivåer och du behöver ha en god strategisk och analytisk förmåga. Du är pedagogisk och har ett genuint intresse av att dela med dig av dina kunskaper och agerar på ett sätt som skapar förtroende. Det är viktigt att du kan vara både stödjande och tydlig och att du också har förmåga att leda och engagera dina kollegor i arbetet för en god och säker vård. Slutligen har du också en drivkraft som gör att du kan driva förändrings- och utvecklingsarbete och vara en inspirationskälla för alla yrkeskategorier. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Broskolan är en högstadieskola med årskurs 7–9 ”mitt i byn” i centrala Bro. Här går ungefär 335 elever, varav två tredjedelar bor i skolans närhet och övriga kommer med buss från mindre samhällen lite längre bort. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en engagerad lärare med ett tydligt och relationellt ledarskap i klassrummet samt ett genuint intresse för elevernas språkutveckling i tyska. Du kommer att undervisa i tyska i årskurs 7–9 och arbeta tätt tillsammans med ditt arbetslag och ämneslag för att planera, genomföra och följa upp undervisningen. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga samt intresse för verksamhetens utveckling. För oss är människors lika värde och respekt för olikheter grundläggande. Vi söker dig som är: - Legitimerad lärare och brinner för undervisning. - Behörig i tyska - Tydligt ledarskap i klassrummet - Tror på varje elevs förmåga att utvecklas. - Lösningsfokuserad, samarbetsvillig och prestigelös. Vi erbjuder Upplands-Bro kommun har den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling. Utgångspunkten för våra uppdrag är den gemensamma arbetsplatsen, där vi tillsammans utvecklar verksamheten och skapar förutsättningar för samarbete. Vi har system som möjliggör arbete på distans i överenskommelse med chef och när verksamheten tillåter. Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. Läs mer om kommunen som arbetsgivare https://www.upplands-bro.se/arbete-och-lediga-jobb/upplands-bro-som-arbetsgivare.html. Om tjänsten Tjänsten är på 50%. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde 12 augusti. Om rekryteringsprocessen Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast 30 juni. Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV, men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. De kandidater som bedöms uppfylla skallkraven (dvs. utbildning, kunskap och erfarenhet som efterfrågas) kommer erbjudas möjligheten att genomföra ett arbetspsykologiskt test. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringsperioden. Alla erbjudanden om annonsering och hjälp i rekryteringsprocessen undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! I Upplands-Bro strävar vi efter att skapa en skola som är tillgänglig för alla och främjar livslångt lärande med kunskap och studiero i fokus. Vi prioriterar hög kvalitet, likvärdighet och individualiserad utveckling från förskola till gymnasium, och vi arbetar aktivt för att koppla utbildningen till arbetslivets behov. Vårt mål är att ge alla elever de bästa förutsättningarna för en framgångsrik framtid med ökad trygghet och stärkt psykisk hälsa. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Om oss RBK Entreprenad AB är ett etablerat byggföretag med flera pågående projekt i Stockholmsregionen. Vi är specialiserade på nyproduktion, ombyggnation och renovering inom både bostäder och kommersiella fastigheter. Med en stabil kundkrets och ett erfaret team siktar vi nu på att utöka vår personalstyrka med fler yrkesskickliga snickare. Arbetsuppgifter Som snickare hos oss kommer du arbeta med varierande byggprojekt i ett team av kompetenta yrkesarbetare. Arbetsuppgifterna kan inkludera: Montering av reglar, väggar, tak och golv Inredningssnickerier, dörrar och fönster Formsättning och enklare betongarbeten Rivning och återuppbyggnad vid renoveringar Samarbete med andra yrkesgrupper på plats Vi söker dig som: Har erfarenhet som snickare Kan arbeta självständigt och ta ansvar för utförda arbetsmoment Är noggrann, punktlig och har god samarbetsförmåga Har god förståelse för ritningar och arbetsbeskrivningar Vi erbjuder: Konkurrenskraftiga villkor enligt kollektivavtal Trygg anställning i ett växande företag Möjlighet att utvecklas inom yrket Trevlig arbetsmiljö med kunniga kollegor Ansökan: Sök jobbet redan nu. Vi behandlar ansökningar löpande – skicka in din så snart som möjligt!
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. The International School of the Stockholm Region (ISSR) is a publicly funded international school which exists primarily to serve the educational needs of the transient and/or international community of Stockholm. The school runs the International Baccalaureate’s curricula. The Primary Years Programme (PYP) is offered to students from 5-11 years of age, the Middle Years Programme (MYP) is offered to students from 11-16 and the Diploma Programme (DP) is available for students from 16-19 year of age. The school’s language of instruction is English for all subjects. At ISSR, students can receive an internationally recognized education in English from 5 to 19 years of age in one location in the center of Stockholm. The teachers at ISSR are qualified and experienced educators. Teachers and staff take part in the wide range of professional development resources and activities offered by the International Baccalaureate Organization (IB). ISSR offers Fritids (After School Care) after school hours. Job description: ISSR needs one or more full-time Teaching Assistant(s) and After School Care (Fritids) assistant(s) to work in the elementary school. The position(s) is a temporary assignment to cover from August 2025 to December 2025, with the possibility of extension. The teaching assistant works in collaboration with a homeroom teacher to plan and carry out varied instructional activities for the classroom and supporting students with different needs. After school hours, the Fritids assistant works collaboratively with the After School Care team to plan for and ensure a well-balanced program. There is an ongoing expectation to collaborate closely and communicate with students, teachers and parents to facilitate learning. The role of being part of the PYP/Fritids team has a high emphasis on collaborative planning and learning. Working at ISSR as a Fritids assistant requires organizational skills, flexibility and open-mindedness. Experience with working with children and the empathy and patience to help children solve both academic and social obstacles is essential. All teaching, documentation and communication at ISSR is carried out in English, so proficiency in English is a requirement. Main responsibilities: Assist in a classroom during part of the school day, including planning, pedagogical lunch and outdoor break duties Support students in their learning in the classroom and in Fritids Plan and lead activities for students in Fritids Document pedagogical activities Plan and work collaboratively with the Fritids team Requirements: Experience working with students 5-11 years of age in an international school setting Proficiency in written and spoken English at an academic level Other qualifications may include: Experience of working in an IB school and knowledge and/or experience with the Primary Years Programme Experience working with children from various cultures We put a high emphasis on interpersonal skills and initiative. Miscellaneous As an employee in Stockholms stad you get a yearly health stipend. The City of Stockholm works with competence-based recruitment that aims to ensure each person's competence and thus counteract discrimination. Applications must be written in English. - Full-time, 100% - Temporary, vikarie - Start date: 8 August 2025 to 19 December 2025, with possibility of extension - Recruitment is ongoing - Contact person: Justina Soewarso Sundström Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kock sökes till SOLEN Vi söker en erfaren och duktig kock till SOLEN. Gärna med erfarenhet av sydamerikansk matlaging då SOLEN har delvis den inriktningen.
Har du precis tagit studenten och är redo att ta nästa steg? Vill du jobba med något meningsfullt, utvecklas snabbt och ha kul på vägen? Då kan en säljroll hos Tryggsam vara helt rätt för dig! Om jobbetVi på Tryggsam jobbar med att skydda människors identitet och ekonomi – något som blir allt viktigare i dagens digitala samhälle. Som säljare kontaktar du privatpersoner via telefon och berättar om våra tjänster inom ID-skydd och kreditbevakning. Ditt mål är att skapa trygga kunder – och nå dina egna mål på vägen. Du blir en del av ett ungt och peppande team med cirka 20 kollegor. Här lär vi oss tillsammans, firar framgångar och har roligt både på och utanför kontoret. Du som söker: Har nyligen tagit studenten (eller är i början av din karriär) Är nyfiken, driven och gillar att prata med människor Vill utvecklas, tjäna pengar och få en bra start i arbetslivet Behöver inte ha tidigare erfarenhet – vi lär dig allt du behöver! Vi erbjuder: En betald säljutbildning med löpande coachning Fast lön + provision utan tak Karriärmöjligheter – väx med oss! En rolig arbetsplats med tävlingar, gemenskap och afterworks Arbetstider: Måndag-Fredag 09-18:00. Placering: Hästholmsvägen 28, Danvikcenter
Är du vår nästa stjärna inom personlig assistans? Har du erfarenhet inom vård och omsorg eller är utbildad undersköterska med kompetens inom individanpassad vård? Är du lyhörd, självständig och trygg i att hantera medicinsk omvårdnad? Då kan du vara den vi söker efter! Vi söker kvinnliga personliga assistenter till en 68-årig kvinna bosatt i Solna, som har assistans dygnet runt, inklusive vaken natt. Hon är en humoristisk person som uppskattar assistenter med en varm personlighet och glimten i ögat. Ditt engagemang och din närvaro betyder mer än du anar! Om tjänsten: På grund av andningssvårigheter kan det ibland vara ansträngande för henne att tala, vilket ställer krav på att du är observant, inkännande och självständig. Arbetet innebär medicinsk omvårdnad, inklusive hantering av syrgas och ventilator. Du behöver ha god förståelse för andning och kunna agera snabbt vid förändringar i tillståndet. Eftersom hennes energi och fysiska förmåga varierar, krävs anpassning efter dagsform och förmåga att läsa av situationen. Du behöver vara observant, inkännande och kunna agera snabbt vid akuta situationer. En god förståelse för svenska, både i tal och skrift, är viktig för att kunna använda dokumentation som stöd. Vi söker dig som: Erfarenhet av medicinsk omvårdnad och användning av syrgas och ventilator, eller relevant utbildning. Finsktalande är meriterande för bättre kommunikation och kulturell förståelse. Lyhörd och flexibel, kan anpassa dig efter hennes dagsform. Arbetar självständigt och tolkar kroppsspråk vid ansträngd kommunikation. Noggrann med hygienrutiner, inklusive munskydd och handskar. Trygg i att hantera förändringar i hennes tillstånd. Har ett öga för näringsrik kost och är duktig på matlagning. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personlig hygien och omvårdnad – Säkerställer omvårdnadsbehov på ett respektfullt och professionellt sätt. Matlagning och hjälp vid måltider – Förbereder näringsrik mat och hjälper vid måltider för att säkerställa vätske- och näringsintag. Toalettbesök och dusch – Assisterar vid toalettbesök, intimhygien, dusch och ombyten med respekt för integritet. Stöd i vardagen – Hjälp vid förflyttning, läkarbesök och andra ärenden. Omfattning och Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Timanställning med möjlighet till fasta pass vid gott samarbete. Introduktionspass erbjuds för att säkerställa att rollen passar. Arbetspass: Dag- och kvällspass, samt möjlighet att arbeta vakna nätter och helger vid behov. Extra hjälp vid behov: Vi söker även semestervikarier för sommarperioden. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ Anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Välj ett jobb för att visa detaljer