Stockholm Exergi är stockholmarnas energibolag och vi är ca 800 medarbetare som varje dag arbetar för att minska stockholmarnas klimatpåverkan. Vi värmer över 800 000 stockholmare och vårt 300 mil långa fjärrvärmenät är navet för de samhällsnyttor som vi skapar. Vi planerar att bygga en anläggning för koldioxidinfångning vid vårt biokraftvärmeverk i Värtan med potential att fånga in 800 000 ton koldioxid per år, vilket är mer än Stockholms vägtrafik släpper ut under samma period. Vi behöver fler duktiga medarbetare och hoppas att du vill vara med oss på vår Exergiresa. Vad kan vi erbjuda dig? Vi söker dig som vill vara med och forma hur vi arbetar med anläggningsteknisk information. I rollen som teknikansvarig blir du en nyckelperson som genom din kompetens och ditt engagemang ser till att vi arbetar på bästa möjliga sätt för att uppnå våra långsiktiga mål. Du kommer att ha ett viktigt ansvar för att utveckla och driva kravställning inom dokumentationsområdet, både ur ett taktiskt och strategiskt perspektiv. Som ägare av våra Allmänna Tekniska Bestämmelser (ATB) Dokumentation säkerställer du att vi alltid följer aktuella lagar och regler, samt att våra projekt och tekniska standarder uppfyller både interna och externa krav. I din roll ingår även att leda och samordna interna nätverk, där du aktivt bidrar till att sprida kunskap och erfarenheter inom organisationen. Du blir en viktig resurs och teknisk support för vår verksamhet, med särskilt fokus på produktionsprojekt, men också inom andra områden där din expertis gör skillnad. Tillsammans med vår förvaltningsansvarig för dokumentation kommer du bland annat att arbeta med att utveckla vår hantering av 3D-modeller och arbetssätt kopplade till AutoCAD. För att lyckas i rollen ser vi att du har en god helhetssyn och gillar att dela med dig av din kunskap. Du kommer att ingå i vårt Teknikteam, som består av engagerade tekniska experter vars mål är att säkerställa att vi har säkra, effektiva och lönsamma anläggningar. Teknikgruppen har bland annat ansvar för att ta fram Allmänna Tekniska Bestämmelser för våra projekt och se till att de uppfyller externa krav, AFS och standarder. Vi söker dig som är redo att ta en ledande roll i vår tekniska utveckling och som vill vara med och forma framtidens teknik hos oss. Är du den vi söker? Rollen är en tillsvidareanställning. Arbetstider: Dagtid Placering: Omfattar arbete på företagets samtliga anläggningar med utgångspunkt från Campus i Värtan. Varför jobba med mig? Som ledare är min viktigaste uppgift att skapa förutsättningar för dig och vårt team att lyckas med de utmaningar vi ställs inför. Jag inspireras av människor som är engagerade och vill vara med i arbetet mot en hållbar stad. Jag tror att teamwork och en genuin vilja att hjälpa andra är viktiga faktorer för framgång. Jag har stort förtroende för att du tar ansvar för ditt uppdrag med att hitta vägar framåt och ta stöd vid behov. Mina förväntningar på dig är att du är en självgående och aktiv problemlösare som är villig att ta på dig utmaningar, men också fira framgångar med dina kollegor. Tillsammans sätter vi upp mål som stödjer verksamheten och din utveckling. Hos oss värnar vi om ett hållbart arbetsliv och ett fungerande livspussel. Åse Myringer, Chef teknik Vem är du som person? Alla som jobbar hos oss måste vara nyfikna, ta initiativ och ansvar. För just den här rollen finns några egenskaper som är extra viktiga: • Helhetssyn. Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. • Kvalitetsmedveten. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. • Ledarskap. Leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemangoch delaktighet. • Samarbetsförmåga. Arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. • Strukturerad. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Krav • Teknisk högskola eller motsvarande utbildning i kombination med för rollen relevant arbetslivserfarenhet • Erfarenhet av kravställning för anläggningsteknisk information • Erfarenhet av arbete med ritningshandlingar • Goda kunskap inom arkivering • God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska Rekryteringsprocessen • Mer nyfiken på hur rekryteringsprocessen går till? Läs mer här. Välkommen med din ansökan senast 2 juli (Urval och intervjuer sker löpande) För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi jobbar enbart med inkluderande rekrytering och har en nolltolerans mot diskriminering på våra arbetsplatser. Oavsett religion, ålder, etnicitet. funktionsförutsättningar eller könstillhörighet är du en värdefull och respekterad medarbetare. Bra personer känner ofta bra personer – dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet!
Vill du jobba som montör? Vi söker dig som är i början av arbetslivet. Är du händig, gillar att jobba med händerna och vill komma in på arbetsmarknaden? Vi söker nu flera juniora montörer. Perfekt för dig som är nyexaminerad, har jobbat lite grann eller bara vill komma igång. Om jobbet: Du kommer att arbeta praktiskt med montering – det kan vara allt från enklare delar till att bygga ihop färdiga produkter. Arbetet sker i team och du får upplärning på plats. Vi söker dig som: Är arbetsvillig och pålitlig Har en positiv inställning och vilja att lära dig Trivs med att jobba fysiskt och i ett högt tempo Inte nödvändigtvis har erfarenhet – rätt attityd räcker långt Meriterande men inget krav: Teknikintresse Vana av verktyg (från skola, hobby eller hemmaprojekt) Körkort Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSvergie), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivareThalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?
Nu har du möjligheten att bli en del av Brommaplans vårdcentral Här arbetar ett kunnigt gäng specialister i allmänmedicin tillsammans med ST-läkare och AT-läkare. Vi har en härlig sammanhållning och nära till skratt kring förmiddagskaffet och vid lunchen. Vi söker dig som brinner för allmänmedicin och ser på specialitetens bredd med nyfikenhet och entusiasm. Brommaplans vårdcentral är centralt beläget i västerort med tunnelbanan som närmsta granne och fina cykelvägar in mot stan och till övriga närförorter. Vi är en stor vårdcentral med ca 20.000 listade patienter som besöker oss med akuta åkommor samt kommer för planerade besök. Vi har möjlighet att träffa patienterna fysiskt samt via video. På vårdcentralen arbetar ett stort psykosocialt team med behandling, enskilt och i grupp, och vårdcentralen har ett utökat uppdrag för barn och unga. I teamet ingår även vår erfarna rehabkoordinator som är ett stort stöd i läkarnas arbete. På vårdcentralen finns en stabil grupp distriktssköterskor som bland annat bemannar diabetesmottagning, astma-KOL mottagning samt tar hand om såromläggningar. Varje dag finns en specialistläkare tillgänglig för rådgivning och stöd till kollegor vilket inte minst ger en god möjlighet till stöd i början av din anställning hos oss. Som läkare hos oss har du möjlighet att följa dina patienter genom livet. Du kommer att få träffa patienter som söker för akuta besvär samt planerade tider. I tidboken finns varje vecka tider som du bokar själv för att kunna följa upp patienterna du träffar. Varje vecka finns avsatt tid för handledning med efterföljande administrationstid. Vi värnar om att du ska få en stabil och trygg start i arbetslivet och anpassar tidboken efter dina behov. Vi erbjuder dig Anpassad tidbok första tiden som anställd hos oss för att du ska komma in i arbetet Tydliga ramar och en möjlighet att anpassa tidboken efter dina önskemål Kontinuerligt stöd genom arbetsveckan av kollegor och handledare Återkommande kompetensutvärderingar för att säkerställa din personliga utveckling Flertalet förmåner. Vi har bland annat friskvårdsbidrag, fri sjukvård och möjlighet till löneväxling. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Vi söker dig som Är legitimerad läkare med erfarenhet från svensk sjukvård och primärvård Ser dig själv som en person klippt och skuren för primärvårdens alla möjligheter Är positiv, flexibel och självgående i ditt arbete Vill dela med dig av din kunskap till såväl kollegor som till våra patienter Anställningsform: Särskild visstidsanställning inför eventuell ST. Arbetstid måndag-fredag, heltid. Tillträde efter överenskommelse. Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Tjänsten: Som lagerarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera, plocka och leverera material inom vårt metallager. Du arbetar med både manuella och truckbaserade arbetsmoment och ser till att flödet fungerar effektivt och säkert. Rollen är operativ och kräver god struktur, noggrannhet och ansvarskänsla. Dina kvalifikationer · Erfarenhet av lagerarbete, gärna i metall- eller industrimiljö · Truckkort (A+B) – praktisk vana krävs · Körkort B · God svenska i tal och skrift · Grundläggande engelska (för att läsa order, instruktioner och märkningar) · Erfarenhet utav affärssystemet Pyramid är extra meriterande Vi erbjuder: Du blir en del utav ett branschledande familjeägt företag med goda värdegrunder som hela tiden strävar mot att utvecklas och expandera i snabb takt. Vi arbetar i fräscha nya lokaler och har en god sammanhållning. Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor och attraktiva förmåner. Dina egenskaper Som person behöver du vara flexibel och en god samarbetsförmåga. Du kan prioritera och van vid att hantera ett arbete i högt tempo utan att försaka kvalité. Du bidrar med en god stämning och positiv arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Du är Ansvarstagande och noggrann och trygg i att arbeta självständigt Kort om företaget Areco Industry är en ledande helhetsleverantör inom stål- och metallsektorn och en del av den privatägda Areco-koncernen, grundad 1944. Med ett modernt stålservicecenter och ett brett produktsortiment erbjuder vi allt från tunnplåt i stora volymer till specialanpassade stål- och metallprodukter. Våra affärsområden omfattar stålservice, specialprodukter, långa produkter för byggsektorn samt metaller som rostfritt, aluminium, koppar och mässing. Genom hög kapacitet, teknisk expertis och snabb leveransförmåga är vi en strategisk partner för såväl industrin som byggbranschen. Ansökan och kontakt: Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Skicka ditt CV och ett personligt brev till [email protected] OBS, märk ditt mail i ämnesraden med Lagerarbetare till skogås Välkommen med din ansökan!
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som mekaniker och få chansen att vara med och bygga upp en verkstad från scratch? Vill du ha en roll där du verkligen kan göra skillnad och sätta din prägel på hur saker och ting ska fungera? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vad vi erbjuder: Hos oss på Bilsmidigt AB får du inte bara ett jobb – du får möjligheten att vara en central del i uppbyggnaden av vår första verkstad. Du kommer att vara med och skapa strukturer, rutiner och arbetssätt från start. Om du brinner för att ta ansvar, arbeta självständigt och gillar utmaningen att bygga något från grunden, då är detta rollen för dig! Vi erbjuder dig: • Frihet att påverka och forma verkstaden och dess arbetssätt • En dynamisk och kreativ arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik • Marknadsmässig lön och förmåner Om rollen: Som vår första mekaniker får du ansvar för en bred variation av arbetsuppgifter, där din felsöknings- och reparationsvana kommer att vara avgörande. Du kommer att arbeta med allt från enklare service till djup felsökning och mer komplexa reparationer. Vi söker dig som har en bred teknisk kunskap och är trygg i att självständigt lösa mekaniska problem. Du ska vara van vid att arbeta självständigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Service och underhåll av bilar • Bromsbyten och hjulskifte • Kamremsbyte och motorrenovering • Felsökning av mekaniska och elektriska problem • Åtgärd av elfel, laga kabelbrott och programmera sensorer • Byte av länkarmar och andra komponenter • Alla typer av mekaniska reparationer och felsökningar • Beställning av reservdelar Vem är du? Vi söker dig som har: • Dokumenterad erfarenhet som bilmekaniker • Mycket goda kunskaper inom felsökning och reparationer • Erfarenhet av både enklare och mer avancerade bilproblem, inklusive elfel och motorarbeten • Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för hela verkstadsprocessen • B-körkort Du är en prestigelös problemlösare med bred kompetens och trivs med att ta ansvar för hela reparationsprocessen från start till mål. Om Bilsmidigt AB: Vi är en snabbt växande digital bilfirma som erbjuder kunder ett smidigt sätt att köpa bilar online. Nu tar vi nästa steg genom att starta vår första verkstad, och du har chansen att vara med på den resan från allra första början. Vill du vara med och bygga något unikt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Bilsmidigt! OBS! Frågor kring tjänsten besvaras endast via e-post ([email protected]). Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du en erfaren strategisk inköpare som trivs i en dynamisk miljö där inköp spelar en avgörande roll i verksamhetsutvecklingen? Då kan detta vara uppdraget för dig! Vi söker nu en skicklig konsult till en affärsnära inköpsfunktion inom ett större bolag med starkt fokus inom hållbarhet, leverantörsutveckling och affärsmässighet. Ditt uppdragSom strategisk inköpare kommer du att ta ett helhetsansvar för att utveckla och implementera kategoristrategier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Utveckla och genomföra kategoristrategier (inkl. spendanalys, initiativprioritering, hållbarhetsarbete) Säkerställa att strategier och inköpsinitiativ är förankrade hos interna intressenter Leda arbetet med leverantörsutveckling och etablera strukturerade SRM-processer (Supplier Relationship Management) Leda upphandlingsprojekt i linje med den övergripande kategoriplan Följa upp och rapportera besparingar Arbeta för ökad avtalstrohet och bevaka leverantörsmarknaden Genomföra CSR-riskanalyser och leverantörssegmentering Genomföra upphandlingar och skriva avtal enligt riktlinjer Vi söker dig som har: Några års erfarenhet av dokumenterad upphandling, förhandling och avtalsjuridik Förmåga att arbeta självständigt med struktur och ansvar Personliga egenskaper: Affärsmässig och kommunikativ Relationsskapande med god samarbetsförmåga Självgående och proaktiv Placering: Stockholm, ca 3 dagar/vecka på plats Start: 2025-08-25 till 2026-01-31 Omfattning: 100 % Urval sker löpande – vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Ämnesområde Interaktionsdesign. Ämnesbeskrivning Interaktionsdesign är ett centralt område i en värld som blir alltmer uppkopplad och där det digitala även blir en del av fysiska artefakter. Ämnet omfattar teorier, metoder och principer för att utforma interaktionen mellan användare och produkter, tjänster eller miljöer. Skapandeprocessen innebär estetiska och etiska överväganden, genom ett kritiskt förhållningssätt, med målet är att skapa positiv förändring – för användare, samhället och det omgivande eko-systemet. Idag spänner interaktionsdesign över ett brett spektrum, från digitala visuella gränssnitt till hybrida lösningar som kombinerar fysiska, biologiskt nedbrytbara, robotbaserade eller AI-drivna material. Arbetsuppgifter Anställningen syftar till att utveckla KTHs forskning och utbildning inom området. Den biträdande lektorn förväntas kunna attrahera egen forskningsfinansiering för att så småningom etablera en självständig forskargrupp. I arbetet ingår att handleda doktorander och postdoktorer (som biträdande handledare tills docentkompetens uppnåtts) och etablera forskningssamarbeten både inom och utanför KTH. I arbetet ingår även att bedriva undervisning inom ämnen på grundläggande och avancerad nivå vid institutionen för Människocentrerad teknik (Human Centered Technology), samt handledning av examensarbeten. Den biträdande lektorn kommer att ges möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och få meriter som kan ge behörighet för en annan läraranställning som det ställs högre krav på behörighet för (se 4 kap. 12 a § högskoleförordningen). Den biträdande lektorn kan ansöka om befordran till lektor i enlighet med 4 kap. 12 c § högskoleförordningen. Behörighet Behörig att anställas som biträdande lektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst sju år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande lektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen eller har uppnått motsvarande kompetens tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning som biträdande lektor vid KTH gäller de bedömningsgrunder som anges i avsnitt 1.3. i KTH:s anställningsordning i förhållande till fastställd anställningsprofil. Det är av högsta betydelse att den sökande har visat - vetenskaplig skicklighet uppvisad genom vetenskaplig publicering, konferensdeltagande, deltagande i forskningssamarbeten samt andra åtaganden i vetenskapssamhället såsom gransknings- eller sakkunniguppdrag. - erfarenhet av postdoktorsvistelse i annan forskningsmiljö än det lärosäte som den sökande disputerat vid. Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsarbete inom industrin eller andra organisationer kan bedömas motsvara en traditionell postdoktorsvistelse vid ett annat lärosäte. Det är av näst högsta betydelse att den sökande har visat - potential till meritering för högre läraranställning. Häri inbegrips potential till självständig utveckling som forskare och lärare inom aktuellt ämnesområde samt förmåga till etablering, förnyelse och utveckling av aktuellt forskningsområde. - intresse för och insikter rörande pedagogisk utveckling inom aktuellt ämnesområde. Det är även av betydelse att den sökande har visat - intresse för och insikter rörande ledarskap i akademin, samverkan med det omgivande samhället, samt medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet. - administrativ skicklighet. Särskilda bedömningsgrunder för befordran till lektor Vid prövning av ansökan om befordran till lektor kommer bestämmelser enligt 1.2.4 i KTHs Anställningsordning tillämpas. Förmåga att undervisa på svenska är en merit som tillmäts stor vikt vid ansökan om befordran. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Utforma din ansökan enligt http://www.kth.se/om/work-at-kth/cv-mall-for-anstallning-av-larare-1.471907 Du som sökande har huvudansvaret för att ansökan är komplett utifrån annonsen och cv-mallen. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Övrigt Tidsbegränsat till: Anställningen är tillsvidare, dock längst sex år, och kan förnyas om det på grund av lärarens sjukfrånvaro, föräldraledighet eller andra särskilda skäl krävs ytterligare tid för att uppnå syftet med anställningen. Den sammanlagda anställningstiden får dock omfatta högst åtta år. Anställningen ingår i Tenure Track-systemet vid KTH och den biträdande lektorn ska efter ansökan prövas för befordran till lektor. För mer information om KTH:s bedömning, se https://intra.kth.se/styrning/styrdokument/regler/rekrytering-1.661837 Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering, https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Nu har du möjligheten att bli en del av Brommaplans vårdcentral! Här arbetar ett kunnigt gäng specialister i allmänmedicin tillsammans med ST-läkare och AT-läkare. Vi har en härlig sammanhållning och nära till skratt kring förmiddagskaffet och vid lunchen. Vi söker dig som brinner för allmänmedicin och ser på specialitetens bredd med nyfikenhet och entusiasm. Brommaplans vårdcentral är centralt beläget i västerort med tunnelbanan som närmsta granne och fina cykelvägar in mot stan och till övriga närförorter. Vi är en stor vårdcentral med ca 20.000 listade patienter som besöker oss med akuta åkommor samt kommer för planerade besök. Vi har möjlighet att träffa patienterna fysiskt samt via video. På vårdcentralen arbetar ett stort psykosocialt team med behandling och kartläggning och vårdcentralen har ett utökat uppdrag för barn och unga. I teamet ingår även vår erfarna rehabkoordinator som är ett stort stöd i läkarnas arbete. På vårdcentralen finns en stabil grupp distriktssköterskor som bland annat bemannar diabetesmottagning, astma-KOL mottagning samt tar hand om såromläggningar. Varje dag finns en specialistläkare tillgänglig för rådgivning och stöd till övriga kollegor och personalgrupper och är även för dig som färdig specialist ett utmärkt bollplank. Som specialistläkare hos oss har du en egen patientlista och möjlighet att följa dina patienter genom livet. Vi bemannar BVC som ligger i samma hus som vårdcentralen. Vi har en stor hemsjukvård och här arbetar en geriatriker vilket bidrar till värdefulla kunskapsutbyten våra specialiteter emellan. Vi erbjuder dig Anpassad tidbok första tiden som anställd hos oss för att du ska komma in i arbetet Tydliga ramar och en möjlighet att anpassa tidboken efter dina önskemål Fortbildning Möjlighet till arbete hemifrån delar av din arbetsvecka Handledning av ST-läkare, AT-läkare och läkarstudenter Flertalet förmåner. Vi har bland annat friskvårdsbidrag, fri sjukvård och möjlighet till löneväxling. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Vi söker dig som Är specialist i allmänmedicin med några års erfarenhet och som är intresserad av att handleda ST Är positiv, flexibel och självgående i ditt arbete Vill dela med dig av din breda kunskap till såväl kollegor som till våra patienter Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid måndag-fredag. Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Övrig information: Vi går löpande igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan ansökningsdagen. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Arbetsplatsbeskrivning Skolsköterska, Anna Whitlocks gymnasium, Stockholms stad Anna Whitlocks gymnasium är stadens största gymnasieskola med ca 2200 elever fullt utbyggd. Vi erbjuder de högskoleförberedande programmen ES, EK, NA, SA och TE, med elva olika inriktningar/profiler, varav två, Design och Life Science som finns för NA och SA. Från och med hösten 2020 erbjuder vi också Individuellt alternativ – specialpedagogisk profil inom AST. Våra lokaler ligger på Hantverkargatan 29, nära stadshuset. Skolan startade i augusti 2018 med ca 700 elever i årskurs 1 och har nu 2200 elever i åk 1 till 3. Vår tids stora frågor, som de uttrycks i de globala målen, genomsyrar verksamheten. Vi är en skola med fokus på utbildning för hållbar utveckling. För att kunna arbeta mot skolans vision organiseras undervisning och lärande i programöverskridande undervisningsteam. Elevernas arbetsvecka består av längre sammanhållna arbetspass som möjliggör andra arbetssätt och minskar splittringen av tid och innehåll för elever och lärare. Skolan organiseras i programöverskridande undervisningsteam som leds av karriärlärare. Elevhälsan utgör också ett team som leds av en utvecklingsledare som även är medlem i elevhälsan. Varje medlem av elevhälsoteamet ingår även i varsitt undervisningsteam. Läs mer om skolan här: http://annawhitlocksgymnasium.stockholm.se Arbetsbeskrivning Under läsåret 2025/2026 planerar skolsköterskorna på Anna Whitlocks gymnasium att genomföra hälsosamtal i såväl åk1 som åk2. Gruppen behöver därför förstärkning under höstterminen. Du ansvarar för att genomföra hälsosamtal med elever i åk2. Dessa dokumenteras i ProRenata och stäms regelbundet av med berörd skolsköterskekollega. Vid behov samverkar du med elevhälsans övriga professioner och biträdande rektor. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med specialistsjuksköterskeutbildning inom Hälso –och sjukvård för barn och ungdom 60 hp. Distriktssköterska 75 hp. eller Skolsköterskeprogrammet Högskolan i Skövde 60 hp. Meriterande är erfarenhet av förebyggande hälsoarbete. Stockholm stads skolsköterskor journalför i Prorenata och bör kunna arbeta i grundläggande dataprogram och ha erfarenhet av datajournaler. För att lyckas i rollen som skolsköterska ska du vara professionell, flexibel och relationsskapande. Du har ett respektfullt och empatiskt förhållningssätt vilket genomsyras av dialog och delaktighet i mötet med eleven och/eller vårdnadshavare. Du kan bevara elevens integritet och värdighet utifrån deras bakgrund. Du har ett gott omdöme, är noggrann och har god samarbetsförmåga. Därutöver ställer rollen krav på en förmåga att vara självständig och strukturerad i ditt arbetssätt för att lyckas planera på kort och långt sikt. Övrigt Vi kommer läsa ansökningar och börja intervjua under annonstiden, så du är varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att vara komplett ska din ansökan innehålla • CV • Personligt brev • Andra betyg och handlingar som styrker ditt CV Om du blir inbjuden till intervju och därefter erbjuden anställning, behöver du visa upp ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister. Vid eventuell övertalighet inom utbildningsförvaltningen kan tjänsterna komma att tas i anspråk. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Join us to deliver a smoke- free future as a Brand Manager Snus! We’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years. In the Nordic region, we are 1,600 employees based in Sweden, Denmark, Finland and Norway working in various functions and teams and together we are collaborating to deliver a smoke-free Nordics. Role summary The Brand Manager for the Snus category will be responsible for: - Project manage portfolio projects through the Portfolio deployment/commercialization process. - Contribute to defining the product portfolio roadmap for Snus in the markets and drive all relevant Portfolio Plans and developments to deliver category growth and profitability targets in alignment with the Snus Category Team and markets. - Analyse the Nordic markets and consumer segments to make sure that key needs are clearly articulated and gathered within the portfolio plan. - Monitor the development of the portfolio in the market and competition product launches closely and propose portfolio changes to keep the Snus portfolio competitive. - Support execution of portfolio pricing in line with general pricing guidelines from the Snus Category team. Your “day to day" • Contribute to the business performance of the Snus Category, including responsibility for the category P&L in the cluster, Net Operating Revenue (including volume / mix and pricing) and Share of Market. • Lead and manage assigned Snus Portfolio projects in line with deployment/commercialization Process (Blast, simplified Blast, RPC/CPC or similar). • Support Manager Portfolio in the development of the Snus Product Portfolio Plan, coordination, alignment and co-develop with markets, and integrate in the market’s deployment strategies, following trade windows and market regulatory framework. • Based on Product portfolio plan and Brand prioritization (from Snus Category and Brand Strategy team) prepare SKU Priority list, planogram input etc. needed to secure market execution of Portfolio Plan. • Keep track of portfolio performance for all markets and share insights with collaborators. Propose corrective actions in the portfolio if needed. • Conduct detailed analysis of market and competitive landscape to identify portfolio business opportunities and issues and collaborate with Snus Category & Brand strategy team and Markets to propose products that drive competitive advantage. • Support Manager Portfolio with material for S&OP and market alignment to secure forecasts and product availability. • Participate in the Long-Range-Plans (LRP) development in terms of Portfolio development to address major business opportunities/issues identified through analysis. Feed into Original Budget / Long Range Plan (OB/LRP) from portfolio perspective. • Monitor market execution of Pricing Strategy/guidelines and suggest relevant actions to Portfolio Manager. • Handle all relevant internal Product Management tools and systems in line with set processes. • Manage and develop efficient working relationship with collaborators and internal/external agencies. • Ensure compliance with legal environment, policies and guidelines. • Lead and run other assigned key strategic initiatives and projects. Who you are • Minimum +5-6 years in Marketing, preferably in FMCG in an international environment • University degree in Marketing, business economics or similar. • Documented experience of having successfully worked with product portfolio strategies and innovation. • Confirmed experience of excellent project management skills; structured, self-driven working style and validated knowledge of effective informal leadership • Excellent stakeholder management and experience of creating cross-functional success. • Very good strategic height and analytical ability but can work with details when required. • Experience of successfully redefining strategic insights into actionable marketing strategies, creative and commercial initiatives, innovative product concepts. • Experience of managing budget including financial understanding and P&L responsibility. • Strong communication and presentation skills (incl English) • Experience of collaboration with external agency partners. All applicants must have the legal right to work in Sweden Please note that relocation support is not available for this job. What we offer Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join Swedish Match and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future.
Välj ett jobb för att visa detaljer