Vill du jobba med att leverera projektlösningar till Sveriges största industrier? OM FÖRETAGET Företaget har en expertis inom att tillhandahålla skräddarsydda lösningar inom automation, elektrifiering och digitalisering för att hjälpa kunder att styra och optimera sina processer. Företaget är en global aktör och samarbetar med kunder inom energi, vatten, kemi, livsmedel och läkemedel över hela världen. Vid en intervju kommer mer information om företaget att tillhandahållas. OM ROLLEN I rollen som Automationsingenjör kommer du att: Genomföra projektlösningar mot företagets slutkunder Utföra systemarbeten och förbättringsarbeten för att effektivisera och utveckla produktionen. Vara delaktig i leveransprojekt med projektgrupp och delta i projektets alla faser. Hjälpa kunder ta fram funktionsspecifikationer, hjälpa till med systemuppsättning, systemintegrering, programmering samt system- och testdokumentation. Säkerställa att rätt teknisk lösning tas fram i enlighet med specifikation, standarder och säkerhetskrav med rätt kvalité och tidsplan. Du kommer även ha ett nära samarbete med företagets andra ingenjörer och projektledare. Det är viktigt att du gillar programmering då det är en stor del av arbetet. VI SÖKER DIG SOM HAR Högskole- eller civilingenjörsutbildning inom datateknik, maskinteknik, elektronik, teknisk fysik eller annan relevant utbildning Minst 3 års erfarenhet inom Automation Erfarenhet av antingen 800xA, Siemens NX eller annat liknande system B-körkort SOM PERSON ÄR DU Nyfiken Kommunikativ Målinriktad ÖVRIGT Start: Enligt överenskommelse Placeringsort: Mälardalen Omfattning: Heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 12 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering. För frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected]
Är du strukturerad, analytisk och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö inom energihandel? Jefferson Wells söker nu en Trade Control Analyst för ett långt konsultuppdrag hos Vattenfall i Solna, Stockholm. Här får du möjlighet att bidra i en viktig funktion samtidigt som du utvecklas i en internationell och framtidsinriktad organisation. Ort: Solna, Stockholm Start: 2025-09-01 Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 2027-04-30 Om jobbet som Trade Control Analyst Som Trade Control Analyst ansvarar du för att Vattenfalls affärer inom energihandel registreras korrekt i handelssystemen och att relaterade processer fungerar effektivt. Rollen innebär daglig kontakt med interna och externa parter för att säkerställa korrekt affärshantering, rapportering och efterlevnad. Exempel på arbetsuppgifter: * Säkerställa korrekt registrering av affärer i handelssystem * Avstämning av positioner mot börser och clearingbanker * Hantera bekräftelser med motparter * Lösa avvikelser i dialog med interna team och externa parter * Utveckla och förbättra processer * Hantera dagliga överföringar av elcertifikat och utsläppsrätter Den vi söker Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat även under tidspress och trivs i ett samarbetsdrivet arbetssätt. Vi ser gärna att du har: * Akademisk examen inom ekonomi, företagsekonomi eller likvärdigt * Erfarenhet av back office eller motsvarande funktion * God administrativ förmåga samt grundläggande kunskap inom redovisning och corporate finance * Erfarenhet av trading-/affärssystem är meriterande * Flytande engelska i tal och skrift * God analytisk förmåga och vana att arbeta noggrant mot deadlines I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
Haninge Taxi AB söker nu taxiförare i Stockholm. Om du har ett giltigt taxiförarlegitimation från Sverige kan vi hjälpa dig med din ansökan om arbetstillstånd i Sverige. Hos oss får du en konkurrenskraftig lön och omfattande försäkring. Viktiga krav: Giltig taxiförarlegitimation från Sverige. Möjlighet att arbeta heltid eller deltid. Du måste vara beredd att arbeta i fasta 8 - 10 timmars . Bilarna är godkända av Arlanda och Transportstyrelsen. Om tjänsten: Lön: Fast och rörlig lön Arbetsplats: Stockholm, Sverige. Vi erbjuder en stabil arbetsmiljö med fullständiga förmåner, vilket garanterar både säkerhet och arbetstillfredsställelse. Om du har taxiförarlegitimation och söker en meningsfull karriär, ansök nu och börja köra med Haninge Taxi AB !
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Vill du jobba på en allmänpsykiatrisk mottagning med engagerad, erfaren och välutbildad personal, god stämning och utvecklingsmöjligheter? Är du dessutom intresserad av de spetsuppdrag vi har gällande patienter med emotionell instabilitet? Då är du den vi söker till vår mottagning i Alvik! Arbetet på mottagningen är omväxlande och präglas av samarbete i tvärprofessionella team som består av arbetsterapeut, kurator, läkare, psykologer, sjuksköterskor och skötare. GPM (Good Psychiatric Management) är en modell vi arbetar med. Dialektisk beteendeterapi (DBT) Emotional Regulation Group Therapy (ERGT), Metakognitiv psykoterapi (MCT) och Unified protocol (UP) är också exempel på vårt behandlingsutbud, som är under kontinuerlig utveckling. Ett nära samarbete finns med vårdavdelningar på vår klinik, bland annat gällande självvalda inläggningar för patienter med emotionell instabilitet. Mottagningen är belägen i Alvik, tillsammans med tre andra allmänpsykiatriska mottagningar med olika inriktning vad gäller spetskompetens. För dig som inte är boende i Stockholm med omnejd så är Alvik i Bromma så nära innerstaden du kan komma. Kommunikationerna är goda, tunnelbana, tvärbana, spårvagn och buss finns ca 100 meter från mottagningen. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska alternativt case manager inom psykiatrisk öppenvård. Du förväntas ta ett övergripande ansvar för samordning av insatser för de patienter du är kontaktperson för. Tät samverkan med övriga kompetenser i teamet, närstående, andra myndigheter och vårdgivare är en viktig del av arbetet. Du bedriver psykopedagogiskt och psykologiskt behandlingsarbete utifrån kompetensnivå. Arbetet inom psykiatri utvecklas kontinuerligt och NSP strävar hela tiden efter moderna och innovativa arbetssätt. Därför är delaktighet i avdelningarnas kvalitets- och utvecklingsarbete en självklarhet för våra medarbetare. Det finns goda utvecklingsmöjligheter i din profession. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska helst med specialistutbildning i psykiatri alternativt annan yrkeskategori med utbildning till Case Manager. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete inom såväl psykiatrisk heldygnsvård som öppenvård. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Du är intresserad av att arbeta med patientgruppen. Du är uthållig, tålmodig och flexibel samt kan anpassa ditt arbete efter varierande behov. Goda datorkunskaper är ett krav. Dokumentation sker i journalsystemet Take Care. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Vikariat till och med maj 2026, 40 tim/vecka. Eventuellt möjlighet till förlängning efter vikariatets slut. Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdstimme och generöst friskvårdsbidrag Flextid Fri sjukvård i öppenvård Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en fena på att köra truck? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som truckförare hos en av våra kunder i Rosersberg. Tjänsten startar omgående. Som lagermedarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagermedarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Om dig: Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom logistik och lagerhantering, vilka du erhållit antingen från studier eller arbetslivet. Om du har erfarenhet av liknande arbete och har erfarenhet av orderhantering är det meriterande. Tidigare erfarenhet av Skjutstativ är ett KRAV. Kravprofil: Truckkort A+B Självgående Meriterande: Körkort B Arbetstider: 07-16 mån-fre Arbetsplats: Rosersberg Start: Omgående eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Omfattning: Heltid Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Att arbeta hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga och kollegor och jag gillar friheten i arbetet ! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär felsökning och installation av kategori-1 mätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Arbetsområdet är stora delar av Mellansverige. Arbete i norra Sverige förekommer också. Du utgår hemifrån eller från det boendet vi tillhandahåller på arbetsorten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente. Arbetet är förlagt enligt rotationsschema, där du arbetar varannan vecka och är ledig varannan. Arbete enligt andra scheman förekommer också. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt • Möjlighet till arbete i rotationsschema med långa perioder ledighet mellan arbetsveckorna. Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Start: Juli 2025 Placering: Resjobb, placeringen varierar. Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Omfattning: Heltid. Projektet beräknas pågå till årsskiftet 25/26. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.
Därför är detta jobb för dig Du vill arbeta inom medicinteknik med kvalitetssäkring och patientsäkerhet i fokus. Här är du på riktigt med och gör skillnad i människors vardag när du är med och utvecklar medicintekniska produkter som gör det lättare att må bättre. Du blir en del av ett team med kunniga kollegor inom Life Science där din utveckling sätts i fokus, du kommer ha en kontinuerlig dialog med din chef om utvecklingsmöjligheter framåt för att forma en plan som passar dig och dina ambitioner. Du utgår från vårt kontor i Forskaren, Stockholms Epicentrum för Life Science. Du blir en del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Du kommer hjälpa våra kunder säkerställa kvalité och effektivisera processer kring att få ut deras medicintekniska produkter på marknaden - så att slutanvändarna kan få nytta av nya, smartare produkter så fort som möjligt. Du kommer bland annat arbeta inom följande områden/roller: QA, QM, QC Validering/verifiering Projektledning Test Kvalifikationer Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och trivs i en varierande roll. Du delar gärna kunskap och trivs med flera olika kontaktytor. Därtill vill vi att du har erfarenhet av något eller flera av följande områden/roller: God kunskap inom branschens regelverk, processer och standarder: ex MDD/MDR, ISO 13485, Design Control QMS Validering/verifiering Projektledning Klassning och frisläppning av medicintekniska produkter Kvalitetsledning Ändringshantering Avvikelsehantering Deltagande i audits Samt Examen inom medicinteknik, kemiteknik, bioteknik eller motsvarande Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Stockholm, Hagaplan 4. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner, Lina Jäderborn. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: utveckling 1, utveckling 2. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att utveckla och förvalta digitala tjänster inom avdelningens ansvarsområde. Den samlar kompetenser inom digital utveckling och test, och är organiserad på ett enhetligt sätt över avdelningarna. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Det dagliga arbetet bedrivs huvudsakligen i den agila nätverksorganisationen i de team som finns där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning med teknisk inriktning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av att driva digitaliseringsfrågor på en strategisk nivå Det är meriterande för tjänsten om du har: • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket SAFe (på minst tågnivå) • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
AbbVie is looking for a Senior Accountant to take on a key role in our Nordic finance team. You will work both strategically and operationally, ensuring the highest quality in our financial processes. This role involves close collaboration with centralized functions such as Financial Shared Services (FSS) and Centers of Excellence (CoE), including Tax and Treasury. Key Responsibilities: • Ensure accurate and efficient reporting in compliance with Swedish regulations and US GAAP. • Drive improvement initiatives with FSS in areas such as asset management, account reconciliation and leasing. • Strengthen internal control systems in compliance with legal and internal policies while introducing innovative solutions to enhance efficiency. • Be a champion of continuous improvement. Lead efforts for ongoing process improvement, proactively identifying opportunities for optimization and ensuring adherence to AbbVie´s quality standards and policies. • Deliver insightful analysis of key metrics such as Gross To Net and Days Sales Outstanding (DSO) to senior management. • Lead VAT and corporate income tax declarations and manage relationships with external banking partners. We´re looking for someone who has: • A Bachelor´s degree in Business Administration, Accounting, or Finance • At least 5 years of experience in accounting, with solid knowledge of both Swedish GAAP and US GAAP • Strong analytical skills and a solution-oriented mindset with advanced Excel skills • Excellent communication skills and experience working with internal and external stakeholders • Fluency in English, both written and spoken Why AbbVie? At AbbVie, you´ll be part of a global company with a strong focus on innovation, quality, and sustainability. We offer a dynamic work environment where you can grow, make an impact, and contribute to something bigger – improving people´s lives. Apply today and become part of our dedicated team! In this recruitment process, AbbVie are collaborating with Jurek Recruitment and Consulting. For questions regarding the position, please contact the responsible recruitment consultant Matilda Thelin at [email protected]. Due to GDPR regulations, we do not accept applications via email.
Välj ett jobb för att visa detaljer