Maskinsäkerhetsspecialist – med möjlighet att påverka framtidens arbetsmiljö och säkerhetskultur Vill du arbeta i en verksamhet som befinner sig i förändring och som satsar på hållbara, innovativa lösningar inom produktion och teknik? Vi söker nu en maskinsäkerhetsspecialist som vill vara med och bidra till en trygg och effektiv arbetsmiljö – där säkerhet alltid står i centrum. Om rollen I denna roll har du ett strategiskt ansvar för att säkerställa att alla nya maskininvesteringar uppfyller både lagstadgade krav och interna standarder. Du fungerar som rådgivande expert till produktionsteknikorganisationen och bidrar till att skapa en säker och hållbar arbetsmiljö genom riskminimering, efterlevnad och kompetensutveckling inom maskinsäkerhet. Exempel på arbetsuppgifter: Stödja investeringsprojekt med expertis i säkerhetsfrågor inom etablerade processer Hålla intressenter uppdaterade om förändrad lagstiftning och interna krav Bidra i utredningar kring maskinrelaterade incidenter Granska tekniska lösningar och genomföra riskbedömningar Delta i leverantörsbesök, leveranskontroller och andra affärskritiska insatser Verifiera produktionscertifikat före idrifttagning Medverka i utvecklingsprojekt och säkerhetsforum Säkerställa efterlevnad av regelverk som Maskindirektivet, ATEX och PED Vi söker dig som har: Ingenjörsexamen inom mekanik eller elektroteknik, eller motsvarande erfarenhet Certifiering inom maskinsäkerhet (t.ex. CECE-certifiering eller likvärdig) Gärna arbetsmiljöutbildning och förståelse för lagkrav inom arbetsmiljö Kännedom om byggarbetsmiljösamordning (BAS-P/BAS-U) God förståelse för standarder kopplade till Maskindirektivet En nyfiken, strukturerad och samarbetsinriktad arbetsstil Förmåga att arbeta både självständigt och tvärfunktionellt Goda kunskaper i svenska och engelska Vana att använda digitala verktyg i det dagliga arbetet Vad du erbjuds Du får möjlighet att arbeta i en inkluderande, dynamisk miljö där både personlig och professionell utveckling står i fokus. Här finns möjlighet till hybridarbete, individuell utvecklingsplan, friskvårdsbidrag, prestationsbonus, subventionerad lunch och flera personalförmåner. Dessutom ges tillgång till hälsocenter, företagsevenemang och möjlighet till direktbuss mellan Stockholm och Södertälje. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. Denna rekryteringsprocess sker i samarbete med Talent&Partner. Skicka din ansökan (CV och gärna ett personligt brev) till [email protected]. Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina uppgifter hanteras i enlighet med Talent&Partners dataskyddspolicy enligt GDPR. Har du frågor om hanteringen av dina personuppgifter, kontakta gärna [email protected].
BUP Neuropsykiatri Nordväst söker en sjuksköterska, gärna specialistutbildad inom psykiatri, till vår mottagning i Solna (Västra Skogen) för ett tolvmånaders vikariat. Hos oss får du arbeta i team med kollegor med olika professioner, där samarbete och helhetssyn står i fokus. Arbetet sker dagtid. Enhetens uppdrag är att genomföra bedömningar och utredningar av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt erbjuda farmakologisk behandling vid ADHD. Vi arbetar i tvärprofessionella team bestående av psykologer, medicinska sekreterare, läkare, sjuksköterskor och en enhetschef. Vårt mål är att erbjuda bästa möjliga vård och öka tillgängligheten för vår målgrupp, samtidigt som vi fokuserar på att skapa en arbetsplats där vi trivs och kan utvecklas tillsammans. BUP Stockholm Sektion Neuropsykiatri består av En väg in och sex neuropsykiatriska mottagningar lokaliserade runt om i Storstockholm. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska har du ett nära samarbete med enhetens läkare. Arbetet kommer främst att handla om att initiera och följa upp läkemedelsbehandlingar efter avslutad utredning, samt att ge information och stöd till patienter och deras vårdnadshavare. Arbetet innebär också samverkan med vårdgrannar och externa samarbetspartners för att säkerställa en god vård och bidra till verksamhetens utveckling. Om verksamheten tillåter finns det möjlighet till distansarbete upp till en dag i veckan. Du kommer att arbeta tillsammans med sex andra sjuksköterskor som hanterar inkommande förfrågningar via TeleQ och AlltidÖppet och som stöttar varandra i det dagliga patientarbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med en specialistutbildning inom psykiatri. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av psykiatrisk vård för barn och unga eller arbete med medicininsättning och uppföljning av ADHD-läkemedel. Personliga egenskaper Som person är du trygg och strukturerad i ditt arbete och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och att göra löpande kliniska bedömningar. Ditt arbetssätt bidrar till en trygg och säker vård samt en positiv arbetsmiljö där professionalism står i fokus. Om du har ett intresse för digitalisering av vårdprocesser ser vi det som en fördel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas inom din profession och ta del av flera förmåner, såsom fri offentligfinansierad sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, förmånlig tjänstepension och försäkringar. Vi har också flexibla arbetstider och erbjuder friskvårdsersättning på 5 000 kronor per år. Anställningsform Vikariat heltid, dagtid, 12 månader. Tillträde omgående. Övrig information I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss BUP Neuropsykiatri är en del av BUP Stockholm. BUP Stockholm erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar från 0 till 17 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi cirka 1 000 anställda som varje år möter drygt 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Stockholm School of Economics The Center for Security and Resilience at the Stockholm School of Economics is seeking a visionary and dynamic Executive Director to lead the strategic development and operational excellence of this newly established interdisciplinary center. As Executive Director, you will play a pivotal role in shaping the future of the center. Your responsibilities will span across strategic planning, fundraising, donor relations, international outreach, and the coordination of visiting professorships. You will be instrumental in building and continuously improving the center’s academic and societal impact. Key Responsibilities: - Drive the strategic vision and day-to-day operations - Lead fundraising efforts and manage donor relations - Develop and execute outreach and educational initiatives - Coordinate international collaborations and visiting scholar programs - Ensure operational excellence and continuous improvement We are looking for a candidate who possesses: - A strategic mindset with strong capabilities of fundraising and donor relations - An understanding of academic institutions, particularly business schools - A proactive, entrepreneurial approach with a commitment to quality and timeliness - Exceptional capacity to manage multiple tasks simultaneously - A PhD is meritorious This is a unique opportunity to shape a center at the intersection of security and resilience. If you are a strategic thinker with a passion for academic excellence and societal impact, we encourage you to apply. If you have any questions about the position, please contact Professor Martin Carlsson Wall, mailto:[email protected] Application deadline, June 30, 2025. We will be reviewing applications on a rolling basis, so early submissions are encouraged. About the Stockholm School of Economics The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation. Apart from delivering world class education within business and economics, SSE students are trained to be successful decision makers and leaders of the future. https://www.hhs.se/en/about-us/organization/mission-and-vision/ SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs. We strive to have a fair and inclusive recruitment process.
Nu söker vi en erfaren Lastbilsmekaniker till vår kund i Jönköping. Ta chansen och ansök idag! Letar du efter en spännande karriärmöjlighet där du kan använda din expertis inom fordonsmekanik? Vi söker en kvalificerad lastbilsmekaniker för att stärka vårt team hos en framstående kund i Jönköping. Om kundföretaget i Jönköping Kundföretaget är en respekterad aktör inom transportsektorn, känd för sina innovativa lösningar och starka kundfokus. På arbetsplatsen kommer du att få möjlighet att verka i en stimulerande och nyskapande miljö där ditt kunnande värdesätts. Nyckelansvarsområden inom Lastbilsmekanik Som lastbilsmekaniker hos oss kommer du att ha följande ansvarsområden: Utföra diagnos, service och reparationer på tunga fordon. Felsökning och problemlösning av både mekaniska och elektriska system. Säkerställa att alla fordon uppfyller säkra driftsförhållanden och standarder. Krav och kvalifikationer för Lastbilsmekaniker Relevant utbildning inom fordonsmekanik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete med tunga fordon och lastbilar. Förmåga att använda moderna diagnostikverktyg. B-körkort (manuell växellåda) är ett krav. Meriterande erfarenheter i Lastbilsmekanikerrollen Erfarenhet av hydrauliska och pneumatiska system. Vidareutbildning inom avancerad fordonsdiagnos och reparation. Kännedom om senaste teknologier och metoder inom lastbilsreparation. Personlig profil Vi ser gärna att du är en lösningsorienterad och noggrann person med ett genuint intresse för teknik. Du har förmåga att arbeta självständigt men är även en lagspelare. Din entusiasm för förbättring och effektivisering av arbetsprocesser är ett stort plus. Ansökan För frågor om tjänsten, kontakta vår rekryterare Alexandra via email: [email protected] eller via telefon: 0707 98 26 76. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om Fordonsakademin Fordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Med en hållbar och långsiktig strategi erbjuder vi matchningar mellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen strävar vi efter att tillhandahålla pålitliga och kvalitativa bemanningslösningar.
Sales Executive till Azets Vill du spela en nyckelroll i ett växande affärsområde där du kombinerar affärsutveckling, rådgivande försäljning och starka kundrelationer? Vi söker en affärsdriven och erfaren Sales Executive till Azets som vill ta täten i att sälja företagets outsourcingtjänster inom redovisning eller lön. Du kommer att driva hela säljcykeln självständigt: från att identifiera affärsmöjligheter, till att föra dialoger med beslutsfattare och leda kunden genom en konsultativ och värdeskapande försäljningsprocess. Du blir en nyckelspelare i Azets expansion och tillväxtresa i Sverige. Varför välja Azets? Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens mest drivna medarbetare och ledare Stort fokus på förbättring, effektivisering och utveckling i vardagen Innovation och affärsnytta är centrala värden i Azets kultur Generöst förmånspaket med fokus på: Hybridarbete Medarbetares välmående Individuell utveckling Om tjänsten och om Azets Azets är en ledande nordisk aktör inom outsourcing av lön, redovisning, HR och rådgivning. I Sverige har Azets idag över 350 medarbetare och 9000 globalt, och med det förvärv företaget avser att göra till sommaren kommer Azets välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och stärka sitt tjänsteutbud inom revision och rådgivning. Som Sales Executive på Azets får du en strategisk och affärsnära roll där du ansvarar för att driva försäljning av outsourcingtjänster inom redovisning eller lön till större företag och internationella koncerner. Du arbetar konsultativt med kunden i fokus och skräddarsyr lösningar i nära samarbete med företagets specialister inom Accounting, Payroll, Tech och Implementation. Rollen kräver ett självständigt arbetssätt, stark affärsmässighet och förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva hela säljcykeln – från prospektering till signerat avtal Sälja outsourcingtjänster inom redovisning eller lön Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter hos både svenska och internationella bolag Genomföra behovsanalyser och skapa skräddarsydda lösningar tillsammans med interna specialister Ansvara för implementeringsövergång till leveransteam efter avtal Arbeta med både nykundsbearbetning och cross-sales mot befintliga kunder Hålla dialog med beslutsfattare, exempelvis CFO:er och ekonomichefer Bidra till utveckling av försäljningsarbetet genom nätverkande och smarta angreppssätt Delta i säljteamets strategiska arbete och tillväxtinitiativ Din profil Rollen som Sales Executive hos Azets kräver ett självständigt arbetssätt, stark affärsmässighet och förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är trygg i att leda dialoger med höga beslutsfattare och har förmåga att översätta affärsbehov till konkreta lösningar. Du är självgående, affärsdriven och van att arbeta långsiktigt med kunder i kapitalintensiva branscher. Erfarenhet & Kompetenskrav Har minst 5 års erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning, gärna inom outsourcing, redovisning eller lön. Förstår redovisningens roll i större bolag och koncerner, inklusive rapportering, compliance och ekonomistyrning. Har erfarenhet av att hantera och vinna upphandlingar eller större avtal. Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och är trygg i att leda dialoger med CFO:er och andra beslutsfattare. Placeringsort för tjänsten är i Stockholm eller Malmö med möjlighet till viss distansarbete. Vi erbjuder ett kvalificerat och utvecklande arbete i en tillväxtorganisation. Azets har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.
Är du intresserad av att arbeta som resurs på en I Ur och Skur-förskola? Är du utbildad barnskötare och brinner för barns rätt till en likvärdig utbildning? Har du erfarenhet av att arbeta med barn med särskilda behov av stöd inom NPF-spektrumet i varierande grad? Då är det dig vi söker! Vi ser att du har en tydlig pedagogisk förankring och är säker i ditt sätt att leda och inspirera barn. Vi tror att du tilltalas av utmaningar och besitter både förmåga att sätta tydliga ramar och rutiner men å andra sidan kunna vara dynamisk utefter en grupps behov och utveckling. Som person är du driven med en hög arbetsmoral. Du tycker om när det händer saker och att arbeta i en dynamisk miljö. På Ängsblomman välkomnar vi egna initiativ, värnar om inflytande och har korta beslutsvägar. Vi vill att du bidrar med engagemang, kreativitet och en positiv anda. Du möter varje barn med respekt och lyhördhet. Självklart har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med vårdnadshavare och kollegor. Du kommer att ingå i ett arbetslag med fokus på att: - att vara ett socialt- och kommunikativt stöd till barn för att de ska kunna känna sig delaktiga i verksamheten och i det sociala sammanhanget, - att utveckla barns språkliga och kommunikativa förmåga, samt - att utveckla barns självständighet och tillit till den egna förmågan Vi vill tillsätta tjänsten med start den 4/8 2025 och ett krav är uppvisande av utdrag från belastningsregistret. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstidens slut. Varmt välkommen med din ansökan!
Drivande Depåchef till Toolpal – Framtidens uthyrningsbolag som digitaliserar byggbranschen Vill du leda den dagliga driften i en miljö där teknik, kundservice och team work möts? Toolpal söker en engagerad Depåchef som vill ta ett operativt ledarskap över uthyrningsdepån i Stockholm. Här får du chansen att kombinera maskinkunskap med kundkontakt, försäljning, administration och arbetsledning i en framtidsbransch som präglas av utveckling och innovation. Hos Toolpal blir du en nyckelperson i det dagliga arbetet och får stort inflytande över hur bolaget tillsammans skapar en smidig, professionell och kundnära verksamhet. Om rollenI rollen som Depåchef ansvarar du för att leda det dagliga arbetet på depån. Ditt fokus ligger på arbetsledning, kundservice och effektiv drift – du skapar struktur, planerar resurser och ser till att rätt maskin är på rätt plats i rätt tid. Du arbetar nära kunder, kollegor och leverantörer och får en varierad arbetsdag där ingen dag är den andra lik. Du leder teamet i det dagliga arbetet, utan formellt personalansvar. Ditt ansvar handlar om att planera, koordinera och se till att arbetet på depån flyter på enligt plan. Du är också ett stöd i administrativa delar och fungerar som en viktig kontaktperson både internt och externt. Exempel på arbetsuppgifter: •Arbetsledning och personalplanering för uthyrningsdepå •Kundmottagning via butik, telefon och e-post •Bearbetning, försäljning och uppföljning av nya och befintliga kunder •Fakturaadministration – både inkommande och utgående •Hantering av maskinreturer, inklusive bedömning av skick och kundkontakt •Försäljning av äldre/ej aktuella maskiner samt stöd i nyinvesteringsprocesser •Utkörning av maskiner till kund vid behov •Tvätt av maskiner och andra verksamhetsnära uppgifter •Ansvara för butiksdriften på depån Du arbetar i en miljö där serviceanda, kvalitet och noggrannhet värderas högt. Du får stort eget ansvar och möjlighet att påverka och effektivisera depåns arbete. Vi söker dig medDu är en tillmötesgående och lösningsorienterad person med stort driv och vilja att jobba tillsammans med kollegor och kunder. Du gillar att kombinera operativt arbete med kundkontakt och arbetsledning. Du har ett intresse för teknik och maskiner samt förstår vikten av god service och kommunikation. Krav för tjänsten: •Gymnasieexamen •Erfarenhet från maskinuthyrning och/eller maskinförsäljning •Svenska och engelska i både tal och skrift •B-körkort Du erbjuds Hos Toolpal får du möjlighet att arbeta i ett växande och framtidsorienterat företag som har kul tillsammans och jobbar mot gemensamma mål. Toolpal erbjuder: •Friskvårdsbidrag •Kollektivavtal (Handels tjänstemannaavtal) •En familjär och stödjande arbetsmiljö •Möjlighet att påverka arbetssätt och rutiner •En arbetsplats med starkt fokus på digitalisering och framtidens byggbransch Om vår kundToolpal är en innovativ aktör inom maskinuthyrning med fokus på att skapa framtidens lösningar för byggbranschen. Genom att kombinera ett digitalt arbetssätt med stark kundfokus vill Toolpal göra uthyrning enklare, smartare och mer hållbar. Företaget präglas av entreprenörsanda, nära kundrelationer och en passion för maskiner och teknik. Toolpal befinner sig i en spännande tillväxtfas och söker nu dig som vill vara med och ta nästa steg i utvecklingen. Om Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. För denna tjänst kommer du bli anställd direkt hos Toolpal. RekryteringsprocessVi arbetar med en strukturerad rekryteringsprocess för att säkerställa bästa möjliga matchning mellan kandidat och företag. Steg i processen: •Intervjuer med Framtiden •Tester •Referenstagning •Slutintervju hos Toolpal Vi ger dig löpande återkoppling och strävar efter en snabb och smidig process. VillkorAnställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, dagar på depån i Uppsala kan även förekomma. Arbetstider: Måndag-torsdag 06:30-16, Fredag 06:30-14:00 Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Är du en driven utvecklare som trivs med både backend och frontend? Antirio söker nu en fullstackutvecklare som vill arbeta fritt under eget ansvar, helt på distans eller från kontoret i Stockholm! Låter det som något för dig? Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Du erbjuds: Möjlighet att jobba helt remote En nyckelroll i ett erfaret, produktnära och kunnigt utvecklingsteam Att arbeta med moderna tekniker som .NET Core, React, AWS och Kubernetes Frihet under ansvar och stora möjligheter att påverka produktens arkitektur och utveckling Arbetsuppgifter: Som fullstackutvecklare på Antirio blir du en nyckelperson i utvecklingen av Pabliq, en modern plattform som hjälper företag att bevaka, analysera och arbeta med offentliga upphandlingar. Hos oss arbetar du med ny teknologi och är med och formar nästa generations upphandlingsverktyg, där vi redan idag integrerar AI-stöd för smartare insikter och effektivare arbetsflöden. Du blir en del av ett sammansvetsat och tekniskt starkt team som jobbar agilt i tvåveckorssprintar, med dagliga standups och tätt samarbete. Parprogrammering sker ofta, och ni hjälps åt att lösa både nya och pågående tekniska utmaningar. Pabliq Techstack: Backend:.NET Core (C#)GraphQL OpenSearch MongoDB Frontend: React Infrastruktur och molntjänster: AWS (EC2, S3, EKS) Kubernetes Azure Vi söker dig som: Har minst två års arbetslivserfarenhet som fullstackutvecklare Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, då kommunikationen sker på svenska Trivs med att arbeta både i backend och frontend Är bekväm med C#, .NET och React Har gärna erfarenhet av eller nyfikenhet på AWS och Kubernetes Har ett helhetstänk kring arkitektur och gillar att utforska nya tekniker och lösningar, t.ex. GraphQL, OpenSearch, A2A eller liknande Har gärna en relevant högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap eller datateknik (dock inte ett krav, praktisk erfarenhet och problemlösningsförmåga värderas högt) Vi tror att du är nyfiken och initiativtagande, du gillar att utforska ny teknik och komma med egna idéer. Du är kommunikativ och prestigelös, delar gärna med dig av kunskap, ger feedback och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Dessutom är du strukturerad och självgående, med förmågan att ta ansvar för helheten och driva arbetet framåt. Om rollen Professionals Nord söker i samarbete med Antirio en Fullstackutvecklare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Antirio. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Antirios önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Antirio är ett företag som hjälper sina kunder med att förenkla, effektivisera och kvalitetssäkra sin upphandling- och avtalsprocess. Företagets affärsidé bygger på att erbjuda ett elektroniskt upphandlings- och avtalsstöd för offentlig sektor och hjälpa sina kunder att på ett enkelt, effektivt och kvalitetssäkert sätt hantera upphandlingar och avtal. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Valfri, arbete sker helt remote URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linnéa Grass Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Maskinsäkerhetsspecialist – bidra till framtidens hållbara industri Vill du vara med och påverka säkerheten i en organisation som genomgår en spännande omställning mot hållbara och innovativa transportlösningar? Nu finns möjligheten för dig med specialistkompetens inom maskinsäkerhet att ta en nyckelroll i ett företag där säkerhet, utveckling och hållbarhet står i fokus. Om rollen Som Maskinsäkerhetsspecialist ansvarar du för att säkerställa att nya maskiner och utrustning uppfyller både gällande lagkrav och interna standarder. Du kommer att fungera som en strategisk rådgivare och sakkunnig, med målet att minska risker, förbättra säkerhetskulturen och stödja investeringsprojekt genom hela processen – från planering till driftsättning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Stöd och vägledning till investeringsprojekt avseende säkerhetskrav Övervaka och informera om nya eller ändrade lagar och interna krav Delta i utredningar av komplexa incidenter kopplade till maskiner Utföra riskbedömningar samt granska tekniska lösningar Resor i tjänsten för leverantörsbesök, inspektioner och åtgärder Granskning av produktionscertifikat inför idrifttagning Delta i utvecklingsprojekt och säkerhetsforum Hålla sig uppdaterad om förändringar inom lagstiftning och standarder Vi söker dig som har: Ingenjörsutbildning inom mekanik eller elektroteknik, eller motsvarande erfarenhet Certifiering som Maskinsäkerhetsspecialist eller Maskinsäkerhetsexpert Utbildning som Arbetsmiljöingenjör och god kännedom om arbetsmiljörisker och relevant lagstiftning Kunskap om ATEX, PED, Maskindirektivet och andra tillämpliga regelverk Grundläggande kunskaper inom byggarbetsmiljösamordning Stark problemlösningsförmåga och ett strukturerat arbetssätt Förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och se affärsnyttan God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta tvärfunktionellt Flytande svenska och engelska samt god digital kompetens Vi erbjuder dig: En dynamisk arbetsmiljö där du får arbeta med meningsfulla och utmanande uppgifter. Tjänsten erbjuder möjlighet till hybridarbete, med flexibilitet att arbeta hemifrån vissa dagar. Du får även tillgång till utvecklingsmöjligheter genom individuellt anpassade planer, samt förmåner som friskvårdsbidrag, tjänstepension, rabatterad lunch, bonusprogram och möjlighet till tjänstebil. För dig som bor i Stockholm erbjuds direktbuss till och från arbetsplatsen. Ansökan Rekryteringen sker i samarbete med Talent&Partner. Urval och intervjuer sker löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Mejla din ansökan (CV och gärna personligt brev) till [email protected]. Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter hanteras enligt Talent&Partners GDPR-policy. Kontakta [email protected] vid frågor om hur dina uppgifter hanteras.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar med utökat ansvar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Har undersköterskeutbildning med bevis om skyddad yrkestitel Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Är trygg i dokumentation enligt SoL (Socialtjänstlagen) Meriterande Arbete inom hemtjänst Erfarenhet av liknande arbete med varierande uppgifter Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du ska vara bekväm med att fördela arbete vid frånvaro och förändringar. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera dem mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om: Att ge personlig omvårdnad (som ex. hygien, på- och avklädning) och stöd vid måltider. Delta i social samvaro med kunden samt följa med på promenader. Fungera som fast omsorgskontakt för kunden och bidra till deras trygghet. Arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor för att ge bästa möjliga omsorg. Bidra aktivt till utveckling och förbättring av verksamheten. Och mycket annat Ansvarsområden: Kvällar och helger ansvarar du för att svara i telefonen på inkommande samtal från kunder, anhöriga och personal. Du ansvarar för att all personal har kommit till arbetspasset samt ser till att all personal är åter vid arbetets slut. Du ansvarar för att planera om vid frånvaro när ordinarie planerare samt teamledare inte är närvarande. Du skriver rapport till ansvarig chef/planerare vid passets slut. Du hjälper till att fördela arbeten vid planerare/teamledares frånvaro. Arbetsperiod och tider: Tjänsten är tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Rullande schema dag/kväll med arbete varannan helg. Du utgår från vårt kontor i Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer