Har du god kunskap inom elkraft och elsäkerhet och vill bidra till utvecklingen av Försvarsmaktens strömförsörjning? Då kan det här vara en roll för dig. Vi söker dig som vill arbeta med utveckling, kravställning och anskaffning av ny materiel – men också med förvaltning av befintliga system och utrustning. Allt för att säkerställa att Försvarsmaktens strömförsörjning är störningstålig, kostnadseffektiv och långsiktigt hållbar. Om enheten: Teknik- och verksamhetsstödsavdelningen (TVA) tillhör staben på FMLOG på Gärdet i Stockholm. TVA består av fyra sektioner: Teknik- och vidmakthållande, Infrastruktur, Materielsektionen samt Verksamhetssäkerhet. Dessa fyra sektioner ansvarar för att leda och följa upp teknisk tjänst, materiel- och förnödenhetsfrågor, ledningssystemfrågor, infrastruktur, verksamhetssäkerhet samt miljö- och kvalitetsfrågor. Materielområdesansvarig för Strömförsörjning ingår i Materielsektionen som stöttar hela Försvarsmakten med försörjningsfrågor. Hos oss får du en samhällsviktig roll i en myndighet med ett meningsfullt uppdrag. Du får arbeta med kvalificerade uppgifter i en komplex organisation där din kompetens gör skillnad. Försvarsmakten erbjuder flera förmåner, bland annat: • Tre timmar i veckan avsatta för fysisk träning på arbetstid • Möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling • En arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och fritid Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som MOA är du ansvarig för att fånga upp verksamhetens behov av strömförsörjning och omsätta dessa i krav och styrning av materielanskaffning i samverkan med FMV. Du leder arbetet med att ta fram kravställningar på Försvarsmaktens strömförsörjningssystem och ser till att systemen uppfyller krav på funktion, ekonomi och säkerhet. Ditt uppdrag omfattar också: • Att delta i arbetet med vidmakthållande av befintliga system tillsammans med interna aktörer • Att bereda avveckling av äldre materiel • Att utöva en strategisk roll i frågor som rör elsäkerhet för Försvarsmaktens elsystem Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom teknik, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet av att planera, samordna och följa upp projekt • Grundläggande kunskap om elsäkerhetslagstiftning samt EU:s produktdirektiv och CE-märkning • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska • B-körkort Meriterande erfarenheter och kunskaper: • Systems engineering enligt ISO 15288 • Supply chain management • Erfarenhet av Försvarsmaktens strömförsörjningssystem • Genomförd svensk värnplikt • Kunskap om statlig ekonomi och förvaltning • Erfarenhet av att arbeta i FM:s stödsystem såsom LIFT, PRIO, DITO, Teamcenter eller motsvarande • Kunskap inom systemsäkerhet och IT-säkerhet • Kännedom om regelverk för militär luftfart – särskilt krav kopplat till reservkraft på flygplatser Personliga egenskaper: Du är strukturerad, noggrann och har lätt för att skapa förtroendefulla samarbeten över funktionsgränser. Du har god organisationsförmåga och trivs med att leda och samordna arbeten. I din vardag behöver du ibland snabbt växla fokus och lösa uppgifter som uppstår med kort varsel. Du är därför flexibel, lyhörd och tydlig i din kommunikation och beslutsförmåga. Du har en positiv inställning till Försvarsmaktens uppdrag och delar vår värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare civil heltidsanställning som inleds med 6 mån provanställning. Arbetsort: Stockholm, men tjänsten kommer att innebära tjänsteresor utanför Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen kontakta: Per Wendel, rekryterande chef För information om rekryteringsprocessen kontakta: Sandra Rosén Larsson, HR-Generalist FMLOG Fackliga företrädare: Madeleine Bagge, SAKO. Eva-Britt Steen, SEKO. Stefan Joon, OFR/O. Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga nås via Försvarsmaktens logistiks växel: 08 - 514 390 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor, där vill vi att du motiverar utförligt varför du är lämpad för denna befattning. Utöver att besvara urvalsfrågorna bifogar du endast ditt CV. I rutan för ansökningsbrev skriver du endast enligt instruktion. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Livis Omsorg AB bygger på hög omsorgskvalitet, respekt för alla, personligt engagemang och individuellt anpassade lösningar. För oss är varje uppdrag unikt och målsättningen är att ge den service som kan förväntas för en lugn och trygg vardag. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med psykiatri som inriktning eller likvärdig utbildning inom social/vård och omsorg. Du har datavana samt kunskaper i svenska där du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen psykiskt funktionsnedsatta. Det är meriterande om du har utbildning/erfarenhet i vård- och stödsamordning samt erfarenhet inom socialpsykiatrin. Som person vill vi att du är strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor. Vi vill också att du bidrar med engagemang och delaktighet. Arbetsuppgifter Som boendestödjaren arbetar du för närvarande måndag-fredag. Du utför både sociala och praktiska stödinsatser för att stärka och stödja individer i deras förmåga att hantera vardagen, såväl inom som utanför bostaden. Det primära syftet är att stödja människor med psykiska funktionsnedsättningar att så långt möjligt själva möta och hantera vardagslivet i olika situationer. Målsättningen är att bidra till en återhämtningsprocess som på sikt kan göra boendestödet överflödigt. Det kan handla om att ge stöd och handledning i att utföra olika sysslor i hemmet t.ex. städ, tvätt och matlagning samt stödja i ekonomi och kontakt med andra myndigheter, men också om att vidga vardagslivet utanför hemmet genom att stödja till kontakter för socialt umgänge. Boendestödet ska vara utformat med hänsyn till individens skiftande behov med utgångspunkt i enskild genomförandeplan. Genomförandeplanen upprättas i samråd med den enskilde och har sin utgångspunkt i de insatser som den enskilde blivit beviljad i sitt beslut om boendestöd. Förmåga att sköta dokumentation är ett måste. Du samarbetar med kollegor och övriga viktiga samarbetspartners. Samt har uppdraget att som boendestödjare upprätta och följa upp genomförandeplan, har kontakt med anhöriga, förvaltare/god man samt medverkar vid vårdplanering och andra sammankomster. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du vår nästa affärsdrivna redovisningsekonom? Vill du vara en del av en organisation som varje dag gör verklig skillnad i människors liv – och samtidigt bidra med din kompetens inom ekonomi? På Equra får du chansen att arbeta med meningsfull redovisning i en värderingsstyrd verksamhet som präglas av tillväxt, omtanke och framåtanda. Vi söker nu en engagerad redovisningsekonom som vill kombinera sin analytiska skärpa med affärsmässighet – i ett team där samarbete och ansvar är en självklarhet. Om Equra Equra är en privat vårdgivarkoncern med specialistkompetens inom neuropsykiatri, öppenvårdspsykiatri och barnmedicin. Vi arbetar för att alla människor ska få rätt vård i rätt tid – ett mål som kräver både hjärta och hjärna. Med över 200 anställda, 10 legala enheter och 14 mottagningar runt om i Sverige befinner vi oss i en spännande tillväxtfas, där vår organisation nu är uppdelad i tre affärsområden: Neuropsykiatri, Barnmedicin och Öppenvårdspsykiatri. Vår kultur genomsyras av våra värderingar: engagerade, kompetenta och ansvarstagande. Dessa ligger till grund för både vårt arbetssätt och hur vi är mot varandra. Rollen som redovisningsekonom I rollen som redovisningsekonom blir du en viktig del av vårt ekonomiteam, som idag består av fyra personer. Du rapporterar direkt till vår ekonomichef och kommer ha självständigt ansvar för den löpande ekonomiska hanteringen för flera av våra legala enheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande redovisning, månads- och årsbokslut Upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer Fakturering och reskontra (kund och leverantör) Avstämningar, inklusive koncernavstämningar Analysarbete och utredningar Ta fram underlag till revisorer vid granskning Bidra till förbättringsarbete och effektiva flöden inom ekonomiavdelningen Vem vi söker Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är trygg i din roll som redovisningsekonom. Har du tidigare arbetat inom vårdsektorn är det ett plus, men absolut inget krav. Du har god datavana och gärna erfarenhet av Fortnox eller liknande system. Du är en person som trivs med struktur, är noggrann i ditt arbete och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du är nyfiken, initiativtagande och prestigelös – samtidigt som du bidrar till en positiv arbetsmiljö och gillar när det händer saker. Vi söker helt enkelt en kollega som, precis som vi, vill skapa värde både i siffror och i samhällsnytta. Placering & anställning Arbetsplats: Stadshagen, Stockholm – med möjlighet till delvis distansarbete Tjänst: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Resor inom Sverige kan förekomma Ansökan Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår ekonomichef Karolina Nielsen på [email protected]. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag i samband med denna rekrytering. Välkommen till Equra – där vård och värde går hand i hand!
Hej! Är du en engagerad och driven hotellstädare som söker nya möjligheter? Vi på JobYard Sverige AB söker nu städare till en av våra kunder. Om tjänsten I denna roll kommer du att arbeta med att städa. Exempel på arbetsuppgifter inkluderar: Städning av hotellrum och gemensamma utrymmen Bäddning av sängar och byte av lakan Tvätt och enklare hantering av textilier Rapportera eventuella fel eller behov av underhåll Du arbetar i ett team där noggrannhet, ansvar och samarbete värdesätts högt. Vem vi söker Vi letar efter dig som: ✅ Har erfarenhet av hotellstädning eller liknande arbete ✅ Är noggrann, lösningsorienterad och samarbetsvillig ✅ Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra ✅ Har grundläggande kunskaper i svenska i tal ✅ Är punktlig och visar engagemang i ditt arbete Rätt till Nystartsjobb? Om du har rätt till Nystartsjobb kan detta vara en extra bra möjlighet för dig! För att vara berättigad till Nystartsjobb behöver du uppfylla vissa kriterier som sätts av Arbetsförmedlingen, exempelvis: Har varit arbetslös och inskriven på Arbetsförmedlingen en längre tid. Är nyanländ i Sverige och har uppehållstillstånd. Har nyligen avslutat en längre sjukskrivning eller har en funktionsnedsättning som påverkar arbetsförmågan. Om du är osäker på om du har rätt till Nystartsjobb kan du kontakta Arbetsförmedlingen för mer information. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande och uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du matchar vår kunds behov, kontaktar vi dig för en intervju. 📩 Skicka in din ansökan idag! Om JobYard JobYard Sverige AB hjälper talangfulla individer att hitta rätt arbetsplats. Vi samarbetar med företag inom hotellbranchen som värdesätter kompetens och utveckling och arbetar för att skapa långsiktiga möjligheter för både kandidater och arbetsgivare. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Raoul Wallenbergförskolan Jungfrusund i Ekerö är vackert belägen vid vattnet med både skog och natur nära inpå som lockar till både kortare och längre utflykter. Förskolan startade sin verksamhet 2018 och har fem avdelningar med drygt 80 barn. För oss är det viktigt att alla som kommer till oss ska känna sig välkomna och efterlängtade, liten som stor. Att varje barn, varje dag får god omsorg, förutsättningar för lärande och möjligheter till utveckling. Att arbetsglädje och yrkesstolthet präglar utbildningen där barnens nyfikenhet och lust till lärande är i fokus. Nu söker vi en engagerad barnskötare. Uppdraget att vara barnskötare innebär att du tillsammans med kollegor arbeta målinriktat efter förskolans inriktning språk, trygghet och hälsa. Läroplanen för förskolan Lpfö 18 och företagets ledord samt visionen är grunden för det pedagogiska arbetet. Kom och utvecklas med oss! Vi söker dig som: Är utbildad barnskötare. Har några års erfarenhet då vi värdesätter det pedagogiska arbetet högt. Är en medforskande pedagog som kan utmana barnen i vardagen genom lek och fantasi. Har ett gott och professionellt förhållningssätt. För att trivas hos oss tror vi att du förutom din formella kompetens: Har ett stort engagemang och med förmåga till både lyhördhet och flexibilitet. Har förmåga att möta barnen individuellt samt kunna skapa förtroendefulla relationer med alla barn så väl som med vårdnadshavare. Kan arbeta självständigt och ha ett gott ledarskap i din yrkesroll. Kan målinriktat tillsammans med kollegor genom att planera, genomföra och utvärdera verksamheten enligt gällande styrdokument och Raoul Wallenbergskolornas värdegrund Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att kommunicera med övriga som ingår i förskolans vardag. Du deltar i arbetslagets reflektion varje vecka och du förväntas ha insikt i det systematiska kvalitetsarbetet. Vill du bli en del av vårt fantastiska team? Då kan vi erbjuda dig: Friskvårdsbidrag Fyra planerings/utvärderingsdagar per år Fria, pedagogiska luncher Arbetskläder En närvarande ledning med en tydlig pedagogisk idé som tillsammans med pedagogerna arbetar mot ambitiösa mål Tjänsten som barnskötare är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders inledande provanställning. Tillträde i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Ansökan Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV. Rekrytering sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. För att arbeta inom skola krävs ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Du beställer blanketten på följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Sista ansökningsdag är den 30 juni 2025. Varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor. Vi ser fram emot din ansökan!
Dedicated to powering entrepreneurs, Qred is a profitable, fast-growing fintech scale-up bank. In just 10 years, we’ve grown from a startup to hitting 1 billion SEK in annual revenue supporting over 50,000 entrepreneurs and helping create 10,000+ jobs every year. We combine smart tech with real-world experience to make funding simple, fast, and fair for entrepreneurs who need it most. With strong backing, a flat organization, and bold growth plans, we’re now looking for a Java Developer to join us and shape the future of small business owners. About the role As a Java developer at Qred, you'll join a team responsible for all payments in the company, consisting of other Java developers, one Product Manager, one Tech Lead and an Engineering Manager. This approach enables us to work together efficiently, ensuring full control, ownership, and accountability for the lifecycle of our products. We also believe in the trust in our developer’s capability of implementing, testing, reviewing, deploying daily, and operating their software in production. Requirements A flexible and positive mindset as well as strong team spirit Proven knowledge and around 3-5 years of work experience in writing, releasing and maintaining backend applications using the following techs: Java Spring JPA PostgreSQL Amazon Web Services Why join us? This is the place to be if you’re looking for a place to grow. Qred is growing fast, and our Qredsters along with it. With a non-bureaucratic organization and delegated responsibilities, we make sure there’s a short path from idea to action. In addition to our great culture, you get to work with the latest cutting-edge techniques offered by AWS, responsibility for the whole development chain, and last but not least a bunch of new competent colleagues to learn from! One last thing This is a full-time, permanent position based from our office in Stockholm (Drottninggatan 98). While we encourage a hybrid setup, we do expect you to be at least three days per week at the office. Don’t wait to send in your application, we are reviewing applications on a rolling basis. The start date is flexible, but the right candidate can join us immediately. Qred celebrates diversity and does not discriminate based on ethnicity, religion, national origin, gender, sexual orientation, age, disability status, or any other applicable characteristics protected by law. #LI-Hybrid #LI-JL1
Är du redo för en spännande utmaning där du får vara med och forma framtiden? I rollen som ekonomiassistent kommer du spela en nyckelroll i teamet och arbeta både med löpande redovisning och rapportering. Arbetsuppgifter Vår kund är ett spännande bolag i Solna som nu behöver förstärka sitt ekonomiteam med en ekonomiassistent. I arbetsuppgifterna ingår alltifrån löpande redovisning, avstämningar och rapportering. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Registrering och matchning av fakturor • Fakturering • Kontoavstämning • Momsrapportering • Ad hoc uppgifter. Ta dig an varierande uppgifter inom redovisningsgruppen • Delaktig i månadsbokslut Vem är du? Vi söker dig med en relevant eftergymnasial utbildning samt 1-3 års erfarenhet av redovisningsarbete. Du är trygg i processerna som rör kund- och leverantörsreskontra och har en god förståelse för redovisning. Som person är du ansvarstagande och analytisk och du gillar att jobba med siffror. Du är kommunikativ och har ett öga för detaljer och kommunicerar väl på både svenska och engelska. Vidare ser vi att du har goda färdigheter i Excel och Outlook. Det är även meriterande om du kan finska eller tyska. Du erbjuds Du erbjuds ett konsultuppdrag med omgående start och som förväntas löpa till slutet av januari nästa år. Uppdraget är förlagt hos vår kund med kontor i Solna och arbetet sker på plats på kontoret. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Arbetsmiljöverket söker nu en erfaren och noggrann registrator för ett konsultuppdrag på heltid med placering vid kontoret i Solna Business Park. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan! Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar på plats hos Arbetsmiljöverket i Solna. Arbetsmiljöverket är en statlig myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Arbetsmiljöverket har cirka 730 anställda och finns på 12 orter från Malmö till Luleå. Huvudkontoret ligger i Solna. Om uppdraget Du kommer att tillhöra Enheten för informationshantering där det idag jobbar 16 personer, varav fem är registratorer. Enheten arbetar helt digitalt och hanterar ett stort inflöde av handlingar varje dag. För att förstärka teamet söker vi nu en registrator som främst kommer att arbeta med diarieföring och postöppning. Du behöver ha erfarenhet av digitalt registratorsarbete, och vara bekväm med att ibland utföra samma arbetsmoment under större delen av dagen när inflödet är högt. Krav för tjänsten * diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator * goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt * kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.) * kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar * mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska * goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska. Meriterande * erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt * erfarenhet från registratorsfunktion i offentlig sektor, minst 2 uppdrag om minst 6 månader de senaste 3 åren. Vi söker dig som är kommunikativ och har en stark känsla för service, vilket gör att du bemöter både kollegor och externa kontakter på ett professionellt och hjälpsamt sätt. Du arbetar strukturerat och noggrant, med fokus på ordning och kvalitet i varje moment. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du trivs med att samarbeta i team. Din lösningsorienterade inställning gör att du hanterar utmaningar på ett effektivt och proaktivt sätt. Uppdragets omfattning * Omfattning: Heltid (39,75 h/vecka) * Start: Mitten av augusti 2025 * Längd: 5 månader, med möjlighet till förlängning * Plats: På plats i Solna Business Park, 5 min från Sundbyberg station 📨 Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Eriksson via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid. Ort: Solna, Stockholm. Kan förekomma jobb på annan verkstadsort. Skiftarbete kan även förekomma – verksamheten bedrivs dygnet runt, året om. Arbetstid och upplägg anpassas i möjligaste mån efter din kompetens och livssituation. Startdatum: Önskat startdatum omgående. Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Detta är en direktrekrytering. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker flera engagerade och kunniga tågtekniker för att stärka upp vår kunds team och vara med på resan att forma Swedtracs framtid. Om du brinner för teknik och vill vara med i att säkerställa driften samt säkerheten för både äldre och moderna tågfordon, då är detta en perfekt möjlighet för dig! Här finns det en chans att utvecklas inom ett växande och innovativt företag, där stabilitet, internutbildningar och långsiktig karriärmöjlighet finns. Swedtrac bedriver järnvägsunderhåll i förhyrda lokaler, reparationer i verkstad av ej egentillverkade lok och andra rullande järnvägs- och spårmaterial. Företaget utför ett kontinuerligt arbete i syfte att hela tiden förbättra trafiksäkerheten. Här kan du läsa mer om Swedtrac via hemsidan. DIN ROLL I rollen som tågtekniker kommer du att spela en central roll i att säkerställa att fordonen är i toppskick. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Utföra regelbundet underhåll och service på tågfordon för att säkerställa att de är driftklara. Diagnostisera och reparera tekniska fel på tåg. Proaktivt förebygga tekniska problem och minimera driftstörningar. Samarbeta med tekniska team för att implementera förbättringar och optimera produktiviteten. Utföra felsökning och modifiering av mekaniska, elektriska, pneumatiska samt hydrauliska system. Ombyggnationer. VEM ÄR DU? I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på de personliga egenskaperna! Vi söker dig som har ett stort intresse för tåg och teknik. För att lyckas i rollen har du en stor vilja att lära dig samt en positiv attityd. Du är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Du har du förmågan att hantera stressiga situationer lugnt och metodiskt. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och kan samarbetar effektivt med andra teammedlemmar. Vi söker dig som: Tidigare arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt på de personliga egenskaperna Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Har B-körkort Har kännedom om tågbranschen eller erfarenhet från fordons-, industri- eller flygbranschen är meriterande God el-kompetens (AC/DC, felsökning, schemaläsning) är även meriterande. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Vi vill anställa dig för att köra Teleskoplastare hos oss. Krav flytande svenska i tal och skrift, B-körkort och Yrkesbevis Är du rätt person för oss? ring 08-590 890 16 Eller mejla oss, till [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer