IT- och signalskyddsadministratör
Försvarsmakten
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag. 1.Militärpolisbataljonen 1.Militärpolisbataljonen är ett krigsförband med huvuduppgift att upprätthålla allmän ordning och säkerhet inom Försvarsmakten. Bataljonens uppgifter kan delas in i tre övergripande typer. Säkerhetsoperationer, ex personskydd, eskort samt bevakning. Ordningsoperationer, ex bevaka, patrullera samt genomsöka. Stödoperationer, ex trafikreglera, evakuera samt utbilda.
 Specifikt om staben
 Staben fungerar som en service- och kontrollfunktion för de tre skvadronerna som arbetar med personskydd, kriminalutredningar och militärpolisinsater. Staben består av sju sektioner samt bataljonsledningen med både civila och militärt anställda. Beslutsvägarna är korta och skvadronerna kan sättas in med kort varsel. Nationella insatser förekommer regelbundet. Som IT- och signalskyddsadministratör tillhör du den sektion som jobbar med ledning och och samband. Huvudsakliga arbetsuppgifter
 Som IT- och signalskyddsadministratör administrerar du bataljonens IT-materiel så som datorer och telefoner. I rollen kommer du även agera som signalskyddschef vilket innebär att du ansvarar för bataljonens signalskyddshandlingar så som kryptohandlingar och signalskyddsmateriel. Du kommer att utbildas i den nya rollen och få möjlighet att gå interna kurser. I rollen arbetar du i nära samarbete med vår informationssystemsdriftledare. KRAV • Godkänt gymnasieexamen • Goda skrivkunskaper i svenska och engelska • B-körkort Personliga egenskaper
 För att trivas i rollen som IT- och signalskyddsadministratör bör du ha förmåga att arbeta strukturerat och att följa regelverk. Det viktigt att du trivs med att jobba självständigt och att ta ansvar inom ditt område. Vidare innebär rollen många kontaktytor inom bataljonen vilket ställer krav på samarbetsförmåga och kommunikationsfärdighet. Vi ser positivt på om du sedan tidigare har ett intresse för IT och krypto. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. MERITERANDE • Genomförd värnplikt • Erfarenhet inom signalskydd från Försvarsmakten eller annan myndighet • Gymnasieexamen med teknisk inriktning • Högskoleexamen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt
 Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. 
Sysselsättningsgrad: Heltid
 Arbetsort: Kungsängen
 Civil befattning 
 Tillträde: enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen
 Rekryterande chef Petri Nylander 070-582 59 18
 Information om rekryteringsprocessen Personalsektionen, Sofia Axelsson 070 554 29 02 OBS på grund av semester kommer vi ha begränsad möjlighet att svara på frågor mellan 14 juli och 1 augusti. Fackliga företrädare
 Fackliga representanter vid Livgardet nås via Försvarsmaktens växel: 08 584 540 00
 OFR-O: Sven Lundberg
 SACO: Per Textorius
 OFR-S: Örjan Jansson
 SEKO: Lise-Lott Larsson Välkommen med din ansökan senast 2025-08-05. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Rekryterare till Inte Bara Post Bemanning (vikariat)
Rp Rekrytering Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

SNABBFAKTA Omfattning: Heltid 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Stockholm, Gärdet Startdatum: 15/9-25 Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Nu söker vi en rekryterare för ett vikariat på 12 månader till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare! Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten.  VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE? Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra kravprofil Skriva och publicera jobbannonser Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper Referenstagning och bakgrundskontroller Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats! Vi söker dig som har: Minst ett års erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt Eftergymnasial utbildning God datorvana Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Verkmästare Scania Sverige AB - Hovsjö/Region Stockholm Syd
Scania CV AB
Övriga förmedlare

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2024 registrerade Scania Sverige 2 554 tunga fordon till en marknadsandel på 48,8 %, den högsta siffran i modern tid. Om rollen Brinner du för att utveckla människor i en teknisk utmanande miljö för skapa engagerade medarbetare som hjälper våra kunder på bästa möjliga sätt. Då kan du vara den vi söker! Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag. Vi söker nu en ny verkmästare till vår anläggning i Hovsjö - Region Stockholm Syd! Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för att det dagliga arbetet utförs enligt gällande instruktioner på ett säkert, effektivt och kvalitativt sätt, vilket är ekonomiskt både för kunden och för verkstaden. Hos Scania är arbetsmiljöarbete prioriterat och du har en ledande roll att uppmuntra och säkerställa ett säkert och långsiktigt hållbart arbetssätt. Som en medlem av serviceteamet är du delaktig i verkstadens administration och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer med kunder och säkerställer att planering av arbeten och information om utfört arbete är tydliga internt och till kund. Huvudsakliga arbetsuppgifter i denna roll kommer vara att planera arbeten i dialog med kund och tekniker på verkstaden, ha kontakt med teknisk support och att säkerställa effektivitet och kvalité på arbetet som utförs. I serviceteamet täcker vi upp för varandra, och du kan komma att kliva in även i andra roller. Vem är du Du trivs med många kontakter, att hantera en mängd ärenden och du kan snabbt rycka in och hjälpa dina kollegor med tekniska problem. Du har en teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och ett stort intresse för fordon. Du är driven, kommunikativ och besitter en god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är duktig på att planera och organisera. Som person är du serviceinriktad och ordningsam. Du bidrar med ett gott humör och en hög arbetsmoral. Framförallt brinner du att utveckla människor. Som en del av vårt team är du flexibel och trivs med utmaningen att lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden åt våra kunder. Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Körkort B-behörighet är ett krav, har du även C, CE och/eller D-behörighet är det meriterande. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas, då vi ständigt utmanar våra processer. Vilka är vi Vi är ett team med trevliga och duktiga kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Tillsammans hjälper vi varann att växa med uppgiften och att utvecklas både i karriär och som person. Scania erbjuder Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, möjlighet till personalbil, lunchförmån via Edenred. Vi har en förmånsportal med rabatterade priser på produkter och tjänster, Scanias Personalstöd, samt förmånlig tjänstepension och försäkring. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din personliga utveckling och karriärmöjligheterna finns både lokalt och globalt. Vill du utvecklas med oss så ligger alla vägar öppna för dig! Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Ansök så snart som möjligt, urval sker löpande under ansökningsperioden. OBS! Scanias semesterperiod är planerad vecka 29-32. Urval och eventuell kallelse till intervju sker tidigast vecka 33. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten. Välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Stjärnor till Chimi Arlanda
Slashten AB
Butikssäljare, fackhandel

Älskar du mode, design och att ge fantastisk service? Vill du vara med och bygga något nytt från grunden? Då kan det här vara ditt nästa steg! Chimi expanderar och har nyligen öppnat en fantastisk butik på Arlanda – och vi letar nu efter en ny stjärna till detta team! Om du har ett genuint intresse för mode, tycker om att möta människor från hela världen, då är detta chansen du har väntat på! Om Chimi: Chimi är ett svenskt varumärke som kombinerar mode och funktion i våra noggrant utformade solglasögon. Vår vision är att göra varje dag lite mer färgstark, stilfull och inspirerande. Med vår nya butik på Arlanda vill vi skapa en plats där kunderna kan upptäcka vår värld och uppleva något utöver det vanliga – och det är här du kommer in i bilden! Tjänstebeskrivning: Som butikssäljare på Chimi blir du en viktig ambassadör för varumärket. Din roll är att skapa en atmosfär där varje besökare känner sig sedd och uppskattad, samt att hjälpa dem att hitta de perfekta solglasögonen som matchar både deras stil och personlighet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Välkomna och ge ett personligt bemötande till varje kund. Presentera och sälja Chimis produkter med passion och expertis. Hjälpa kunder att hitta rätt solglasögon baserat på deras behov och stil. Skapa en inbjudande butiksmiljö som speglar Chimis identitet och höga kvalitetsstandard. Bidra till att bygga upp och forma en butik som andas både kreativitet och professionalism. Vi söker dig som: Har erfarenhet av kundservice och försäljning, gärna från detaljhandeln. Är kommunikativ, social och har en naturlig känsla för service. Är en modeentusiast och älskar att inspirera andra med din stil och kunskap. Är flexibel och trivs i en internationell miljö med högt tempo. Om Slash.ten: Slash.ten är en kundupplevelsebyrå som driver butiker, pop-up:er och events åt några av Sveriges och världens främsta varumärken. Vi tror på mångfald och kraften i att arbeta som team. Vi är individer som har byggt gasellföretag, utvecklat varumärken och fått utmärkelser för bästa kundservice flera år i rad. Vår målsättning är tydlig: vi vill bli ihågkomna för att vara fantastiska i allt vi gör. Som stjärna på Slash.ten är du vår och de varumärken vi representerar främsta ambassadör och ansikte utåt. Omfattning: Deltid Tillträde: Tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittat den vi söker, urval sker löpande. Läs mer på: www.slashten.net

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Klimatspecialist - 80%
Jobbusters AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Din nya roll Som Klimatspecialist kommer du att arbeta med att vidareutveckla och kvalitetssäkra metoder för att identifiera och beräkna klimatpåverkan inom hela företaget. Du kommer att ha en nyckelroll i arbetet med att förbättra datakvalitet, ta fram emissionsfaktorer och utveckla nya beräkningsmetoder för områden som tidigare inte har omfattats. Dina arbetsuppgifter: - Vidareutveckla befintliga beräkningsmetoder kopplade till verksamheten inom bank, försäkring och pension. - Förfina tidigare framtagna metoder för utsläppsinventering och höja kvaliteten i klimatdata. - Utveckla nya metoder för affärsområden som ännu inte beräknats – särskilt fokus på sak- och djurförsäkring samt återförsäkring. - Bidra till framtagandet av en gemensam emissionsfaktorskatalog för hela företaget. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Ha 4-8 års erfarenhet av klimatberäkningar och hållbarhetsanalys. Ha erfarenhet av kvalitetssäkring och utsläppsinventering.  Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska. Vem är du?Du har mycket god förmåga att arbeta strukturerat, lösningsorienterat och med hög datakvalitet. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 80% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Arbetsmodell: Hybrid. 25% på distans Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-08-11 Slut: 2025-12-19, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren.

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Vi har plats för fler hjältar i vårt team – sjuksköterskor sökes!
Järfälla kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Vad vill du göra härnäst? Du kanske går och funderar på att ta dig an en ny utmaning till hösten? Hos oss i Järfälla kommun får du arbeta självgående, påverka dagens innehåll, lära dig nya saker och lösa roliga och kluriga uppdrag. Följ med oss och var med och gör skillnad för framtidens vård och omsorg!  I Järfälla kommun har vi samlad all legitimerad personal som jobbar inom vård och omsorg på Hälso- och sjukvårdsenheten. Vi ett härligt team med sjuksköterskor, rehabpersonal, gruppledare, administratör och chefer. Vi har ett nära samarbete för att säkra professionell och personcentrerad vård av högsta nivå. I kommunen har vi flera vård och omsorgsboenden utspridda i Barkarbystaden, Viksjö, Jakobsberg och Kallhäll. Vi har även LSS-bostäder, socialpsykiatriboenden och den dagliga verksamheten för äldre. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska vara fylld av arbetsglädje, effektivitet, kvalitet- och utvecklingsdriv, digitala lösningar och en god arbetsmiljö med hälsofrämjande scheman och ett nära ledarskap. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska är du anställd hos hälso- och sjukvårdsenheten men placerad ute på våra verksamheter. Som sjuksköterska utför du sedvanliga arbetsuppgifter som läkemedelshantering, rådgivning till omsorgspersonal m.m. Du har kontakt med läkare och andra vårdgivare. Du vidtar åtgärder, informerar och dokumenterar. Dokumenterar gör du i kommunens datajournalsystem Procapita. Vidare följer du de lagar och styrdokument som finns i verksamheten. Schemat inkluderar dag, kväll och helgpass. KVALIFIKATIONER • Du ska vara legitimerad sjuksköterska med minst 18 månaders yrkeserfarenhet. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • Goda datorkunskaper Det är meriterande om du har vidareutbildning och/eller arbetslivserfarenhet av beredskapsarbete, geriatrik, psykiatri, ASIH, hemsjukvård eller liknande. Vi ser det som ett plus om du har erfarenhet av Procapita eller LifeCare HSL.  Som person behöver du kunna organisera och prioritera arbetet på ett självständigt och effektivt sätt. Du skapar goda relationer samt har ett professionellt bemötande då arbetet innebär många kontakter. Du går in i verksamheten med ett lugnt och professionellt bemötande och stöttar omsorgskollegorna för att kunna komma till den säkraste bedömningen för patienten. Du har en drivkraft och förmåga att fatta beslut samtidigt som du är prestigelös och samarbetar med entusiasm och delaktighet. Du vill och är engagerad i att skapa en god arbetsmiljö och kommer med förslag hur verksamheten kan utvecklas. Framför allt ska du gilla att ingå i ett team, i Järfälla kommun jobbar vi tillsammans. Vi lägger stor vikt vid rätt personlighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde ses kunskaper i finska språket som meriterande och även andra språk. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Löpande intervjuer och tillsättning av tjänst innan ansökningstiden gått ut kan komma att ske. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Arbetsledare trädgård
PEAB Sverige AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker nu en arbetsledare till Stockholms Norrort som vill vara del av en positiv och engagerad arbetsgrupp. Om tjänsten Som arbetsledare kommer du att bistå platschefen, planera leda och fördela arbetet gentemot våra yrkesarbetare. Du ansvarar för ett projekt i Stockholms innerstad, vilket bland annat innefattar kvalitetssäkring, kundkontakt, planering av personal och maskiner, fakturering samt delaktighet vid budget. Projekten innebär drift och skötsel av grönområden i privat och offentlig förvaltning. Arbetsuppgifterna är bland annat skötsel av grönytor, lekplatsbesiktning, underhållsarbete, reparationer, tillsyn och vinterunderhåll. I tjänsten ingår även jourhållning. Våra uppdrag kan vara mycket varierade och omväxlande. Kravprofil Vi söker dig som har utbildning som landskapsingenjör, trädgårdstekniker eller motsvarande. Vidare ser vi att du även har minst fem års erfarenhet som arbetsledare inom trädgård. Du har god datorvana och B-körkort. Om dig Som person har du ett engagemang utöver det vanliga och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du trivs med att planera och organisera ditt arbete, tycker om problemlösning och har lätt för att prioritera och fatta beslut.  Kontakt Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Bergström, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Fast anställning, 6 mån provanställning tillämpas. Arbetsort: Stockholm Urval till tjänsten sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Man i Vällingby med ALS söker personlig assistent på heltid
Ramp Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Jag är en 46-årig man som bor med min familj och fyra katter i villa i Vällingby. Som gammal IT-konsult är jag intresserad tekniska prylar men också trädgården nu när våren är på intåg. Är också musikintresserad, företrädesvis hårdrock. Försöker gå på en del konserter när allt funkar. I övrigt tycker jag om sånt som folk gör mest, umgås med vänner och familj och att komma ut är ju trevligt. Efter att ha drabbats av ALS är jag i behov av hjälp med det mesta i vardagen, inte minst min andning. Bra om du som söker har erfarenhet av tracheostomi men saknar du detta får du naturligtvis utbildning i hur allt fungerar. Jag behöver en stabil och ansvarstagande personlig assistent till en stor assistentgrupp. Tjänsten är 100% men kan anpassas till både dag-, kväll- och nattpass då jag har assistans och dubbelbemanning dygnet runt. Skicka in ditt cv och berätta gärna lite om dig själv och dina tankar kring arbetet. Om du skulle bli aktuell för en intervju hemma hos mig kommer vi först behöva ett utdrag ur belastningsregistret och ett personbevis från dig. Låter jobbet intressant och stämmer in på dig som person är du välkommen att söka jobbet redan idag. Jag rekryterar löpande till mitt uppdrag vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! OM RAMP Ramp Personlig Assistans är en idéburen assistansanordnare med en tydlig radikal profil bortom vård och vinstmaximering. Ramp följer etiska riktlinjer för branschen och följer kollektivavtal Kommunal-Fremia. www.ramp.nu 

4 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
LCA-expert inom området batterier och metall/mineral
RISE Research Institutes of Sweden AB
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader. Om oss Vår enhet Miljö och hållbar kemi expanderar inom livscykelanalysområdet (LCA) och vi söker nu en medarbetare till vår enhet Miljö och hållbar kemi. Vi är ett team på 22 personer och en blandning av forskare och projektledare som är experter inom livscykelanalys, cirkulärekonomi och kemikaliefrågor. I vår verksamhet, lokaliserad i Mölndal och Stockholm, arbetar vi med frågor inom områdena cirkulär ekonomi, resurseffektivitet, livscykelanalys och hållbarhetsbedömning. Enheten är även hemvist för Substitutionscentrum och Kemikaliegruppen på RISE. Placeringsort för rollen är i Mölndal eller Stockholm och vi utgår idag från ett hybridarbetsätt där det går att dela arbetstiden mellan kontoret och hemarbetsplatsen. Om rollen I din roll kommer du arbeta med livscykelperspektiv och livscykelanalys i större projekt såväl som i direkta uppdrag mot kund. Vi arbetar mycket i team, men vi värdesätter även högt förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt då en viktig del av vår verksamhet involverar initiering och ledning av projekt som svarar mot industrins behov. Som medarbetare på RISE har du stora möjligheter att forma dina arbetsuppgifter och bidra till ett hållbart samhälle, via uppdrag, men även i anslagsfinansierade projekt både nationellt och på EU-nivå. Du kommer att medverka som LCA-expert och utförare i våra projekt och även leda och driva projekt mot kund samt medverka vid försäljning av projekt. Du arbetar tillsammans med kompetenta medarbetare inom enheten och övriga RISE, både i kortare uppdrag och i projekt som löper under ett antal år. Viktiga arbetsuppgifter är: Kontakt med kunder, samarbetspartners och finansiärer Projektledning och initiering av nya projekt och uppdrag Livscykelanalys där datainsamling, modellering, beräkning och analys avseende miljöpåverkan ingår, samt vägleda kunden i att använda resultaten för produkt- eller processförbättringar Bygga internt och externt nätverk Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk eller naturvetenskaplig masterexamen, gärna med inriktning mot hållbar utveckling, industriell ekologi, livscykelanalys eller miljösystemanalys. Du ska ha kunskap inom batteriteknik och/eller metall- och mineralområdet, samt flera års erfarenhet av att arbeta med livscykelanalyser. Du är van att använda verktyg som SimaPro, GaBi eller OpenLCA och har ett starkt engagemang för miljö- och hållbarhetsfrågor. Din bakgrund inkluderar arbete med miljöbedömningar i olika former – från klimatfotavtryck och miljövarudeklarationer (EPD) till miljöutredningar med livscykelperspektiv. Du bidrar gärna med beslutsunderlag som stödjer förbättringar av produkter och processer ur ett hållbarhetsperspektiv. Forskarutbildning såväl som kemikompetens är meriterande. Som person är du kundfokuserad och kommunikativ, och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Du är initiativrik och driven med god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du tycker om att skapa nätverk, ser möjligheter och arbetar för att bidra till enhetens projekt- och uppdragsportfölj. Är vi rätt för varandra? Brinner du för miljö- och hållbarhetsfrågor och vill vara med och göra verklig skillnad? Hos oss får du chansen att arbeta i ett sammansvetsat och kompetent team där samarbete, nyfikenhet och driv står i centrum. Tillsammans med partners och kunder arbetar vi för ett mer hållbart samhälle – med konkreta frågor som skapar både kund- och samhällsnytta. Här finns stora möjligheter att forma din roll utifrån dina styrkor och intressen, och för dig som har ett genuint engagemang för hållbarhet är detta en plats där du verkligen kan påverka. Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef på Miljö och hållbar kemi, Anna Jacobs på [email protected]. Sista ansökningsdag är 18 juli och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden. Sök utan personligt brev. Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader. Våra fackliga representanter är: Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Butikssäljare till OKQ8 Lidingö Islinge Hamnväg, deltid
OK-Q8 AB
Bensinstationspersonal

Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att hyra ut en bil, servera mat, eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 Lidingö Islinge Hamnväg. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Hos oss finns möjligheter till utveckling, det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du i skift. Denna tjänst är en en tillsvidareanställning på 22 timmar per vecka. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:30 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 22:00.Urval sker löpande, men under sommarmånaderna ber vi om lite tålamod då många är på semester. Vi kommer att gå igenom ansökningarna men det kan ta lite längre tid. Tillsättning är planerad till början av september eller enligt överenskommelse. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill visa vägen i utvecklingen av vår bransch, så att fler kan ta sig fram, ta hand om sitt fordon och driva verksamheter med ett så lågt klimatavtryck som möjligt. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling, på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Viktig information Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbeta med Hubert.ai. Efter att du skickat in din ansökan kommer du att bjudas in till en chattbaserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Du genomför intervjun när det passar dig – den tar cirka 8–10 minuter och du får direkt feedback. Huberts AI-intervju är vårt standardflöde och ett snabbt, smidigt och rättvist sätt att inleda vår dialog. Vill du hellre bli screenad av en rekryterare (i mån av tid)? Skicka ett mejl till [email protected] och meddela det. Vi tar inte emot CV via denna mail, du måste fortfarande ansöka via denna annons. Vi rekommenderar Hubert för en effektiv, rättvis och modern kandidatupplevelse. Tips och råd inför din intervju hittar du här: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025