En ögonblicksbild av din dag Här har du stora möjligheter att utveckla din kompetens och förmåga inom industriell automation och IT! Arbetet innebär att leda och vägleda skapandet av en funktionell arkitektur för ett komplett system samt att utveckla ett tekniskt realiseringskoncept som täcker alla dess domän- och tekniska aspekter. Det inkluderar att utvärdera olika koncept med avseende på teknologiska och kommersiella aspekter. Vidare specificeras och integreras standardprodukter, komponenter och delsystem enligt systemets nödvändiga funktionalitet, samt att deras gränssnitt och interaktioner koordineras. Slutligen verifieras och valideras koncepten och specifikationerna mot kraven och standarderna och mycket mer. Hur Du kommer att påverka * Ett brinnande intresse för datorer och teknik * Projektering, utveckling, programmering, avprovning samt dokumentering av kundspecifika samt standardapplikationer för automationssystem inom svensk tillverknings- och processindustri. * Förmåga att tänka dig in i en slutanvändares perspektiv. * Då vi jobbar mycket på distans både internt och externt är du kommunikativ, initiativrik samt har en god samarbetsförmåga. * Tjänsten innefattar resor efter behov i projekten varav B-körkort är ett krav. Vad Du medför * Du har goda kunskaper inom olika automationssystem och PLC-programmering. * Kundorienterad person som är lyhörd inför kundens problem och tar ansvar att lösa de problem som uppstår med god kvalitet. * Installation av datorer samt uppsättning av nätverk i virtuell miljö. * Aktivt delta i våra projekt. Programmering av automationssystem både internt och externt ute hos kund. * Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om Teamet Vi är en enhet med ca 40 anställda som arbetar med projektleveranser inom industriautomation, IT och drivsystem, främst inom pappers- och massindustrin men även tillverkning av fossilfritt drivmedel. Du blir en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan samt arbeta med många spännande projekt inom pappers- och massaindustrin och e-bränsleproduktion. Just nu är vi i en expansiv fas med många nya spännande projekt bland annat med den gröna omställningen av svensk industri. Inom divisionen Transformation of Industry minskar vi koldioxidutsläppen för industrisektorn. Vi ser en ökad efterfrågan på grön vätgas och bränslederivat för att stötta en ökad elektrifiering och effektivitet. Med en stark industriell kundbas, ett globalt nätverk, ett flertal olika teknologier och integrerade kapaciteter för dess utförande, skapar vi förutsättningar för utfasning av fossila bränslen och övergång till hållbara processer inom industrin. Vi kan erbjuda dig förmånliga anställningsförmåner såsom arbetstidsförkortning, förskottssemester, friskvårdsbidrag och ev. möjlighet till flexibel arbetsplats. Vilka är Siemens Energy? På Siemens Energy är vi mer än bara ett energiteknikföretag. Vi möter den ökade efterfrågan på energi i mer än 90 länder samtidigt som vi bidrar till att skydda vårt klimat. Med ca 100,000 engagerade anställda genererar vi inte bara elektricitet till mer än 16% av världens befolkning, utan vi använder också vår teknologi för att skydda människor och miljön. Vårt globala team är engagerar sig i att göra hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi till verklighet genom att tänja på gränserna för vad som är möjligt. Vi förvaltar ett 150-årigt arv av innovation som uppmuntrar oss att söka efter personer som stödjer vårt fokus på reducering av koldioxidutsläpp, nya teknologier och energiomvandling. Hur kan du göra skillnad på Siemens Energy? Titta här: https://www.siemens-energy.com/employeevideo Vårt engagemang för mångfald Som tur är, så är vi alla olika. Genom mångfald genererar vi kraft. Vi drivs framåt av inkludering och vår gemensamma kreativa energi kommer från ca 130 olika nationaliteter. På Siemens Energy ser vi mångfald som något självklart - oavsett etnisk bakgrund, kön, ålder, religion, identitet eller funktionsvariation. Vi ger samhället energi, hela samhället, och vi diskriminerar inte utifrån våra olikheter. ...
Mister York expanderar och söker en en Assistant Manager till Mall Of Scandinavia - Stockholm Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Mall Of Scandinavia är näst på tur. Tjänst Nu söker vi nya stjärnor till vårt team som vill jobba någon/några dagar i veckan, exempelvis vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Arbetstid kan variera alla dagar i veckan. Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & duktig på att samarbeta väl i grupp. Du kommer att jobba i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är flexibel gällande arbetstider och ställer upp när det finns behov. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker en en Assistant Manager till Mall Of Scandinavia - Stockholm Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Mall Of Scandinavia är näst på tur. Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är ambitiös och gillar utmaningar. Arbetstid kommer att variera och vara förlagd på alla olika dagar i veckan. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi söker en skicklig och engagerad lärare till årskurs 9 i ämnena Matematik, NO och Teknik samt mentorskap. Du brinner för pedagogik, relationsskapande och ett tydligt ledarskap i klassrummet. Höglandsskolan har en gedigen historia med en tydlig estetisk profil och mycket goda resultat – men står nu också inför en spännande utvecklingsfas under nytt ledarskap. Hos oss möter du en välfungerande organisation, kompetenta kollegor och en kultur där lärande, kreativitet och samarbete står i centrum. Vill du vara med och forma framtiden tillsammans med oss? Om vår skola Höglandsskolan är en F–9-skola med cirka 470 elever och 60 personal i natursköna Bromma. Här kombinerar vi tradition och kvalitet med kreativitet och trygghet. Våra elever trivs, känner sig trygga och når mycket goda studieresultat. Sedan starten 1931 har skolan haft en tydlig estetisk profil – hos oss får eleverna visa sina kunskaper i föreställningar så kallade ”Samlingar”, på utställningar, genom tal och på musikaliska framträdanden. Vi tror på styrkan i att förena teori med estetiska lärprocesser, vilket skapar en inspirerande miljö för både elever och lärare. Vi erbjuder: • En stabil och trivsam arbetsplats med hög andel behöriga lärare. • Ett starkt elevhälsoteam och ett aktivt trygghetsarbete. • Kollegialt samarbete, traditioner och gemenskap. • Närhet till både natur och kommunikationer. Välkommen till en skola där lärande och kreativitet går hand i hand! Din roll • Du arbetar som lärare i åk 9 med undervisning i Matematik, NO och Teknik. • Du är mentor för en klass, tillsammans med en kollega, och ansvarar för dina elevers kunskapsutveckling, mående och relationen till vårdnadshavare. • Du ingår i arbetslag 7-9 och samarbetar i gemensamma frågor. • Du är delaktig i skolans kollegiala lärande och utvecklingsarbete för att bibehålla våra goda resultat och trivsamma arbetsmiljö. • Du är delaktig i och bidrar till skolans olika traditioner. Din kompetens och erfarenhet Utbildning Krav: Legitimerad lärare med behörighet för de aktuella årskurserna. Erfarenhet Lång erfarenhet av undervisning på högstadiet och mentorskap. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. God digital kompetens och vana vid att arbeta systematiskt med dokumentation och uppföljning. Vi ser även att: • Du värdesätter och skapar goda förutsättningar för samarbete samt skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. • Du har erfarenhet av undervisning för elever med olika förutsättningar och anpassar din undervisning så att den passar individerna och gruppen utifrån de behov du möter. • Du är en trygg och tydlig ledare som skapar ett gott arbetsklimat och ordning i klasserna. • Du gör eleverna delaktiga i planeringen och utvecklar deras förmåga att lära samt skapar nyfikenhet och motivation hos dina elever. • Du är van vid att arbeta med digitala verktyg som en del av undervisningen. Övrigt Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och kommer att påbörja intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan! Besök gärna https://pedagog.stockholm/ för mer information om hur det är att vara lärare i Stockholm stad Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Tandsköterska till Ängbytandläkarna – en trivsam och modern klinik i Bromma Vi på Ängbytandläkarna, en personlig och mysig tandläkarklinik vid Islandstorget i Bromma, söker nu en utbildad tandsköterska som vill bli en del av vårt härliga team! Hos oss arbetar två tandläkare, två tandsköterskor och en tandhygienist i moderna lokaler med digitalt arbetssätt (bl. a. Frenda, 3Shape Trios, digital röntgen och OPG). Vi erbjuder både allmäntandvård och implantatkirurgi, och har ett stort och lojalt patientunderlag – samt en stadig tillströmning av nya patienter via rekommendationer. 🔹 Vi söker dig som vill jobba heltid (40h/vecka) – men deltid (minst 32h) kan diskuteras 🔹 Arbetsuppgifter: assistans, steril, reception och gärna delegerat arbete 🔹 Erfarenhet av kirurgi eller delegerat arbete är meriterande – men inte ett krav 🔹 Du är flexibel, noggrann, samarbetsvillig och har ett varmt bemötande 🔹 Du behärskar svenska i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personlighet och teamkänsla – hos oss hjälper vi varandra och har roligt tillsammans. 👉 Är du den vi söker? Sök redan idag! Intervjuer sker löpande. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
För över tio år sedan satte vi solenergi på kartan i Sverige. Vi började med solpaneler men utökade snart till att erbjuda elavtal, batterisystem och laddare för elbilar – där vi snabbt blev landets största solenergibolag. Nu tar vi nästa steg. Som ett Energy Tech-företag revolutionerar vi återigen hur hushåll och företag använder energi. Idag erbjuder vi även värmepumpar, abonnemangsupplägg och vår energiplattform, Sunbeam, till våra kunder. Om rollen Till rollen som Business Development Manager söker vi en gamechanger som med passion vinner nya kunder genom att sätta kunden i centrum och brinner för att skapa värde! Du kommer att spela en nyckelroll i att forma och implementera strategier för att locka nya kunder, med ett särskilt fokus på prissättning, paketering och hur vi positionerar vårt erbjudande. Allt för att skapa största möjliga värde för våra kunder och Svea Solar. Rollen kräver en stark affärsförståelse, kreativitet och förmåga att samarbeta över olika team för att säkerställa att våra erbjudanden är både lönsamma och kundcentrerade. Med det bredaste och mest innovativa utbudet på marknaden – solceller, batterier, värmepumpar, elbilsladdare och vår banbrytande AI-mjukvara Sunbeam – har vi alla förutsättningar för att göra skillnad. Vi är en av de få aktörer på marknaden som erbjuder denna helhetslösning som ett abonnemang – en enkel och trygg prenumeration för kunden där vi äger anläggningen men kunden får hela värdet. Här får du chansen att vara med och forma framtidens energilösningar och göra världen lite mer hållbar, en kund i taget. Ansvar i rollen som Business Development Manager Ansvara för hela prissättningen och erbjudandet, från analys till uppföljning som balanserar lönsamhet och konkurrenskraft för att attrahera nya kunder. Utveckla attraktiva paketlösningar och kampanjer som ökar andelen nya kunder och ökar konverteringsgraden. Följ upp och analysera nyckeltal som CAC, MRR, NRR och CLV, samt identifiera marknadstrender, kundbehov och potentiella risker för att stärka våra beslut och erbjudanden. Arbeta nära med produktutveckling, marknadsföring, försäljning och finans för att säkerställa att våra erbjudanden är konkurrenskraftiga, och att kundresan från första kontakt till avslutad affär är sömlös. Bidra med insikter för att utveckla våra smarta lösningar, så att de bättre möter nya kunders behov och driver lönsam tillväxt. Säkerställa att de strategier och processer som utvecklas snabbt kan omsättas i praktiken Identifiera och föreslå förbättringar i processer relaterade till nykundanskaffning, från marknadsföring till försäljning och onboarding. Arbeta kontinuerligt med att utvärdera feedback från marknaden för att säkerställa att våra processer är effektiva och kundcentrerade, och att vi levererar en exceptionell kundupplevelse från första kontakt. Utveckla och underhåll rapporter samt dashboards som ger en tydlig bild av hur våra strategier presterar och var förbättringar kan göras. För att lyckas i rollen tror vi att du har... Utbildning som tex civilingenjör, finans, ekonomi eller annan relevant examen Minst 1-2 års erfarenhet av affärsanalys, finansmodellering eller prissättning (t.ex. som managementkonsult eller produktägare). Stark analytisk förmåga för att omvandla data till handlingsbara insikter och hantera komplexa dataset. Utmärkta presentationsskills i att göra komplex information tydligt och samarbeta över avdelningar Vana av att arbeta i Excel och PowerPoint; BI-verktyg (Power BI, Tableau) Meriterande Erfarenhet av subscription-baserade affärsmodeller (SaaS, leasing) Erfarenhet av prissättning och paketering Krav Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav Mångfald och inkludering Vi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar till kreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen. Bli del av the Power Shift och Grow as we grow När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan. På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter. Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor. Om rekryteringsprocessen Du behöver inte bifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse Vi inleder processen relativt omgående efter att annonsen publicerats Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra tester i Alva Labs om man uppfyller ska-kraven. Diversity is key! Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en lagerarbetare som vill ha ett flexibelt extrajobb? Har du idag ett annat arbete eller studier på minst 50% och vill tjäna lite extrapengar? Vill du samtidigt komma till en arbetsgivare med kollektivavtal och bra förmåner? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Vad erbjuder vi? Ett flexibelt arbete som du kan anpassa efter dina studier eller annan sysselsättning Ett långsiktigt extra-jobb Kollektivavtal En kunnig konsultchef som finns med dig i varje steg på vägen i din anställning och vars ansvar är att se till att du trivs bra och utvecklas Om tjänsten: Din huvudsakliga arbetsuppgift består av orderplock Övriga uppgifter tillkommer så som påfyllning mm Arbetstider är 07:00-16:00 och 21:30-06:00, varierande mån-sön Samarbeta nära med ditt team för att uppnå våra operativa mål, mätta mot företagets KPI:er. • Bidra till en kultur som arbetar med kontinuerlig förbättring av processer och arbetsmetoder. Arbetet kan vara fysiskt krävande och innefattar tunga lyft vilket innebär att du behöver tänka på att arbeta på ett ergonomiskt riktigt sätt Måndagar är det störst behov och vi ser därmed att du kan arbeta måndagar. Vad söker vi? Du har idag en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier eller annat arbete Du behöver vara tillgänglig för arbete minst 2 dagar i veckan, vardagar och helger, dag som nattarbete förekommer Du förstår och talar svenska Du är resultatinriktad och tycker att det är viktigt att göra ett bra jobb Du har god fysik och känner dig bekväm med att hantera olika typer av teknisk utrustning Du har en god samarbetsförmåga och är prestigelös Meriterande: Tidigare lagererfarenhet Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så ta chansen och skicka in din ansökan redan idag! Vi ber er vänligen att inte ringa oss för att söka tjänsten. Det är enbart ansökningar via länken som behandlas. Välkommen med din ansökan!
Vi är nu i full gång med rekrytering av härliga medarbetare inför sommaren. Jobba i en skärgårdsnära kommun med närhet till natur och hav. Vi söker dig både med och utan körkort. Vi utgår från våra lokaler på Stationsvägen och storängstorget i början av varje arbetspass. Båda lokalerna ligger centralt med god kommunikation. Vi har stort kundfokus och vill även att du som arbetar hos oss sätter kunden i första hand. Vi bedriver verksamhet mellan 07:00-22:30.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Arbetsuppgifter Elis söker dedikerade medarbetare som kommer att spela en central roll i distributions- och serviceteamet i Veddesta. I denna befattning som serviceman och chaufför kommer du att vara en viktig länk i vårt dagliga arbete med att tillhandahålla hyr- och tvättlösningar för mattor till Elis kommun- och företagskunder. Du blir det vänliga ansiktet utåt för Elis och är ansvarig för hämtning och leverans av mattor hos våra kunder. Arbetet är fysiskt så du behöver vara bekväm med att arbeta med kroppen samt att du behöver vara okej med att kunna bli smutsig då du hanterar både rena och använda mattor i olika storlekar. Ansvarsområden inkluderar: Hämtning och leverans av primärt mattor hos kunder. Skapa och upprätthålla goda kundrelationer Arbete inom vårt service- och distributionslag för att säkerställa leveranssäkerhet Självständig planering och genomförande av arbetsuppgifter Anställningsform: Tjänsten är på heltid och inleds med visstidsanställning på 3 månader, med möjlighet till en tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Måndag - fredag inom huvudsakligen kl. 06:00 - 18:00. Arbete efter 18:00 kan förekomma. Start för tjänsten: Sensommaren eller början av hösten. Adress till arbetsplats: Saldovägen 24, 175 62 Järfälla Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuds deras produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är de 1600 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 25 anläggningar spridda över landet. Som ledande företag inom cirkulära tjänster på jobbet erbjuder de textil som tjänst. Med Elis säkerställer du som kund optimal hygien, säkerhet och omsorg - och blir samtidigt del i den cirkulära omställningen. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Minst 18 år och har minst B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Tidigare erfarenhet av servicearbete Tidigare erfarenhet som chaufför Egenskaper Elis söker medarbetare som framför allt är inriktad på att ge en utmärkt service och som alltid sätter kundens behov i första hand. I din roll som en värdefull medlem i Elis service- och distributionslag är det av yttersta vikt att du strävar efter att uppnå de gemensamma målen och ta ansvar för att säkerställa leveransens pålitlighet till kunderna. Ditt arbete kommer att vara mycket självständigt och kräva förmågan att ta stort ansvar samt att effektivt planera din arbetsdag. Eftersom ingen arbetsdag är den andra lik i den dynamiska miljö Elis verkar i, behöver du vara flexibel, anpassningsbar och stresstålig för att möta de utmaningar som kan uppstå längs vägen. Arbetet med att distribuera mattor är fysiskt krävande, så det är viktigt att man är i bra form och trivs med att arbeta fysiskt. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt kollektiv avtal, Elis är kopplade till IF Metall Rekryteringsprocessen Direkt i anslutning till ansökan bjuds samtliga sökande in att genomföra en intervju med vår kollega Hubert, som är en AI-bot. Intervjuerna är framtagna specifikt för respektive tjänst och det är viktigt att intervjun genomförs för att kunna komma vidare i processen. Intervjun tar vanligtvis cirka 10-15 minuter. För de kandidater som går vidare efter vår AI-drivna intervju är nästa steg att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Den juridiska bakgrundskontrollen genomför du som kandidat själv digitalt via vår partner Fortcheck. Ett email skickas till dig med instruktioner från Fortcheck och du väljer sedan själv om du vill dela din data och resultat med oss. Om det finns några aktuella domar har du möjlighet att kommentera dessa, det tycker vi är schysst. Din bakgrundskontroll behöver genomföras och ditt resultat behöver delas med rekryteraren hos oss på Marketpeople för att kunna komma vidare i rekryteringsprocessen. De kandidater som tar sig vidare till nästa steg får genomföra referenstagningen. Referenstagning sker digitalt med hjälp Refensa. Ett email och SMS skickas till dig med instruktioner från Refensa. När du får detta ber vi dig så fort som möjligt tillhandahålla de efterfrågade referenserna för att komma fram till sista steget i rekryteringsprocessen: ett sista urval för att sedan bli presenterad för vår kund som tar vid och genomför sista delen av rekryteringsprocessen. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Hemsida: www.marketpeople.se
Hej, Truecaller is calling you from Stockholm, Sweden! Ready to pick up? Our goal is to make communication smarter, safer, and more efficient, all while building trust everywhere. We're all about bringing you smart services with a big social impact, keeping you safe from fraud, harassment, scam calls, or messages, so you can focus on the conversations that matter. Top 20 most downloaded apps globally, and the world’s #1 caller ID and spam-blocking service for Android and iOS, with extensive AI capabilities, with more than 450 million active users per month. Founded in 2009, listed on Nasdaq OMX Stockholm and is categorized as a Large Cap. Our focus on innovation, operational excellence, sustainable growth, and collaboration has resulted in consistently high profitability and strong EBITDA margins. A team of 400 people from ~35 different nationalities spread across our headquarters in Stockholm and offices in Bangalore, Mumbai, Gurgaon, and Tel Aviv, with high ambitions. As Director of Engineering Infrastructure, you will lead the teams responsible for the core technologies that power all of Truecaller's products and services. This strategic role encompasses defining vision, driving execution, and ensuring operational excellence across our global infrastructure. You will lead and mentor a talented group of infrastructure engineers, SREs, DevOps specialists, and data engineers, fostering a culture of collaboration, ownership, and continuous improvement. Your leadership and technical expertise will be pivotal in scaling our systems, driving innovation, and ensuring they remain secure, robust, and cost-effective. The impact you will create: Strategic Leadership: Define and execute a long-term infrastructure strategy aligned with Truecaller's product roadmap and business goals. Drive innovation by identifying and evaluating new technologies and methodologies. People leadership: Lead, manage, and mentor multiple infrastructure engineering teams. Foster a high-performance, inclusive, and collaborative culture. Attract, hire, and retain top engineering talent. Technical leadership: Stay abreast of industry trends, emerging technologies, and best practices in infrastructure, cloud computing, and distributed systems Execution and delivery: Ensure the Truecaller platform maintains the highest standards of availability, reliability, performance, and scalability to support our rapidly growing user base and traffic. Cloud Infrastructure management: Oversee the design, implementation, and management of our cloud infrastructure on GCP and optimize it for cost, performance, and security. DevOps and SRE: Champion and advance our DevOps and SRE practices. Promote automation, IaC, CI/CD, and robust monitoring/observability. Security and compliance: Partner with the security team to ensure our infrastructure meets the highest security standards and compliance requirements. Operational excellence: Drive operational excellence by implementing best practices for incident management, change management, and problem resolution. Budget and vendor management: Manage the infrastructure budget, optimize cloud spending, and oversee relationships with key technology vendors. Collaboration and communication: Work closely with product engineering, data, security, and other teams to understand their needs and deliver robust infrastructure solutions. What you bring in: Bachelor's or Master's degree in Computer Science, Engineering, or a related field (or equivalent practical experience). Experienced leader: 10+ years of experience in infrastructure engineering, with at least 5+ years in a leadership/management role, preferably managing managers. Cloud expert (GCP is a plus): Deep, hands-on experience with public cloud platforms, particularly GCP. Proven ability to design, build, and operate large-scale, distributed systems on GCP. DevOps and IaC champion: Strong understanding and practical experience with DevOps principles, CI/CD pipelines, and IaC tools SRE mindset: Passionate about reliability, automation, and building self-healing systems. Experience with SRE best practices, including SLOs/SLIs, error budgets, and blameless postmortems. Technical depth: Solid understanding of networking, storage, databases (SQL and NoSQL), containerization (Kubernetes, Docker), and distributed systems. Large-scale systems: Proven track record of managing and scaling infrastructure for high-traffic, distributed, global applications. Strategic thinker: Ability to think strategically, anticipate future needs, and translate business requirements into technical solutions. Excellent communicator: Strong verbal and written communication skills, able to articulate complex technical concepts to technical and non-technical audiences. Collaborative and influential: Ability to build strong relationships and influence organizational stakeholders. Problem solver: Adept at troubleshooting complex issues and driving them to resolution. Life at Truecaller - Behind the code: https://www.instagram.com/lifeattruecaller/ Sounds like your dream job? We will fill the position as soon as we find the right candidate, so please send your application as soon as possible. As part of the recruitment process, we will conduct a background check. This position is based in Stockholm, Sweden. We only accept applications in English. What we offer: A smart, talented, and agile team: An international team where ~35 nationalities are working together in several locations and time zones with a learning, sharing, and fun environment. A great compensation package: Competitive salary, 30 days of paid vacation, flexible working hours, private health insurance, parental leave top-up, pension contribution, Udemy membership to keep learning and improving, and free gym membership. Great tech tools: Pick the computer and phone you fancy most within our budget ranges. Office life: We strongly believe in in-person collaboration and follow an office-first approach while offering some flexibility. Enjoy your days with great colleagues with loads of good stuff to learn from, and a wide range of yummy snacks and beverages. In addition, every now and then, check out the playroom for a fun break or join our exciting parties and or team activities such as Lab days, Running team, movie nights in our cinema, or a Geek lunch. There’s something for everyone! Come as you are: Truecaller is diverse, equal, and inclusive. We need a variety of backgrounds, perspectives, beliefs, and experiences to keep building our great products. No matter where you are based, which language you speak, your accent, race, religion, color, nationality, gender, sexual orientation, age, marital status, etc. All those things make you who you are, and that’s why we would love to meet you.
Välj ett jobb för att visa detaljer