Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärssegment Safety & EHS är AFRY’s kapabilitetskluster inom maskinsäkerhet och arbetsmiljö med medarbetare utspridda över hela landet från Malmö i söder till Luleå i norr. Då vi just nu upplever en stor efterfrågan inom energibranschen söker vi dig som vill arbeta med hälsa och säkerhet inom elkraftssektorn i Mälardalsregionen, du får gärna utgå ifrån Stockholm eller Uppsala som stationeringsort. Du kommer att agera sakkunnigt stöd till kundens projektorganisation inom bygg- och anläggningsentreprenader i samtliga projektfaser. Detta genom att styra ett systematiskt arbete med hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsfrågor i kravställning och uppföljning så att projektörer och entreprenörer följer gällande lagstiftning och krav. Till dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kan räknas: Stötta projektledare i det löpande hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet Följa upp, granska och bevaka hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet under projektering och utförande genom arbetsplatskontroll Delta på skydds- och miljöronder samt bevaka att avvikelser åtgärdas Delta på möten och interna planerings- och projektmöten Incidentbevakning och avvikelserapportering samt dokumentera hantering och uppföljning av desamma Kvalifikationer För att vara kvalificerad för denna tjänst ser vi att du besitter följande erfarenheter och egenskaper: Har minst 5 år dokumenterad erfarenhet inom arbetsmiljö-, miljö- eller kvalitetsyrket där arbetsmiljö och elsäkerhet är är primär kärnkompetens. Arbetat med riskhantering och avvikelsehantering samt tillämpning av relevant lagstiftning, rådande praxis, normer och standarder Besitter kunskap om och erfarenhet av entreprenadjuridik Vi ser gärna att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och kan arbeta självständigt, lösningsorienterat och målinriktat inom givna ramar. Meriterande erfarenheter: Genomförd utbildning i Bas-P och Bas-U de senaste tre åren och erfarenhet av arbete i Bas-P och Bas-U roller Genomförd ESA-utbildning fackkunnig (EBR ESA elektriskt arbete) enligt gällande branschpraxis Erfarenhet av arbete i en samordnande, drivande och granskande roll i ett större anläggningsprojekt Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom en beställarorganisation i energibranschen Ytterligare information Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Kontaktperson: Christian Kron, Gruppchef Zert QHSE [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi uppmuntrar både interna och externa sökande. Är du egenföretagare så kan vi även erbjuda dig att ingå ett partneravtal med oss. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, bestående av CV och gärna ett kortare personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna. Sista ansökningsdag är 31 juli, varmt välkommen med din ansökan! Vi vill be om förståelse för att svarstiden dröja något under semestertider. Vissa roller kan komma att kräva säkerhetsprövning, innan uppdrag hos vissa kunder - om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Biträdande förvaltare för konsultuppdrag - med god chans till vidare anställning För kunds räkning söker vi en Biträdande förvaltare som kan gå in i ett konsultuppdrag omgående. Uppdraget är på heltid och löper cirka 6 månader framåt med chans till vidare anställning direkt hos vår kund. Arbetsuppgifter: Som biträdande förvaltare kommer du att vara en viktig stödresurs för förvaltningsorganisationen och vara en nyckelperson i kommunikationen med hyresgäster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Vara ett stöd för förvaltarna. Ta emot felanmälningar över telefon och mail. Skapa struktur och hantera många kontaktytor samtidigt. Administration och ekonomisk administration, inklusive fakturering. Bygga och underhålla affärsmässiga relationer med god service och flexibilitet. Bidra till effektiva processer genom att kombinera helhetsperspektiv med detaljfokus. Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom fastighetsbranschen. Erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna som förvaltningsassistent, uthyrare eller som biträdande förvaltare. En hög social kompetens och god kommunikationsförmåga för att kunna interagera effektivt med både hyresgäster och kollegor. Förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsuppgifterna effektivt. En god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att arbeta i team. Om oss: Vi erbjuder en varierad roll där du får möjlighet att utvecklas inom fastighetsbranschen. Om du är redo att ta dig an en mångsidig och ansvarsfull roll, ser vi fram emot din ansökan! Välj själv - egenföretagare eller anställd konsult Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget, men du väljer om du vill arbeta som underkonsult med eget bolag eller vara konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension. Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Elin Eriksson på [email protected]. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Brinner du för individen? Att arbeta som lärare på Klara Teoretiska Gymnasium innebär att vara en del av en skola som verkligen ser och sätter eleven i centrum. Vi kallar det "edyoucation" – ett tillvägagångssätt som fokuserar på teoretisk kunskap och på att utveckla elevernas personliga färdigheter, sociala kompetens och emotionella intelligens. Som lärare hos oss får du möjlighet att vara en nyckelspelare i den här utvecklingen, där din insats bidrar till att motivera och inspirera eleverna att nå sin fulla potential. Om oss Klara Teoretiska Gymnasium har funnits sedan 2000 och idag är vi 350 medarbetare och totalt finns det 4200 elever på våra gymnasieskolor. Vi har 11 skolor runt om i Sverige som erbjuder högskoleförberedande utbildningar inom ekonomi, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Vi erbjuder även yrkesprogrammet Försäljnings- och service på vår skola i Linköping. Det här är Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Norra Klara teoretiska gymnasium Stockholm Norra startade 2009 och erbjuder tre högskoleförberedande program, SA, EK och NA. Vi är en fristående skola centralt belägen i fantastiska lokaler på Campus Vasastan vid S:t Eriksplan. Vi har i dagsläget 570 elever samt 40 medarbetare. Det här söker vi Vi söker dig som är legitimerad lärare, behörig att undervisa i tyska på gymnasienivå, samt har erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du kommer att undervisa i tyska 3 och tyska 4. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika förutsättningar och kan variera din undervisning. Vidare har du lätt att skapa förtroendefulla relationer med elever och är van att ha föräldrakontakter. Du värdesätter ett nära samarbete med kollegor och är lyhörd för andras kunskaper. Det innebär att du alltid strävar efter att utveckla din undervisning och bidra i det kollegiala lärandet. Det här erbjuder vi dig På KLARA är vi övertygade om att en trygg, peppande och direkt kommunikation är grunden för en positiv lärmiljö. Vi tror också att ditt arbete inte bara handlar om att förmedla kunskap, utan om att hjälpa varje elev att navigera i livet med självförtroende och ansvar. Här coachar du eleverna att klara sina studier och motiverar dem till vad framtiden har att erbjuda. Att vara en del av vårt team innebär också att du får arbeta i en miljö som prioriterar både din och elevernas utveckling. Vi erbjuder en trygg och stöttande arbetsmiljö där dina idéer och din kreativitet värderas högt. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom AcadeMedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrig information Tillträdesdag: 2025-08-07 Placeringsort: Stockholm Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: 15% Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med John Feldhoffer, [email protected], tel: 0709-10 34 24. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.
Om oss På Capio Rehab Dalen är vi ca 50 medarbetare: arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter, kiropraktor, kurator och logopeder som tillsammans arbetar för att patienten ska få den absolut bästa rehabiliteringen. Alltid med våra värderingar "kvalitet, empowerment, innovation och socialt ansvar" som grund. Vi bedriver primärvårdsrehabilitering inom vårdval region Stockholm. Hos oss finns även neuroteam och logopedmottagning. Din roll Vi söker dig som är fysioterapeut och vill arbeta i patientens hemmiljö. Du kommer att arbeta med egna besök alternativt i team med arbetsterapeut. Vi erbjuder dig Vi månar om att ha den senaste kunskapen och satsar därför på kompetensutveckling både externt och internt och vi strävar efter att alltid utveckla oss själva och vår verksamhet. Vi är en positiv och stöttande arbetsgrupp som har stort kollegialt utbyte - vi diskuterar och lär av varandra dagligen. Vi har lättkörda smidiga bilar och använder oss av mobilt arbetssätt, d.v.s. att vi har laptops som kan tas med vid hembesök. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, personalgym, friskvårdspass och har en fantastisk trädgård att nyttja sommartid. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion, en trivsam och öppen miljö och en glad stämning. Om dig Leg fysioterapeut, gärna med erfarenhet av arbete i primärvården. Vidareutbildning är en merit. Körkort är ett krav. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi hoppas att vi har gjort dig nyfiken på att veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig. Välkommen med din ansökan! www.capio.se/rehab-dalen Publicerat: 250617 Sista ansökningsdag: 250831 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du redo att ta första steget in i arbetslivet – eller kanske testa något nytt? Hos Tryggsam får du chansen att arbeta med viktiga säkerhetstjänster som hjälper människor skydda sin identitet och ekonomi. Vi söker nu fler positiva och målinriktade personer till vårt växande team! Vad innebär rollen?Som säljare hos oss kommer du att ringa utgående samtal till privatpersoner och presentera våra ID-skydds- och kreditbevakningstjänster. Du guidar kunden till ett tryggare liv och ser till att de får rätt lösning för sina behov. Teamet består av cirka 20 härliga kollegor som alltid stöttar och peppar varandra. Vi söker dig som:Du behöver inte ha jobbat med försäljning tidigare – vi lär dig allt du behöver kunna! Det vi däremot letar efter är någon som är: Nyfiken och vill utvecklas Motiverad av att nå mål och göra resultat Trygg i samtal och gillar att kommunicera Lagspelare med positiv energi Vad får du hos oss? En betald säljutbildning som ger dig verktygen du behöver Fast lön + generös provisionsmodell En stark sammanhållning i ett team som firar varandras framgångar Möjligheter att växa inom bolaget Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en kunnig redovisningsekonom som vill ta nästa steg i din karriär i en dynamisk och internationell miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Nu söker vi drivna och analytiska redovisningsekonomer till en spännande roll hos vår kund med placering i Stockholm. Här får du chansen att bli en del av en global organisation där innovation och utveckling står i centrum. Om tjänsten Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att inneha en nyckelroll där du får arbeta med redovisningsfrågor och bidra till att skapa långsiktigt värde för deras kunder. Du kommer att arbeta nära våra erfarna konsulter och specialister i en unik miljö med möjlighet att växa både professionellt och personligt. Din roll kommer ha stor betydelse för att säkerställa korrekt redovisning och rapportering samt driva utveckling av effektiva ekonomiprocesser. Vår kund erbjuder möjligheten att arbeta med några av de främsta företagen i Sverige och globalt samt bidra med en inspirerande arbetsmiljö som präglas av högt tempo, ständig utveckling och en stark teamkänsla. I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Löpande bokföring och avstämningar • Hantering av kund- och leverantörsreskontra • Moms- och skatteredovisning • Månads- och årsbokslut enligt K3, IFRS och andra regelverk • Likviditetsprognoser och betalningar • Rapportering och analys av finansiella nyckeltal • Medverkan i budget- och prognosarbete • Kontakt med revisorer, myndigheter och kunder Tjänsten som redovisningsekonom är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker med utgångspunkt på vår kunds kontor i Stockholm med möjlighet till hybridarbete enligt överenskommelse med kund. Om dig Vi söker dig som har en ekonomiexamen med inriktning mot redovisning och minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har goda kunskaper i K3 och IFRS samt en analytisk förmåga och affärsmässig fingertoppskänsla. Du är en person som kombinerar struktur med engagemang och har en stark drivkraft att ständigt utvecklas. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du får ta eget ansvar men också arbeta i team. Hos vår kund står innovation, laganda och en passion för att leverera högsta kvalitet i fokus där du blir en viktig del av den kulturen. Krav för tjänsten: • Ekonomiexamen med inriktning mot redovisning • Minst tre års erfarenhet av redovisning-och bokslutsarbete • Minst tre års erfarenhet av K3 • Minst tre års erfarenhet av IFRS • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet av SAP • Tidigare erfarenhet av konsultarbete • Tidigare erfarenhet av arbete hos ett internationellt företag Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post enligt GDPR. Välkommen med din ansökan!
Do you want to join the technological revolution? Tendium is looking for a Digital Marketer to join the team. Eager to make a significant impact on a growing B2B SaaS company's success? Do you thrive on turning data into actionable strategies that drive tangible results? If you're a marketing enthusiast with a proven track record in SEM and paid social, ready to take ownership and shape Tendium's growth trajectory, we want to hear from you! Why TendiumTendium is a fast-growing tech company operating at the intersection of technology and customers. Using advanced machine-learning technologies, we are revolutionising industries with modern, efficient methods — creating new possibilities to democratise both public and private sector markets. If you’re ready to make an impact and grow with us — we want to hear from you. The JobAre you a driven and results-oriented Digital Marketer with a passion for creating growth? At Tendium, you will play a key role in our marketing team, responsible for maximizing the impact of our digital marketing efforts. You will work hands-on with planning, implementing, analyzing, and optimizing our SEM and Paid Social campaigns, with a clear focus on generating qualified leads and contributing to our continued growth journey within B2B SaaS. We offer a dynamic and innovative work environment where your ideas and dedication are highly valued. As a Digital Marketer at Tendium, your main focus areas will be: Plan, develop and implement Paid Social & SEM campaigns on relevant platforms (e.g., LinkedIn, Google, Meta). Continuously monitor, analyze, and report on campaign performance in Google Analytics, ad platforms, and our CRM system HubSpot. Conduct A/B tests and implement optimizations based on data and insights to improve campaign performance and ROI. Be responsible for tracking and ensuring accurate measurement of conversions throughout the customer journey. Work with optimization of the entire marketing funnel, from initial contact to conversion and finally revenue. Manage and track the budget for your areas of responsibility. Identify new opportunities and trends in performance marketing and propose innovative solutions. Collaborate closely with other teams within marketing and sales to ensure unified and effective marketing efforts. Qualifications 2-5 years of experience in growth marketing or performance marketing, with documented results. Solid knowledge and experience in managing SEM (Google Ads) and Paid Social campaigns. Experience with web analytics and reporting in Google Analytics. Ability to analyze data, draw conclusions, and translate insights into concrete actions. Experience working with CRM systems, preferably HubSpot, for follow-up and segmentation. Good understanding of tracking and conversion measurement. High Proficiency in English (both spoken and written). Structured, analytical, and proactive with a strong drive to achieve results. It is merited if one or more of the following points apply to you: Experience working with server-side tracking together with technical consultants. Knowledge of lead generation within B2B SaaS. Experience with marketing automation and lead nurturing processes. Certifications in Google Ads and/or relevant social media platforms. Understanding of SEO fundamentals and how they interact with paid advertising Application We are looking to hire someone with a start date of September 1st, or as close to this as possible. We look forward to receiving your application! Recruitment is ongoing, so we encourage you to apply as soon as possible. To make this process even more efficient, feel free to sign in to your Connect profile and add your references at any stage. Please find additional information on our recruitment process here. If you want to know more about our culture and what you can expect when working at Tendium you can read more about it here. Equality and inclusion statement At Tendium, we don’t just value diversity — we celebrate it. We’re building a workplace where everyone should feel that they belong, where your voice is heard, and your experiences are respected. Different perspectives fuel our creativity and drive innovation, and we’re always looking for people who can bring something new to the team. Whoever you are, wherever you're from — we’d love to hear from you. Let’s shape the future together.
Personlig Assistent Sökes Är du en empatisk, engagerad och ansvarsfull person som söker ett meningsfullt och givande arbete? Vad innebär jobbet som personlig assistent?Som personlig assistent kommer du att stödja brukaren i vardagliga situationer, vilket kan inkludera personlig hygien, hushållssysslor, inköp, samt att följa med till aktiviteter och möten. Ditt arbete är anpassat efter brukarens behov och önskemål, med målet att främja en självständig och innehållsrik tillvaro. Kvalifikationer Erfarenhet av vårdarbete eller liknande är meriterande, men inte ett krav Personliga egenskaper som att vara ödmjuk, flexibel och lyhörd är det vi letar efter God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Vi erbjuder Fortbildning och stöd i din roll som personlig assistent. En chans att göra en verklig skillnad i någons liv. Så här ansöker du För att ansöka till tjänsten hos oss RTFL Care, skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du lämpar dig för rollen. Vi ser fram emot din ansökan! RTFL Care är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och jämlikhet. Vi uppmuntrar därför alla kvalificerade kandidater, oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion, eller sexuell läggning, att söka tjänsten.
Vi söker nu en Teamledare till våran kund inom Tvätteri lager i Märsta-området. Du kommer att bli anställd av Arena personal och uthyrd till en kund. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser gärna att du som söker har ledaregenskaper. I dina arbetsuppgifter ingår primärt att vara producerande för att arbeta med uppföljning, coachning av personal, du säkerställer produktivitet och kvalitet mot kund på daglig bas så att de dagliga målen planeras och uppnås. Du är fysiskt frisk och klarar av ett tungt och enformigt arbete. Arbetet hos kunden kan ha varierande arbetstider, vilket ställer krav på att du är flexibel och är bekväm med att arbeta helger om det skulle behövas. Dina primära arbetsuppgifter: - Du håller koll på att alla anställda är i tid och har rätt utrustning - Du jobbar med förbättringar och mål tillsammans med din grupp - Du introducera och utbildar ny personal Krav och egenskaperKrav Erfarenhet från lager och logistikbranschen med E-handel God svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Vana från datadriven lagerverksamhet B-körkort och tillgång till egen bil Truckkort Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och där ser vi gärna att du är trevlig, samarbetsvillig och ansvarsfull. Arbetstider: Måndag-fredag 05:55-14:55 - Upplärning i 3 månader Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg Förmåner: Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tjänstepension Tillsättning sker omgående
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om Praktiska Gymnasiet Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. AMBITION handlar om att vi har höga förväntningar på varandra och våra elever, men också att vi ska ge våra elever den bästa undervisningen och agera professionellt och tydligt. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev. Vårt mål är att ge den nya generationens arbetskraft, våra elever, möjlighet att vara med och förändra sina branscher i frågor om inkludering, mångfald, jämställdhet och hållbarhet. GLÖD symboliserar det engagemang som vi har för varje elev men också för arbetsgivarens situation. Det symboliserar även vår stolthet över vår verksamhet och vårt viktiga uppdrag som del av yrkesutbildare i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Praktiska Gymnasiet Liljeholmen Skolan ligger centralt i Liljeholmen och huserar dryga 650 elever och 65 anställda. Vi har nio program: hotell & turism, försäljning & service, bygg & anläggning, el & energi, fordon & transport, barn & fritid, vård & omsorg, industriprogrammet med inriktning låssmed & Hantverksprogrammet med inriktning hår- och make up- stylist & frisör. Vi utbildar framtidens arbetskraft och skolan bedriver lärlingsutbildning vilket innebär att eleverna gör praktik halva utbildningstiden. Detta ställer höga krav på att vi som skola har tät kontakt med branschen. Vi har ett kompetent och välfungerande elevhälsoteam som är välintegrerat i den vardagliga verksamheten. Vi har stor mångfald i lärarkåren vilket vi är mycket stolta över. Vi söker nu en grundskolelärare med kompetens inom grundläggande läs- och skrivutveckling. Tjänsten är på 40% i svenska och/eller svenska som andraspråk. Ditt uppdrag Tjänsten är en projektanställning under ett år med chans till förlängning ytterligare ett år. Projektet finansieras av Specialpedagogiska Skolmyndigheten och syftar till att utveckla processen från screening, kartläggning och analys till en fungerande stödverksamhet för elever med stora språkliga utmaningar, framför allt vad gäller läs- och skrivförmåga. Målgruppen är gymnasieelever som i ämnet svenska ligger på en kunskapsnivå som motsvarar grundskolans lägre åldrar. Du kommer arbeta tillsammans med skolans specialpedagog, speciallärare, svensklärare och skollogoped. Uppdraget innebär att arbeta med läs- och skrivutveckling på grundläggande nivå. Du har kompetens för att undervisa grundskolans tidigare år och är nyfiken på att omsätta denna kunskap till gymnasieelever. Du kommer ansvara för undervisning i svenska i liten grupp 2-3 lektioner per vecka samt stötta upp under lektioner 2ggr i veckan i Svenska som andraspråk på grundskolenivå. Utöver detta kommer du att ha stödtid i mindre grupp 2 ggr i veckan. Din profil Vi söker dig som är utbildad lärare i svenska och/eller svenska som andraspråk med kompetens att undervisa i grundläggande läs- och skrivutveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Vi erbjuder På Praktiska Gymnasiet jobbar vi som ett sammansvetsat team och säkerställer att du får rätt förutsättningar för att utvecklas in i din roll. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMediakoncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 6 juni. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Tjänsten är ett vikariat. Vid frågor kring tjänsten, kontakta biträdande rektor Camilla Narvehed på 0706151980 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se
Välj ett jobb för att visa detaljer