Handläggare - arbeta med frågor inom främst mediepolitik (vikariat)
Regeringskansliet
Planerare och utredare m.fl.

Enheten för medier och demokrati, Kulturdepartementet Vill du ha omväxlande och intressanta arbetsuppgifter som ställer krav på god samarbetsförmåga och flexibilitet? Har du intresse för medie- och demokratipolitiska frågor? Då kan vi erbjuda dig ett varierat och utvecklande arbete mitt i händelsernas centrum. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som handläggare vid enheten för medier och demokrati arbetar du med frågor som rör aktuella frågor inom medie- och demokratipolitiken. Ansvarsområdet kommer främst inkludera medierelaterade frågor såsom kommersiella medier, mediestöd, public service och nya medietjänster. Det skulle dock även kunna omfatta områden såsom valdeltagarinsatser, medie- och informationskunnighet och insatser för att värna det demokratiska samtalet mot hot och hat. Du bidrar till att samla in, analysera och strukturera information, och du deltar i att ta fram skriftliga underlag till den politiska ledningen. Du har en stödjande roll i enhetens arbete och bidrar till uppföljning, koordinering och förbättringsförslag. Arbetet sker i nära samarbete med andra handläggare inom enheten och Regeringskansliet, samt i dialog med myndigheter och andra aktörer. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen och har erfarenhet av frågor som rör enhetens ansvarsområden. Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och behärskar engelska som arbetsspråk både muntligt och skriftligt. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom Regeringskansliet är meriterande liksom erfarenhet av arbete eller praktik på enheten. Har du även god kunskap om mediefrågor eller angränsande politikområden är det en fördel.  Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Du förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna, och är en skicklig skribent.  Övrigt Tjänsten är ett föräldravikariat, tidsbegränsad anställning 6-8 månader. Tillträde enligt överenskommelse men senast i september 2025. Intervjuer planeras att genomföras i början av augusti.  En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Eva Holmström som är biträdande enhetschef. Du är också välkommen att kontakta t.f HR-ansvarig Jennifer Hill (nåbar t.o.m. 25 juli). Fackliga kontaktpersoner är Dennis Wiklund för Saco och Karina Åbom-Engström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 4 juli 2025.  Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Kulturdepartementet ansvarar för frågor som rör kultur, demokrati, medier, de nationella minoriteterna och det samiska folkets språk och kultur.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Distriktssköterska till Ekerö Vårdcentral
Praktikertjänst AB
Distriktssköterskor

Beskrivning:  Bli vår kollega! Distriktssköterska till Ekerö Vårdcentral sökes. Vill du arbeta på en välfungerande vårdcentral med nöjda patienter och medarbetare? Vi är ett tryggt team med nio kollegor på mottagningen, distriktsköterskor, sjuksköterskor och en undersköterska. Nu ska en distriktssköterska vidare på nya äventyr, därför söker vi en ny kollega! Vårt huvudfokus är god arbetsmiljö, vård med hög kvalité och kontinuitet. Ekerö Vårdcentral är en av Stockholms största vårdcentraler med ca 20 000 listade patienter. Vi är en stor fullbemannad arbetsplats med 60 anställda.  Vi som arbetar här är är ett glatt gäng med specialister i allmänmedicin, ST-läkare, AT-läkare, psykologer, Rehab koordinator, administrativt team, sjuksköterskor, distriktssköterskor och undersköterskor samt lokalvårdare. Vi har även ett stort antal hemsjukvårdspatienter som vårt hemsjukvårdsteam sköter om. Vi gillar att tänka nytt och ligger i digitaliseringens framkant. För många av våra patienter är vår digitala plattform MittPTJ, den primära kontaktvägen till oss, så det är bra om du har vana och intresse av digital kommunikation. Vi finns i Ekerö Centrum dit man lätt tar sig med buss från Brommaplan, färja eller buss från Slagsta, Båt 89 från stan.  Arbetsuppgifter Mottagningsarbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som tex, såromläggningar, suturtagning, injektioner, infusioner, piccline, kateterskötsel, blodtrycksmottagning, astma/KOL, demens och diabetesmottagning. Vi arbetar även med telefonrådgivning i TeleQ och ÄMO-äldremottagning samt i vår digitala plattform, MittPTJ.  Vi lägger stort fokus på kontinuitet. Det innebär att vi strävar efter att ha patientansvariga sjuksköterskor/distriktssköterskor som tar hand om sina kroniska patienter med olika omvårdnadsbehov som tex astma/KOL, diabetes, demens, blodtryck, sårbehandlingar, katetervård, förskrivningar, injektioner/infusion med mera. Under semestrar samarbetar hela Ekerö Vårdcentrals personal med Hemsjukvårdsteamet, vilket kan innebära kortare tids arbete i hemsjukvården. Kvalifikationer Legitimerad distriktssköterska med några års arbetslivserfarenhet, gärna från primärvård och digital chatt. Flytande svenska i tal och skrift.  Vi dokumenterar i Take Care och erfarenhet av det är meriterande. Intresse för diabetes är meriterande. Personliga Egenskaper: Vi söker dig som är en trygg och stabil person, som har ett professionellt förhållningssätt och en förmåga att anpassa sig till olika situationer. Du är van att arbeta självständigt och uppskattar nära samarbete med andra yrkesgrupper. Du är positiv, flexibel och noggrann. Övrig information: Arbetstid är dagtid, vardagar. Vi söker i 1.a hand heltid men deltid kan diskuteras. Vi erbjuder friskvård 5000 kr per år. Praktikertjänst hyr ut semesterbostäder i Sverige och Spanien. Vi har kollektivavtal. Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande och ber dig observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.  Villkor Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Servitris / Restaurangbiträde
Juvelsa HB
Hovmästare och servitörer

Vi på DRINA Balkan Food & Drinks är en restaurang som präglas av en autentisk känsla med mat från Balkan. Vi lagar och serverar mat med passion och känsla först och främst från fd Jugoslavien. Vi kör både lunch och eftermiddag/kväll/helgverksamhet (med fullständiga rättigheter). Ibland förekommer det live musik på helgerna, vilket brukar generera en mer livlig och härlig stämning! Vi har en Deli där vi säljer det alltra godaste Balkan har att erbjuda samt tillverkar vi våra egna tårtor och bakelser. Vi är redan ett glatt gäng som trivs bra med varandra men vi söker nu hjälp av en erfaren person som är villig att ta egna initiativ och fungerar lite som en länk mellan gästerna/serveringen och köket. Allt fler kunder hittar till oss och vi behöver därför förstärka vårt team ytterligare med kunnig personal. Tjänsten är heltid och kan variera mellan vardagar och helger. Vi ser gärna att du är glad och social, kunnig inom restaurangbranschen och älskar god mat. En bonus om du talar något av språken från Fd Jugoslavien då en stor del av vår kundkrets känner sig extra hemma då men det är inget krav! Det viktigaste är att du är social,glad och kunnig. Tillträde omgående. Fora försäkring finns! Ansökningar ENDAST via email. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vikariat Ssk/Dsk till Hemsjukvården Ekerö Vårdcentral
Praktikertjänst AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Beskrivning:  Vi söker dig som är sjuksköterska eller distriktssköterska och som vill bli en del av vårt hemsjukvårdsteam på ett 1-årsvikariat, då en av våra sjuksköterskor ska studera. Vårt team består av 3 distriktssköterskor, 4 sjuksköterskor, 6 undersköterskor, en teamchef samt en hemsjukvårds-läkare. Tillsammans tar vi hand om våra 240 hemsjukvårdspatienter. Vi värderar ett flexibelt och nära samarbete mellan våra yrkesgrupper för att på bästa sätt hjälpa våra patienter. Du jobbar i team men ute i fält arbetar du oftast själv. Ekerö Vårdcentral är en av Stockholms största vårdcentraler med 20 000 listade patienter. Vi är en stor fullbemannad arbetsplats med närmare 60 anställda.  Vi har förutom hemsjukvård olika mottagningar som diabetes, Astma/KOL, hypertoni, resevaccination samt ett psykosocialt team med psykologer och en Rehab koordinator. Vi finns i Ekerö Centrum dit man lätt tar sig med buss från Brommaplan, färja eller buss från Slagsta, Båt 89 från stan.  Arbetsuppgifter Hemsjukvårdsteamet är uppdelat i 3 områden och varje område består av 2 uskor och 2-3 ssk/dsk. Våra patienter bor på Lovö-Drottningholm, Ekerö, Munsö och Adelsö.  Till våra patienter går vi, cyklar och kör bil. Tillsammans med undersköterskor utförs planerade eller akuta hälso -och sjukvårdsinsatser i våra patienters hem. I ditt ansvar som sjuksköterska/distriktssköterska har du omvårdnadsansvaret för patienterna i ditt område. Det ingår bland annat medicinska bedömningar, sårvård, läkemedelshantering, provtagning, katetervård, omvårdnadsplanering, vårdplanering-SIP (Samordnad Individuell Plan), kontakt med anhöriga, biståndsbedömare och förskrivningar.  Du har en central roll i samverkan kring patienten där du säkerställer en god kvalitet i omvårdnaden och uppföljning av patienten. Du leder, prioriterar och samordnar arbetet kring dina patienter.    Kvalifikationer Sjuksköterska  eller distriktssköterska med några års arbetslivserfarenhet, gärna från hemsjukvård och/eller geriatrik. B-körkort är ett krav. Vi dokumenterar i Take Care och erfarenhet av det är meriterande.  Personliga Egenskaper: Vi söker dig som är en trygg och stabil person, som har ett professionellt förhållningssätt och en förmåga att anpassa sig till olika situationer. Du är duktig på att skapa struktur och har en naturlig talang för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är positiv, hjälpsam och kan arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för samarbete.  Övrig information: Vi söker i 1.a hand heltid men deltid kan diskuteras. Friskvård 5000 kr per år. kollektivavtal, semesterbostäder. Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande och ber dig observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.  Villkor Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Junior Trade Control Analyst till Vattenfall

Om tjänsten Vi söker nu en Junior Trade Control analyst till Vattenfall. För att lyckas i rollen är du en stark lagspelare och mycket pålitlig när det gäller att leverera enligt överenskomna mål. Vidare är du mycket flexibel i arbetet och har en positiv attityd. Du är stresstålig och har förmåga att arbeta under tidspress. Du är noggrann med ett stort ansvarstagande samt har god kommunikativ förmåga och analytiska färdigheter. Som Junior Trade Control Analyst blir du en del av Vattenfalls Trade Control-team, som ingår i Group Risk Management och fungerar som back office för deras energihandelsverksamhet. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: - Handelsverifiering: säkerställa att affärerna är korrekt registrerade i handelssystemet - Stämma av våra positioner mot börser och clearingsbanker - Hantera bekräftelseprocessen med våra motparter - Vid avvikelser samarbeta med Front Office och motparter för att säkerställa att dessa löses snabbt och effektivt - Utföra andra uppgifter kopplade till det funktionella ansvaret - Förbättra och utveckla våra processer - Hantera den dagliga överföringen av gröna certifikat och utsläppsrätter Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Junior trade control analyst är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-09-01 och beräknas pågå till och med 2027-04-30 . Arbetsställe för denna position är på Vattenfalls kontor i Solna. Krav för tjänsten: • Universitetsutbildning inom företagsekonomi, nationalekonomi eller motsvarande utbildning • Arbetslivserfarenhet inom backoffice eller liknande funktion • God kompetens inom företagsekonomi • Grundläggande kompetens/kunskap inom företagsfinansiering och redovisning • God kunskap om vanliga IT trading system • Flytande engelska i tal och skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om Trade Control teamet Teamets huvudsakliga uppgift är att säkerställa att Vattenfalls handelskontrakt registreras korrekt i handelssystemet – vilket därmed utgör en solid grund för beräkning av riskexponeringar samt vinst och förlust (Profit & Loss). Som teammedlem i Handelskontrollavdelningen kommer du att arbeta nära tillsammans Vattenfalls front office samt flera andra stödfunktioner såsom juridik, kreditrisk, marknadsrisk, IT med flera. Det är en utmärkt startpunkt för en karriär inom energihandel. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Skolsköterska till idrottsskola
Klara SkolPool AB
Skolsköterskor

Arbetsbeskrivning Ansök till Klara Elevhälsa – vi söker skolsköterska på 20 % i Vällingby! Just nu söker vi en engagerad skolsköterska för en deltidsanställning (20 %) vid en mellanstor skola med idrottsprofil i Vällingby. Här arbetar du med elever från årskurs 4 till 9 och får vara en viktig del i deras hälsa och välmående. Vi söker dig som brinner för hälsofrämjande och förebyggande arbete och som vill arbeta nära eleverna. Tidigare erfarenhet som skolsköterska är meriterande men inte ett krav. I rollen ingår du i skolans elevhälsoteam och samarbetar tätt med olika yrkesgrupper. Vi ser gärna att du är noggrann, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Skolan önskar att du kan arbeta främst på torsdagar. Kanske har du redan en tjänst på annan skola och vill kombinera med denna? Tjänsten tillsätts till hösten 2025. Skicka gärna in din ansökan till oss redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Assisterande Köksmästare till Event och Bankett
AB Nya Grand Hotel
Köksmästare och souschefer

OM ROLLEN I vår ständiga strävan att alltid utveckla och kvalitetssäkra vår mat- och dryckesavdelning söker vi dig som idag arbetar som assisterande köksmästare eller dig som känner dig redo att ta nästa steg i karriären! Du ska med passion och kunskap vara med och skapa minnesvärda smakupplevelser för våra gäster samtidigt som du är en ledare och förebild för teamet. Vi letar därför efter dig som är genuint intresserad av mat, känner dig bekväm och rejält hemmastadd i ett eventkök samt besitter tydliga ledaregenskaper. Du kommer att vara del i ett engagerat och rutinerat team bestående av tre kockar, en souschef och köksmästare som dagligen arbetar tillsammans för att överträffa våra gästers förväntningar. Rollen som Assisterande köksmästare är främst en operativ tjänst då du spenderar majoriteten av din tid i köket med att coacha och leda kockarna samt souschef samtidigt som du vid behov stöttar upp köksmästaren i det dagliga arbetet. Gemensamt för alla som arbetar i köket är att vi har ett genuint intresse för yrket där vi lagar internationell- och svensk mat med förstklassiga råvaror. Alla event är unika med varierat antal gäster, oavsett antal så ska service och kvalitet genomsyra hela verksamheten och detta ska därför vara en självklarhet även för dig. Det kommer stundtals att krävas en del flexibilitet och hårt arbete. Att vara stresstålig och lösningsorienterad är därför en klar fördel. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt roligt. Då vårt kök består av många olika avdelningar finns goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Arbetstiderna varierar och förläggs till såväl dagtid, kvällar som helger. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är prestigelös, positiv och strukturerad Har minst 1 års tidigare erfarenhet av att arbetsleda i ett kök Har ett genuint intresse och passion för att skapa högkvalitativa gastronomiska upplevelser. Du har mellan 5- 8 års yrkesvana - tidigare erfarenhet från bankettverksamhet och internationellt kök är meriterande. Uppskattar variationen som ett eventkök erbjuder, där varje event är unikt och antalet gäster varierar. Du har dokumenterad utbildning inom yrket alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du har tidigare vana från att leda ett team och känner dig bekväm i att ta beslut som rör det dagliga arbetet. Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år samt tala flytande svenska eller engelska. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Lön enligt överenskommelse. Anställningsförmåner och rabatter inom Grand Group. Tillträde av tjänsten är under hösten 2025 Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast 30/9-2025, intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Butiksmedarbetare - Extrajobb på ICA, Coop & Hemköp
Hirely AB
Butikssäljare, dagligvaror

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker efter en matintresserad och serviceinriktad person som brinner för att arbeta med färskvaror och delikatesser. I din roll kommer du att upprätthålla hög kvalitet och standard i våra butikers färskvarudiskar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta att hjälpa kunder över delikatess disken, samt ta emot och hantera beställningar av charkuterier, deli, ostar, fisk och andra delikatesser. Du kommer även att se till att sortimentet är välfyllt, prydligt presenterad samt ge råd och service till våra kunder. Personliga egenskaper Du som söker ska ha ett genuint intresse för mat och delikatesser. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i fisk, charkuterier och ost, men det är inte ett krav då vi erbjuder möjligheter till utbildning. Du behöver vara framåt och våga ta för dig, då detta arbete handlar mycket om att sälja in en upplevelse till kunderna. Erfarenhet från liknande arbete inom dagligvaruhandeln är meriterande. Krav Tjänsten kräver att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst (50%), eget företag, deltidsanställning, pensionär eller att du är elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst.   Anställningsform  Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Du ska ha möjlighet att arbeta två till tre dagar i veckan, främst måndag-fredag dagtid. Ditt schema kommer att bestå av såväl planerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Glad och positiv assistent som vill maxa livet med mig!
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig:   Jag är en 26 årig cp skada kille som söker dig som min personliga assistent att maxa livet tillsammans med mig!   Min livssyn är att "ingenting är omöjligt", att tänka lösningar istället för låsningar. Intressen är Hammarby, att kolla på fotboll, bandy och handboll. Musik är ett annat intresse och gärna då att spela bas, lyssna på musik och gå på konserter. Håller du också på med musik är det ett plus, men inget krav. Jag hänger också gärna med kompisar. Är med i en löpargrupp där du som assistent är mina armar och ben och för min rullstol framåt. På vintern åker jag skidor på mitt sätt och reser ibland till Åre och ibland till Romme! Jag har precis fått egen lägenhet och kommer bo där med mina personliga assistenter! Min familj betyder mycket för mig, jag hänger gärna med mina två äldre syskon och syskonbarn. Du bör både komma överens med mig samt med mitt sociala nätverk runt omkring mig. Du bör vara lyhörd, kunna arbeta både i team och självständigt. Samt kunna arbeta flexibelt! Detta är inget 8-17 jobb utan arbetet är där jag befinner mig . Att vara punktlig, kunna planera och strukturera jobbet samt vara fysiskt stark och tycka om träning och musik är ett stort plus. Om dig:  Jag har ett stort behov och behöver hjälp med allt.  Nu söker jag dig som är positiv, trygg och glad i din roll som personlig assistent! Som är ordningssam Punktlig En team spelare som har förmågan att sätta mina behov främst! Kommunikationen sköter jag med min ögonstyrda dator. Det är avgörande att du är intresserad av att kommunicera med mig och kan tala och förstå svenska språket utan problem. Som assistent ska du sätta mig och mina livsval i fokus. Det är viktigt för mig att du ser mig som den positiva och glada kille jag är bakom min cp-skada. Gärna att du är ödmjuk och tycker att jobbet som personlig assistent är ett utvecklande och givande arbete. Tveka inte med att höra av dig om du har frågor. Jag söker både killar och tjejer. Det viktigaste är att du står med bägge fötterna på jorden och är trygg i dig själv. Bemanning:  Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema.  Tjänsten:  Jag söker dig framförallt som nu kan hoppa in på timmar både dag, kväll, helg ,vaken natt . Och framöver kan det bli tal om ev fast tjänst. Du kommer att jobba dagar och kvällar på fast rullande schema. Möjlighet till bemanningsansvar och mer tid finns vid intresse. Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kundrådgivare i Stockholm
Hirely AB
Kundtjänstpersonal

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi två medarbetare som tillsammans täcker ett behov på 60 % vardera (eller eventuellt en person på 100 %). Uppdraget startar den 18 augusti 2025 och pågår till 31 januari 2026. Det passar utmärkt för dig som exempelvis är student och vill kombinera studier med arbete, eller för dig som söker ett deltidsuppdrag inom kundservice. Arbetsbeskrivning Som kundrådgivare kommer du att: - Hantera inkommande supportärenden via telefon och mail. - Hjälpa banker, företagskunder och myndigheter med frågor om företagets produkter och tjänster. - Arbeta med ärenden kopplade till betalningar – såsom in- och utbetalningar – samt ge rådgivning vid implementering och användning av tjänster. - Du blir en del av ett team med cirka 15 kollegor där ni tillsammans ansvarar för att ge kunderna en förstklassig upplevelse. Vi söker dig som: - Är serviceinriktad, lösningsorienterad och noggrann. - Trivs både med att jobba i team och självständigt. - Har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. - Är självgående och tycker om att ta ansvar. Krav: - Minst gymnasieutbildning. - Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande: - Tidigare erfarenhet av kundservice. - Erfarenhet från bank- eller finanssektorn. - God systemvana. Vill du vara med och göra skillnad i den svenska betalmarknaden? Ansök idag! Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025