Postdoktor inom Strömningsmekaniska beräkningar
Kungliga Tekniska Högskolan
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter gäller utveckling av programvara och simuleringar av turbulent strömning i turbomaskiner. Projektet kommer att innefatta arbete inom projekt där koden Neko används.  Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932 Kvalifikationer Krav - Avlagd doktorsexamen inom strömningsmekanik eller utländsk examen som bedöms motsvara en doktorsexamen. Detta behörighetskrav ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. - Utmärkt akademisk meritlista - Väl utvecklade analytiska färdigheter och färdigheter i problemlösning - Förmåga att arbeta självständigt - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är nödvändiga för att publicera och presentera forskningsresultat i internationella konferenser och tidskrifter. Meriterande - Vid sista ansökningsdag högst tre år sedan doktorsexamen eller en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen avlades. - Det är meriterande om den sökande har kvalifikationer inom beräkningsmässig strömningsmekanik. - Pedagogisk förmåga - Samarbetsförmåga - Medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898 Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska innehålla följande:  - CV inklusive relevanta professionella erfarenheter och kunskaper. - Kopior av examensbevis och betyg från dina tidigare universitetsstudier. Översättningar till engelska eller svenska om originaldokumenten inte är utfärdade på ett av dessa språk. - Kortfattad redogörelse om varför du vill bedriva forskning, om dina akademiska intressen och hur relaterar de till dina tidigare studier och framtida mål; max 2 sidor lång. - Representativa publikationer eller tekniska rapporter: Dokument inte längre än 10 sidor vardera. För längre dokument (t.ex. avhandlingar), bifoga en sammanfattning (abstract) och en webblänk till den fullständiga texten. - Ett rekommendationsbrev  Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare, dock längst två år En https://www.arbetsgivarverket.se/globalassets/arbetsgivarverket/avtal-och-skrifter/avtal/avtal-om-tidsbegransad-anstallning-som-postdoktor/avtal-om-tidsbegransad-anstallning-som-postdoktor-2021-11-19.pdf är en tidsbegränsad meriteringsanställning med huvudinriktning mot forskning avsedd som ett första karriärsteg efter disputation. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Data Warehouse Engineer within Swedbank Sweden
Swedbank AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Do you have a passion for Datawarehouse and are ready to take on new challenges? In Swedbank you have the opportunity to: Be part of a skilled organization offering unique opportunities for growth and learning. Work in Group Data Analytics & AI. Belong to an agile team where focus is to work with development initiatives. What is needed in this role: Bachelor's or master's degree in computer science, computer engineering, mathematics, or a related field.  Proven work experience within BI/Data warehousing area. Proficient in SQL Development.  Experience of Teradata, Mainframe, ETL tools such as Informatica. Experience with data modeling tools like Erwin is considered advantageous.  Knowledge from Snowflake or Databricks will also be seen as valuable. Being a strong team player with the ability to communicate, contribute, and make decisions. Possessing an analytical and curious mindset with a relentless willingness to learn and seek improvements.  Experience of agile ways of working. Having experience working with the SAFe framework is considered an advantage. With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development. Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society. An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities. A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role. Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance. "Join our team and...become part of an international team of professional colleagues, who work together to deliver challenging projects, maximize customer satisfaction and contribute to Swedbank's position in society."- Peder Gustavsson, your future manager. We look forward to receiving your application by 2025-07-11. We work with continuous selection, which means that the position may be filled before the application deadline. Location: Stockholm Sundbyberg or Umeå Recruiting manager:  Peder Gustavsson We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid #LI-MA1

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Redovisningsekonom för implementering av gemensamt ekonomisystem och suppor

Bli en del av världens största humanitära rörelse Röda Korset är världens största humanitära rörelse och finns i 191 länder. När katastrofen slår till är vi redan på plats för att hjälpa utsatta människor, inte minst tack vare 16 miljoner volontärer. Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta. Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar – i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld! Redovisningsekonom för implementering av gemensamt ekonomisystem och support till våra lokalföreningar Bakgrund: Det är frivilligt engagerade medmänniskor som i våra cirka 300 lokalföreningar, kretsar, bedriver en stor del av vår inhemska verksamhet inom Svenska Röda Korset. Redovisningsekonomernas roll är att stödja våra kassörer och revisorer i kretsarna så att dessa självständigt kan utföra den ekonomiska administrationen. I rollen ingår också att förmedla kunskap i redovisnings- och skattefrågor. Röda Korset har beslutat att upphandla och implementera ett gemensamt ekonomi- och rapporteringssystem för kretsarna, vilket ingår i en större pågående digital satsning för att öka den digitala kompetensen. Detta är ett flerårigt projekt med uppstart under hösten 2025 där implementering av kretsar i det nya systemet i anpassad takt genomförs under åren 2026–2028. Om tjänsten Redovisningsekonomen kommer tillsammans med ytterligare projektanställd redovisningsekonom ingå i projektgruppen för det kretsgemensamma ekonomisystemet. Ni kommer tillsammans med en styrgrupp, projektledare och andra intressenter i organisationen driva projektet. Efter implementeringsfasen kommer rollen successivt att övergå till en mer rådgivande och stöttande roll till kretsarna i hantering av deras ekonomi, att analysera insamlad ekonomiska data från kretsar och att utbilda kretskassörer i den gemensamma ekonomiska modellen och i det gemensamma ekonomisystemet. I rollen ingår även att vara primär kontaktperson till systemleverantören från ekonomienheten och att administrera förändringar i systemet. De redovisningsekonomer som arbetar gentemot kretsarna förväntas samarbeta och stötta varandra i arbetsuppgifterna även om huvudfokus i respektive roll skiljer sig åt något. Det kan även ingå att deltaga och vara back-up inom andra arbetsuppgifter på ekonomienheten. Totalt är vi drygt 400 anställda tjänstepersoner i centralorganisationen, fördelat på fyra kontor i landet. Dina huvudsakliga ansvarsområden • Inför upphandling av systemet – utforma en detaljerad kravspecifikation av ekonomisystem med hänsyn till systemets olika intressenter och den effekt- och behovskartläggning som redan är genomförd. • Vara delaktig i upphandling och utvärdering av systemleverantörer. • Vara ekonomienhetens primära kontaktperson gentemot vald systemleverantör. • Implementera ekonomisystemet hos kretsar. • Administrera förändringar och bygga rapporter i ekonomisystemet. • Planera och genomföra utbildningar och tematräffar för kretsarnas kassörer i vår gemensamma ekonomiska modell och i ekonomisystemet. • Visualisera och analysera kretsdata med särskild fokus inom olika riskområden. Detta är en bred tjänst med stor kontaktyta både i tjänstepersonorganisationen och med kassörer i kretsarna. Redovisningsekonomen är en del av ekonomienheten bestående av 9 medarbetare och ekonomichef. Om dig • Du har en akademisk examen inom ekonomi med flera års erfarenhet av arbete med redovisning och bokslut. • Goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Word, PowerPoint) • Tidigare erfarenhet från implementering av ekonomisystem där du gärna haft en super-user roll i systemet. • Du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är en självständig och pedagogisk person som kan förmedla information till intressenter med varierande kunskapsnivåer inom det ekonomiska området. I projektet är det viktigt att ha ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt och struktur för att kunna prioritera. Självfallet delar du Röda Korsets humanitära värderingar. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor på Lindhagensgatan i Stockholm. Eventuellt kan även placeringsort vara vid något av våra andra kontor (Malmö, Göteborg, Umeå). Vi tillämpar målstyrd arbetstid och flexibelt arbete som innebär att du har möjlighet att arbeta från annan plats upp till två dagar i veckan utifrån verksamhetens förutsättningar och i samråd med din chef. I tjänsten förekommer visst arbete under kväll/helg och resor inom Sverige. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Start enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi Vi välkomnar din ansökan senast 3 augusti, men skicka den gärna snarast då urval kan komma att ske löpande. Välkommen att kontakta rekryterande chef Merja Paska på [email protected] om du har frågor om tjänsten. Svenska Röda Korset strävar efter att vara en inkluderande organisation med medarbetare som bidrar till mångfald i både perspektiv, erfarenhet och bakgrund. Vi tror att det gör oss mer relevanta. Därför rekryterar vi gärna personer som har olika etnisk och social bakgrund, könsidentitet- och uttryck, tro, ålder, funktionsvariationer och sexuell läggning. Vår rekryteringsprocess startar med ett första urval baserat på en upprättad kravprofil och följs sedan av intervjuer och i vissa fall online-tester samt bakgrundskontroll och referenstagning. Då Svenska Röda Korset är med i "Inter-Agency Scheme for the Disclosure of Safeguarding-related Misconduct" för att skydda vår sektor från sexuella övergrepp ställer vi särskilda frågor kring detta till dina referenser. Slutkandidater kan även komma att screenas mot EUs och FNs sanktionslistor. Här hittar du kontaktuppgifter till de fackklubbar som finns representerade hos oss. Du lan också läsa mer om oss som arbetsgivare på vår karriärsida. Vi undanber oss samtal från säljare av rekryteringsrelaterade tjänster.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Redovisningsekonom för implementering av gemensamt ekonomisystem och suppor

Bli en del av världens största humanitära rörelse Röda Korset är världens största humanitära rörelse och finns i 191 länder. När katastrofen slår till är vi redan på plats för att hjälpa utsatta människor, inte minst tack vare 16 miljoner volontärer. Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta. Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar – i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld! Redovisningsekonom för implementering av gemensamt ekonomisystem och support till våra lokalföreningar – projektanställning 2,5–3 år Bakgrund: Det är frivilligt engagerade medmänniskor som i våra cirka 300 lokalföreningar, kretsar, bedriver en stor del av vår inhemska verksamhet inom Svenska Röda Korset. Redovisningsekonomernas roll är att stödja våra kassörer och revisorer i kretsarna så att dessa självständigt kan utföra den ekonomiska administrationen. I rollen ingår också att förmedla kunskap i redovisnings- och skattefrågor. Röda Korset har beslutat att upphandla och implementera ett gemensamt ekonomi- och rapporteringssystem för kretsarna, vilket ingår i en större pågående digital satsning för att öka den digitala kompetensen. Detta är ett flerårigt projekt med uppstart under hösten 2025 där implementering av kretsar i det nya systemet i anpassad takt genomförs under åren 2026–2028. Om tjänsten Du kommer tillsammans med en ytterligare redovisningsekonom att ingå i projektgruppen för det kretsgemensamma ekonomisystemet. Ni kommer tillsammans med en styrgrupp, projektledare och andra intressenter i organisationen driva projektet. I rollen ingår även att utbilda kretskassörer i den gemensamma ekonomiska modellen och i det gemensamma ekonomisystemet samt att administrera förändringar i systemet. De tre redovisningsekonomer som arbetar gentemot kretsarna förväntas samarbeta och stötta varandra i arbetsuppgifterna även om huvudfokus i respektive roll skiljer sig åt något. Det kan även ingå att deltaga och vara back-up inom andra arbetsuppgifter på ekonomienheten. Totalt är vi drygt 400 anställda tjänstepersoner i centralorganisationen, fördelat på fyra kontor i landet. Dina huvudsakliga ansvarsområden • Inför upphandling av systemet – vara delaktig i att utforma en detaljerad kravspecifikation av ekonomisystem med hänsyn till systemets olika intressenter och den effekt- och behovskartläggning som redan är genomförd. • Vara delaktig i upphandling och utvärdering av systemleverantörer. • Implementera valt ekonomisystem hos kretsar. • Administrera förändringar och bygga rapporter i ekonomisystemet. • Planera och genomföra utbildningar och tematräffar för kretsarnas kassörer i vår gemensamma ekonomiska modell och i ekonomisystemet. Detta är en bred tjänst med stor kontaktyta både i tjänstepersonorganisationen och med kassörer i kretsarna. Redovisningsekonomen är en del av ekonomienheten bestående av 9 medarbetare och ekonomichef. Om dig • Du har en akademisk examen inom ekonomi med flera års erfarenhet av arbete med redovisning och bokslut. • Goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Word, PowerPoint) • Tidigare erfarenhet från implementering av ekonomisystem där du gärna haft en super-user roll i systemet. • Du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är en självständig och pedagogisk person som kan förmedla information till intressenter med varierande kunskapsnivåer inom det ekonomiska området. I projektet är det viktigt att ha ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt och struktur för att kunna prioritera. Självfallet delar du Röda Korsets humanitära värderingar. Övrig information Tjänsten är en projektanställning under 2,5-3 år på heltid med placering på vårt kontor på Lindhagensgatan i Stockholm. Eventuellt kan även placeringsort vara vid något av våra andra kontor (Malmö, Göteborg, Umeå). Vi tillämpar målstyrd arbetstid och flexibelt arbete som innebär att du har möjlighet att arbeta från annan plats upp till två dagar i veckan utifrån verksamhetens förutsättningar och i samråd med din chef. I tjänsten förekommer visst arbete under kväll/helg och resor inom Sverige. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Start enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi Vi välkomnar din ansökan senast 3 augusti, men skicka den gärna snarast då urval kan komma att ske löpande. Välkommen att kontakta rekryterande chef Merja Paska på [email protected] om du har frågor om tjänsten. Svenska Röda Korset strävar efter att vara en inkluderande organisation med medarbetare som bidrar till mångfald i både perspektiv, erfarenhet och bakgrund. Vi tror att det gör oss mer relevanta. Därför rekryterar vi gärna personer som har olika etnisk och social bakgrund, könsidentitet- och uttryck, tro, ålder, funktionsvariationer och sexuell läggning. Vår rekryteringsprocess startar med ett första urval baserat på en upprättad kravprofil och följs sedan av intervjuer och i vissa fall online-tester samt bakgrundskontroll och referenstagning. Då Svenska Röda Korset är med i "Inter-Agency Scheme for the Disclosure of Safeguarding-related Misconduct" för att skydda vår sektor från sexuella övergrepp ställer vi särskilda frågor kring detta till dina referenser. Slutkandidater kan även komma att screenas mot EUs och FNs sanktionslistor. Här hittar du kontaktuppgifter till de fackklubbar som finns representerade hos oss. Du lan också läsa mer om oss som arbetsgivare på vår karriärsida. Vi undanber oss samtal från säljare av rekryteringsrelaterade tjänster.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent på ca 50 % sökes till flicka i Sollentuna
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en engagerad personlig assistent till en av våra kunder i Sollentuna. Tjänsten inleds som timvikariat, med möjlighet till en fast schemarad på cirka 50 % framöver. Start sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Arbetspassen är förlagda enligt följande: Måndag–onsdag kl. 16:30–20:30 (arbetspass på andra vardagar kan förekomma vid behov) Varannan helg, antingen kl. 08:00–14:00 eller kl. 14:00–20:30 OM KUNDEN Vår kund är en glad, busig och aktiv 11-årig flicka som bor i Sollentuna tillsammans med sin familj. Hon har balans- och koordinationssvårigheter samt autism och kommunicerar genom gester, ljud, bilder och tecken som stöd. Du som assistent kommer att stötta henne med bland annat personlig hygien, av- och påklädning, vid måltidssituationer och att utveckla kommunikationen. En viktig del av arbetet är att skapa en aktiv och meningsfull vardag med aktiviteter som hon tycker om. ÄR DU DEN VI SÖKER? Som personlig assistent i detta uppdrag krävs ett genuint intresse för att arbeta med människor. Det är viktigt att vara lyhörd, ansvarsfull, tålmodig och positiv. Vi söker dig med barnasinnet kvar, som kan stimulera till lek och lärande samt engagerar sig i fritidsintressen såsom bad och idrott. Rollen som personlig assistent innebär ett stort ansvar och kräver respekt för både kundens och familjens integritet. Kunden önskar enbart kvinnliga assistenter. KVALIFIKATIONER Goda kunskaper i svenska språket Rökfri Erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning Utdrag från belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning krävs MERITERANDE Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent till barn Erfarenhet av att arbeta med autistiska personer Pedagogisk förmåga Kunskap i TAKK (tecken som alternativ och kompletterande kommunikation) Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!  För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Software Developer to Stockholm
Tech Recruitment i Södermanland AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

To out client in Stockholm we are looking for a Data engineer The company  has embarked on an ambitious transformation journey and is now looking to hire an Automation Engineer to join us. The company is the market leader in pallet inspection with key markets in USA and Europe. Company Background Headquartered in Stockholm SE, with offices in Gothenburg SE and Chicago US, the company develops innovative solutions for examining the structural integrity of pallets in high volume sites such as distribution centers and production plants. Our Goal Claim the position as thought leader in Machine Vision by developing innovative vision solutions that enhances a world class experience. Dedication to details in everything we do, benefit power by data driven innovation. The Spirit of Innovation is our mantra to stay ahead of the game, strech the limits and develop new innovative solutions based on the latest technology. Responsibilities and Mandates Responsible for programming and maintaining our standard software for machines and automation equipment Develop interfaces towards industrial hardware and UI Involved in developing technical solutions and machine concepts from user requirement specification to installed equipment. Contribute, as part of a team with different technical expertise to drive the projects forward with common goals Strong focus on software development Develop complete or part of software frameworks and applications Participate in testing and start-up of finished solutions Participate in second line support of delivered machines You need to be open, communicative and motivated by technical challenges. Requirements Formal Education: e.g. BSc in Engineering or vocational training Experience level: +3 years experience in C++ or Python and HTML programming. Experience in using Git Fluency in professional English Drivers license Knowledge in one of the following areas of expertise, is a strong merit: vision systems, machine learning, robot programming or .NET/C# The Company 40+ employees HQ Stockholm, Sweden, with offices in Gothenburg, Sweden, and Chicago, US Customers in 10 countries Working with some of the most premium brands in the world Customer requests from all over the world Presence in several industries such as Logistics, Food & Beverage, Retail and Warehouse Automation Company Culture A can-do company culture in a flat organization that makes fast decisions in a collaborative and ambitious environment Energized, ambitious, and proactive co-workers Market leading products with a brand you can be proud to represent Welcome with your application

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Staff Manager Front of House Stockholm
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Restaurang- och kökschefer

RA Hospitality förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 25 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen.  Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare? Vill du ha en fot kvar i branschen men samtidigt prova en kontorstjänst? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt växande kontor i Stockholm söker vi nu ytterligare en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår matsal- och receptionsavdelning.  Hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från restaurangbiträden och receptionister till servitörer och hovmästare. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter, galamiddagar och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning, nära kontakt med våra kunder och annan personaladministration. I tjänsten ingår även försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! RA Hospitalitys målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför mycket höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vi lägger stor vikt vid byggandet av relationer både med vår personal och med våra kunder. Vem är du? En naturlig ledare som har lätt för att bygga relationer Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn En problemlösare som ser möjligheter Prestigelös teamspelare som kan hugga in där det behövs God känsla för detaljer, ordning och reda och noggrannhet En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar Trygg och diplomatisk Du har sedan tidigare: Arbetat som Restaurangchef, F&B Manager eller liknande Ett brett kontaktnät inom Stockholms restaurangvärld Gärna erfarenhet av stora banketter och event Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort Vad får du hos oss Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Ett nyrenoverat fräscht kontor med gym för arbetande i huset Detta är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning, heltid, lön enligt överenskommelse. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med någon eller några kvällar i veckan beroende på bokningar och säsong.  Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under mitten av augusti så vänta inte med att skicka in din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Sales Development Representative - Norway
Tendium AB
Företagssäljare

SDR for et raskt voksende B2B SaaS-selskap Kickstarte karrieren din innen SaaS-salg? Hos Tendium har du muligheten til å bli en nøkkelspiller i vårt raskt voksende salgsteam! Som SDR identifiserer du nye forretningsmuligheter og booker møter med potensielle kunder – en avgjørende del av vår fortsatte suksess.. Hos oss vil du jobbe i en bransje der møtebooking er både effektivt og raskt. I tillegg har vi ingen provisjonsgrenser! Primære oppgaver: Å prospektere og identifisere nye selskaper og nøkkelpersoner. Bygge forretningsdialoger med spennende selskaper og generere leads for vårt Account Executive-team. Jobb tett med kolleger for å optimalisere kampanjer og budskap for riktig segment. Vi ser etter deg som: Vi ser etter deg med høy drivkraft og store ambisjoner. Vi tror du er sulten på å lære og utvikle deg innen salgsyrket og har en positiv holdning. Du er motivert av å jobbe mot klare mål, er sosialt utadvendt og får energi av å samhandle med både kunder og kolleger. Vi streber etter å gi deg de beste forutsetningene for å utvikle og nå dine karrieremål, og du vil ha støtte fra 13 erfarne kolleger i salgsteamet og vår salgssjef underveis. Denne rollen er en perfekt mulighet for deg som ønsker å utvikle deg til en dyktig selger! Vi ønsker at du oppfyller følgende: Vant til digitale plattformer og raskt kan tilpasse deg nye verktøy. Snakker og skriver flytende norsk, og har et profesjonelt nivå i engelsk. Bor i Stockholm og omegn. Det er en fordel om du også har: Erfaring med cold calling eller brukte CRM-verktøy som HubSpot. Kunnskaper i finsk/norsk/dansk. Om Tendium Tendium er en AI-drevet scaleup som revolusjonerer offentlige anskaffelser. Vi tilbyr bedrifter en enklere og smartere måte å delta i offentlige anskaffelser på, og hos oss blir du en del av et voksende team med sterke investorer bak oss. Vi er et engasjert, vennlig og åpent team der hvert medlem har rom for å vokse. Du kan lese mer om Tendium og hvordan det er å jobbe hos oss på vår karriereside. Vi tilbyr både deltid og heltid (inntil videre) med 6 måneders prøvetid, fastlønn og provisjon. Dette tilbyr vi deg: Som en del av vårt engasjement for din trivsel og faglige utvikling, er vi glade for å kunne fremheve noen av de sosiale og "myke" fordelene du får som en del av vårt team: Spennende og støttende bedriftskultur: Vi er stolte av å skape en levende og inkluderende kultur som fremmer samarbeid, kreativitet og innovasjon. Sentral beliggenhet i Stockholm: Vårt kontor ligger strategisk til midt i hjertet av Stockholm. Frokost på kontoret: Alle ansatte som jobber fra kontoret har tilgang til gratis frokost hver dag. Afterworks, fester og sosiale aktiviteter: Vi legger stor vekt på å skape en engasjerende og sosial atmosfære, hvor vi ikke bare jobber hardt – vi feirer også våre suksesser og bygger sterke relasjoner i teamet. Tjenestepensjon: Etter at prøvetiden er fullført, blir du en del av vår pensjonsordning. Søknadsprosess Vi ser frem til å motta din søknad! Aktuelle kandidater vil bli bedt om å sende inn to korte videoer før første intervju med vår Head of Sales. For en mer effektiv prosess, kan du gjerne logge inn på Connect-profilen din og legge til referanser når som helst. Du finner mer informasjon om vår rekrutteringsprosess her. Vil du vite mer om kulturen vår og hvordan det er å jobbe i Tendium? Les mer her. Likestilling og inkludering Hos Tendium verdsetter vi ikke bare mangfold – vi feirer det. Vi bygger en arbeidsplass der alle skal føle at de hører til, der stemmen din blir hørt og erfaringene dine blir respektert. Ulike perspektiver gir næring til vår kreativitet og driver innovasjon, og vi er alltid på utkikk etter mennesker som kan tilføre noe nytt til teamet. Hvem du enn er, og hvor du enn kommer fra – vi vil gjerne høre fra deg. La oss forme fremtiden sammen. Klar for neste steg? Velkommen med din søknad! Vi rekrutterer kontinuerlig, så søk så snart som mulig. I første steg vil du bli bedt om å spille inn en video der du forteller oss om deg selv, og en kortere video der vi ber deg presentere Tendium for oss, som om vi var en av dine potensielle kunder.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Gymnasielärare i djurens biologi, djurparksdjur, naturkunskap mm
Animallogos AB
Gymnasielärare

Vi söker en engagerad gymnasielärare i spännande ämnen! Vi söker en lärare i följande ämnen: djurens biologi, naturkunskap, djurparksdjur samt jakt och viltvård. Tjänsten är ett vikariat på 100% med god möjlighet till förlängning och fast tjänst. Vi är ett yrkesgymnasium med fokus på både praktiska ämnen och undervisning i teoretiska och gymnasiegemensamma ämnen. Vi lägger stor vikt vid undervisning som passar våra elever och vid ett relationellt ledarskap i klassrummet. Vem söker vi? Hos oss på Djurgymnasiet Stockholm värdesätter vi en prestigelös arbetsmiljö där vi lär av varandra, delar erfarenheter och stöttar varandra i vårt gemensamma uppdrag. För den här tjänsten behöver du vara en person som är självgående och lösningsorienterad och det är bra om du har tidigare erfarenhet av att vikariera eller har arbetat på andra skolor tidigare. Du behöver vara digitalt kunnig och vara väl bevandrad med digital undervisning och olika system så som schoolsoft mm. Du behöver även ha goda strategier för att möta elever med olika behov och ett pedagogiskt intresse där du kan se och lyfta elevernas styrkor. Om oss Djurgymnasiet Stockholm är en liten och familjär gymnasieskola i Liljeholmen med cirka 300 elever och 56 anställda. Eleverna är 25-30 per klass. Vi erbjuder Naturbruksprogrammet med profilerna Sällskapsdjur och Djursjukvård och arbetar aktivt för att ligga i framkant inom vårt område. Vi har en stark elevhälsa samt heltidsmentorer för att stötta våra elever på bästa sätt. Vår huvudman har även ett hunddagis och en veterinärklinik i anslutning till skolan. Vi arbetar med Google for Education och Schoolsoft för en smidig och modern undervisning. Ansökan OBS: Ansökan är öppen under sommaren, intervjuer sker i början på augusti och du behöver kunna börja senast v 38 den 15/9 -25. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot att höra från dig! Avtalsform: Månadslön. Ferietjänst. Vikariat from och med 7/8 2025 - 16/6 2026 Maila CV och personligt brev till [email protected] OBS: Märk din ansökan i ärendefältet med: Lärare i djurämnen Eventuella frågor om tjänsten besvaras på mail av biträdande rektor, Josefin Thelin: [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
VD till Lejagruppen på Ekerö
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Verkställande direktörer m.fl.

Bli VD för en koncern där affären rullar med full fart varje dag – på hjul, band och via medarbetarnas driv. Lejagruppen söker en ny ledare som vill ta ansvar för nästa steg. Med placering på Ekerö blir du en nyckelperson i att driva verksamheten framåt – tillsammans med styrelsen, delägarna och personalen; Det som vi kallar för Laget Leja! Om Leja Verksamheten har varit en naturlig del av Ekerö ända sedan 1940-talet – och är idag en etablerad aktör i hela stor-Stockholm. Lejagruppen består av åtta bolag, som är verksamma inom fyra affärsområden: Transport, åkeri, markentreprenad och fastigheter. Bolaget byggdes från början som ett kooperativ av enbilsåkare. Idag har vi 47 småföretag som delägare, vilka även ingår som tjänsteutförare inom Leja Schakt och Transport. Den sammanlagda personalstyrkan inom koncernen (delägare, operatörer, chaufförer och administratörer) består av cirka 200 personer. De åtta bolagen är organisatoriskt sammanflätade, vilket ger många stordriftsfördelar. Genom hela vår verksamhet är kvalitet, hållbarhet, säkerhet och miljötänk grundläggande ledstjärnor. Ditt uppdrag Du ansvarar för att driva en effektiv, säker och lönsam drift. Självfallet är det som VD viktigt att optimera affären. Du förväntas också utveckla verksamheten i stort, skapa effektiva strukturer, formulera tydliga målsättningar framåt och skapa rätt förutsättningar för att nå dem. Detta är en både strategisk och operativ roll, i vilken du är nära personal, utförare, kunder – och våra 47 delägare. Du har även en viktig roll i att leda ledningsgruppen, och därtill i att ha det övergripande ansvaret för personal och för den vardagliga arbetsgången. Du är inte rädd för att kliva in där det behövs, oavsett om det handlar om planering, problemlösning eller relationsbygge. Rollen omfattar huvudsakligen: Ledarskap och personalansvar. Affärsutveckling, verksamhetsanalys och strategi. Försäljningsbudget, kostnadsbudget och resultat. Strategiskt och operativt arbete kring tillväxt, lönsamhet och organisation.  Vem vi söker Vi söker dig som är en naturlig ledare; tydlig, karismatisk, prestigelös – och närvarande. En som brinner för sitt uppdrag. Du har erfarenhet från branschen och trivs i en operativ roll. Du bygger struktur, får med dig folk och skapar engagemang i vardagen. Du är lösningsorienterad, pragmatisk och har lätt för att växla mellan detaljer och helhet. Relationer, ordning och långsiktighet är en självklar del av ditt arbetssätt. Du leder med förtroende, omfamnar personalen, bygger laganda och sätter tonen för en kultur där alla tar ansvar och bidrar till Laget Leja. Följande kvalifikationer efterfrågar vi: Högskoleutbildning inom bygg, teknik, ekonomi eller motsvarande – alternativt dokumenterad erfarenhet från branschen, i ledande roll. Minst fem års erfarenhet av ledarskap, gärna i roller som VD, affärsområdeschef, enhetschef eller motsvarande. Gedigen erfarenhet från entreprenad-, bygg-, anläggnings- eller transportbranschen. Att tidigare ha opererat i en större verksamhet, och vana av att organisera strukturerade arbetsmiljöer. God förståelse för anläggningsbranschen och branschspecifika frågor, såsom bland annat kalkylering, projektuppföljning och entreprenadjuridik. Erfarenhet av att leda både egen personal och underentreprenörer. God affärsmässig förståelse och trygghet i att arbeta med budget, resultat och uppföljning. Kännedom om offentlig upphandling (LOU) och erfarenhet av offentliga beställare är meriterande. B-körkort.  Det här erbjuder vi till dig Hos oss blir du en del av Laget Leja – en arbetsplats där stolthet, gemenskap och kundfokus genomsyrar allt vi gör. Du kliver in i ett etablerat bolag med starkt varumärke, stabil ekonomi och ett väl fungerande nätverk av lojala kunder och delägare. Vi erbjuder: Ett ledaruppdrag med stort ansvar och möjlighet att påverka företagets strategiska framtid. En kultur präglad av samarbete, yrkesstolthet och hög trivsel. Möjlighet att utveckla både verksamhet och medarbetare i ett bolag med tydliga tillväxtambitioner. Konkurrenskraftig lön och marknadsmässiga villkor. Vill du veta mer om oss? Besök vår hemsida :  Klicka här för att läsa mer om Lejagruppen! Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av firman Isaksson Rekrytering, för Lejagruppens räkning. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Ira Isaksson på telefonnummer 070-485 75 59 eller [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag den 17 augusti 2025. Tjänsten söks rent formellt på Isakssons hemsida. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi ser fram emot din ansökan!  Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025