Servicetekniker till Sorma
Bravura Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du en person med stort tekniskt intresse och trivs i en roll med frihet under ansvar? Gillar du att arbeta varierat och med mycket kundkontakt? I rollen som servicetekniker hos Sorma erbjuds du en självgående och omväxlande roll. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sorma.  Om företaget Sorma Sverige AB startade år 2007 och har sedan dess utvecklats till en ledande leverantör av städmaskiner med starka varumärken. Huvudkontoret finns i Solna och sedan några år tillbaka har vi också lokalkontor i Norrköping och Norberg. Sorma arbetar mycket med hållbarhet och erbjuder ett brett sortiment av städmaskiner och marknadsledande miljötekniker. I deras erbjudande ingår allt från installation och utbildning till service och reservdelar. Arbetsuppgifter Som servicetekniker på Sorma är dina dagar omväxlande och arbetsuppgifterna innefattar reparation samt förebyggande underhållsservice på batteri- och dieseldrivna städmaskiner. Arbetet är varierande och innebär främst uppdrag inom Mälardalen, men resor med övernattning utanför regionen kan förekomma vid behov. Eftersom merparten av jobben utförs på plats hos kund så innebär rollen mycket kundkontakt. Du får tillgång till en egen servicebil och utgår hemifrån på morgonen och åker direkt ut till kund. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning Tidigare erfarenhet av arbete som reparatör, montör eller liknande Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska B-körkort Erfarenhet av el- eller mekanik samt innehav av utökat körkort ses som meriterande För att trivas i rollen tycker du om att arbeta självständigt med varierade arbetsdagar. Vidare har du ett tekniskt intresse och är en person som tar stort ägandeskap över ditt arbete. Du är noggrann och har förmågan att skapa struktur bland dina arbetsuppgifter. Du trivs och är bekväm med att själv styra över dina dagar och kan prioritera rätt saker. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt förstår du vikten av god kommunikation, uppskattar att hjälpa andra och sätter alltid kunden i fokus. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Personlig assistent på 60-70% sökes till 7-åring i Alvik!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras.  Du kommer få möjlighet till betald pedagogisk utbildning samt workshops för att stärka ditt pedagogiska arbete. Du kommer även få lära dig att arbeta med teckenspråk. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en 7-åring bosatt i Alvik Är en utåtriktad, kommunikativ och samarbetsvillig person Har intresse för lärande och pedagogik Har god fysik för att utföra förflyttningar Har goda kunskaper i svenska Är rökfri Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av att arbeta med barn Har erfarenhet av TAKK eller teckenspråk Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 60-70%. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid. Arbetstiderna kommer vara förlagda enligt följande: Tisdag, onsdag, torsdag kl. 13.30-22.30 Under juli och halva augusti kommer arbetstiderna vara kl. 9-17, tre vardagar/vecka. Fr.o.m. 19 augusti och framåt kommer du jobba enligt tiderna ovan. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Önskat startdatum är 1 juli, innan dess kommer du erbjudas bredvidgång. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Amanda Finnhult [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sjuksköterskor till psykiatrisk akutmottagning, natt + natt/dag/kväll
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du en driven, flexibel och engagerad sjuksköterska och vill jobba inom akutpsykiatrin? Tycker du om att ha kontakt med både patienter och närstående och vill utvecklas inom ditt yrkesområde? Kom och jobba med oss där en dag är aldrig den andra lik! Vi söker två sjuksköterskor till vår psykiatriska akutmottagning vid Norra Stockholms psykiatri, NSP. Vi håller till i S:t Görans sjukhusområde och är den enda psykiatriska akutmottagningen i Stockholms län. Vårt uppdrag är att erbjuda högspecialiserad psykiatrisk vård för hela Stockholms län. Vi svarar för akut omhändertagande alla tider på dygnet. Mottagningen har cirka 21 000 besök per år. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på psykiatriska akutmottagningen är du en arbetsledare som kan ta ansvar för patientsamtal, triagering enligt Psyk RETTS, kontakt med närstående, läkemedelshantering samt dokumentation i TakeCare. I arbetet ingår även samarbete med berörda yrkeskategorier på akutmottagningen, med vårdgrannar och andra intressenter, som exempelvis polis, ambulans, kriminalvården, migrationsverket, andra vårdinstanser m.m. Arbetet inom psykiatrin utvecklas kontinuerligt och NSP strävar hela tiden efter moderna och innovativa arbetssätt. Därför är delaktighet i avdelningarnas kvalitets- och utvecklingsarbete en självklarhet för våra medarbetare. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av psykiatri. Förmågan att arbetsleda, samarbeta, prioritera och vara flexibel och snabbt kunna ändra arbetstempo är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tjänst 1: Heltid natt. Tjänst 2: 50% natt och 50% dag, kväll och helg. Individuellt schema.  Vi kan erbjuda dig: - Kompetensutveckling - Flextid - Fri sjukvård i öppenvård - Friskvårdsbidrag (5000 kr/år) Vid information om tjänsten kontakta: Mikaela Abrahamsson, Enhetschef [email protected] Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Projektledare till uppdrag
Socialstyrelsen
Statistiker

Har du intresse för dataförsörjning till forskning, statistik och innovation på nationell eller internationell nivå? Vill du vara med och etablera Sveriges nya organ för tillgängliggörandet av hälsodata? Vi söker nu en erfaren projektledare som är entusiastisk inför de möjligheter som EU-förordningen om ett europeiskt hälsodataområde (EHDS) innebär för sekundäranvändningen av hälsodata. Om tjänsten EHDS innebär att ett nytt system för tillgängliggörandet av hälsodata för forskning, statistik, beslutsfattande och innovation ska införas i varje medlemsland inom EU. Socialstyrelsen har fått regeringens uppdrag att förbereda oss för rollen som det nya nationella organet för tillgång till hälsodata (HDAB). Det innebär att vi kommer organisera och leda en förändring på nationell nivå som påverkar en bred grupp aktörer inom hälsodatasektorn. I rollen som projektledare kommer du vara en central person i arbetet med myndighetens förberedelser för det nya uppdraget och utgöra länken mellan samverkan med andra berörda nationella aktörer och de interna arbetsgrupperna för olika delprojekt. Det är en fördel om du har kunskap om hälsodataområdet i Sverige, och om EHDS. Tjänsten är placerad på Avdelningen för register och statistik och Enheten för samordning och utredning för register. Enhetens uppdrag är att stödja och samordna registerverksamheten i stora och omfattande utvecklingsfrågor. Förutom förberedelserna för EHDS så utreder vi konsekvenserna av förändrad lagstiftning på dataområdet, samordnar uppföljningen av registerkvaliteten samt utvecklar nya arbetssätt i förvaltningen av myndighetens register. Om dig För att göra ett bra jobb i denna roll behöver du vara kommunikativ i relation till kollegor och samarbetspartners och ha god samarbetsförmåga. Uppdraget kräver att du är initiativtagande, samarbetsinriktad och trygg med att leda i förändring. Du gillar att arbeta med stora utvecklingsprojekt och du är kreativ i ditt angreppssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har • examen inom epidemiologi, medicin, statsvetenskap eller inom ett område som Socialstyrelsen bedömer är relevant för tjänsten • dokumenterad ledarskaputbildning, exempelvis projektledarutbildning • flerårig erfarenhet av arbete som projektledare • erfarenhet av att ha projektlett minst ett större utvecklingsprojekt • erfarenhet av arbete med olika typer av hälsodata för forskning, statistik eller analys i Sverige • god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga på svenska och engelska.  Vi ser det som meriterande om du har • kännedom om EHDS • kännedom om annan relevant EU-lagstiftning (t ex GDPR, Data Act, Data Governance Act, AI-Act, Interoperable Europe Act) • erfarenhet av arbete i relevanta EU-sammanhang • erfarenhet av att använda tjänstedesign eller metoder för innovationsarbete • erfarenhet av utvecklingsprojekt med krav på IT utveckling. Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på avdelningen för register och statistik, på enheten för samordning och utredning av register. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del i urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. Vi använder inte personliga brev vid urvalet, utan du ska endast bifoga ditt CV. Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta enhetschef Sofia Asp [email protected] tom den 2 juli. Vänligen notera att vi inte är tillgängliga för frågor under semesterperioden i juli och att urvalet påbörjas i augusti. Facklig företrädare för SACO-S är Isabelle Ålander, [email protected] Facklig företrädare för ST/OFR är Anders Nordlund, [email protected] Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00. Har du skyddad identitet? Kontakta [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 19 juli 2025.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kille i Bagarmossen söker personliga assistenter
Bonzi Personligt Stöd AB
Personliga assistenter

På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nu dig  som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie hos vår kund som bor i Bagarmossen. Du behöver vara flexibel till att arbeta varierande arbetstider främst dag och kväll vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex semester eller sjukdom. Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft kan förekomma vid förflyttningar Följa med på aktiviteter Tjänsten innebär varierande arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 07.00-15.00 Kl. 11.00-19.00 Kl. 15.00-21.00 Kl 09.00-18.00(helger) Kl. 12.00-21.00 (helger) Kl. 21.00-08.30 ( vaken natt vardagar) Kl. 21.00-10.00 (vaken natt helger) Om kunden Kunden är en man i 25-års åldern med stort intresse för musik, konserter, åka på utflykter och att träna . Han behöver din hjälp i sin vardag då han har Autism och Cp-skada Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt pålitlig .Du är en bra lagspelare eftersom vår kund har dubbelassistans dag och kväll. Du kan inte vara allergisk det finns pälsdjur i hemmet. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Meriterande är om du har: Erfarenhet inom kommunikationsstöd Yrkesmässig erfarenhet av att arbete som personlig assistent Yrkesmässig erfarenhet av kundens funktionsvariation Kreativ och estetisk lagd Krav: Fysisk stark då manuella förflyttningar förekommer Ej allergisk mot pälsdjur Flytande svenska i tal och förståelse Omfattning: 2 vikarier vid behov  Tillträde: Intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd:  Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även  du som har rätt till  någon form av anställningsstöd  genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans,  ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Info Center Service Specialist to Stockholm School of Economics
Handelshögskolan i Stockholm
Planerare och utredare m.fl.

The Education Office (EdO) is one of the Professional Services units at SSE. We are currently 57 staff members working in EdO. We function as a hub in the SSE journey. We provide and develop professional academic support for all stakeholders and students (BSc, MSc, PhD) during their SSE journey. It includes assessment, program management, scholarships, international collaborations, and quality measurements, academic support, central course and exam coordination, degrees, and certificates. We offer you A diverse role at one of the top business schools in Europe with ambitious students and staff in a very dynamic academic environment. This position emphasizes the importance of having close ties to students and faculty, while also playing a key role in developing our Info Center to its fullest potential. You will operate in an international environment where no day is the same and where you will get the opportunity to learn and grow.  The role We are seeking a dedicated and proactive Service Specialist to join our Info center team that is a part of Education Office. In this role, you will play a key part in providing outstanding support and developing our internal and external services at Info center. You will work primarily in our Info Center, where you will assist people with their inquiries, while also supporting other teams within Education Office to ensure smooth operations. You will be an important part of strengthening the brand of the Stockholm School of Economics.  Key responsibilities: - Providing exceptional service and support to students and visitors through our Info Center. - Handling and administering questions and guiding customers through various channels. - Continuously updating our knowledge management system in dialogue with different units and stakeholders. - Being the first point of contact for customers, referring students to appropriate contacts within the organization, and issuing certificates. - Collaborate with internal teams to support various departmental needs, offering assistance with projects and tasks as required. Qualifications You are a proactive with a strong customer focus and provide excellent service. You work well both independently and with others and can easily adapt to changing circumstances. You have good communication skills, and you are comfortable handling challenging situations. Attention to detail is essential for this role and you have an interest in how technology can enhance customer service. Requirements: - Experience in customer service and/or being first-line support. - Oral and written fluency in English and Swedish. - Experience in standard computer applications, such as Office 365.  Meritorious: - Previous experience in a similar role in a higher-education environment. - Experience working in environments similar to the SSE Info Center or hotel reception. Terms This is a full-time permanent position, with an initial six months probationary period. We encourage you to apply promptly as we are actively reviewing applications on an ongoing basis.   Please be aware that we conduct background checks on final candidates for this position.   About the Stockholm School of Economics  The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation. Apart from delivering world class education within business and economics, SSE students are trained to be successful decision makers and leaders of the future. https://www.hhs.se/en/about-us/organization/mission-and-vision/ SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs. We strive to have a fair and inclusive recruitment process.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Hjullastare som vill arbeta i Roserberg
Miljonbemanning AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Om kunden: Vår kund arbetar med att skapa ett cirkulärt samhälle på riktigt – ett samhälle där inget går förlorat. Vår kund arbetar med att erbjuda deras kunder kvalitativ hantering av avfall. Dem arbetar med avancerade återvinningsprocesser för om omvandla stora mängder komplext avfall till högkvalitativa återvunna råvaror. Arbetsbeskrivning: Vi letar efter dig som har erfarenhet av att köra hjullastare. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter; främst köra hjullastare, hantera godset på anläggningen, arbeta med att lasta och lossa gods. Du kommer att arbeta med återvining av allt från elektorinikavfall till metal avfall. Du behöver arbeta med ett högt miljö och säkerhetstänk. Det kan förekomma arbete med farligt avfall. Arbetsuppgifter: Erfarenhet av att köra hjullastare Arbeta med ett miljö och säkerhetsänk Gods hantering Ansvar för korrekt hantering av återvinningsmatrial Profilen vi eftersöker: Ansvarstagande Självgående hjullastare Högt miljö och säkerhetstänk Kunna hantera flera bollar i luften Krav: Hjullastarkort C2 Truckkort A+B B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska Giltigt ADR- förarintyg Arbetsomfattning och arbetstider: Start: Omgående Arbetstider: 07:00-16:00 Arbetsplats: Rosersberg Lön: Enligt kollektivavtal Om Miljonbemanning Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet. Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål. Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Gör skillnad! Extrajobb för studenter (Södertälje)
Insamlingsstift Läxhjälpen
Övriga utbildare och instruktörer

Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Södertälje till hösten 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Specialist/Överläkare inom endokrinologi
REGION STOCKHOLM
Specialistläkare

Vi söker nu en specialistläkare/Överläkare till centrum för diabetes. Akademiskt specialistcentrum är en verksamhet inom Region Stockholm för patienter med diabetes, reumatiska sjukdomar, MS, Parkinson och obesitas. Inom enheten är forskning, utbildning, utveckling och innovation integrerat i den dagliga vårdverksamheten. I vårt uppdrag ingår att utveckla nya arbetssätt, innovativ användning av medicinsk teknik och e-hälsolösningar, hög patientmedverkan och samverkan med olika vårdgivare och patientföreningar. Vi finns i fina lokaler på Torsplan. Centrum för diabetes är en specialistmottagning/öppenvårdsverksamhet som arbetar med patienter som har diabetes, främst typ 1 diabetes, diabetiska fotsår och även konsultativt stöd för patienter med typ 2, gravida och annan typ av diabetes. Vi söker dig som är nytänkande och tillsammans med oss och patienter med kronisk sjukdom vill utveckla vård, forskning, utbildning och innovation. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är driven och vill utveckla vården för patienter med diabetes genom forskningsarbete, i nätverk tillsammans med patienten. Du kommer att arbeta med både klinisk verksamhet och forskningsprojekt. Kvalifikationer för specialistläkare: Vi söker dig som är legitimerad Specialistläkare/Överläkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har ett intresse för diabetes och verksamhetsutveckling. Specialist i relevant huvudspecialitet och (i förekommande fall) gren- eller tilläggsspecialitet Erfarenhet av akademisk forskning, innovationsarbete och undervisning är meriterande. Kvalifikationer som överläkare: Specialist i relevant huvudspecialitet och (i förekommande fall) gren- eller tilläggsspecialitet Minst fem års tjänstgöring inom specialiteten efter erhållen specialistkompetens Eget medicinskt eller administrativt ansvarsområde (exempelvis uppdrag för kunskapsstyrningen, samordnande processägare, studierektor, ST-läkarchef, medicinskt ansvarig för vårdenhet) samt dokumenterade ledaregenskaper. Därutöver minst två av följande: Dokumenterade vetenskapliga meriter (licentiatexamen, medicine doktorsexamen, docentur eller motsvarande)  Särskild klinisk skicklighet (exempelvis godkänd specialistexamen, minst 3 års tjänstgöring i överordnad position, klinisk spetskompetens, utvecklat klinisk metodik, vårdprocessägare) Dokumenterad pedagogisk skicklighet (flerårig undervisning på universitets-/högskolenivå, pedagogiskt utvecklingsarbete, eller motsvarande) Särskild administrativ kompetens och erfarenhet (klinikstudieledarskap, ansvar för samverkan med t ex beställare, erfarenhet av organisationsutveckling, eller motsvarande). Personliga egenskaper Du har en positiv inställning till arbetet, patienterna och arbetskamraterna. Du kan arbeta både självständigt och i team och har lätt att anpassa dig till nya omständigheter. Du har en positiv inställning till forskning och utbildning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Heltid, 40h/veckan tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid 8:00-16:30 måndag-fredag. Övrig information Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.  Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
JENSEN grundskola Långholmen söker lärare i matematik
Jensen Education AB
Grundskollärare

JENSEN grundskola Långholmen är en liten och familjär skola belägen i centrala Stockholm på natursköna Långholmen. Vi erbjuder plats för elever i åk 6-9. Vi söker nu en lärare i matematik som vill bli en del av vårt framgångsrika team! JENSENs utbildningskoncept "Träning för verkligheten" genomsyrar all verksamhet. Vi är en arbetsplats med stark företagskultur där ordning och reda, hälsoprofil, formell dresscode och studiero är centrala begrepp. Vi kan erbjuda en stark teamkänsla med medarbetare som trivs och tar ansvar för helheten.  Bildning är målet. Vi fokuserar mycket på att utveckla elevernas förmågor inom läsning, skrivande och matematik. Vi undervisar för att våra elever ska nå en mycket hög kunskapsnivå och utveckla sitt eget tänkande. För oss är det självklart att läraren är ledare i klassrummet och vi har höga positiva förväntningar på disciplin och elevernas uppförande. På JENSEN grundskola har vi stort fokus på kvalitet, vilket bekräftas i de kvalitetsgranskningar vi fått från Skolinspektionen. Vi är stolta över våra mycket höga resultat gällande bl.a. medarbetarnöjdhet, chefsbetyg och rekommendationer.  På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 93% oss som arbetsplats. Kvalifikationer Vi söker dig som har behörighet att undervisa i aktuellt ämne. Som person har du, precis som vi, ett stort engagemang för att utvecklas. Du skapar inspirerande undervisning och trygghet i dina grupper. Du är strukturerad, drivande och en tydlig ledare i klassrummet. I våra rekryteringar läggs stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med startdatum den 6 augusti 2025. För den här tjänsten tillämpar vi ferietjänst och sex månader provanställning. Tjänsten kan bli en förstelärartjänst.  Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt kan tyvärr ej behandlas. Urval sker löpande, därför vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt.  Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra ett test (Matrigma). Testlänk skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testet direkt efter att du har genomfört det. Inom grundskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten kan hämtas på polisens hemsida. Beställ ditt utdrag redan idag, det tar upp till 14 dagar att få utdraget. Kontaktuppgifter  Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta rektor Julia Brandell på [email protected] eller 0700 90 41 72.  Läs mer om oss på jenseneducation.se  Du kan också följa oss på LinkedIn för att få de senaste uppdateringarna om JENSEN education. JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025