Underwriter till Försvar, industri och medicinteknik
Exportkreditnämnden
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du en driven ekonom med intresse för exportfinansiering, kundrelationer, internationella affärer och finansiell analys? Vill du arbeta i en affärsnära roll i en samhällsviktig verksamhet med världen som arbetsfält? Ta då chansen att bli en del av vårt team Försvar, Industri och medicinteknik på affärsområde Stora företag!          Vi erbjuder dig Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Det här är en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en global miljö. På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 160 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler och säkra exportaffärer och att göra svåra marknader tillgängliga för svenska företag. Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/. Dina framtida arbetsuppgifter Som underwriter arbetar du i en affärsnära roll med spännande och viktiga exportaffärer i en internationell miljö. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar kreditbedömning och kundkontakter vilket kräver självständighet, integritet och gott omdöme i kombination med ett kommersiellt förhållningssätt. I rollen har du daglig kontakt med svenska exportföretag och banker, men även med internationella banker och utländska företag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hantera ansökningar om exportkreditgarantier från företag och banker. En viktig del i arbetet syftar till att bygga relationer och utveckla befintliga kundrelationer men även knyta nya kundkontakter. Rollen innebär vidare att du analyserar risker och strukturerar affären, sätter pris och andra villkor samt presentar förslag till beslut. Du arbetar aktivt med att stödja och ge råd till våra kunder i deras affärsprocess och deltar vid behov i skadeförebyggande arbete. I rollen kan det förekomma resor, främst utomlands men även inrikes. Läs gärna mer om jobbet som Underwriter https://www.ekn.se/om-ekn/jobb/jobba-hos-ekn/jobbet-ar-en-perfekt-mix-av-riskanalys-och-kundrelation/ Ditt framtida team Kundteamet arbetar med exportföretag inom försvarsindustrin, medicin- och industriteknik och är en del av affärsområdet för Stora företag. Teamet, som för närvarande består av 10 medarbetare, arbetar med internationella affärer som varierar i längd och komplexitet och i ett stort antal marknader. Din bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi gärna med inriktning mot finans och/eller redovisning/revision. Du har erfarenhet av kreditriskbedömning och finansieringsfrågor från bank, finansbolag, exportföretag och/eller kreditförsäkringsföretag om minst 2 år. Erfarenhet från att utveckla och underhålla kundrelationer är meriterande. Dina egenskaper Vi söker dig som har ett genuint intresse för exportfinansiering, internationella affärer och finansiell analys. Du har likaså ett stort engagemang och en vilja att aktivt bidra till att utveckla vår verksamhet. Som person är du strukturerad, flexibel och har lätt för att bygga relationer både internt och externt. Du har en mycket god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift och tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i team. Arbetet ställer högra krav på samarbetsförmåga, analytisk förmåga och integritet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Stockholm. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dina svar kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.  Arbetsprover och arbetspsykologiska tester kan komma att tillämpas i rekryteringen. För mer information Vill du veta mer om tjänsten tala med Kristian Orrbeck, gruppchef. Frågor om anställningsvillkor och rekryteringsprocessen besvaras av Josefin Ekman, HR-specialist. Facklig representant är Eva Fahlin Samtliga nås på telefon 08-7880000.  Sista ansökningsdag är den 6:e augusti 2025. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering. Om EKN EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Läkemedelsansvarig
Apoteket AB
Apotekare

Vår dörr öppnar din framtid! Vi letar just nu efter en LMA som vill hjälpa oss att vidga våra vyer, då vi är på väg att ta ett nytt steg i vårt kvalitetsarbete i apoteksgruppen. Våra 2 apotek är väldigt olika vilket utgör en del av charmen och intrigen att jobba hos oss, där tradition och autenticitet blandas med innovation och snabb service. Hos oss finns många möjligheter för dig som värderar kvalitet, patientsäkerhet och omtänksam försäljning. Apoteket Korpen i Gamla stan stammar från 1670-talet och fortsätter fascinera både oss som arbetar där och alla våra besökande turister. Med inredning från 1920-talet är apoteket ett levande museum och skapar på så sätt en helt unik miljö att arbeta och verka i. Apoteket C W Scheele, å sin sida, tillhandahåller som det enda dygnet-runt-öppna apotek i Sverige, utöver traditionell läkemedelsförsörjning som vi ser på alla apotek i landet, bland andra även nationella akutleveranser till sjukvården (med eller utan blåljus) och läkemedelsleveranser till Sveriges ambassader utomlands. Apoteket har av Socialstyrelsen utsetts till beredskapsapotek och distribuerar nationellt ett stort antal antidoter och ormserum vid akuta förgiftningssituationer. I apoteksgruppen kommer du samarbeta med drygt 30 kollegor med många olika uppgifter och kompetensområden. Förutom service till allmänheten (direkt eller med hemleverans) förser vi också vårdenheter, skeppsapotek och specialistkliniker med läkemedel. Till vårt team söker vi nu dig som vill arbeta tillsammans med vår befintliga LMA att ta ansvar för att vi på bästa sätt möter varje individs egen upplevelse av hälsa och välbefinnande - vår dörr är öppen! Om rollenSom en av två läkemedelsansvarig i vår apoteksgrupp Apoteket C W Scheele och Apoteket Korpen, kommer du arbeta tillsammans med dina kollegor för att nå våra mål inom kvalitet, patientsäkerhet och försäljning. Din formella placering som LMA kommer att vara på Apoteket Korpen men i praktiken kommer du även utföra vissa LMA-uppgifter på Apoteket C W Scheele tillsammans med vår befintliga LMA. Tillsammans kommer ni båda agera med engagemang och trovärdighet och hjälpa våra kunder utifrån din farmaceutiska kompetens och expertis. För oss är det viktigt att vi som apoteksgrupp fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder. Till dig som LMA på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan växa och utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra detsamma med dig. Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta kontinuerligt med förbättring av rutiner och processer Genomföra egeninspektion och ge stöd vid genomförande av riskanalys och händelseanalys Vägleda dina kollegor genom att ge stöd vid frågor samt göra säkra farmaceutiska bedömningar Arbeta aktivt med kundmöten och skapa mervärde för våra kunder Hålla dig uppdaterad och påläst om våra kampanjer och nytt sortiment och ge våra kunder professionell service Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare och har arbetat i minst två år som LMA på ett öppenvårdsapotek. Du förstår vikten av det goda kundmötet, har erfarenhet av rådgivande försäljning samtidigt som du värderar och arbetar för att hålla hög standard kvalitetsmässigt. För att vara framgångsrik i rollen som LMA ser vi att du är lösningsorienterad vilket innebär att du agerar på utmaningar som uppstår i din roll men också i verksamheten. Du är noggrann vilket innebär att inga viktiga och avgörande detaljer missas. Som LMA har du god samarbetsförmåga där du aktivt bidrar till att skapa ett välfungerande team och hjälper dina kollegor i gemensamma arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har förmågan att hålla dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor och kan förmedla din kunskap vidare till dina kollegor. Du har mycket goda kunskaper i regelverket för apotek och behärskar svenska flytande både i tal och skrift. Utöver detta har du arbetat minst två år med: Avvikelsehantering med orsaksutredning samt planering och uppföljning av åtgärder Upprättande och revidering av instruktioner i egenkontrollprogrammet Genomförande av egeninspektion samt planering och uppföljning av åtgärder När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet.  Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Apoteket Korpen är öppet vardagar 9-19; lördagar 10-16 och söndagar 11-16. Apoteket C W Scheele håller öppet dygnet runt. Även om Apoteket C W Scheele är ett dygnet-runt-öppet apotek så kommer du främst tjänstgöra dag- och kvällstid med viss helgtjänstgöring. Nattarbete kan förekomma.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
School Counsellor

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Vill du jobba i en internationell miljö med tydlig pedagogisk vision?  Internationella engelska skolan har gjort stor skillnad för våra elever i 30 år. Vi är övertygade om att det är tack vare vårt tydliga etos med engagerade och personal som våra skolor har en miljö där alla arbetar mot gemensamma mål. Vi har en stark kultur som bygger på beprövade rutiner. Hos oss får lärare fokusera på undervisning och lärande. Eleverna står i centrum för allt vi gör, alla elever är dina elever. På Internationella engelska skolan är vi ett team som drar åt samma håll. För att tycka om att jobba hos oss bör du dela vår övertygelse om vikten av tydliga värderingar, kollegialt lärande och gemensamma rutiner och förhållningssätt.    IES är stolta över sina medarbetare och har tagit fram en metod för att skapa en lugn och trygg skolmiljö. Detta gör att våra lärare får mer tid till att dela sin kunskap, både med elever och kollegor .  Tjänsten är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde 20250811 eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas de första 6 månaderna.  Tjänstebeskrivning Arbeta som kurator: Du ingår i ett team med speciallärare, skolsköterska, social pedagog, elevhälsosamordnare och skolledning och du kommer att  jobba runt specifika elever men självständigt när det krävs. Arbetet förläggas över hela skolan (Dvs F-9) så erfarenhet av flera åldersgrupper är meriterande. I elevhälsoteamet är du en aktiv del och arbetar för att föra framåt, både i teamet och gällande hela skolans elevhälsoarbete. Vi söker du som vill vara med och göra skillnad för eleverna i deras livslånga lärande. Vår verksamhet genomsyras av ett positivt synsätt och vi har en stark tilltro till elevernas förmåga. En stark värdegrund och positiv elevsyn är mycket viktig för oss. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att skapa en trygghet, strukturerad, utvecklande och stimulerande lärmiljö för eleverna. Vårt uppdrag är att tillsammans leda och stötta eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är kurator eller socionom. Du har en inställning att alla kan utvecklas och har ett starkt engagemang som bidrar till att motivera eleverna. Vi ser vidare att du har en god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du har en god förmåga att inspirera och utmana eleverna i deras utveckling och lärande. Vi ser slutligen att du är engagerad och positiv samt har ett stort intresse för att lägga en grund för varje elevs framtida val. En stark tro på samarbete som en framgångsfaktor för den pedagogiska utvecklingen, är en självklarhet för dig. Du har en rak och ödmjuk kommunikation med vårdnadshavare och skapar tillitsfulla relationer till elever, vårdnadshavare samt kollegor. Erfarenhet av elevhälsan förebyggande och främjande arbete är också meriterande.   Du bör vara positiv och samarbetsvillig och beredd på att ingå i ett internationellt team.   I din roll kommunicerar du på svenska/engelska, men kollegor emellan talar vi engelska i huvudsak men även svenska. Det gör att du behöver behärska båda språken flytande, både i tal och skrift.  För mer information om vår skola, vänligen se https://engelska.se/our-schools/varmdo/ Vi ser fram emot din ansökan vilken du sänder till [email protected] Glöm inte att bifoga CV, personligt, samt examensbevis. Märk ansökan med ” Kurator 2025 ”. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så skickas i din ansökan redan idag, men observera att återkoppling kan dröja pga sommarsemester. Utdrag ur belastningsregistret uppvisas vid intervjuer.

19 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match!  Nu finns en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket C W Scheele i Stockholm. Hos oss kan du bygga din karriär som farmaceut och lära dig saker inom farmaciområdet som annars skulle vara svårt. Vi söker nu efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som inspirerande farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollen Som farmaceut på Apoteket C W Scheele kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket C W Scheele ligger mitt i Stockholms City, mellan Centralstation och Drottninggatans puls. Vi är Sveriges enda dygnet-runt-öppna apotek och har därför en varierad kundström att möta. Då vi också är Sveriges största apotek kommer du att hantera många olika ärenden som farmaceut, stora som små. Vi är ett team på drygt 30 medarbetare med många olika arbetsuppgifter. Tillsammans tillhandahåller vi service till vårdenheter, hemleverans till privatkunder, distanshandel till både vård och privatpersoner, utrustar skeppsapotek och skickar akutbeställningar med bland annat antidoter till hela Sverige. Vi är även ett elevapotek. Apoteket C W Scheele ingår i samma apoteksgrupp som Apoteket Korpen i Gamla Stan, så arbete på båda enheterna kan bli aktuellt. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär – som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som till exempel läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv Du talar och skriver svenska obehindrat När det känns rätt  Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider, dvs dygnet runt, men med tonvikt på dag-, kväll- och helgtjänstgöring. Nattjänstgöring kan förekomma.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Technical Designer - ARC Raiders
Embark Studios AB
Designer inom spel och digitala medier

We are looking for a Technical Designer to join ARC Raiders game teams here at Embark, a team that is currently numbering ~100 developers. In this role you will be responsible for the technical design work by creating, implementing, and maintaining tools, systems, & other workflows as a bridge between design and code. You will collaborate closely with the Design Director and other Designers of the project, as well as Production leadership helping in articulating and establishing estimates, project scope and timelines. Example of responsibilities  Help design and prove new features by developing prototypes for the design team to experiment with Help identify technical pitfalls and challenges in our designs, offering possible solutions or alternatives Contribute tool and workflow improvement ideas, especially design tools Help design, balance, and tweak our more technical gameplay systems, for example activity spawning or loot distribution Work with other disciplines to help align design intent with non-design pipelines and tech We would love if you have Around 5+ years of experience within technical design making games A good grasp of AAA PvP/PvE gameplay and systems design, including player psychology, UX design, and gameplay mechanics & dynamics Proficiency with the Unreal Engine and experience in scripting and blueprints Knowledge of the UnrealEngine-Angelscript plugin is a big plus, but not required Knowledge of programming languages such as C#, Lua, or Python A creative and curious mind A good knowledge or familiarity with other game making disciplines such as animation, UX, 3D Art, etc. A great creative collaborator in cross disciplinary groups Professional English communication skills At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Söker nu KIA tekniker till kund i Stockholm!
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Bli en del av framtidens bilservice! Nu söker vi en engagerad KIA-tekniker till vår kund i Stockholm. Ta chansen och sök idag! Om tjänstenSom KIA-tekniker kommer du att ingå i ett engagerat verkstadsteam där fokus ligger på service, felsökning och reparation av KIA-fordon. Du hanterar hela processen – från diagnos till färdigställd bil – och bidrar till att upprätthålla hög kundnöjdhet och en positiv laganda. Arbetet innehåller både mekaniska och elektroniska arbetsuppgifter samt avancerad felsökning med moderna diagnosverktyg. Kvalifikationer och kravVi söker dig som har: Fordonsteknisk utbildning, exempelvis från gymnasiets fordonsprogram eller eftergymnasial YH-utbildning inom fordonsteknik. Minst 3 års erfarenhet som fordonstekniker, gärna med erfarenhet av KIA och genomförda märkesutbildningar. Erfarenhet av felsökning, service, elektronik och arbete med diagnossystem för KIA. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av hybrid- eller elbilar och högvoltsutbildning. Personliga egenskaper för framgång i rollen Du är lösningsorienterad och har ett starkt fokus på kundservice. Du arbetar noggrant och strukturerat med stor känsla för kvalitet. Du trivs både i team och att självständigt driva ditt arbete. Du vill utvecklas genom kontinuerlig teknisk utbildning. Därför ska du söka jobbet – detta erbjuder vår kund dig En stabil arbetsgivare som satsar på teknisk utveckling och modern teknik. Tillgång till KIA:s certifierade utbildningar och verktyg. En arbetsmiljö där trivsel, säkerhet och balans mellan arbete och fritid är viktiga faktorer. Goda personalförmåner och kollektivavtal. Är du en erfaren fordonstekniker som brinner för ny teknik och vill jobba med KIA i Stockholm? Då är detta din chans att ta nästa steg i karriären! Ansök redan idag – urval sker löpande! Välkommen med din ansökan! Ansökan och kontaktHar du frågor om tjänsten? Kontakta Karwan via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Om Fordonsakademin Fordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder långsiktiga matchningarmellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen fokuserar vi på hållbara och kvalitetssäkrade bemanningslösningar för branschen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Servicechef till Torell Pump
Asta Agency AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Torell Pump AB är en specialist inom flödesteknik med över 60 års erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa pumpar och vattenbehandlingsutrustning till industri och VA-verk i Sverige och Norge. Torell Pump samarbetar med ledande tillverkare och har sedan starten byggt upp en stark expertis inom sitt område. Förutom försäljning tillhandahåller de även service, reparationer och förebyggande underhåll av kunders utrustning. Sedan 2011 ingår företaget i den börsnoterade koncernen Indutrade. Vi på Asta Agency samarbetar med Torell Pump i denna rekrytering och söker nu en servicechef med placering i Stockholm. Rollen innebär resor inom Sverige och Norge och är en nyckelposition i företagets tillväxt. Du rapporterar direkt till VD. Om tjänstenTorell Pump befinner sig i en expansiv fas och söker en servicechef som ska driva och utveckla företagets serviceverksamhet. Rollen är ny och innebär både operativa och strategiska ansvarsområden, som du är med och formar.  Serviceavdelningen består idag av två servicetekniker med bas på företagets servicecenter i Motala. Som servicechef har du personalansvar för teamet och deltar själv i serviceuppdrag som tekniker. Du arbetar nära säljavdelningen, både i försäljning av service och i större projekt. En viktig del av rollen är att, i nära samarbete med VD, forma en långsiktig plan för serviceverksamhetens tillväxt. Det innebär att utveckla processer, stärka organisationen och identifiera nya affärsmöjligheter. Eftersom Torell Pump har kunder i hela Sverige och Norge, ingår regelbundna resor i tjänsten. Ansvarsområden: Operativt arbete i serviceuppdrag hos kunder Försäljning av service samt samarbete med säljare vid försäljning av större projekt Personalansvar för servicetekniker  Strategisk planering av serviceverksamhetens tillväxt tillsammans med VD  Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och vara med och forma företagets serviceverksamhet i deras tillväxtresa. Förutom en gedigen erfarenhet av pumpservice ställer vi höga krav på dina personliga egenskaper. Som person är du prestigelös och vill utvecklas i samarbete med andra, vilket är viktigt både för dig i din roll som ledare och för organisationen. Du har en god förmåga att arbeta strukturerat och är van att driva ditt arbete självständigt samt ta stort eget ansvar. Även om du inte haft en ledarroll tidigare, söker vi dig med ledaregenskaper som motiveras av att se andra personer växa och utvecklas där du inspirerar både genom handling och ord.  Därtill söker vi dig som har: Gedigen erfarenhet av en roll inom pumpservice Elbehörighet AL, alternativt minst fyra års praktisk erfarenhet från elarbeten, exempelvis som elektriker  Goda kunskaper i svenska och engelska Körkort God system- och datorvana Meriterande:  Kunskaper i styr- och reglerteknik  Kunskaper i tyska  Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 oktober 2025
Dansktalande kundtjänstmedarbetare till Nordic Infucare!
Performiq AB
Kundtjänstpersonal

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du dansktalande pedagogisk & serviceinriktad samt på jakt efter ett varierande och givande arbete inom teknisk support? Vill du vara en del av ett företag som ständigt strävar efter att göra vardagen enklare för människor som lider av kroniska sjukdomar? Då ska du söka tjänsten som Tech Support Agent hos Nordic Infucare! I rollen som Tech Support Agent hos Nordic Infucare kommer du möta flertalet användarunika ärenden och du kommer vara experten på Nordic Infucares produkter. Du blir användarens första support när de har frågor kring deras tekniska utrustning och telefon, mail och digitala webbformulär kommer vara dina främsta arbetsredskap. Under perioder med mindre aktivitet får du använda din lösningsorienterade sida för att utvärdera, optimera och kontinuerligt förbättra processer för att skapa ett effektivare arbetssätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara: - Hantera användarspecifika ärenden över telefon, mail och webbformulär. - Vara Nordic Infucares spjutspets när det kommer till teknisk support. - Ansvara för hela reklamationsflödet. - Ständigt se över och optimera/effektivisera arbetsprocesser. I rollen kommer du hantera supportärenden via telefon och mail vilket ställer höga krav på att du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska, danska & engelska. Personprofil Tjänsten passar dig som har stor ansvarskänsla och trivs med att arbeta på ett strukturerat och självständigt sätt. Du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter och ibland flera åtaganden samtidigt men alltid med en hög kvalitetsnivå. Det är av stor vikt att du som ansöker tycker om att arbeta i team då du och dina kollegor hjälps åt för att lösa dagens uppgifter. Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och som tidigare har arbetat i en liknande roll inom teknisk support. Vi tror att du är inkännande, servicemedveten och kommunikativ med både kollegor och användare. Du är lösningsorienterad och kan prioritera när akuta situationer uppstår samtidigt som du är noggrann och uppskattar vikten av detaljer. För att lyckas i rollen som Tech Support Agent krävs att du har en god teknisk förståelse, besitter goda kunskaper inom Office-paketet samt är nyfiken på att lära dig allt om Nordic Infucares produkter. Du måste även tala flytande svenska, danska och engelska. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som orderadministratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: Augusti 2025. Omfattning: Deltid, ca 2 dagar i veckan. Arbetstid: Enligt överenskommelse måndag till söndag, mellan 7-22, majoriteten av arbetspassen är mellan 8-17 vardagar. Hemarbete möjligt enligt överenskommelse. Plats: Stockholm, Alvik. Sök redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med möjlighet till vidare anställning direkt hos Nordic Infucare. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Oscar Backman på [email protected] PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se Företagspresentation Nordic Infucare är en ledande leverantör av behandling av patienter som lider av kroniska sjukdomar i hemmiljö och bedriver verksamhet i hela Norden. De levererar innovativ medicinteknisk utrustning som tillhandahåller de mest avancerade behandlingsmetoderna, i syfte att förbättra patienternas livskvalitet. De väljer produkter och skapar lösningar som är anpassade till patienternas behov och de nordiska marknadsnormerna.

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Teknisk fastighetsförvaltare till välkänt bolag!
Performiq AB
Fastighetsförvaltare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kliva in i en strategisk roll med stor påverkan i en samhällsviktig verksamhet? Här finns en möjlighet för dig med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning – och som nu vill utvecklas vidare, ta personalansvar och bli en nyckelperson i ett ledningsteam. Vi söker dig som vill bli en del av framtidens hållbara kollektivtrafik. Rollen är placerad i ett nyetablerat trafikområde i Nacka/Värmdö – en expansiv och viktig del av regionen. Här får du inte bara möjlighet att driva och utveckla anläggningar med höga tekniska krav – du blir också en viktig kugge i ett större sammanhang hos en av Sveriges mest välkända aktörer inom kollektivtrafik. Om rollen Vi letar efter en teknisk förvaltare med starkt tekniskt kunnande som vill vara med och säkerställa en hållbar och driftsäker förvaltning. Du kommer att spela en nyckelroll med ansvar för både avancerade tekniska frågor och ledning av projekt, med målet att skapa effektiva och välfungerande anläggningar. Fastigheterna består av bussdepåer med verkstäder, tvätthallar, kontor och tekniska installationer. Du har det övergripande ansvaret för både daglig drift och långsiktiga investeringar. Rollen innebär personalansvar för ett team av fastighetstekniker och du ingår i områdets ledningsgrupp. Ditt uppdrag: • Leda och följa upp tekniskt underhåll, investeringar och utvecklingsprojekt • Driva förbättringsarbete inom energi, drift och teknik – inklusive digitalisering • Planera, upphandla och projektleda renoveringar och nyinvesteringar • Budget- och resultatansvar samt identifiering av affärsmöjligheter • Fungera som central kontaktpunkt mellan teknik, ekonomi, huvudman och leverantörer • Bidra till strategisk fastighetsutveckling i nära samarbete med fastighetschef på huvudkontoret Personprofil Vi söker dig som: • Är prestigelös, lösningsorienterad och har affärsmässigt driv • Har minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning och projektledning • Har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller teknik – gärna med inriktning el eller installation • Har erfarenhet av upphandling och arbete enligt AFF • Är van vid att driva projekt från start till mål • Har god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som samordnare • Har B-körkort Meriterande är flerårig erfarenhet som arbetsledare inom drift och underhåll av komplexa fastigheter samt erfarenhet av energieffektivisering. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Nacka/Värmdö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Individuell lönesättning Varför ska du söka? Det här är en roll för dig som vill ha ett tydligt mandat, ett verksamhetsnära ansvar och arbeta i en bransch där ditt arbete spelar roll – på riktigt. Du kliver in i ett växande område inom ett stort, välkänt och värderingsstyrt bolag som varje dag bidrar till att samhället fungerar. Här finns gott om utvecklingsmöjligheter, ett starkt ledarskap och ett långsiktigt hållbarhetstänk som genomsyrar hela verksamheten. Sök redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti.

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Distriktssköterska/ Sjuksköterska till Valsta VC, Timanställning
REGION STOCKHOLM
Distriktssköterskor

Är du distriktssköterska eller sjuksköterska och vill arbeta som timanställd på vårdcentral? Då har du kommit rätt. Detta är ett mycket varierande arbete utöver det vanliga med möjlighet att påverka våra vårdprocesser. Vill Du vara med och bidra till bättre vård för våra patienter i Valsta?  Om oss: Valsta vårdcentral ingår i Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) som är en av Sveriges största vårdgivare. Tillsammans är vi drygt 11 500 medarbetare. Vi är en av sju vårdcentraler i länet som har asylmottagning och utför hälsoundersökningar för nyanlända på uppdrag av Migrationsverket.  Valsta vårdcentral ligger i sydvästra Märsta i Sigtuna kommun. Det är lätt att ta sig hit både från Stockholm och Uppsala med bil, buss eller tåg. Valsta vårdcentral har drygt 20 medarbetare, ca 4500 listade patienter och BVC med ca 900 inskrivna barn. Vi strävar efter ett långsiktigt, positivt arbete med förbättringar och kvalitet och har goda förutsättningar till fortbildning. Vi är ett glatt och tryggt gäng som kommer från olika delar av världen. Vi är ett härligt team med läkare, psykologer, distriktssköterska, sjuksköterskor och undersköterskor för att skapa en god kontinuitet för våra patienter. Samverkan med övriga vårdaktörer som kommun, anhöriga, förvaret och slutenvården är viktig för oss och tillhör det dagliga arbetet. Du kan läsa mer om oss på Valsta vårdcentral Arbetsuppgifter: Arbetet innebär alla förekommande arbetsuppgifter för distriktssköterska/sjuksköterska på vårdcentral.  Arbetet är mycket varierat med exv. mottagningsarbete, telefonrådgivning, hemsjukvård, asyl.  Du arbetar självständigt och arbetet sker i nära samarbete med andra sköterskor, läkare och flera andra professioner inom hälso- och sjukvården.   Vi arbetar med TeleQ samt journalsystemet TakeCare. Kvalifikationer: Du är minst legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning i öppen hälso- och sjukvård, engagerad och nyfiken. Erfarenhet av journalsystemet TakeCare är meriterande. B-körkort. Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift. Meriterande om du talar flera språk. Anställningsform: Intermittent anställning (Timanställning). Tillträde efter överenskommelse. Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, men som uppskattar nära samarbete med andra yrkesgrupper och som är flexibel. Du är lyhörd och noggrann samt arbetar med ett etiskt och medicinskt förhållningssätt där du känner ansvar för dina patienter, för dina kollegor och för verksamheten. Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025