Åt vår kund söker vi en Controller Uppdragsbeskrivning I ditt uppdrag som controller hos kunden ansvarar du för att stödja chefer i olika ekonomiska processer såsom budgetering, prognostisering, uppföljning, bokslut och analyser. Du ska ha en helhetsbild av ekonomifrågor och arbeta med fokus på verksamheternas behov. Du har ett nära samarbete med controllers, chefer och rektorer för att säkerställa att ekonomiska beslut och åtgärder är välinformerade och strategiska. Redovisningsuppgifter kan även ingå i detta uppdrag, så som balanskontoavstämning, kontering av fakturor, uppbokningar m.m. Du kommer att tillämpa din breda kompetens inom ekonomi för att agera som rådgivare och framställa relevanta underlag för chefer vid strategiska analyser. En viktig del av ditt arbete är att aktivt delta i planerings- och analysprocessen för verksamheten, samt att kommunicera ekonomisk uppföljning på ett tydligt och begripligt sätt för personer utan ekonomisk bakgrund. Din roll kräver därmed både god analytisk förmåga och kommunikationsfärdigheter. Obligatoriska krav Högskoleexamen inom ekonomi Några års erfarenhet av arbete inom controlleruppdraget. Meriterande krav Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance Erfarenhet från kommunal verksamhet och inom barn- och utbildningsfrågor Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med digitala beslutsstödsystem. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Vi söker nu en självständig och erfaren redovisningsekonom till ett långt uppdrag hos ett större internationellt bolag med placering i Solna. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över 12 månader, med start omgående och möjlighet till semester under sommaren. Ansvarsområden Du kommer att arbeta inom en central redovisningsfunktion med fokus på kvalitet, noggrannhet och förbättringsarbete. Rollen innebär ansvar för redovisning enligt IFRS och lokal GAAP, bokslutsarbete, extern revision och finansiell rapportering. Du måste ha tidigare erfarenhet av SAP. • Minst 3–5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i större organisation eller koncern • Obligatorisk erfarenhet av SAP • Goda kunskaper i IFRS och minst en uppsättning lokala redovisningsregler • Relevant akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • God förståelse för IT-baserade rapporteringssystem Personliga egenskaper För att passa i rollen är du proaktiv, lösningsorienterad och trivs i förändring. Du har ett genuint intresse för redovisning, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta – men är också trygg i att arbeta självständigt. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-61.png
Vi söker nu en engagerad distriktssjuksköterska som vill vara med i vårt härliga team och fortsätta bidra till patientarbetet i Aleris ASIH Värmdö. Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt, tar eget ansvar och kan samarbeta i vårt multiprofessionella team Hos oss blir du en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå våra gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och har en mycket fin gemenskap. Om oss Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor, fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Vår verksamhet har stor erfarenhet att bedriva ASIH och idag har vi nio olika ASIH team i Stockholms södra länsdelar. Vi har hög kompetens och ett väl inarbetat arbetssätt, samt driver en väl fungerande palliativ slutenvårdsavdelning med 24 platser som är belägen på Handens Sjukhus. Inom ASIH tar vi hand om svårt sjuka patienter som vårdas i sitt eget hem och behöver avancerade vårdinsatser som annars ges inom slutenvården. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt, oavsett var patienten vårdas. Det omfattar bland annat att vi utifrån patientens egna önskemål och genom hög tillgänglighet dygnet runt, tillhandahåller bästa möjliga symtomkontroll och lindring. Alla i vårt multiprofessionella team har ett nära samarbete med varandra för att tillgodose patienternas behov på bästa möjliga sätt. Vi arbetar personcentrerat och med de 6 S:en som stöd i vårt förhållningssätt. Vi arbetar även aktivt med införande av digitalisering inom sjukvården som videobesök och meddelande mottagning för enheten. I ASIH Värmdö är det högt i tak och vi stöttar varandra i det dagliga arbetet. Hos oss arbetar vi tillsammans, även över gränserna mellan våra ASIH enheter om behov av det uppstår. Vår lokal är belägen i Gustavsbergs centrum med nära avstånd till kollektivtrafik. Rollen I ASIH Värmdö erbjuder vi ett stimulerande arbete i en verksamhet som är specialiserad och ligger i framkant inom området. Som sjuksköterska hos oss får du ta del av en arbetsplats med fina lokaler och med ett mycket gott arbetsklimat. Inom ASIH tar vi hand om svårt sjuka patienter som vårdas i sitt eget hem och behöver avancerade sjukvårdsinsatser som annars ges inom slutenvården. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt, oavsett var patienten vårdas. Det omfattar bland annat att vi utifrån patientens egna önskemål och genom hög tillgänglighet dygnet runt, tillhandahåller bästa möjliga symtomkontroll och symtomlindring. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Om dig Som person Vi söker dig som värnar om att ge god omvårdnad, ett personligt bemötande och som genom din professionalitet upprätthåller hög kvalitet i patientarbetet. Som sjuksköterska är du van att arbeta självständig och anpassar dig lätt till de olika situationer du ställs inför. Vi ser gärna att du vill engagera dig i verksamhetens utveckling och i samarbete med dina kollegor verka för en modern och effektiv vård. Bakgrund Du är legitimerad distriktssjuksköterska. Vi söker dig med stort intresse av palliativ vård och specialiserad vård i hemmet. Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ASIH och/eller onkologisk vård, gärna hematologi liksom andra relevanta erfarenheter är meriterade för tjänsten Övrigt är legitimerad distriktssjuksköterska är kommunikativ och trivs i större sammanhang/är utåtriktad är lyhörd, empatisk och närvarande med integritet och hög lojalitet har ett positivt förhållningssätt, trivs i ett högt arbetstempo och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete är flexibel och öppen för nya utmaningar, intresserad av utveckling, tänker nytt och finner nya lösningar har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har B körkort, vilket är ett krav Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100 % Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Sista ansökningsdag är 2025-06-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Emma Gembäck på telefonnummer 079-071 91 21
Vi på Submit söker nu efter flera målare till våra uppdragsgivare i Stockholm.Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Om kunden: Vi har förmånen att jobba med flera etablerade och seriösa aktörer inom måleribranschen där våra uppdragsgivare sammanslaget är i behov av +10 målare omgående. Profil: Initiativtagande Effektiv Självgående Krav: +3 års erfarenhet av måleri Kan självgående & effektivt genomföra samtliga av de vanligaste momenten inom byggnadsmåleri (spackla, sätta remsa & måla) Talar svenska eller engelska flytande i tal och skrift Meriterande B-körkort Gesällbrev Måleriutbildning Plats: Stockholm med omnejd Start: Omgående Lön: Enl. överenskommelse Låter detta som något för dig? Ansök idag! Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Tjänsten som Originalare Är du vår nya Originalare/final art som brinner för form, precision och utförande? Hos Apotea växer vi i raketfart och söker nu en grym Originalare till vårt EMV-team. Här får du chansen att vara med och ta fram egna märkesvaror som varje dag levereras hem till tusentals nöjda kunder. Vi letar just nu efter en kollega som är den som ser till att våra kreativa koncept går i mål – ända ner till minsta rasterpunkt. Som Originalare förvandlar du idéer och koncept till tryckfärdiga original som får våra produkter att sticka ut och väcka kundernas uppmärksamhet i vårt breda sortiment online. Det kan vara allt från vardagliga och apoteksnära produkter såsom plåster till gott doftande och lyxiga tvålar. Du är en nyckelspelare i processen – från skissbord till färdig förpackning. Tillsammans med kollegor och leverantörer ser du till att allt flyter på och att kvaliteten är på topp. Du kommer bland annat göra Skapa originalfiler för förpackningar och etiketter – alltid med koll på design och deadlines. Samarbeta med designers, produktutvecklare, marknad och tryckerier. Säkerställa att materialet du skapat är produktionstekniskt korrekta och följer tekniska specifikationer gällande bla färgprofiler och trycktekniker. Vara med i produktutvecklingen från början till slut. Vara van vid att fortsätta på en befintlig design och göra ut flera produkter med samma manér. För att trivas i rollen tror vi att Du är en noggrann och strukturerad person som älskar detaljer, men också kan hålla tempot när det behövs. Du är en grym teamspelare som är kommunikativ och gillar att samarbeta över gränser – men du besitter även förmågan att arbeta självständigt och leverera inom snäva deadlines. Förändring och nytänkande är din grej, och du har ett kommersiellt sinne som gör att du fattar vad kunden vill ha innan kunden själv vet det. Är det dig vi söker? Har eftergymnasial utbildning inom grafisk produktion, original eller något liknande. Ca 3 års erfarenhet som originalare, gärna inom apotek, retail, FMCG eller byrå. Erfarenhet av Adobe Creative Suite, framförallt Illustrator, InDesign och Photoshop. Har koll på tryckteknik (offset, flexo, digitaltryck) och färghantering (Pantone, CMYK). Meriterande om du har jobbat med egna märkesvaror (EMV) tidigare och om du har kunskap inom 3D-mockups. Det praktiska Du rapporterar till Chef EMV Produktutveckling. Vi tillämpar office-first arbetsmodell, vi sitter på Sveavägen 168. Tjänsten är en visstidsanställning på 1 år, med chans till förlängning. Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6,5 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, Morgongåva och snart Varberg. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss På grund av sommar och semestrar kommer urvalet att något längre tid än vanligt. Men skicka in din ansökan redan idag, varför vänta? Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Vi växer och söker fysioterapeut till vårt hemteam. Vill du arbeta i ett team med kunniga och fina kollegor är du kanske rätt person för oss? Arbetsuppgifter Vi söker en fysioterapeut som vill arbeta med hemrehabilitering. I denna roll kommer du att samarbeta med ett tvärprofessionellt team bestående av arbetsterapeuter och dietister för att ge bästa möjliga vård till våra patienter. Du kommer att utföra hembesök, både individuellt och i team, och möta patienter med varierande besvär och i olika åldrar. Arbetet sker inom ett begränsat geografiskt område och hembesöken kan göras med bil, cykel, till fots eller med kollektivtrafik. Information om arbetsplatsen Verksamheten erbjuder bred kompetens inom rehabilitering och kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Här finns det finns goda möjligheter att utvecklas inom ditt intresseområde. Rehab Hallunda är en primärvårdsenhet som ligger i Hallunda centrum med ca 25 medarbetare. Här arbetar arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter, kiropraktor, receptionister, klinikassistenter och enhetschef. Enheten ligger nära t-banestationen och har ett nära samarbete med övriga Rehab kliniker inom Praktikertjänst samt med närliggande vårdcentraler, BVC, BUMM och kommunen. Kvalifikationer Du är legitimerad fysioterapeut med intresse eller erfarenhet av arbete i primärvården. Ett plus är om du har vana att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Vi söker en professionell och patientfokuserad fysioterapeut. Du är en lagspelare med utmärkta samarbetsförmågor och värdesätter gott samarbete med kollegor. Du är engagerad, innovativ och lösningsorienterad, med en stark vilja att utvecklas inom ditt yrke. Dessutom har du en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Övrig information Mentorsprogram för våra mer oerfarna fysioterapeuter Goda möjligheter till kompetensutveckling Stora möjligheter att påverka dina arbetstider Ett generöst flextidsavtal Korta beslutsvägar Ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år Fri sjukvård/fria läkemedel upp till högkostnadsbelopp Individuell lönesättning Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning Vi tillämpar 6 månaders provanställning Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Attunda Sot & Vent söker nu en certifierad OVK-kontrollant – en roll för dig som gillar teknik, vill ta ansvar och samtidigt värnar om hälsa, inomhusluft och ventilation. Här får du ett varierat jobb där du rör dig ute hos kund, jobbar med modern mätutrustning som spårgas och blir en viktig del av ett mindre, erfaret team. Vi arbetar i Stockholmsområdet med utgångspunkt i Arlandastad, nära Märsta. I rollen som kontrollant för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) säkerställer du att ventilationssystem i exempelvis skolor, kontor, kommersiella fastigheter och flerbostadshus fungerar enligt gällande regelverk. Du utför OVK-besiktningar i både nybyggda och befintliga fastigheter, sammanställer OVK-protokoll och ger rekommendationer för att förbättra inomhusmiljö och energieffektivitet. Arbetsuppgifter i korthet: • Genomföra både återkommande OVK och nybesiktningar i olika typer av fastigheter. • Använda teknisk utrustning för mätningar, inklusive spårgas (utbildning ges vid behov). • Upprätta OVK-protokoll och kommunicera tydliga åtgärdsförslag. • Samverka med fastighetsägare, förvaltare och tekniska kontaktpersoner. • Arbeta självständigt i fält, med nära stöd från erfarna kollegor inom ventilation och fastighetsteknik. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt lagd, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar och trivs med att arbeta nära både teknik och kund. Du är en person som gillar att hitta lösningar, anpassar dig snabbt och kommunicerar professionellt i olika sammanhang. Vi ser gärna att du: • Har giltig OVK-behörighet N (krav) – gärna även behörighet K (meriterande). • Är van vid digitala verktyg och har tidigare erfarenhet av ventilationsteknik eller fastighetsbesiktning. • Har B-körkort (krav). • Det är meriterande om du kan åtgärda vissa brister direkt efter besiktning, exempelvis inom ventilationsrengöring eller teknisk fastighetsservice. Övrigt • Start: Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00–16.00 • Placering: Arlandastad, ca 15 min promenad från Märsta pendeltågsstation Låter det här som något för dig? Sök redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Företagspresentation Vi på Attunda Sot & Vent arbetar med sotning, ventilationsrengöring, OVK-besiktning och brandskydd i Stockholmsområdet – med målet att skapa tryggare och mer energieffektiva fastigheter. Våra kunder är både privatpersoner, företag och fastighetsägare. Vi värdesätter hög kvalitet, snabb service och ett trevligt bemötande. Med ett engagerat team och tydliga värderingar fortsätter vi att växa – och söker nu fler kunniga medarbetare som vill vara med på vår resa.
Vill du göra skillnad för barn och ungdomars psykiska hälsa? Vill du arbeta kliniskt och samtidigt vara med och utveckla nya metoder och kunskap? Vi utökar vårt uppdrag och har därför nu möjlighet att utöka vår personalgrupp. Ta tillfället i akt och bli en av oss! BUP OCD och relaterade tillstånd är en diagnosspecifik enhet inom sektionen BUP utveckling och utbildning. BUP OCD, som vi säger i dagligt tal, bedriver barn- och ungdomspsykiatri på specialistnivå, samt bedriver forskning inom området. Vidare har vi ett utvecklings- och utbildningsuppdrag. På BUP OCD möter vi barn och ungdomar i åldrarna 0-17 år och deras familjer. Målgruppen är barn och ungdomar med allvarlig barnpsykiatrisk problematik, ofta med samsjuklighet av flera diagnoser. Vi arbetar både i hemmiljö, i annan närmiljö och på mottagningen. Insatserna är tidsbegränsade och utgår från tydliga mål som följs upp regelbundet. Vi tar emot remisser från barnpsykiatri i Stockholm och övriga landet. Arbetsbeskrivning Du kommer främst att arbeta med KBT-behandlingar av OCD och relaterade tillstånd (dysmorfofobi, samlarsyndrom, tics/tourette, dermatillomani och trichotillomani). Du kommer också att genomföra bedömningar med stort fokus på barnpsykiatrisk differentialdiagnostik. Barnpsykiatriska utredningar kan också förekomma, men är en mindre del av vårt uppdrag. I uppdraget ingår dessutom samverkan med andra mottagningar inom barn- och ungdomspsykiatri, barn- och ungdomshabilitering, skola och socialtjänst. Arbetet kommer att vara kliniskt, men i ditt kliniska arbete bidrar du även till forskning och kommer ha nära kontakt med forskare och pågående projekt hos oss. Allt arbete sker under handledning. Kvalifikationer Psykologexamen med inriktning KBT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och föräldrar från BUP, annan vårdverksamhet eller skola. Du får gärna ha kunskap och erfarenhet av arbete med personer med neuropsykiatrisk problematik. Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, strukturerad, flexibel samt har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga. Du är trygg och stabil som person. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder en välfungerande mottagning med gott arbetsklimat och återkommande goda resultat på både medarbetarenkät och patientenkät. Vi har låg personalomsättning och på mottagningen arbetar många erfarna kollegor som har valt att stanna länge på arbetsplatsen. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, avtalspension samt försäkringar. Vi erbjuder också flexibla arbetstider samt friskvårdsersättning (5000 kr per år). Anställningsform Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 12 månader, heltid. Tillträde efter överenskommelse. Om oss BUP Forsknings- och Utvecklingscentrum är en del av BUP Stockholm. Barn- och ungdomspsykiatrin i Stockholm (BUP) erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar under 18 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi inom BUP drygt 1 200 anställda som varje år möter över 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Om jobbet Jag söker dig kvinna som vill jobba omgående som personlig assistent. Vi börjar med en timanställning men om vi trivs tillsammans kan det ges möjlighet till vikariat i sommar. Jag är en 56 årig kvinna boende i Skarpnäck nära allmänna kommunikationer. För att passa hos mig tror jag att du har erfarenhet av sjukvård i någon form. Du hjälper mig spolning av kateter och annan hygien. Jag använder manuell rullstol och lift vid behov. Ditt lugna sätt och din förmåga att växla mellan att inte ta så mycket plats och att gå in mer aktivt i vissa situationer bidrar till att vi får en fungerande arbetsrelation. Mina intressen är djur, matlagning och blommor. Jag ser gärna att du har intresse av idrott/träning. Jag arbetsleder själv min assistans och är bra på att ge instruktioner. Du kommer få mer ingående beskrivning av dina arbetsuppgifter vid eventuell intervju. Du blir anställd av STIL assistans. Du får introduktion med en av mina erfarna assistenter. Rekrytering sker löpande. STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.
Hej! Jag är en man i 47-årsåldern som tack vare mina fantastiska personliga assistenter kan leva ett aktivt och meningsfullt liv. Jag bor i Älvsjö och dagarna fylls med träning, tid med familj och vänner, och arbete på en daglig verksamhet – eller så njuter jag av lugnet hemma. Som assistent hos mig blir du en viktig del av min vardag. Jag behöver hjälp med det mesta i det praktiska livet – allt från att klä mig, äta och sköta min hygien till att kommunicera och delta i olika aktiviteter. Jag tränar bland annat gång i bassäng och hemma, så du som söker får gärna gilla att röra på dig och vara trygg i att stötta fysiskt. Jag söker dig som har ett varmt hjärta, är lyhörd, trygg och har ett gott omdöme. Hos mig blir du inte bara ett stöd – du blir någon jag kan känna tillit till och luta mig mot när det behövs. Det är viktigt att du har en lugn och trygg personlighet, samtidigt som du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras i stunden. Utöver att vara personlig assistent finns möjlighet att ta ett utökat ansvar som arbetsledare i mitt team. Du kommer då samarbeta med en erfaren kollega för att skapa en trygg och välfungerande assistans. Det handlar om att stötta övriga assistenter, planera schema, introducera nya kollegor och bidra till en bra arbetsmiljö – men alltid med mitt liv i centrum. Det praktiska: - Tjänsten är på ca 30 timmar per vecka enligt ett rullande fyraveckorsschema. - Arbetstiderna varierar: dag, kväll, natt (jour) och helger – det är viktigt att du kan jobba alla tider. - För det utökade ansvaret som arbetsledare utgår ett särskilt ansvarstillägg. - Start enligt överenskommelse – introduktion kan ske omgående. Om du tror att vi kan trivas tillsammans ser jag verkligen fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer