Kundservicemedarbetare
Randstad AB
Supporttekniker, IT

Arbetsbeskrivning Är du Blomsterlandets nya kundservicestjärna med gröna fingrar? Vi söker dig som brinner för att ge kunder en upplevelse i världsklass, är proaktiv och positiv till nya arbetssätt. Du har ett stort växtintresse och är bekväm med att hantera kundkontakter via telefon, mejl, chatt, videochatt och sociala medier. Din förmåga att bemöta människor respektfullt och serviceorienterat är avgörande, och du trivs med att arbeta i team. Vi söker nu en kundservicemedarbetare till vårt kontor i Bromma. Hos oss på Blomsterlandet, med kontor i Göteborg och Stockholm, möts du av en varm och familjär känsla. Här är kundservice en passion! Du blir företagets ansikte utåt och den viktiga länken mellan kunder och vårt engagerade team. Om du är redo att omsätta din kärlek för trädgårdsarbete i en spännande roll där du får möjlighet att växa och utvecklas, ser vi fram emot din ansökan! Arbetstider: Måndag-fredag 8-17 (arbete på helger och röda dagar samt övertid kan förekomma). Möjlighet till hybridarbete i samråd med chef. Ansvarsområden Ansvar för att besvara, hantera, ge merservice i samtal, chattar och ärenden i alla våra servicekanaler samt vara support för våra butiker. Ansvar för att rapportera felaktigheter gällande erbjudanden, information på sajten eller andra strukturella fel som kan uppkomma eller som uppmärksammas av kund. Ansvar för att lära sig grunderna gällande produkterna, sortimentet och skötselråden. Kontakt med olika partners och leverantörer tex PostNord Ansvar för att vidareutbilda såväl nya som erfaren personal i uppgifter och system som 1st line sitter med Ansvarar för att ha nära samspel med interna avdelningar hålls levande och aktiva genom regelbundna möten vid behov. Ständigt utveckla och förbättra våra servicekanaler, avdelningen och organisationen genom att komma med förbättringsförslag Utveckla våra interna rutiner och processer med målet att förbättra kvalité, effektivitet och kundnöjdhet Kvalifikationer Utbildad trädgårdsmästare eller liknande, alternativt lång erfarenhet från branschen (trädgård, växter, blommor) Systemkunnig (man jobbar i ett flertal olika datasystem) Bra på att kommunicera, både i tal och skrift (svenska och engelska) Bekväm i att prata i telefon Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

11 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Innesäljare till Cramos Kundcenter
Cramo AB
Företagssäljare

En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner.  Vårt kundcenter ska ge våra kunder de bästa förutsättningarna för att utföra ett bra jobb, genom att ge rätt utrustning i rätt tid med en bra service från engagerad personal.  Som Innesäljare Kundcenter genomför du uthyrning av maskiner via telefon, ger råd, instruktioner och är ett administrativt stöd till våra storkunder, samt åt Cramos depåer och säljorganisation. Dessutom ansvarar du för försäljning och merförsäljning av tillbehör, saluvaror och tjänster. Du utför självständigt och aktivt säljarbete, vårdar befintliga kunder och deltar vid kundaktiviteter. Du har god kontakt med säljare för att fånga upp möjliga affärer. Du har ett nära samarbete med arbetsledare, depåchefer, övriga medarbetare och deltar aktivt i driften och skötseln av kundcentret för att utveckla en god arbetsmiljö och en bra teamkänsla.  Placering på någon av våra depåer i Stockholmsområdet, med fördel i Arlandastad eller Länna.   På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade.     Kollektivavtal: Basindustrin - Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna.  För att lyckas i denna tjänst behöver du ha en hög servicenivå, god administrativ förmåga och en bra samarbetsförmåga. Du trivs när det är en stor variation på jobbet och när det händer mycket. Du behåller lugnet och har ett strukturerat arbetssätt när det blir ett högt tempo. Som person är du positiv, flexibel och har stor social kompetens. Då du är Cramos röst och ansikte utåt och har daglig kundkontakt är det viktigt att du har en hög servicekänsla och tycker om att ge det lilla extra.   Kvalifikationer  God datorvana  B-körkort  Behärskar svenska och engelska, i tal och skrift  Meriterande med erfarenhet eller utbildning inom byggbranschen  Mycket meriterande om du har erfarenhet av försäljning eller serviceinriktat kundnära arbete inom branschnära verksamhet.   Ansökan Urvalet sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan utsatt datum. Vi tillämpar alkohol- och drogtest för att säkra en trygg arbetsmiljö för alla.  För att alla ska få samma chans till en rättvis process använder vi oss av en personlighetstest i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med att öka vår mångfald och välkomnar alla typer av sökanden.  Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erdem Bozatli på [email protected]

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Automationsingenjör för uppdrag inom 800xA
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Company Description AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Job Description Vi är specialister inom industriell automation och söker nu fler medarbetare till vår satsning i Stockholm. På AFRY Advanced Automation arbetar vi med spännande och teknikintensiva uppdrag där vi levererar skräddarsydda automationstjänster till kunder inom både den privata och offentliga sektorn.  Som Automationsingenjör kommer du att spela en central roll i projektens genomförande från idéstadiet till driftsättning. Du kommer att arbeta med att utforma och implementera automationslösningar enligt kundens behov och kravspecifikationer, där din expertis spelar stor roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera metodisk felsökning, programmering i PLC/SCADA/DCS, dokumentation samt att agera som tekniskt bollplank för våra kunder för att hitta optimala lösningar.  Hos oss blir du en del av ett större nätverk av 800xA-specialister som jobbar över hela Sverige med marknadens största kunder. Uppdragen kan vara alltifrån mindre programmeringsändringar eller uppgraderingar av befintliga system till nybyggnationer och uppförande av nya system och fabriker. Våra leveranser sker både genom enskilda experttjänster såväl som kompletta funktions- eller totalåtaganden. Arbetet kommer utföras delvis hos lokala kunder men även på våra kontor i in-house projekt.  Qualifications Eftersom du kommer arbetar med att hitta lösningar på avancerade problem så ser vi gärna att du gillar problemlösning. Vi tänker oss att du värdesätter att samarbeta med andra och skapar engagemang, bygger relationer och är ansvarstagande. Utöver detta är du intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder. Du har även:  Relevant utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet.   Mångårig erfarenhet som automationsingenjör och goda kunskaper av arbete i ABB:s programvaror, ABB 800xA. Har du även arbetat med äldre ABB-produkterna AC450 och MP200 samt med systemuppdrageringar är detta meriterande men inget krav.  B-körkort då resor i tjänsten förekommer.   Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.  Additional Information Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.    För frågor gällande tjänsten, kontakta mig!  Emil Winberg  [email protected]  +46 10 505 44 10  Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Butikschef Carlings Stockholm Gallerian
Varner Retail AB
Chefer inom handel

Carlings söker en driftig och engagerad butikschef som vill vara med och vidareutveckla en av Nordens ledande jeanskedjor och se till att vi är kundens förstahandsval för jeans! Som butikschef hos oss har du helhetsansvar för butiken och det är ditt jobb som ledare att inspirera, motivera och utveckla dina medarbetare att arbeta tillsammans för att nå butikens uppsatta mål. Du är en förebild för dina medarbetare, vilket innebär att du brinner för försäljning och kundbemötande tillsammans med ditt team. Du ser det som din huvuduppgift att vara närvarande för kunden och dina medarbetare genom att lyssna, hjälpa, sälja, coacha, motivera och inspirera. Allt vi gör, gör vi för att skapa optimala och unika kundupplevelser! Dina drivkrafter och egenskaper: - Du är resultatorienterad med god ekonomisk förståelse och kunskap om e-handel/digital utveckling inom detaljhandeln - Du kommunicerar tydligt och arbetar aktivt för att skapa en bra arbetsmiljö, genom samarbete, utveckling och uppföljning - Du är ansvarstagande, engagerad och vågar ta initiativ - Du tänker på lösningar snarare än utmaningar och kan hantera förändringar Vi kan erbjuda: - En varierad, rolig och hektisk arbetsvardag, där utmaningar och utveckling är en del av vardagen - Ansvar och interna karriärmöjligheter – flera av oss har tagit steget från butikschef till andra relevanta jobb inom Carlings eller Varner - En unik kultur där du vill arbeta med kollegor som brinner för det de gör - Bonusordning - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är varierande, dag-, kväll-, och helg. Är du den vi söker? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Carlings är ett livsstilskoncept med spännande butiker, där de anställda ger tydligt avtryck. Säljarna är utåtriktade och modemedvetna - kända för sin goda service och höga produktkunskaper. Vi har ett brett utbud av jeans från de största jeansaktörerna på marknaden. Carlings är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.​

11 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Garantihandläggare till Hedin Automotive i Segeltorp
Aura Personal AB
Kundtjänstpersonal

Vi på Aura Personal söker nu en garantihandläggare till vår kund Hedin Automotive i Segeltorp – en av Sveriges största återförsäljare inom bilbranschen. Det här är en möjlighet för dig som trivs i en koordinerande roll och vill bli en del av en modern verkstad med hög servicenivå och god teamkänsla. Om tjänsten Som garantihandläggare ansvarar du för att hantera och administrera garantiärenden från början till slut. Du kommer att arbeta med att granska anspråk, kommunicera med kunder och leverantörer samt säkerställa att alla ärenden hanteras enligt gällande riktlinjer och avtal. Rollen innebär ett tätt samarbete med både interna och externa parter för att säkerställa en smidig process och en hög kundnöjdhet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Administrera och hantera garantianspråk enligt gällande avtal och riktlinjer • Föra dialog med kunder, leverantörer och verkstäder • Granska och analysera dokumentation för att säkerställa att garantikraven uppfylls • Följa upp pågående garantiärenden och säkerställa att de hanteras inom utsatt tid • Skapa rapporter och sammanställa statistik relaterat till garantiärenden Vi söker dig som • Har erfarenhet av garantihantering, administration eller en liknande roll inom fordonsbranschen eller annan teknisk miljö • Har god förståelse för avtal och garantiåtaganden • Är noggrann, strukturerad och har god analytisk förmåga • Har god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med olika parter • Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och goda kunskaper i Office-paketet • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som garantihandläggare är en direktrekrytering där du får anställning direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag!

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Serveringspersonal till Skytteholm Hotell och konferens
Stockholm Meeting Selection AB
Hovmästare och servitörer

Tycker du om naturen och äkta upplevelser? Gillar du avkoppling och tycker att alla borde stanna upp lite mer i tillvaron? På Skytteholm på Ekerö spelar den nordiska naturens kontraster huvudrollen och skapar en avkopplande miljö för våra gäster. Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och se till att våra gäster kopplar av, njuter av naturen och framför allt lugnet. Skytteholm Hotell & Konferens ligger på landet vid Mälarens strand på Ekerö. En alldeles lagom lång resa, på cirka 35 minuter från Stockholms storstadspuls hittar du Skytteholm mellan böljande hästhagar och Mälarö GK:s vackra golfbana med en magnifik utsikt över vattnet. På Skytteholm finns 74 hotellrum, möteslokaler, Nordic Spa, utomhuspool, sjöbastu, gym och två padelbanor. Hos oss är också våra fyrbenta vänner välkomna. Succén fortsätter och gästerna strömmar till. Nu behöver vi bli fler! Älskar du människor, har lång dokumenterad erfarenhet från yrket och gillar att ge personlig service? Då har vi jobbet för dig! Du kommer att vara en av oss i teamet som tillsammans jobbar mot att ge våra gäster förstklassig service och en härlig upplevelse på vår natursköna anläggning vid Mälaren. Vi söker dig som har lång erfarenhet och passion för service, är en teamspelare, har talang för att skapa en god gästupplevelse och har lätt till skratt. Hos oss får du möjlighet att jobba i en unik miljö där din talang för service kommer till användning varje dag på en av Sveriges vackraste platser. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats, som för många är en plats att trivas och koppla av på. Våra arbetsdagar är fulla av förväntningar och unika upplevelser. Hos oss är vardagen varierande och vi är en rolig arbetsplats i en spännande miljö. Vi har SPA-, bar-, konferens-, bröllops- och privata gäster som njuter av livets goda hos oss. Varmt välkommen att skicka in din ansökan

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Fastighetsansvarig
SYNLAB Sverige AB
Fastighetsskötare

SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Vill du vara med och skapa trygga, funktionella och hållbara arbetsmiljöer? Bli en nyckel för vår verksamhet och våra kunder som fastighetsansvarig på SYNLAB Sverige AB. Om SYNLAB Sverige AB Vi är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om, i Stockholmsregionen, Uppsala och Göteborg. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för ökad kvalitet. Du kan hitta mer information om oss på vår webb. Vi SYNLAB söker nu en Fastighetsansvarig som vill ta ett helhetsansvar för våra lokaler och tekniska installationer. Hos oss får du en nyckelroll i en organisation där kvalitet, säkerhet och service står i centrum. Om arbetet och din utveckling Som Fastighetsansvarig ansvarar du för planering, genomförande, samordning och uppföljning av alla fastighetsrelaterade frågor, du kommer ha ett nära samarbete med samtliga avdelningar inom organisationen. Du rapporterar till serviceavdelningens chef och kan vid behov tillförordnas ansvar för övrig personal inom avdelningen. Du kommer bland annat att: • Planera och leda ombyggnationer och flyttprojekt • Hantera inkommande felanmälningar • Säkerställa service och underhåll av fastighetsanknutna system • Fungera som föreståndare för brandfarlig vara, systematiskt brandskyddsansvarig, miljöombud och anläggningsskötare för brandlarm • Delta i upphandling av fastighetsrelaterade tjänster Vi investerar långsiktigt i varandra och erbjuder dig förutom viktiga, varierande och roliga arbetsuppgifter, utbildning på och utanför arbetsplatsen samt möjligheter att skapa nätverk med kollegor och våra leverantörer. Om dig vi söker Vi söker dig som har bakgrund och goda kunskaper inom fastighetsområdet. Du är serviceinriktad och samarbete kommer naturligt. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av arbete med fastighet • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ • God samarbetsförmåga och servicekänsla • Erfarenhet av inköp och upphandling • Minst gymnasieutbildning • God datorvana • B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av : • Upprättande av underhållsplan och budget • Projektledning • Driftansvar • Fakturahantering • Personalansvar • Systematiskt brandskydd • Heta arbeten Övrigt • Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning • Tillträde enligt överenskommelse. • Vi tillämpar individuell lönesättning. • Vi har kollektivavtal. Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att detta låter spännande och att du är nyfiken på att arbeta med oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2025-08-08, men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta servicechef Erik Norberg på 010 - 251 42 30. Hoppas att vi hörs! SYNLAB är representerad i fler än 20 länder över fyra kontinenter och har en ledande position på de flesta marknader. Över 24 000 anställda bidrar varje dag till koncernens framgångar i alla länder, i närapå 350 laboratorier och mer än 1 800 närlaboratorier. SYNLAB erbjuder ett komplett utbud av innovativ och pålitlig medicinsk diagnostik för hälso- och sjukvården samt läkemedelsindustrin. SYNLAB utför även tjänster inom miljö och veterinärmedicin. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

11 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
HR-generalist till Naturvårdsverket
Naturvårdsverket
Personal- och HR-specialister

Naturvårdsverket driver och samordnar arbetet för en god livsmiljö tillsammans med andra. Hos oss får du vara med och bidra i det viktiga arbetet för att nå vår vision - att skapa en bra livsmiljö för människan och allt annat levande, nu och för kommande generationer!   Vill du arbeta i en bred HR-roll där du får möjligheten att bidra till välfungerande HR-processer samt stödja våra chefer och verksamhet tillsammans med vårt engagerade HR-team? Vi på HR-enheten strävar efter att vara en hållbar och utvecklingsorienterad enhet där vi har kul och inspirerar varandra och vi söker nu efter en ny kollega!  HR-enheten på Naturvårdsverket är en kompetensstark enhet med 11 medarbetare som har till uppgift att skapa goda förutsättningar för ett professionellt ledar- och medarbetarskap i organisationen samt bidra till ett gott arbetsklimat. Vi säkerställer välfungerande HR-processer genom att ge stöd i frågor rörande rekrytering, anställning, kompetensförsörjning och arbetsmiljö samt ledar- och medarbetarutveckling. HR-enheten arbetar för att vara en professionell och strategisk partner som ger verksamheten ett träffsäkert stöd. Vi jobbar hela tiden med att utveckla våra arbetssätt och vi ser samarbetet inom enheten som en avgörande faktor. HR-enheten är en del av Förvaltningsavdelningen på Naturvårdsverket.    Dina arbetsuppgifter    Under ett halvår förstärker du vår grupp och rycker in där det behövs. Det kan handla om det verksamhetsnära stödet till chefer i alla typer av HR-frågor. Men framför allt innebär uppdraget att självständigt utveckla, implementera och följa upp processer, verktyg och arbetssätt inom området. En viktig del i det handlar om att förena kunskap om regelverk med praktisk erfarenhet och analysera vad som bedöms bäst för vår verksamhet. Du kan även komma att få uppdrag för att avlasta HR-chefen.   Uppdraget passar dig som gillar variation och bredd i uppgifter, högt och lågt, och som under ett halvår vill bidra med din erfarenhet i en ny verksamhet och genom det få nya erfarenheter. Arbetet innebär många kontaktytor och du kommer att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor inom och utanför HR-enheten.   Din kompetens  Krav för anställningen  • Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot HR, alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig  • Aktuell erfarenhet av att självständigt arbeta med projekt, utvecklingsarbete och/eller utredningar inom HR-området. Kan exempelvis handla om processer, stöddokument och avtalsmässiga frågor där du utreder och argumenterar för olika vägval.   • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga att skriva underlag i form av PM och presentationer.   Meriterande  • Aktuell erfarenhet av arbete på statlig myndighet och god kunskap om arbetsrätt och gällande avtal inom det statliga avtalsområdet.  • Aktuell erfarenhet av att ge kvalificerat stöd till chefer inom HR-området och i det stödet jobba med ett coachande förhållningssätt  • Fördjupad kompetens samt erfarenhet av att leda utvecklingsarbete inom det arbetsrättsliga området.   • Erfarenhet av arbete som konsult eller att arbeta uppdragsbaserat.   Personliga egenskaper   Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.  För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Du arbetar på ett strukturerat och systematiskt sätt och har förmåga att utifrån aktuella förutsättningar anpassa synsätt och förhållningssätt. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och är prestigelös i ditt sätt att arbeta. Du är nyfiken och delar vår syn att det ska vara roligt och utvecklande att gå till jobbet och att vi har lyckats när våra chefer känner sig trygga i sin roll och våra medarbetare trivs och är stolta över att arbeta hos oss.  Om anställningen  Anställningen är en tidsbegränsad anställning (särskild visstidsanställning) på sex månader med start i augusti. Anställningens placering är Stockholm. Resor i tjänsten mellan våra kontor kan förekomma. Vi tillämpar individuell lönesättning.   Ansökan  Välkommen med din ansökan senast den 29 juni 2025. Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Intervjuer sker under veckorna 26-27 samt preliminärt även vecka 31.   Kontakt  Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta HR-chef Jennie Borslehag (semester v 27-30). Du kan även kontakta våra fackliga företrädare för Saco-S eller ST. Samtliga nås via kundtjänst, tel.nr. 010-698 10 00.  Varför ska du arbeta hos oss?  Naturvårdsverket värnar om ett hållbart arbetsliv och en god arbetsmiljö. Vi erbjuder våra medarbetare goda möjligheter till distansarbete, företagshälsovård och personalstöd, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag, samt olika aktiviteter via vår sport- och friluftsförening och kulturförening. Välkommen till våra moderna kontor i en organisation med ett viktigt uppdrag. Vi är en arbetsplats med trevliga kollegor och ett närvarande ledarskap där vi samlas kring vårt övergripande uppdrag som syftar till att förbättra miljön för nuvarande och kommande generationer.  Om Naturvårdsverket  Naturvårdsverket är en statlig myndighet för klimat- och miljöfrågor. Vi arbetar på uppdrag av regeringen inom Sverige, inom EU och internationellt. Naturvårdsverket driver och samordnar miljöarbetet i Sverige. Vi bidrar till ett robust och hållbart samhälle. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning, jakt och vilt samt miljöforskning. Naturvårdsverket är den myndighet i Sverige som har överblick över hur miljön mår och hur miljöarbetet går. Myndighetens ansvarsområden är integrerade i andra viktiga samhällsfrågor och bidrar därför till hela samhällets utveckling. Naturvårdsverket är också beredskapsmyndighet.

11 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Förvaltare med personalansvar
Fasticon Kompetens AB
Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare till Stockholms Studentbostäder – en nyckelroll i ett engagerat team Är du intresserad av att forma framtidens boende och vill kombinera ledarskap med strategisk fastighetsförvaltning? Vi söker nu, på uppdrag av Stockholms Studentbostäder, en erfaren och driven fastighetsförvaltare med personalansvar till Lappkärrsberget, en viktig del av deras norra affärsområde. Här får du möjlighet att arbeta i en organisation som värdesätter innovation och utveckling. Om rollen Vill du ha en roll där du verkligen gör skillnad – för både människor och samhälle? Som fastighetsförvaltare hos Stockholms Studentbostäder får du möjlighet att driva utvecklingen av ett fastighetsbestånd som påverkar tusentals studenters vardag. Med ansvar för ett av våra mest dynamiska områden blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa långsiktig kvalitet, hållbarhet och effektiv förvaltning. Du leder ett engagerat team på åtta personer, där du har det fulla ansvaret för arbetsmiljö, utveckling och prestationer. Det ekonomiska ansvaret omfattar budget, uppföljning och målstyrning – där du aktivt bidrar till verksamhetens lönsamhet. I rollen är du även delaktig i upphandlingar och investeringar, där hållbarhetsaspekten är en självklar del i alla beslut du fattar. Stockholms Studentbostäder erbjuder en miljö där driv, omtanke och långsiktighet står i centrum. Här får du arbeta nära både organisation och hyresgäster i en roll där ditt ledarskap, affärssinne och samhällsengagemang verkligen kommer till sin rätt. Tillsammans skapar de framtidens studentboende – hållbart, tryggt och levande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla teamet mot gemensamma mål med fokus på service och kvalitet. Ansvara för fastigheternas driftnetto, inklusive budget och prognosarbete. Initiera och följa upp underhålls- och investeringsprojekt. Säkerställa att arbetsmiljö- och andra myndighetskrav bedrivs enligt lag. Vem du är Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning samt tidigare ansvar för personal är en förutsättning. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet kombinerat med goda kunskaper i fastighetsekonomi och hyresjuridik. En tydlig och engagerande ledarstil med förmåga att skapa struktur och arbetsglädje i teamet. Hög grad av affärsmässighet samt mycket god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska. Innehav av B-körkort är ett krav för tjänsten. Vad företaget har att erbjuda Hos Stockholms Studentbostäder får du inte bara en viktig och utvecklande roll – du blir också del av en arbetsplats som värnar om balans, hälsa och gemenskap.  De erbjuder bland annat: Generösa personalförmåner som friskvårdsbidrag, rabatter hos gym och kursgårdar. Stora möjligheter till kompetensutveckling genom kurser och utbildningar. Gemensamma aktiviteter via personalföreningar – allt från kajakpaddling till museibesök. Flexibla arbetstider med flextid. Smidiga transportlösningar som elcyklar och poolbilar för arbetsdagen. Fokus på hälsa och arbetsmiljö. Här får du helt enkelt rätt förutsättningar för att trivas, utvecklas och må bra – både på och utanför jobbet. Välkommen med din ansökan!    I denna rekrytering samarbetar Stockholms Studentbostäder med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov.   Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan! Så länge annonsen är publicerad tar vi emot ansökningar. Vi använder oss av tester som en del av vår rekryteringsprocess och slutkandidaten kommer att genomgå en bakgrundskontroll.    Om Fasticon  Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

11 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Biträdande förvaltare till Einar Mattsson
Clevry Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Om företaget Einar Mattsson förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett totalt värde om 60 miljarder åt olika aktörer. Ungefär 6000 av dem ägs av Einar Mattsson-sfären. Kunderna finns främst i Storstockholm. I rollen som Biträdande Fastighetsförvaltare kommer ha din bas i nyrenoverade, ljusa och moderna lokaler i hjärtat av Södermalm. Din roll Einar Mattssons biträdande förvaltare arbetar operativt med huvudansvar för kontakten med deras boende samt med fastighetsadministrativa uppgifter. I rollen kommer du tillhöra ett team bestående av biträdande förvaltare, tekniska förvaltare och kundansvariga förvaltare. Du rapporterar till kundansvarig förvaltare samt gruppchef.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Handlägga uthyrning av bostäder genom att t.ex. publicera objekt i bestämda kanaler, utvärdera ansökningar efter givna kriterier samt skriva hyresavtal Visning av lägenheter inför uthyrning. Handlägga ärenden avseende byte eller överlåtelse av hyresbostad Handlägga ansökningar om uthyrning i andra hand Hantera störningsärenden Placering: Södermalm, Stockholm Omfattning: 100%, heltid Arbetstider: Kontorstider (08:00-17:00) med möjlighet till flextid. Start: Önskvärt augusti 2025 Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader där du kommer att vara anställd via oss på Clevry men arbeta hos vår kund Einar Mattsson. Det finns goda möjligheter till en fortsättning hos Einar Mattsson efter uppdragets slut. Din profil Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av en liknande roll med fokus på uthyrningsfrågor kopplade till bostäder samt fastighetsadministrativa uppgifter. Det är viktigt att du känner dig trygg i att handlägga ärenden som rör uthyrning, byten och andra hyresjuridiska frågor.  Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet, alternativt en längre relevant arbetslivserfarenhet. Har du dessutom utbildning inom fastighetsjuridik eller fastighetsförvaltning är det meriterande. Erfarenhet av att arbeta i systemet Vitec är ett extra plus. Som person är du strukturerad, trygg & relationsskapande och har god kommunikationsförmåga. Du är engagerad, omtänksam och har ett genuint intresse för fastighetsfrågor, vilket gör att du trivs i en roll med många kontaktytor och varierade arbetsuppgifter. Varför arbeta hos Einar Mattsson? Einar Mattsson erbjuder en arbetsplats där du får stora möjligheter att sätta din egen prägel på ditt arbete och karriärutveckling med tillgång till koncernens breda och djupa kunskap. Du kommer till ett långsiktigt familjeägt bolag med rötterna i en entreprenörskultur som värdesätter din omtänksamhet, framåtanda och ditt engagemang. Efter 90 år kan Einar Mattsson säga att de är en stark aktör i alla konjunkturer, de är långsiktiga på riktigt. Förvaltningsbolaget erbjuder tillgång att arbeta med en bred grupp av välrenommerade fastighetskunder. Einar Mattsson förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett totalt värde om 60 miljarder åt olika aktörer. Ungefär 6000 av dem ägs av Einar Mattsson-sfären. Kunderna finns främst i Storstockholm. Du kommer ha din bas i nyrenoverade, ljusa och moderna lokaler i hjärtat av Södermalm. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Einar Mattsson med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. När du har ansökt kommer du att få tillgång till ett självskattningstest samt ett färdighetstest. Vi rekommenderar att du genomför båda testerna i samband med din ansökan. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer testresultaten att gås igenom mer ingående. I denna process kommer vi även att genomföra referenstagning samt bakgrundskontroll på slutkandidaten. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår plattform och kommer inte svara på ansökningar som kommer in via mejl. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025