Mister York söker nya ledare till Arninge,Täby Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Är du den vi söker? Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Som person är du driven, sprider en positiv energi omkring dig till resten av arbetslaget och sätter laget före jaget. Du är resultatinriktad och inspirerar teamet till att ständigt uppnå högre resultat. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Vad innebär rollen som Shift Leader på Mister York? En Shift Leader har ansvar för att den dagliga driften drivs enligt Mister Yorks rutiner för att uppnå uppsatta KPIer och att restaurangen under skift når fastslagna försäljningsprognoser. Tillsammans med Managers och övriga Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Som Shift Leader leder du skift där du är ansvarig för hela restaurangens drift. Arbetsuppgifterna innefattar följande: Leda skift genom ansvar, medverkan och delegering av arbetsuppgifter Rutinmässig rapportering till Manager Sprider energi och glädje till medarbetarna som för detta vidare till gäst Coachning av medarbetare Ta emot och kontrollerar leveranser från leverantörer Inköp av varor Utbildning av nya medarbetare Ansvar för egenkontrollprogram, checklistor och att rutiner följs Vi har ett krav på att du ska ha erfarenhet från snabbmats branschen sen tidigare. En Shift Leader har fullt ansvar för resultatet på enheten under sitt ledda pass. Resultatet innefattar kundnöjdhet, väntetider, renlighet och kvalitet. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. TJÄNST Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 70-100% Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Timlön Arbetstider: Varierande; dag, kväll och helg. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker nya ledare till Häggvik Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Häggvik är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Som person är du driven, sprider en positiv energi omkring dig till resten av arbetslaget och sätter laget före jaget. Du är resultatinriktad och inspirerar teamet till att ständigt uppnå högre resultat. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Vad innebär rollen som Shift Leader på Mister York? En Shift Leader har ansvar för att den dagliga driften drivs enligt Mister Yorks rutiner för att uppnå uppsatta KPIer och att restaurangen under skift når fastslagna försäljningsprognoser. Tillsammans med Managers och övriga Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Som Shift Leader leder du skift där du är ansvarig för hela restaurangens drift. Arbetsuppgifterna innefattar följande: Leda skift genom ansvar, medverkan och delegering av arbetsuppgifter Rutinmässig rapportering till Manager Sprider energi och glädje till medarbetarna som för detta vidare till gäst Coachning av medarbetare Ta emot och kontrollerar leveranser från leverantörer Inköp av varor Utbildning av nya medarbetare Ansvar för egenkontrollprogram, checklistor och att rutiner följs En Shift Leader har fullt ansvar för resultatet på enheten under sitt ledda pass. Resultatet innefattar kundnöjdhet, väntetider, renlighet och kvalitet. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. TJÄNST Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 70-100% Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Timlön Arbetstider: Varierande; dag, kväll och helg. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
We’re a growing taxi and food delivery company looking for a reliable and motivated Moped Courier & Delivery Driver to join our team. You’ll be responsible for delivering food and packages quickly and safely while providing great customer service. What We Offer: Flexible hours (mornings, evenings, weekends, public holidays) Supportive team environment Opportunity to grow with us Requirements: Previous delivery or courier experience Good time management and multitasking skills Ability to use GPS/map apps confidently If you’re punctual, dependable, and enjoy helping people, we’d love to hear from you! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Mowglis Kök är en bengalisk restaurang i Odenplan. Om oss Vi är en restaurang med fokus på maten och atmosfären, och våra gäster består av både återkommande och nya kunder. Personalen består av ett glatt gäng med fokus på service, nöjdhet och en god kultur. Om dig Vi söker nu två personer till jobbet som servitör eller servitris som vill bidra till att ge högklassig service och servera våra gästers favoritmat och -dryck i en avslappnad men proffsig miljö. För att trivas i rollen ser vi att du som person är social, sätter kunden i fokus och är stresstålig. Vidare är du punktlig och tar stort ansvar för ditt arbete och för gästnöjdheten. Vi fokuserar för tjänsten inte på din erfarenhet, men på vem du är som person och kommer att lära upp dig i arbetsrutiner, kassasystem etc. på plats. Dina arbetsuppgifter I din roll som servitör eller servitris kommer du att få börja med att sätta dig in i vår meny och bengalisk mat. Du kommer att lära dig kassasystemet samt hur öppning och stängning sker. Vidare innebär rollen att: Hälsa gäster välkomna och planera bordsplacering inför lunch- eller middagsservering Ta emot beställningar och vid behov rekommendera mat och dryck utifrån gästens önskemål, samt servera dessa Samarbeta med övrig serverings- men även kökspersonal Hålla en hög servicenivå i interaktionen med gäster Hantera lokalen i enlighet med rutiner och hygien Arbetet är omväxlande och ibland går det fort i svängarna. Tjänsten passar därför dig som trivs med ett högt tempo och har lätt för att prioritera mellan olika uppgifter. Skicka in din ansökan redan idag då urvalet sker löpande. När vi har behandlat din ansökan kommer vi att ringa dig för att höra mer om vem du är, och därefter boka in en intervju på plats i restaurangen. Välkommen till oss på Mowglis Kök! Övrig information Start: Omgående Omfattning: Heltid / Deltid Lön: Fast månadslön Placering: Vegagatan 15, Stockholm Antal positioner: 2
Söker du ett spännande jobb där man arbetar med många olika människor för att nå nollvisionen? Se hit! I rollen som riskutbildare är du ytterst ansvarig för att utbilda dina elever i risktänkande, sprida kunskap och främja en allmän medvetenhet kring de risker som man utsätts för i trafiken. Du har ansvar för att deltagarna i de grupper du utbildar tillsammans når Transportstyrelsens uppsatta mål och att alla är med och bidrar till resultatet, varför du bör vara mycket pedagogiskt lagd. Vi söker dig som: * har trafiklärarutbildning OCH riskutbilare utbildning * är pedagogiskt lagd och trivs med att utbilda * vill få grupper att samarbeta och involvera alla deltagare i att nå målen * brinner för att skapa en bra lärandemiljö * talar och skriver flytande svenska (för dokumentation och kommunikation) Det är meriterande om du kan flytande engelska och är bekväm i att utbilda i det språket. Om oss: Vi utbildar elever till att bli säkra i trafiken. Kurserna håller vi i Arlandastad på Arlanda halkbana. Vi har Stockholms närmsta och största anläggning. Vi ser fram emot din ansökan! Maila in ditt cv, personliga brev och löneanspråk till [email protected]
Takakuten samarbetar nära med fastighetsförvaltare och bostadsföreningar. Vi är specialiserade på underhåll av tak och byggnader. Nu söker vi dig självgående, ansvarstagande, pålitlig medarbetare med B- behörighet. Du trivs med varierande arbetsdagar och kundkontakter. Underlättar om du har jobbat på tak förut. Extra meriterande om du har kunskap om olika slags om tak som plåt, papp eller tegel. Vi erbjuder: Ett stabilt företag Goda utvecklingsmöjligheter Marknadsmässig lön Företagsbil
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Internationella Engelska Skolan i Täby söker lärare i träslöjd för årskurserna 4–9 med start i augusti HT25 Om rollen Vi söker en engagerad och skicklig lärare i träslöjd för årskurserna 4–9. I rollen ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp undervisningen samt bedöma elevernas kunskapsutveckling. Utöver undervisningen kommer du att vara mentor för 16 elever i en av de årskurser du undervisar. Som en del av vårt team deltar du aktivt i samarbeten med kollegor, elever och vårdnadshavare för att upprätthålla och stärka skolans ethos och vision. En central del av ditt arbete är att skapa en trygg, strukturerad och inspirerande lärmiljö där eleverna kan utvecklas och nå sin fulla potential. Vem vi söker Vi söker dig som är flexibel och lösningsorienterad och som anpassar din undervisning för att möta olika elevers behov. Du är en lagspelare som samarbetar med kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du är en tydlig ledare i klassrummet som skapar struktur och motiverar eleverna till lärande. Du är kreativ och inspirerande med ett passionerat förhållningssätt till bild och träslöjd och kan engagera eleverna genom varierade undervisningsmetoder. Du är inkluderande och elevfokuserad och har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av stöd. Du samarbetar nära skolans elevhälsa och specialpedagoger. Kvalifikationer Svensk lärarlegitimation med behörighet att undervisa i träslöjd för årskurserna 4–9. Erfarenhet av att arbeta i en internationell eller flerspråkig miljö är meriterande. Vi erbjuder En internationell och dynamisk arbetsmiljö. Möjlighet till kontinuerlig professionell utveckling. Engagerade kollegor och en skola där lärande och utveckling står i centrum. Ansökan Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via IES Careers. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag och bli en del av vårt team på Internationella Engelska Skolan i Täby.
Ansvarig Operativ Bokningskoordinator Engsholms Slott är ett litet familjeägt hotell på Mörkö som funnits i snart 40 år med samma ägare. Engsholms Slott ligger på Mörkös norra udde och erbjuder en fantastisk miljö med 54 hotellrum och ca 100 bäddar. Nu söker vi en erfaren person som kan arbetsleda samt ta ansvar för denna viktiga avdelning. Hos oss får du arbeta i en fantastisk miljö med uppdrag att planera, utveckla, sälja o boka konferenser, bröllop, event och upplevelser för såväl företagsgästen som privatgästen. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och spänner över stor administrativ bredd. Kedjan innefattar bla offert (via mejl & telefon), planering, paketering, detaljplanering, visningar, konferens-, event- och bröllopsbokningar samt fakturering med uppföljning. Besitter du vana i hotellsystemet Bookvisit är detta en merit. Du kommer ha nära samarbete, rapportering och dialog med vd och ägare. Hantera konferens- och privatbokningar Offerera, prioritera offerter, uppföljning och avslut av skickade offerter Avtal Utveckla offerter, paketering, merförsäljning etc Administration i Visbook och Bookvisit kring bokning, paket och priser Andra system vi arbetar med är Get accept, Canva, Office 365 Bildhantering på bokningssidor och hantering av mallar i Canva (merit) Statistik Optimering av externa bokningskanaler Detaljplanering inför ankomst Avstämningar och uppföljning med kund på plats Fakturering Schemaläggning och planering Nära samarbete med övriga avdelningar Övriga administrativa arbetsuppgifter Hotellet är under säsong öppet alla dagar i veckan, och receptionen är bemannad mellan kl 07.00 – 19.00. Visst helgarbete förekommer. Tjänsten är fysiskt på plats, dvs ej hemarbete. Arbetet är mycket intensivt under vissa perioder och du måste ha förmåga och tycka om att ha ”många bollar i luften” samt klara stressiga situationer. Pga säsongsbetonad verksamhet är arbetet lugnare vintertid. Har du även viss kunskap inom sociala medier och hemsidor är detta ett stort plus. Du måste ha lätt förstå datasystem, vara noggrann och hålla strukturer. Vi söker dig som med stor energi vill boka och planera fantastiska upplevelser för våra gäster. Du strävar efter att nå uppsatta mål och resultat med stort försäljningsfokus. Självklart har du en stor passion för människor, brinner för värdskap och är lösningsorienterad. För tjänsten krävs flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, kunskap i hotellsystem och att du är allmänt administrativt kunnig. Egenskaper som är viktiga är: Du är mycket noggrann, organiserad, strukturerad och har lätt att kommunicera i såväl tal som skrift. Arbetsleda 1-2 personer God organisationsförmåga med ett sinne för detaljer Arbetar självständigt, såväl som i grupp. Stort kundfokus där du är lyhörd och lösningsorienterad Noggrann Tydlig i din kommunikation Erfarenhet i hotellsystem & gärna Revenue management Resultatorienterad mot budget Du bor i närområdet. Körkort och bil krävs då det inte alltid går att åka till Engsholms Slott med kommunala medel. Tjänsten är fast 100% och du kommer att arbeta operativt i ett litet team. Skicka din ansökan till [email protected]
OBS! Sök inte jobbet om du inte är behörig förskollärare! Det går bra att söka om du är nyexad. Bifoga CV i PDF, examensbevis samt en bild på dig själv. Vänligen följ instruktionerna ovan. Skicka ansökan till: "[email protected]". Förväntad start: enligt överenskommelse. Behörig Förskollärare till Kåxis förskola. Vi söker en förskollärare till föräldrakooperativet Kåxis. Vi söker dig främst dig som har erfarenhet av arbete på förskola, gärna från kooperativ, till tjänsten som förskollärare och hantverkspedagog. Kåxis förskola är ett föräldrakooperativ på Södermalm som har funnits sedan 1989. Förskolan ligger centralt på Södermalm med 2 minuters promenad från Medborgarplatsens tunnelbana. Inom några minuter når vi flera fantastiska lekparker, som vi tar oss till minst en dag i veckan. Barngruppen består av 16 barn mellan 1-5 år. Kåxis luftiga och rymliga lokaler, som är från sekelskiftet, skapar gott om utrymme för barngrupper att kunna röra sig i dans och i aktiviteter. Vi har en fin och mysig innergård med sandlåda och lekstation för alla åldrar. På innergården ligger även vår verkstad / ateljé där vi tillbringar väldigt mycket tid. På Kåxis står barnens lek, kreativitet och skapande i fokus och du får arbeta tillsammans med ett arbetslag på rektor, barnskötare samt en liten grupp av inarbetade vikarier. Den pedagogiska verksamheten sköts helt av personalen medan föräldragruppen sköter mycket av det praktiska så som städning, matinköp, deltar i olika arbetsgrupper, gör budget, jourar m.m. Vi driver en förskola som vi är mycket stolta över där både barn, personal och föräldrar trivs och respekterar varann. Arbetsuppgifter: På Kåxis förskola blir du en del av ett kreativt arbetsklimat där alla pedagoger bidrar men där du som förskollärare tillsammans med rektor lägger upp riktlinjer för den pedagogiska verksamheten. I vår verkstadsateljé finns stor potential som vi gärna ser att du är med och driver och utvecklar. I ett föräldrakooperativ och som medlem i en liten personalgrupp så krävs det att du som både som pedagog och arbetskamrat är lyhörd och trygg. För att skapa en utvecklande miljö delas barngruppen upp i olika aktivitetsgrupper. Här ser vi gärna en förmåga till en god helhetssyn över verksamheten, för samtliga barn ska få gott om utrymme i det pedagogiska dagliga arbetet. Omsorg varvas med lärande och vi lägger stor vikt vid att det dagliga pedagogiska arbetet dokumenteras för att synliggöra barnens lärandeprocesser och i en förlängning reflektion. Vi har utvecklat ett samarbete mellan andra kooperativ där vi skapar möjlighet för de äldre barnen att utvecklas tillsammans genom gemensamma aktiviteter, du som pedagog blir här en del av det fortsatta samarbete samt utveckling vi skapar kooperativen emellan. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Tjänsten övergår sedan till en tillsvidareanställning på 50%-100% Kvalifikationskrav Vi söker dig som har: Förskollärarlegitimation Dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat på förskola minst 0-3 år Genuint intresse för hållbar utveckling, likabehandling och har ett normkritiskt och genusmedvetet arbetssätten Är lyhörd och kan samarbeta samt ser föräldrar som en tillgång i arbetet Meriterande Hantverkspedagog eller annan estetisk/pedagogisk examen Intresse för annan kreativ verksamhet (teater, musik etc.) Erfarenhet av arbete i åldersblandad barngrupp
Vi söker glada och utåtriktade personer till vårt fundraisingteam i Stockholm! Vill du ha ett socialt och meningsfullt jobb där du får träffa nya människor och samtidigt göra skillnad? Elemental Fundraising söker engagerade personer till vårt team i Stockholm! Om jobbet Som fundraiser kommer du att: Prata med människor ute på stan, torg och vid olika evenemang i Stockholm. Berätta om viktiga välgörenhetsorganisationer och inspirera fler att bli månadsgivare. Jobba tillsammans med ett härligt team där ni peppar och stöttar varandra. Få utbildning och löpande stöd så att du känner dig trygg i din roll. Vem söker vi? Vi söker dig som: Kan kommunicera tydligt på svenska, då arbetet främst sker på svenska. Kan tala och förstå engelska, då vissa medarbetare endast pratar engelska. Är social, positiv och gillar att prata med nya människor. Trivs med att jobba mot mål och tycker det är kul att utmana dig själv. Gillar att samarbeta med andra. Alla är välkomna att söka. Har du erfarenhet av försäljning, fundraising eller kundservice är det ett plus, men inget krav. Vi erbjuder Timlön: 180 kr/timme En rolig och utvecklande arbetsplats där du får växa som person Grundlig introduktion och utbildning Arbetstider Vardagar kl. 14:00–19:30 (inklusive 30 minuters rast) Plats Stockholm Ansökan Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag via denna länk: https://forms.gle/VnKPDea6zgmhdHkp8
Välj ett jobb för att visa detaljer