No-lärare
Magitaskolan AB
Grundskollärare

Magitaskolan är en resursskola och ligger i Sköndal. Skolan erbjuder grundskola och anpassad grundskolan (F-6) för elever med autism och som är i behov av ett individuellt pedagogiskt upplägg. På skolan arbetar kunnig personal i en lugn miljö med små klasser. Vi söker nu en legitimerad no-lärare för undervisning i åk 4-6. Tjänsten är en halvdag i veckan, ca 15%. Du som söker tjänsten förstår vikten av att bygga relationer och arbeta in rutiner. Du är flexibel, tålmodig och du gillar utmaningar. Det är en merit om du arbetat med liknande målgrupp tidigare men inget krav. Du ska vara bra på att möta elever så att de känner sig trygga, motiverade och inspirerade i sin lärmiljö. Du har fokus på undervisningens framgångsfaktorer och verkar för en god stämning även när elever ibland utmanar. Start 12 augusti.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
CRM-Analytiker till Rusta
Wise Professionals AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Exempel på uppgifter och ansvarsområden: Analysera kund och försäljningsdata för att identifiera trender, beteenden och möjligheter för förbättring. Utveckla och underhålla rapporter och dashboards för att övervaka viktiga KPI:er. Samarbeta med marknadsförings- inköps- och försäljningsteam för att implementera datadrivna strategier. Utföra segments- och målgruppsanalys för att stödja framtagandet av erbjudanden, kampanjer som driver kundengagemang. Övervaka och optimera CRM-system för att säkerställa datakvalitet och integritet. Presentera insikter och rekommendationer till Marknadsledningen och andra intressenter. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har mycket god kommunikations- och presentationsförmåga. Du trivs i att arbeta både självständigt och i team. Vi ser gärna att du har/är: Några års erfarenhet av dataanalys, helst inom CRM eller kundanalys. Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med stora datamängder. Erfarenhet av att använda analysverktyg som SQL, Excel, Tableau, Power BI eller liknande. Relevant utbildning inom statistik eller datavetenskap, alternativt kunskap genom erfarenhet. Förståelse för databashantering och goda statistikkunskaper. Förståelse för CRM-processer, kundstrategier och kundrelaterade nyckeltal. Mycket god engelska i tal och skrift. Om Rusta På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är roligt och utmanande att arbeta med marknad och kommunikation hos oss. Framför allt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender! Rusta vill vara det självklara förstahandsvalet när du ska förnya och fylla på hemma. Sedan vi öppnade 1986 har vi fördubblat vår omsättning vart femte år. Detta tack vare ett unikt och framgångsrikt affärskoncept, där logistiken är en av det viktigaste pusselbitarna. Vi har nämligen full kontroll över både inköps- och transportkedja och undviker på så sätt dyra mellanhänder. Allt efter vi växer kan vi erbjuda dig ännu längre priser. Det innebär också att vi får bättre förutsättningar att kunna erbjuda ännu fler kunder Rustas breda sortiment av hem-och fritidsprodukter, med bra kvalitet till marknadens lägsta priser. Vår devis Det ska inte vara dyrt att välja hållbart är ett fundament som vi står stadigt på. Hos Rusta ska det vara enkelt att förnya och fylla på hemma utan att behöva kompromissa med vårt gemensamma ansvar gentemot kommande generationer. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Processen kommer att vara pausad under vecka 29-32 pga semester. Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Product Manager - Svea Solar
Svea Renewable Solar AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Svea Solar is revolutionizing energy management, helping customers optimize their use while on a mission to build a fossil-free future. With 50,000+ customers and over a decade of experience, we deliver smart energy solutions for homes and businesses. We are now looking for a Product Manager to join our team focused on Virtual Power Plants (VPP) – one of the most innovative and fast-growing areas within the energy sector! What is a Virtual Power Plant?A Virtual Power Plant (VPP) connects solar panels, batteries, and EVs into one intelligent system that supports the energy grid by balancing supply and demand in real time. At Svea Solar, our VPP empowers households to take part in the energy market, optimize energy use, and drive the shift to a better future. Our VPP team leads this transformation—building the software and systems that turn data and distributed energy assets into real impact. Read more about our VPP here. The RoleAs our Product Manager, you will lead the development and own the roadmap for of our VPP offering. This is a highly collaborative role where you’ll align stakeholders, manage competing priorities, and adapt quickly in a fast-paced environment. You’ll have a direct impact on Svea Solar’s mission to accelerate the transition to renewable energy—helping to shape how households and businesses participate in the energy system of the future. You’ll report to our Chief Product Officer, Joakim Grönvall. Responsibilities: - Develop and lead the strategy to maximize revenue for customers and Svea Solar by optimizing when and how our assets support grid stabilization across Nordic markets - Identify, prioritize, and validate product opportunities aligned with team and company goals - Define and communicate a clear product vision, translating it into an actionable roadmap - Collaborate with cross-functional teams (engineering, design, analytics, marketing, sales) to deliver impactful solutions - Continuously gather insights from data, user research, and market trends to inform decisions - Lead product discovery to deeply understand customer needs and ensure value-driven solutions - Track and evaluate product performance using both qualitative and quantitative metrics - Act as the voice of the customer and business within the team, ensuring alignment across stakeholders - Drive prioritization and facilitate alignment to keep the team focused on high-impact work We have a collaboration-first policy, which means our employees work three days from the office and two days from anywhere they choose. Are We a Match?To thrive at Svea Solar, it’s important that our values align with yours. To succeed in this role, you should be a strategic thinker with a bias for action, data-driven decision-making, and a strong sense of ownership.  We believe you.. - Are fluent in English or Swedish - Have 5+ years of experience in Product Management, ideally with customer-facing digital products - Have an strong understanding of user journeys, funnel optimization, and conversion metrics; experience with A/B testing and experimentation frameworks - Have an proven ability to identify, prioritize, and deliver product improvements that drive measurable business impact - Have an entrepreneurial mindset with a balance of data-driven decision-making and speed of execution - Have experience working closely with cross-functional teams to bring consumer or internal-facing digital products from concept to launch If you’ve worked with energy systems, SaaS platforms, or marketplace models—great. If not, we’re excited to hear how your experience brings fresh perspective! What we offer Svea Solar – More Than Just Solar Panels Svea Solar is not only a leader in solar panel installations and batteries – we aim to be a long-term energy partner for our customers. Together with IKEA and other partners, we offer a curated portfolio of smart solutions that enable our customers to produce, store, and consume energy in a cost-effective way. We are constantly working to develop new solutions that make a difference – both for our customers and the climate. Read more here. Diversity & Inclusion At Svea Solar, we promote diversity and inclusion because we believe different perspectives drive innovation. Here, you’ll have the chance to grow professionally as we evolve as a company – contributing to the energy solutions of the future. As part of our team, you’ll play an important role in “The Power Shift” – toward a greener future, with a strong focus on teamwork, growth, and a positive work environment. Application - We will start reviewing applications right away, so don’t wait to apply! - On this page, you can find more information about our recruitment process. - For the final candidate, we will do a background check from the criminal record. We warmly welcome your application! #LI-JK1

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Omsorgspersonal Eveo Botkyrka & Huddinge
Eveo AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Eveo AB är ett innovativt hemtjänstbolag som arbetar enligt devisen att alla är olika. Vi var en av de första privata utförarna som startade hemtjänst verksamhet i Botkyrka. Eveo finns i Södertälje, Huddinge, Stockholm och Sollentuna. Och vi växer. Därför söker vi fler medarbetare. Eveo grundades 2009 av släkt och vänner har som verksamhetsidé att erbjuda personcentrerad hemtjänst av hög kvalitet. Målet är leverera kvalitet genom en hög personalkontinuitet och personligt anpassad hemtjänst. Om du vill bli en del av ett fantastiskt gäng medarbetare och samtidigt bidra till att äldre och funktionshindrade i Botkyrka och Huddinge får bra omsorg, sök jobb hos oss. Vi söker dig som tycker om att arbeta med äldre, kan arbeta självständigt och som brinner för att göra ett bra arbete. Vi ser gärna att du har 1350 poäng omvårdnadsämnen på gymnasienivå, kan bra svenska (motsvarande svenska grund). Om du även kan andra språk och har körkort är det meriterande. Vi söker personal för dag- och tjänstgöring varannan helg. Vi söker även kvällspersonal. Man utgår från kontoret i Flemmingsberg och kör runt till kunder och hjälper dem med sådant som de inte kan göra själva. Arbetet innefattar alla omsorgsmoment och ansvar för socialjournal samt tidrapportering.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Senior Bas-U handläggare
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker seniora Bas-U handläggare till mångårigt uppdrag hos Trafikverket med stationering i Stockholm-  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Förbifart Stockholm är en ny sträckning för E4 väster om Stockholm som kommer att förenkla vardagen och skapa möjligheter för fortsatt utveckling i en starkt växande region. Leden binder samman de norra och södra länsdelarna, avlastar Essingeleden och innerstaden och minskar känsligheten i Stockholms trafiksystem. Restiden för hela sträckan beräknas till ca 15 minuter. För att skona miljön går drygt 18 km av vägens 21 km i tunnel. Mellan Kungens kurva och Hjulsta går leden i en 16 km lång tunnel med anslutningar via 13 st ramptunnlar. Från Hjulsta till Häggvik finns en tunnel på 1,8 km till Akalla och en 300 m lång tunnel under E4 i Sollentuna. I tunnelsystemet ingår totalt ca 55 km enkelriktade tunnelrör, varav ca 52 km i bergtunnlar och ca 3 km i betongtunnlar. E4 Förbifart Stockholm består även av trafikplatser i Kungens kurva, på Lovön samt i Vinsta, Hjulsta, Akalla och Häggvik. Vägtunnlarna inom E4 Förbifart Stockholm är nu helt utsprängda. Arbetet med att färdigställa tunnlarna invändigt med anläggningsarbeten, byggarbeten och installationsarbeten pågår. Dessa arbeten kommer att pågå till 2030. Installationsarbeten pågår i stora delar av tunnelsystemet och teknikutrymmen. Detta gäller främst installation av elförsörjning, ventilation, övervakning och trafikstyrning. Arbetsuppgifter Genomföra egna ronderingar på arbetsplatsen. Initiera omfattning och intervaller för rondering av övriga medarbetare. Vid behov deltaga på leverantörers skyddsronder samt leda skyddsronder i egen regi. Hålla i och deltaga i möten kring byggarbetsmiljösamordning. Se till att allmänna skyddsanordningar inrättas och underhålls samt att allmänna skyddsregler för arbetsstället tas fram och implementeras. Delta i planeringen av arbetet och medverka till att gemensamma arbetsmiljösynpunkter beaktas när arbetsmetoder och arbetsutrustning väljs, när de olika arbetena samplaneras och när tidsplaneringen görs. Delta i leverantörers riskhantering angående arbetsmiljö. Vid behov kontrollera dels att tekniska anordningar är behörigen besiktigade och provade, dels att förare har tillräcklig kompetens och i förekommande fall tillstånd. Följa upp att leverantör på respektive arbetsställe tillämpar relevanta arbetsmiljöregler på ett systematiskt sätt samt att de följer upprättade planer (arbetsmiljöplan, brandskyddsplan). Förvalta och ge förslag till uppdateringar av de redan framtagna och fastställda planerna såsom arbetsmiljöplan, insatsplan, beredskapsplan, brandskyddsplan m.fl. Samla in information från leverantörer på arbetsplatsen för att uppdatera planer (arbetsmiljöplan, insatsplan, beredskapsplan, brandskyddsplan m.fl.). Planera och genomföra årliga kris- och utrymningsövningar tillsammans med leverantörer, räddningstjänst och eventuellt andra myndigheter. Deltaga på arbetsmiljöseminarium med olika teman. Sprida goda exempel på arbetsmiljöåtgärder utifrån egna erfarenheter och kompetens. Ge underlag till och medverka vid framtagning av månadsrapporter kring arbetsmiljö. Följa upp att ”Lessons learned” skrivs vid allvarlig olycka eller tillbud. Bas-U handläggare har mandat att: Stoppa arbeten som inte utförs enligt arbetsberedning eller bryter mot uppsatta regler. Stoppa arbeten som kan förorsaka skada eller olycka. Avvisa olämplig personal som vid upprepade tillfällen inte beaktar de regler som råder på arbetsplatsen. Krav (OBS, obligatoriska) ) Genomgått arbetsmiljöutbildning för Bas-U enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Utbildningen får vara max fem (5) år gammal vid varje given tidpunkt. b) Minst 6 års erfarenhet av bygg-, anläggnings-, eller installationsbranschen varav minst 1 år i anläggningsbranschen eller installationsbranschen c) Minst 6 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete varav minst 3 år med liknande arbetsuppgifter som beskrivs i denna Uppdragsbeskrivning. d) Behärska svenska och engelska i tal och skrift. e) Giltigt B-körkort Meriterande  För beställaren är det meriterande om konsulten har 7-11 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete För beställaren är det meritarande om konsult besitter hög samarbets- och kommunikationsförmåga, samt besitter ledaregenskaper  Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Upphandlare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Tycker du det är kul att arbeta i stora komplexa upphandlingsprojekt? Tänka nytt och utvecklas tillsammans med andra? Då har vi ett spännande jobb att erbjuda! MSB har nu behov av upphandlare. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att genomföra upphandlingar av varor och tjänster inkl. direktupphandlingar och förnyad konkurrensutsättning. Du kommer att arbeta med större upphandlingar som drivs som projekt där det finns en ansvarig projektledare. Men du ska också kunna vara den drivande vid mindreupphandlingar. Du kommer att ingå i ett team, men i rollen ingår även att vara beredd på att upphandla inom hela MSB:s verksamhet. Upphandlare på MSB arbetar med alla delar i inköpsprocessen som även innefattar avtalsuppföljning. Arbetet innebär att kunna arbeta självständigt i ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom hela myndigheten. Du kommer även ha kontakt med andra myndigheter, organisationer samt olika leverantörer. Du driver förbättringsarbeten och arbetar med utvecklingsfrågor inom utpekat ansvarsområde men även för enheten som helhet. Tillsammans med kollegorna kommer du att arbeta med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra myndighetens inköpsprocess. Du kommer även att arbeta med stöd och rådgivning till verksamheten. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som uppfyller minst något av nedanstående krav: • akademisk utbildning inom teknik/IT, juridik, statsvetenskap, ekonomi eller annat relevant område och har arbetat minst tre år inom offentlig upphandling eller, • slutförd YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling och har arbetat minst tre år inom offentlig upphandling/inköp eller, • minst fem års praktisk erfarenhet inom offentlig upphandling/inköp som vi bedömer likvärdig. Som upphandlare hos oss krävs att du har generellt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet:  • som projekt- och/eller uppdragsledare eller har drivit upphandlingsprojekt • av att arbeta i något av de upphandlings-/e-handelsverktyg som finns på marknaden • av leverantörsstyrning & förhandling • av avtalsuppföljning • av IT-upphandlingar • av kategoristyrning Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och har lätt för att skapa dig överblick och se samband. Du är drivande, stabil och angelägen om att leverera förväntade resultat med hög kvalitet. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Upphandlingsenheten är en central funktion på MSB som både stödjer och styr hela myndigheten inom inköpsprocessen. Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp MSB:s arbete med upphandling och avtalsförvaltning. Vidare ingår att inrikta och driva myndighetens upphandlingsarbete och utveckla och förvalta tillhörande systemstöd, processer och rutiner samt metoder för uppföljning av avtal och leverantörer. Upphandlingsenheten är uppdelad i team. Enheten leds av myndighetens upphandlingschef. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta upphandlingschef Hans Björk. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2025.

16 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Idrott utan Gränser söker en verksamhetschef
Fören Idrott Utan Gränser
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Om IUG Idrott Utan Gränser verkar för att alla barn ska få förutsättningar att forma sin framtid och motverka utanförskap. Vi använder idrott och goda förebilder som verktyg genom att, i samarbete med lokala föreningar, leda aktiviteter på idrottslektioner i skolan. Vår modell bygger på samverkan mellan kommun, skola och föreningsliv. Vår metod innebär att vi arbetar med låga trösklar för att inspirera och aktivera alla barn. Våra ledare arbetar med att se, bekräfta och stärka eleverna som individer. De delar ofta barnens sociala bakgrund vilket gör att de lyckas skapa relationer med barnen och blir till goda förebilder. Vi arbetar med barnen från fjärde klass och följer dem till nionde klass. Utöver verksamhet på idrottslektioner, erbjuder vi aktiviteter efter skoltid och under skolloven i samarbete med lokalt föreningsliv och ideella krafter. Sedan starten 2010 har IUG vuxit stadigt och finns idag i nio kommuner: Norrköping, Linköping, Mjölby, Malmö, Södertälje, Tyresö, Haninge, Eskilstuna och Norrtälje. Vi arbetade under läsåret 24/25 i 78 skolor och över 18 000 barn tog del av vår verksamhet. Vi är en ideell förening med 15 heltidsanställda och ett tjugotal timanställda ledare med anknytning till föreningslivet. Huvudkontoret ligger i Norrköping. IUG har sedan 2020 verksamhet i Haninge kommun, där vi arbetar på 4 skolor som har valts ut tillsammans med Utbildningsförvaltningen. Vi driver också efterskolverksamhet och lovverksamhet i nära samarbete med lokala idrottsföreningar. Vi söker nu en verksamhetschef som ska driva vår verksamhet i Haninge kommun. Om tjänsten Som verksamhetschef har du ansvar för att driva och vidareutveckla IUGs verksamhet i Haninge kommun. Du utvecklar verksamhet enligt IUGs verksamhetsmodell med stöd från huvudkontoret och bygger samarbeten med lokalt föreningsliv och andra aktörer. Du leder arbetet med skolor genom att utveckla goda samarbeten och planera och följa upp verksamheten. Du utvecklar också aktiviteter efter skolan och under skollov i samarbete med det lokala föreningslivet och andra ideella aktörer. Du bygger upp och coachar ett lokalt team av ledare. I din roll ingår också att själv bedriva idrottsaktiviteter på idrottslektioner, efter skolan och på lov. Du är ansvarig för att kvalitetssäkra arbetet. Du ansvarar för kontakten med kommunen och lokala finansiärer, bland annat genom regelbundna styrgruppsmöten. Du arbetar för IUGs synlighet i kommunen och att IUGs verksamhet marknadsförs så att barn får vetskap om utbudet av aktiviteter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid om 75% (vi tillämpar provanställning om 6 månader). Genom en anställning hos IUG får du möjlighet att göra skillnad för barn och unga. Samtidigt får du möjlighet till personlig utveckling. Vi söker dig som: · Har ett intresse och driv att leda och utveckla en verksamhet utifrån lokala förutsättningar · Har ett engagemang för barn och unga och gärna erfarenhet av att arbeta i socio-ekonomiskt utsatta områden och/eller lokal kännedom om närområdet. · Har goda pedagogiska egenskaper för att möta och leda barn · Har en god förmåga att coacha ett team av ledare. · Har själv utövat en idrott under flera år med förmåga att planera lektioner inom din idrott. Dina personliga egenskaper: · Ansvarsfull med förmåga att ta helhetsansvar för verksamheten · Självgående och driv att genomföra idéer · Mycket god förmåga att självständigt kunna organisera och strukturera ditt arbete. · Resultatorienterad och får saker gjort · Förmåga att bygga goda relationer och nätverk. Erfarenhet/utbildning · Ett par års erfarenhet av att arbeta med barn och unga inom idrottsrörelsen, skola eller annan pedagogisk verksamhet. · Det är meriterande om du själv är uppväxt i eller har erfarenhet från arbete i ett socio-ekonomiskt utsatt område · Det är meriterande med god lokal kännedom (Haninge kommun) · Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda ett team (men inte ett krav). Ansökan Välkommen med din ansökan genom att skicka ditt CV och ett personligt brev där du berättar om varför du söker tjänsten till [email protected]. Vi uppmuntrar dig att söka även om du inte upplever att du uppfyller alla kriterier. För frågor om tjänsten kontakta Admir Lukacevic, Grundare/VD 073-6875923 eller Julia Montelius, Operativ chef 072-3155579 (Julia är tillgänglig under vecka 25, 26). Sista ansökningsdag är 27 juli 2025 Välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Stödassistent inom daglig verksamhet i Upplands Väsby kommun
Upplands Väsby kommun
Vårdare, boendestödjare

Söker du ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att verkligen göra skillnad för en annan människa i samhället? Har du förmågan att anpassa dig till olika situationer och människor i hantverksmiljö? Då kan du vara den vi söker som stödassistent inom daglig verksamhet hos oss i Upplands Väsby kommun. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett arbete som innebär variation och omväxling, där du är med och bidrar till en trygg och aktiv vardag för våra kunder. Hos oss får du ett varierande arbete i härlig miljö med ett fantastiskt arbetsteam. Om oss Optimus Hantverkshus är en daglig verksamhet inom LSS. Vår inriktning på Optimus Hantverkshus är hantverk och skapande. Vi erbjuder en bred palett av aktiviteter, såsom textil, snickeri, träslöjd, måleri, luffarslöjd, lera, papier-mâché och andra kreativa uttrycksformer. Vi har också vaktmästeri och andra fixar-aktiviteter. Verksamheten anordnar regelbundna utflykter till olika sevärdheter och ut i naturen, samt friskvårdspromenader. Vi har också andra återkommande trivselaktiviteter som musik-quiz, bingo, mm. Vi arrangerar även regelbundet utställningar och vernissager för att visa upp brukarnas alster, och varje år anordnar vi en populär julmarknad där brukarna får visa upp sina skapelser. Här kan du läsa om våra verksamheter https://www.upplandsvasby.se/vasby-stod-och-omsorg/funktionsnedsattning/daglig-verksamhet.html. Om tjänsten Vi söker två medarbetare till vår avdelning som har en inriktning mot snickeri. För att trivas i den här rollen bör du känna dig trygg och bekväm med att arbeta med trä som material, även om vi också arbetar med andra material. Du kommer att stötta våra brukare att så självständigt som möjligt utföra arbetsuppgifter inom vår verksamhets inriktning. Du kommer att arbeta i en kreativ miljö där du får möjlighet att utveckla och stötta brukarna i deras skapande processer. Brukarna i verksamheten har funktionsnedsättning och rätt till daglig verksamhet enligt LSS. Det ställer krav på dig som stödassistent, där omsorg och gott bemötande blandas med en handledarroll och kreativt skapande. Tjänsten innebär att leda verksamheten i olika kreativa projekt, som kan bedrivas i gruppform eller enskilt, inom teman som väljs av brukarna i delaktighet. Det kan handla om allt från konst och hantverk till musik och dockteater. Du kommer att arbeta nära brukarna för att förstå deras intressen och behov, och för att skapa en meningsfull tillvaro för dem. Tjänsten innebär också att tillsammans med brukarna genomföra morgonmöten där dagen tillsammans planeras med scheman med bildstöd, vilket skapar förutsägbarhet och delaktighet. Detta är en viktig del av vår verksamhet, då det hjälper brukarna att känna sig trygga och delaktiga i sin dag. I rollen som stödassistent kommer du också att vara kontaktman för ett antal deltagare, vilket innebär att du kommer att ha dokumentationskrav enligt IBIC. Detta innebär att du kommer att upprätta genomförandeplaner, föra löpande dokumentation och säkerställa att alla dokumentationskrav är uppfyllda. Du kommer att arbeta nära brukarna och deras anhöriga för att säkerställa att deras behov och önskemål tillgodoses. För att lyckas i den här rollen krävs det att du har ett stort engagemang och entusiasm för att skapa en meningsfull tillvaro för vår målgrupp. Du måste vara beredd att gå utanför ramarna och hitta kreativa lösningar för att möta brukarnas behov och intressen. Du måste också vara en god lyssnare och ha förmågan att bygga starka relationer med brukarna och dina kollegor. För att bli aktuell för anställning kommer du att behöva uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Är du den vi söker? Vi söker dig som har: Utbildning som undersköterska eller barnskötare, alternativt någon likvärdig utbildning med pedagogiska kunskaper, såsom exempelvis hantverkspedagog Erfarenhet av arbete inom LSS samt pedagogiskt arbete Goda kunskaper i svenska språket då dokumentation och kommunikation är förutsättningar för arbetet Kunskap om hur verksamhet i hantverksmiljö kan handledas och utföras med god arbetsmiljö i fokus, för att undvika tillbud och olyckor Erfarenhet av att arbeta med trä som material, eller en vilja att lära sig och utvecklas inom detta område Erfarenhet av dokumentation enligt IBIC, eller en vilja att lära sig och utvecklas inom detta område Det är meriterande om du har: Erfarenheter/kunskaper om tydliggörande pedagogik och AKK Erfarenhet av lågaffektivt bemötande Erfarenhet av dokumentation i Pulsen Combine Hantverkskunnande inom olika områden, såsom textil, trä, måleri, lera, etc. Som person har du en hög social kompetens, är stabil med god förmåga att hantera pressade situationer på ett bra sätt. Vidare är du samarbetsorienterad och har lätt att arbeta tillsammans med andra. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på social- och omsorgskontoret arbetar med allt från adoptionsfrågor till vård i livets slutskede. Vår verksamhet och organisationskultur präglas av vår värdegrund gällande delaktighet, kompetens, tillit och respekt. Det är grunden i vårt arbete och ett förhållningsätt mot varandra och de vi är till för. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Digital Media Specialist
Philip Morris AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Join us to deliver a smoke- free future as Digital Media Specialist! We’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years In the Nordic region, we are 1,600 employees based in Sweden, Denmark, Finland and Norway working in various functions and teams and together we are collaborating to deliver a smoke-free Nordics. Role summary As a Digital Media Specialist, you will be at the forefront of crafting and implementing digital media strategies aimed at driving brand performance and achieving business objectives. You will manage campaigns across a diverse range of digital channels, optimize media budgets, and use data-driven insights to effectively engage target audiences. Staying ahead of emerging trends, best practices, and innovations, you will ensure impactful and high-performing campaigns that align with the company’s vision of delivering a smoke-free future. This is a fixed term role, from August 2025 until November 2026. Your “day to day" • Develop and implement digital media strategies to boost brand awareness, engagement, and conversions for our brands. • Lead digital campaigns across various channels, including social, display, programmatic, search, and retail media channels. • Coordinate with media agencies to ensure accurate briefing and execution of campaigns within agreed budgets. • Track campaign performance metrics and data, perform regular analysis and reporting to monitor efficiency, provide actionable insights for optimization and improvement, and make data-driven decisions. • Develop social media strategy, including content themes, audience segmentation, and engagement tactics aligned with brand objectives. Coordinate social media content calendars and integrate efforts with paid digital campaigns for consistency across channels. • Work with brand communication team and creative agencies to build engaging content and assets for target audiences, optimized for campaigns and channels with actionable insights, briefs, and recommendations. • Collaborate with cross-functional teams, such as brand communication, portfolio, digital and e-commerce, and Key Account teams, to ensure that digital paid initiatives and calendars are aligned with overall business objectives. • Understand market trends, consumer segments, and competition. Use insights and data to improve campaign performance. • Collaborate with HUB Teams to ensure standard methodologies and Global practices and requirements are applied on local market level. Who you are • Minimum 3+ years of experience in digital marketing, with a focus on media planning and execution. • University degree in marketing, advertising, communications, or related field. • Strong understanding of digital media platforms such as Google Ads, FB ads, programmatic/display media buying, etc. • Proficiency in analytics tools, such as Google Analytics. • Demonstrated track record of successfully running and optimizing digital media campaigns across multiple channels, driving measurable value. • Experience with A/B testing, audience segmentation, and campaign optimization techniques. • Strong analytical skills with the ability to interpret data and generate actionable insights to inform strategic decisions and campaign optimizations. • Experience working with marketing and media agency partners, incl. experience managing budgets. • Strong communication and collaboration skills, with ability to work cross-functionally with both internal and external teams. • Proficient in Swedish and English in both speech and writing. All applicants must have the legal right to work in Sweden. Please note that relocation support is not available for this job. What we offer Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join Swedish Match and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Byggarbetare
Stanlex bygg AB
Anläggningsarbetare

Jobbannons: Erfarna Bygg- och Anläggningsarbetare sökes Om oss: Stanlex Bygg AB är ett expansivt bygg- och anläggningsföretag med fokus på hållbarhet och ett brett utbud av projekt. Vi är stolta över att leverera högkvalitativa projekt i tid och med fokus på säkerhet. Vår företagskultur präglas av samarbete, engagemang och en strävan efter ständig förbättring. Vi värdesätter våra medarbetare och erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Om tjänsten: Vi söker nu flera erfarna och engagerade bygg- och anläggningsarbetare för omgående anställning till våra kommande och pågående projekt i Stockholms län Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom bygg- och anläggningssektorn, beroende på din kompetens och projektens behov. Det kan inkludera allt från stängselbygg, grundläggning, markarbeten, betongarbeten. Vem är du? Vi söker dig som har flera års dokumenterad erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen. Du är en driven, självgående och ansvarsfull person som trivs med att arbeta i team. Du har en god förmåga att läsa ritningar och följa instruktioner. Säkerhet är en självklarhet för dig och du arbetar alltid enligt gällande regler och föreskrifter. Kvalifikationer: Minst 3-5 års relevant erfarenhet inom bygg- och anläggning. B-körkort är ett krav. Relevant utbildning inom bygg och anläggning är meriterande. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande med specifika certifikat/utbildningar. Ange gärna vilka som är relevanta för dig. Förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp. Strukturerad och noggrann. Flexibel och lösningsorienterad. Ansökan: Är du den vi söker? Skicka din ansökan med CV genom att fylla i formuläret på vår hemsida. Märk din ansökan med "Erfaren Bygg- och Anläggningsarbetare". Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Kontaktperson vid frågor: [email protected]

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025