Älskar du att hjälpa till och har samtidigt en bred kompetens inom IT? I den här rollen som IT-konsult inom servicedesk kommer du få arbeta med användarsupport och lösning av IT-incidenter genom felsökning och diagnostisering. Uppdragslängd: start snarast – ca 6 månader med ev. möjlighet till förlängning. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med support för att hjälpa svenska användare och att lösa deras tekniska problem genom felsökning. Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt samt en viss del via på-platssupport. Du kommer även att hantera beställningar inom IT såsom datorer, skärmar m.m. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att arbeta i en serviceroll, är kundfokuserad och serviceinriktad. Det är viktigt att du ser dig själv som en lagspelare som tillsammans med andra jobbar mot långsiktiga men även kortsiktiga mål. Du är van att jobba i ärendehanteringssystem, kunskapsdatabaser och remote-verktyg. Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat och din goda grund i engelska blir särskilt viktig då du kommer tillhöra ett virtuellt globalt IT-team med internationella kollegor och kunder. Som person är du nyfiken och engagerad och följer med i IT-utvecklingen. Andra viktiga egenskaper är att du vill utvecklas och har en lösningsorienterad inställning i allt du gör. Det här uppdraget passar dig med viljan att ge service och att utvecklas. Meriterande - MS Office365 - Active Directory - Applikationer t.ex. SAP och produktionsnära applikationer - Kunskap inom telefoni och skrivare - Språkkunskaper utöver svenska/engelska - Förståelse för nätverk och kommunikation Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]
Till ett uppdrag hos en kund i Stockholm söker vi en tekniker med stort driv som vill vara med och påverka vår kunds fortsatta tillväxt med ett kreativt och positivt arbetsklimat. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som Senior Service desk Agent inom IT-support och drift. Kunden har en bred IT-miljö med höga säkerhetskrav på system och funktioner. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en mycket bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning och administration av servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Utöver en mycket trevlig arbetsplats med högt i tak och konstruktiva dialoger finns stora möjligheter att visa framfötter och växa i sin roll. Du kommer att arbeta proaktivt för att skapa hög tillgänglighet och förbättra kundens IT-miljö. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" samt att du alltid har kunden i fokus är ett måste. Kvalifikationer: - Mycket god administrativ kunskap om AD, Azure AD, MS365, ärendehanteringsprocess, dokumentation/uppföljning - Relevant erfarenhet på minst 5 år och trivs i rollen som en servicedeskmedarbetare - Mycket goda kunskaper gällande server, nätverk, klient och molnlösningar - Självgående - God förmåga att finna vägar till rätt lösning - God analytisk förmåga och kvalitetsmedveten - Ha lätt för att lära dig nya saker och processer relaterade till IT och tjänsten - Kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en av Sveriges bästa kommuner? Vaxholms stad söker nu en Socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö. I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i. Som anställd inom socialförvaltningen har du möjlighet att göra skillnad. Här har du goda möjligheter att utvecklas i din roll och närhet och stöd av kollegor och chefer. Enheten för vuxenstöd har till uppdrag att utreda och besluta om olika typer av insatser inom främst socialtjänstlagen. Varmt välkommen till oss! Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare på vuxenenheten inom ekonomiskt bistånd. Rollen som socialsekreterare är betydelsefull och mångfacetterad. I dialog med klienterna arbetar du för att hitta en lösning för den enskilda individen. Du möter ofta människor i kris och med komplexa livssituationer. Du kommer att arbeta på plats i vårt kommunhus i Vaxholm. Här har du nära till fina promenadstråk, till kollektivtrafiken och till goda parkeringsmöjligheter. Möjlighet till distansarbete 1 -2 dagar per vecka när man kommit in i rollen ordentligt. Som anställd i Vaxholms stad kan du komma att bli krigsplacerad i staden. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Omfattning: Heltid, 39,5 h/vecka. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Vaxholms stad med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast 2025-08-17. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att träffa dina klienter och arbeta motiverande mot egen försörjning. Du kommer att utreda och fatta beslut om ekonomiskt bistånd, inhämta information, upprätta förändringsplaner, göra bedömningar och fatta beslut samt följa upp planeringen enligt socialtjänstlagen. Dokumentation och handläggning sker i vårt verksamhetssystem Lifecare. Du kommer att utreda, bedöma, besluta och verkställa beslut utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Eftersom vi arbetar i en teambaserad arbetsmodell kan du även få hantera varierande uppgifter inom enheten. Kvalifikationer Socionomexamen alternativt annan relevant utbildning i kombination med god erfarenhet som socialsekreterare. Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänst och området ekonomiskt bistånd eller annan myndighetsutövning. Du kommunicerar väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du är van vid att möta människor som kan befinna sig i en utsatt situation och har god servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Om företaget Vaxholms stad Om Vaxholm Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun. En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter. Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt – SER.
Uppdragsledare VVS med intresse för industri Vi behöver förstärka vår organisation med ytterligare uppdragsledare VVS. Vi söker Dig, VVS-ingenjör med erfarenhet av arbete med projektering och utredning av VVS-system. Du har goda teoretiska kunskaper och arbetar självständigt. Våra önskemål: Relevant ingenjörsexamen eller KY/YH-utbildning Minst sju års arbetslivserfarenhet inom VVS God erfarenhet och kompetens för VVS-projektering Kunskaper i AutoCAD och MagiCAD Kunskaper inom styr och övervakning Prestigelös Erfarenhet av att driva egna projekt Vana och förmåga att skapa och upprätthålla egna kundkontakter Vi lägger stor vikt vid att du känner ansvar för dina arbetsuppgifter och att du har en vilja att utvecklas. Troligen är du intresserad av att jobba med utredningar mm där målsättningen är att hjälpa kunden att hitta åtgärder i dennes anläggning för optimering av energianvändning och minskad miljöpåverkan samt förbättring av inomhusklimatet. K-Konsult Arbetsmiljö VVS AB har lång erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljö och VVS inom vattenverk och avloppsreningsverk. Vi gör utredningar där vi bl.a. tittar på energieffektivisering och luktreducering. Utredningarna leder ofta vidare till projektering, byggsamordning, optimering samt utvärdering av föreslagna åtgärder. K-Konsult Arbetsmiljö VVS AB är ett personalägt företag. Du är välkommen med din ansökan till oss. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Hyrpersonal Sverige Executive Rekrytering och ansvarig rekryteringsspecialist Emil Magnusson, vid frågor om tjänsten vänligen kontakta honom. Vi består av personalägda företag. Vi har funnits i den här formen sedan 1993 då vi köpte ut verksamheten från Svenska Kommunförbundet. Vi arbetar tvärfackligt och har tack var vår tidigare historia ett mycket brett kontaktnät med experter inom olika områden. Vi projekterar hus, anläggningar och mark, samt utför kvalificerade utredningar, besiktningar och kalkyler. Krav: Körkort: * B (Personbil)
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom primärvården Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom primärvården. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom primärvården Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom primärvården. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en sjuksköterska till ASIH i Innerstaden, kvällspass (40-60% eller enligt ök) Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, arbets- och fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska och bli en del av vårt team! Beskrivning av tjänsten Som sjuksköterska i avancerad hemsjukvård har du ett omväxlande och självständigt arbete med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter i patientens hem. Du medverkar du till att patient och närstående blir delaktiga i vården och att de ska känna sig trygga i hemmet under en period av svår sjukdom. Vården ska tillgodose fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care och planerar vården i verktyget Alfa Welfare (fd Epsilon). Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats i nyrenoverade lokaler på Östermalm, ett stenkast från Djurgården. Bli en del av vårt härliga Team med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Dina kvalifikationer Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för vård i patientens hem. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Körkort är ett krav. Det är meriterande att ha erfarenhet av hemsjukvård eller avancerad sjukvård i hemmet. Adekvat specialistutbildning är meriterande, t ex i onkologisk vård, i palliativ vård eller som distriktssjuksköterska. Tjänsten är kvällspass/ inkl. helg, (40-60% eller enligt ök). Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din sjuksköterskelegitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi söker en erfaren projektledare för uppdrag inom ett flertal branscher och med stort fokus på offentlig sektor samt försvarsindustrin. Arbetet bygger på ett stort intresse för människor, teknik och bryggan där emellan. Konsultrollen innebär i mångt och mycket att vara en rådgivande part gentemot våra kunder och bygga förtroende. I detta uppdrag hjälper du våra kunder med digitalisering genom att driva och leda utvecklings- och implementationsprojekt. Detta i olika typer av digitaliseringsinitiativ, både som förvaltningsledare och projektledare. Du etablerar förtroende och kommunicerar över hela organisationer på operativ till strategisk nivå. Kvalifikationer Utifrån våra kunders behov söker vi någon med följande: Du har som huvudprojektledare med budgetansvar drivit t ex olika typer av systemutvecklingsprojekt, systemimplementationer inom IT och/eller digitaliseringsprojekt Erfarenhet från uppdrag inom offentlig sektor eller försvarsindustrin Akademisk examen inom systemutveckling, management eller motsvarande Certifiering inom projektledning med erfarenhet av förvaltningsstyrning samt PM3, ITIL eller motsvarande Det är meriterande om du har: Erfarenhet av agil utveckling Arbetat som konsult Erfarenhet av kravarbete i förstudiefas Kunskap om LOU Erfarenhet inom försvarsmakten Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du är en relationsbyggande projektledare och konsult som säkerställer bra samarbete och förståelse för kunds behov. Du hanterar stakeholder management väl och etablerar förtroende. Vidare är du affärsinriktad och nätverkande, ser potentiellt mervärde för kund och lyfter förslag genom tydlig kommunikation och presentation. Då många av våra uppdrag finns inom offentlig sektor och är säkerhetsklassad uppdrag måste du ha mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, för att klara uppdragen och möta de krav våra kunder ställer. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att passera säkerhetsprövning och bakgrundskontroll. Kontroll mot belastningsregistret är en del av vår rekryteringsprocess. Ytterligare information Som anställd hos oss kommer du att ingå i ett team med härliga kollegor där våra kärnvärden genomsyrar vårt dagliga arbete. För oss innebär det en gemenskap och ett driv att utmana oss själva och våra kunder i att utvecklas och bli starkare. Vårt team består av hjälpsamma och omtänksamma kollegor där vi värderar gemenskap och balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du möjligheten att ta del av: Möjlighet till hybridarbete om uppdrag/kund inte kräver annat Individuell kompetensutvecklings-plan inom ditt spetsområde En AFRY Buddy som bollplank under din första tid som anställd Tillgång till stort utbud aktiviteter genom vår sociala klubb: Club AFRY, till exempel yoga, restaurangbesök, språkkurser med mera Konkurrenskraftiga förmåner gällande pension, friskvård och föräldraledighet reglerade i vårt kollektivavtal Företagsrabatter med externa partners genom vår förmånsportal Advantage You Ett enormt nätverk av tekniska experter med + 19 000 kollegor med kontor i 50 och projekt i 100 länder Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-15 och urval och intervjuer kommer att ske därefter. Kontaktperson för frågor: Fredrik Lindblad, Business Section Manager [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Du siktar högt och har fötterna på jorden! I oktober 2025 öppnar vi en ny gruppbostad i Sundbybergs stad, Solskiftets Gruppbostad. Gruppbostaden är belägen i Rissne med närhet till flera smidiga kommunikationer. Gruppbostaden omges av en vacker trädgård med frukträd och buskage. Här finns plats för 6 vuxna personer som beviljats insatser enligt LSS 9§9. Personerna som flyttar in här kommer bo i sina egna lägenheter som i sin tur ligger i anslutning till gemensamma utrymmen där man kan utöva gemensamma aktiviteter om man så önskar. Vi söker nu stödassistenter som vill vara med och skapa hälsa för vår målgrupp utifrån ett salutgogent synsätt där de boendes önskemål och drömmar tas på allvar. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt innebära att ge praktiskt och pedagogiskt stöd som främst ges i den enskildes hem (men stödet kan även förläggas på annan plats om individen har behov av det). Vi arbetar med utgångspunkt i individens behov och strävar ständigt efter att uppfylla individens önskemål och drömmar. Arbetet styrs även utifrån ett myndighetsuppdrag med uppsatta mål och individens genomförandeplan. Genomförandeplanerna utgår från IBIC (Individens Behov I Centrum). Som stödassistent på Solskiftets Gruppbostad är du bärare av Sundbybergs stads vision, värdegrund och värderingar. Du skall arbeta pedagogisk och individanpassat, genom att coacha, stötta och vara närvarande i alla moment och aktiviteter som rör brukaren och som brukaren önskar, utifrån detta kan behovet av stöd ges i situationer som utförs utomhus eller som är fysistkt krävande. Arbetsteamet på Solskiftet planeras vara på ca 10-12 årsarbetare och arbetstiderna kommer förläggas dag, kväll och helg. Vi vill att du har omvårdnadsutbildning med inriktning på funktionsnedsättning, gärna stödassistentutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömmer som likvärdig. Har du ytterligare utbildning inom autism eller psykiatri är detta meriterande. Fler önskvärda meriter är: - Kunskap och erfarenhet av att arbeta lågaffektivt med tillhörande verktyg, AKK, Teacch och andra pedagogiska metoder. - Tidigare erfarenhet av att arbeta strukturerat efter tydliga rutiner. - Tidigare hanterat problemskapande- samt utåtagerandebeteende utifrån riskbedömningar och handlingsplaner. Du arbetar på rullande schema med tjänstgöring på vardagar, kvällar samt helger. I samband med denna rekrytering kan provanställningar komma att tillämpas då verksamhetens utformning och beläggning fortfarande är i ett planeringsstadie. Intervjuer kommer att hållas löpande under rekryteringsperioden. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Big Care söker 2 st leg. sjuksköterska för beredskapsjour i Värmdö samt Nykvarn. Vi är nu i behov av att öka vår databas av tillgängliga sjuksköterskor för jouren. Arbetsuppgifter: När du arbetar har du en jourtelefon som du finns tillgänglig på under arbetstiden, för att besvara medicinska frågor från de olika boenden. Det kan även vara aktuellt att rycka ut till boenden vid behov, med inställelsetid på 30 minuter när vårdtagarens tillstånd kräver det. Omfattning & arbetstider: Jouren delas av flera sjuksköterskor, och ingen har i dagsläget några fasta datum. Den involverade personalen får önska datum inför schemaplaneringen. Vi ser gärna sökanden som kan och vill arbeta mycket, men är öppna även för dig som endast kan ta enstaka pass i månaden. Önskad startdatum: Omgående Kvalifikationer: Leg. sjuksköterska. Körkort 5+ års yrkeserfarenhet. Kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Meriterande: SITHS-kort. Specialisering inom något område. Erfarenhet av jourverksamhet. Goda datorkunskaper. OBS. Det finns bil på plats Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople för att se alla uppdrag samt lön, supersmidig app för konsulter att ansöka om jobb på.
Välj ett jobb för att visa detaljer