Är du en hands on redovisningschef med gedigen förståelse för US GAAP samt erfarenhet av SOX? Då kan det här vara en roll för dig! Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Redovisningschef till vår kund. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt från kunden. I rollen axlar du ett personalansvar över ett mindre team och driver det dagliga redovisningsarbetet, samtidigt som du rapporterar enligt US GAAP. Placering: Stockholm city Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda redovisningsteam och driva det dagliga redovisningsarbetet Ansvar över månads- och årsbokslut Hantera extern rapportering och upprätta årsredovisningar Kvalitetssäkra redovisningsarbetet och säkerställa regelefterlevnad Kontinuerlig rapportering till bolagets CFO Utveckla och effektivisera processer och rutiner inom redovisning Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande och en gedigen erfarenhet och kompetens inom redovisning. För att kunna axla den här rollen krävs en djup förståelse för US GAAP samt goda kunskaper inom SOX. Dessutom är du en skicklig Excel-användare. Utöver det kommunicerar du tydligt och effektivt på både svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du initiativrik, trygg i din kompetens och van vid att leda ett team. Du är en sann lagspelare med en imponerande problemlösningsförmåga och ett innovativt tänk. Till sist ser du fram emot att anta en roll på en arbetsplats som satsar på utveckling och präglas av kreativitet! Ansökan Är det dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer EARC2934. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Andolf Haglund ([email protected], 070-759 56 26) Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund, en kille i tjugoårsåldern och som är i behov av hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker dig som vill bli en del av hans vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar honom i att leva ett rikt och självständigt liv. Han är glad och positiv, ser inte problem utan möjligheter. Han bor i Jakobsberg med sina föräldrar, syskon och sin hund. Om rollen Som assistent kommer du att vara hans stöd i alla delar av vardagen. Det är tack vare sina assistenter som han kan göra det han vill i sitt liv. Dina arbetsuppgifter är att vara hans armar och ben, men lika viktigt är att vara hans språkrör vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska språket väl. Han behöver en positiv och utåtriktad assistent som speglar honom som person. Han gillar sport, att cykla, gå på museum, musik, konserter och att gå på stand-up. Du kommer också att hjälpa honom med träning. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd och kan ta egna initiativ. Du som söker får gärna vara kille, men rätt person är det viktigaste. Erfarenhet av assistentyrket är ett plus men ej ett krav då personkemi och personlighet har störst betydelse, det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Att sätta honom i fokus är en mycket viktig del i arbetet. Att du ser honom som en kille som vill leva livet och inte bara någon du ska hjälpa. Du ska ha hög arbetsmoral och brinna för att arbeta med människor. Du bör också vara flexibel, då arbetsplatsen är där han befinner sig. Det kan vara i skolan, på lantstället i Norrtälje, hemma eller egentligen var som helst. Du får ej vara allergisk mot hund och vi ser gärna att du är vaccinerad då han är infektionskänslig. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid/heltid, Mån-fre dagtid. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
As a Cyber Security Specialist at Intertek, you'll play a key part in performing advanced cybersecurity assessments on IoT products, systems, and processes—helping clients meet international standards and navigate regulatory landscapes. This is more than just a job—it's a chance to be part of a newly formed, dynamic team with the unique opportunity to shape how we work from the ground up. Your ideas, experience, and drive will directly influence our methods, culture, and future direction in cybersecurity services, which offers you a unique opportunity to develop yourself according to your interests within cyber security. You will perform hands-on testing and evaluations, while supporting Sales with technical input and participating in client meetings. You’ll deliver training sessions, contribute to detailed reports and technical documentation, and stay engaged with evolving industry standards and trends. Taking initiative in your own development, you’ll also play a key role in building the technical strength of our growing team. At Intertek we work in a positive, outgoing and forward-thinking culture, where you will have the opportunity to create relationships internationally, both internally and with our clients. Therefore we see Swedish and English skills to be necessary for this role. Key Responsibilities: Conduct cybersecurity assessments aligned with standards such as EN 18031-series, ETSI EN 303 645, IEC 62443, IEC 81001-5-1, IEEE 11073-10101 series, ISO 80601-2-13:2022, and others. Perform testing according to specific protocols and clauses, including Annex U of IEC EN 60335-1 and clause 8.5 of IEC 60947-4-1:2023. Utilize cybersecurity tools and techniques (e.g., Kali Linux, Wireshark, nmap, Fuzzing Tools, Nessus, Burp Suite) during assessments. Analyze communication protocols including Ethernet/IP, TCP/UDP, TLS, HTTP, SSH, and wireless standards (WiFi, Bluetooth, Zigbee, Z-Wave). Establishing test report formats, evaluation processes and routines and supporting accreditation activities. Participating in Interteks global network of Cyber Security labs, sharing learning and establishing efficient best practices and new services. Collaborating and meeting with customers and external parties, conferences, promoting and representing Intertek as a subject matter expert. Leading and guiding colleagues in day to day management of their testing and evaluation work. Qualifications: Solid experience in cybersecurity assessments, specifically for IoT environments. Familiarity with local and global cybersecurity standards and testing methodologies. Experience with mobile application testing using frameworks such as OWASP MASVS/MSTG. Knowledge of secure coding practices, interface communications (USB, UART, I2C/SPI, RFID/NFC), and common file formats. Professional certifications such as CISA, CISSP, OSCP, CEH, or SANS are desirable. An enthusiastic personality with a “can-do” attitude. An interest in leadership roles/activities. What We Offer: A collaborative, innovative international work environment. The chance to shape the direction, culture, and workflow of a fast growing cybersecurity team in a company with a global network and international customers. Opportunities to work on high-impact projects with industry leaders. Continuous learning and professional development opportunities. A platform to contribute to the future of cybersecurity in connected technologies. Who are Intertek? Intertek has a history spanning over 100 years in audits and quality work. Although our offerings have changed significantly with new innovations, our purpose remains the same. Together with our 47,000+ employees worldwide, we perform independent product testing for our customers across many different industries. We also audit and certify processes in areas such as environment, occupational health and safety, and quality, providing customers with pride in their product safety and processes. We are a workplace that offers everything needed for you to focus on your work, such as collective agreements and a good benefits package. For us, you as an employee are important, so we also offer flexible working hours, wellness benefits, and opportunities for self-development to help you find balance and motivation in your daily life. We review applications on an ongoing basis, so please feel free to submit yours in English today—we would love to have a chance to speak with you as soon as possible. Click the button to get in touch with us!
Vill du arbeta med försäljning där du kan påverka din inkomst - varje dag? Vi på Ambivio söker nu drivna och tävlingsinriktade säljare till en kund inom energibranschen. I den här rollen hjälper du företag att sänka sina elkostnader genom att erbjuda skräddarsydda elavtal - samtidigt som du bygger din egen framgång. Du behöver inte kunna allt om el – vi lär dig! Det viktigaste är att du har rätt inställning och vill utvecklas inom försäljning. Vad innebär jobbet? Du kontaktar nya företagskunder via telefon Kartlägger deras behov och erbjuder rätt elavtal Arbetar med hela säljprocessen – från första samtal till stängd affär Du har stöd av ett engagerat team och coachning varje dag Vi söker dig som: Har en stark vilja att lyckas Gillar att prata med människor och bygga relationer Är tävlingsinriktad och drivs av att tjäna pengar Pratar flytande svenska Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande – men absolut inget krav. Vad du får: Endast provisionsbaserad lön – du får betalt per affär, och din förtjänst har inget tak Ett tydligt säljupplägg med snabba resultat Säljutbildning och daglig coaching Tävlingar, teamkänsla och möjlighet att utvecklas snabbt Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan idag! Arbetstider: Mån–tors 09.15–17.45, fre 09.15–16.00 Lön: Endast provision - du tjänar per affär, utan tak! Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Är du på jakt efter ett spännande jobb där du kan utvecklas och arbeta kreativt? Då kanske du är precis den vi söker! Om du är en härlig och händig person som sprider glädje och aldrig lämnar någon utan ett leende, då kommer du passa perfekt hos oss! Vad gör vi, då? Jo, Hired Hand erbjuder hantverkartjänster i Stockholmsområdet. Vi gör en hel del olika projekt så var beredd på varierande arbetsuppgifter. Här är exempel på vad vi gör om dagarna. Installation av Gardiner, skenor, stänger Montering av all typ av inredning Hänga upp tavlor, whiteboards, hyllor och krokar Målning Snickeri Tillverkning och montering platsbyggd inredning Mässor och events Vi älskar nya utmaningar och försöker att aldrig tacka nej till uppdrag. Nu letar vi efter fler grymma personer som vill vara en del av vårt fantastiska team! Vi behöver dig som gillar fysiskt arbete, är flexibel, prestigelös, och alltid ser lösningar istället för problem. Tidigare erfarenhet är bra, men inte nödvändigt däremot är B-körkort ett krav. Vad kan vi erbjuda dig? Ett heltids- eller deltidsjobb med bra förmåner, inklusive friskvårdsbidrag. Goda utvecklingsmöjligheter i ett växande företag. Utgångspunkt från vårat kontor på Kungsholmen i Stockholm Passar du in i rollen? Maila din ansökan till [email protected], Bifoga relevant information för tjänsten
Här finns ett utvecklande jobb inom teknik och support på ett internationellt bolag med stora möjligheter. Sök rollen hos UNOX! Till marknadsledande UNOX söker vi nu en Teknisk Support som vill ge utmärkt kundtjänst och utvecklas inom ett område med stort eget ansvar. Uppskattar du att hjälpa kunder och har du en bakgrund inom elektronik, teleteknik eller ett generellt intresse för teknik? Gillar du att förstå hur saker fungerar, att "meka" och sätta ihop dem igen? Då kan det här vara din nästa möjlighet!Du kommer att få en bred och varierad roll med mycket kundkontakt, där du själv styr över ditt schema och dina arbetsuppgifter. Samtidigt får du utmärkta möjligheter att växa och utvecklas hos världens största tillverkare av professionella ugnar: kombiugnar, bageriugnar och ugnar för bake-off.Vi ser fram emot din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval. Ditt anställningserbjudande UNOX söker en person som vill arbeta i en stimulerande och internationell miljö. Företaget är framgångsrikt och erbjuder en fantastisk plattform för att utveckla sin karriär, antingen på hemmaplan eller internationellt. Den som anställs kommer att få den bästa starten med omfattande produktutbildning, och företaget stöder fortsatt personlig och professionell utveckling. Dessutom ingår inspirerande resor till UNOX huvudkontor i Padova, nära Venedig, för möten och kompetensutveckling. Dina arbetsuppgifter Som Teknisk Support på UNOX kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara: • Support på telefon och mail för våra servicepartners. • Service-, installation-, reparationsarbeten och felsökning på plats och på distans av kommersiella ugnar. • Gör detaljerade och fullständiga rapporter om de problem som finns på fältet. • Diagnostisera fel eller tekniska problem och bestämma de bästa lösningarna. Tjänsten kräver B-körkort Värt att veta Som teknisk support på den svenska marknaden har du löpande kontakt med och besöker UNOX kunder verksamma inom restauranger, storkök, bagerier och dagligvaruhandel. Du ingår i ett det svenska teamet och utgår från UNOX svenska huvudkontor i Kista Bright, Stockholm. Du kommer att ha mycket kontakt med både UNOX huvudkontor i Italien och med din tekniska chef i UK. Våra förväntningar För att trivas i rollen är du en person som motiveras av eget ansvar, teknisk problemlösning och utmaningar. Du är strukturerad och ansvarsfull som person och har lätt för att ta till dig teknisk information. Samtidigt uppskattar du kundkontakten och har en förmåga att lyssna in och förstå kundens behov. Att du kan planera dina dagar självständigt och prioritera bland dina arbetsuppgifter bidrar till ditt engagemang i arbetet och viljan att leverera högkvalitativ service både internt och externt. Du har kanske en gymnasieexamen inom el eller teknik, och har du jobbat inom servicebranschen är det meriterande men inte ett krav. För att snabbt komma in i jobbet tror vi att dock att du har ett genuint tekniskt intresse och gillar att hjälpa människor. Du behärskar god svenska och även engelska i tal och skrift då det är ett koncernspråk. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Har du erfarenhet av utländsk fakturering och momshantering? Vill du anta en ansvarstagande roll i ett familjärt bolag? Då kan denna roll vara något för dig! Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Ekonomiansvarig till vår kund. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos kunden. Som Ekonomiansvarig i det här bolaget erbjuds du en varierad roll där du får möjlighet att påverka! Placering: Centrala Stockholm Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning Svensk och internationell fakturering och momshantering Bokslutsarbete Lönehantering Kontinuerlig dialog med extern byrå Bidra till effektivisering och utveckling av processer och rutiner Förekommande ad hoc-uppgifter Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och flera års arbetslivserfarenhet i en ansvarstagande roll inom ekonomi. Vi värdesätter din gedigna redovisningskompetens och dina kunskaper inom utländsk fakturering och momshantering. Dessutom kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du serviceminded och öppensinnad. Du arbetar självständigt, samtidigt som du har ett flexibelt förhållningssätt. Utöver det kommer du gärna med kreativa idéer som bidrar till utveckling och effektivisering inom ditt område! Ansökan Kan den här rollen vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SOLIEA2935. Vid frågor om processen, kontakta ansvariga rekryterare Sofia Johansson ([email protected], 070-541 18 77), eller Lisa Nyström ([email protected], 070-414 50 20). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Karuseller och berg- och dalbanor blir allt häftigare och mer extrema. Det gäller även tekniken och styrsystemen bakom upplevelsen. Vi söker nu ytterligare attraktionstekniker som vill åka med på vår utvecklande och roliga resa framåt. I rollen som attraktionsmekaniker arbetar du med service och underhåll av våra karuseller och berg- och dalbanor. Du utför både förebyggande och akut avhjälpande underhåll, alltid med säkerhet och driftsäkerhet i fokus. Arbetsuppgifterna består främst av underhåll, reparationer och säkerhetskontroller av våra 30 attraktioner. Det innebär arbetsuppgifter inom mekanik men även hydraulik, pneumatik och verkstadsarbete. Vi söker dig som gillare att meka och du har gärna en utbildning inom teknik/mekanik i grunden. Du har tidigare jobbat som mekaniker/servicetekniker inom bilindustri, produktion, pappersbruk, värmeverk eller liknande alternativt erfarenhet som maskinmekaniker. Då vi jobbar med karuseller på hög höjd är det viktigt att du inte är höjdrädd. Du talar och läser svenska och kan du dessutom engelska och tyska är det meriterande. Som person har du god förståelse och erfarenhet av metodisk felsökning. Du är lösningsorienterad och älskar utmaningar, är strukturerad och har alltid fokus på att leverera hög kvalitet i det du lämnar ifrån dig. Du brinner för service till såväl gäster som medarbetare och arbetar gärna i ett arbetsklimat som kännetecknas av ett nära samarbete där nya tankar och idéer alltid välkomnas. Arbetstiden är förlagd till dagtid, under säsongen ingår arbete på kvällar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning initialt och med start så snart som möjligt. Lön enligt överenskommelse. Ansökan Urval sker löpande så registrera din ansökan redan idag, sista ansökningsdag är den 21 juli. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Erik Göranson, Teknisk chef Attraktioner & Spel, via mail [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Daria Halilovic, HR-Partner, via [email protected]. På Gröna Lund finns en lokal fackklubb dit du kan vända dig för frågor gällande en eventuell tjänst hos oss. Du når dem via mejl på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Gröna Lund Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, tio restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. Under hösten har Gröna Lund en populär Halloweensäsong. Varje år har Gröna Lund ca 1500 anställda under säsong och besöks av långt över 1 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner. Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
Vi söker en duktig sjuksköterska med god erfarenhet av primärvård till ett uppdrag på en privat primärvårdsmottagning i norra Stockholm. Arbetsuppgifter Sedvanligt förekommande arbetsuppgifter på vårdcentral. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad distriktssköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet samt primärvårdsvana. Uppdraget passar perfekt för dig som är engagerad, lättlärd och trygg i din yrkesroll. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift då god journalföring är viktigt. Vi lägger stor vikt vid goda referenser. Du ska ha god medicinsk kompetens, ett stort patientfokus samt bra samarbetsförmåga med kollegor. Period Vecka 30-33 Omfattning Arbetstider: mån-fre 8-15 Om oss Clara Care är det personliga bemanning- och rekryteringsföretaget. Vi är lyhörda och hjälper dig att hitta ditt nästa uppdrag. Vi erbjuder bl.a: Hög ersättning som vårdpersonal förtjänar Flexibilitet utifrån dina önskemål, behov och förutsättningar Boende och resa vid uppdrag på annan ort Avsättning till tjänstepension Vår vision är ett samhälle med en välfungerande vård och omsorg för alla! Där trivs personalen eftersom de har en hållbar arbetsmiljö, bra villkor och ges förutsättningar att göra ett bra jobb samtidigt som de får möjlighet att utvecklas. Där är patientsäkerheten hög och vårdköerna korta. Vi vill göra branschen mer human och tillgänglig, Clara Care är din partner! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Våra uppdrag tillsätts löpande så är du sugen på att veta med, kontakta oss redan idag!
Nu söker vi på Ambivio för kunds räkning fler vassa säljare som vill jobba med B2B-försäljning! Du kommer att erbjuda mobilabonnemang till företag – och ha tillgång till hela operatörsmarknaden. Det betyder att du alltid har något som passar kundens behov. Vad du kommer göra: Kontakta nya företagskunder via telefon Identifiera behov och presentera bästa abonnemangslösningen Stänga affärer och följa upp dina kunder Arbeta i ett drivet team med säljfokus och högt i tak Om rollen: Det här är en roll för dig som älskar att sälja, vill utvecklas snabbt och trivs i ett resultatfokuserat team. Det är ett perfekt jobb för dig som har tidigare säljerfarenhet - eller vill bygga en stark grund i karriären. Vad vi söker hos dig: Du gillar att prata med människor och skapa kontakt Du är tävlingsinriktad och vill påverka din inkomst Du är driven, positiv och vågar ta för dig Du pratar och skriver flytande svenska Tidigare säljerfarenhet är meriterande men inget krav Vad du får: Endast provision – med riktigt goda förtjänstmöjligheter Försäljningsutbildning och daglig coaching Motiverande miljö med en riktig teamkänsla En produkt som alla företag behöver - från alla stora operatörer Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan så kontaktar vi dig inom kort!
Välj ett jobb för att visa detaljer