Doktorand i metamorf petrologi
Stockholms Universitet
Geologer och geofysiker m.fl.

Institutionen för geologiska vetenskaper är en av naturvetenskapliga fakultetens institutioner med utbildningar på master-, kandidat- och orienteringskursnivå. Institutionen stöder ett brett spektrum av grundforskning inom marin geologi och geofysik, geokemi och klassisk geologi. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/institutionen-for-geologiska-vetenskaper/. Projektbeskrivning Detta doktorandprojekt syftar till att rekonstruera beteendet hos vätskorna i jordskorpan under bildandet av ett bergsbälte. För att uppnå detta kommer projektet att integrera kvantitativa analyser av metamorfa bergarter - inklusive metapeliter, kalcsilikater och marmor - med petrologiska och geokemiska begränsningar. Den framgångsrika kandidaten kommer att få möjlighet att utföra fältarbete i de skandinaviska kaledoniderna och arbeta med bergartsprover från en borrkärna (COSC-1) från Jämtland (Sverige) som togs upp av det internationella kontinentala borrprogrammet 2014. Som en del av detta fyraåriga projekt kommer du att få utbildning i termodynamisk modellering och mikroanalytiska tekniker (svepelektronmikroskop, elektronmikrosond, laserablation induktivt kopplad plasmamassaspektrometri) för att rekonstruera massan av vätskor som frigörs genom metamorfiska reaktioner under bergbyggnadsprocesser. Projektet kommer att vara baserat vid Stockholms universitet och stöds av ett nätverk av nationella och internationella samarbetspartners. Behörighetskrav För att bli antagen till forskarutbildning krävs att den sökande har grundläggande och särskild behörighet. Behörigheten ska vara uppfylld senast sista ansökningsdag. Grundläggande behörighet har du, om du avlagt examen på avancerad nivå, eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng (hp), varav minst 60 hp på avancerad nivå, eller på annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet beskrivs i den allmänna studieplanen för utbildning på forskarnivå inom ämnet geologi: - minst 90 hp i geovetenskap - minst 30 hp i matematik, fysik, kemi och/eller biologi beroende på den valda ämnesinriktningen inom geologi - dessutom minst 60 hp på avancerad nivå̊, inklusive 30 hp självständigt arbete i geovetenskap. Särskild behörighet har också̊ den som i annan ordning inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Urval Urval bland de sökande görs med hänsyn till förmågan att tillgodogöra sig utbildning på forskarnivå. Kriterier som används för att bedöma denna förmåga är: - kandidaternas dokumenterade kunskaper i metamorf petrologi - skriftliga och muntliga kunskaper i engelska - förmåga till analytisk tänkandeförmåga att samarbeta - kreativitet, initiativförmåga och självständighet. Bedömningen kommer att baseras på tidigare erfarenheter och betyg, examensarbetets kvalitet, referenser, relevant erfarenhet, intervjuer och den sökandes skriftliga motivering för att söka tjänsten. Det är en fördel att ha erfarenhet av petrografisk analys av metamorfa bergarter, mikroanalytiska studier och eventuellt termodynamisk modellering. https://medarbetare.su.se/vart-su/styrning/regelboken/utbildning/antagningsordning-for-utbildning-pa-forskarniva Om anställningen Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning som doktorand enligt 5 kap. högskoleförordningen (1993:100). Anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. Som doktorand ska du främst ägna dig åt din egen utbildning på forskarnivå, men i anställningen kan arbete med utbildning, forskning och administration ingå i begränsad omfattning (högst 20 %). En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen förnyas därefter med högst två år i taget. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information lämnas av Associate Prof. Paola Manzotti, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker doktorandplatsen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Bifoga personligt brev och CV samt de bilagor som efterfrågas i ansökningsformuläret. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

4 juni 2025
Sista ansökan:
8 september 2025
Animator
Snowprint Studios AB
Designer inom spel och digitala medier

Do you love bringing characters to life? You see every movement as a chance to add emotion, style, and gameplay clarity. You know the difference between something that moves, and something that moves you. As an Animator at Snowprint Studios, you’ll help define the personality of our games. From expressive heroes to strange, multi-legged creatures, you’ll create animations that feel great, look sharp, and make gameplay better. You’ll work on Tacticus, our award-winning strategy game, and collaborate closely with artists, designers, and developers across disciplines. We’re a small, experienced team that values kindness, creativity, and self-leadership. We move fast, give feedback generously, and trust people to own their craft. You’ll have room to push ideas, test quickly, and ship animations that players around the world will love. What you’ll be doing First of all, animation, of course. But you also adjust 3D models and perhaps even build them, rig them, animate them and implement them. It’s varied work. You’ll animate characters, props, UI and more, crafting fluid, responsive animations that elevate gameplay and fit seamlessly into the game experience.  You’ll work in Maya and bring your experience with FK/IK animation, rigging, and mesh adaptation to support the needs of the project. You’ll also work with Unity3D, using both realtime and baked physics, cloth simulation, and dynamic forces to enhance fidelity and feel. You’ll be part of a collaborative team, working closely with Art Directors and cross-discipline stakeholders to problem-solve and improve the pipeline. Your insights will help shape how animation supports storytelling, gameplay, and the overall player experience. Is this you? You’ve spent a few years animating for games and know how to balance creativity with technical constraints. You bring strong fundamentals and a passion for gameplay-first animation. You know your way around Maya and game engines (we use Unity3D) and have a solid grasp of game art pipelines. You’re comfortable adapting meshes and tweaking models for animation needs, and you’ve worked with real time and baked physics, including cloth, rigid body, and soft body dynamics. You’re a strong communicator who thrives in a collaborative environment, always ready to give and receive feedback. You stay curious, open-minded, and eager to explore new tools, techniques, or style-switching between cartoony and realistic as needed. A deep passion for games and a belief in the power of team-driven development drives everything you do Where you’ll work Our Stockholm studio is in Södermalm and our Berlin studio is in Mitte, with a hybrid working model. We work from the office Tuesdays and Fridays, to allow for closer collaboration and socializing, other days it's up to everyone where they feel most comfortable to work. We support hybrid work by supplying you with the right setup and tools. About Snowprint studios Snowprint Studios believes great games are created by teams of talented, kind and creative individuals in a friendly, supportive and inspiring environment - while maintaining a sustainable life-work balance.  For more information on Snowprint Studios go to snowprintstudios.com and follow us on Facebook and Twitter. At Snowprint Studios, we embrace diversity both in the worlds we create and in our workplace. Join us in shaping the future of gaming! * Pocket Gamer Awards 2022 winner ‘mobile game of the year’ and ‘best strategy game’ **Pocket Gamer Awards 2024 winner 'best game we are still playing’ and finalist 'best developer'

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Områdeschef, Stockholm Nord
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort.  Välkommen till Samhall!  Om tjänsten Distrikt Sthlm Nord rekryterar nu till rollen som Områdeschef. Tjänsten är en första linjens chef och du utgår från vårt distriktskontor i Kista. Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Du arbetar i team med andra områdes- och gruppchefer för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: Ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet och god förmåga att jobba med individuell utveckling av medarbetare Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunduppdrag Lägst gymnasial utbildning B-körkort Som person är du nyfiken, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål- och resultatinriktat synsätt samtidigt som du samspelar med andra med fokus på distriktets och regionens utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Välkommen med din ansökan! Ansökan och praktisk information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och senast i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Kontakt: Ansvarig rekryterare, Stina Torell, [email protected] Fackliga kontaktpersoner: Unionen: Georgios Pavlidis, tel. 076-126 67 44, Ledarna: Elisabeth Classon, tel. 070-375 65 34, SACO: Asim Zilic, tel. 070-359 45 15

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Administrativ chef
Stockholms Universitet
Övriga administrations- och servicechefer

På Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen vid Stockholms universitet arbetar omkring 120 medarbetare. Det bedrivs undervisning och forskning inom barn- och ungdomsvetenskap, förskoledidaktik, barnkultur och fritidshemspedagogik. Institutionen ansvarar för förskollärarprogrammet och grundlärarprogrammet inriktning fritidshem. Vi sitter i fina lokaler i Frescati Backe och söker nu en administrativ chef. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/barn-och-ungdomsvetenskapliga-institutionen/om-institutionen. Arbetsuppgifter I rollen som administrativ chef på Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen kommer du rapportera direkt till prefekten och ingå i institutionens ledningsgrupp. Du kommer leda en teknisk-administrativ avdelning som består av 22 medarbetare som har hög kompetens och god sammanhållning. Du kommer ansvara för ett ändamålsenligt administrativt stöd för hela institutionen, vilket innebär att leda och fördela arbetet kring ekonomi, personaladministration, utbildningsadministration, studievägledning, kommunikation och diarie- och arkivhantering. Till din hjälp finns en gruppledare för kursadministrationen. I dina uppgifter ingår också att leda arbetet med budget, uppföljning, prognoser och strategisk ekonomisk planering. Ditt arbete kommer vara mycket varierande och spänna över en stor bredd av arbetsuppgifter. Din roll kommer vara central för hela institutionens arbete. Kvalifikationer Som administrativ chef ska du kunna arbeta självständigt och ha mycket goda chefs- och ledaregenskaper. Vi söker dig som är en trygg och positiv ledare och som också har erfarenhet av arbete med budget, ekonomisk uppföljning och analys. Du har förmågan att arbeta såväl strategiskt som operativt inom dina ansvarsområden. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, samt en välutvecklad kommunikativ förmåga. Krav - Flerårig erfarenhet av att vara chef för en större personalgrupp. - Akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. - Erfarenhet av ekonomi och budgetarbete. - Erfarenhet av personaladministrativt arbete. - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Meriterande - Erfarenhet från offentlig förvaltning. - God kännedom om systemen Raindance och Primula. - Särskilt meriterande är erfarenhet från universitet eller högskola. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är lyhörd, lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Som ledare är du tydlig, prestigelös och engagerande, med förmåga att delegera och skapa ett gott arbetsklimat. Du är flexibel, tar egna initiativ och har ett genuint intresse för att förstå och stödja kärnverksamheten inom högre utbildning och forskning. Du trivs med att samarbeta och har lätt för att samverka med såväl medarbetare som universitetets centrala funktioner. Om anställningen Anställningen gäller tills vidare på heltid med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Universitetet ligger beläget i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information om anställningen lämnas av prefekt Anna Westberg Broström, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

4 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Produktdesigner till Gazella
Bravura Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en driven och mångsidig Produktdesigner som älskar att bygga saker från grunden? Vill du ha en nyckelroll i ett entreprenöriellt bolag som siktar på att revolutionera rekryteringsmarknaden? Då är det här rollen för dig! Om företaget Gazella är ett marknadsledande rekryteringsföretag specialiserat på interim- och rekrytering inom ekonomi och finans. Gazella har sedan starten 2014 vuxit kraftigt. Det senaste året har de gått från 35 till 70 interna kollegor och de har blivit utnämnda som Gasellföretag av Dagens Industri och som Superföretag av Veckans Affärer. De arbetar efter en tydlig tillväxtstruktur och du kommer arbeta med de bästa inom sina respektive områden. Hos Gazella möts du av engagerade, kunniga och varma kollegor som tillsammans delar en stark passion för utveckling. Kulturen präglas av samarbete och lagkänsla, nyfikenhet och konstant utveckling – här får du frihet att växa i en dynamisk och stöttande miljö där idéer uppmuntras och nya lösningar välkomnas! Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra ett litet, snabbfotat team i centrala Stockholm som nu växer och söker en Produktdesigner för att stärka upp sin produktutveckling. Idag hanteras mycket av det initiala arbetet med att förstå användare och definiera lösningar av deras ledning, men nu vill Gazella ta nästa steg och professionalisera sina processer. Som Produktdesigner kommer du att vara spindeln i nätet för hela produktutvecklingsprocessen, från ax till limpa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Etablera och driva produktprocessen: Du får en unik möjlighet att bygga upp och implementera hur Gazella arbetar med användarresearch, problemdefinition, wireframing, prototyper och designspecifikationer Ta egna initiativ: En förväntan att du är proaktiv, identifierar behov och driver designarbetet framåt med stor självständighet Vara en "full-stack" designer: Du är inte rädd för att hantera hela designspektrat – från tidiga skisser till detaljerad UI/UX Samarbeta nära teamet: Du kommer att arbeta tätt med CTO:n (som även agerar PM) och ha direkt tillgång till värdefull insikt från sälj- och operationsteamet Fokusera på användaren: Ditt primära mål är att säkerställa byggandet av digitala och skalbara produkter som löser verkliga problem för användare inom rekrytering och ekonomitjänster Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flerårig erfarenhet av att driva produktdesignarbete i en miljö med högt tempo, gärna från en startup Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med hela produktdesignprocessen (från research till UI/UX) Goda kunskaper i Figma Är duktig på att samarbeta och kommunicera med både tekniker samt affärspersoner Är nyfiken och anpassningsbar, du behöver inte ha specifik branscherfarenhet inom rekrytering eller ekonomi, det lär du dig på plats! Gazella söker dig som är en självgående problemlösare med stark initiativförmåga. Du trivs i en föränderlig miljö, har lätt för att sätta dig in i nya domäner och har en god förmåga att bryta ner komplexa problem och hitta effektiva lösningar. Du motiveras av att skapa värde och vara med och forma både produkt och process. Varför Gazella? En nyckelroll med stor påverkan i ett bolag med tydlig tillväxtambition Möjligheten att forma en hel produktprocess från grunden En dynamisk startup-kultur med korta beslutsvägar och mycket eget ansvar En chans att vara med och revolutionera rekryteringsmarknaden med innovativa digitala produkter Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Västra Järnvägsgatan 23, centrala Stockholm. Hybridmöjligheter med generell standard på tre dagar på plats och två hemma. På kontoret arbetar du i fantastiska lokaler högst upp i det ikoniska Schibstedhuset med takterrass, mitt i centrala Stockholm (bara två minuters promenad från Centralstationen). Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gazella. Vi gör ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Julia Paulin via [email protected].

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Junior bilsäljare till Europeiska Motor i Arlandastad!
Starfinder AB
Butikssäljare, fackhandel

Europeiska Motor, grundat 1960, är en av Sveriges största auktoriserade återförsäljare av Toyotabilar. Med en omsättning på 1,4 miljarder kronor och cirka 150 medarbetare är vi stolta över att erbjuda våra kunder en helhetslösning. Nu söker vi en Customer Managers/Bilsäljare till Arlandastad. Din roll Som Customer Manager/bilsäljare får du möjlighet att utvecklas till en framgångsrik bilsäljare genom att lära dig bilaffären från grunden. Du ansvarar för hela säljprocessen – från första kundkontakten och personliga möten i bilhallen, till provkörningar och leverans av bilen. Du kommer att arbeta med att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer, där du skapar förtroende och trygghet hos dina kunder.  Din roll innefattar försäljning av både nya och begagnade bilar samt erbjudande av tilläggstjänster som serviceavtal, finansieringslösningar och tillbehör, vilket ger kunderna en komplett och smidig upplevelse. Genom regelbunden uppföljning och personlig kontakt säkerställer du nöjda kunder och skapar förutsättningar för återkommande affärer. Din profil Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning eller kundservice Är driven, relationsskapande och uthållig Behärskar svenska i tal och skrift Har B-körkort Vi värdesätter din personlighet och ditt engagemang. Hos oss får du alla förutsättningar att växa i din roll och skapa en långsiktig karriär inom försäljning. Du får en tydlig utvecklingsplan för dina karriärsmöjligheter, med relevanta utbildningar inom produkt och kringtjänster. Detta är en trygg och stabil arbetsplats med högt i tak, kompetenta och lyhörda ledare samt trevliga och stöttande kollegor. Du får inte minst jobba med ett av världens högst värderade varumärken.  Detta är en tjänst på heltid, arbetstiderna är förlagda 9-18, helger kommer också förekomma i tjänsten. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Frida Eriksson 076-009 65 02. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Interim Head of Operations (Maternity Leave Cover)
Insurello AB
Gruppledare för kontorspersonal

Contract Details Location: Stockholm, Sweden (Hybrid – 2-3 days/week WFH) Type: Full-time, Fixed-term Contract (Approx. 12 months) Start Date: Mid-August 2025 (including 1-month handover with current Head of Operations) Duration: ~12 months (fixed-term contract) About Insurello Every year, 6 billion SEK of personal accident insurance compensation goes unclaimed in Sweden! Why so? One of the main reasons is that navigating the insurance claim process is complicated, requiring time, knowledge, and patience. At Insurello, we believe the insurance claims process should work for people — not against them. That’s why we’ve built a tech-powered platform that helps individuals claim the compensation they’re entitled to, with ease and clarity. We've already helped over 48,000 people claim more than 1 billion SEK, and our customer count continues to grow every hour. The Role As Interim Head of Operations (maternity cover starting mid-August 2025), you’ll report directly to the CEO and be responsible for the strategic and day-to-day leadership of Insurello’s Operational engine that consists of Claims, Legal and Customer Support functions. You’ll manage 3–4 direct reports, including two Team Managers who oversee large operational teams, ensuring the delivery of efficient, customer-centric services. Your Mission in This Role Lead operational strategy, planning, and execution Collaborate with the CEO and leadership team to translate strategic priorities into actionable operational plans. Own operational steering, ensuring efficiency and delivery on key business outcomes. At the end of your interim journey, the current operational plan will have been successfully completed—adapted as needed—and a new plan for the year ahead will be drafted to support future growth. Drive performance and operational excellence through data Use data and metrics to monitor, analyze, and improve performance. Optimize tools, processes, and systems for scalable growth and impact. Maintain high standards in service, compliance, and regulatory areas within a fast-paced environment. When it’s time to pass the baton, core workflows will be running smoothly, and documentation will be structured and up to date. Ensure alignment and stakeholder collaboration Foster strong cross-functional relationships with Product, Data, Finance, and other key stakeholders. Remove blockers, facilitate planning, and ensure operational initiatives align with company priorities. By the time you wrap up, cross-team collaboration will be seamless, ownership clear, and priorities aligned for the next leader. Lead and develop people Manage and support 2 Team Managers and Legal Counsels, nurturing high-performing, engaged teams. Empower teams through clear goals, fostering feedback culture, and continuous performance tracking. Act as a role model for work ethics and collaboration across Operations. As you prepare to hand things back, the team should feel empowered, motivated, and proud of their growth — ready for the next phase with confidence and clarity. Who You Are A seasoned operations leader with experience in fast-paced, scale-up environments. Highly analytical and data-driven — confident working with metrics, dashboards, Excel, and operational systems. Strong in project and stakeholder management, with the ability to align and influence across functions. Strategic thinker who’s also hands-on — able to shift between high-level planning and operational execution. Proactive, structured, and decisive in complex and evolving situations. Experienced in leading senior experts or specialized teams — ideally with exposure to managing other managers, but not a must. A supportive, direct, and trusted leader; you inspire strong work ethics, engagement, and focus. Fluent in Swedish and English. Bonus points if you… Have experience in regulated industries like insurance, legal tech, or fintech. Have worked across or closely with Customer Service, Sales, or core Operations teams. Thrive in high-velocity, tech-driven environments with shifting priorities and fast decision-making. Why Join Us At Insurello, we innovate for impact, nurture trust, and care deeply about both our customers and our teams. Join us to lead operations that make a real difference. Take on a leadership role with the perfect blend of strategy and hands-on impact — influence from day one. Collaborate closely with a committed, ambitious, and purpose-driven Leadership Team. Help scale a meaningful product with a strong focus on improving people’s lives and creating real impact. Enjoy flexible work in a hybrid setup based out of our Stockholm HQ.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Sjuksköterska till OneLabs medicinska team! (Start augusti eller septemb...
Onelab AB
Grundutbildade sjuksköterskor

''Jag sökte rollen som sjuksköterska på OneLab för att få vara med och identifiera risker för ohälsa i tid. Här får jag dagligen stötta medarbetare till en bättre hälsa, och att arbeta preventivt är otroligt givande. Utöver det är vi ett peppigt team med mycket glädje, vi stöttar och finns där för varandra. Då alla har olika erfarenheter från sjukvården tar vi stor lärdom av varandra för vår utveckling framåt!'' Julia Hendler, leg. Sjuksköterska på OneLab Start för tjänsten är augusti eller september 2025, men vi öppnar upp ansökan redan nu! DITT SPÄNNANDE UPPDRAG HOS OSS Som sjuksköterska hos oss blir du en viktig del av den förebyggande vården med stort fokus på digitala möten och effektiva hälsoundersökningar. Du utför fysiska hälsoundersökningar och följer även med i patientresan via rådgivande samtal över video. Ditt arbete tar dig ut på resor i hela Sverige, med Stockholm som utgångspunkt, och när du inte är ute hos våra kunder är vårt kontor i centrala Stockholm din arbetsplats. Vi arbetar dagtid, måndag-fredag. I korthet kommer du att bland annat; Genomföra hälsoundersökningar hos våra kunders för deras medarbetare. Här kan du läsa mer om hur våra hälsoundersökningar går till. Följa upp resultat i rådgivande samtal via video – här gör du skillnad på riktigt! Samarbeta med kollegor för att planera och genomföra hälsoundersökningar. Förutom sjukskötersketeamet kommer du få möjligheten att arbeta nära härliga kollegor inom andra kompetensområden, exempelvis Customer Success, Tech och Sales! Varannan vecka är resorna inom Stockholmsområdet, och varannan vecka reser du i övriga landet/Norden, då övernattning ingår. VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG Positivt arbetsklimat med fantastiska kollegor som stöttar och hjälper varandra. Kompetensutveckling med regelbundna utbildningar och workshops. Delta i en spännande resa med ett passionerat företag som förändrar företagshälsovård och hälsa i Sverige. VI SÖKER DIG SOM Förutom ett brinnande intresse för hälsa är minimikrav för att söka en tjänst som sjuksköterska hos oss följande: Minst ett års klinisk erfarenhet som legitimerad sjuksköterska. Körkort B och möjlighet att resa i tjänsten. Goda kunskaper i svenska och engelska. MAGISKT VORE DET OM DU HAR Erfarenhet av rådgivande samtal över telefon/video, framförallt med psykisk ohälsa eller övriga relevanta hälsoområden som huvudämne. Erfarenhet från ASIH. Erfarenhet från akutsjukvård. MI-utbildning som du tillämpat i tidigare uppdrag. Erfarenhet från serviceyrken. Språkkunskaper i danska, norska, finska eller tyska. Intresse/utbildning inom hälsocoachning, hälsopedagogik eller kostrådgivning. För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att hjälpa människor och förstår vikten av personcentrerat bemötande men även hög standard vad gäller service, då vi arbetar med företag i många olika branscher och miljöer. Det är viktigt att du är en teamspelare och tar ansvar för att driva både ditt egna och teamets arbete framåt. I utbyte har du stor möjlighet att påverka och utveckla vårt gemensamma arbete. Vi har en vision om att skapa hållbar hälsa för alla medarbetare och våra sjuksköterskor är nyckelpersoner i arbetet att förverkliga OneLabs mission!  Med rätt hälsoinsatser i rätt tid skapa förutsättningar för en hållbar framtid - för människan, företagen och samhället! ÖVRIG INFORMATION  Start: Augusti eller september 2025 Plats: Utgångspunkt i Stockholm, resor till annan ort förekommer. Omfattning: Tillsvidare, 100% Ansökan: Skicka in Linkedin-profil eller CV och svara på frågorna när du klickar dig vidare på ‘’Skicka ansökan’’. Ersättning: Lön enligt överenskommelse. Arbetstider: Varierande mellan måndag – fredag 08.00-17.00 (övernattningar på annan ort förekommer). Varmt välkommen med din intresseanmälan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Konsult inom lön och ekonomi till Akademikerförbundet SSR (interim)
Bravura Sverige AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en noggrann och självgående konsult med erfarenhet inom lön och ekonomi? Vill du stötta ett engagerat ekonomiteam i en organisation med samhällsviktig verksamhet? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig. Akademikerförbundet SSR söker nu en konsult för ett uppdrag på ekonomiavdelningen med fokus på lönehantering och viss ekonomiadministration.  Om tjänsten Uppdraget är ett kortare konsult/interimsuppdrag med start omgående. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Akademikerförbundet SSR är ett av Sveriges ledande fackförbund för samhällsvetare. Förbundet organiserar över 80 000 medlemmar inom bland annat socialt arbete, HR, ekonomi, beteendevetenskap och kommunikation. Som en del av centralorganisationen Saco arbetar Akademikerförbundet SSR för att stärka medlemmarnas villkor, inflytande och professionella utveckling – i både privat och offentlig sektor. På förbundets kansli i centrala Stockholm arbetar engagerade medarbetare med medlemsstöd, påverkansarbete och intern utveckling. Här får du arbeta i ett växande och modigt förbund som gör skillnad. Arbetsuppgifter I denna roll arbetar du med att hantera löneadministrativa frågor kopplat till förtroendevalda, samt stötta ekonomiteamet i löpande uppgifter. Du ansvarar främst för att hantera reseersättningar, arvoden och timlöner kopplat till förtroendevalda, samt säkerställa att filkörningar och underlag hanteras korrekt i systemet HR Flex. Du stöttar även i lönekörningen vid behov. Utöver arbetet med lön stödjer du även teamet i löpande ekonomiarbete såsom att hantera kund- och leverantörsreskontra, registrera inbetalningar samt gå igenom rapporter och ekonomiska underlag. Du kan även komma att stötta i budgetarbete, till exempel genom att läsa in budgetfiler. I samband med att förbundet nyligen bytt ekonomisystem till Microsoft Dynamics 365 Business Central (BC), är du delaktig i att etablera nya arbetssätt. Du ingår i förbundets ekonomiavdelning, och rapporterar till ekonomichefen. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Tidigare erfarenhet av lönehantering och löneadministration • Har grundläggande kunskaper inom ekonomi och redovisning För att passa i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete. Du är en social och lyhörd person som har lätt för samarbete bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du har enkelt för att anpassa dig i nya sammanhang, och har en kort startsträcka vid nya arbetsmoment. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm Ersättning: Enligt överenskommelse Omfattning: Fram till vecka 29, samt mellan vecka 34–36 (med möjlighet till eventuell förlängning. Måndag-fredag 08:00-15:30. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-08.  #Specialist  #Interim

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Trafik/Flaggvakt
Daily Crew AB
Bangårdspersonal

Nu söker vi Trafikvakter för våra projekt runt om i Stockholm. I arbetsuppgifterna ingår bland annat dirigering av trafik som trafikvakt och lots. Du som söker ska gärna trivas med ett utomhus arbete.  Om jobbet: Som trafikvakt arbetar du som flaggvakt eller trafiklots för att dirigera trafik vid och igenom vägarbetsområden. Du kan vara på en liten landsväg ena dagen för att nästa dag vara i en komplicerad trafiksituation i storstadsområde. Då vissa arbeten utförs nattetid, tex beläggning på motorväg, är det en fördel om du trivs med varierande arbetstider. Även arbetsplats varierar naturligtvis utefter vart vägarbete pågår för stunden Arbetsuppgifter som kan förekomma: Signalperson vid riskzon Dirigering av transporter till bygget Dirigering av civilpersoner runt området Kommunicera med transporter för att de ska komma rätt Dina egenskaper: Serviceinriktad Lösningsorienterad Tar eget initiativ och ansvar Kan både jobba självständigt och i team Målmedveten Flytande svenskt tal Krav för rollen: Arbetat med liknande uppgifter Arbete på väg B-körkort med bil Stockholms stad utbildning  Tjänsten innebär varierande arbetstider!  Vi erbjuder ett varierande arbete med fantastiska kollegor med möjlighet till utveckling i form av utbildningar, arbetsuppgifter. Är du intresserad av jobbet, kontakta oss redan idag!

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025