Veterinär

Vill du arbeta med akutsjukvård på ett av landets främsta djursjukhus? Vi söker en jourgående veterinär som vill vara en del av vårt dedikerade team och arbeta med avancerad djursjukvård. Tjänsten innefattar arbete på vår Intensivvårdsavdelning (IVA), vårdavdelning och akutkirurgi, där du får möjlighet att hantera både akuta och komplexa medicinska fall. Hos oss möter du en spännande och varierad patientgrupp, arbetar med modern utrustning och samarbetar med erfarna kollegor inom olika specialist områden. Om du trivs i en dynamisk miljö där du gör verklig skillnad för djur och djurägare – då kan detta vara tjänsten för dig! Vad erbjuder vi? Vi är ett stort djursjukhus med ca 200 medarbetare där vi välkomnar dig till ett härligt och öppet klimat. Vi tror starkt på att dela med oss av vår kunskap och hjälpa varandra att växa. Det erbjuds utbildningar, föreläsningar inom och utanför ämnet djursjukvård, generöst friskvårdsbidrag samt bra personalrabatter gällande behandling, foderköp och liknande. Djursjukhuset är beläget centralt i Kungens Kurva. Här har du närhet till flera köpcentrum, Ikea, träningsanläggningar samt ett stort naturreservat där du kan ta din lunchpromenad. Under sommartiden kan du även passa på att gå ner till sjön där både du och hundarna kan bada! Vem söker vi? Vi söker efter dig som är veterinär och har några års erfarenhet av kliniskt arbete. Har du redan arbetat inom alla dessa områden är detta meriterande, men inget vi ser som ett krav. Som person är du noggrann, tycker om ett högt tempo, är kommunikativ och en lagspelare som sprider glädje och trygghet runtom dig. Vidare ser vi gärna att du värdesätter god service likväl som kvalitativ djursjukvård och att du kan identifiera dig med våra värdeord - engagemang, glädje, respekt, kompetens och innovation. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. Ort: Kungens Kurva, Evidensia Södra Djursjukhuset. Omfattning: Tillsvidare 100%. 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Tjänstgöring kväll, natt och helger ingår. Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2025-05-01. Ansökning sker via länk i annonsen (ej mail). För information: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakt  My Petersson på [email protected] (Chef Specialistmottagningen) Linnéa Sundling på [email protected] (Chef Akutmottagningen) Sanna Eklund på [email protected] (Chef Poliklinik) eller Linda Linde [email protected] (Chef Operation) Vi ser fram emot din ansökan! Evidensia Södra Djursjukhuset är ett djursjukhus med ca 200 medarbetare. Vi bedriver djursjukvård årets alla dagar. Vi har en välutrustad operationsavdelning, vård- och infektionsavdelning, IVA, bildavdelning med röntgen, ultraljud DT och MR. Vi välkomnar alla individer till oss och vi vill vara en arbetsplats där alla medarbetare har lika möjligheter och rättigheter. Evidensia Djursjukvård erbjuder trygg och personlig vård för hundar, katter, exotiska djur och hästar. På lokala djurkliniker och specialiserade djursjukhus i hela Sverige får viktiga familjemedlemmar hjälp med förebyggande friskvård, primärvård, akutvård, avancerad kirurgi och rehabilitering. Varje möte med djur och ägare ska göra skillnad och tillsammans med våra engagerade medarbetare arbetar vi för att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt, för djurens bästa varje dag. Välkommen att läsa mer om oss på vår kliniksida Evidensia Södra Djursjukhuset Kungens Kurva – Evidensia.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Apotekstekniker till Kronans Apotek i Rotebro (Franchise)
Kronans Apotek AB
Apotekstekniker

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekstekniker för Kronans Apotek i Rotebro(Franchise) Vi söker en driven och engagerad apotekstekniker till vårt apotek Kronan i Rotebro. Du kommer vara vår expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Apoteket är beläget i Rotebro centrum och i närområdet finns det matbutik, bostadsområde, vårdcentral, folktandvård och Meliva Bumm]. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 3 farmaceuter , som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån att erbjuda bästa möjliga rådgivning och försäljning av egenvårdsprodukter likväl det receptbelagda - med din receptkompetens. I din roll ingår också följande arbetsuppgifter: - Jobba med exponering och beställning av varor. - Kasshantering och lagerhållning. - Utveckling av kampanjarbete och kvalité. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik med teamet där ni tillsammans skapar kundupplevelser i världsklass. Apoteket är öppet 8:30-18:00 på vardagar, stängt på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en/ett tillsvidareanställning på [omfattning deltid och du kommer tillhöra apotekschef Matti Yacob team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är apotekstekniker med apoteksteknikerutbildning på yrkeshögskolenivå eller motsvarande. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Att jobba på ett franchise apotekDet här är ett av våra entreprenörsdrivna apotek, det vill säga franchise! Vad innebär då det? Ett entreprenörsdrivet apotek ägs av en entreprenör som självständigt driver och äger sitt apotek i sitt eget bolag och ansvarar självständigt för bolagets resultat och personal. Franchiseapoteken delar det gemensamma varumärket och sortimentet med den övriga organisationen. Entreprenören får även stöttning i frågor som rör verksamheten och dess medarbetare från centrala serviceorganisationen. Som medarbetare på ett franchiseapotek får du en stor inblick i hur det är att driva ett apotek. Du får vara med att påverka apotekets arbetssätt och resultat i stor utsträckning då det är korta beslutsvägar. Våra franchisetagare är självklart noggrant utvalda för att på bästa sätt bidra till kedjans totala resultat. Mer information och franchise hittar du på vår karriärsida. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Matti Yacob tel. 073-7095892 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

14 maj 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
2D Animator
Elkab Studios AB
Designer inom spel och digitala medier

Do you want to be part of creating fantastic, unique and entertaining iGaming experiences in a competitive global market? We are looking for a talented 2D Animator with a strong passion for bringing life, entertainment and excitement to our growing games portfolio. ELK is a leading developer in the iGaming industry, known for our innovative, visually stunning, and critically acclaimed game titles and IPs. We push the boundaries of gameplay and visual fidelity, setting new standards in the iGaming world. About the role: We take great pride in creating and offering our players a wide range of different art styles and themes in our iGames. A typical work week as a 2D Animator can consist of: Effect creation: Create eye catching VFX and 2D animations that will make symbols, objects, characters, etc. come to life! Collaborate Across Disciplines: Work closely with other animators, artists and programmers to collaboratively build "best in class" iGames. Communication: Partner with the Art Director to follow the unique theme of each game. Be open to feedback and take the initiative to independently enhance and perfect your work, while still ensuring it aligns with the creative vision. Innovation: Push the boundaries of what is possible in the realms of iGames to create visually stunning and memorable experiences. Who are you? We believe you are a passionate animator with an eye for details and the urge and ideas to make the best looking iGaming experiences ever. You are creative and innovative and aim to find solutions which maximize the game experience in relation to the technical limitations. To thrive with us, you need to be a team player with a good ability to handle feedback and work together with different disciplines. You are self-driven, and responsible and strive to develop your skill and others constantly. It is important that you are organized and solution-oriented with the ability to tackle challenges and solve problems with a strong sense of ownership and deliver on deadlines. Qualifications: Experience: Minimum of 3 years of experience creating 2D animations and VFX with focus on mobile within the gaming or similar industry. Software skills: Strong knowledge of After Effects. Meritorious if you have experience in Photoshop and Spine. Portfolio: A captivating portfolio/showreel demonstrating excellent animation abilities including the impactful use of VFX. Creativity: A passion for animation and a sharp eye for detail are essential, along with the ability to adapt to various art styles. Your understanding of timing will be crucial, as you'll create the level of excitement for the players. Passion for Gaming: A passion for video games and an understanding of what makes them visually engaging and immersive. Language: The ideal candidate will possess excellent English language skills, both in written and verbal communication, as this is essential for daily tasks and collaboration. Proficiency in Swedish is a plus but not required. We offer An ever-changing opportunity to explore different art styles, concepts, and themes together with highly skilled creatives in various crafts. Our project cycles are short, and you will be able to thrive in your creativity and passion by creating a range of visually stunning, unforgettable iGaming experiences. We are proud to be an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees, where everyone is respected, valued, and empowered to succeed. An on-site setting at our awesome office, 2 minutes from T-Centralen in Stockholm, where you get to meet and collaborate with 140 nice colleagues every day. If this is you, please fill in your application below and include your showreel and CV. For the right candidate, the recruitment process includes: interviews (digitally and at our studio), as well as a work assignment. We will fill the position as soon as we have found the right candidate, so do not hesitate to submit your application as soon as possible!

14 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Bilelektriker/Fordonsmontör till vår kund i Södertälje!
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en Bilelektriker/Fordonsmontör till vår kund i Södertälje. Ta chansen och sök idag! Om kundföretagetVårt kundföretag är en ledande aktör inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbara lösningar. Företaget erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där teknisk utveckling och kundnöjdhet står i centrum. Här finns möjligheten att bidra till framtidens transportlösningar och vara en del av ett framgångsrikt team. RollbeskrivningI rollen som Bilelektriker/Fordonsmontör kommer du att arbeta med installation, felsökning och underhåll av elektriska system i fordon. Du kommer att hantera både nya och befintliga lösningar för att säkerställa maximal prestanda och säkerhet. Arbetet innebär även samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en hög servicekvalitet. Kvalifikationskrav Utbildning inom elektronik för fordon eller motsvarande Erfarenhet av arbete med elektriska system i fordon Kunskap i att använda diagnosverktyg B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete med hybrid- och elfordon Certifiering inom AC och alkolås Personlig profil Vi söker dig som är noggrann, problemlösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta. Du tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att arbeta självständigt samt i team. En positiv inställning och vilja att utvecklas är viktiga egenskaper hos dig. AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Karwan eller Marco via e-post: [email protected] - [email protected], Vi behandlar ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Vår erfarenhet sträcker sig över flera decennier, och vi har hjälpt både företag och individer att hitta den perfekta matchningen genom vår professionella rekrytering och bemanningstjänster.Som en del av Arenakoncernen, med över 160 kontor i Sverige, strävar vi alltid efter att sprida positiv utveckling för alla parter genom kompetenshöjning och långsiktiga lösningar.

14 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Lastbilmekaniker sökes till kund i Stockholm
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en skicklig lastbilmekaniker till vår kund i Stockholm. Om du brinner för att arbeta med tunga fordon och har erfarenhet inom fordonsmekanik, är detta en fantastisk möjlighet för dig! Om kundföretaget i StockholmKundföretaget är en framstående och innovativ aktör inom transportsektorn, känd för sina högkvalitativa tjänster och sitt kundfokus. Som anställd hos dem får du arbeta i en modern och dynamisk miljö där dina kunskaper verkligen kommer till sin rätt. Nyckelansvarsområden som LastbilmekanikerI rollen som lastbilmekaniker kommer du att ansvara för diagnos, underhåll och reparation av tunga fordon. Du kommer att utföra felsökning och reparationer av både mekaniska och elektriska system och säkerställa att fordonen uppfyller säkerhets- och driftstandarder. Krav och kvalifikationer Utbildning inom fordonsmekanik eller likvärdig arbetslivserfarenhet Erfarenhet av arbete med tunga fordon Kännedom om moderna diagnostikverktyg B-körkort (manuell) Meriterande erfarenheter Erfarenhet av arbete med lastbilar och/eller bussar Vidareutbildning inom fordonsdiagnos och reparation Kännedom om Hydrauliska och Pneumatiska System Personlig profil Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och har intresse för teknik. Du trivs med att arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga. Din entusiasm för att ständigt förbättra och effektivisera arbetet uppskattas mycket. AnsökanOm du har frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår rekryterare Karwan på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande, så vi ser fram emot att motta din ansökan så snart som möjligt. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder professionella och anpassade lösningar för kompetensförsörjning med fokus på hållbar utveckling och långsiktiga samarbeten. Som en del av Arenakoncernen verkar vi över hela landet och strävar alltid efter att skapa värdefulla matchningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.

14 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Volvo Cars i Upplands Bro söker en Skadetekniker

Volvo Cars i Upplands Bro söker en engagerad och kunnig Skadetekniker för att stärka vårt team. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med företaget. Är du en problemlösare med teknisk skicklighet och ett öga för detaljer? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Om Volvo Cars Volvo Cars är ett av Sveriges ledande bilföretag med ett starkt fokus på innovation, säkerhet och hållbarhet. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där våra anställda kan trivas och utvecklas, samtidigt som vi levererar tjänster och produkter av högsta kvalitet till våra kunder. Med en global närvaro och ett dedikerat team av experter, är vi ständigt på jakt efter nya talanger som kan bidra till vår framgång. Arbetsuppgifter för Skadetekniker Utföra noggranna bedömningar och reparationer av skadade fordon. Identifiera och analysera skador för att bestämma lämpliga reparationsmetoder. Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en smidig arbetsprocess. Använda den senaste tekniken och verktygen för att säkerställa högsta kvalitet på reparationerna. Kvalifikationer och erfarenheter Erfarenhet som skadetekniker eller inom ett relaterat område inom fordonsbranschen. Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team. Hög känsla för detaljer och kvalitet i arbetsutförandet. God kommunikationsförmåga på svenska, både i tal och skrift. Körkort B är ett krav. Personliga egenskaper Lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt. Passionerad för teknik och reparation. Förmåga att arbeta under tidspress och hantera flera uppgifter samtidigt. Ansökan Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som Skadetekniker hos Volvo Cars, skicka in din ansökan med CV. Vi behandlar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta vår rekryterare Karwan på mail: [email protected] Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Vår erfarenhet sträcker sig över flera decennier, och vi har hjälpt både företag och individer att hitta den perfekta matchningen genom vår professionella rekrytering och bemanningstjänster. Som en del av Arenakoncernen, med över 160 kontor i Sverige, strävar vi alltid efter att sprida positiv utveckling för alla parter genom kompetenshöjning och långsiktiga lösningar.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Handläggare med ansvar för ekonomisk uppföljning och systemutveckling
Asta Agency AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om företaget Folkbildningsrådet är en ideell förening med uppdrag att fördela statsbidraget till folkhögskolor och studieförbund, och att säkerställa att pengarna används på rätt sätt. Tjänsten är placerad på Enheten för statsbidrag folkhögskola, som ansvarar för att formulera villkor och fördela statsbidrag till folkhögskolor. Enheten arbetar även med att följa upp, kontrollera och granska hur bidragen används för att säkerställa att resurserna hanteras på ett korrekt sätt. På enheten arbetar 8 handläggare/utredare.   Om tjänstenVi står mitt i ett omfattande utvecklingsarbete där ekonomisk uppföljning spelar en central roll. En en översyn av statsbidragsvillkoren pågår och vi behöver bygga ett nytt system för uppföljning av folkhögskolornas ekonomi  som är hållbart, effektivt och anpassat till våra och statens krav. Du kommer att: Leda och vidareutveckla vårt arbete med ekonomisk uppföljning kopplat till folkhögskolor och statsbidrag. Bygga ett tekniskt uppföljningssystem tillsammans med kollegor, med fokus på struktur, tydlighet och automatisering. Använda verktyg som Excel, Power BI och AI-baserade lösningar för att skapa smidiga, användarvänliga och intelligenta flöden. Vara ute i verksamheten och i dialog med både interna och externa ekonomer för att förstå behoven innan systemet formas. Bidra med underlag till rapportering, riskanalys och tillsynsarbete. Vi tror att det här är ett uppdrag som kräver heltid under minst ett år.   Kvalifikationer och egenskaperDu är en självgående person med stark analytisk förmåga, ett genuint teknikintresse och ett driv att förbättra och förenkla. Du gillar att ta dig an komplexa utmaningar och att hitta lösningar som gör verklig skillnad. Vi tror att du har: Ekonomisk examen eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Djup förståelse för ekonomisk uppföljning och analys. Erfarenhet av att bygga system eller strukturer för ekonomisk kontroll och rapportering. Hög teknisk mognad, gärna med kunskap om automatisering och AI-baserade lösningar. Förmåga att omsätta komplex information till tydliga underlag och verktyg. Meriterande: Tidigare erfarenhet av offentlig sektor, tillsynsarbete eller bidragshantering. Kunskap om folkbildning och folkhögskolornas särart. Vi söker någon som är nyfiken, ödmjuk och intresserad av att förstå vår verksamhet på djupet innan du börjar bygga. Här får du utrymme att tänka långsiktigt – och bidra till något större. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Omfattning: Heltid, 1 år Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Rampagent till Grafair Jet Center Bromma
Rp Rekrytering Bemanning AB
Ramppersonal, flyttkarlar och varupåfyllare m.fl.

SNABBFAKTA Omfattning: 3 veckors rullande schema, 36h arbetsvecka ink helgarbete. Ort: Stockholm, Bromma. Startdatum: Önskat startdatum, omgående. Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Detta är en direktrekrytering.  DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Har du servicekänsla ut i fingertopparna och trivs i ett fysiskt jobb i en händelserik miljö där arbetsuppgifterna varierar? Då kanske du är vår kund Grafairs nya stjärna! Grafair Jet Center är en av världens mest uppskattade affärsflygterminaler, där företaget erbjuder en servicenivå av absolut högsta internationella standard. Grafair Jet Center hanterar merparten av alla affärs- & privatflyg som besöker Stockholm, och är ett litet och familjärt företag. Det är en härlig sammanhållning med högt i tak, där ärlighet, gemenskap och utveckling ligger i fokus. Tjänsten utförs på säkerhetskontrollerat område vilket kräver ett utdrag ur belastningsregistret samt arbetsgivarintyg på tidigare arbeten, intyg för studier och detta behöver redovisas från de senaste fem åren. Drogtest tillkommer vid anställning. HUR SER EN VANLIG DAG UT Som Rampagent kommer du arbeta i en koordinerande roll och fungera som allt-i-allo. Arbetet sker i skift, såväl dagtid som på kvällar och helger under ett tre veckors rullande schema. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag, i första hand beroende på antal ankomster och avgångar av luftfartyg. Du startar alltid dagen med att kolla igenom din checklista, prioriterar och strukturerar dagen. Du arbetar alltid men en rampkollega, idag arbetar 8 rampagenter på Grafair Bromma. På Grafair Jet Center är du delaktig i hela processen främst kring planering, logistik, förstklassig mark och passagerarservice vid ankomst och avgång. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Välkomna och ge bästa tänkbara service till gästande passagerare och besättningar Rangera flygplan och utföra markservicetjänster såsom, vattenservice, toaservice, koppla markström och allt annat som kan tänkas i samband med en turnaround Hjälpa till med att lasta på/av bagage och catering samt lägga ut den röda mattan vid flygplansdörren Enklare underhåll av markutrustning Det här är en varierande roll och fler arbetsuppgifter än ovan kan förekomma eller ett varierat tryck på ankomster samt avgångar. Detta ställer ett krav på att du har förmågan att vara på tårna och initiativtagande till nya arbetsuppgifter. Vidare en positiv inställning och engagemang oavsett hög eller lågt tempo/tryck. Det kan förekomma jobb på Grafair Jet Centers enhet på Arlanda om behov uppkommer.  VEM ÄR DU? I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper! Vi ser att du kommer direkt från gymnasiet eller har några års erfarenhet från en serviceroll. För att trivas i rollen behöver du vilja ha ett fysiskt jobb i en händelserik miljö där arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Du är serviceminded och stresstålig. Kan hantera snabba vändningar samt är villig att hugga i där det behövs och på tårna. Som person är du social, prestigelös, noggrann och flexibel. I den här rollen krävs det även att du har ett högt säkerhetstänk. Vi söker dig som uppfyller nedan skallkrav: Flytande kommunikation på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har B-körkort Det är meriterande om du har ett tekniskt intresse, tidigare arbetat i en serviceroll eller gått fordonsgymnasium. ÖVRIG INFORMATION  Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
IT-Interimschef

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. -------------------------------------------------- Preliminärt startdatum: 2025-06-30 Slutdatum: 2026-08-21 Option: 1+1+1 år, dvs. längst t.o.m. 2029-08-20 ---------------------------------------------------- Rollbeskrivning: (notera, inga underkonsulter - endast anställning gäller) Bakgrund Kund och dess verksamhet är inne i en stor förändring och expansionsfas. Det pågår stora utvecklingsinsatser, omfattande förvaltningsverksamhet samt organisatoriska och processmässiga förändringar. Roll och ansvar Att vara interimschef innebär att man planerar, genomför, följer upp och rapporterar om ett verksamhetsområde. Konsulten ska även initiera och genomföra förbättringar som ligger i linje med avdelningens och verkets strategiska planer. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter Ansvar för ett verksamhetsområde Personal- och budgetansvar Verksamhets- och personalutveckling Regelbundna möten och avstämningar med medarbetare Rekrytera/Avropa konsulter Medlem i ledningsgrupp Medlem i styrgrupper t.ex. såsom för projekt och/eller förvaltning Följa upp leveranser och samt arbete inom linje, projekt eller förvaltning med t.ex. projektledare, programledare, förvaltningsledare m.m. inom ditt ansvarsområde. Krav på tjänsten Obligatoriska krav (måste uppfyllas) Högskole-/universitetsutbildning om 120p/180hp inom Elektroteknik, Datavetenskap eller Systemvetenskap. Eller motsvarande liknande roller/erfarenhet under minst 10 år. Minst 10 års arbetslivserfarenhet av chefsroller och ledarskap med personalansvar för minst 15 personer, samt med budgetansvar under de senaste 15 åren. Minst 5 års arbetslivserfarenhet i ledande roll som haft teknisk inriktning med fokus på IT-system/applikationer de senaste 10 åren. Arbetslivserfarenhet av att praktiskt ha arbetat med förändringsledning i en medelstor eller stor organisation minst 3 år. I ledande roll, vid minst 3 olika tillfällen/uppdrag, drivit och lett ett större förändringsarbete i form av organisatorisk, strukturell eller annan typ av förändring. Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i offentlig verksamhet Mervärdeskriterier (meriterande) Minst 3 års arbetslivserfarenhet som chef inom organisationer med höga tillgänglighetskrav och 24/7 verksamhet Minst 3 års arbetslivserfarenhet av tillämpning av agila arbetssätt Minst 1 års arbetslivserfarenhet av informations- och IT-säkerhetsarbete i komplexa miljöer Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Vi söker utökning inom SoL socialpsykiatri i Sundbybergs stad
Sundbybergs kommun
Vårdare, boendestödjare

Övergripande: Inom sektorn för välfärd-och omsorg avdelning Funkstionsstöd finner du verksamheter inom SoL socialpsykiatri som är stödboenden och boendestöd. Gemensamt är att du som boendestödjare arbetar med att verksamhetens klienter/brukare får ett gott stöd utifrån individuella behov, med utgångspunkt från ett uppdrag/myndighetsbeslut. De insatser som vi utför kan handla om stöd i vardagliga hushållssysslor, stöd i medicindelning, stöd som en ledsagande funktion vid aktiviteter ute i samhället mm och allt som ger den enskilde en utökad livskvalité. Vi söker nu 2 boendestödjare inom SoL socialpsykiatri till Boendestödet och till stödboendet Fågelsången. Tillträde under september 2025 eller överenskommelse. Här kommer en kort beskrivning hur verksamheterna skiljer sig åt. Stödboende Fågelsången centrala Sundbyberg Här bor 11 personer med insats SoL stödboende. Alla bor i egna lägenheter med tillgång till gemensamma utrymmen. Stödet ges utifrån enskilt behov med utgångspunkt från uppdrag och genomförandeplan. Stödet kan vara praktiska göromål i den egna lägenheten eller under gemensamma aktiviteter tex måltider eller utflykter. Omvårdande insatser kan förekomma i varierande grad. Arbetsteamet är 9 boendestödjare varav 1 är gruppledare och 3 arbetar endast vaken natt. Arbetstider på Fågelsången: Arbetstidsschemat är rullande där tjänstgöring är vardagar dagtid och kvällstid samt på helger. Verksamheten har vaken natt. Schemat är selekterat så arbetar du nattjänst så tjänstgör du endast natt förutom om du är inkallad till möte.  Du kommer verka för verksamhetsutveckling där den enskildes rätt till egenmakt god livskvalité och självbestämmande är övergripande fokus. Detta ställer krav på att du har målgruppskännedom och en god förmåga att arbeta såväl i team som självständigt. Dina arbetsuppgifter kan även komma att innebära ett samarbete med andra enheter och aktörer, intern som externt.  HSL insatser förekommer i verksamheten och för att arbeta hos oss krävs delegering för att dela medicin, den ges av verksamhetens ansvariga sjuksköterska, och förutser ett Diplom från Demenscentrum avseende säker läkemedelshantering. Boendestöd Hallonbergen Verksamheten vänder sig till vuxna personer med psykiska- och neuropsykiatriska funktionsvariationer. Stödet ges i den enskildes bostad eller där den enskilde önskar och vill ta emot stöd. Du kommer verka för verksamhetsutveckling där den enskildes rätt till egenmakt god livskvalité och självbestämmande alltid är i fokus. Detta ställer krav på att du har målgruppskännedom och en god förmåga att arbeta såväl i team som självständigt. Dina arbetsuppgifter kan även komma att innebära ett samarbete med andra enheter och aktörer, intern som externt.  I arbetsuppgifterna förekommer även planeringsmöten, APT och andra gemensamma träffar utifrån ett fastlagt möteskalenderium.  Vi arbetar utifrån myndighetsuppdrag som genererar genomförandeplaner. Verksamheten utgår från våra kontorslokaler på Lötsjövägen 6 i Hallonbergen. Stöd till klienterna ges i hela Sundbyberg. Arbetstider på Boendestödet: Verksamheten är dagtidsverksamhet må-fr men där arbetspass till kl 19 vardagar kan förekomma. Vi arbetar inte röda dagar. Gemensamt kompetenskrav: Vi vill att du har en omvårdnadsutbildning i botten som kan likställas med mentalskötarutbildning eller liknande såsom tex omvårdnadsprogrammet med inriktning psykiatri alternativt annan utbildning (som arbetsgivaren bedömer som likvärdig). Du har dokumenterad erfarenhet av att arbete med personer med psykiska- och/eller neuropsykiatriska funktionsvariationer. Meriterande är utbildning i ESL, lågaffektivt bemötande, beroendetillstånd och MI. Ytterligare kompetens som efterfrågas är erfarenhet av verksamhet enligt SoL socialpsykiatri.  Du skall ha god förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl i både tal och skrift, detta då vi har dokumentationskrav i verksamheten. Du har även grundläggande IT-kunskaper och kan använda datorn som verktyg i det vardagliga arbetet. Gemensamt för rekryteringen är att vi söker kandidater som kompletterar redan befintligt arbetsteam. Tillträde: Anställningsdatum är enligt överenskommelse men önskvärt är en påbörjad introduktion under september. Ansök senast 25-07-31 tillsammans med bifogat CV och personligt brev. Observera att vi kan komma att anställa löpande under annonsförfarandet och tillämpa provanställning. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025