Vill du ha ett meriterande jobb på en arbetsplats med spännande arbetsuppgifter, bekväma arbetstider och goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare! Just nu söker Swedbank medarbetare till avdelningen Operation Task Force för en meriterande och samhällsnyttig roll inom bankvärlden där du får arbeta med att motverka penningtvätt. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är inget krav utan som ny i rollen ges du den utbildning du behöver. Är du intresserad? Skicka in din ansökan redan idag då urval kommer ske löpande! Information om tjänsten Swedbanks avdelning Operation Task Force (OTF) fortsätter växa och behöver därmed ytterligare medarbetare som vill vara med på resan framåt. Öppen, enkel och omtänksam är värdeord som genomsyrar Swedbanks organisation. Här får du en arbetsplats där bekväma arbetstider, gemenskap och personlig utveckling är en självklarhet! Som medarbetare inom OTF kommer du att sitta i Swedbanks kontor i Furunäset, Piteå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under minst 6 månader. Det finns goda möjligheter till förlängning därefter. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: [email protected] Arbetsuppgifter Du arbetar med datorn som främsta verktyg och hjälper banken att motverka penningtvätt. Avdelningen OTF arbetar uppdragsbaserat vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Kundkännedom är avdelningens främsta uppdrag och innebär bland annat att digitalt samla in samt granska information om bankens kunder. Beroende på uppdrag kan kundkontakt förekomma genom mail eller över telefon. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under kontorstider. För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till: Professionals Nord, Fanny Skott Smedjegatan 10, 972 33 Luleå Observera att en kreditupplysning kommer göras på kandidater som går vidare för anställning. Vi söker dig som: Vill ha ett meriterande arbete inom administration med bekväma arbetstider. För denna tjänst kommer personlig lämplighet väga tyngre än tidigare erfarenhet. För att bli framgångsrik i rollen hos OTF behöver du besitta en god samarbetsförmåga och arbeta lösningsfokuserat. Då OTF är en uppdragsbaserad avdelning är det av stor vikt att du som person är flexibel och nyfiken på att testa nya uppgifter. Om du identifierar dig med Pippi Långstrumps talesätt "Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!" är du sannolikt den vi söker. Tidigare erfarenhet av administration, service eller ett intresse för bank/finans är meriterande, men inte ett krav för tjänsten. OBS. För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet, så tveka inte på att ansöka. START: 1 september OMFATTNING: Heltid STAD: Piteå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Fanny Skott Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. På Institutionen för klinisk vetenskap forskar och undervisar vi inom flertalet ämnesområden i nära samarbete med de fyra Norrlandsregionerna. Undervisning ges inom läkarprogrammet och logopedprogrammet, men även som fristående kurs i barn- och ungdomspsykiatri samt rättsmedicin. Vi har internationellt erkända forskningsmiljöer där bredden av ämnesområden möjliggör innovation och samarbete över gränser. De flesta av våra forskare och lärare arbetar kliniskt och våra lokaler finns på regionsjukhusen i Östersund, Sunderbyn, Sundsvall och Umeå. Vi söker dig som vill arbeta brett inom administration och har erfarenhet av administrativt arbete på universitet eller högskola! Du blir en del av vårt trevliga arbetslag av administratörer inom Institutionen för klinisk vetenskap som arbetar med kommunikation, ekonomi-, HR-, utbildnings- och institutionsadministration. Arbetsuppgifter Arbetet som institutionsadministratör är en självständig och bred roll, som kommer att utvecklas i takt med verksamheten. Du arbetar nära den administrativa chefen och institutionsledningen och stödjande mot potentiellt samtliga medarbetare inom institutionen. Du kommer att arbeta med studieadministration av grundutbildning och forskarutbildning. Inom studieadministration ingår samarbete med biträdande prefekter för respektive område samt stöd till lärare, forskare och studenter. Du administrerar kursplattformen, publicerar scheman och examinationsuppgifter och deltar i vissa möten för att skriva minnesanteckningar. I arbetet ingår att arrangera workshops och seminarier och du kommer att ha en nyckelroll inför och vid våra disputationer. I ditt arbete ingår att formulera inbjudningar, hantera anmälningar, beställa lokaler och förtäring. En viktig och växande uppgift är att administrativt hantera våra anknutna medarbetare och deras åtkomst till universitetets IT-tjänster. Du kommer att vara institutionens IT-kontaktperson gentemot universitetet och ansvarar för licenshantering. Du medverkar vid institutionsmöten för att sprida kunskap om bland annat IT-säkerhet och applikationerna inom Office-paketet såsom Teams, Forms och Planner, samt Zoom. Du informerar även via institutionens intranät, på både svenska och engelska. Därutöver har du ett samordningsansvar för inköp och upphandling och utgör som sådan en viktig stödfunktion till institutionens anställda och anknutna medarbetare. Andra administrativa arbetsuppgifter kan också förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen och några års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete vid universitet eller högskola. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och har erfarenhet av att agera teknisk support vid möten. För arbetet krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av administration av såväl grundutbildning som forskarutbildning inom högskolesektorn är meriterande liksom arbete med de studieadministrativa system som Umeå universitet använder, exempelvis Ladok och Canvas. Du är utåtriktad och har gott ordningssinne, samarbetsförmåga och god förmåga att självständigt ta ansvar för och lösa förekommande arbetsuppgifter. Du är intresserad av och har förmåga att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt, vilket inkluderar nyttjandet av AI. Eftersom rollen innebär samverkan med många olika parter ska du ha förmåga att skapa goda kontakter med olika intressenter i situationer där man periodvis arbetar under tidspress. Erfarenhet av samarbete med våra samarbetspartners Norrlandsregionerna är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Intervjuer genomförs löpande under ansökningstiden. Tillträde efter överenskommelse. Läs mer om institutionen på: https://www.umu.se/institutionen-for-klinisk-vetenskap/ Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Job Description Assistant at the Tap changers factory The Opportunity Are you organized, service-minded, and enjoy being the central point of contact in a workplace? We’re looking for an Administrative Assistant to support our team at Components – Tap Changers in Ludvika. In this role, you’ll handle a variety of tasks that help our employees thrive every day. You’ll join a supportive assistant team in a friendly, collaborative environment with great colleagues and plenty of opportunities to grow. How you´ll make an impact Provide administrative support to managers and employees Coordinate and organize internal and external visits Collaborate with other assistants within the unit and across Hitachi Energy Handle purchasing of office supplies and related equipment Manage and coordinate small-scale projects (e.g., office or changing room renovations) Act as a superuser for our competency and training system, including scheduling and follow-ups Book and manage travel arrangements Support onboarding processes for new hires, consultants, and summer workers Assist with schedule changes and respond to inquiries related to personnel systems Your background Experience and genuine interest in administrative work Service-minded and structured Comfortable working independently while also enjoying collaboration with colleagues Proficient in both Swedish and English, spoken and written Positive attitude and ability to thrive in a dynamic, fast-paced environment What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply now! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Anton Tellinger, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Olle Ruzicka +46 107-38 31 44. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou, [email protected]
Är du en självgående, noggrann person som gillar att bidra med positiv energi till arbetsgruppen? Då kan det vara just dig vi söker när Swedbank nu utökar sitt team med administratörer till OTF-avdelningen med start i höst! Om tjänsten Som administratör på Swedbank blir du en del av ett engagerat team där vi tillsammans arbetar mot uppsatta mål. Du får en varierande och utvecklande roll i ett positivt arbetsklimat med många trevliga kollegor. Hos oss på OTF ligger fokus på administrativa uppgifter som ger dig en dynamisk arbetsdag och möjlighet till personlig utveckling. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men alltid med fokus på struktur, noggrannhet där det administrativa arbetet är det primära. Arbetstiderna är i grunden 08.30-17.00 men kan skifta under kontorstider dagtid. Om dig Vi söker dig som är nyfiken, målinriktad och driven. Du trivs med att lära dig nya saker och har en stark vilja att utvecklas. Som person är du snabblärd, flexibel och arbetar effektivt även i ett högt tempo. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och motiveras av att se resultat. Du är social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra, men arbetar också självständigt och tar eget ansvar. Noggrannhet är en självklarhet för dig, liksom att vara strukturerad och pålitlig. Grundläggande datavana är ett krav. Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter eller arbete inom ekonomi är meriterande, men inget krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Denna tjänst som Administratör på Swedbank är ett konsultuppdrag med preliminär start 27 augusti och med en tjänstgöringsgrad på 100%. Uppdraget kommer pågå året ut men med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänta inte med din ansökan! Bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare på Adecco: Marie Sohlman 073-684 78 30 eller [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om rollen och dina arbetsuppgifter Vi söker nu två valadministratörer som tillsammans med övrig personal på valkansliet ska förbereda och genomföra kommunens uppdrag för valet till riksdag, region- och kommunfullmäktige. Valadministratörerna kommer ha olika inriktningar i sin anställning, men jobbar mot målet att valet i Lunds ska genomföras på ett tryggt och säkert sätt för alla inblandade. Som valadministratör med ansvar för administration kommer du att arbeta med administrativa uppgifter under perioden för valet 2026. Arbetet kommer tillhandhålla varierande arbetsuppgifter som till exempel: - Administration kring bemanning för förtidsröstning och under valhelgen - Administration kring utbildningar för röstmottagare - Övrig administration kring valet. Som valadministratör med ansvar för valmaterial kommer du arbeta med att packa och köra ut valmaterial samt administrativa uppgifter under perioden för valet 2026. Arbetet kan stundtals vara fysiskt krävande och det ställer stora krav på att du kan arbeta ensam i perioder. Arbetet kommer tillhandahålla varierande arbetsuppgifter som till exempel: - Administration kring valmaterial - Beställning av valmaterial - Packning och utkörning av valmaterial - Övrig administration kring valet. Båda valadministratörerna kommer arbeta i ett team tillsammans med kollegor från enheten nämndsekretariat och arbetsuppgifterna sträcker sig bortom enbart administration. Det är viktigt att samarbeta och stötta varandra samt vid behov hjälpa till där det behövs. Jobbet bedrivs i ett högt tempo framförallt när valet närmar sig och innebär även att kvälls- och helgarbete förekommer. Vi söker dig som Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant, eller motsvarande yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Att ha arbetat med kvalificerat valarbete tidigare ses som starkt meriterande. Du har erfarenhet av administration, är kvalitetsmedveten och har dokumenterat goda datorkunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning samt kunskap om GDPR/personsuppgiftslagstiftning är också en framgångsfaktor för att lyckas i tjänsten. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna sökande med kunskaper i flera språk. Dina personliga egenskaper Du är som person är noggrann, strukturerad och självgående samt väldigt duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser värdet i att arbeta som ett team och backar inte för att hjälpa dina kollegor eller ta egna initiativ. Du håller tidsramar och det är särskilt viktigt att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandarder samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad och förstår din roll, men ser helheten för verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är lugn och kontrollerad i påfrestande situationer, kan prestera i stressade situationer och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Enheten Nämndsekretariat tillhör avdelningen demokrati, utredning och kansli på kommunkontoret. Inom avdelningen finns också enheten för informationsförvaltning samt utredning. Avdelningen är navet för den demokratiska processen. Vårt gemensamma uppdrag är att stötta och ge service till politiker, chefer, handläggare samt allmänhet. Avdelningens service till politiken omfattar kommunfullmäktige med presidie- och beredningar samt kommunstyrelsen med dess utskott och beredningsorgan. I vårt ansvar ingår allt från postöppning och ärenderegistrering, via beredning och politisk behandling till arkivläggning. Enheten Nämndsekretariat är också ansvarig för genomförande av allmänna val genom Valkansliet. Valkansliet består idag av en valsamordnare samt en enhetschef som har det övergripande ansvaret för att planera och genomföra allmänna val i Lunds kommun. Om rekryteringsprocessen En första intervjuomgång sker via Teams. För de som går vidare till en andra intervju kommer den hållas på plats samt att en uppgift kommer skickas ut någon vecka innan som sökande ska förbereda och redovisa under intervjun. Övrig information Anställningarna börjar 2026-01-12 och är tidsbegränsade till 2026-10-30. Körkort krävs för båda tjänsterna. Varmt välkommen med din ansökan! På kommunkontoret arbetar cirka 400 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Nu söker vi dig som är i början av din karriär och vill arbeta på en spännande arbetsplats i händelsernas centrum. Som stabsassistent vid Avdelningen Operativ Lägesinformation (OLi) arbetar du i Operationsledningens ledningscentral (JOC) och är en viktig resurs för att det dagliga arbetet ska fungera. OLi tillhör förbandet FMTIS och stödjer Operationsledningen (OPL) vid förbandet Högkvarteret. Operationsledningens uppdrag är att planera, leda och följa upp Försvarsmaktens operationer, både i Sverige och utomlands. OLi är en funktion som utifrån högre chefs informationsbehov skapar underlag och tar fram lägesbilder. I arbetsuppgifterna som stabsassistent ingår bland annat att producera gemensam operativ lägesbild, vara administrativt stöd i ledningscentralen, stödja med informationshantering och framtagande av enklare skriftliga underlag. Som stabsassistent behöver du trivas med att genomföra rutinuppgifter men samtidigt vara flexibel och ha förmåga att anpassa dig till skiftande förutsättningar. Dessa egenskaper är viktiga eftersom arbetet i en operativ miljö behöver anpassas efter händelseutvecklingen i omvärlden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Stödja det dagliga stabsarbetet i Försvarsmaktens operativa ledningscentral. • Stödja framtagandet av underlag, produkter och lägesbilder. • Förädla och redigera text. • Hantera inkommande/utgående information och underlag. • Stödja med framtagande av mallar och föra enklare statistik. • Förbereda och stödja inför/under orienteringar, möten och presentationer. • Bistå avdelningen efter behov. Kvalifikationer: • Högskoleförberedande gymnasieexamen. • Minst ett års relevant och aktuell arbetslivserfarenhet. • Aktuell och relevant erfarenhet av att tjänstgöra i en militär ledningscentral. • God kunskap om Försvarsmaktens och Natos operativa verksamhet. • God datorvana och kunskap i Officepaketet. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande: • Eftergymnasial akademisk utbildning inom t ex statsvetenskap. • Aktuell och relevant tidigare tjänstgöring inom Försvarsmakten eller annan offentlig förvaltning. • Aktuell och relevant erfarenhet av produktion av skriftliga beslutsunderlag. • Erfarenhet av att hantera sekretessbelagd information. • Genomfört militär grundutbilning. • B-körkort. Personliga egenskaper För att trivas hos oss är det viktigt att du är självständig, initiativrik, arbetar noggrant och håller uppsatta deadlines. Du gillar administrativt och strukturerande arbete, har ett gott ordningssinne och god datorvana. Vidare bör du vara bekväm med att producera skriftliga underlag på svenska och engelska. En förutsättning för att trivas är att du är driven och serviceinriktad då arbetet kräver daglig samverkar med andra avdelningar, såväl inom som utanför den egna staben. Du är lyhörd och kommunikativ med en god samarbetsförmåga och kan arbeta proaktivt och självständigt även om målet inte alltid är tydligt. Du känner stort ansvar för det du åtar dig och har högt säkerhetsmedvetande. Den operativa miljön är händelsestyrd vilket innebär att du måste kunna tempoväxla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Befattningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast möjligast. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm. Arbetsprov kan komma att genomföras under rekryteringsprocessen. Bifoga CV och personligt brev som motiverar varför du är lämplig för tjänsten. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. Kontaktinformation Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS nås via växeln på telefonnummer 019-39 35 00. OFR/O Heikki Videll OFR/S Martin Sparr SACO Pär-Erik Lohman SEKO Matz Felix Upplysningar om tjänsten lämnas av rekryterande chef via e-post: [email protected] För information om avtal och villkor kontakta HR-generalist Hanna Ottosson som nås via växeln. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-01 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
I tjänsten som bildgranskare har du en central roll i det administrativa arbetet att kontrollera registreringsskyltar. Arbetet är flexibelt där du själv väljer när du kan arbeta, antingen förmiddag eller eftermiddag under vardagar. Sök redan idag och starta utbildningen i september/oktober! OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu ett flertal nya bildgranskare till Transportstyrelsen. Kontoret finns på Tunnlandsgatan 5 i Örebro och du kommer att tillhöra Fordonsinformationsavdelningen på myndighetens avdelning för trängselskatt och infrastrukturavgifter. Under terminerna kommer du att arbeta vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Hur mycket du arbetar styrs av väderlek - omfattningen kan därför komma att variera med både toppar och dalar. Under vår/sommar är det lugnare, under vinterhalvåret så ökar behovet då snö gör att fler bilder behöver granskas manuellt. Arbetspassen är 4 timmar långa, antingen förmiddag och eftermiddag, vilket gör att du på ett flexibelt sätt kan kombinera arbetet med studier och andra åtaganden. Du erbjuds - Meriterande erfarenhet från en välkänd myndighet - Ett flexibelt deltidsarbete - En fot in på Academic Work redan under dina studier ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för granskning av kamerabilder av registreringsskyltar * Administrera korrekt information från kamerabilderna i ett datasystem för trängselskatt och infrastrukturavgifter * Bilderna du granskar ligger till grund för skattebeslut och är således ett ytterst viktigt arbete VI SÖKER DIG SOM - Studerar eftergymnasial utbildning med minst 1,5 år kvar av dina studier, alternativt har en annan sysselsättning på minst 50%. OBS detta måste framgå tydligt i din ansökan annars kommer vi inte att behandla din ansökan. - Är tillgänglig minst 3 dagar i veckan på förmiddags- eller eftermiddagspass (dvs. 12 h i veckan) under perioden 1 december - 28 februari. Resterande del av året ska du vara tillgänglig för 2 pass per vecka - Har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift då det krävs i arbetet - Har god datorvana Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter och tidigare har arbetat deltid vid sidan av dina studier. Det kommer ställas höga krav på dig som konsult att följa de premisser som gäller vid intresseanmälan och bokning av pass, du har därför lätt för att ta till dig och tillämpa fasta rutiner kopplat till arbetet och bokning av arbetspass. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt - Start: Uppdraget inleds med en heldagsutbildning. För att vara aktuell för tjänsten ska du kunna medverka på utbildning under september eller oktober - Omfattning: Deltid, passen är förlagda 8.00-12.00 eller 12:30-16:30 - Placering: Örebro, arbetet sker på plats från Transportstyrelsens kontor Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Transportstyrelsen och deras verksamhet HÄR.
Tycker du om att arbeta med människor och knyta kontakter på olika nivåer? Drivs du av tanken på systematik, struktur och stor säkerhetsmedvetenhet. Då är du vår nästa säkerhetshandläggare. Om enheten Tjänsten är placerad vid Genomförandeenhet väst, GE Väst, som är en av fyra genomförandeenheter (GE) i FMTIS som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem. inom IT- och teleområdet. Enhetens huvuduppgift är underhåll av Försvarsmaktens telenät, el/mek, radio-, sensor-, bevaknings- och fältsystem samt installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system. Enhetens stabsavdelning är geografiskt spridd inom hela GE Väst område som består av ett tiotal medarbetare med olika ansvarsområden, där säkerhetstjänst är ett utav dessa. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Delta i säkerhetstjänsten inom enheten • Verka som enhetens Biträdande Signalskyddschef • Samordna säkerhetsmännen inom enheten • Samordna genomförandet av utbildning av enhetens personal avseende säkerhetstjänst • Genomföra egenkontroll (intern kontroll av säkerhetsskyddet) vid enheten • Delta i utbildningar och övningar • Delta i stabens i övrigt förekommande uppgifter • Delta vid stabsarbete med övriga funktionsföreträdare i enhetens stab Du ingår i enhetsstaben vilken bland annat har till uppgift att säkerställa säkerhetsskyddet där myndigheten är skyldig att följa säkerhetsskyddslag, säkerhetsförordning samt Försvarsmaktens föreskrifter upprätthålls. Arbetet innebär resor inom landet. Vi erbjuder dig följande I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där vi har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Kvalifikationer • Gymnasieutbildning inom relevant område eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdig. • Dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete. • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Du har lätt att samarbeta med andra samt skapa och bibehålla förtroendet både internt och externt. Du tar egna initiativ och kan självständigt driva enhetens arbete i mål. Du har lätt för att anpassa dig och vara flexibel och lyhörd. Det är viktigt att du har en analytisk och har en strukturerad förmåga. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Tidigare tjänstgöring i för tjänsten lämplig befattning i Försvarsmakten alternativt tjänstgöring i säkerhetsorganisation vid annan myndighet eller företag. • Säkerhetsutbildningar samt signalskyddsutbildningar inom Försvarsmakten eller motsvarande civila utbildningar. • Kunskap om exempelvis säkerhetsskyddslagen, säkerhetsskyddsförordningen och annan relevant lagstiftning inom området. Övrigt Civil tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning Arbetsort: Halmstad Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse I Försvarsmakten benämns befattningen säkerhetshandläggare. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Klas Ahlqvist, nåbar under v.33. För information om anställningsvillkor kontakta [email protected]. Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist OFRO - Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker Vikarierande administratör med placering vid Centrum för sexologi och sexualitetsstudier (CSS). Vikariatets omfattning är 20% av heltid. Innehåll och arbetsuppgifter Du arbetar självständigt men i nära samarbete med föreståndaren för CSS. Närmast formella chef är administrativ chef vid Fakulteten för hälsa och samhälle, men arbetet leds och fördelas av föreståndaren. Exempel på arbetsuppgifter: • administration och samordning kring seminarier och andra utåtriktade arrangemang • administration kring möten och internat (t.ex. bokningar, beställningar, föra anteckningar) • viss budgetadministration • bistå med underlag i samband med kvalitetsarbete såsom exempelvis rektorsdialog och utvärdering av verksamheten • ansvara för praktiska frågor vid gästforskarbesök i dialog med International Office • kontinuerligt uppdatera CSS hemsida i dialog med kommunikationsavdelningen • kontinuerligt uppdatera sociala medier • administration av CSS nyhetsbrev De ovan beskrivna arbetsuppgifterna utgör endast exempel och kan komma att förändras efter hand. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst högskoleexamen. Utbildning inom sexologi och sexualitetsstudier samt tidigare arbete med frågor som rör sexologi är meriterande. Även erfarenhet av administrativt eller organisatoriskt arbete är meriterande, gärna inom högskola/universitet. Det är en självklarhet att du har goda kunskaper i Office-paketet samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både på svenska och på engelska. Du ska ha intresse för administrativa uppgifter och ha ett stort engagemang för planering och organisation. Du är van att arbeta självständigt men har självklart god samarbets- och initiativförmåga. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter med stöd av övriga medarbetare inom CSS. Arbetsplats Centrum för sexologi och sexualitetsstudier är sedan 2014 ett forskningscentrum vid Malmö universitet, och idag är runt 40 forskare vid lärosätet knutna till CSS. Syftet med att samla forskare inom ett forskningscentrum är att utveckla och stimulera fakultetsövergripande forskning inom ett specifikt område och att stärka och utveckla nationella och internationella forskningssamarbeten samt samverkan inom det specifika forskningsfältet. Sexologi och sexualitetsstudier är ett flervetenskapligt forskningsfält som har utvecklats starkt på Malmö universitet under de senaste 15 åren. Upplysningar Charlotta Holmström, biträdande professor, Centrumföreståndare, 040-665 7439 Stephan Gavare, administrativ chef, 040-6657835 Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-07-16. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten • Löneanspråk Övrigt Anställningen är ett vikariat under perioden 2025-09-15 – 2025-12-31 med en omfattning på 20%. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde 2025-09-15 Fackliga företrädare SACO: [email protected] SEKO: [email protected] OFR: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! ARBETSUPPGIFTER Är du en serviceinriktad, kreativ och driftig person som söker nya utmaningar? Nu har du möjlighet att bli en del av Funktionsstöd i Östra Göinge kommun! Som planerare kommer du att arbeta med ett engagerat team bestående av fyra enhetschefer, en administratör och avdelningschefen. Tillsammans gör vi skillnad och skapar en meningsfull vardag för många människor och du kommer vara vår nyckelspelare i det dagliga arbetet. Vi söker dig som älskar att ge service och hitta lösningar. Du är strukturerad, påhittig och trivs med att vara spindeln i nätet för att lösa bemanningen ute på våra enheter. Med din kompetens, helhets tänk och lyhördhet ansvarar du för att schemaplanera och bemanna enheterna inom Funktionsstöd. Som en viktig del av teamet är du både en lagspelare som tar ansvar för helheten och en självgående stjärna som hanterar dina arbetsuppgifter på ett proaktivt och effektivt sätt. Vi värdesätter din förmåga att kombinera noggrannhet med problemlösning utifrån helhet. Din personliga lämplighet kommer att vara avgörande för oss. Som planerare har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. I din roll ingår att prioritera, hantera information och skapa struktur. Du arbetar nära enhetschefer med olika administrativa uppgifter såsom bemanning på kort och lång sikt, planering av verksamheten, schemaläggning, semesterplanering samt andra administrativa arbetsuppgifter. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett kompetent, roligt och framåtsträvande team som värnar om kvalitet, nytänkande och gemenskap. Välkommen till oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av arbete med bemanning och schemaläggning. Grundläggande datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system är ett krav. Det är meriterande med kunskap i Visma, Medvind, Intraphone, Treserva. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du god förmåga att uttrycka dig på svenska språket i tal och skrift. Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till bil. Vi söker dig som trivs med att jobba i en verksamhet med ständiga utmaningar där förändring och nytänkande är viktiga inslag. Som planerare bidrar du med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Ditt engagemang är stort och du har god förmåga att samarbeta med medarbetare, ledning och kunder. Att jobba med andra människor, att lyssna, visa empati och respekt tycker du är viktigt. Du har god förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du är prestigelös, lyhörd och förstår vikten av att följa rutiner. Vidare vill vi att du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du är också duktig på att följa instruktioner, processor, lagstadgade krav, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner Självklart bidrar till en god arbetsmiljö och förstår vårt gemensamma uppdrag och bidrar till kommunens helhets tänk. ÖVRIGT Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer