IT-tekniker med inriktning applikationsdrift – nivå 4
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nu 1–2 erfarna IT-tekniker med fokus på applikationsdrift till vår kund. Uppdraget hos denna myndighet i Norrköping kräver god teknisk bredd, samarbetsförmåga och vana att arbeta i komplexa IT-miljöer. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-tekniker kommer du att arbeta med drift och förvaltning av applikationer i en större IT-miljö. Rollen är bred och innebär både tekniska och kommunikativa inslag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: -     Daglig drift och förvaltning av applikationer -     Aktivt deltagande i projekt kopplade till system och applikationsförvaltning -     Samarbete med interna förvaltningsorganisationer -     Kontakter med externa leverantörer samt dialog med verksamheten -     Dokumentation av arbetsmoment, konfigurationer och rutiner -     Hantering av applikationer med säkerhetskrav -     Felsökning och optimering i Windows-baserade miljöer Det underlättar om du har erfarenhet av HR-system men det är inte ett krav. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är en självgående och samarbetsvillig tekniker med stark ansvarskänsla. Du har god generell teknisk kompetens och är van vid att kommunicera med både tekniker, verksamhet och externa parter. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: -     Flerårig erfarenhet av generell applikationsdrift och förvaltning (nivå 4) -     God kunskap om Windows-operativsystem -     Förståelse för IT-säkerhet i applikationer -     Vana av att arbeta i projektmiljö -     Förmåga att dokumentera ditt arbete noggrant -     Erfarenhet av samarbete i team samt med olika intressenter i organisationen Meriterande: -     Tidigare erfarenhet av drift/förvaltning av HR-system -     Erfarenhet av ITIL-processer Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
IT-Tekniker med Linux
ConsultingIT Stockholm AB
Supporttekniker, IT

Är du en tekniskt nyfiken problemlösare med erfarenhet av IT-support? Trivs du i en roll där du får ta ett bredare ansvar och utvecklas inom flera områden? Då kan detta vara ditt nästa steg! Vi söker en engagerad IT-Supporttekniker till vår kund. En miljö där du både får hantera avancerade tekniska utmaningar och bygga vidare på din kompetens, inklusive enklare arbete i Linux-miljö. Observera att tjänsten innebär arbete i skift. Arbetsuppgifter: Support och felsökning: Hjälpa användare med tekniska problem relaterade till datorer, skrivare, mobiltelefoner, nätverk och annan IT-utrustning. Ärendehantering: Ta emot, registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystem – med fokus på snabb och kvalitativ service. Användarstöd: Ge support via telefon, e-post och fjärrverktyg – både på svenska och engelska. Nätverksadministration: Hantera enklare konfiguration och felsökning av exempelvis switchar, accesspunkter och routrar. Systemadministration: Utföra grundläggande uppgifter i Active Directory, t.ex. kontohantering och enklare GPO-ändringar. Linux: Medverka i enklare uppgifter i Linux-miljö, t.ex. kommandoradsarbete, användarhantering och enklare felsökning. Kvalifikationer: Tekniska kunskaper: Felsökning av klienter (Windows) och nätverk Grundläggande nätverkskunskap Hantering av Active Directory och enklare grupp policy-justeringar Grundläggande Linux-kunskaper, exempelvis att navigera i filsystemet, enklare felsökning och starta om tjänster. Språk: Flytande svenska och engelska i tal och skrift Du erbjuds: Utveckling: En bred roll där du får arbeta nära infrastrukturen och bygga vidare på din tekniska kompetens – både inom Windows och Linux. Miljö: En modern och inspirerande arbetsplats där teknik står i centrum. Gemenskap: Ett engagerat team där man lär av varandra och stöttar varandras utveckling. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
IT-supporttekniker till vår kund i Gävle!
Academic Work Sweden AB
Supporttekniker, IT

Har du tidigare arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker och trivs med att jobba serviceinriktat och självständigt? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Start för tjänsten är 11 augusti så se till att skicka in din ansökan redan idag då vi stänger ned rekryteringsprocessen 24/6. OM TJÄNSTEN IT- och utvecklingsavdelningen hos vår kund har behov av att förstärka bemanningen i funktionen för IT-support. Vi söker därför en IT-supporttekniker som kommer arbeta tillsammans med övriga supporttekniker och säkerställa att IT-tekniken fungerar i vardagen för deras kunder. Kunderna är alla användare inom kundens bolag och förvaltningar med totalt cirka 34 000 konton och cirka 20 000 klienter. Start för tjänsten är 11 augusti och uppdraget sträcker sig initialt till och med 10 oktober 2025 med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiden är schemalagd kl. 08-17 vardagar och under sommaren är arbetstiden 08-16. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Uppdraget innefattar främst 1:a linjens support med arbetsuppgifter att registrera/hantera/lösa ärenden, teknisk felsökning, ge support/handhavandestöd samt hantera beställningar. Ärenden kommer in främst via telefon men även via epost och e-tjänster. Att trivas med att möta kunder och ge support via telefon är därför en förutsättning i uppdraget. Kunden har som mål att lösa merparten av deras ärenden i den första kundkontakten vilket innebär krav på god teknisk kompetens och förmåga att hantera supportärenden av olika karaktär. Tekniska supportärenden som löses i 1:a linjens är ofta klientrelaterade och hanteras vid behov via fjärrstyrning, som t.ex. problem med specifika program, behörigheter, nätverk, Windows11, M365, MS Outlook, MS Teams, Ipad, telefoni eller övriga dataärenden. Beställningar att hantera kan vara såväl hårdvara som mjukvara och/eller beställningar. VI SÖKER DIG SOM - Har god teknisk kompetens och minst 3-årig gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning eller motsvarande kompetens via arbetslivserfarenhet - Har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support (1:a linje) i större organisation - Har tidigare vana av att arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem - Har goda kunskaper i Microsoft operativsystem för arbete som supporttekniker - Har goda kunskaper i Microsoft 365, Outlook och Teams och nätverk - Tar stort eget ansvar i arbetet och trivs med att arbeta självständigt - Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det krävs i kommunikationen Det är meriterande om du har - Kunskap i behörighetsadministration i Active Directory (AD) - Har kunskap för utskick av applikationer och upplägg av datorobjekt i Microsoft Intune Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du har: * Ett fokus på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar även i stressade situationer * En god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team * En god kommunikativ förmåga då arbetet innefattar att på ett pedagogiskt och professionellt sätt ge stöd och hjälp till kunder Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Onsite-tekniker till Stockholm!
Gigstep AB
Supporttekniker, IT

Alla brinner för olika saker, men för att lyckas i denna roll så behöver du älska IT. För oss är IT-nörd något positivt, vi imponeras av dig som har hittat din grej och brinner för den! Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Där du kommer kunna kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service i en perfekt mix. Ni sitter tre IT-tekniker på kontoret och kommer därmed ha ett nära samarbete ihop tillsammans med resten av gänget som sitter nere i Lund. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på nedanstående punkter: - Active Directory - DNS, DHCP, TCP/IP - Citrix - Windows Operativsystem - Outlook & Exchange - MS Office & O365 - Skrivare & skrivarhantering - Hårdvarurelaterade frågor Ett krav från kunden är också att du har jobbat med Intune, AD och klientserverar. Det genuina IT-intresset är ett måste. Vi vill gärna att du har arbetat med IT-support tidigare, gärna minst tre år. Välkommen in i ett härligt gäng där humor blandas med stort fokus för att ge god service åt kunderna! Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Gigstep men arbetar ute hos vår kund. Uppdraget är med 6 månader till att börja med. Start för uppdraget är i mitten på juli. Placering är Flemingsberg! Urval sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!

18 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
IT tekniker till Allard Support for better life!
Q.R.T QARAT AB
Supporttekniker, IT

Allard Support for Better Life strävar efter att leverera en exceptionell IT-upplevelse till våra användare, och nu vill vi stärka vårt team med en engagerad IT-tekniker. Är du redo att bli en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas? OM Allard Support for better life Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi utvecklar och säljer ortoser av hög kvalitet till marknader över hela världen. Vi är en av Nordens ledande aktörer där vi tar vi ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 350 anställda. Vi är en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, viljan att hjälpa varandra samt många skratt. Vi är ett företag som växer och är lönsamma vilket innebär att vi kan erbjuda bra förmåner och utvecklingsmöjligheter. Om rollen Som IT-tekniker hos oss kommer du att spela en central roll i att stödja våra användare med deras dagliga IT-utmaningar. Du kommer att arbeta nära vårt erfarna supportteam i Helsingborg och vara en del av vår strategiska avdelning som betjänar användare över hela världen, från Finland till USA. Vi arbetar i en Microsoft-baserad miljö med fokus på Windows 10/11, Office 365 och hybrid AD. Vårt team hanterar klienter och LAN, medan serverdriften är outsourcad till en extern partner. Vem söker vi? Du som söker har: Minst 3 års erfarenhet inom IT-support eller liknande roll En relevant IT-utbildning Goda kunskaper i Windows 10/11 och Office 365 Stark problemlösningsförmåga och en passion för att hjälpa användare Erfarenhet från vårdbranschen är meriterande men inte ett krav Utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska Arbetsuppgifter Skapa och underhålla användarinstruktioner Klassificera, prioritera och besvara supportärenden Installera och konfigurera hårdvara som datorer, skrivare, servrar och nätverksutrustning Ge teknisk support till användare, både på plats och via telefon eller fjärrsupport. Hjälpa användare med att komma igång med ny utrustning Supporta användare i Office 365 Varför Allard Support? Hos oss får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med användare från olika delar av världen. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning, samt chansen att utvecklas inom en framtidsorienterad IT-avdelning som gör skillnad varje dag. Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt fantastiska team på Allard Support for Better Life! Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi en bättre IT-upplevelse! Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Allard Support for better life med QARAT. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 16 juli 2025. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. QARAT arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Om QARAT QARAT är din partner när du ska rekrytera, när du behöver hjälp med search och headhunting och när du tillfälligt behöver lösa ditt behov av chefer och specialister. Vi arbetar även med rekrytering av styrelsemedlemmar. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare
Thalamus IT Consulting AB
Supporttekniker, IT

Är du serviceinriktad, noggrann och gillar att ha många bollar i luften? Vi söker dig som vill arbeta med kundtjänst och orderhantering i en roll där du är en nyckelperson för våra kunders upplevelse.Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT- och kundtjänst tjänster. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT eller kundtjänst, och letar efter en roll som passar dig. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden utbildningar och andra möjligheter att ta dig vidare i karriären. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Som kundtjänstmedarbetare hos oss lir du en viktig länk mellan kunder, lager och säljteam. Du kommer främst arbeta med: Hantering av inkommande kundärenden via telefon och mejl Registrering, uppföljning och bevakning av kundorder Kommunikation med interna avdelningar som logistik, inköp och ekonomi Uppdatering av kundregister och artikelinformation i affärssystem Felsökning och hantering av reklamationer och leveransfrågor Din bakgrund Du har erfarenhet av kundtjänst, orderadministration eller liknande servicefunktion Är bekväm med att arbeta i affärssystem (t.ex. SAP, Visma, Pyramid eller liknande) Är noggrann, strukturerad och har god kommunikativ förmåga Talar och skriver svenska flytande, samt har goda kunskaper i engelska. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du gillar att hjälpa andra, är lösningsorienterad och ser det som en självklarhet att leverera service i toppklass. Du har god simultankapacitet och trivs med att ha många bollar i luften – samtidigt som du har öga för detaljer och gillar att få saker rätt från början. Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös i din roll. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

17 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Integrations support - Maternity cover
Epical Sweden AB
Supporttekniker, IT

We’re not just another consultancy firm — we’re on a mission to redefine what a data consultancy can be. At Epical, trust is the foundation of everything we do. We see our role not just as consultants, but as partners — helping our clients steer, shape, and create a world that’s fairer for all. Through our expertise in integration, data and analytics and digital trust, we deliver real impact. If you’re a service-minded person with an interest in IT and looking for a new challenge, keep reading — this might be the opportunity for you. What’s this all about?We're looking for a new employee to join us as Integrations support in our Message Management team in Gothenburg, a tight-knit group of 7 people, including 3 part-time students. In this maternity cover role starting in October, you'll act as the single point of contact between our clients and our integration systems. You’ll work with platforms like IBM MQ, IBM ACE, Microsoft Azure, and Axway, handling client integrations focused on message management. It’s a coordinating role where you’ll collaborate closely with our internal Service Delivery Managers and technicians, primarily via email, Teams, Jira, ServiceNow, and phone. Epical is currently on an exciting growth journey, delivering cutting-edge integration solutions on various cloud platforms. With large-scale projects ahead, this is a unique opportunity to be part of something meaningful, and to shape a role that mirrors your interests and strengths. Our Gothenburg office is located in the beautiful and centrally located Platinan building at Mårten Krakowgatan 2. What you’ll bring to the table A relevant IT education or background in an IT-related role. Experience in first or second-line support, service coordination, or working with case management systems. Bonus points if you’ve worked with system integration, coding, or log files.  Strong communication skills - you enjoy helping others and thrive in a structured, collaborative environment.  A sense of accountability, the ability to prioritize tasks effectively, and a detail-oriented mindset. This role requires fluency in both Swedish and English, and due to client requirements, you must be a Swedish citizen and able to pass a security clearance. Occasional on-call duties are part of the role, scheduled in advance. Epical, who and why? We believe that trust is at the heart of everything we do. We are dedicated to making a difference in the world by helping organizations build trust through data and technology. We are here to create a future we can all trust. In addition, we offer you: The opportunity to join a team of Sweden’s leading experts in Integration. Stimulating and interesting assignments, working with large customers in complex environments and a team of talented integration professionals backing you up and helping you excel. An organization that puts people first, supports work-life balance and offers flexible remote working possibilities. Comprehensive compensation & benefits package. Continuous education – technical training and support for certifications. Do you want to become a part of something epic? Hey, that’s an awesome idea! Please, submit your application today. The selection process is ongoing, and to qualify for the position, due to client requirements, you must be a Swedish citizen and able to pass a security clearance. Please note that our team will be on summer vacation during parts of July, which might delay our response time. We will review applications continuously, but some feedback may be given after the holidays. Join us in shaping the future of data consultancy and making the world a fairer place for all. Epical is a Nordic data consultancy set on making a world we can all trust. Taking expertise in integration, data and analytics, applications, and digital trust, beyond the expected, Epical is adept in both building and running IT solutions on cloud. It’s through the responsible use of their knowledge that Epical’s roughly 400 experts strive daily to make and create things that help provide a fairer world for the many.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Serviceinriktad supporttekniker till Umeå eller Lycksele
Nordlo Improve AB
Supporttekniker, IT

Kontoret i Umeå Serviceinriktad supporttekniker Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?   Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.  Om dig  Du behöver inte vara någon superhjälte eller inneha svart bälte i något teknikområde. Däremot tror vi att du som söker har ett stort intresse för IT, kundrelationer och ser glädjen i att få arbeta med att lösa problem, teknik och människor. Hos oss kommer du komma långt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Vi ser att du som söker har - Gymnasial utbildning eller högskoleutbildning/yrkesutbildning - En förmåga att obehindrat uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift - Ett starkt driv av att lära dig nya saker - Är serviceinriktad och gillar kontakt med kunder - Teknikintresse där goda IT kunskaper och tidigare erfarenhet är meriterande   Om rollen som Supporttekniker  Som Supporttekniker är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet, och vårt ansikte utåt mot våra kunder. En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, chat eller via vårt ärendesystem bistår med support, ger tekniska råd och hanterar driftstörningar i våra kunders IT miljö. Genom varierande arbetsuppgifter och en nära kundrelation har du goda möjligheter att lära dig mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens.  I rollen som Supporttekniker tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och med hög kvalitét. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för att lösa problem och driva utveckling för att effektivisera arbetet genom att nyttja teknikens möjligheter. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det behövs. Om Nordlo  Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,4 miljarder SEK, har ca 1000 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur därför ser vi positivt på kvinnliga ansökningar. Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:  - En god balans mellan arbetstid och fritid - En stor delaktighet och möjlighet att påverka - Ett nära samarbete mellan team och kollegor - Ett lyhört och närvarande ledarskap Känner du dig redo för en ny utmaning? Skicka gärna in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig. Sista ansökningsdag är 2025-08-04 och vi påbörjar intervjuerna efter det.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Teknisk support Östersund
Responda Group AB
Supporttekniker, IT

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som teknisk kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad service och teknisk färdighet där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice och teknik samt drivs av att utvecklas inom det Vill äga ärenden och på ett smidigt sätt lösa komplexa problem Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sina tekniska färdigheter till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse - vi är flexibla med startdatum. Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vår verksamhet är igång dygnet runt - vilket ger goda möjligheter till flexibla arbetstider som fungerar för dig och verksamheten. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Customer Care till LSAB Sverige AB
Adecco Sweden AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten I rollen som Customer Care spelar du en central roll i företagets kund- och leverantörsrelation. Du har kontakt med ett stort antal kunder som finns över hela världen och förutom att ge högklassig support och service – via telefon, mail och digitala möten, så innebär tjänsten att beräkna och prissätta offerter, hantera orderläggning samt ansvara för relevanta inköp. Du hanterar också artikelregistervård, leverensbevakning och reklamationshantering osv. Arbetet sköts i Monitor. Du kommer även att vara en stöttande funktion till våra säljare och produktspecialister gällande administrativa uppgifter och arbeta nära försäljning, kundtjänst och produktion. På sikt kommer rollen även att innebära ritningshantering i AutoCad. Arbetsplatsen finns i Växjö, där både lager och kontor finns. Arbetstiden är dagtid och kollektivavtal enligt Teknikföretagen. Om dig Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundsupport/customer care, gärna ifrån tillverkande industri eller annan teknisk verksamhet. Du har god vana av att arbeta i affärssystem och med digitala stödsystem. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande men inget krav. Som person är du serviceminded, trivs att arbeta i team, men samtidigt är du ansvarstagande och tycker om at arbeta självständigt. Du har ett affärsmässigt tänk; merförsäljning och att både skapa och upprätthålla goda kundrelationer driver dig. Du har också en god strukturell förmåga och trivs med periodvis högt tempo. Ett starkt tekniskt intresse och en god kommunikativ förmåga hjälpa dig lyckas i rollen. Då kunderna finns både i Sverige och över hela världen är flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift, ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid rätt personlighet. Om LSAB LSAB Wood Solutions är ett affärsområde inom LSAB Group med tillverkning och försäljning av verktyg för bearbetning av trä. Huvudmålgrupperna är Sågverk, Hyvleri och Snickeri & Möbel. Vi är ett starkt internationellt företag med ett komplett erbjudande av såväl tjänster som egentillverkade produkter i världsklass. Affärsområdet omsätter ca 250 Msek och vi är en ledande aktör i Norra Europa. LSAB Group AB är en del av Latour Industries AB – ett av fem helägda affärsområden inom Investment AB Latour. Idag har LSAB Group verksamhet i totalt 7 länder och är tillsammans cirka 300 medarbetare. Vi exporterar till ytterligare ett 40-tal marknader och våra produkter återfinns på samtliga kontinenter utom Antarktis. Om anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Urvalsarbetet sker löpande. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Bonli på [email protected] eller Emma Andersson på [email protected] Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025