Om tjänsten Som Lessebo kommuns HR-chef ansvarar du för att leda, driva och utveckla HR-arbetet inom kommunens organisation. Du spelar en viktig roll i arbetet med att uppnå vårt mål om att vara en attraktiv arbetsgivare för att säkra vår kompetensförsörjning. HR-avdelningen arbetar brett med alla delar inom HR-området och för alla förvaltningar. Tillsammans med dina fyra medarbetare driver och utvecklar du arbetssätt inom HR-området, som stödjer kommunens chefer i vardagen. HR-chefens ansvar omfattar helheten, från strategisk riktning till operativ rådgivning. Du kommer ha ett nära samarbete med chefer på alla nivåer samt med representanter för de fackliga organisationerna. Lessebo har också extern samverkan genom regionala nätverk och lönesamverkan med andra kommuner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla HR-avdelningen för att säkerställa en framåtriktad och stödjande funktion för hela kommunen (inklusive personal-,arbetsmiljö-, och budgetansvar). Stötta chefer i HR-frågor. Samarbeta med fackliga organisationer och vårda en god lokal samverkan. Vidareutveckla strategier och processer inom olika områden, såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö och ledarskapsutveckling. Säkerställa att arbetsrätt, avtal och policys följs och kontinuerligt förbättras. Hantera förhandlingar och arbetsrättsliga ärenden i enlighet med delegation. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp där vi arbetar gemensamt för att utveckla kommunen. Du är ansvarig tjänsteperson för Lessebo kommuns politiska personalutskott. Placeringsort är Lessebo. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Kvalifikationer Vi söker dig som har: För uppdraget en relevant akademisk examen, med inriktning mot HR eller annan relevant utbildning. Du har gedigen kunskap inom HR-området och flerårig erfarenhet av att arbeta brett inom området inom kommun eller region. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten. För att lyckas tror vi också att du är lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende både i dialogen med chefer och i samverkan med fackliga parter. Du arbetar aktivt med delaktighet och engagemang. Du har ett tydligt ledarskap som tar organisationen framåt samtidigt som du har förmåga att coacha och vägleda både dina medarbetare och chefer inom organisationen i komplicerade och ibland känsliga frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver en god strategisk förmåga, men den är också en stödfunktion med eget operativt ansvar och det är viktigt att du trivs med båda delarna. Du är utvecklingsinriktad, främjar nytänkande och ser möjligheter till ständiga förbättringar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som chef. Tjänsten kräver vidare en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilket även innebär ett krav på svenskt medborgarskap. Vi erbjuder dig: Korta beslutsvägar och nära till kollegor på alla nivåer, och du får stora möjligheter att påverka arbetet framåt. Möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling. Friskvårdsbidrag. Kostnadsfri parkering. Möjlighet att köpa årspendlarbiljett med Länstrafiken genom nettolöneavdrag. En arbetsplats med hög trivsel och gott kamratskap. Om arbetsgivaren Lessebo kommun finns mitt i Glasriket. Vår verksamhet finns i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. Läs mer här: https://www.lessebo.se/ Idag är vi cirka 8 300 invånare. Vi har ca 900 anställda. En miljon besökare varje år. 415 kvadratkilometer fyllt med småländska skogar och sjöar. Strategiskt läge, knappt 20 minuter med tåg från Lessebo till Växjö och 45 minuter från Lessebo till Kalmar. Hur du visar ditt intresse I denna rekrytering samarbetar Lessebo Kommun med Telin Rekrytering & Konsult. Om Du är intresserad av rollen, så tveka inte att ladda upp din intresseanmälan via www.telinrekrytering.se Vi tar ej emot handlingar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-377 45 56 eller e-post [email protected] Välkommen med din intresseanmälan!
Region Östergötland söker nu HR-chefer till två av våra viktiga produktionsenheter: Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård samt Primärvårdscentrum. Vill du vara med och utveckla framtidens hälso- och sjukvård? Vill du fortsätta utvecklas inom HR och bidra med din erfarenhet i en kunskaps-intensiv organisation med utvecklingsinriktade kollegor? Vi söker dig med driv, ambitioner och mod att våga anta utmaningen så att vi arbetar än mer som ett HR och ger våra chefer ett likvärdigt och professionellt stöd. Vårt erbjudande Region Östergötland (RÖ) ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland. RÖ är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare. RÖ bedriver sjukvård av hög kvalitet med spetskompetens inom flera områden. Vi har ett nära samarbete med Linköpings universitet inom medicinsk forskning och utbildning samt en omfattande internationell samverkan. Utvecklings- och förändringstakten inom hälso- och sjukvården är snabb. Stora utmaningar är bland annat den ökande psykiska ohälsan och behoven hos den åldrande befolkningen. Utvecklingen inom IT ger oss nya möjligheter att möta patienternas behov på andra sätt än tidigare. Digitaliseringen har utvecklat patienternas möjlighet att ha kontakt med vården och blir därmed en viktig del av strategin att bygga Nära vård. HR-chef till Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC), består av 13 kliniker och ansvarar för en stor andel av cancerprocesserna, akut samt elektiv vård inom kirurgi och ortopedi, internmedicinsk vård inom lungmedicin samt gastroenterologi, endoskopiska undersökningar i mag-tarm kanalen samt regionens två dagkirurgiska operationsarenor. Inom verksamheterna finns cirka 1/3 av regionens somatiska vårdplatser. CKOC bedriver båda läns- och högspecialiserad vård. På produktionsenhetens fem universitetssjukvårdsenheter och två akademiska enheter bedrivs omfattande forskning. Inom CKOC arbetar cirka 1 400 medarbetare. HR-chef till Primärvårdcentrum Primärvårdscentrum (PVC) erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn och ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. I PVC ingår 33 regiondrivna vårdcentraler, fyra jourcentraler, barnhälsovårdsenheten, allmänmedicinskt utbildningscentrum, 1177 Vårdguiden på telefon och Vårdcentrum Finspång. I Vårdcentrum Finspång ingår en vårdcentral, rehab-organisation samt närvårdskliniken som innefattar LAH, närvårdsavdelning, nattorganisation samt rehabiliteringsavdelning. Inom PVC arbetar cirka 1 550 medarbetare. Arbetsbeskrivning Som HR-chef kommer du att verka i en miljö och i en verksamhet som befinner sig i stark utveckling där din erfarenhet och kunskap om förändringsarbete är central. Du kommer att ha tonvikt på de strategiska frågorna och ingå i produktionsenhetens ledningsgrupp, där dina kunskaper och erfarenheter inom kvalificerat HR-arbete, men också ditt intresse för verksamheten och din vilja att bidra till utveckling av verksamheten kommer att värdesättas högt. Vidare kommer du att vara ett nära lednings- och chefsstöd, både i dagliga frågor och frågor som rör förändringsledning, ledarskap, organisationsutveckling och kompetensförsörjning. En viktig del i uppdraget kommer vara att i nära samverkan med HR-direktör, verksamhetschef Verksamhetsnära HR och HR-kollegor arbeta med att vidareutveckla organisationen generellt och HR-frågorna specifikt. Du arbetar nära HR-konsulter inom din produktionsenhet för vilka du också har ett samordnaransvar. Om dig Vi söker dig som har HR-utbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har mångårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete samt bred kompetens och erfarenhet från hela HR-området. Du har arbetat i ledande position inom HR-området och har erfarenhet av förändringsledning samt god kunskap om utveckling av individ, grupp och organisation. Ledarutbildning och ledarerfarenhet är meriterande. Vi lever i en föränderlig värld och verksamhetens behov styr vilka frågor som hamnar på ditt bord. Därför är det av stor vikt att du är förändringsbenägen och har förmågan att självständigt organisera och prioritera i ditt arbete och slutför ditt arbete med god kvalitet. Du har ett lyhört och smidigt bemötande, är trygg i dig själv och bekväm med att utmana åsikter och arbetssätt i syfte att utveckla verksamheten. Du är en driven initiativtagare med ett strategiskt angreppssätt och ett tydligt framtidsfokus. Vill du ha ett spännande och meningsfullt uppdrag i en samhällsbärande verksamhet där du får arbeta i en organisation med hög professionell kompetens och där ditt arbete bidrar till att utveckla vården för invånarna i Östergötland? Vill du bli en del av ett engagerad HR-verksamhet med en arbetsmiljö där öppenhet, respekt och tillit är självklara värden och en stor vilja att tillsammans fortsätta utveckla HR och verksamheten? I så fall är detta ett uppdrag för dig. Välkommen att bli en del av Region Östergötlands HR-organisation. Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Linköping. Intervjuer beräknas ske den 19 augusti förmiddag och eftermiddag, 20 augusti förmiddag och eftermiddag och 21 augusti förmiddag. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Som HR-chef i Tranemo kommun får du en viktig och varierad roll där du både leder det strategiska utvecklingsarbetet inom HR-området och är ett nära stöd till våra verksamheter. Du har det övergripande ansvaret för HR-enheten och rapporterar tillsammans med löneenheten samt ekonomi- och upphandlingsenheten till ekonomichef. Du driver och utvecklar kommunövergripande HR-strategier, riktlinjer och policys utifrån våra värderingar, mål och det uppdrag vi har som offentlig arbetsgivare. Tillsammans med dina medarbetare skapar du strukturer och arbetssätt som stärker likvärdighet, tydlighet och ett enhetligt arbetsgivaransvar. Vi ser att du har ett framåtriktat arbetssätt du identifierar behov och initierar insatser kopplat till exempelvis kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling och digitalisering av processer, vilket skapar förutsättningar för att våra medarbetare ska kunna fokusera på värdeskapande arbete. Du har en adjungerade plats och ingång till kommunens ledningsgrupp och du leder din personal (som med närvaro i sektionernas ledningsgrupper blir en viktig strategisk partner för sektionscheferna). Som chef leder du en HR-enhet med fyra medarbetare. Rollen innebär också att du arbetar strategiskt och operativt i flertalet frågor och tillsammans ger ni ett kvalificerat stöd till kommunens 60 chefer och cirka 1 100 medarbetare. KVALIFIKATIONER • Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom HR eller likvärdigt område. • Flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. • Erfarenhet från ledande roll inom offentlig sektor. • Goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av samverkan med fackliga organisationer. • Förmåga att initiera, leda och implementera utvecklingsarbete på både strategisk och operativ nivå. • Stark kommunikativ förmåga och god stilistisk säkerhet i både tal och skrift. Som ledare Du är en tydlig, trygg och inspirerande ledare med stort engagemang för arbetsmiljö, verksamhetsutveckling och människors potential. Du inger förtroende, är närvarande och lyhörd samtidigt som du står stadigt i beslut och vägleder utifrån Tranemo kommuns värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som delar vår syn på ett värderingsdrivet och tillitsbaserat ledarskap. Vill du vara med och göra skillnad i en kommun där vi bygger framtiden tillsammans? Tid för intervju är 25/8 kl. 14.00-16.00 och den 27/8 kl. 10.00-11.00 (du som söker behöver kunna delta vid dessa tillfällen) Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som är en trygg, strategisk och kommunikativ ledare - redo att ta nästa steg i en verksamhet som gör skillnad. Som Affärsområdeschef får du ett övergripande ansvar för ett affärsområde med fyra avdelningar och direktrapporterande avdelningschefer. Du är en nyckelperson i vår ledningsgrupp och driver både strategiska och operativa frågor med fokus på kvalitet, resultat och långsiktig utveckling. Dina huvudsakliga ansvarsområden: * Övergripande ledning och utveckling av affärsområdet * Direkt ledarskap för 4 erfarna avdelningschefer * Aktiv medverkan i ledningsgruppens strategiska arbete * Säkerställa måluppfyllelse, resurseffektivitet och kvalitet i leverans * Bidra till verksamhetens förändringsarbete och tillväxt Vi söker dig som har: * Minst 15 års dokumenterad erfarenhet från arbete i ledningsgrupp eller koncernledning, med ansvar för direktrapporterande chefer * Minst 10 års erfarenhet av att leda seniora chefer * En stark förmåga att kombinera strategiskt tänkande med taktisk och operativ genomförandekraft * Relevant akademisk examen - exempelvis inom HR, ekonomi, juridik eller inköp * God förståelse för offentlig verksamhet, gärna med erfarenhet från kommunalt eller offentligt ägt bolag * Du måste kunna jobba perioden 2025.08.01 - 2026.04.30 Meriterande: * Erfarenhet av ledningssystem, uppföljning och kvalitetsarbete * Bakgrund inom energibranschen eller annan samhällsviktig verksamhet * Kunskap om upphandlingsregelverk och arbetsrätt Personliga egenskaper vi värdesätter: * En trygg och tydlig ledare som skapar engagemang och delaktighet * Affärsmässig, förändringsorienterad och resultatinriktad * Kommunikativ, samarbetsinriktad och med hög personlig integritet * Van vid att fatta beslut i komplexa miljöer Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Om rollen Som Lönechef / Löneansvarig hos oss kommer du att tillsammans med löneteamet ansvara för cirka 5 700 löner för lokala bolag inom Team Olivia. Du har en strategisk, men samtidigt operativ, viktig roll i arbetet med analys av lönedata och insikter som kan påverka företagets långsiktiga planer och beslut. Du kommer att samarbeta med ekonomer, controllers, HR-chef och ledningsgrupper för att utveckla avdelningen. Löneavdelning utgår från Kuras huvudkontor på Aspholmen i Örebro, där du förväntas vara på plats 3-4 dagar i veckan. Känner du igen dig? Du trivs i en operativ roll och motiveras av att i rollen som lönechef/löneansvarig vara med och driva utveckling av lönefunktionen. Din förmåga att analysera arbetet, identifiera förbättringsområden och driva de förändringar som krävs leder oss till framgång. Vidare är du ansvarstagande, kommunikativt skicklig och motiveras av att vara ett tryggt stöd för dina medarbetare och för våra chefer i organisationen. Du är även en naturlig relationsbyggare och förstår att det i ditt uppdrag är av stor betydelse att du kan agera rådgivare till dem som inte har lönefrågor som sin kärnkompetens. Att vara en engagerad samarbetspartner och utveckla lösningar både strategiskt och operativt är självklart för dig. Vår ideala kandidat har mycket god erfarenhet inom lön samt intresse inom löneområdet i stort, som leder teamet till resultat, får medarbetare att växa i sina roller och överträffar förväntningar på god service. Du vill arbeta i den privata omsorgssektorn för att med dina kunskaper utmana och bidra till att utveckla branschen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas i din roll tillsammans med oss. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ledarskap: Leda löneteamets medarbetare och säkerställa att teamet har den kompetens som krävs för att kunna tillhandahålla expertis och service på hög nivå Utveckling: Kontinuerligt förbättra processer och verktyg för lönearbetet samt aktivt bidra till digitaliseringsprojekt, samt samordna implementation av nya system och processförändringar Lag- och avtalsefterlevnad: Övervaka förändringar i lag- och kollektivavtalsbestämmelser som påverkar ersättningar Lönekartläggning: Genomförande av lönekartläggning tillsammans med HR-chef, liksom samordning av processen kring lönerevision Rapportering: Skapa rapporter och analyser från lönedata för att stödja beslutsfattande inom HR och företagsledning, samt ge rekommendationer för effektivisering som syftar till en hållbar ekonomisk utveckling Kvalifikationer Krav Relevant utbildning inom ekonomi, löneadministration eller motsvarande erfarenhet Mycket goda kunskaper inom lagstiftning kopplat till lön Erfarenhet av förändringsarbete kopplat till lön Tidigare erfarenhet från personalintensiva verksamheter Mycket goda kunskaper i Excel eller motsvarande i Google Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av att leda team Erfarenhet av SD Worx Erfarenhet av personlig assistans, eller branschen i stort Vi Erbjuder En spännande och utmanande arbetsmiljö i ett bolag i tillväxt. En affärskritisk roll att utvecklas inom men också själv utveckla för att vi ska kunna möta morgondagens utmaningar. Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen. Mer om tjänsten och rekryteringen Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Tjänsten utgår från Kuras huvudkontor i Örebro där du förväntas vara på plats 3-4 dagar i veckan. Sista ansökningsdag är den 15 juli 2025, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Med hänsyn till semestertider kan svar på din ansökan dröja, men vi återkopplar som senast när rekryteringen är avslutad. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen är du välkommen att kontakta HR-chef Team Olivia, Christina Johansson; [email protected] eller rekryteringschef Team Olivia; Regina Lindstedt: [email protected] Personlighetstester under rekryteringen Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering. Kura Omsorg en del av Team Olivia Kura är en del av Team Olivia som är en av Sveriges ledande assistansutförare som på ett värderingsstyrt och personligt sätt bedriver verksamheter genom lokala bolag och verksamheter. Totalt är vi cirka 5 700 medarbetare som alla vill vara med och göra skillnad för andra människor, varje dag. Vi arbetar alla med målet att få möjligheten att hjälpa fler kunder/brukare att ges möjligheten till en meningsfull vardag. Läs gärna mer om oss här: Kura Team Olivia
Företagspresentation Vår kund är ett globalt bolag med stark närvaro i flera länder och fokus på kvalité, regelefterlevnad och hållbarhet. Här får du möjlighet att stödja ett viktigt arbete – och stärka verksamhetens stöd inom lönehantering, belöning och förmåner på både operativ och strategisk nivå. Kontoret i Linköping är navet för flera viktiga stödfunktioner och kännetecknas av samarbete, högt tempo och stort engagemang. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I denna roll får du personalansvar för ett mindre team inom Payroll och HR-administration. Du kommer att ha en central roll i att forma en effektiv och framtidssäkrad lönefunktion, som stöttar verksamheten i flera länder. Arbetet sker i nära samarbete med Ekonomi och HR – och lönen administreras både inhouse och via outsourcing, beroende på marknad. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Personalansvar för ett mindre löneteam. - Löneadministration och lönekörningar i samarbete med teamet. - Stötta chefer och medarbetare i frågor om lön, avtal, ledighet, bonus, pension, försäkringar m.m. - Samarbeta med HR, Ekonomi och externa partners för att utveckla arbetssätt, processer och rapportering. - Driva förbättrings- och digitaliseringsprojekt inom Payroll och HR-admin. - Utveckla och följa upp nyckeltal och KPI:er kopplat till lönefunktionen. Din profil Du är en strukturerad och effektiv person som trivs med att ha flera bollar i luften. Du ser samband mellan människor, processer och teknik – och motiveras av att skapa struktur i förändring. Du har ett naturligt ledarskap och tycker det är inspirerande att bygga team och funktioner från grunden. Du är dessutom nyfiken på hur rätt system och ny teknik kan skapa värde i löne- och HR-processer, och har ett genuint intresse för strategisk lönebildning. Skallkrav - Erfarenhet av löneadministration och/eller ekonomiarbete. - God vana att ta fram och analysera nyckeltal och KPI:er. - Erfarenhet av digitalisering och effektivisering av löne-/ekonomiprocesser. - Erfarenhet av förändringsarbete. - Mycket goda kunskaper i Excel (datahantering, rapporter och analyser). - Engelska – i tal och skrift - Dokumenterad ledarerfarenhet (formell chefsroll är meriterande, men inget krav). Meriterande - Erfarenhet av Agda och/eller Workday. - Intresse för AI och tekniska lösningar inom stödfunktioner. - Erfarenhet av internationell löneadministration. - Intresse för analys av data och strategisk lönebildning. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra [email protected] 727 49 79 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag. Vill du vara med och säkerställa att vårt HR-arbete håller högsta kvalitet och är i linje med lagar och kollektivavtal? Vi söker nu en trygg och kunnig HR-ansvarig som vill göra skillnad – på riktigt. Om rollen Som HR Ansvarig blir du en nyckelspelare i vårt HR-team med särskilt ansvar för frågor som rör arbetsrätt, kollektivavtal, pensioner och försäkringar. Du kommer att fungera som ett viktigt stöd till våra löneadministratörer och chefer i organisationen och bidra till att våra rutiner är både effektiva och rättssäkra. Vi söker dig som har djup kunskap inom området och som trivs med att tolka regelverk och omsätta dem i praktiken. Du är trygg i dialog med både fackliga parter och chefer, och har ett lösningsorienterat och pedagogiskt arbetssätt. Ditt uppdrag · Säkerställa att vi följer gällande lagar, kollektivavtal och pensions-/försäkringsregler. · Samordning och ansvar för lönekartläggning och lönerevision inkl arbete med det nya lönetransparensdirektivet. · Ge operativt och strategiskt stöd inom arbetsrättsliga frågor. · Stötta löneadministrationen i frågor om anställningsvillkor och avtalstolkning. · Hålla koll på förändringar i lagstiftning och avtal samt driva förbättringsarbete inom området. · Framtagande och analys av statistik · Bidra till utbildning och kompetensöverföring internt inom ansvarsområdet. Vem är du? Du har några års erfarenhet från en liknande roll inom HR och god vana av kollektivavtal, gärna från både privat och offentlig sektor. Du är analytisk, strukturerad och har lätt för att skapa förtroende. Personliga egenskaper · Självgående med god samarbetsförmåga. · Lösningsorienterad och prestigelös. · God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. · Hög integritet, ansvarstagande och analytisk. Kvalifikationer · Akademisk examen inom HR, arbetsrätt eller motsvarande. · Flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna som HRBP eller specialist. · Mycket goda kunskaper i svensk arbetsrätt, kollektivavtal, pension och försäkring. · Erfarenhet av att arbeta nära lönefunktioner. · Van att tolka avtal, lagar och riktlinjer samt omsätta dessa i praktiken. · Flytande svenska i tal och skrift. Vi erbjuder Ett meningsfullt uppdrag i en organisation där HR är en självklar och integrerad del i verksamhetens utveckling. Du får arbeta tillsammans med vår stabschef och ingå i flera tvärfunktionella team bestående av HR-administratör, arbetsmiljöspecialist, löneadministratörer samt chefer inom organisationen där vi tillsammans skapar en renare morgondag. Placering är på vårt svenska huvudkontor i Örebro. Datum för sista ansökningsdag är den 31 augusti, men vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan. Rekrytering- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig. TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG! En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa. För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2600 medarbetare utspridda på 28 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning. Sunt förnuft i stället för regler och manualer På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa. Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.
Om tjänsten Välkommen att bli en del av Uppvidinge kommun och bidra till att forma vår framtid som en kommun med bästa möjliga livskvalitet för våra medborgare! Rollen är en tillsvidaretjänst och innebär att arbeta att styra och leda HR-arbete inom kommunen. HR-avdelningen har fyra medarbetare och till avdelningen hör även Rekryteringscenter (korttidsbemanning). Rekryteringscenter har en enhetschef som rapporterar till HR-chef. Ansvarsområdena är: Strategiskt personalarbete Lönepolitik och löneprocessen Operativt stöd till förvaltningar Leda HR-funktionen Arbetsgivarfrågor, inklusive kollektivavtal, förhandlingar och arbetsrätt. Övergripande ansvar för Rekryteringscenter Främja en god arbetsmiljö och driva systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) Tjänsten har placering på Kommunledningsförvaltningen med kontor i kommunhuset i Åseda. Förvaltningen leds av kommunchefen och i förvaltningen finns även ekonomiavdelningen. Som HR-chef ingår du i kommunkoncernens ledningsgrupp och rapporterar till kommunchefen. HR-arbetet innebär stöd till kommunens fem förvaltningar. Alla medarbetare har goda möjligheter till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte genom nätverk. Vi som arbetar i Uppvidinge kommun finns här för att ge god service till våra invånare och besökare och för att utveckla våra samhällsviktiga funktioner. Hos oss har du möjlighet att göra verklig skillnad, varje dag! Kvalifikationer Vi söker dig som har: För uppdraget relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap eller liknande Flerårig arbetslivserfarenhet på liknande nivå, inklusive ansvar för verksamhet, personal och ekonomi Mycket god svenska i tal och skrift Mycket god systemvana från Microsoft Office eller liknande B-körkort Meriterande är om du har följande erfarenhet och utbildning: Flerårig erfarenhet som chef inom kommunal sektor med förståelse för balansen mellan strategiskt HR-arbete och operativt HR-arbete Flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom arbetsrätt, förhandlingar och löneprocessen från kommunal sektor Utbildning inom rekryteringsverktyg och tester är meriterande Meriterande är om du har följande kompetens: Inkluderande och tillitsbaserat ledarskap med mod och förmåga att vägleda och motivera chefer, medarbetare och politiker Stark kommunikativ förmåga och god social kompetens att skapa samsyn och tydlighet samt fånga de mellanmänskliga aspekterna i kommunal verksamhet Förmåga att balansera strategiskt och operativt HR-arbete med förståelse för detaljer och dess sammanhang ur ett helhetsperspektiv. Utmaningar i rollen: Att leda ett omställningsarbete grundat i sviktande ekonomiskt underlag Att forma och utveckla ett långsiktigt strategiskt arbete med kompetensförsörjning Att forma en attraktiv arbetsplatskultur med tydligt inkluderande och tillitsbaserat ledarskap som grund Erbjudande och förmåner: Möjlighet att arbeta nära verksamheterna och göra skillnad i en mindre kommun. Beslutsvägarna är korta och handlingsutrymmet stort! Tjänstepension och andra förmåner enligt kommunala avtal. Friskvårdsbidrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. Om Uppvidinge Kommun En kommun med företag inom nästan alla sektorer och inriktningar. Kommunen med sina cirka 9 500 invånare har cirka 1 150 företag vilket betyder att var nionde person du möter på gatan driver ett företag. Detta gör att Uppvidinge verkligen kan kallas för en entreprenörsbygd. I kommunen råder en Uppvidingeanda, en anda som genomsyras av småländsk envishet och finurlighet. Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din intresseanmälan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Läs mer här: Uppvidinge kommun - Uppvidinge kommu Hur du visar ditt intresse I denna rekrytering samarbetar Uppvidinge Kommun med Telin Rekrytering & Konsult. Om Du är intresserad av rollen, så tveka inte att ladda upp din intresseanmälan via www.telinrekrytering.se. Vi tar ej emot handlingar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-337 45 56 eller e-post [email protected] Välkommen med din intresseanmälan!
Vi söker en senior HR Business Partner till ett längre uppdrag hos en av våra kunder i Västerås. Det här är en nyckelroll för dig som vill arbeta nära verksamheten, bidra strategiskt och samtidigt vara operativ i vardagen. Du kommer att stötta flera centrala funktioner som R&D, kvalitet, supply chain och ekonomi – totalt omkring 500 medarbetare. Du blir en aktiv del av flera ledningsgrupper där du bidrar med både HR-kompetens och affärsförståelse. Arbetsuppgifter Vara ett nära stöd till chefer och ledare inom flera affärsområden Delta i och bidra till ledningsgruppsarbete Leda och utveckla HR-processer kopplade till planering, förändring och kompetens Bidra till utveckling av arbetssätt och processer inom HR Agera rådgivare inom arbetsrätt, medarbetarrelationer och organisationsutveckling Vi söker dig som har Flera års erfarenhet som HR Business Partner i komplexa organisationer Erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt God förståelse för processutveckling och organisationsplanering Förmåga att bygga förtroende och agera rådgivande på flera nivåer Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska Om uppdraget Plats: På plats i Västerås (ej distans) Omfattning: Heltid, 40 h/vecka Period: 1 juli 2025 – 31 mars 2026 Form: Konsultuppdrag via Sway Sourcing Vi arbetar med löpande urval – uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan! Vill du bidra med din expertis i en roll där HR verkligen gör skillnad?Ansök idag och bli en del av vårt nätverk av konsulter! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Bemannia AB söker en affärsdriven Chief Operating Officer (COO) Uppdraget Bemannia är en av de marknadsledande aktörerna för bemanning och rekrytering inom offentlig sektor. Vi har över 150 aktiva ramavtal med kommuner, regioner och myndigheter samt ramavtal med fem av landets största och mest betydelsefulla inköpscentraler. Som COO är du ansvarig för den operativa verksamheten. Du blir en nyckelperson i bolaget och sitter med i ledningsgruppen. Du samverkar och rapporterar till CEO. Tillsammans med övriga ledningsgruppsmedlemmar ansvarar du för att förverkliga företagets övergripande strategier och mål. Dina arbetsuppgifter Tillsammans med ett team av ca 25 interna medarbetare bestående av teamledare, konsultchefer, rekryterare och bemanningskoordinatorer arbetar du för att nå uppställda mål och formulera nya. Din huvuduppgift är genom ett tydligt ledarskap omsätta övergripande strategier och visioner till handlingsbara arbetssätt och mål för prestation och tillväxt. Du ska aktivt planera, analysera och följa upp verksamheten. Utreda behov och komma med förslag på insatser för att säkerställa bolagets fortsatta expansion. I egenskap av COO kommer du aktivt att presentera våra anbud direkt hos kunden när det krävs. Det är viktigt att du kontinuerligt skapar goda kundrelationer och följer upp kundnöjdheten över tiden. Vidare ska du förvalta och utveckla Bemannias redan starkt inkluderande och öppna kultur. Dels för att säkerställa att medarbetarna fortsatt trivs och utvecklas i sina roller, men även för att bolaget ska vara attraktivt för potentiella nya stjärnor. Helt enkelt stärka Bemannias ställning som en attraktiv arbetsgivare i branschen. Till din hjälp har du bolagets teamledare som arbetat vid sidan om nuvarande COO i flertalet år, men även dina ledningsgruppskollegor i form av VD, CFO, och Bid Manager. Bemannias bolagsjurist finns som stöd i alla juridiska frågeställningar som kan uppkomma. Dina kvalifikationer Vi utgår ifrån att du har en akademisk examen och arbetar eller tidigare varit verksam inom bemannings- och rekryteringsbranschen eller konsultbranschen. Du har bred erfarenhet av ledande positioner och är en "naturbegåvning" på att bemöta och utveckla människor. Du är prestigelös och tar dig an komplexa frågeställningar och avtalstext med samma engagemang som när du planerar en gemensam frukost för kontoret för att peppa igång en ny vecka. Vidare trivs du i roller där du får arbeta varierat och brett i en atmosfär där det händer mycket. Du räds inte för snabba förändringar, har skinn på näsan, lätt för att inspirera andra och vill ha möjlighet att påverka. Vad vi erbjuder dig Som COO på Bemannia får du glädje i att arbeta med ett gäng kompetenta och engagerade kollegor. Vi lovar dig en arbetsplats som inte lämnar en tråkig stund. Utöver förtroende och ansvar att utveckla din egen roll sitter vi i nyrenoverade, fräscha lokaler vid Norrtull. Om ansökan Stämmer detta in på dig? Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman på [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du mig under kontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är auktoriserat samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:22 Ledningssystem för informationssäkerhet. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Välj ett jobb för att visa detaljer