Operatör Remote Center Stockholm
Caverion Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Har du ett intresse för teknik och vill arbeta med framtidens fastighetsteknik? Tycker du om att samarbeta, lösa problem och bidra till smarta, hållbara lösningar? Då kan detta vara jobbbet för dig! På vårt Remote center, som är navet i vår digitala verksamhet, erbjuder vi våra kunder support och övervakning av bland annat fastighetstekniska system och infrastruktur för fordonsladdning. Vi arbetar med att analysera fastighetsdata, optimera energianvändning och säkerställa en effektiv teknisk drift. Vårt mål är att skapa smartare lösningar som bidrar till hållbar utveckling - och vi gör det tillsammans som ett engagerat team. Nu söker vi en ny kollega till vårt härliga team som hanterar inkommande ärenden via telefon, mail, drift- och fastighetslarm. Rollen är placerad på vårt kontor i Västberga. Arbetstiderna inkluderar skiftgång över dygnets alla timmar, årets alla dagar. Dina arbetsuppgifter Som operatör hos oss kommer du att: - Övervaka och analysera tekniska system för att identifiera och lösa problem. - Ta emot och hantera felanmälningar via telefon, larm och e-post. - Samordna insatser vid akuta situationer. - Arbeta i flera olika datasystem, t ex SAP, för att dokumentera och följa upp ärenden. - Utföra felsökning och åtgärda problem via fjärrstyrning. - Ge support via telefon och driftsystem. Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Har god datorvana och har en nyfikenhet på teknik. - Är lösningsorienterad och tycker om att samarbeta med kollegor och kunder. - Har en gymnasial utbildning och är flytande i både tal och skrift på svenska och engelska. - Har tidigare erfarenhet inom kundtjänst, driftövervakning, larmhantering eller fastighetsteknik. Vi tror att du är en person som ser möjligheter där andra ser hinder, och som uppskattar att både arbeta självständigt och som en del av ett team. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt att du inte förekommer i belastningsregistret. Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Din ansökan vill vi ha senast den 20 augusti 2025. Vi kommer ta en paus i rekryteringsprocessen vecka 29-32 och du kommer inte få någon återkoppling under den perioden. Obs! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
HR-specialister inriktning utbildning till SiS - visstidsanställningar
Statens Institutionsstyrelse
Övriga utbildare och instruktörer

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Vill du arbeta med att utbilda klientnära personal inom SiS? Vi söker nu flera HR-specialister med inriktning kompetensutveckling och utbildning! Sektionen för kompetensutveckling är en av HR-avdelningens tre sektioner inom SiS. Sektionen ansvarar b.la. för myndighetens grundutbildning, nationella utbildningar, samt att ge institutioner stöd med riktade kompetensutvecklingsinsatser. Som HR-specialist kommer du främst att arbeta med utbildningsinsatser gentemot klientnära personal på våra hem. Du kommer att utbilda medarbetare brett inom olika kompetensområden som t.ex. vård-och omsorg, säkerhet samt lagstiftning och riktlinjer inom tvångsvård. Du kommer att leda både digitala och fysiska utbildningar. Du bidrar till sektionens gemensamma utveckling och vill vara med och utvecklas! Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom relevant område alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig • Arbetslivserfarenhet inom tvångsvård, vård och behandling, rättsväsendet eller liknande område  • Erfarenhet av att instruera, handleda eller utbilda inom säkerhet och fysiska tekniker i konflikthantering samt bemötande och/eller behandlingsverksamhet • Erfarenhet av att instruera, handleda eller utbilda såväl digitalt som fysiskt • God förmåga att kommunicera, i tal och skrift, samt utbilda obehindrat på svenska Det är meriterande om du också har:  • Erfarenhet av arbete på SiS • Körkort, behörighet B På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsterna är en visstidsanställning på 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse, vi ser gärna att du kan börja relativt omgående.  Resor till våra SiS-hem ingår i tjänsten.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27e juli 2025.  Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  I samband med din ansökan får du svara på ett antal urvalsfrågor kopplat till din tidigare erfarenhet. Blir du kallad på intervju behöver du ha med dig intyg som styrker din utbildning.    SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Praktikant till kommunikationsavdelningen
REGION STOCKHOLM
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Kommunikationsavdelningen på S:t Eriks Ögonsjukhus ansvarar för övergripande strategiska och operativa kommunikationsfrågor och arbetar integrerat med både intern och extern kommunikation samt press- och mediarelationer. Vi ansvarar för intranätet, den externa webbplatsen och ett antal sociala kanaler. I vårt dagliga arbete stödjer vi sjukhusets verksamheter i kommunikationsfrågor, och lägger stort fokus vid att berätta om allt det som är unikt för S:t Eriks Ögonsjukhus, både inom vård och forskning. Vi söker nu en praktikant till kommunikationsavdelningen med fokus på kommunikation i sociala medier samt projektledning. Praktik med fokus på sociala medier samt projektledning Som praktikant hos oss får du en unik chans att genom praktisk erfarenhet utveckla dina färdigheter inom projektledning i delprojekt som är kopplade till sjukhusets 35-årsjubileum och eventet Ögonveckan – där vi sätter fokus på ögonsjukvård och forskning. Därutöver får du arbeta med sociala medier och får en inblick i hur Sveriges enda specialiserade sjukhus arbetar. Som praktikant hos oss kommer du att arbeta med att: Producera digitalt innehåll, främst bild och text, men även video kan förekomma. Delta i löpande planering och genomförande av delprojekt kopplade till Ögonveckan, från idé till färdig produktion. Arbeta med spridningsarbete och kanalanpassning för sociala medier. Researcha och samla material till sociala medie-inlägg. Arbeta med kommunikation riktad till särskilda målgrupper. Vi söker dig som: Studerar eller har studerat inom media, kommunikation, filmproduktion eller liknande. Har erfarenhet av textproduktion och foto för sociala medier. Är kreativ, självgående och har ett öga för detaljer som träffar rätt hos aktuell målgrupp. Har intresse för hälso- och sjukvård samt forskning. Är bra på att samarbeta och kommunicera med olika intressenter. Praktikens utformning Praktiken är oavlönad och bör därför vara en del av din utbildning, eller som arbetsmarknadsåtgärd via Arbetsförmedlingen. Praktiken äger rum på S:t Eriks Ögonsjukhus under höstterminen 2025, med minimum om 10 veckor. Det finns möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan, beroende på arbetsuppgifternas behov. Varmt välkommen med din ansökan senast 1 augusti. Ansökan I denna rekrytering ingår ett arbetsprov i form av två korta texter, som du presenterar i samband med eventuell intervju. Frågor Hanna Mellbin, kommunikationschef [email protected]  070-265 75 05 Om S:t Eriks Ögonsjukhus S:t Eriks Ögonsjukhus är ett av Europas ledande ögonsjukhus. Vi erbjuder högspecialiserad ögonsjukvård och tar varje år emot cirka 175 000 patienter från Stockholms län, Sverige och utlandet. Tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi forskning och utbildning inom ögonområdet. Sjukhuset har 450 medarbetare. S:t Eriks Ögonsjukhus finns i nybyggda och moderna lokaler i Hagastaden. Se även vår webbplats För S:t Eriks Ögonsjukhus är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

4 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Huvud sommelier
Stockholm Meeting Selection AB
Hovmästare och servitörer

Är du passionerad för vin och mat i världsklass? Ikoniska Villa Foresta på Lidingö söker nu huvud sommelier! En destination med 103 hotellrum, flera mötesrum, tre barer och två restauranger. Villa Foresta är en del av Stockholm Meeting Selection och nu söker vi en kunnig och engagerad huvud sommelier som vill vara en del av vårt dynamiska team. Hos oss får du chansen att arbeta med gastronomi och dryck i unika miljöer. Vill du vara med på resan? Varmt, personligt och sofistikerat genomsyrar vårt koncept - nu söker vi dig som har erfarenhet som Sommelier och av att skapa och utveckla vår vinkällare. Vi söker dig som älskar att ge service och som älskar att inspirera andra till detsamma! Det viktigaste av allt är att du vill vara med och skapa en levande miljö för människor som tycker om att njuta av det goda i livet. En omfattande ombyggnation och renovering startade i januari 2024, portarna öppnade i augusti och i början av 2026 planeras öppningen av vår spa! Är du vår nya huvud sommelier? Då kommer du att jobba med de viktigaste personerna hos oss – våra gäster! Du är en positiv, öppen och engagerad lagspelare som vill ge service i världsklass. Du har förmågan att ta initiativ och är flexibel för förändringar. Du trivs i att jobba i en miljö med högt tempo där du har ett öga för detaljer och ser vad som ska göras. Arbetsroll Din roll är otroligt viktig för destinationen då du påverkar gästens upplevelse och vistelse. Du ska: • Hålla vinkällaren uppdaterad och inbjudande för våra gäster • Ansvara för hela vin programmet, från inköp till servering • Se till att vinlistor är uppdaterade och har korrekt prissättning • Inventera vinkällare • Vårda våra leverantörs kontakter och hålla dig uppdaterad runt nyheter i branschen • Delta i planeringen och genomförandet av vinprovningar och vinmiddagar • Arbeta i drift och vara en del av teamet i matsalen • Arbeta med mer försäljning och kassahantering • Vara drivande till att avdelningen når sina mål • Ge personliga rekommendationer till gäster och utbilda både personal och gäster i vinets värld Vi söker dig som: • Har dokumenterad erfarenhet som sommelier på hög nivå • Har en stor passion för vin och dess roll i matupplevelser • Har goda kunskaper om vinområden, druvsorter och aktuella trender inom vin världen • Är en utåtriktad och serviceinriktad person med utmärkt kommunikationsförmåga • Har certifiering från en erkänd sommelier utbildning, gärna WSET eller liknande • Har du tidigare erfarenhet av hotellbranschen Personlig profil • För att trivas i den här rollen bör du ha ett gediget intresse för människor och service. • Du ska kunna kommunicera väl med både kollegor och gäster på ett positivt och ödmjukt sätt. • Som person är du serviceminded och flexibel. • Du kan hantera stress på ett bra sätt och kan snabbt finna lösningar. Information om tjänsten • Tjänsten är på 100 % • Större delen av arbetstiden är förlagt på kvällspass men dagpass kan förekomma. Vad kan vi erbjuda dig? Vi har kollektivavtal och erbjuder marknadsmässiga löner och fina förmåner på hotellövernattningar samt restaurangbesök inom vår familj. Vi är en liten organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla produkten Villa Foresta i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Birger Jarls gymnasium söker matematik- och programmeringslärare
Vasiliou Education AB
Gymnasielärare

Birger Jarls Gymnasium växer, och därför söker vi nu en duktig lärare i matematik på heltid. Du måste också kunna undervisa en kurs i Programmering 1, helst med Python. Det är meriterande om du har formell behörighet även i programmering. Vi vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt och intervjuar kontinuerligt, så vänta inte med din ansökan! Om tjänsten I tjänsten ingår undervisning i matematik på nivå 1b, 2b samt 3b, och programmering nivå 1. Du behöver vara lyhörd och bra på att hantera elever som behöver mycket stöd i matematik för att nå E, samt kunna inspirera även de som siktar mot högre betyg. Du behöver vara van vid att genomföra och administrera nationella prov. I tjänsten ingår också ett delat mentorsskap för en klass tillsammans med en kollega. Om rollen Som lärare på Birger Jarls Gymnasium ingår du i ett tight team av lärare i olika ämnen, och du förväntas därför att vara samarbetsvillig och omtänksam mot dina kollegor. Birger Jarls Gymnasium ska vara en trygg och välkomnande plats för våra elever, och du som lärare förväntas därför bemöta såväl elever som medarbetare professionellt, och leverera kvalitet vid varje lektionstillfälle. Du brinner för din lärarroll och ditt/dina ämnen, och det är av stor vikt för dig att inspirera dina elever och stötta dem att nå sina mål. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad och behörig inom matematik, och har arbetat ett par år inom skolvärlden. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om skolan: Birger Jarls Gymnasium i Stockholm startade hösten 2018. Skolan har i dagsläget drygt 200 elever. Skolan erbjuder två högskoleförberedande program: - Ekonomiprogrammet med inriktningarna ekonomi och juridik. - Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningarna samhällsvetenskap och beteende. Skolans ledord är trygghet, kvalitet och professionalism, och vårt mål är att alla elever ska få en trygg och välkomnande studiegång alla sina tre år hos oss. Om huvudmannen: Birger Jarls gymnasium är ett eget bolag, Birger Jarls Gymnasium AB. Bolaget ägs av Procurama AB som även äger Täby Enskilda Gymnasium. Poul Sörensen är via sitt ägarbolag Procurama en långsiktig ägare, som via stora investeringar bygger en skola i toppklass, som skapar värde för alla intressenter, elever, vårdnadshavare och medarbetare. Övriga frågor om tjänsterna besvaras via mail. Rekryteringsföretag mfl. som är inriktade på att sälja annonser eller sälja sina rekryteringstjänster undanbedes att ta kontakt.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Support Operations Engineer
Scania CV AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary Do you have a background in software development but thrive in a service-oriented, problem-solving role? Are you passionate about proactively preventing disruptions, investigating complex technical issues, and monitoring critical systems? If so, you might be the perfect fit for our newly established Autonomous Transport Systems – Monitoring & Operation Support (ATS MOS) team. In this role, you’ll be at the forefront of ensuring uptime and reliability for Traton’s state-of-the-art autonomous vehicle operations. By keeping systems running smoothly and identifying potential issues before they impact performance, you’ll play a key role in delivering a seamless and dependable experience for our customers. The role also includes being part of an on-call rotation, which means you need to be available to handle critical incidents outside of regular working hours. Job Responsibilities Analyze trends and detect anomalies by improving real-time monitoring, logging, and alerting systems. Automate operational tasks to enhance efficiency, consistency, and scalability. Minimize errors caused by manual processes and human intervention. Respond to and resolve complex incidents escalated from the Customer Success Support team (2and line), particularly those related to the Intelligent Control Environment (ICE) and off-board autonomous vehicle operations. Request, manage, perform, and deploy urgent changes when no workaround exists for high-priority incidents. Collaborate closely with Customer Success Support and engage relevant resources (e.g., product developers, vendors) to resolve complex technical issues. Communicate effectively with stakeholders, providing regular updates on incident status and resolution progress. Lead root cause analyses to prevent recurring or high-priority incidents in the ICE system or off-board operations. Document and share knowledge with onsite teams and Customer Success Support. Provide training to build in-depth understanding of ICE and off-board autonomous vehicle systems. Participate in major incident reviews and contribute detailed input for incident reports. Actively improve incident management processes, with a focus on ICE and off-board autonomous vehicle operations. Who you Are We’re looking for a curious and analytical problem-solver with a solid technical foundation and a passion for service reliability. You thrive in a fast-paced support environment, enjoy tackling complex technical challenges, and take a proactive, customer-focused approach to ensure smooth and reliable operations. You are a strong communicator who can explain technical matters clearly to different audiences. With a collaborative mindset and a drive for continuous improvement, you take initiative and are always open to trying new approaches. You likely recognize yourself in the following traits: Strong analytical thinking and structured problem-solving skills Solid technical background, especially in distributed systems and infrastructure Experience in troubleshooting and handling technical incidents A team player with good collaboration skills and a drive to optimize workflows Degree in Computer Science or a related field Experience in advanced technical operational support is a strong plus Proficiency in programming (e.g. Java, Kotlin, C#, or Scala) Experience with AWS, CI/CD, and Infrastructure as Code (IaC) Familiarity with tools like GitLab and Jira Beneficial knowledge: Infrastructure & Cloud: Terraform, Terragrunt, IAM, ArgoCD, Karpenter, Crossplane Observability: Grafana, Prometheus, Tempo, Loki, OpenTelemetry Messaging & Data: Apache Kafka, Redis, DynamoDB Languages & Tools: Python, Bash, Go, GitLab Pipelines Networking & Security: Cilium This Is Us At the forefront of innovation, the Autonomous Deployment and Operations Department delivers on transformative initiatives by aligning development workstreams, designing, deploying, and supporting autonomous solutions that revolutionize customer operations. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-07-13. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role.

4 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Servicetekniker inom vakuumteknik till vårt kontor i Upplands Väsby
Busch Vakuumteknik AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Kom och utvecklas med oss - Oavsett om det handlar om att skapa grön energi, utveckla läkemedel med potential att rädda liv eller möjliggöra nanoteknologi är användning av vakuumlösningar avgörande för att ta hand om vår framtids utmaningar. Precis som vakuumvärlden är mångsidig och gränslös, erbjuder Busch Pfeiffer Vacuum en bredd av karriärmöjligheter och spännande roller. Det här är den karriär du har letat efter. Att bli en del av teamet innebär att arbeta i en familjeägd, spännande och innovativ miljö med stöd av över 8000 medarbetare i 44 länder över hela världen. Du är någon som ser möjligheter, som inte är rädd för att utmana, som älskar att hitta nya vägar till lösningar och som i slutändan vill leverera bästa möjliga service till våra kunder. Är du en tekniskt intresserad problemlösare som vill jobba med avancerad vakuumteknik? Vill du arbeta i en spännande bransch och med ett starkt varumärke? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten är en serviceroll för dig som vill arbeta med ett starkt varumärke och uppskattade produkter samt erbjuda förstklassig service! Busch Group är en av de största tillverkarna av ett komplett sortiment produkter inom vakuumindustrin. Vårt produktsortiment omfattar lösningar för vakuum- och övertrycksteknik inom alla industrisektorer. Vi söker nu en teknikstark och serviceinriktad servicetekniker till vårt servicecenter i Upplands Väsby. Vi erbjuder en utvecklande roll i en framtidsbransch! Vi sätter stor vikt vid personalen, och vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär där trygghet och öppenhet genomsyrar hela organisationen. Det är ett självständigt och utmanande arbete med stor frihet under ansvar. Du får arbeta i ett marknadsledande och stabilt internationellt företag med det lilla teamets flexibilitet. Vi gör alla vårt yttersta för att våra kunder och medarbetare skall trivas och utvecklas. Vi har moderna lokaler i Upplands Väsby med bra plats för parkering och goda kommunikationer. Inom Busch Group ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling I rollen som servicetekniker kommer du ha en varierande vardag där du arbetar på vår verkstad och ute hos kunder, som finns inom allt från forskning och industri till högteknologisk produktion. Dina primära ansvarsområden är underhåll, felsökning och reparation av vakuumutrustning. Arbetet omfattar teknikområdena vakuumteknik, mekanik och till viss del elektronik. Du kommer att få utbildning och stöd i ditt arbete, och du har möjlighet att bli den på företaget med spetskompetens. Som servicetekniker kommer du att utgå från serviceverkstaden i Upplands Väsby. Resor ingår i tjänsten och antalet övernattningar per år kan uppgå till 40 nätter. För att trivas i rollen tror vi att du har en teknisk utbildning, inom exempelvis el, mekanik eller automation. Du har erfarenhet som servicetekniker eller liknande arbete. Du är en nyfiken, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten person som trivs med att arbeta med frihet under ansvar i en omväxlande miljö. Du är serviceinriktad och lyhörd med ett starkt kundfokus i arbetet. Du är också en praktisk och noggrann samt kvalitetsmedveten person som trivs med att arbeta självständigt såväl som i nära samarbete med dina kollegor. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Att du är flexibel och kan ta dig an varierande uppgifter beroende på uppkomna situationer, alltid med kundens bästa för ögonen, ser vi som en självklarhet. Hos oss trivs lagspelaren som är prestigelös och gillar att göra det lilla extra. Du bör även ha: Datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska Ett krav är B körkort. Truckkort är meriterande Om anställningen Lönetyp: Månadslön Anställningsform: Provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning Heltid med tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Mer information om tjänsten lämnas av Head of Service, Anders Ljungqvist, +46(0)840021004 [email protected] Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Alla sökande som är kvalificerade kommer att beaktas för anställning utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Underhållsingenjör inom försvarsindustrin
Combitech AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en ingenjör med kunskap inom underhåll och systemstöd och har ett intresse för försvarsindustrin? Combitech i Stockholm söker en underhållsingenjör för att utveckla och implementera effektiva underhållslösningar för Försvarsmaktens IT- och ledningssystem. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande teknik i en miljö som främjar innovation, personlig utveckling och balans mellan arbete och fritid. Bli en del av vårt engagerade team där ditt arbete har en direkt inverkan på ett tryggare samhälle. Vad vi erbjuder På Combitech satsar vi på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Det gör vi bland annat genom att satsa på din kompetensutveckling, göra det lätt för dig att kombinera jobbet med vardagen och andra schysta förmåner. Du får en fast marknadsmässig månadslön och pension, oavsett din aktuella beläggning. Dessutom erbjuder vi förmåner som arbetstidsförkortning, ett generöst friskvårdsbidrag och en inställning som främjar ett hållbart livspussel och trygghet. Som underhållsingenjör inom försvarsindustrin bidrar du direkt till Sveriges säkerhet genom att säkerställa att Försvarsmaktens ledningssystem är funktionellt och tillförlitligt. Din insats stärker den nationella tryggheten och bidrar till ett stabilt och säkert samhälle för alla. Vad rollen innebär Som underhållsingenjör inom försvarsindustrin hos Combitech får du mjölighet att bidra till Sveriges säkerhet och säkerställa den tekniska förmågan i Försvarsmakten. Du kommer arbeta med ett ledningssystem som ställer höga krav på att alltid vara tillgängligt och motståndskraftigt mot störningar. Som underhållsingenjör hos oss kommer du bli en del av ett dedikerat team som värdesätter ett öppet klimat och stark teamkänsla. I rollen kommer du att delta i planering av driftsäkerhet, tillgänglighet, underhåll och kravhantering av Försvarsmaktens ledningssystem. Arbetet innebär att omvandla Försvarsmaktens funktionella krav till tekniska och verksamhetskrav, samt stödja Försvarsmakten inom underhålls- och systemstödområdet med utredningar och analyser. Resor inom Sverige kan förekomma i tjänsten. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Vad vi söker Vi söker dig som teknikintresserad, analytisk och har en stark förmåga att samarbeta med andra. Du är prestigelös och tar gärna initiativ för att driva projekt framåt. Vi ser att du har en högskoleutbildning inom relevant område eller arbetslivserfarenhet inom underhållslösningar. Erfarenhet av drift och underhåll i komplexa miljöer är meriterande, men vi välkomnar även sökande med mindre erfarenhet som är villiga att lära och utvecklas. Det är meriterande med kunskap inom telekomsystem, IT-system och arbete inom Försvarsmakten eller försvarsindustrin med relaterade frågor. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär en del resande. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Kontaktperson: Hampus Paulie, +46 73 4372964 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

4 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Serviceelektriker Södertälje
Caverion Sverige AB
Industrielektriker

Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vid till hållbara resultat. Är du vår nya medarbetare som vill vara med och utvecklas med oss? Caverion har ett samarbetsavtal med det globala, innovationsdrivna läkemedelsföretaget AstraZeneca för drift och underhåll av fastigheterna i Södertälje. AstraZenecas anläggningar i Södertälje är unika och utmärker sig genom användningen av avancerad teknik och system. Vi söker nu en serviceelektriker till vårt uppdrag på AstraZeneca. Enheten består idag av 30 personer och arbetar främst med installationer och fastighetsdrift. Dina arbetsuppgifter Du kommer främst arbeta med service, underhåll, installationsarbete, felsökning samt reparation av el-anläggningar och styr- & reglerutrustning inom fastigheter och industri, samt förebyggande underhåll på elinstallationer och maskiner. Tjänsten som serviceelektriker innebär ett självständigt och engagerande arbete som inkluderar ett stort kontaktnät både internt och externt. Du har möjligheter att utvecklas inom arbetet och på sikt få ett större ansvar. I rollen ingår även - Daglig kontakt med kunder - Merförsäljning genom att se möjligheter och komma med förslag till förbättringsåtgärder - Planering av eget arbete - Utföra tekniska serviceuppdrag - Återrapportering till kund - Utföra planerat underhåll - Beredskap kan ingå Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Elteknik utbildning. - Ett par års erfarenhet av arbete som industri-/serviceelektriker eller motsvarande. Du ska vara klar med din lärlingstid. - Du har kunskap om el-dokumentation (ritningar och skåpritningar). Ta fram underlag för relationshandlingar. - Meriterande med och automations- och svagströmskompetens. Brandlarm, passersystem, datanät. - B-körkort. - God svenska tal och skrift. - Datavana. Du trivs i en roll med dagliga kundkontakter och där arbetsuppgifterna är olika. Du är van att arbeta självständigt och ta ansvar och gillar ordning och reda. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i anställningsprocessen kan alkohol och drogtest förekomma. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Din ansökan vill vi ha senast den 30 augusti 2025. Vi kommer ta en paus i rekryteringsprocessen vecka 29-32 och du kommer inte få någon återkoppling under den perioden. Obs! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Legitimerad audionom, Stockholm
Eartech hörselkliniker AB
Audionomer och logopeder

Vi på Eartech Hörselkliniker AB arbetar vi med prevention och rehabilitering av hörselskador. Vi har flera agenturer och verksamhet inom aktiva formgjutna hörselskydd runt om i Sverige. På Eartech Hörselkliniker arbetar vi också inom vårdval hörsel (primär hörselrehabilitering) på uppdrag av Region Stockholm och med utprovning av arbetshjälpmedel. Vi strävar efter att jobba med den absolut senaste tekniken på marknaden och vi är leverantörsoberoende. Eartech Hörselkliniker är ett av Sveriges snabbast växande vårdföretag och blev utsedda till Gasellföretag 2019, 2020, 2021 och 2022 av tidningen Dagens Industri. Hos oss arbetar audionomer, hörselingenjörer, servicetekniker och administrativ personal. Vi har idag 14 mottagningar i Sverige varav 7 i Stockholmsområdet. Sammanlagt arbetar drygt 60 personer på Eartech Hörselkliniker. Just nu söker vi en audionom till en av våra mottagningar runt Stockholm. Vi söker dig som är: Legitimerad audionom Erfarenhet av hörapparatutprovningar Flexibel och positiv Intresserad av att hitta rätt hörsellösning för patienten/brukaren Van vid olika IT-system Vi erbjuder: Ett spännande arbete i ett tillväxtföretag Möjligheter att styra sin tid och sitt schema Möjligheter att utvecklas i ditt yrke och inom olika intresseområden Konkurrenskraftiga villkor Möjligheter till heltid eller deltid Vi är en organisation med korta beslutsvägar, högt i tak och en stark vilja att hjälpa våra brukare att höra så bra som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Kontakta oss gärna för frågor eller funderingar. På www.eartech.se hittar du mer information om oss och vilka vi är. Kontaktpersoner: Klas Johansson. Mail: [email protected] Madeleine Thorildsson. Mail: [email protected] Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi behandlar ansökningar löpande så tveka inte att höra av dig om du är intresserad. Hjärtligt välkommen med din ansökan till oss!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025