Vi söker en Assistant Housekeeping Manager till Scandic Klara, vikariat, he
Scandic Hotels AB
Städledare och husfruar

Mitt i centrala Stockholm ligger Scandic Klara – en lugn oas med vänlig atmosfär. Hos oss står serviceupplevelsen i fokus och vi vet att vägen dit går genom fantastisk personal! I vår restaurang Stortorget, på innergården, serveras vår frukost, stora konferensluncher och middagar – med en känsla av att sitta på en innergård i Gamla stan. Hos oss bor man i en lugn och mysig atmosfär men har bruset av Stockholm City och fantastiska Hötorget precis utanför dörren. Så älskar du service, mötet med gästen och trevliga frukostar i en mysig atmosfär med bruset från Stockholms city precis utanför dörren? Då är du den vi söker! Varmt välkommen till oss på Scandic Klara! Vi söker en Assistant Housekeeping Manager, föräldravikariat, till Scandic Klara. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Housekeeping Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Assistant Housekeeping Manager ansvarar du för - Housekeeping där du ansvarar för att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent. Det innebär att säkra att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Assistant Housekeeping Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du rapporterar till och jobbar nära Housekeeping Manager. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har mycket god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är ett vikariat på heltid från juli 2025 fram till augusti 2026. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

12 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Attendo Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du legitimerad sjuksköterska med ett intresse för äldreomsorgen och som helhjärtat vill ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Om rollen Som sjuksköterska oss hos på Attendo Bättringsvägen är ett boende med permanenta platser somatik och demens, det är omväxlande arbete där du dels arbetar långsiktigt med hälsoplaner för att öka livskvaliteten för de boende men där det är också du som gör bedömningar och fattar beslut om åtgärder i akuta situationer. I ditt ansvar ingår också att erbjuda en god palliativ omvårdnad. Det ger dig en mångfald av stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter. Du har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Som sjuksköterska inom Attendo är du betydelsefull och din kompetens värdesätts högt. Arbetet är självständigt samtidigt som du har tillgång till många kompetenta kollegor i våra sjuksköterskenätverk. Du är en del av laget som arbetar för att stärka individen. Vem är du? Som person är du ansvarstagande, självständig och ödmjuk med förmågan att prioritera. Du trivs med att handleda och delegera omvårdnadsmedarbetare i hälso- och sjukvårdsuppgifter och motiveras av att tillsammans med dina kollegor skapa en högkvalitativ vård för dem som bor hos oss. Beskrivning av tjänsten Tjänsten är en timanställning dagtid mån-sön Anställningsform: Timanställning Arbetstider: Dagtid måndag – söndag Tillträde: Enligt överenskommelse Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska Erfarenhet inom äldreomsorgen Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för äldreomsorg. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-04-15 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Sjuksköterska timanställning till Ametisten
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Snarast Sista ansökningsdag: 250522 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
KYC/AML Analyst med fokus B2B till Svea Bank
Svea Bank AB
Planerare och utredare m.fl.

Vi söker nu en noggrann och ansvarsfull KYC/AML Analyst till vårt affärsområde AFT (Administrativa och finansiella tjänster) på Svea Bank. Vill du arbeta i en ansvarsfull och bred roll där du hanterar KYC arbetet för flertalet olika produkter och tjänster inom affärsområdet? Har du tidigare kommit i kontakt och arbetat med regelverk inom KYC och AML och trivs i en händelserik miljö där du får bidra till KYC arbetet på avdelningen. Då kan det här vara en roll för dig! Om rollen I rollen som KYC/AML Analyst hos oss kommer du arbeta med kundkännedom på såväl nya som löpande ansökningar (CDD och ODD) från företag. I dessa ärenden kommer du genomföra utredning av ägarstruktur, verklig huvudman, verksamhetsbeskrivning rimlighetsbedömningar och KYC-analys. Du deltar i riskanalys för affärsområdets produkter och tjänster, och det är viktigt att du ser till att ha god förståelse för de produkter och tjänster vi erbjuder och hur riskerna inom KYC/AML ser ut för respektive tjänst. Du kommer även att agera stöd för kollegorna inom affärsområdet när det gäller penningstvättsfrågor samt säkerställa att relevant och uppdaterad KYC dokumentation finns i samband med CDD och ODD. Rollen innebär många kontaktytor och samarbete såväl med kollegor inom affärsområdet som central AML-funktion och övriga avdelningar. Erfarenheter och kvalifikationer Erfarenhet av arbete med KYC kopplat till företag/B2B Grundläggande kunskap samt intresse för lagar och föreskrifter gällande penningtvättsregelverket Meriterande om du har branscherfarenhet från bank och finans Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Vem är du? Vi tror att du som söker rollen är nyfiken, strukturerad och har god förmåga att prioritera ditt arbete. Du gillar att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till ett gott samarbetsklimat där du är prestigelös och gärna hjälper dina kollegor. För att trivas i den här rollen behöver du också vara driven, besitta hög integritet och en god initiativförmåga. Det är viktigt att du är kommunikativ och har en god förmåga att förmedla information på ett pedagogiskt och tydligt sätt i både tal och skrift, då rollen har många kontaktytor. Vi ser att du gärna kommer med förbättringsförslag och vill vara med och utveckla avdelningens KYC-arbete. Vidare är du trygg i att agera om du upptäcker avvikande eller misstänkt kundbeteende. Du är analytisk med förmåga att bearbeta och analysera information på ett effektivt sätt för att kunna identifiera misstänkta transaktioner och mönster. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du vill vara med och bidra till avdelningen och gruppens arbete framåt med en positiv inställning. Om Svea Bank Svea är en finansiell koncern med över 2000 anställda och verksamhet i flertalet europeiska länder. Med mer än 40 års erfarenhet är vi stolta över att erbjuda innovativa och hållbara finansiella lösningar till våra kunder. Svea präglas av en familjär företagskultur där varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens och engagemang. Vår företagskultur betonar gemenskap, handlingskraft, och balans mellan arbete och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår spännande resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Johanna Rooth på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Arbetsterapeut till Ametisten
Vardaga AB
Arbetsterapeuter

Nu söker vi på Ametisten en arbetsterapeut på heltid. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Från oss till dig Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Vi har också kollektivavtal, tjänstepension och tillhörande försäkringar. Om rollen Du arbetar i ett team tillsammans med fysioterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal och er uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. I rollen som arbetsterapeut, hittar du tillsammans med de boende, de bästa sätten att använda sina egna förmågor i vardagen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sina fysiska, kognitiva och sociala förmågor. Ofta innebär det att du gör bedömningar och anpassar vardagsmiljön. Du provar också ut och förskriver fysiska och kognitiva hjälpmedel. Du får handleda dina kollegor i rehabiliterande insatser, förhållningssätt, förflyttningsteknik mm. Ofta har du även kontakt med de boendes närstående. Om Ametisten Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Fast schema Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker dig till oss: lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg. tycker mycket om att möta människor i olika situationer. är självständig, kan göra egna bedömningar och fatta beslut och vågar tänka själv. har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att jobba i team samt stötta kollegor Du är legitimerad arbetsterapeut och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av äldreomsorg. Du har god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Snarast Sista ansökningsdag: 250522 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Akademikerförbunden (företräds av Akademikerförbundet SSR) Tfn: 08-617 44 00. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Kommunikatör till spännande konsultuppdrag inom kollektivtrafiken i Stoc...
Digitalenta AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker en kommunikatör med stark erfarenhet av bildhantering för webb & intranät för ett konsultuppdrag hos en ledande aktör inom kollektivtrafik i Stockholm. Uppdraget löper från den 1 april 2025 till den 30 september 2025, med möjlighet till förlängning. Placeringen är på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet till visst distansarbete enligt överenskommelse. Om rollen Som digital kommunikatör kommer du att arbeta inom sektionen för internkommunikation och kommunikationsstöd, där du bidrar till att utveckla och underhålla organisationens digitala kanaler. Du kommer att spela en central roll i ett projekt för att omstrukturera och förbättra bildbanken samt arbeta operativt med webb och intranät. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar Publicera och producera nyheter och innehåll för webb och intranät Driva och genomföra arbetet med att omstrukturera och utveckla bildbanken Hantera bildmaterial, inklusive fotografering och redigering Säkerställa att digitalt innehåll är tydligt, engagerande och användarvänligt Samverka med interna och externa intressenter för att optimera kommunikationen Om dig För att lyckas i rollen är du en självgående och strukturerad kommunikatör med en skarp känsla för text och bild. Du har lätt för att samarbeta, är initiativrik och har en god förståelse för digital kommunikation. Vi ser att du har Akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande yrkesutbildning Minst 3 års erfarenhet av att producera och publicera innehåll för webb och intranät Dokumenterad erfarenhet som skribent med mycket god förmåga att skriva på svenska Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med bildhantering, fotografering och bildbank inom en kommunikationsavdelning Meriterande Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt inom kommunikation Uppdraget För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Undersköterska till Villa Täby Park
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Villa Täby Park en undersköterska för tillsvidareanställning på 75-80% till en av våra demensavdelningar. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Villa Täby Park Villa Täby Park är ett modernt boende med plats för 80 äldre där varje avdelning har ett gemensamt kök, stor uteplats och balkonger. Vi har en vacker och livfull trädgård. Vi planerar att under 2025 bli ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här kommer vara utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Vi jobbar helt tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum:20250401 eller löpande Sista ansökningsdag:20250401, kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Gruppchef Nurka Avdo [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Anläggningstekniker till SJ Stockholmståg!
SJ AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Har du ett tekniskt intresse, gillar att arbeta handgripligen med olika typer av utrustning och gillar problemlösning? Då kanske du är den vi söker! Som anläggningstekniker kommer du säkerställa att underhåll utförs på verksamhetsutrustning och tekniskt fungerar i våra depåer så att inte underhållsverksamheten av fordon påverkas negativt. Du kommer även medverka vid investeringar gällande verksamhetsutrustning och specialverktyg. I arbetet ingår att ta hänsyn till bland annat driftekonomi, kvalité samt utrustningens trafik- och elsäkerhet. Din kommande roll Som anläggningstekniker kommer du genomföra analyser gällande verksamhetsutrustningens och specialverktygens system, ta fram bland annat underhållsplaner och investeringsplaner. Rollen innebär också: Genomföra daglig tillsyn av fastighet och verksamhetutrustning och löpande tillsyn av lyftredskap samt rapportera upptäckta avvikelser. Säkerställa att avvikelser åtgärdas, antingen genom egen försorg eller genom att entreprenör tillkallas. Säkerställa att planerat underhåll av fastighet, verksamhetsutrustning, felavhjälpning och reparationer utförs samt kan genomföras. Säkerställa att besiktningar genomförs för utrustning med besiktningskrav. Kunna svara på samt vid begäran kunna rapportera och dokumentera aktuellt skick och status för fastighet och verksamhetsutrustning. Som Anläggningsteknikeringår du i avdelningen Förvaltning & Teknik som i sin tur tillhör enheten för Fordon. Förväntningar på den vi söker Du har en god teknisk förståelse och du gillar att lösa problem när du hittar dem. Du är noggrann och strukturerad och har höga krav på säkerheten. Du är bekväm att arbeta administrativt samtidigt som du gillar att arbeta handgripligen och öppen för att arbeta med olika typer av utrustning. Du kommer ingå i ett team och har därför god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du kommer utgå från Södertäljedepån men du kan komma behöva hoppa in och arbeta på de andra depåerna när det skulle behövas. Vi ser att du har: Färdigställd teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande Tidigare erfarenhet av liknande teknisk roll Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift God IT-vana, främst inom Officepaket B-körkort Meriterande är om du: Tidigare har arbetat som anläggning-drifttekniker Tidigare har arbetat inom järnvägsbranschen Tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll. Vi är en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Strategic Buyer, E-mobility
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Job Description We are currently looking for a Strategic buyer within e-mobility to our well-known client in Stockholm. The team you will be part of consist of 17 members providing procurement support for the following categories: solar, batteries, hydrogen, e-mobility, marketing & communication and Finance. In this role you will report to the Procurement Manager of Central Category Management Customer & Energy Solutions. The categories are characterized by the need to balance speed & adaptability with our client’s global procurement processes and to coordinate supply chains between different business areas. The Procurement team is a cross-BA, cross-market team with a broad responsibility handle sourcing of hardware to logistics, installation. The support is mainly around strategic procurement initiatives in the areas of e-mobility and supply chain (warehousing), including (but not limited to): Creating and updating procurement strategies Contract negotiations Supplier Relationship Management with an agile & cost competitive mindset. Qualifications You have at least 8 years of relevant working experience, including large international sourcing projects, preferable in the renewable energy area, energy sector or heavy industry. You are fluent in English, both written and spoken. German is a benefit. Meritorious: You have technological knowledge within E-mobility as well as ABT/FIDIC contractual knowledge for large CAPEX procurement initiatives. Personal Qualities We are looking for someone who thrives in a dynamic and complex environment where change is a natural part of everyday life. You are highly flexible and can quickly adapt to new circumstances without losing focus or efficiency. With your ability to handle stress, you approach challenges with calmness and a solution-oriented mindset, even in fast-paced situations. You are a team player who values collaboration and has a natural ability to build strong relationships, both within your own team and with colleagues from other departments. Through an open and communicative working style, you contribute to a positive and inclusive work environment where shared goals remain the focus. Company DescriptionOur client is owned by the Swedish state and works to enable a fossil-free life within a generation. Here you are encouraged to discover your strengths and differences so that you, as a consultant, will have the opportunity to be your best self. Our client encourages and challenges your personal development! When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2025-07-31 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Stockholm. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Spontanansökan - VVS Montör/Rörmockare

Är du en person med utbildning eller arbetslivserfarenhet inom VVS? Välkommen att skicka in en spontanansökan så kontaktar vi dig om vi har något passande uppdrag! Arbetsuppgifter och kravprofiler varierar mellan uppdragen. De flesta uppdragen är på lång sikt och flera av uppdragen kan leda till anställning hos kundföretaget efter en tids inhyrning. Som anställd hos MTX Rekrytering & Bemanning får du goda kollektivavtalsenliga villkor, en personalansvarig stöttar under uppdraget. Vi följer också upp arbetsmiljön och de anställdas trivsel löpande. Låter det intressant? Svara på några korta frågor nedan och ladda upp ditt cv, så hör vi av oss när vi har någon spännande tjänst. Självklart berättar vi mer om respektive tjänst och kundföretag när vi kontaktar dig så får du se om just den tjänsten är intressant för dig! Observera att det här är en spontanansökan och det är om och när vi har en matchande tjänst som vi tar kontakt med dig. Övrigt Placering: Placeringen varierar mellan projekten Lön: Enligt kollektivavtal Omfattning: Tjänsterna är generellt sett på heltid och på lång sikt. För dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning kan möjlighet till extrajobb finnas

12 mars 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025