IT-supporttekniker till statlig myndighet
Eeze Consulting AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten Som IT-supporttekniker är du en nyckelperson för att säkerställa att myndighetens IT-miljö fungerar smidigt för våra medarbetare. Du kommer att arbeta med att ge support och teknisk vägledning till användare, både på plats och på distans. Rollen innefattar en variation av arbetsuppgifter, från att lösa tekniska problem till att bidra till utvecklingen av våra IT-processer. Du kommer att ingå i ett professionellt och engagerat team som värdesätter samarbete, kvalitet och säkerhet i allt de gör. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ge teknisk support till användare via telefon, mejl och webb. Utföra första felsökning Lösa inkommande ärenden i första kontakten Bidra till förbättring och dokumentation av rutiner för IT-support. Samarbeta med 2nd och 3rd line-support samt andra delar av organisationen för att säkerställa en effektiv IT-leverans. Kvalifikationer Krav: Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 1-3 års erfarenhet av att arbeta med teknisk support. God ledning God problemlösningsförmågaoch ett strukturerat arbetssätt. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med IT-support inom offentlig sektor. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team. Din förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt är en framgångsfaktor i rollen. Praktisk information Placering: Centrala Stockholm. Anställningsform: Konsultuppdrag Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan idag!

29 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Snickare med B-körkort sökes i södra Stockholm
Submit AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi söker en erfaren snickare för vår kund i Huddinge!Om företaget: Företaget är en välkänd aktör i Huddinge med över 50 års erfarenhet. De är specialiserade på vitvaru- och köksmontage och har ett kontor i Huddinge. Med cirka 10 anställda är det ett tight och sammansvetsat team med en avslappnad och familjär atmosfär. Om Jobbet: Vi söker en självgående och erfaren snickare för ett heltidsuppdrag med stor potential för långsiktighet. Som snickare kommer du att bidra till att leverera och installera vitvaror samt montera kök på ett professionellt och effektivt sätt.Arbetsuppgifter: Leverera och installera vitvaror. Montera kök. Utföra arbetsuppgifterna med kundfokus och hög servicekänsla. Samarbeta med teamet för att säkerställa bästa möjliga resultat. Krav: Minst 5 års erfarenhet av snickeri. B-körkort. Flytande svenska i tal. God social förmåga och serviceminded inställning. Självgående och pålitlig med goda referenser. Arbetsort, arbetstid och lön Utgångspunkt: Huddinge. Arbetstider: Måndag–fredag, kl. 07:00–16:00 (övertid kan förekomma). Lön: Enligt överenskommelse. Startdatum: Omgående. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan! Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut.Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag!Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Plåtslagare sökes i Söderort
Tillväxt Botkyrka AB
Byggnads- och ventilationsplåtslagare

Vi söker en erfaren och engagerad plåtslagare till ett företag i Söderort! Tjänsten passar dig som är lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och van att arbeta både självständigt och i team. Du kommer att arbeta i nära samarbete med montage och konstruktionsavdelningarna för att utföramontering och plåtbeklädnad av tak och fasader på stålhallsbyggnader. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Montering och plåtbeklädnad av tak och fasader på stålhallsbyggnader. Anpassning och bearbetning av plåt och andra byggdetaljer enligt ritningar och instruktioner. Säkerställande av hög kvalitet i projekten och att hålla uppsatta tidsramar i samarbete med montageledare och kollegor. Önskad Profil: Gedigen erfarenhet av plåtslageri och arbete med liknande arbetsuppgifter. God förmåga att arbeta noggrant och kvalitetsmedvetet. Svenska i tal och skrift. Vi söker dig som är: Ansvarstagande och självgående: Du tar initiativ och ansvar för att slutföra dina arbetsuppgifter på ett noggrant och effektivt sätt, samtidigt som du bidrar till att skapa en smidig arbetsprocess. Engagerad och lösningsorienterad: Du har ett genuint engagemang för ditt arbete och strävar alltid efter att hitta kreativa och effektiva lösningar på de utmaningar som kan uppstå. Nyfiken och har en vilja att utvecklas i din roll: Du ser varje dag som en möjlighet att lära dig något nytt och utveckla dina färdigheter, vilket bidrar till både din egen och teamets framgång. Meriterande om du: Har erfarenhet av att läsa och tolka ritningar. Övrigt: Start: Enligt överenskommelse. Placering: Söderort. Kollektivavtal: Ja. Anställningsform: Heltid. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggdkan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
IT-tekniker / On-site tekniker till vår kund Region Stockholm
D-Source AB
Supporttekniker, IT

Om jobbet Vi söker en IT-tekniker / On-site tekniker till vår kund Region Stockholmför uppdrag till deras supportenhet på Danderyds sjukhus.Enheternas huvuduppgift är att ge stöd och service som vänder sig direkt mot slutanvändare, där kundnärhet är den gemensamma nämnaren. Arbetsuppgifter Som IT-tekniker / On-site teknikeransvarar du för kontakten med deras viktiga användare på plats. Du jobbar enligt de processer som finns framtagna för Serviceförvaltningen och rapporterar till teamleader/enhetschef. Arbetsuppgifter för IT-tekniker / On-site tekniker kan bl.a. avse: Minst ett (4) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support. Genom ärendehanteringssystem registrerar du ärenden enligt ITIL. Du lägger stort fokus på kvalité och service anpassat till Region Stockholm användarens IT-förmåga. Detta uppdrag innefattar primärt att installera och ställa upp nya datorer på arbetsplatser i sjukhusmiljö. Samt även installation av applikationer, skrivare och kringutrustning. Felsökning för att hitta grundorsak till enstaka eller återkommande störningar och rapportering av identifierade säkerhetsrisker kring området Arbetsplats. Erfarenheter och egenskaper Som person har du god samarbetsförmåga, gillar att ge service och är bra på det. Du lyssnar, rådfrågar andra och kommunicerar proaktivt med kollegor och kunder. Du delar med dig av expertis och sakkunskap, tar ansvar för att göra rationella bedömningar utifrån tillgänglig information samt levererar lösning till kund. Du lär dig snabbt nya uppgifter och bidrar till att utveckla enheten/gruppen och dess arbetssätt. Du har god förmåga att prioritera i ditt arbete och är pålitlig och stresstålig. Övrigt Start: 2025-02-24 Plats: Stockholm (Danderyd sjukhus) Sista ansökningsdag: 2025-01-31 Vi offererar dock ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående Om D-Source Your source to ITD-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? Inget jobb för dig? Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Inköpskonsult
Edge of Talent AB
Inköpare och upphandlare

Din roll Vi söker en driven och noggrann inköpskoordinator som vill vara en del av ett framåtblickande företag med globala ambitioner. Här får du en nyckelroll i att stödja och effektivisera inköpsprocesser samt stärka leveranskedjan i en dynamisk och innovativ arbetsmiljö. Ditt ansvar Leverantörsrelationer: Upprätthålla och utveckla samarbetet med leverantörer för att säkerställa kvalitet och leveransprecision. Fakturahantering: Administrera fakturor genom granskning, godkännande och arkivering. Avrop och orderhantering: Genomföra avrop enligt avtal samt hantera inköpsordrar från skapande till leveransbekräftelse. Priskontroll och förhandling: Övervaka marknadspriser och delta i förhandlingar för att optimera kostnader och villkor. Kvalifikationer Erfarenhet av administrativt arbete, inköp eller liknande roller. Erfarenhet av att arbeta i SAP. Goda kommunikativa färdigheter, både muntligt och skriftligt på svenska. Förmåga att arbeta självständigt och i team med hög noggrannhet och struktur. Meriterande erfarenheter Kunskap om logistik processer. Erfarenhet av att arbeta med affärssystem och verktyg för faktura- och orderhantering. Placering Tjänsten är baserad i Stockholm, med möjlighet att arbeta i en flexibel och stödjande arbetsmiljö. Tidplan och omfattning Start: Enligt överenskommelse Uppdragets längd: 6+ (6*3) månader Omfattning: Heltid Stor möjlighet till framtida anställning hos kunden. Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i karriären och bidra till en framgångsrik och effektiv inköpsfunktion. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Sjuksköterska, sommarvikarie till Humana Björnö
Humana AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjuksköterska, sommarvikariat sökes till Humana Björnö Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge andra människor möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats!Just nu söker vi efter teamorienterade och ansvarsfulla sjuksköterskor för sommarvikariat som vill bidra med att leva ut vår vision - Alla har rätt till ett bra liv, till våra boende på Björnö. Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas och göra skillnad hos ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt fantastiska team här på Björnö! Om BjörnöHumana Björnö i Norrtälje öppnade i september 2021. Björnö är ett boende om totalt 60 platser med inriktning demens och somatisk vård, även för personer under 65 år. Om tjänstenVi söker nu sjuksköterskor för sommarvikariatsom tillsammans med ett glatt och kompetent team bestående av vårdbiträden, undersköterskor, arbetstereapeut, fysioterapeut, gruppledare, HSL-ansvarig sjuksköterska/Bitr. verksamhetschef och verksamhetschef vill vara med och utveckla och driva arbetet utifrån från vår värdegrund. Som sjuksköterska har du en viktig roll i att samordna den äldres totala behov av hälso- och sjukvård. Du täcker upp för ordinarie sjuksköterska under sommarsemeter. Du arbetar i team med omvårdnadspersonal, arbetsterapeut och fysioterapeut samt leder och coachar personalen. Du samverkar med ansvarig läkare, anhöriga/närstående, biståndshandläggare och andra intressenter. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorgen men vi söker både dig som är nyexaminerad och dig som har mer erfarenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en kvalitetsdriven verksamhet. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga och vill jobba nära och tillsammans som ett team med undersköterskegruppen och paramedicin. Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda. För oss är det viktigt att man trivs och har kul på jobbet, därför är det viktigt för oss att du är en positiv och ansvarstagande kollega som har nära till skratt. Vad erbjuds du? - Möjligheten att ge god vård och omsorg till våra boende, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för våra boende.- En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg. - En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang! Arbetsbeskrivning Som vikarierande sjuksköterska på Björnö kommer du bl.a. att ansvara för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas. Du är även en viktig del i verksamhetens och dina medarbetares kompetensutveckling då du vid behov även handleder omvårdnadspersonalen. Vi är alla ett team med olika yrkeskategorier som tillsammans arbetar nära våra boende och tar ansvar för att ge den bästa omsorgen.Exempel på arbetsuppgifter - Utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser - Hantera och följa upp dokumentation.- LäkemedelshanteringArbetstid och tjänstgöringsgrad: Tidsbegränsat sommarvikariat heltid eller deltid.Tjänsten avser dagtid vardagar och helg.Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelseVem är du?Vi söker dig som är prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. För denna tjänst krävs det att du:- är legitimerad sjuksköterska- har kunskap att dokumentera i journalsystem (ICF alt VIPS)Meriterande -men inget krav - Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst - Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom - Erfarenhet av att dokumentera i SafeDoc - Van att arbeta i olika system som ex vis Google En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige samt utdrag ur brottsregistret. Vad händer nu?Vi går igenom urvalet löpande. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Biträdande verksamhetschef Susanne ElvermarkE-post: [email protected]:073 -080 25 45Varmt välkommen med din ansökan! Att jobba på HumanaPå Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - ansvar, glädje och engagemang. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Läs mer på www.humana.se

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Senior UX/UI-designer till ett IT konsultbolag
Rectention AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vår kund söker nu en Senior UX/UI-designer som vill vara en del av ett innovativt IT-konsultbolag som arbetar med spännande projekt för några av Sveriges mest framstående företag. Här får du chansen att kombinera din passion för användarcentrerad design med ditt öga för estetik och funktionalitet. Kunden är ett innovativt konsultbolag med över 20 års erfarenhet och en arbetskultur som värderar samarbete, självledarskap och personlig utveckling. Här får du möjlighet att påverka och äga dina projekt, samtidigt som du har stöd från ett starkt och engagerat team. Hos vår kund är hierarkier ersatta av kollektivt ledarskap, där medarbetarna stöttar varandra och gemensamt bidrar till teknisk och kreativ excellens. Brädspelskvällar, kunskapsutbyten och en miljö som uppmuntrar initiativförmåga gör detta till en arbetsplats där du kan växa både professionellt och personligt. Vi söker dig som: Har minst 7 års erfarenhet av UX/UI-design och en passion för att skapa användarvänliga lösningar. Erfarenhet avatt arbeta med produktdesign, servicedesign, appdesign och varumärkesdesign. Har erfarenhet av att leda andra designers och agera design lead. Är skicklig på WCAG 2.1-compliance, att facilitera workshops och genomföra användartester. Bemästrar Figma och har erfarenhet av att bygga prototyper och arbeta med större designsystem. Trivs i en konsultmässig roll med affärsförståelse och initiativförmåga. Flytande Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du har: Erfarenhet av gamification, UX-writing eller grundläggande kunskaper i HTML/CSS/JavaScript. Kompetens inom motion design och grafiska animationer. Kunden erbjuder en arbetsplats där innovation, samarbete och självledarskap står i centrum. Du får chansen att leda designprojekt med stort genomslag och arbeta i ett team som präglas av engagemang och stöttning, med tillgång till erfarna mentorer som hjälper dig att växa. Kulturen är inkluderande och balanserar teknisk skicklighet med en stark känsla av gemenskap och trivsel. Här ges du möjlighet att utvecklas professionellt samtidigt som du har roligt och känner dig inspirerad på jobbet.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kontorsansvarig
Jobbusters AB
Backofficepersonal m.fl.

ArbetsuppgifterVill du ha en varierad roll där du får ansvara för kontorsdriften på ett spännande projektkontor? Vi söker en engagerad och serviceinriktad kontorsansvarig som vill bidra till en välfungerande arbetsmiljö och stötta projektteamet i deras dagliga arbete. Som kontorsansvarig har du en central roll i att säkerställa att projektkontoret fungerar smidigt och effektivt. Du ansvarar för att kontoret är välorganiserat och att det dagliga arbetet flyter på genom att hantera inköp av kontorsmaterial, ta emot leveranser och stötta vid etableringar. En viktig del av ditt arbete är att stödja delportföljen genom att sköta diarieföring, hantera fakturor och genomföra IT-beställningar. I rollen har du en löpande dialog med andra delar av organisationen samt specialister inom olika områden för att diskutera utvecklingsmöjligheter och behov. Du koordinerar även aktiviteter som mötesrumshantering och kontorsflyttar samt bidrar till projektets kommunikation genom att förbereda informationsutskick, arrangera informationsmöten och stötta vid olika event. Vid sidan av detta ansvarar du för att skapa en trivsam och välkomnande arbetsmiljö på kontoret, ser till att det är ordning och reda och tar emot besökare på ett professionellt och trevligt sätt. Kvalifikationer Du har en gymnasieexamen med teoretisk inriktning. Du har minst3 års erfarenhet av kontorsadministration. Du harerfarenhet av arbete i digitala dokumenthanteringssystem. Du harerfarenhet av diarieföring av allmänna handlingar. Personliga egenskaper Vi tror att du är en strukturerad och serviceinriktad person som trivs i en roll där du får ta ansvar och ha många kontaktytor. Du är lösningsorienterad, självgående och har en god administrativ förmåga. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Deltid, kontorstider. Vår kund önskar start24-feb-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m.30-nov-2027 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund. För detta uppdrag behöver du arbeta på plats på vår kunds kontor, som ligger på Katarinavägen på Södermalm.Observera att detta är ett uppdrag på 20 timmar/vecka, vissa veckor kan arbetstiden dock uppgå till 40 timmar. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 11-feb-2025 men urval och telefonintervjuer sker löpande.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Lunch värd/värdinna
Bättre Mat Sverige AB
Hovmästare och servitörer

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Förbereda och ställa upp varm buffé enligt gällande rutiner. Säkerställa att buffén är välfylld, inbjudande och håller rätt temperatur under serveringstiden. Välkomna och möta gäster med ett trevligt och professionellt bemötande. Besvara frågor om maten och bistå gäster vid behov. Plocka undan och diska porslin, bestick och serveringsredskap. Rengöra bufféområdet samt övriga arbetsytor enligt hygien- och säkerhetsföreskrifter. Hantera avfall och återvinning enligt gällande riktlinjer. Stänga ner och iordningställa lokalen efter avslutad servering. Kvalifikationer och egenskaper: Är social och positiv Har förmåga att arbeta i ett snabbt tempo Gillar att jobba rent och hålla ordning Kan hantera tunga lyft Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö Möjlighet till utveckling inom företaget Lön efter kollektivavtal 50-75% tjänst (finns möjlighet till 100% i framtiden)

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Lead Engineer at Proposales
Bravura Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

About the company Proposales was founded in 2018 by Joakim Green, now the CEO. With nearly 20 years of experience building digital products, Joakim and his team have developed a leading proposal tool tailored for the global hotel industry. Proposales is the market leader in the Nordic region, trusted by hundreds of independent hotels and renowned hotel chains to streamline their proposal processes. The company operates in 25 countries and is gearing up for further expansion across Europe and eventually worldwide. Proposales has revolutionized the proposal standard, replacing static PDFs with interactive, mobile-friendly proposals. These can seamlessly integrate with CRM and booking systems, enabling users to respond to requests faster than ever. With an integrated e-signature, proposals become legally binding contracts in just a few clicks. Now is your chance to shape the future of Proposales – as well as the architecture behind! Alongside an exciting and impactful role, you’ll enjoy a competitive package, including salary, stock options, health benefits, and more. Plus, you’ll collaborate with a highly skilled, passionate team that shares your enthusiasm for innovative technologies. Discover their mission here - (actually, this website was created from scratch by Peter, Design Engineer at Proposales). Responsibilities As Lead Engineer in the “Engineering – Core” team, you’ll be pivotal in driving the technical development of Proposales' platform. You’ll take ownership of building and implementing key features while tackling complex technical challenges. Working closely with Patrik, who is also a Lead Engineer, and Joachim, Tech Lead (and your direct manager) you’ll combine a deep technical understanding with a strategic approach to product development. Together, you’ll plan and prioritize tasks to ensure high-quality deliverables that meet both current and future needs. Enhancing and improving the architecture of the platform, with a strong emphasis on quality. Responsible of internal and external APIs to facilitate a great developer experience Collaborating with Tech Lead to balance customer needs with managing technical debt. Inspire and support the growing team to work smart and efficiently in order to drive development forward. Note: Formal personnel responsibility lies with the Tech Lead, allowing you to focus fully on technology and teamwork. What Proposales Values Serverless, continuous delivery infrastructure hosted on Vercel, built using Next.js, and written in TypeScript. Continuously exploring new technologies for sub-projects, focusing on long-term benefits and maintainability. Test-driven development and pair programming, favoring high code quality over faster development times. Adopting a functional programming style over object-oriented approaches, avoiding abstractions like middlewares or ORMs. Monorepos with multiple smaller projects, instead of a monolithic application. A bit about you Strong expertise in advanced JavaScript, with up-to-date knowledge of the latest developments (currently working with TypeScript, Next.js, Node.js, and React). Proficiency with Vercel and AWS infrastructure (RDS). Hands-on experience with SQL databases (using Postgres), GraphQL, database optimization, and managing transactions. Fluent in English, both written and spoken; Swedish is a plus. Experience with machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) is an advantage since you get to build the technical foundation of the upcoming AI-related features in the platform. To excel in this role, you should be a curious and proactive individual who stays ahead of emerging technologies and enjoys exploring innovative techniques and approaches. You thrive in fostering a collaborative team environment where ideas flow freely, and openness is valued. Your natural problem-solving mindset helps you focus on solutions rather than challenges. You are detail-oriented, with a knack for planning and prioritizing tasks to ensure exceptional quality in execution. If you thrive in an autonomous role and are excited about contributing to a dynamic growth journey where your expertise will directly influence the future of product development, this is the perfect opportunity for you! Additional information Start date: Upon agreement. Location: Torsgatan 26, Stockholm. Proposales follows an office-first policy (3-4 days per week), emphasizing the energy and collaboration that comes from working together in the office! Additional info: A background check will be conducted prior to employment. The recruitment process is managed by Brillante, and you will be employed directly by Proposales. We review applications on an ongoing basis, so do not wait – submit your application today! If you have any questions, feel free to reach out to our recruitment consultant, Elice, at [email protected].

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025