OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 30-årig man i Rinkeby. Tjänsten är på 10 timmar per månad som delas upp till några tillfällen per månad.Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter och ärenden. Han tycker om att simma och gymma, ta promenader och fika samt besöka moskeér. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, simkunnig ochha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojkei Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare som har både utbildning ocherfarenhet av att arbeta med barn med autism.Du kommer att spela en viktig roll genom att vara närvarande och stötta i hans vardag. Tjänsten ärendast 8 timmar per månad och delas upp till 2-3 tillfällen. Arbetsuppgifter: Leka och ta promenader Ge omsorg och tillsyn i hemmet eller i närområdet. Möjliggöra avlastning för anhöriga och ge dem möjlighet till egna aktiviteter eller vila. Kvalifikationer: Intresse av att arbeta med människor och skapa meningsfulla upplevelser. Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Utbildning och erfarenhet av att arbeta med barn med autism Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa dina registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer dessa med mobil bank IDpå polisens webbplats Dessa två ska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr... https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ungman. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen.Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a.fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenteraderfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank IDpå polisens webbplats Detta utdragska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
Om CarlaVi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm och är nu i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en ny härlig kollega till vårt duktiga säljteam. På Trustpilot kan du även läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se 3 år efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 700 omdömen och en imponerande 4,7/5 i betyg Om rollenVi på Carla söker nu en vass säljare som älskar att överträffa sina mål och brinner för nöjda kunder. Har du minst två års erfarenhet av kvalificerad B2C-försäljning och kan visa upp riktigt imponerande säljresultat över tid? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!Som säljare på Carla kommer du att hjälpa våra kunder att hitta rätt elbil genom kanaler som telefon, chat och mail, samt viss uppsökande försäljning.Konkreta exempel på arbetsuppgifter: Aktivt bearbeta inkommande säljsamtal från både B2C- och B2B-kunder samt proaktivt ta kontakt med nya kunder för att hjälpa dem hitta rätt elbil för deras behov Säkerställa att kunderna får en snabb och kvalitativ upplevelse genom hela säljprocessen Eliminera kundernas hinder för att slutföra sina köp, och därigenom säkerställa hög kundnöjdhet Aktivt dokumentera och följa upp leads, ordrar och leveranser Hålla dig uppdaterad om de bilar vi erbjuder, inklusive specifikationer och tillhörande tjänster Vem är du?Som person är du energisk, engagerad, social och strukturerad. Du drivs av resultat och långsiktig kundnöjdhet. Du har en förmåga att snabbt förstå och anpassa dig efter kundernas behov, samtidigt som du levererar en smidig, kvalitativ och friktionslös köpupplevelse.Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet av kvalificerad B2C-försäljning Bevisad framgång: Du har en historik av starka säljresultat och kan stänga affärer med självförtroende, speciellt över telefon Kommunikativ spets: Du är en mästare på kommunikation både i tal och skrift på svenska Driven och målfokuserad: Du älskar att jobba i ett högt tempo, har hög arbetsmoral och ser till att dina mål blir nådda, oavsett vad som krävs! Vi söker inte specifikt någon från bilbranschen, utan vi letar efter nya perspektiv och idéer! Om du kommer från en annan bransch men känner igen dig i beskrivningen, ser vi fram emot din ansökan. Vad vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön och optionsprogram Generös bonusstruktur Utvecklingsmöjligheter: Carla växer snabbt och vi letar efter ambitiösa personer som vill växa med oss! Utöver det erbjuder vi: Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar online En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte bara hårdare. Balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt hållbart företag Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald- I denna rekrytering söker vi just därför i första hand kvinnor som vill vara med och sätta standarden för framtidens elbilsmarknad! Arbetstider: Heltid där vissa kvällar och helger förekommer (mot kompledigt, extra betalt och möjligheten att jobba hemifrån) Arbetsplatsen är vårt Huvudkontor i Stockholm Är du vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast
Vi söker tandhygienist till våra klinikeri Husby och Tensta!PåTandcentralenerbjuder vi specialist - och allmäntandvård. Vi har en väl fungerande koncept hur vi förbättrar munhälsan på våra patienter. Både för de stora och de små besökarna. Vi producerar högkvalitativ tandvård och vår styrka är att vi har många kompetenser under samma tak.Det gör att vi kan leverera högkvalitativ tandvård till våra patienter och att alla våra medarbetare får växa i sin yrkesroll.Det leder till ständig utveckling för patienternas bästa. Tandcentralenhar sedan starten 2013 haften stark drivkraftför jämlik tandvård oavsett postnummer, vi har drivit våra kliniker i Husby och Tensta. När du jobbar som tandhygienist hos oss får du varierande tandvård att utföra, du kommer att tillsammans med dina kollegor jobba med alltifrån parodontit patienter till att vara en del av Aligners teamet. en organisation som är välplanerad på alla nivåer och en fin arbetsmiljö. bra support från våra hjältar. Dvstandsköterskor, receptionistoch koordinator som underlättardin vardag samverka med andra tandhygienister,allmäntandläkare, specialister som jobbar här hos oss jobba med digitaliserad arbetsflöde med modern teknik och den senaste utrustningen. digitaliserad patientadministration och tillgång till klinikens eget utvecklade moderna digitala system. Kvalifikationer och Arbetsbeskrivning Det viktigaste för oss är ett varmt, personligt patientomhändertagande och att alla mår bra på jobbet. Som person brinner du för ditt yrke. Du är en tandhygienist som vill utvecklas tillsammans med oss andra och är beredd på attta din del av det kommersiella ansvaret. Du är prestigelös, har god samarbetsförmåga och kan bidra till vår goda stämning. Du har ett intresse för digitalt arbetsflöde. Behärskar svenska och engelskaväl i tal och skrift. Andra språk ärmeriterande, men inget krav. Du kan kombinera dina godakliniska kunskaper med ett föredömligt gott patientbemötande Erfarenhet av Opus är meriterande, men inte ett krav. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Känner du dig redo nu för nästa kapitel?Vi ser fram emot din ansökan!
SNABBFAKTA Omfattning: HeltidArbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00.Ort:Centrala StockholmStartdatum: OmgåendeAnställningsform:Särskild visstidsanställning.Detta är ett konsultuppdrag via Inte Bara Post Bemanning som sträcker sig tre månader fram.Arbetet utförs på kontoret, ej hybrid. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Våra kunders arbetsplatspräglas av ett ungt team med en god energi och samhörighet. Det är en energisk miljö med ett högt tempo och snabba beslutsvägar. Du kommer vara i en kontext med IT och hjälpa människor med det mest basala som finns. Du kommer att arbeta för tvåbolag som sitter på samma kontor, gör samma sak och är verksamma inom samma bransch. DIN ROLL I rollen som Office Manager ansvarar du för den dagliga driften på kontoret för båda bolagen. Du skapar en trivsam arbetsmiljö och sprider energi! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Daglig drift på kontoret genom att se till att det ser rent och snyggt ut. Sätta på kaffe och ta in/ut från diskmaskin. Hantera och underhålla kontorsutrustning som skrivare, IT-utrustning. Ansvara för inköp av kontorsmaterial, mat, snacks, övriga ärenden utanför kontoret. Hantera post och andra leveranser. Förebereda inför möten och i mötesrum. Förbereda och styra upp AW:s varannan fredag samt teamdagar, tävlingar och utmaningar. Projektleda konferenser och event. Samordna med externa leverantörer för felanmälningar, IT, och städning mm. Samordna med hyresvärden. Ge administrativ support till kollegor vid behov. Kommunicera regelbundet internt om viktiga frågor och förändringar. Fångar upp och komma med förslag på att åtgärda eventuella problem. On- och offboarding av anställda. VEM ÄR DU? Du är en person som är serviceinriktad med visionen att alltid ge det lilla extra!Du har en förmåga att sprida positiv energi och peppar människor i din omgivning. Du trivs med att ta ansvar, har förmågan att strukturera och är orädd för att ta intiativ. Du har också lätt för att kommunicera i det sociala sammanhanget. Vidare känner du dig bekväm med engelska i tal då du kommer till viss del behöva prata engelska med kollegor. Du uppfyller skallkrav nedan: Ett års arbetslivserfarenhet från en Office Manager roll/eller liknande arbetsuppgifter. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare projektlett konferenser eller liknande evenemang. VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara PostBemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
We are now helping Samsung Nordics to find a driven Senior Customs Specialist to join their team in Stockholm for an exciting full-time opportunity! Help Us Create What Can’t Be DoneEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done for 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As Senior Customs Specialist, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. Why join our team? / A message from our team:The PI Logistics team is responsible for all outsourced logistics operations, including customs, cost control, managing sales of returns as well as monitoring overall performance and drive process and cost improvements. You’ll be working in a team of enthusiastic and competent colleagues as well as with Sales/Marketing departments, logistic service providers, customs brokers, finance, cost control departments and local customs authorities in Sweden, Norway, Denmark and Finland.What will this role achieve? This role will be Reporting to the PI Logistics Manager. As the Senior Customs Specialist you will lead the day-to-day work within our customs team, we expect you to be the expert in your field and this requires focus on both operational (hands on) as well as strategical tasks. You will be working closely with the PI Logistics team, outsourced operational logistics teams both in B2B and D2C flows, internal divisions and centralized customs teams in the Netherlands and Suwon, South Korea, leading the Customs related activities for the Samsung Electronics Nordic.The main responsibilities will be:• Implementation of the Customs strategy, in line with the company's policies & procedures,• Management and adherence of Customs compliance to ensure continuous compliance with local customs regulations in all Nordic markets as well as per our AEO authorization• Identification of Customs related risks and implement measures to mitigate those.• Responsible for Customs audits and be the first point of contact for local customs authorities.You as Senior Customs Specialist will be the official Samsung Electronics Nordic contact for the local Customs authorities, representing Samsung for Customs at national authorities and monitoring current and impending changes to customs regulations and perform an assessment of the impact to Samsung Electronics Nordic.Work experience required:5 years + of work experience in a similar position in the industry (multi-national organization) with both B2B and end consumer sales or in Big 4 tax advisory firms or equivalent, with in-depth knowledge of local (Nordic) customs regulations and excise legislation. Most relevant qualifications, education and training:• University degree or equivalent in customs/laws/finance • Skilled in Customs/financial applications (SAP) is a plus.• Excellent MS Office tools (Excel).• Ability to establish contacts, existing network within customs and governmental organizations is a plus.• Excellent interpersonal and communications skills.• Ability to deliver on strict deadlines and make things happenRequired language skills:Fluency in English is requiredSamsung is a dynamic company in a fast moving industry. There are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a person who appreciates a high pace, change and to take own initiatives. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
Är du en stjärna inom Talent Acquisition med passion för gaming eller tech? Vi söker en driven Talent Acquisition Specialist till ett spännande uppdrag i hjärtat av Stockholm! Är du redo att ta nästa steg i din karriär och jobba med några av de mest innovativa företagen i branschen? Om uppdraget: Varaktighet: 5 månader (start: ASAP eller senast 5 februari 2025). Plats: Stockholm (100% onsite). Arbetsgrad: 100%. Vi letar efter dig som: Har erfarenhet av Talent Acquisition, gärna inom gaming- eller techsektorn. Är en "people person" med en proaktiv och lösningsorienterad inställning. Har fingertoppskänsla för att hitta och attrahera talangfulla kandidater. Behärskar engelska och svenska Har en universitetsutbildning inom HR, Beteendevetenskap eller motsvarande område. Varför välja oss? Chansen att jobba i en snabbfotad, kreativ och innovativ miljö. Möjligheten att göra skillnad hos framstående aktörer i gaming- och techvärlden. Konkurrenskraftig ersättning Sök nu!Vi gör urval löpande, så skicka in din ansökan direkt och säkra din plats i detta drömuppdrag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
What We DoSwiftly gaining ground as Sweden’s industry leader in battery storage and expanding rapidly in selected European markets, Flower is on a mission to enable the energy system of tomorrow. With an industry-leading AI-powered platform at its core, our service includes stabilizing the energy system by enhancing predictability and flexibility for both energy producers and consumers. By combining pioneering technology with a portfolio of flexible energy assets, we break new ground towards a fossil-free energy system, allowing clean energy to power society. Who We Are Tech company at heart – purpose in our DNA. Flower consists of a diverse group of innovative individuals with a strong desire to improve the state of the world. At Flower, we believe trust, collaboration and diversity are essential to not only create an inclusive work environment, but also drive career growth. By embracing varying perspectives, we allow creativity and progress to flourish. To accelerate towards our goal of becoming the pioneering force powering the energy system of tomorrow, we are now looking for a passionate and skilled Partner Manager Associate. About The Role:As a Partner Manager Associate at Flower, you will be responsible for ensuring the success and satisfaction of our partners throughout their journey using our energy optimization services. You will be the primary point of contact for our partners, responsible for building, maintaining, and expanding relationships. Your role will involve managing partner onboarding and ongoing support, as well as identifying new opportunities for upselling and deeper collaboration. As we are operating in a fast-paced and innovative environment, your tasks will vary over time, and enjoying cross-collaboration with people in other teams will be key to figuring out the best solutions. What You’ll Do: Serve as the primary point of contact for our signed partners, building strong relationships and understanding their unique needs and objectives. Implement and manage onboarding processes for new partners, ensuring a smooth transition and adoption of our services. Identify upselling opportunities to deepen the business cooperation between Flower and our partners. Analyze partner feedback through surveys and meetings to identify strategic improvement opportunities. Act as an advocate for our partners, communicating their feedback and requirements to relevant teams at Flower to drive product enhancements and improvements. Measure and follow up on Partner Satisfaction related to Flower's services and commitments. Who You Are: A strong initiative taker who is comfortable working independently as well as part of a tightknit team. Someone with experience working with SaaS platforms or in the energy sector is a strong advantage. Someone who can spearhead simultaneous projects and thrives in a fast-paced environment. A structured people’s person to whom relationship building comes naturally. Has a background in Management, Marketing, Tech or similar field. Fluent in both Swedish and English. Have at least 2 years of previous experience in similar roles. Previous experience with CRM tools. LocationOur beautiful office is located in the heart of Södermalm just a short walk from Slussen subway station. We encourage in-office collaboration but support a hybrid work model. ApplyOur corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office. We therefore appreciate it if you could submit your CV in English.Throughout the recruitment process you will meet with the People &Talent Partner, Lead of Partner Management, VP of Commercial, and our CEO. We look forward to hearing from you! --- We kindly but firmly decline any engagement in recruitment assistance for our hiring processes. This includes partnership offers or the sale of recruitment tools.
Välj ett jobb för att visa detaljer