Nu söker vi på Ametisten en undersköterska för timanställning. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss:• Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi.• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris.• En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen.• Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb.• Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om AmetistenAmetisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. • Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via VardagasDemensakademi.• Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget.• Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende.• Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.• Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar.• Vi jobbar helt tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Som undersköterska är du oerhört viktig!Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor.Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta ställetHos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund.Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetensTillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel CastanedaDin erfarenhet och kunskapVi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du:- lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-03-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna:[email protected], Observera att det inte går att ansöka via E-post. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Vill du vara en del av Footways spännande resa inom e-handel och kundservice? Vi söker en kundservicemedarbetare som vill leverera service i världsklass och samtidigt förbättra och driva förändringar i våra processer. Om Footway:Footway är en dynamisk aktör inom e-handel som utmanar det traditionella med en datadriven och automatiserad plattform, Footway+. De använder AI för att kontinuerligt förbättra kundupplevelsen och strävar efter att leverera enkelhet och innovation i varje steg. Footway värdesätter ödmjukhet, främjar självstyrande team och brinner för enastående kundupplevelser. Om rollen:Som kundservicemedarbetare kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och förbättra våra kundserviceprocesser. Du kommer att arbeta med att: Utveckla, arbeta och implementera nya processer för att förbättra kundservicen och effektivisera arbetsflöden. Välkomna och integrera nya B2B-kunder och säkerställa en smidig övergång samt bygga långsiktiga relationer. Bidra med din erfarenhet från operativt arbete, såsom teamledarskap, lageransvar eller logistik, för att optimera våra tjänster och processer. Förbättra användningen av AI och automatisering för att göra arbetet smidigare och effektivare. Samarbeta med team och partners för att utveckla och förbättra våra tjänster, och ge feedback baserat på vad kunderna säger. Följa upp på kundärenden för att se till att alla frågor är lösta och att våra riktlinjer följs. Vara flexibel och beredd att arbeta operativt i supporten vid behov och volymer. Vi söker någon som inte är rädd för att ta i och stödja teamet med operativa uppgifter när det behövs. Vi söker dig som:Du har ett stort kundhjärta och drivs av att skapa enastående kundupplevelser. Du älskar att möta nya människor och är serviceinriktad i varje interaktion. Med ett inkluderande tankesätt trivs du med att samarbeta i grupp och är samtidigt en orädd problemlösare som hittar kreativa lösningar. Du är trygg i att fatta beslut och kan anpassa dig snabbt till förändringar. Har en fullständig gymnasieexamen eller motsvarande Är flytande i svenska och engelska, meriterande med ett tredje språk Erfarenhet av att jobba med operativt och/eller med automatisering är meriterande, likaså att ha erfarenhet av Shopify eller liknanade e-handelsplattformar Praktisk information:Uppdragsgivare: FootwayStart: Enligt överenskommelsePlacering: Stockholm, Kista (Victoria Tower)Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag - fredag 08.00-17.00Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtaltillämpasKontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected] Vi erbjuder dig:Workz är specialister på kundservice och erbjuder inte bara omfattande utbildning utan också löpande träning inom kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter avslutad utbildning blir du dessutom certifierad inom kundservice. Utöver detta får du kollektivavtalsenliga villkor, friskvårdsbidrag och en dedikerad operativ chef som stöttar dig i din utveckling och alltid finns tillgänglig för att hjälpa dig som konsult. Vi är stolta över att erbjuda våra konsulter en trygg arbetsmiljö och möjligheter att växa, både personligt och professionellt! Ansökan:Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.
Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Fem veckors rullande fast schema, dag/kväll samthelg va femtevecka. Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner:Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser. Karriärmöjligheter:Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar:Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd:Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Om rollenDu är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs.Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt.I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. Om Ametisten Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att struktureraoch organisera ditt arbete. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-02-28 Kontaktperson: Omid Olsson Enhetschef [email protected] Facklig kontakt: VårdförbundetMail:[email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss påwww.vardaga.se
Are you a law student with at least three years of studies completed, looking for an opportunity to gain hands-on experience in a dynamic legal environment across various legal areas? Do you love technology, thrive under high expectations, and have a curiosity to learn? Then this is the opportunity for you! About Us At Hemnet, our legal team plays a crucial role in supporting the business. We work to identify and manage legal questions and risks—efficiently, relevantly, and with integrity—to create the best possible conditions for Hemnet.Our team aims to be a competent and proactive partner to the business, tailoring our efforts based on both business value and legal risks.Our way of working: Adding value through legal expertise and business understanding. Being proactive in identifying legal matters. Maintaining continuous dialogue with colleagues, fostering an open-door policy, and building strong relationships. Balancing service and integrity while structuring our efforts to align with business needs and legal risks. About the Role As a Legal Trainee, you’ll support our legal team with a wide variety of operational legal work, gaining exposure to multiple legal areas, including: Tech/Commercial Law Marketing Law Competition Law Consumer Law Privacy Corporate Law & Corporate Governance Legal operations & implementation of AI in legal’s processes After an introductory period, you’ll learn by doing—tackling real-world legal challenges with the guidance of the team. This is a paid trainee position with great potential for growth and development for the right person. What We Offer Broad Legal Exposure: Work on a wide array of legal matters across diverse fields. Flexibility: Balance your studies and trainee responsibilities—we expect you to work about 25% of your time during the academic term, with opportunities to work more during breaks (e.g., summer and holidays). Growth Potential: An initial trainee period of up to 12 months, with the possibility to extend based on performance and mutual interest. Who You Are We believe that you have successfully completed at least three years of law studies (jur kand). and want to make a real impact, gain unparalleled experience across legal disciplines, and set the stage for an exciting career in law. Tech-Savvy: Passionate about technology and eager to apply it to legal work. High-Performing: Thrive in a fast-paced environment and manage multiple priorities effectively. Curious & Eager to Learn: Always seeking new knowledge and experiences to grow professionally. Your career at Hemnet Are you ready to play a meaningful role in one of the biggest decisions people make in life? If so – welcome to Hemnet! Since 1998, we’ve taken pride in making the life-changing, often stressful journey of finding a new home as smooth and enjoyable as possible. At Hemnet, our mission is to connect every seller with every buyer, empower buyers to discover every home for sale, and enable real estate agents to match seamlessly with sellers. With over 40 million monthly visits, we’re Sweden’s most popular property platform and the first choice for Swedes looking to buy or sell a home. Together, we’re creating an open, transparent housing market, making home transactions in Sweden among the most efficient in the world. Our success is built on a strong, friendly culture that values creativity, inclusivity, and collaboration. Hemnet is a place where everyone has a voice, and our welcoming environment helps you thrive and grow as you work alongside passionate colleagues from around the globe. A Hybrid Way of WorkingOur vibrant office in central Stockholm is the hub of our collaboration and culture, providing a lively space that fosters team spirit. We come together in the office three days a week, with two flexible remote days. To be part of our team, it’s essential to be based in or near Stockholm.
Vi söker en engagerad och driven Infrastrukturstekniker med fokus på Directory Services för att stärka vår kunds team. I denna roll blir du en viktig del av IT-avdelning och kommer att arbeta med hela kedjan från analys, design, utveckling och implementation till support och förvaltning. Arbetsuppgifter: Implementering av cloudlösningar:Säkerställa att lösningarna implementeras och underhålls enligt definierade drift- och underhållsprocesser. Rådgivning:Agera rådgivare kring IT-infrastrukturlösningar och bistå med expertkunskap inom området. Incidenthantering:Hantera incidenter och säkerställa att problem löses snabbt och effektivt. Blandade lösningar:Arbeta med både on-prem lösningar och co-location/molntjänster för att möta verksamhetens behov. Automatisering:Implementera och hantera automatiseringslösningar med hjälp av verktyg som PowerShell. Kvalifikationer: Active Directory & Azure Active Directory:Stark kunskap och erfarenhet av att arbeta med både on-prem och molnbaserade Directory Services. MS Azure cloud:Erfarenhet av att arbeta med lösningar inom MS Azure cloud. Exchange:Kunskap om både on-prem Exchange och Exchange Online (O365). Incident-, ändrings- och problemhantering:Erfarenhet av att hantera incidenter, förändringar och problem, inklusive samarbete med leverantörer på 3rd level. Automatiseringslösningar:Erfarenhet av att arbeta med PowerShell för att skapa och hantera automatiseringslösningar. Meriterande men inte krav: PKI (externa & interna Certifikat):Erfarenhet och kunskap om hantering av certifikat och PKI-lösningar. Enterprise Vault:Kunskap inom Enterprise Vault är meriterande. Vi söker dig: Vi söker en kommunikativ och analytisk person med förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du är problemlösare och har en passion för att hitta innovativa lösningar. Du är också kundorienterad och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift flytande och har en stark förmåga att dokumentera ditt arbete. Vad vi erbjuder: Utvecklande arbetsmiljö:En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där varje dag erbjuder nya möjligheter att utvecklas och lösa utmaningar tillsammans med kollegor och kunder. Kompetensutveckling:Möjlighet att kontinuerligt utveckla dina tekniska kunskaper och färdigheter. Ansvar och inflytande:En roll med stort ansvar och inflytande över IT-infrastrukturlösningar. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
NIRA Control AB is a leading company that develops advanced engine management systems for internal combustion engines. They are passionate about creating solutions that not only improve fuel economy but also contribute to a sustainable future through clean and efficient fuel solutions. By joining NIRA Control, you become part of an innovative workplace that makes a real difference. They work on exciting projects and collaborate with customers worldwide, with their headquarters located in Enebyberg, Danderyd. About the Role:On behalf of NIRA Control AB, we are seeking a highly skilled and motivated Cloud-IoT PC Applications Systems Engineer. In this role, you will play a central part in developing innovative IoT-driven applications and systems for motor control solutions. You will collaborate closely with firmware and software teams, as well as global customers, to create cutting-edge technology that shapes the future of connected systems. Example of Work Tasks: Design, develop, and implement PC-based applications for IoT systems and motor control solutions. Perform and lead functional validation of software and firmware throughout the development cycle. Develop and maintain cloud-based applications on AWS for data processing, storage, and analytics. Utilize communication protocols like XCP and UDS for system diagnostics and monitoring. Conduct testing, debugging, and optimization of C#, C++, and Python code. Work in Linux environments to develop robust, scalable solutions for IoT-driven projects. Manage software releases and ensure the timely delivery of products according to specifications. Stay updated on industry trends and emerging technologies, applying them to innovative solutions. To Thrive in This Role, You Should: Have a strong interest in understanding customer needs and applications. Be hands-on and willing to validate systems, including on-site customer visits (travel may be required). Have a genuine interest in things that move – cars, boats, planes, or other internal combustion engine-based solutions. Primary Skills and Qualifications: Proficiency in C#, C++, and Python programming. Solid experience in C-coding and firmware development. Strong background in functional validation of software and systems. Expertise in working with Linux environments. Hands-on experience with Cloud AWS infrastructure. Knowledge of communication protocols such as XCP and UDS. Passion for or experience in industries such as automotive, marine, remote monitoring, or IoT. Benefits at NIRA Control: Competitive pension, accident insurance, private health coverage. 5,000 SEK annual wellness allowance. 6 weeks vacation. Flexible hours. Breakfast/snacks and company card for office purchases. Choose your PC, phone, and office setup. Travel opportunities for global projects. Application & Salary: Start: Immediately Work extent: Full-time Location: Enebyberg, Danderyd Ready for the challenge and want to be part of NIRA Control’s journey toward a sustainable future? Apply today or contact us if you have any questions!
OFFER Net Insight is a pioneering technology company that powers large-scale live broadcast events, connecting millions of viewers globally. Since 2021, they have established a rapidly expanding solution area focused on Synchronization. Leveraging their patented TV distribution synchronization technology, the Zyntai product portfolio is designed for nationwide 5G and power networks.We are now looking for an experienced C++ developer to join them! Some of the benefits of working at Net Insight: A world leader in media networks and resource optimization with a strong focus on innovation Working with the latest tools in avery technologically advanced environment Open and flat organization and good work culture with a lot of teamwork Family-friendly company and a great understanding of pick-up/drop-off Flexible working hours. You mainly report to your team Unusually low turnover - High employee satisfaction! THE PRODUCT AREA The purpose of the Zyntai solution is to provide 5G basestations with very accurate (nano-second level) time. A Zyntai timenet consists of hundreds or even thousands of TimeNodes, sending time to each other in a hierarchical multi-link setup. Every TimeNode is gathering information from its neighbouring nodes (several thousands measurements per second and neighbour). This information is used to understand the characteristics of the network, and to control the clock (oscillator) on the node using a control algorithm. The core functionality is to distribute time over networks, GNSS independent, and with extremely high accuracy.The solution consists of new purpose-built hardware, advanced software-based automation algorithms, and a cloud-based management system. All are built with modern architecture and technologies. The Synchronization solution is already making success for 5G worldwide and so far; Net Insight has established collaborations with large telecom operators in Europe and North America and over 20 nationwide TV networks. For more info about theproduct, visit:https://netinsight.net/5g-sync THE ROLE ANDTEAMSIn this role, you will be working in the team responsible for the core synchronization functionality, with control algorithms and processing of data from time links, combined with an overall logic for handlingdifferent modes of operation.The majority of the coding is done in modern C++ (20, 23) and you will be working with control and signal processing related methods, such as Kalman filters, Model Predictive Control, Event handling, and Mathmematical Optimization. The work involves algorithmic formulations, combined with software design and implementation in our product, mostly in C++ in TimeNodes, but also in other langugagues, such as Python, inside the Zyntai Director, which is a Kubernetes-based orchestration system for our TimeNodes. Some short notes from the teams: We work with precise networked time synchronization. Think NTP, but four orders of magnitude better. We take code review very seriously, not only to catch bugs but most importantly to share knowledge within the team. We sometimes do pair programming. Interacting with other teams and team members is crucial for success. YOUR PROFILEGiven smaller and self-autonomous teams there is a demand and wish that you thrive working in a more flexible/entrepreneurial way of working.Even though you are a skilled engineer you still have a curiosity to learn and evolve but also share your expertise with others. Seen to the technical elements, you need to have: Good knowledge ofmodern C ++with standard libraries Development ofLinux applications Solid knowledge and experience from TCP/IP and Network Communication Good knowledge of Linux and systems with real-time requirement Agile working methodssuch as scrum, TDD, and continuous integration It is an advantage if you have experience in some of the following: MPC,Model predictive control Kalman filter PI/PID Controller Experience in cloud applications and cybernetics Graph theory Signal processing Statistics Optimization (in the mathematical sense) Automatic control Basic cryptography (TLS certs, AES) ABOUT NET INSIGHTNet Insight is a global leader in media networks, resource optimization, and streaming solutions. With more than 25 years of experience, Net Insight is a trusted and important partner and a leading force in the media tech industry in creating a better media experience. More than 500 world-class customers run mission-critical media services using Net Insight’s solutions in more than 70 countries worldwide. Net Insight is listed on Nasdaq Stockholm. For more info, visithttps://netinsight.net/ ABOUT PINETREE At Pinetree, we have a vision and mission to differentiate ourselves from the crowd and are Sweden's contenders in talent search and matching. By working as an agency, the value to you as an employee is that we have a wide network of partner companies that we continuously ensure high-quality standards. This recruitment is direct employment at Net Insight AB and all applications, questions, administration, and recruitment processes are managed by Pinetree AB.
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Som biomedicinsk analytiker hos oss kommer du arbeta självständigt och ta egna beslut samtidigt som du arbetar i ett lag. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att analysera prover och leverera korrekta svar i rätt tid, samt vara delaktig i förbättringsarbeten och på så vis påverka både arbetssätt och processer. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Därför är lagarbete och gott samarbetsklimat är viktigt för oss. VEM På Unilabs väger inställning lika tungt som kompetens. Vi tror därför att du som person har en stark personlig driftkraft och ett öppet och flexibelt sinne med en förmåga att hitta nya lösningar. Vi tror även att du är social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta och tillför arbetsglädje bland dina arbetskamrater. Vi ser också att du är ansvarsfull, jobbar strukturerat och är stresstålig och har stor förståelse för kundens krav och behov och hur resultaten av vårt arbete påverkar patienten. Du eftersträvar att uppfylla arbetslagets gemensamma kvalitets- och leveranskrav, men kan även arbeta ensam och ta egna beslut. Vi söker dessutom dig som: - Är Leg. Biomedicinsk analytiker eller motsvarande, alternativ annan relevant naturvetenskaplig utbildning med några års erfarenhet. - Behärskar svenska i tal och skrift. - Är tekniskt intresserad då stora delar av produktionen är automatiserad. Erfarenhet inom allmän kemi, immun kemi, diffar eller dokumentstyrning/kvalitetsarbete är meriterande. Tjänsten är en heltidsanställning där kvälls och helgtjänstgöring ingår. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. Vi tillämpar provanställning. VAR Tjänsten är placerad i Stockholm på S:t Görans akutlaboratorium 24/7, för denna tjänst gäller det dag, kväll och helg. Du kommer att välkomnas som en i gänget där dina arbetskamrater består av biomedicinska analytiker, biologer, biomedicinare, molekylärbiologer, undersköterskor, labbiträden samt kemister och läkare. Vår dagliga verksamhet bedrivs med korta beslutsvägar och laganda som viktig grund, god sammanhållning och hög trivselfaktor. I denna tjänst får du möjlighet att utvecklas och lära dig mer om det du finner intressant samt välja din spetskompetens. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Är du vår nästa servicetekniker till vårt vinnande team? KGK behöver utöka ZF-verkstaden i Sollentuna där vi jobbar med utmanande uppdrag från kunder och produkter från världsledande ZF. Vi erbjuder dig ett roligt jobb i en positiv och utvecklande miljö, på en trevlig arbetsplats med mycket spännande teknik och hjälpsamma kollegor. Om tjänsten ZF Friedrichshafen AG är ett företag beläget i Friedrichshafen, Tyskland, som tillverkar komponenter för bilindustrin. ZF tillverkar bland annat växellådor, axlar, kopplingar och stötdämpare för tillverkare av person- och lastbilar, bussar, tåg, fartyg, helikoptrar samt andra maskiner. Våra kunder skickar transmissionskomponenter till oss som vi felsöker, reparerar och renoverar i vår verkstad. I rollen som servicetekniker kommer du bland annat att: Diagnostisera, reparerar, renovera och provköra ZF växellådor, axlar och liknande inom ZF:s produktprogram i vår egen ZF verkstad Ge teknisk support till våra interna avdelningar och externa kunder Arbeta med drivlinor till bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, spårbundna fordon och fartyg främst på vår verkstad men ibland även ute i fält För att trivas som servicetekniker hos oss behöver du vara fordonstekniskt kunnig och gärna ha erfarenhet av att arbeta med tunga fordon som buss, lastbil, entreprenadmaskiner och/eller personbil. Du är van att självständigt felsöka och problemlösa och är förtrogen med både mekanik, hydraulik och elektronik. Rollen är stationerad på vår välutrustade verkstad i Sollentuna och du rapporterar till vår servicechef. Din profil För att matcha rollen tror vi att du: Har teknisk erfarenhet från fordonsbranschen, där du jobbat flera år med liknande arbetsuppgifter Är van att självständigt felsöka Är problemlösningsfokuserad Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Har B-körkort Det är också meriterande om du harkunskaper inom fordonselektronik och harerfarenhet av svarv och svets. Vi erbjuder: En modern och fräsch verkstad Kontinuerlig utbildning och goda utvecklingsmöjligheter Välkända och världsledande produkter med mycket gott rykte Konkurrenskraftiga förmåner Ett fräscht och välutrustat gym som du har tillgång till i huset God ergonomi och bra arbetsmiljö Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! KG Knutsson AB Vår vision är att föra människor framåt. Med våra produkter och tjänster tar vi människan framåt på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill man göra det lätt för sig säger man att vi med vår e-handelsplats autokatlogen.se säljer reservdelar och tillbehör till bilar, lastbilar, bussar, båtar och arbetsfordon. Det är onekligen en stor del av vår omsättning. Men vi är så mycket mer, vi deltar i omställningen till en fossilfri fordonsflotta med vårt dotterbolag Carsmart, vi strävar mot att skapa en cirkulär ekonomi för de delar av transportbranschen vi verkar i, vi har som mål att genom smarta produkter och tjänster skydda liv på vägarna. Genom hela vår historia har långsiktiga relationer värderats högt och lika så att kunna erbjuda våra kunder produkter med hög kvalitet. Vi har en privat ägare, är cirka 1300 medarbetare och vi finns förutom i Sverige också i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.
Vi söker nu en driven IT Supporttekniker med erfarenhet av både Windows- och Mac-miljöer, som vill utvecklas vidare i en dynamisk IT-miljö. Om du vill vara del av en varm och inkluderande företagskultur som investerar i din utveckling, kan det här vara rätt möjlighet för dig! I denna roll kommer du att hantera supportärenden via telefon, e-post, ärendehanteringssystem och på plats där användare enkelt kan vända sig till dig och ditt team. Din arbetsdag kommer att vara varierad, med frågor av olika karaktär, men oavsett är ditt fokus alltid att leverera en personlig och engagerad support för att underlätta användarnas dagliga arbete. Vi söker dig som har erfarenhet av att supportera både macOS och Windows-baserade system och som brinner för att ge användarfokuserad, pedagogisk support. Din erfarenhet inkluderar: Mac OS och Windows OS Microsoft 365 Jamf/Intune Google Workspace Active Directory/Azure AD Konferensutrustning och skrivare ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem Vi ser att du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Som person är du lyhörd, har en stark förmåga att prioritera och kan snabbt förstå användarens behov. Du är social, tycker om att träffa nya människor, och din pedagogiska förmåga gör att du kan förklara tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt. Dessutom har du ett starkt intresse för IT och håller dig uppdaterad om de senaste tekniska trenderna. Låter detta som du? Ansök idag och bli en del av vårt team! Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Välj ett jobb för att visa detaljer