Kabelmontage och lödning
Nordiska Bemanningsgruppen AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vill du växa med oss i en framtidsbransch? Montör till växande företag i Kungsängen! Är du händig, tekniskt nyfiken och gillar att arbeta praktiskt? Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får möjlighet att växa, utveckla dina kunskaper inom montage, och vara med på en spännande tillväxtresa! Vi växer snabbt och söker nu nya kollegor till vår produktion i Kungsängen. Du kommer att arbeta med montering av elskåp och tillverkning av kablage – ett varierande och viktigt arbete där din noggrannhet och känsla för kvalitet gör skillnad. Vad vi erbjuder – det här gör oss unika: Utveckla din kompetens inom el och montage Vi ser till att du växer med uppgiften och får utveckla dina tekniska färdigheter över tid. Flexibla arbetstider Vi vet att livet inte alltid följer ett schema – därför erbjuder vi flextid inom ramen för dagtid. Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år Vi bryr oss om din hälsa. Om du mår bra vet vi också att du gör det lilla extra på jobbet. Därför ser vi till att vara extra generösa med vårt friskvårdsbidrag. Ett företag i stark tillväxt med möjlighet att växa internt Vi växer snabbt och det ger dig chansen att göra karriär och växa med oss. Vi värnar om våra anställda och strävar alltid efter att bibehålla och utveckla kompentens som finns i företaget. Vad innebär rollen: I dina arbetsuppgifter ingår det montering av elskåp från grunden enligt ritningar och elscheman. Det inkluderar även installation av komponenter, kabeldragning och märkning. Du tillverkar kundanpassade kablage genom kapning, skalning, kontaktpressning och ibland lödning. Du kommer att kunna växla mellan dessa områden beroende på din kompetens och verksamhetens behov. Kvalifikationer: Har tekniskt intresse Kan läsa och tolka ritningar och elscheman. Har god finmotorik och är noggrann. Erfarenhet från montering, tillverkning eller elarbete är meriterande med inte ett krav. Har erfarenhet av lödning (meriterande). Har elteknisk utbildning (meriterande). Talar och förstår svenska på en nivå där du tryggt kan följa instruktioner och arbeta säkert. Anställningen: Omfattning: Heltid Arbetstid: Vardagar, dagtid med flexibla tider Placering: Kungsängen, Upplands-Bro Start: Omgående eller enligt överenskommelse

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Senior kommunikationsrådgivare till myndighetsledningen
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!  Ledningsstaben söker en senior kommunikationsrådgivare som ger strategiskt och praktiskt stöd till myndighetensledningen med inriktning mot överdirektören. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta med att skriva tal, debattartiklar och korta texter som myndighetsledningen behöver till olika framträdanden – internt och externt. Arbetet sker i nära samarbete med myndighetsledningen, sakkunniga och chefer i övriga delar av MSB. Kommunikationsrådgivaren ger stöd vid planeringen av överdirektörens aktiviteter och samhällskontakter samt bidrar inför myndighetsledningens kontakter med media.   Utifrån läget kommer du göra bedömningar åt myndighetsledningen och ge strategisk rådgivning gällande agerande och avvägningar i kommunikation. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - akademisk utbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - flera års erfarenhet som strategisk rådgivare i en större organisation där konsultativt kommunikationsstöd varit i fokus - vana av arbete nära en verksamhetsledning eller liknande, och kan bidra i myndighetens kommunikativa förändringsarbete - god kännedom om förvaltningspolitiska frågor - förmåga att i text beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt – på svenska och engelska - flera års erfarenhet av talskrivande Det är meriterande om du har: - ett brett kontaktnät inom media och goda samhällskontakter Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du behöver också vara samhällsintresserad, prestigelös och trygg för att trivas i rollen. Det kräver att du har en förmåga att se vad som kan behövas, samt kunna arbeta under ett varierande tempo.  Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På ledningsstabens kansli är vi ca tio medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm.  Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov.  Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlott Thyrén Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2025

25 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Biträdande Universitetssjuksköterska, Steg 5 - fokus på den sköra patienten
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du intresserad av utvecklingsarbete? Vi söker dig som vill utveckla vården för våra patienter på Akutmottagningen som Biträdande universitetssjuksköterska (BUS) med ansvar för omvårdnad av den sköra patienten på akutmottagningen. Du erbjuds en spännande och varierande roll med möjlighet till både utveckling, kliniskt arbete och forskning arbete i ett multidisciplinärt team, där alla har en viktig roll när det kommer till att ge patienten den bästa vården möjlighet att vara med och påverka samt engagera dig i verksamhetens utveckling. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Vår akutmottagning är en av Sveriges största och vi tar emot drygt 46 000 patientbesök per år inom de flesta akutspecialiteter såsom medicin, infektion, neurologi, kirurgi och ortopedi. Här finns akutsjukvårdens hela spektrum, från det mest grundläggande till det mest avancerade. Vi arbetar tvärprofessionellt i team inom Tema Akut & Reparativ Medicin på Karolinska Huddinge och all verksamhet vilar på en grund av akutsjukvård med en stor variation av olika patientgrupper. Som biträdande universitetssjuksköterska hos oss har du ett fördjupat ansvar av att självständigt leda och utveckla vården inom ditt ansvarsområde. Detta innebär att: följa aktuell forskning och utveckling vara drivande i att aktuell kunskap implementeras initiera och driva kompentensutvecklings-, utbildnings- och vårdutvecklingsaktiviteter handleda samt undervisa kollegor och studenter samt initiera och delta i vårdforskning inom området. Tjänsten innebär 50% kliniskt arbete på akutmottagningen och 50% utvecklingsarbete där du är huvudansvarig för ditt område. Fördelningen kan ändas om enhetens behov av mer klinisk eller administrativ tid uppstår. Uppdraget gäller under 9 månader av året, kliniskt arbete gäller under sommar och jul. Detta är en heltidstjänst på 38,15 timmar/vecka med en tillfällig placering på 40 timmar/vecka, 9 månader av året. Den sköra patienten på akutmottagningen: Det finns patientgrupper som är särskilt utsatta på akutmottagningen, som har en skörhet som gör att vården och ibland miljön kan behöva anpassas för att vården ska vara säker. Det är patienter som på grund av till exempel ålderdom, kognitiv svikt, kraftig över- eller undervikt, psykiska besvär eller missbruksproblematik har ett utökat behov av omvårdnad.  Övergripande har du ansvar för att driva och samordna utvecklingsarbete kring omvårdnad av den sköra patienten på akutmottagningen. I detta ingår att utveckla, implementera, utbilda och följa upp omvårdnadsrutiner och åtgärder för dessa patienter i syfte att säkerställa en god patientsäkerhet. För att upprätthålla en god vårdkvalitet och ett patientsäkert arbetssätt krävs det särskilda insatser och ett kontinuerligt arbete kring de grupper som innefattas, vilket den biträdande universitetssjuksköterskans övergripande uppdrag syftar till. Du samarbetar med övriga BUS på enheten, omvårdnadschefer, omvårdnadsspecialister och läkare internt och externt på Tema ARM.   Vi söker dig som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat har en strategisk förmåga att implementera beslut/förändringar på ett framgångsrikt sätt arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter konstruktivt har god förståelse för hur personer tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar samt anpassar ditt sätt att förmedla budskap till mottagaren ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Vi ser gärna att du är en förebild i både medarbetarskapet och den kliniska vården. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang, din samarbetsförmåga och personliga lämplighet. Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska Minst 5 år klinisk erfarenhet som sjuksköterska Kliniska expertkunskaper och definierat vårdansvars- och kunskapsområde Magisterexamen inom relevant område för denna tjänst Handledarutbildning 7,5 hp Att vara biträdande universitetssjuksköterska innebär att du har reell och formell kompetens enligt steg 5 i kompetensstegen inom Region Stockholm. Läs mer här: Sjuksköterskor i klinisk vård - Region Stockholm  Meriterande: Ledarskapsutbildning  Dokumenterade kunskaper i förbättringsarbete/ förbättringskunskap Om rekryteringsprocessen Tillsättning som biträdande universitetssjuksköterska sker efter vederbörliga beslut från bedömningsgruppen för sjuksköterskor vid Karolinska Universitetssjukhuset. Sökande fyller i ansökan stegplacering 5-7 enligt kompetensstege för sjuksköterskor, underskriven av sökande samt vidimerad av två personer, och bifogar till ansökan:  bevis om legitimation som sjuksköterska från Socialstyrelsen bevis för handledarutbildning/vårdpedagogik 7,5hp - kurs efter kandidatexamen bevis för specialistsjuksköterskeexamen (om krav från arbetsgivare)  bevis på magisterexamen publikationsförteckning studiemeritförteckning på genomgångna kurser. Exempelvis LADOK-utdrag från Karolinska Institutet.  I ansökan ska definierat kliniskt vårdområde inom omvårdnad framgå tydligt. Exempel kan vara nutrition, smärta, sår alternativt omvårdnad inom ett specifikt flöde/patientgrupp.  Beskriv i ansökan hur du i uppdraget kommer utföra nedanstående samt hur det kommer att gagna patienten:  följa aktuell forskning och utveckling driva att aktuell kunskap implementeras initiera och driva kompentensutvecklings-, utbildnings- och vårdutvecklingsaktiviteter handleda/undervisa kollegor och/eller studenter initiera och delta i vårdforskning inom området I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen att söka - Tillsammans är vi Karolinska!

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vill du ta nästa steg i din säljkarriär?
Kristersson, Robin
Telefonförsäljare m.fl.

Nu söker vi säljare som vill jobba med en av Sveriges största operatörer, Telenor – med fokus på abonnemang till företagskunder. I den här rollen kommer du att arbeta med försäljning av Telenors mobilabonnemang till företag över hela Sverige. Du kontaktar kunder via telefon och guidar dem till rätt lösning baserat på deras behov. Här är möjligheten för dig som vill kombinera resultat, utveckling och hög lön i ett och samma jobb. Vad erbjuder vi? Lön utan tak Du jobbar med en attraktiv provisionsmodell utan övre gräns, våra säljare har en genomsnittlig månadslön på mellan 40 000–80 000 kr, beroende på prestation. Säljutbildning & coachning Oavsett om du är erfaren eller ny i branschen får du en gedigen introduktion, utbildning och daglig stöttning för att lyckas. Härlig teamkänsla Du blir en del av ett engagerat och positivt team där vi lyfter varandra - både i resultat och stämning. Modern arbetsplats Jobba från ett fräscht kontor med utsikt från 8:e våningen i Alvik Strand - ett inspirerande miljö där prestation och trivsel går hand i hand. Vi söker dig som: Har ett stort driv och en stark vilja att lyckas Har tidigare erfarenhet av försäljning, gärna via telefon Är tävlingsinriktad, målfokuserad och älskar att utmana dig själv Talar flytande svenska och har en positiv, professionell attityd Arbetstider: Måndag-Torsdag: 09:15–17:45, Fredagar: 09:15–16:00 Plats: Centralt beläget i Stockholm Det här är en rekrytering för en kunds räkning - vi söker nu efter fler stjärnsäljare som vill vara med på en spännande resa inom företagsförsäljning. Är det dig vi letar efter? Skicka in din ansökan redan idag!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Fartygsinspektör med placering Stockholm
Transportstyrelsen
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet För dig som drivs av ett arbete med flera kontaktytor och har erfarenhet till sjöss ges nu möjligheten att arbeta som Fartygsinspektör på sektionen för sjöfartstillsyn hos oss på Transportstyrelsen. I rollen kommer du utöva tillsyn genom besiktningar och inspektioner, likväl som operativa kontroller över fartyg och hamnar. Utöver detta utövar du också tillsyn av säkerheten, miljön och arbetsmiljön på fartyg och rederier. Arbetet som Fartygsinspektör är mycket utåtriktat och medför omfattande kontakter med sjöfarts- och varvsnäringen, samt angränsande verksamhetsgrenar såväl i Sverige som utomlands. Detta innebär att du kommer få resa både inom och utom landet. I arbetet ingår beredskapstjänstgöring. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - besikta och inspektera svenska och utländska fartyg - granska ritningar och teknisk dokumentation - utföra nybyggnads/ombyggnads och inflaggningsbesiktningar - utföra hamnstats- och värdstatskontroller - ha beredskapstjänst med utryckning för incidenter och olyckor. Du måste ha - examen för sjökapten eller sjöingenjör med senior erfarenhet till sjöss som certifierat fartygsbefäl med behörighet enligt STCW II/2 eller III/2; utan begränsningar av operationsområde alternativt examen som civilingenjör i skeppsbyggnadsteknik med flerårig erfarenhet av fartygskonstruktion och varvsindustri. - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska - b- körkort. Det är meriterande om du också har - erfarenhet från tekniskt inspektionsarbete på fartyg vid varv/ombyggnation/nybyggnation - erfarenhet från arbete på klassningssällskap eller varvsindustri - erfarenhet från ärendehantering/sak-handläggning inom myndighet. Vi vill att du - är självgående, dvs du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sin process vidare - har god samarbetsförmåga, dvs du arbetar bra med andra. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt - har gott omdöme, dvs du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalande, agerande och beslut - är strukturerad, dvs du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar - har specialistkunskap, dvs du förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet särskilt bra. Underhåller kontinuerligt sin specialistkunskap. Är en kunskapsresurs för andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Stockholm. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Lotta Taxén, via e-post; mailto:[email protected]. ST, Mats Anderzén och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-6938. Vi behöver din ansökan senast den 17 augusti 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Test Engineer /Thermal Measurement
Incluso AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

We seek a Thermal Measurement/ Test Engineer to join the Huawei Engineering lab in Stockholm. You will be responsible for verifying future cooling concepts and managing their test environment. This includes participating in the ongoing development projects, where you participate in the outlining of test specifications, defining of test set-ups, test execution, test data processing, and documentation. Additionally, you will be responsible for their current and future test infrastructure. This task will be done in very close cooperation with their design teams in Kista. Essential Skills required: MSc degree in a relevant field with an understanding of experimental methods applied to heat transfer, fluid mechanics, and thermodynamics is a plus Experience and interest in planning, solving, and executing measurements in a lab environment; Experience in analysis of test data, generating reports, and presenting findings to the R&D team; Communicate fluently in English, both verbally and in writing. Additional skills required (as many as possible from the list below): A general knowledge of ICT products and the ICT industry Experience as a Test Engineer or similar role Experience with microcontrollers or single-board computers Experience from international and multicultural work Strong hands-on ability together with an attitude to be comfortable with the common problems that can occur in a test environment. This is a full-time consultant position Please get in touch with Karin Persson if you have any questions.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
F&B Supervisor with Bar focus - Sheraton Stockholm Hotel
Förvaltnings AB Tegelbacken
Restaurang- och kökschefer

Step into a role that redefines excellence at the Sheraton Stockholm Hotel – a hallmark of hospitality since 1971, located in the heart of Sweden's bustling capital. Aligned with our innovative owners, Archer Hotel Management, and Marriott International, we merge rich cultural history with modern luxury and a deep dedication to sustainability.    We are now looking for a passionate F&B Supervisor with Bar focus to support our Bar Manager in managing the operation of our cocktail bar, Sally’s.   We are looking for someone who is creative, an experienced leader, and genuinely passionate about hospitality. You are an unpretentious team player who takes pride in exceeding guest expectations.   As F&B Supervisor with Bar focus, you will play a big role in the management of one of the most unique concepts of the hotel and you will be an essential part of the Sheraton experience and guest journey.      Main responsibilities:   ·         Lead the bar team during service in Sally’s, ensuring drink and service quality standards are being followed at all times. ·         Support the Bar Manager in developing a beverage program suitable for a 5-star hotel (spirits, beer, cocktails) with a focus on American spirits and craft American beers. ·         Create a seasonal, diverse and enticing signature cocktail menu (inc. non-alcoholic options), that showcases mixology skills and brings the bar concept to life. ·         Contribute to the development of unique service experiences, including the American Aperitif after-work and the Sunday brunch concepts. ·         Train and coach the team to maintain product knowledge, service excellence, and operational consistency.  ·         Oversee bar events (both in-house and client-led), ensuring smooth execution. ·         Assist with administrative tasks such as scheduling, ordering, and inventory control.  ·         Take an active role in the financial performance of the bar by managing costs, monitoring revenue, and achieving set targets. ·         Drive profitability by delivering on both short- and long-term efficiency goals. ·         Develop and implement operational procedures, including service routines, recipe standards, and mise-en-place schedules. ·         Ensure guest requests and concerns are handled promptly and professionally, with a focus on genuine care and guest satisfaction.      Qualifications:   ·         At least 2 years of experience in a similar role at a high-end restaurant and/or hotel with proven team leadership responsibilities. ·         Ambitious and driven, with a passion for creating great guest experiences in a dynamic hospitality environment.  ·         Outgoing and approachable, who naturally connects with and delights guests. ·         Well-organized with strong attention to detail and structure. ·         Extensive knowledge of beverages – including cocktails, spirits, beer, and wine. ·         Able to work independently with a proactive mindset and high professional integrity. ·         Passionate about hospitality, with a genuine love for food and beverage. ·         Skilled at motivating and inspiring teams to perform at their best. ·         Excellent problem-solving abilities, with a strong focus on guest satisfaction.  ·         Comfortable communicating in English; additional languages are a plus.      What We Offer:   ·         A permanent, full-time position following a 6-month probation period, and we adhere to collective agreements. ·         An opportunity to be part of one of the biggest renovation and re-positioning projects in Stockholm’s hotel scene. ·         Great opportunities for career growth. ·         A dynamic and inclusive work environment. ·         Employee discounted rates at over 9,000 hotels worldwide.     Join our team and play a key role in creating memorable experiences for our guests! The Sheraton brand, established in 1937, has been synonymous with excellence in hospitality. Opened in 1971, Sheraton Stockholm Hotel was the first international 5-star hotel in Stockholm, and it’s an icon in Sweden’s capital city. As part of Marriott International, Sheraton Stockholm Hotel is providing guests with thoughtful amenities, contemporary accommodation, and the best city-center location. Our commitment to sustainability aligns with the ethos of our owners, Archer Hotel Management, making us a unique choice for conscientious travelers. Redefining the Essence of Hospitality We have recently started our much-anticipated renovation journey at Sheraton Stockholm. This marks the beginning of our mission to redefine the essence of hospitality. We will transform all our public spaces and guest rooms, implement new food and beverage concepts, and expand our gym and wellness facilities. As we embark on this transformation, we are seeking the best industry people to join our team. About Archer Hotel Management Archer Hotel Management (AHM) is the operational arm of Archer Hotel Capital (AHC), committed to pioneering sustainable management of upscale and luxury hotels across Europe. AHM is dedicated to making a 'world of difference,' empowering teams to foster entrepreneurial cultures and deliver operational excellence. Our commitment includes achieving net zero carbon emissions by 2030 and gaining third-party certification for sustainable practices.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vill du jobba med ett av Sveriges starkaste varumärken?
Kristersson, Robin
Telefonförsäljare m.fl.

Nu söker vi drivna säljare som vill arbeta med försäljning av Tele2:s företagsabonnemang! Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären inom B2B-försäljning. I den här rollen arbetar du med att kontakta företag via telefon och erbjuda skräddarsydda abonnemangslösningar från Tele2 – en av landets ledande operatörer. Du får sälja ett starkt och efterfrågat varumärke med ett team som andas driv, utveckling och framgång. Vad erbjuder vi? Obegränsad provision Du har full kontroll över din lön - provisionsmodellen har inget tak, och våra mest framgångsrika säljare tjänar mellan 40 000–80 000 kr/mån. Utbildning & utveckling Du får en grundlig säljutbildning och kontinuerlig coachning. Här investerar vi i din framgång. Skarpt team & stöttande miljö Du blir en del av ett sammansvetsat gäng där vi firar framgångar tillsammans, lyfter varandra och jobbar mot gemensamma mål. Inspirerande arbetsmiljö Jobba från ett modernt kontor på 8:e våningen i Alvik Strand – med både utsikt och arbetsglädje. Vi söker dig som: Har ett starkt driv och älskar att göra affärer Har erfarenhet av försäljning, gärna via telefon Är resultatinriktad, självgående och gillar att tävla Talar och skriver flytande svenska Har en positiv inställning och ett professionellt bemötande Arbetstider: Måndag–Torsdag: 09:15–17:45, Fredag: 09:15–16:00 Plats: Kontor beläget centralt i Stockholm Detta är en rekrytering som sker för en kunds räkning, och vi letar nu efter fler säljare som vill bygga en karriär med starka produkter och fri lönesättning! Ansök idag!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Olovslundsskolans anpassade grundskola söker lärare mot fritidshem
Stockholms kommun
Fritidspedagoger

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Nu har du möjlighet att bli en del av vårt team på vår anpassade grundskola då vi söker två engagerade lärare mot fritidshem! Vår vision är att vi lär och utvecklas tillsammans och vi söker dig som förutom har ett stort hjärta också har ett engagemang för relationsskapande och utveckling. Varmt välkommen till Olovslundsskolan, en välfungerande organisation där du har möjlighet att utvecklas i ditt yrke. Om våra skolor Olovslunds- och Nockebyhovs skolor ligger naturskönt i Bromma. Nockebyhovsskolan med ca 100 elever (F-3) är belägen mellan Judarskogen och Mälaren. Huvudskolan Olovslundsskolan med ca 500 elever (F-6), inklusive anpassad grundskola, är belägen intill Olovslundsparken. En kompetent och erfaren personalgrupp har lagt grunden för en stabil organisation och god kultur. Skolan är attraktiv för elever, vårdnadshavare och medarbetare samt har ett högt söktryck vilket skapar goda förutsättningar för en hållbar organisation. Skolans vision "Vi lär och utvecklas tillsammans" genomsyrar arbetet på båda våra skolor och ett aktivt pedagogiskt utvecklingsarbete har lett till att vi år efter år når höga resultat avseende såväl kunskap som trygghet och trivsel.  Läs mer om våra skolor här: https://grundskola.stockholm/hitta-grundskola/grundskola/olovslundsskolan/ https://grundskola.stockholm/hitta-grundskola/grundskola/nockebyhovsskolan/ Din roll som lärare mot fritidshem Arbetsuppgifterna är varierande och omväxlande under arbetsdagen. Det kan exempelvis vara att: - finnas till hands som ett stöd för eleverna i klassrummet - delta/leda/planera aktiviteter under skoldagen, på raster och i fritidsverksamheten - vara behjälplig vid av- och påklädning, toalettbesök och vid måltider - kommunicera med vårdnadshavare  Din kompetens och erfarenhet Utbildning Krav: Legitimerad lärare mot fritidshem Meriterande: Önskvärt med vidareutbildning för barn med särskilda behov Erfarenhet Krav: Erfarenhet av arbete i grundskola Meriterande: Erfarenhet av arbete i anpassad grundskola Vi ser även att: • Du har kunskap och idéer om hur du tillsammans med dina kollegor ska förverkliga läroplanens mål och värdegrund. • Ditt elevfokus är tydligt och återspeglas i ditt förhållningssätt i vardagen. • Du har kunskap om hur du synliggör och vidareutvecklar elevers lärprocesser med hjälp av pedagogisk dokumentation. • Du har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande. • Du har god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift. • Du kan göra individuella anpassningar för elever utifrån de behov du möter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och kommer påbörja intervjuer under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Arbetsmarknadscoach till START
Botkyrka kommun
Arbetsförmedlare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker en driven och engagerad Arbetsmarknadscoach till vår enhet Arena, som består av Feriepraktiken, START och Arena. Vårt gemensamma uppdrag är att, genom vägledande och motiverande insatser, stärka kommuninvånarnas möjligheter att etablera sig på arbetsmarknaden eller påbörja studier. Vi samverkar brett med både offentliga aktörer och det privata näringslivet. Din roll kommer att vara specifikt inom START, en central insats som syftar till att ge individanpassat stöd för arbetssökande mellan 18–35 år med lindrig intellektuell funktionsnedsättning, autismspektrumtillstånd eller förvärvad hjärnskada i vuxen ålder. Arbetet utgår från den framgångsrika metoden Supported Employment och finansieras av Botkyrka kommun och Samordningsförbundet. En central del av ditt arbete är att aktivt samverka med kommun, Arbetsförmedling, Försäkringskassan och regionen hälso- och sjukvård för att ge bästa möjliga stöd till våra deltagare. Som arbetsmarknadscoach kommer du: - vägleda och stötta individer mot arbete eller studier genom kartläggning och riktade insatser, både individuellt och i grupp - upprätta och följa upp handlingsplaner med tydliga mål för varje deltagare - ge stöd till både deltagare och arbetsgivare, för att underlätta framgångsrika etableringar - bygga och underhålla relationer med arbetsplatser, skolor, socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt etablera nya kontakter med privata företag och idéburna organisationer - säkerställa att uppdraget uppfyller fastställda mål och syften inom givna ramar - dokumentera och bistå med andra förekommande arbetsuppgifter kopplade till enheten. Huvudsaklig arbetsplats är Tumba/Botkyrka, men din roll kan även innebära resor inom berörda kommuner. Vi erbjuder dig Hos oss får du arbeta i ett engagerat team där vi tillsammans, genom samverkan med myndigheter, arbetsgivare och idéburna aktörer, skapar möjligheter för unga vuxna att etablera sig i arbetslivet eller börja studier – och därigenom bidra till ett mer inkluderande och hållbart samhälle. Du får möjligheten till att utvecklas både professionellt och personligt genom löpande handledning, erfarenhetsutbyte i teamet och tillgång till kompetensutveckling som stärker din roll inom arbetsmarknadsfrågor och vägledande insatser. Vi värdesätter nytänkande, samarbete och engagemang och ser till att du får de verktyg du behöver för att lyckas i din roll. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal samt flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Arbetsplatsen är belägen i Tumba, med smidig tillgång till kollektivtrafik. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart- arbetsgivarerbjudande Du som söker till oss Du som söker till oss Har en akademisk examen inom beteendevetenskap, sociologi eller annan relevant högskole-/universitetsutbildning som vi bedömer likvärdig. Övriga krav för tjänsten: - Erfarenhet av att skapa starka relationer och anpassa ditt arbetssätt utifrån individens förutsättningar, inklusive kulturell bakgrund, språk, ålder, funktionsnedsättningar och socioekonomiska förhållanden. - Erfarenhet av det svenska utbildningssystemet, arbetsmarknadens dynamik samt arbetsmarknadsfrågor som kompetensförsörjning och arbetslöshet. Meriterande: - Utbildning inom Motiverande Samtal (MI) - Utbildning inom Supported Employment (SE) För att lyckas i rollen som arbetsmarknadscoach inom START behöver du vara strukturerad och ha god förmåga att planera och följa upp ditt arbete. Du organiserar dina insatser utifrån verksamhetsplanen och säkerställer att målen nås inom givna tidsramar. Du arbetar metodiskt, håller fokus på uppdragets syfte och ser till att varje deltagare får ett individanpassat stöd mot arbete eller studier. Du är målinriktad och drivs av att se utveckling. Genom kontinuerlig uppföljning av handlingsplaner och justering av insatser vid behov, skapar du goda förutsättningar för framsteg – både för individen och för verksamheten. Din styrka ligger i din förmåga att skapa tillitsfulla relationer. Du bygger snabbt förtroende med deltagare och samverkansparter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och arbetsgivare. Du möter människor med lyhördhet och respekt och anpassar ditt bemötande efter individens behov, vilket är avgörande för att lyckas med uppdraget. Vi ser också att du är en samarbetsinriktad lagspelare. Du arbetar nära kollegor inom enheten och i det tvärprofessionella samarbetet. Genom att dela med dig av kunskap och bidra till gemensamma lösningar stärker du både teamets arbete och den enskildes utveckling. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025