FUT-utredare till Ekonomiskt bistånd
Botkyrka kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vill du ha ett arbete där du får utvecklas i din yrkesroll och samtidigt bidra till ett rättssäkert och förebyggande arbete mot felaktiga utbetalningar? Då är du varmt välkommen till Botkyrka kommun! Vi söker nu en FUT-utredare till Ekonomiskt bistånd inom socialförvaltningen. Uppdraget har fokus på rätt utbetalningar (RUT) och att förebygga felaktigheter inom försörjningsstödet. Som FUT-utredare utreder du ärenden där det finns misstanke om felaktiga utbetalningar, fattar beslut om återkrav och polisanmäler vid misstanke om bidragsbrott. Du följer upp fattade beslut och väcker ersättningstalan när återbetalning uteblir. Du arbetar nära FUT-utredaren på mottagning vuxen och ingår i ett sammanhang där erfarenheter och arbetssätt delas. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - introducera nyanställda i arbetet med FUT - vägleda kollegor i bedömningar kring när en FUT-anmälan bör göras - återkoppla upptäckta felaktigheter till medarbetare och chefer - hålla utbildningsinslag på verksamhetsmöten inom ditt kompetensområde - delta i uppföljning och utveckling tillsammans med enhetens ledningsgrupp Du har en viktig roll i det förebyggande arbetet mot välfärdsbrott och bidrar till att ta fram ett årshjul för egenkontroller, till exempel stickprovskontroller. Du omvärldsbevakar aktuella frågor och utvecklar arbetssätt kopplade till välfärdsbrott – exempelvis hur misstänkta svartkontrakt eller oriktiga uppgifter ska bedömas. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett meningsfullt och varierat uppdrag där du bidrar till utveckling av både arbetssätt och verksamhet – bland annat genom det förebyggande arbetet mot välfärdsbrott, metodutveckling och introduktion av nya kollegor. Du får nära stöd av förste socialsekreterare, enhetschef och engagerade kollegor i ett sammansvetsat team med värme, arbetsglädje och starkt samarbete. Vi har roligt tillsammans, stöttar varandra i vardagen och firar våra framgångar – gärna med knytisfika. Vi erbjuder en god introduktion, extern handledning varje månad och goda möjligheter till kompetensutveckling. Som FUT-utredare ingår du även i ett länsövergripande nätverk för erfarenhetsutbyte och samverkan. Vårt arbete vilar på tron om alla människors lika värde och individens förmåga. Vi strävar efter att ge stöd på ett rättvist, respektfullt och tillitsfullt sätt. Du som söker till oss Har en socionomexamen eller annan likvärdig akademisk examen om minst 180 högskolepoäng. Du har flera års erfarenhet av myndighetsutövning. Vi ser det som meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av att arbeta som FUT-utredare inom kommunal sektor - Erfarenhet av att arbeta i systemet LifeCare Som FUT-utredare arbetar du självständigt och strukturerat med förmåga att planera långsiktigt, följa upp resultat och anpassa dig när förutsättningarna förändras. Du skapar förtroende i möten med kollegor och klienter, är lugn, lösningsfokuserad och ödmjuk i ditt bemötande. Din kommunikation är tydlig och anpassad efter mottagaren – oavsett om du skriver beslut, återkopplar eller håller i en genomgång. Du samverkar gärna med kollegor, chefer och externa aktörer. Ditt arbete präglas av kvalitet och effektivitet, och du drivs av att nå resultat. Med din analytiska förmåga ser du mönster, bedömer komplexa ärenden och bidrar till metodutveckling. Du delar med dig av din kunskap och stärker kollegors kompetens i frågor som rör felaktiga utbetalningar. För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Biträdande enhetschef till nybyggt äldreboende i Täby kommun
Poolia Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Vill du göra skillnad? ? Avdelning äldreomsorg egen regi och Johannas trädgård söker nu två biträdande enhetschefer som vill vara med och göra skillnad för Täbys äldre. God kvalitet är ett av de viktigaste ledorden för äldreomsorgen i Täby. Vi sätter alltid kunden/brukaren först och söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för målgruppen. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande under sommaren, och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Johannas trädgård i Täby kyrkby är ett nybyggt äldreboende för personer med behov av omfattande omsorg och/eller demenssjukdom. Vi söker nu två biträdande enhetschefer med stort intresse för att vara med och driva äldreomsorg i kommunens egen regi. Johannas Trädgård ligger nära Täby kyrkbys centrum med butiker och kommunikationer. Boendet har 86 ljusa och moderna lägenheter fördelat på tre plan med tre enheter på varje plan. Personalgruppen består av omsorgspersonal, sjuksköterskor, sjukgymnast, arbetsterapeut, samordnare, omsorgshandledare och aktivitetssamordnare. Som biträdande enhetschef har du personalansvar för drygt 30 medarbetare, omfattning fördelas i dialog med enhetschef. Du arbetar tätt ihop med enhetschef och den andra biträdande enhetschefen på Johannas trädgård. Du rapporterar direkt till enhetschef och tillsammans skapar ni innehåll och struktur i verksamheten. Du arbetar operativt genom att leda personalen i förändringsarbete vad gäller, rutiner, metoder och processer och du är ofta ute i verksamhetens dagliga arbete. Du ingår i egen regis ledningsgrupp, där du tillsammans med avdelningschef och kollegor bidrar till en samsyn kring uppdraget. Vem är du? Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom vård och omsorg, exempelvis socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet från ledande roller med budget- och personalansvar inom äldreområdet. Goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom äldreområdet. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i MS Office och gärna även i verksamhetssystem som Pulsen Combine och Medvind. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef i politiskt styrd verksamhet Som chef är du en förebild och har förmåga att coacha och motivera dina medarbetare. Du är trygg i din roll som chef och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är strukturerad och trivs med ordning och reda, men har också förmåga att omprioritera om/när det behövs. För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ person med förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en personlig mognad och är prestigelös. Välfärdsteknik är och kommer att vara en viktig del inom äldreomsorgen, och vi ser därför att du har ett intresse för att medverka i denna utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). I det fall tjänsten är säkerhetsklassad kommer även en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före beslut om anställning. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut. Om verksamheten Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

24 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Chef till mottagning Barn och Unga

Chef till Mottagningsgruppen barn och unga. Placering: Solna Omfattning: Heltid Uppdragstid: 2025-08-20 – 2026-01-20 evt längre Om uppdraget Barn- och ungdomsenheten söker en erfaren och trygg chef till mottagningsgruppen. Gruppen består av 6–7 socialsekreterare och är i ett uppbyggnadsskede. Du kommer att ha personal- och arbetsmiljöansvar och förväntas arbeta nära medarbetarna med ett stödjande och vägledande ledarskap. Gruppen är ny, osäker och i behov av tydlig struktur och trygg ledning. Som chef behöver du skapa stabilitet, bygga förtroende och vägleda i det dagliga arbetet med barn och unga. Kvalifikationer Obligatoriska krav: Socionom examen  Minst 5 års erfarenhet som chef inom socialt tjänsten Barn och Unga Dokumenterad erfarenhet av mottagningsarbete inom barn- och ungdomsvård. Meriterande: Erfarenhet av arbetssättet Signs of Safety. Kunskap i verksamhetssystemet Treserva. Egenskaper för att lyckas i rollen För att lyckas i uppdraget ser vi att du har:En socionomexamen och som har flerårig erfarenhet son Chef inom området barn och unga mottagning,Du ska vara självständig och självgående i din profession, ha god samarbetsförmåga och självklart ett respektfullt bemötande mot alla du möter i ditt arbete. Vidare ska du ha god dokumentationsförmåga och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. En trygg och stabil ledarstil.God förmåga att kommunicera tydligt och empatiskt.Styrka i att strukturera upp arbetssätt och rutiner. Hög närvaro och lyhördhet för gruppens behov. God samarbetsförmåga och förmåga att bygga starka relationer både internt och externt. ​​​​​​​Flexibilitet och lösningsfokus i en föränderlig vardag. Arbetsplats & arbetssätt Arbetet sker på plats i Solna. Enstaka hemarbetsdagar kan vara möjliga, men ska alltid stämmas av i förväg med hänsyn till gruppens behov och arbetsbelastning.  Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

24 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Junior testingenjör med inriktning elektronik och mätteknik
Soros Consulting AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Startdatum: 2025-09-01 Slutdatum: 2026-12-31 Språk: Svenska och engelska Om tjänsten Vi söker en junior testingenjör med intresse och grundläggande erfarenhet av elektronikprovning. Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö med funktionstest av produkter för militära applikationer, där höga krav ställs på kvalitet, noggrannhet och teknisk förståelse. Arbetet är både operativt och analysbaserat, med goda möjligheter till lärande och utveckling. Arbetsuppgifter och ansvar Funktionstest av elektronik, främst egentillverkade produkter och testutrustningar Test av underenheter såsom kretskort, vågledare och kraftenheter Mätning av mikrovågsmoduler och starkströmskomponenter Felsökning ned till komponentnivå med avancerad mätutrustning Dokumentation och administration av testresultat och felrapporter Underhåll av testutrustningar och deltagande i framtagning av nya testlösningar Direktkontakt med konstruktion och support vid behov Samverkan med produktutveckling och deltagande i forum och uppföljningar Aktivt arbete med förbättringar, effektiviseringar och rutinförbättringar Deltagande i kundmöten, exempelvis vid FAT/FAAT Kravprofil Gymnasieutbildning med inriktning mot elektronik samt viss akademisk utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet inom elektronikprovning Förmåga att läsa och tolka ritningar och elscheman Goda kunskaper i analog och digital teknik samt mikrovågsteknik/RF och mätteknik God kommunikativ förmåga i både svenska och engelska Personliga egenskaper Strukturerad, ansvarstagande och noggrann Självgående, problemlösande och initiativrik God samarbetsförmåga och vilja att bidra i team Trivs i en tekniskt avancerad och regelstyrd miljö Flexibel och stresstålig med ett professionellt förhållningssätt Övrigt Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan innebära krav på svenskt medborgarskap. Ansökan Är du intresserad av rollen som junior testingenjör? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Distributionschef Paket, Veddesta
PostNord Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du en erfaren och engagerande ledare? Gillar du utmaningar och vill vara med på en förändringsresa? Då söker vi dig! Du, vi och jobbetSom distributionschef inom Paket Veddesta, är du den förlängda armen ut i den operativa verksamheten. Det är både en administrativ och verksamhetsnära tjänst där du ingår i ledningsgruppen och samarbetar med chefskollegor i Veddesta och andra orter. Vi söker dig som på ett prestigelöst sätt vill leda och motivera ditt team, och vara med och bidra till en innovationskultur. Den här tjänsten är för dig som är resultatinriktad och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Som person är du kommunikativ, tydlig, och duktig på att coacha. Du har en förmåga att identifiera förbättringar och utveckla verksamheten. Du har förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss och vår verksamhet. Din placering kommer vara i Veddesta och du rapporterar till Terminalchefen. Vad du kommer att göra - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas. - Leda, samordna och följa upp skåpbilsavdelningen arbete enligt våra mål. - Ha resultat-, personal- och arbetsmiljöansvar. - Se till att kvalitets- och arbetsmiljömål efterlevs. - Coacha, utmana och utveckla medarbetare att våga arbeta enligt nya arbetssätt. - Utveckla verksamheten genom ett närvarande, tydligt och kommunikativt ledarskap. Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring. - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar. - Intresserad av människor: Förmåga att engagera och motivera dina medarbetare. - Mål- & resultatinriktad: Med ett tydligt mål blir resan enklare. - Kommunikativ: Tydlighet och inkludering gör dig till en inspirerande ledare. - Ansvarstagande: Du tar ägarskap och bidrar till ständig förbättring. - Du är trygg i chefsrollen med god struktur, helhetssyn och förmåga att driva arbetet framåt. - Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Gymnasieexamen. - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring. - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande. - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet samt erfarenhet av affärssystem och tidrapporteringssystem. - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift. - B-körkort. Vad väntar du på?Urval och intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Förordnande som auditör
Försvarsmakten
Förvaltnings- och organisationsjurister

Försvarsmakten söker auditörer för förordnande enligt lag (1994:1811) om disciplinansvar inom totalförsvaret, m.m. Har du en juristexamen och är intresserad av att medverka till Försvarsmaktens verksamhet? Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens uppdrag att på ett effektivt och rättssäkert sätt handlägga värnpliktigas disciplinförseelser. Arbetet lämpar sig väl som bisyssla. Juridiska avdelningen vid Högkvarteret rekryterar för tjänstgöring på förband över hela landet. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Avge yttrande inför beslut om disciplinpåföljd respektive åtalsanmälan • Närvara vid handläggning av disciplinärenden • Lämna råd i frågor om verkställighet av disciplinpåföljd • Utöva tillsyn över handläggningen av disciplinärenden och ersättningsärenden • Medverka i utbildning och information om tillämpningen av viss lagstiftning KRAV Kvalifikationer • Jur kand eller juristexamen Personliga egenskaper Arbetet ställer höga krav på förmåga att på egen hand organisera och genomdriva handläggningen av de ärenden som uppkommer vid förbandet. Auditörens granskande funktion förutsätter ett stort mått av integritet. Samtidigt är samarbete med andra en nödvändighet för erfarenhetsutbyte och likriktning av bedömningar i olika delar av Försvarsmakten. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete som domare eller inom andra delar av rättsväsendet • Tingsmeritering • Erfarenhet av Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Förordnandet avser en civil befattning där arvode utgår enligt Försvarsmaktens föreskrifter. Det är alltså inte fråga om en anställning. Arbetet är händelsestyrt varför det inte går att med säkerhet ange omfattning. Över tid har befattningen krävt ungefär två timmars arbete i veckan. Arbetsort bestäms efter vilka behov som meddelas av Försvarsmaktens förband. Ange särskilt om du har några särskilda preferenser i fråga om arbetsort och/eller förband. Tjänsteresor kan förekomma. Tillträdesdatum efter överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Helene Arango Magnusson Ilona Heikka Fackliga företrädare Stefan Ungerth (SACO) Monika Danielsson (SEKO) Kjell Tetzlaff ( Försvarsförbundet OFR/S) Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O) Samtliga nås via växeln på telefon 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Erfaren projektledare inom systemimplementation
Soros Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ort: Stockholm (distansarbete möjligt i begränsad omfattning) Startdatum: Augusti 2025 Uppdragets längd: 24 månader med möjlighet till förlängning upp till 12 månader Omfattning: Heltid (100 %) Språk: Svenska Om uppdraget Vi söker en erfaren projektledare för ett uppdrag hos en myndighet i Stockholm. Uppdraget omfattar projektledning, förstudier, upphandlingar och implementering av flera administrativa system med koppling till ekonomi, HR/lön samt styrningsverktyg. Du kommer att leda arbetet i nära samverkan med användare, verksamhetsspecialister och IT-roller såsom arkitekter och utvecklare. Uppdraget innefattar bland annat: Förstudie, upphandling/avrop och implementering av nytt ekonomisystem Förstudie, upphandling/avrop och implementering av HR- och lönesystem Implementering av system för budget, prognos och verksamhetsstyrning (Hypergene) Genomförande och dokumentation av förstudier, workshops samt kravhantering Rollbeskrivning Som projektledare fungerar du som en central länk mellan verksamhet och teknik. Du driver arbetet framåt med ansvar för både struktur och leverans. Din erfarenhet och kompetens kommer att vara avgörande för projektets framgång. Kravprofil (ska-krav) Minst 9 års erfarenhet av projektledning i större organisationer (minst 500 anställda) Erfarenhet från minst tre uppdrag där du lett och dokumenterat förstudier inför införande/byte av administrativa system Erfarenhet från minst tre uppdrag där du planerat och lett workshops samt dokumenterat resultat Minst 2 års erfarenhet av kravställning utifrån verksamhetsprocesser Erfarenhet från minst tre uppdrag där du ansvarat för hela kedjan från kravställning till implementation av inköpta system, inklusive: Minst ett uppdrag av ekonomisystem Minst ett uppdrag av HR- och lönesystem Erfarenhet från minst två uppdrag där du medverkat i offentlig upphandling eller komplext avrop enligt LOU Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God samarbetsförmåga och vana vid att arbeta i team Meriterande (bör-krav) Erfarenhet av att implementera system för budget, prognos och verksamhetsstyrning (t.ex. Hypergene) Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet (minst två uppdrag) Erfarenhet av att leda arbete inom förändringsledning (minst två uppdrag) Övrigt Arbetet utgår från Stockholm. Viss distansarbete är möjligt, men huvudsaklig fysisk närvaro krävs Intervjuer sker på plats hos kund Uppdragets längd: 2 år med möjlighet till förlängning med upp till 1 år Är du rätt person för uppdraget? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Trädgårdsarbetare
Gts markservice AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Trädgårdsarbetare behövs . gräsklippning, skötsel av gröna ytor, snö skottning, städning , plogning ingår i arbetet. Språket Punjabi är ett krav

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
EXTRA JOBB SOMMAR /HÖST
Kebab-ish Liljeholmen AB
Hovmästare och servitörer

Vi behöver stärka upp sommaren med extra servis och kökspersonal till våran restaurang. Arbetsplatsen ligger centralt på Liljeholmstoget i Stockholm. Jobbet innefattar dag, kväll och vissa helger, dock bra arbetstider, jobbet innebär en del hjälp i kök så som disk och städning efter arbetade pass men huvudsakligen i baren som servering av mat och av plock, öl och vin hantering samt en del drinkar. Maten vi serverar är en typ av kebab med inslag från Sydamerika, Mellanöstern och Europa . Vi ser gärna att du som söker pratar och kan ta instruktioner på svenska.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Forskningssjuksköterska till Klinisk Forskningsenhet Hud och Reuma
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet av yrket som nu vill utveckla dig vidare? Vill du arbeta med ett självständigt arbete där vi jobbar i ett team runt patienten? Vill Du ha ett jobb där Du har tid för varje patient? Vill Du arbeta inom specialiteter där många nya behandlingar är på väg? Då kan denna tjänst på Karolinska Universitetssjukhuset vara perfekt för dig!  Du erbjuds ett arbete i team på vår kliniska forskningsenhet inom hud reuma  ett självständigt och flexibelt arbete där du har stor möjlighet att planera din egen tid en kombination av praktiskt sjuksköterskearbete blandat med arbete med registrering av studiematerial  möjlighet att vara med att utveckla och påverka verksamheten kontinuerlig utbildning inom specialiteten samt inom klinisk forskning tjänsten är på heltid och arbetet är framför allt dagtid måndag-fredag. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Inom Gastro Hud Reuma har vi valt att organisera våra kliniska studier under en egen enhet där cirka 15 omvårdnadspersonal arbetar, gruppens har en egen omvårdandschef. Vi söker nu en forskningssjuksköterska som vill bli en del av vår grupp, en tjänst på reuma hud. Här kan du läsa  mer om ME Gastro, Hud, Reuma. Arbetet som forskningssjuksköterska innebär framför allt att koordinera kliniska prövningar samt arbeta med olika register. Arbetet innefattar både patientnära och icke patientnära arbetsuppgifter. Praktiska patientnära arbetsuppgifter kan bestå av att delta i patientsamtyckesprocessen, arbeta med datainsamling (tex EKG, prover , biopsier), ge läkemedel, samt hantera och skicka olika typer av provtagningsmaterial. Icke patientnära arbetsuppgifterna kan bestå av identifiering och rekrytering av patienter till studier, samt att samordna studiepatienters besök och undersökningar för att sedan föra in denna data i olika databaser.  Varje forskningssjuksköterska har huvudansvaret för ett antal studier vilket gör att sjuksköterskan har extra ansvar / kunskaper om sina studier och de patienter som deltar i dessa studier. Sjuksköterskan arbetar med studierna i nära samarbete med de andra forskningsjuksköterskorna, studieläkare, mottagningspersonal samt med eventuell extern sponsor, så som läkemedelsföretag.  I arbetet ingår även att vara delaktig i att samla in data i olika sjukdomsregister som används för forsknings och kvalitetssäkring.  Arbetstiderna är framför allt dagtid, måndag-fredag. Det kan i denna tjänst förekomma enstaka möten på kvällar eller helger samt resor med övernattning utanför Stockholm och Sverige i samband med studiestarter eller vid konferenser eller utbildningar. Arbetet kommer utföras på Solna siten men möjlighet till hemarbete enstaka pass finns efter överenskommelse med kollegor och omvårdnadschef. Vi söker dig som planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar söker ett arbete där du får mycket eget ansvar för hur du planerar ditt arbete och din arbetsdag har tillräckligt mycket erfarenhet som sjuksköterska för att känna dig säker i din roll Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska med flera års erfarenhet av yrket Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt Meriterande: Erfarenhet av läkemedelsstudier och kliniska prövningar är mycket meriterande men inte ett krav Erfarenhet inom dermatologi och / eller reumatologi Erfarenhet inom öppenvård Relevant vidareutbildning Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan – Tillsammans är vi Karolinska! Tema Inflammation & Åldrande Tema Inflammation och Åldrande omfattar internmedicinska specialiteter såsom endokrinologi och metabolism, njurmedicin, gastroenterologi och lungmedicin samt geriatrik, reumatologi, hud och venereologi. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/tema-inflammation-och-aldrandeon/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025