Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som klasslärare på lågstadiet (åk F-3) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu
Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som klasslärare på mellanstadiet (åk 4-6) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu
Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som ämneslärare i textilslöjd på högstadiet (åk 7-9) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu
Att vara lärarvikarie kräver både pannben och passion. I gengäld får du en glimt rakt in i framtiden och en chans att vara en förebild för vuxenvärlden. Inte alltid enkelt men alltid utvecklande. Dessutom gör du en samhällsinsats! På Lärarförmedlarna är vårt uppdrag att se till att dörren till klassrummet alltid står öppen - även när ordinarie lärare är sjuka eller behöver vara borta. Ett viktigt jobb där du gör skillnad för barn och unga varje dag. Lärarförmedlarna är störst i Sverige på lärarvikarier till skola. Vi har avtal med många skolor och förskolor och massor av olika och spännande uppdrag att jobba med! Nu söker vi dig som vill jobba som ämneslärare i Ma/NO/Teknik på högstadiet (åk 7-9) under höstterminen. Så funkar Lärarförmedlarna Med Lärarförmedlarna blir jobblivet enklare! Du kan jobba från förskola till vuxenutbildning, mycket eller lite, ofta eller sällan. Uppdragen varar från några veckor upp till en termin (Vill du jobba på kortare uppdrag eller enstaka dagar? Då vill vi tipsa om vårt systerföretag; Pamoja). Du matchas alltid till ditt bästa uppdrag och behöver aldrig konkurrera med kollegorna om jobben. Det är tryggt för både dig och skolan. Så funkar jobbet I jobbet som lärarvikarie ingår att planera och genomföra undervisning. Dessutom ingår kontakter med kollegor och föräldrar. Jobbet hanterar du enkelt i vår smidiga app. När du behöver stöd är vi alltid nära; i chatten, på telefon eller mejl. Du får både en personlig kontaktperson och ett maffigt nätverk av kollegor att lära av och utvecklas tillsammans med. Vad behöver du kunna? Våra kunder älskar vår personal! Därför är vi noggranna när vi rekryterar. → Du behöver vara utbildad lärare eller ha annan relevant utbildning. → Du behöver ha erfarenhet av undervisning, bedömning och utvärdering. → Du är en skicklig pedagog som ser att jobbet också handlar om att entusiasmera och inspirera. → Du behöver tala och skriva svenska (eller i vissa fall engelska), och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. → Du ska vilja vara en förebild för alla du möter. Smart och snäll helt enkelt:) → Du behöver kunna jobba deltid eller heltid under höstterminen. Så söker du jobbet Första steget i vår smarta rekryteringsprocess är ett jobbtest. I nästa steg ses vi i ett videomöte. Om vi är överens får du en ordentlig introduktion innan du börjar jobba. Om oss Efter 25 år som specialister på lärarvikarier till skolan vet vi att varje vikarie från Lärarförmedlarna gör skillnad. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Läs mer och sök jobb på https://lararformedlarna.se/ansokan/ #jobbjustnu
Rollen som Customer Success Coordinator hos GreenBenefits jobbar du operativt, med ansvar för: Att hantera information via de system som vi kommunicerar med kunden genom. Du hanterar ärenden och frågor från våra avtalskunder gällande lönefilshantering, bruttolöneavdrag och löneadministration – du är deras go-to person och ansvarar för att lönefiler levereras ut korrekt och i tid enligt våra ramavtal. Att äga och driva arbetet med vår "funktionsbrevlåda" – du ser till att frågor och ärenden tas om hand effektivt. Att se till att kommunikationen till alla relevanta parter (internt och externt) är tydlig, korrekt och i linje med våra mål. Kort sagt – du har en nyckelroll i att skapa nöjda kunder, bygga långsiktiga relationer och driva affären framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Du svarar på frågor från våra kundföretag – ofta via det vi kallar "funktionsmailen" alternativt via vår Administrationsportal – och ser till att all kommunikation följer avtal och regelverk. Kunna svara på frågor från kund som gäller bruttolöneavdrag, lönefilshantering, löneadministration etc Du jobbar nära Operations för att löpande förbättra våra processer inom GreenBenefits. Du samarbetar också med kollegor på Customer Success, Kundtjänst och KAM för att tillsammans öka kundnöjdhet. Du planerar och sköter det administrativa kring våra kundflöden under och efter beställningsfönstren (svara på frågor kring bruttolöneavdrag, lönefilershantering etc) Du bygger långsiktiga relationer med kunderna och ser till att de trivs med oss. Du hanterar så kallade dellösen – när en slutanvändare av olika skäl behöver avsluta sitt cykelavtal i förtid. Då hjälper du till att administrera avtalet mot banken samt internt om cykeln ska lämnas tillbaka eller köpas av slutanvändaren. Du sköter slutlösen varje månad, vilket innebär att kontakta de användare vars avtal löper ut och erbjuda dem valet att lämna tillbaka cykeln eller köpa loss den. Du ansvarar för både kundkontakt och administration i våra system. Du håller dig uppdaterad om aktuella myndighetskrav, interna policys och rutiner – och justerar vid behov underlag eller processer så att de är uppdaterade Du är väl insatt i vår administrationsportal som kunderna använder för att registrera ärenden och du bidrar med att supporta kunderna i portalen. Utbildning/Erfarenhet Du har: · En stark administrativ bakgrund och är van att arbeta strukturerat med hjälp av system och processer. · God förståelse för löneadministration eller relaterade processer. · Mycket god kunskap i Excel och använder det effektivt i det dagliga arbetet. · Har naturlig förståelse för siffror och samband · Har ett tydligt servicetänk och trivs i en roll där kundnöjdhet står i fokus. Personliga egenskaper · Serviceinriktad och med god social kompetens. · God kommunikativ och pedagogisk förmåga. · Ansvarstagande och strukturerad. · Lösningsorienterad, noggrann och driven. · Öga för detaljer - Inget lämnas åt slumpen. Vad vi erbjuder: En spännande roll i ett växande bolag. Generöst friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Kollektivavtal. Nya fina lokaler i Hammarby Sjöstad/Gullmarsplan i skrapan Sthlm01. Hos oss finner du en familjär känsla i ett glatt och engagerat gäng. Vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag! Urval sker löpande. Du rapporterar till Head of Sales B2B. Start: Omgående, utefter överenskommelse Om Elcykelpunkten Vi är dedikerade till att främja hållbar transport och en hälsosam livsstil genom försäljning av elcyklar. Med en stark position inom branschen har vi tre huvudfokus som driver vår verksamhet. E-handel Elcykelpunkten har en framstående e-handelsnärvaro där vi erbjuder ett brett sortiment av elcyklar och tillbehör. På vår webbplats kan du utforska olika modeller, jämföra funktioner och priser samt enkelt beställa din elcykel med valmöjlighet för hemleverans eller butiksupphämtning. E-handel utgör en central del av vår affärsmodell och gör det möjligt för kunder i hela Sverige att smidigt köpa elcyklar. Franchisedrivna butiker Med vårt nätverk av franchisedrivna butiker i hela landet får våra kunder möjlighet att testa och uppleva olika elcykelmodeller innan de tar beslutet. Här kan du också dra nytta av personlig rådgivning och service från kunniga säljare. Franchisebutikerna är en viktig del av vår strävan att erbjuda en professionell och personlig kundupplevelse. Förmånscyklar Vårt systerbolag GreenBenefits är nära samarbetande med oss och erbjuder förmånscyklar till företag och organisationer. Anställda har möjlighet att dra nytta av skatteförmåner och rabatterade priser på cyklar genom GreenBenefits. Detta främjar användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsofrämjande transportalternativ och är en mycket uppskattad förmån av anställda. Elcykelpunkten är en mångsidig organisation som kombinerar e-handel, fysiska butiker och förmånscyklar för att främja användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsosamt alternativ. Vårt åtagande att göra elcyklar mer tillgängliga och attraktiva är en viktig del av vår strategi och bidrar till en grönare och mer hälsosam framtid.
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Har du ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap? Då har vi ett vikarierande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir enhetschef för Enheten för sexuell hälsa och hivprevention inom Avdelningen för smittskydd och hälsoskydd. Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för att enheten arbetar i enlighet med myndighetens övergripande mål och uppdrag. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för enhetens samlade verksamhet och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Sätta upp, tydliggöra och följa upp aktiviteter som leder till att verksamhetens mål och önskade effekter uppfylls. • Säkerställa verksamhetens kompetens på kort och lång sikt. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog såväl inom som utom den egna organisationen samt att företräda myndigheten externt och i media. • Tillsammans med övriga chefer ansvara för och främja utveckling av hela verksamheten för att möta omvärldens behov och myndighetens uppdrag. Om dig som ledare Du är en erfaren, trygg och inspirerande ledare som trivs med att samverka och skapa nätverk. Din roll i avdelningens ledningsgrupp, som gemensamt ansvarar för att främja utveckling för att möta omvärldens behov och därtill hela myndighetens uppdrag, kommer vara en viktig del i arbetet. Du leder utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, ser mångfald som en tillgång och skapar förutsättningar för medarbetare på enheten att göra ett bra arbete genom att främja en god arbetsmiljö och ett gott medarbetarskap samt motivera till utveckling. Som enhetschef ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: Vi söker dig som har ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap. Du har en akademisk examen inom folkhälsovetenskap, medicin, statsvetenskap eller annat ämnesområde som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt för uppdraget samt flerårig aktuell erfarenhet av kunskapsbaserat arbete inom statlig förvaltning. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet som chef med budget- personal- och arbetsmiljöansvar. • Mycket goda ledaregenskaper, vilket innebär att du är beslutsmässig och agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa. Det innebär också att du har en mycket god förmåga att kommunicera och skapa en kultur som främjar ett kontinuerligt utvecklings- och förändringsarbete samt ett tillitsfullt klimat bland enhetens medarbetare. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och strukturerad samt har ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens ansvarsområde, exempelvis kunskapsproduktion och kunskapsspridning utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens sakområde, exempelvis SRHR, hbtqi, jämställdhet eller hiv/STI-prevention. Vad gör enheten? Enheten för sexuell hälsa och hivprevention arbetar med hiv/STI, sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR), hbtqi och jämställdhet. Våra arbetssätt omfattar kunskapsframtagning, kunskapsspridning, samordning och uppföljning. Mer specifikt ansvarar enheten för nationell samordning inom hbtqi, hiv/STI och SRHR. Arbetet utgår från den nationella handlingsplanen för hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter, den nationella hivstrategin samt den nationella SRHR-strategin med efterföljande handlingsplan. Enheten arbetar också med stöd till det systematiska utvecklingsarbetet kring jämställdhet och hbtqi inom myndighetens olika uppdrag. Enheten medverkar även i fördelning av statsbidrag till de organisationer som arbetar med hivprevention samt till dem som arbetar för att främja hälsa och rättigheter bland personer som lever med hiv. Uppdrag som handlar om mäns våld mot kvinnor ryms också inom enhetens arbete. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är ett vikariat på heltid från och med 2025-09-01 eller snarast enligt överenskommelse, tills dess att en ordinarie enhetschef träder i tjänst, dock längst till och med 2026-02-28. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef Agneta Falk Filipsson, telefon 010- 205 21 72. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-13 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02915-2025-2.1.1
Anställning med start september 2025. Är du social, driven och motiverad av att se resultat? Som säljare hos oss kommer du att kontakta befintliga kunder och exempelvis erbjuda ett förmånligare alternativ till deras köp. Större delen av kundkontakten sker via telefon och därför lägger vi stor vikt på din personlighet och sociala förmåga i tal men även i skrift då viss del sker via mejl. Du kommer att vara en del av ett mindre säljteam och jobba nära dina kollegor. Vi har högt i tak och alla tankar och idéer välkomnas alltid för att få teamet att utvecklas och bli ännu bättre. Vi erbjuder dig utbildning internt kring produkterna vi säljer samt regelbundna samtal för coachning och utbildning både på lokal samt internationell nivå. Som säljare hos oss förväntas det att du: Du talar och skriver flytande svenska. Serviceinriktad. Punktlig. Målmedveten. Tävlingsinriktad. Det är meriterande om du har erfarenhet av sälj men absolut inget krav då vi lägger stor vikt på din personlighet. Om oss: 123ink AB började med sin e-handel 2015 och sedan dess har företagets kundbas ökat till över 400,000 kunder. Vi är ett växande företag som just nu ligger tvåa på marknaden i vår bransch men vår ambition är att bli nummer ett när det kommer till nätförsäljning av skrivarprodukter och tillbehör. Fördelarna med att jobba för 123ink AB är många. Ett par värda att nämna är bland annat att vi erbjuder samtliga anställda frukost, fruktkorgar samt friskvårdsbidrag, pension och exklusiva ränteerbjudanden via Handelsbanken när provanställningen övergår till en tillsvidareanställning. Inom personalstyrkan råder en mycket god stämning och sammanhållning, arbetssysslorna är varierande och utmanande men främst av allt finns det oerhört mycket rum för utveckling. Då företaget fortfarande är i ett relativt ungt stadie och utvecklas snabbt finns det även goda möjligheter till karriärutveckling. Företagets lager- och kontorslokaler ligger i Jordbro, Haninge, 2,5 mil söder om Stockholms city. Bifoga CV samt personligt brev i din ansökan. Fast lön på 24 000 + provision. Anställning med start september 2025.
Har du ett intresse för avancerad vård inom akut diabetes-endokrinologi, gastroenterologi och hepatologi? Hos oss får du möjlighet att arbeta nära patienten, bidra till högkvalitativ vård och samtidigt vara delaktig i förbättringsarbete som främjar både patientsäkerhet och arbetsmiljö. Nu söker vi dig som vill göra skillnad – varje dag. Arbetsbeskrivning Avdelning 83 tillhör verksamhetsområde Internmedicin på Södersjukhuset och är specialiserad på patienter med akuta och kroniska tillstånd inom endokrinologi, gastroenterologi och hepatologi. Vi arbetar i helt nyrenoverade lokaler med enkelrum och ett fåtal tvåbäddsrum – alla med egna hygienutrymmen för att skapa bästa möjliga miljö för både patienter och medarbetare. På avdelningen utreds och behandlas patienter med exempelvis diabetes, inflammatoriska tarmsjukdomar (IBD), och leversjukdomar. Under hösten har vi även öppnat en akut dagvård med fem vårdplatser för patienter som snabbt behöver specialistvård men inte kräver inläggning. Vi är stolta över vår stabila personalgrupp, våra väletablerade rutiner och det nära samarbetet mellan olika professioner. Här arbetar vi utifrån Södersjukhusets ledord: "Med patienten, för patienten", och vårt arbetssätt präglas av teamkänsla och engagemang. Hos oss får du arbeta med: Vård av patienter med komplexa endokrina, gastroenterologiska och hepatologiska diagnoser Patientnära vård i team med andra professioner Arbetssätt enligt patientnärmre vård (PNV) och behovsanpassad rond (BAR) Möjlighet till kompetensutveckling genom t.ex. rotationstjänstgöring på mottagningar som diabetes, IBD eller endoskopi Kvalifikationer Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande och engagerad. Du har lätt för att samarbeta i team och bidrar till en trygg och utvecklande miljö för både patienter och kollegor. Du är lösningsfokuserad, organiserad och nyfiken på att utvecklas i din roll. Personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid din vilja att bidra till arbetsplatsens gemenskap och utveckling. Kompetenskrav Legitimerad sjuksköterska. Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1. Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. Läs mer om vårt erbjudande här Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Skolsjuksköterska sökes till grundskola i Skärholmen Vill du göra skillnad i ungas liv och vara en viktig del av ett professionellt elevhälsoteam? Vi söker nu en skolsjuksköterska på heltid till en välfungerande grundskola i Skärholmen för ett uppdrag från 18 augusti till 30 september 2025. Om rollen Som skolsjuksköterska ansvarar du för att följa upp elevernas hälsa och bidra till en trygg och hälsofrämjande skolmiljö. Arbetet innebär att du: Utför hälsosamtal och kontroller enligt det nationella basprogrammet Ansvarar för vaccinationer och medicinsk dokumentation Planerar och samordnar mottagning hos skolläkare Samarbetar med skolledning och övrig elevhälsa kring elevernas välmående och utveckling Är en trygg vuxen för elever och en rådgivande resurs för personal och vårdnadshavare Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom barn- och ungdomsvård, distriktssjuksköterska eller motsvarande Har behörighet att arbeta inom elevhälsans medicinska insats Är trygg i din yrkesroll, strukturerad och van att arbeta självständigt Har ett hälsofrämjande förhållningssätt och god samarbetsförmåga Erfarenhet från arbete som skolsjuksköterska är meriterande men inte ett krav Om tjänsten: Ort: Skärholmen, Stockholm Omfattning: Heltid Period: 18 augusti – 30 september 2025 Anställningsform: Tidsbegränsad anställning (konsultuppdrag) Vid frågor, kontakta oss: [email protected] Urval sker löpande – varmt välkommen med din ansökan!
Scania genomgår en transformation från att vara en ledande leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att erbjuda kompletta och hållbara transportlösningar. Tillsammans med TRATON och våra systermärken MAN, Volkswagen Truck & Bus och International arbetar vi för att forma framtidens mobilitet med innovativa och miljömedvetna lösningar. Våra värderingar – kunden först, respekt, laganda, ansvar och eliminering av slöseri – genomsyrar allt vi gör. Tillsammans står vi i framkant för att skapa en hållbar framtid. Detta är en roll för dig som är specialist inom exportkontroll och som vill till ett företag med en stark företagskultur och unika utvecklingsmöjligheter. Välkommen till Scania! OM TJÄNSTEN Scania är idag en av Sveriges största arbetsgivare med runt 50 000 medarbetare i cirka 100 länder och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen mot en mer hållbar transportindustri och är både trendsättare och pionjärer inom elektrifiering och hållbara transportsystem. Som Compliance Officer inom exportkontroll är du en del av Scanias centrala inköpsfunktion och du tillhör ett nyfiket och motiverat team om 10 medarbetare som jobbar med regelefterlevnad. Förutom ditt närmsta team kommer du också att samarbeta med övriga kollegor inom både Scania och TRATON Group och även bli en del av Scanias Export Control-nätverk. Du erbjuds - Ett arbete i en internationell miljö med flera kontaktytor, både internt och externt där du har möjlighet att påverka och utveckla processer och rutiner inom exportkontroll. - En företagskultur präglad av respekt för individen, ständiga förbättringar och uppmuntran till personlig utveckling, i denna roll kommer du, förutom att ta del av dina kollegors kompetens via Scanias Export Control-nätverket också erbjudas möjlighet att delta i konferenser och externa utbildningar. - Utvecklingsmöjligheter inom både Scania och TRATON-koncernen i ett stort internationellt nätverk. - En dynamisk och flexibel arbetsplats med hybridarbetsmöjligheter, inklusive Scania Sergel och Midway-hubbar. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din karriärutveckling både lokalt och internationellt. - Förmåner som inkluderar träning på Scanias hälsocenter Gröndal eller friskvårdsbidrag, resultatbonus, flexibla arbetstider och möjlighet till förmånsbil. Scania anordnar även evenemang för anställda och deras familjer och boende i Stockholm har direkt tillgång till Södertälje via Scania Job express-bussar. Arbetsuppgifter Som Compliance Officer jobbar du i en bred roll med både operativa och strategiska uppgifter. Ditt huvuduppdrag är att utveckla processer kring exportkontroll där vi ser att ditt driv att både utveckla, digitalisera och automatisera dessa processer är viktig. Tillsammans med ditt team säkerställer ni att Scania och TRATON som organisation, produkter och tjänster är förenliga med gällande nationella och internationella lagkrav. Du kommer att arbeta mot en global marknad och du jobbar med exportkontroll för både direkt och indirekt material. - Arbetet kommer att omfatta både operativa och strategiska uppgifter samt leda tvärfunktionella projekt. - Implementera nya processer och metoder samt förbättra befintliga. En viktig del av jobbet är att utveckla vårt sätt att arbeta, öka effektiviteten och säkerställa och upprätthålla regelefterlevnad. - Arbeta med nya regulatoriska krav. - Du kommer att fungera som expertrådgivare på inköpsorganisationen och ledningen inom området - Driva initiativ och kravställa internt och externt för att förbättra Scania och TRATON:s IT-lösningar. - Delta i konferenser, evenemang och seminarier för att tillföra kunskap och medvetenhet till organisationen. VI SÖKER DIG SOM Detta är en roll för dig som är specialist inom exportkontroll och som trivs i en affärsmiljö med en stark företagskultur och kärnvärden. Du tar egna initiativ, är bra på att bygga relationer, bidra till teamkänslan och har förmågan att dela erfarenheter och kunskaper med dina kollegor. Vidare har du… - En akademisk examen inom teknik, ekonomi eller juridik - Beprövad erfarenhet av exportkontroll och/eller efterlevnadsarbete i ett globalt verksamt företag - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet Vi ser det som meriterande om du… - Har kunskaper inom inköp - Är certifierad Export Control Manager genom Swedish Export Control Society Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid * Placering: Stockholm, Södertälje med möjlighet till några dagars distansjobb/vecka. * Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, [email protected] samt rekryteringskoordinator Minna Loosaar, [email protected] Rekryteringsprocessen * Telefonintervju med Academic Work * Personlighet- och problemlösningstester * Djupintervju med Academic Work * Intervjuer med Scania * Bakgrundskontroll + referenstagning * Beslut Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Scania på deras hemsida: https://www.scania.com/
Välj ett jobb för att visa detaljer