Tjänsteman i beredskap

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du förmågan att agera när det händer? Då kanske du är vår nästa kollega! Den senaste tidens säkerhetspolitiska utveckling och Sveriges roll som allierad i Nato sätter MSB:s arbete i en historiskt viktig kontext. Utvecklingen av Sveriges civila försvar och krisberedskap drivs framåt i ett högt tempo med MSB som sammanhållande nav. Den Operativa avdelningen spelar en viktig roll i denna utveckling och avdelningens arbete präglas starkt av att vidareutveckla organisation och arbetssätt för att möta de krav som omvärldsutvecklingen ställer. MSB:s operativa uppdrag är brett, både nationellt och internationellt, och flera delar är tidskritiska. För att kunna agera proaktivt och tidigt identifiera risker och händelser med potentiellt allvarliga konsekvenser, krävs en dygnet runt-beredskap som är redo att agera – alla dagar, året om. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter MSB:s beredskap är en av flera delar i myndighetens operativa ledningssystem. Som TIB (Tjänsteman i beredskap) har du en nyckelroll i MSB:s operativa beredskap och är myndighetens kontaktpunkt för operativ hantering. TIB ansvarar också för att inrikta och samordna myndighetens inledande operativa arbete. Arbetet utgår från TIB-funktionen som dagtid bemannas av både TIB och omvärldsbevakare och du växlar mellan att verka i dessa roller. I din roll ansvarar du för att tidigt identifiera risker, verifiera information, samt larma och informera internt och externt. Arbetet kräver nyfikenhet och förmåga att upparbeta djup förståelse för MSB:s uppdrag, roller och ansvar inom civilt försvar, samt erfarenhet av kris- och katastrofhantering i både nationell och internationell kontext. Rollen som TIB kräver att du skapar och upprätthåller goda relationer såväl inom myndigheten som med externa aktörer och att du kan leda och hålla samman operativt arbete även under stressade förhållanden med begränsat informationsunderlag. Som TIB behöver du både kunna leda och bli ledd av andra och du arbetar tillsammans med dina kollegor i schema för att täcka dygnets alla timmar, antingen på plats på MSB:s kontor eller i beredskap från hemmet. I schemat ingår beredskap, för närvarande 7 dygn per 7-veckorsperiod och periodvis något längre arbetsdagar som kompenseras med ledig tid andra dagar. Du har möjlighet att själv påverka ditt schema så att det passar övriga livet. Utöver de schemalagda passen kommer du bland annat att arbeta med att utveckla metoder och processer för myndighetens operativa hantering. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning eller andra kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. - relevant flerårig arbetslivserfarenhet från myndighet, privat samhällsviktig verksamhet eller motsvarande. - mycket god kunskap om det svenska krishanteringssystemet. - erfarenhet av att leda och samordna verksamhet. - förmåga att bedöma, analysera och fatta beslut under tidspress. - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: - erfarenhet av att verka i en ledande stabsbefattning i operativ verksamhet. - god kännedom om eller erfarenhet av krishantering på internationell nivå inom ramen för exempelvis Nato- och/eller EU-samarbetet.  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Som medarbetare inom enheten bidrar du till ett utvecklande arbetsklimat och till att enheten har goda relationer med andra enheter och externa samarbetspartners.  Du är en utpräglad lagspelare med ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt. Du har också förmåga att arbeta strukturerat och med gott omdöme även vid pressade situationer. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade.  Om oss På Enheten för operativ beredskap är vi ett 15-tal medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi arbetar i händelsernas centrum – från pandemier, naturkatastrofer och hybridhändelser. Enhetens uppgift är att initiera och samordna myndighetens inledande operativa arbete och ansvarar utveckla och förvalta MSB:s beredskaper. Vi bidrar också till totalförsvarets fortsatta utveckling. Som statligt anställd omfattas du av goda villkor, inklusive förmånlig semester.   Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Sofia Albrechtsson (före 11/7 och efter 11/8) eller verksamhetssamordnare Fredrik Sjöberg (efter 28/7). Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2025

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Product Specialist - Accounts & Payments
Skandinaviska Enskilda Banken AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

About the team As a Product Specialist within Accounts & Payments you will belong to the Financial Services Domain in our Banking as a Service (BaaS) organization. You will work closely with all types of competences within the domain to ensure that we build the best solutions on the market for managing our Banking as a Service customers in a regulatory compliant manner while still challenging the status quo. What you will do Be a subject matter expert and contribute with your product expertise to ensure that we cover all aspects required from feature development to regulatory and financial reporting. Take lead on future development including new regulations and gathering of stakeholder input to translate business requirements into clear product specifications. Work with cross functional teams to ensure smooth implementation and delivery. Product, process and risk documentation, to efficiently manage the product throughout the life-cycle. Continuously seek ways to enhance quality and cost efficiency, and what actions can be taken to enhance performance and mitigate related risks. Who you are You have +3 years of experience of working within Accounts & Payments in the Financial Industry, preferably in a big bank. Good understanding of the regulatory landscape within Accounts & Payments and how it impacts the customer and the products. Excellent analytical thinking abilities,an investigating mindset, with data informed decision making and problem-solving skills, being able to think outside the box. Hands-on experience in process modeling and operational excellence. Ability to identify risks and efficiently mitigate them when needed. What we offer This is an exciting opportunity to be part of the BaaS journey. Together with our team, you will play an important part in developing and building our business. You will be contributing in building great services and outstanding products at the same time developing yourself as a professional. Apart from that, we believe that the coolest thing is that you will get to work together with outstanding colleagues in a fun, challenging and innovative environment. Other than that, you’ll get: A great benefits package from a collective bargaining deal in SEB An open-minded, collaborative culture that wants you to succeed! Application With summer vacations approaching, we will begin reviewing applications in August.

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Bemanningsplanerare till Fysiologkliniken, Danderyds sjukhus
Danderyds Sjukhus AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

För dig som gillar struktur, människor och ett riktigt bra kalkylblad! Har du känsla för detaljer, gillar att få saker att flyta och tycker att Excel är mer än bara rutor och siffror? Är du administratör, undersköterska eller annan yrkeskategori som passar rollen? Då kan du vara den vi söker! Fysiologkliniken på Danderyds sjukhus säker en driven och noggrann bemanningsplanerare som vill vara med och planera både vardagen och framtiden för våra medarbetare. Vårt anställningserbjudande Vi är ca 60 medarbetare på kliniken - ett engagerat team med hög kompetens och stark laganda. Din bemanningsplanering kommer att omfatta drygt 40 av våra medarbetare inom olika yrkeskategorier, främst biomedicinska analytiker, undersköterskor och administratörer. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör verklig skillnad - varje dag. Ett team som värdesätter både struktur och skratt. Möjlighet att utvecklas inom bemanningsplanering och administration. Som anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling. Allt om dina förmåner Arbetsbeskrivning Du blir navet i vår bemanningsplanering - både det dagliga och ide långsiktiga perspektivet. Skapa hållbara, tydliga och välfungerande scheman som får verksamheten att rulla smidigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Daglig och framåtblickande bemanningsplanering i Excel samt i framtida digitala verktyg för produktionsplanering. Anpassa schemat efter olika kompetenser, undersökningsrum och tidbok. För tidsbokningen som ska matchas med bemanningen används systemet Sectra RIS/PACS. Samordning av bemanning vid frånvaro , semester och andra förändringar. Du har ett tätt samarbete med chef och biträdande chef för biomedicinska analytiker, undersköterskor och administratörer. När du är i fas med bemanningsplaneringen kommer dina arbetsuppgifter kunna utvidgas. Kvalifikationer Vi tror att du har erfarenhet av bemanningsplanering, gärna inom vård eller annan komplex verksamhet. Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet, Excel och gärna erfarenhet av Sectra RIS/PACS. Du är strukturerar, lösningsfokuserad och gillar ha koll på läget. En bakgrund som administratör, undersköterska eller liknande. Du är kommunikativ, prestigelös och tycker om att samarbeta med olika yrkesgrupper. Meriterande är om du arbetat inom vårdbranschen tidigare. Redo att bli vår nya bemanningsstjärna? Istället för personligt brev ber vi diga att svara på urvalsfrågor och kort beskriva varför just du passar för rollen. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Verksamhetsområdet Hjärt och Fysiologi består av två kliniker. Fysiologkliniken är ackrediterad enligt Swedac sedan 2007, samt bedriver diagnostik i framkant. Vi är en av de största Fysiologkliniker inom regionen, och har bland annat en omfattande ekokardiografi- och arytmiverksamhet, kärl, lungfunktion, urodynamik, hjärt-MR, nuklearmedicin samt neurofysiologi. Hjärtkliniken är en av Sveriges största sett till antal medarbetare och patienter. Vi har de senaste åren legat i topp i nationella kvalitetsindex för omhändertagande och uppföljning av hjärtpatienter. Kliniken disponerar sex vårdavdelningar, två dagvårdsavdelningar, fyra interventionslab samt en stor öppenvårdsverksamhet. Verksamhetsområdet bedriver internationellt ledande forskning och har en tradition av innovation och förbättringsarbete. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

26 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Säkerhetsanalytiker till SOC-team i Stockholm
Nordlo Improve AB
IT-säkerhetsspecialister

Brinner du för IT-säkerhet och har ett stort intresse för cyberattacker, en hög känsla för service och har några års erfarenhet av att arbeta inom IT-säkerhet eller till och med i en SOC? Trivs du dessutom med att arbeta kvällar, helger och nätter? Då kan rollen som säkerhetsanalytiker i Nordlo Improves SOC-team vara för dig! Vi är nu på jakt efter dig som vill vara med på vår resa och utveckla vårt cyberförsvar i en roll som innebär att du analyserar och kategoriserar säkerhetsincidenter och driver detta tillsammans med våra seniora säkerhetsspecialister. Vad kan du förvänta dig av rollen? IT-säkerhet är en högaktuell fråga för alla företag, så även våra kunder. Därför utvecklar vi på Nordlo nu vårt SOC-team för att kunna leverera säkra IT-tjänster till våra kunder. I den här rollen kommer du dels att arbeta med ärendehantering inom diverse olika system och IT-miljöer. Du kommer parallellt även arbeta självständigt med larmövervakning och indentifiera, analysera och mitigera hot i miljön. Det är även viktigt att du är flexibel och kan arbeta obekväma arbetstider då schemaläggning kommer förekomma måndag-söndag mellan 18-07 samt dagtid lördag och söndag. Vår verksamhet präglas av viljan att förstå våra kunders verksamhetsmässiga behov för att ta fram konkreta förslag på förbättringar som utvecklar kundens verksamhet så att de kan fokusera på det de är bäst på. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss och oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo där vi alltid strävar gemensamt mot våra mål. Genom kunskap, lyhördhet och förståelse är du med och bidrar till det våra kunder så högt värdesätter hos oss på Nordlo.   Vem är du? Vi ser gärna att du är - En problemlösare med brinnande intresse och nyfikenhet för IT-säkerhetsområdet - Ansvarstagande, analytisk, engagerad och lyhörd - Obehindrad i att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift - En prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta i team och lyckas med andra   För att lyckas i den här rollen ser vi även att du uppfyller något av följande - Tidigare arbetat i SOC eller har annan relevant yrkeserfarenhet inom IT-säkerhet - Kunskap och tidigare erfarenheter av Microsoft 365, SIEM-system, EDR-verktyg, sårbarhetshantering och härdning av operativsystem och ärendehanteringssystem - Ett stort intresse för IT-säkerhet och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer - Tidigare erfarenhet inom skiftarbete   Om oss  Vi är IT- och digitaliseringspartnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.   Om Nordlo Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,4 miljarder SEK, har ca 1000 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur därför ser vi positivt på kvinnliga ansökningar. Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande: En god balans mellan arbetstid och fritid En stor delaktighet och möjlighet att påverka Ett nära samarbete mellan team och kollegor Ett lyhört och närvarande ledarskap Känner du dig redo för en ny utmaning? Skicka gärna in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig! Vi kommer att påbörja urvalsprocessen efter sista ansökningsdatum som är 2025-08-17.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Lackerare till Södra Stockholm
Aura Personal AB
Lackerare och industrimålare

Om tjänsten Vi söker nu en engagerad billackerare till vår kunds anläggning i Kungsängen. I rollen som billackerare kommer du att arbeta med alla förekommande arbetsuppgifter på en lackeringsverkstad. Ett stort fokus ligger på att förbereda, lackera och säkerställa slutresultatet på lösa delar som kollegorna på verkstaden demonterar och monterar. Vi sätter kvalitet i högsta fokus och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten kräver en hög känsla för service och kvalitet. I gengäld erbjuder vi ett utvecklande och varierande arbete med eget ansvar. Du bidrar till en positiv laganda och en väl fungerande arbetsplats. Vi söker dig som • Har relevant utbildning och några års erfarenhet av billackering • Förstår lackeringsprocessens alla steg • Har god dator- och systemvana, då du arbetar dagligen med olika system och dator som arbetsredskap • Är noggrann med en känsla för detaljer • Är flexibel och trivs med att lära dig nya saker • Gillar ordning och reda samt arbetar strukturerat • Kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift • Har manuellt B-körkort • Vad kan vi erbjuda dig? Du får en fantastisk möjlighet att arbeta hos ett företag som värdesätter starka värderingar och hållbarhet i sin affärsmodell. Vad vi erbjuder • Möjlighet att skapa din egen väg i ett utvecklingsorienterat företag med erfarna och trevliga kollegor • En arbetsplats som värnar om balans i livet och uppmuntrar att arbeta smartare, snarare än mer • Ett företag som värdesätter mångfald och anställer utifrån kompetens och personlighet, oavsett bakgrund eller erfarenhet • Konkurrenskraftig och marknadsmässig ersättning Om detta låter som rätt utmaning för dig, skicka in din ansökan redan idag! Vi tillämpar löpande urval och ser fram emot att höra från dig.

26 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Teknisk chef - Fartygselektronik
Rindövarvet AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Teknisk chef - Fartygselektronik till Rindövarvet. Tillsammans mot en mer fossilfri sjöfart! Vill du vara med och bygga upp en stark elavdelning och leda utvecklingen av framtidens fartyg? Rindövarvet växer – och vi söker nu en engagerad, tekniskt kunnig och drivande chef för fartygselektronik. Det här är starten på något stort. Du får chansen att vara med från början, forma avdelningen och sätta riktningen för vårt elektriska erbjudande inom kommersiell sjöfart. Om rollen Som chef för fartygselektronik får du helhetsansvar för planering, ledning och utveckling av elarbeten på våra fartygsprojekt. Det handlar om allt från felsökning och reparation till nyinstallationer och elektrifiering av fartyg. Du bygger upp ett team, leder samarbetet med externa partners och säkerställer att vi håller hög teknisk nivå, kvalitet och säkerhet. Dina uppgifter: Leda och utveckla Rindövarvets nya elavdelning Ansvara för resursplanering, kvalitet och teknik inom fartygselektronik Bidra i kunddialoger, kalkyler och lösningsförslag Samverka tätt med projektledare, mekaniker och varvets övriga avdelningar Driva innovation, elektrifiering och fossilfri teknik framåt Vi söker dig som: Har bakgrund som elektriker, elingenjör eller tekniker inom marina system Gärna har erfarenhet av att leda team eller projekt Är trygg i att arbeta praktiskt men också strategiskt Har ett brinnande intresse för teknik och utveckling Trivs med lagarbete och är prestigelös, strukturerad och driven Vi erbjuder: Möjligheten att bygga upp en nyckelfunktion i ett växande företag Ett starkt team med mycket hjärta, hantverksstolthet och framtidstro Spännande projekt i skärgården, i nära kontakt med kunder och fartyg En arbetsplats där vi satsar på hållbarhet, elektrifiering och innovation Vad du får hos oss En arbetsplats med puls – mitt i skärgården. Tillgång till Rindövarvet Academy där du får personlig utveckling tillsammans med några av Sveriges främsta coacher. Ett starkt team där vi lyfter varandra och firar framgångar. Tydlig vision: Vi ska vara framtidens drivkraft för yrkessjöfarten – med innovation, hållbarhet och pålitlighet. Möjlighet att påverka på riktigt – både i projekt och i hur vi utvecklas som bolag. Fika - vi gillar umgänget i fikarummet. Vi gillar kaffet. Och ibland något grillat på kajen. Marknadsmässig lön samt pension- och sjukförsäkring Lite mer om oss Rindövarvet jobbar enbart mot yrkessjöfart – inga fritidsbåtar. Våra kunder är bland annat Blidösundsbolaget, Strömma, Sjöfartsverket, Kustbevakningen och Polisen. Vi erbjuder helhetslösningar inom service, ombyggnad, reparation och nyproduktion – och levererar alltid med kvalitet och hjärta. Vi är också ett bolag som satsar stort på att vara en riktigt bra arbetsplats. Vi tror på respekt, tillit och ordning & reda – och att man har kul på jobbet! Sugen? Skicka in din ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande. Välkommen till ett varv där framtiden redan har börjat!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lagerarbetare byggställning
Abab Sverige AB
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Hej. Vi söker en lagerarbetare som har erfarenhet att jobba med byggställning. Materialkunskap är en förutsättning.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Barnskötare till längre vikariat

Vi söker en utbildad barnskötare som vill vikariera hos oss en längre tid. Eventuellt kan det finnas möjlighet till förlängning. Vikariatet är på 75 procent. Badankan har funnits i mer än 30 år och drivs som ett föräldrakooperativ. Vi har nyrenoverade lokaler och en egen gård. Förskolan består av tre avdelningar, varav två är för de yngre barnen i åldern 1-3 år. Avdelningen som vi söker vikarie till heter Bubblan och har 24 barn i åldern 3 till 6 år och fyra pedagoger. Vi arbetar efter montessoripedagogiken, så det är meriterande om man har erfarenhet från sådan verksamhet sedan tidigare. Adressen till oss är Högklintavägen 27, 17264 Sundbyberg.

26 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Cafeteria personal
Stockholm Studio Bar 08 AB
Kafé- och konditoribiträden

🥗 Cafeteriapersonal sökes – Sallader, smörgåsar, pannkakor & mer! Vi söker en serviceinriktad och matglad person till vår cafeteria! Du ska kunna arbeta självständigt med att förbereda och tillaga enklare rätter såsom sallader, olika smörgåsar, pajer, pannkakor och andra lättare måltider och bakverk. Arbetsuppgifter: Förberedelse och tillagning av kalla och varma rätter Göra fräscha sallader, smörgåsar, pajer, pannkakor m.m. Servering och kundbemötande Städning och diskning enligt hygienrutiner Kassahantering (om det ingår i rollen) Vi söker dig som: Har erfarenhet från café, kallskänk eller liknande arbete (meriterande men inte ett krav) Är noggrann, snabb och gillar att ha många bollar i luften Har känsla för smak, uppläggning och renlighet Är serviceinriktad och tycker om att arbeta med människor Om tjänsten: Anställningsform: [Tillsvidare / Timanställning / Säsongsarbete – välj det som passar] Arbetstid: [Dagtid / Kväll / Helg – justera efter behov]

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Program Manager for Global Program
Hirely AB
Planerare och utredare m.fl.

The WASH Governance Group at IVL Swedish Environmental Research Institute, previously the SIWI WASH Department, is looking for an experienced Program Manager to work on different water and sanitation programs in the Stockholm office, Sweden. IVL Swedish Environmental Research Institute is an independent research institute specializing in environmental and sustainability solutions. In collaboration with industry, governments, and the research community, IVL drives the transition to a sustainable society by transforming science into actionable solutions, turning challenges into opportunities, and driving the shift from linear processes to a circular economy. The Water and Sanitation Department at SIWI has been a leading partner in the WASH space for over a decade, with experience of working in around 100 countries, focusing on supporting governance solutions that improve water access, sanitation and hygiene in the world’s most vulnerable regions. The SIWI-WASH department has now joined IVL to form WASH Governance Group, to develop better integrated support to countries and partners in water and climate-related issues. About the Role The WASH Governance Group implements a number of major programs in the areas of water and sanitation service delivery, with the aim to contribute to achieve sustainable and resilient water and sanitation services. One key programme is Accountabilitity for Sustainability, a partnership with UNICEF aimed to improve governance as a means to increase sustainability of water supply and sanitation services. This program was active in over 50 countries in 2024. In addition to the partnership with UNICEF, the Group is implementing a number of research and capacity building oriented initiatives. The Program Manager will be responsible for implementation and development of water governance related projects in relation to resilient water supply and sanitation. This includes managerial functions, as well as capacity building, development of knowledge products, technical support and advice on governance related to water supply and sanitation issues, responsible for project development of methodologies, tools and knowledge products. The main duties of the Program Manager will include the following: The Manager will support the implementation of the Accountability for Sustainability programme, in coordination with the rest of the team. (Approx. 75% of the time). The Manager will contribute to the implementation of other programs in the water and sanitation department, (Approx. 25% of time). Within the assignment, the Program manager will also: Contribute to the thematic development of IVL´s portfolio in the areas of resilient water supply and sanitation governance Develop and/or contribute to the development of knowledge products, training materials, methodologies, tools and research Organize and facilitate workshops / trainings as needed Identify and develop relationships with national and regional partners Provide technical support and advisory services to support water governance processes to countries and to IVL partners as per demand Identification, and development of project proposals and strategic partnerships Responsible for financial and administrative oversight and results reporting of the programs in charge of. Represent IVL in international fora, as appropriate. Contribute to internal knowledge management and collaboration with other IVL groups The Program Manager will be supervised jointly by the Head of Group. Your background To succeed in the role you have: Master’s or PhD in Social, Natural or Engineering Sciences. 8–12 years of experience in water governance, policy development and implementation in emerging and developing contexts, including fragile and conflict-affected settings. Strong expertise in water supply and sanitation, water scarcity, and integrated water resource management, including drought and climate risk. In-depth understanding of climate change and disaster risk reduction, and their integration into water and sanitation programming and policy. Experience with capacity building, institutional development, stakeholder facilitation, and translating research into practical tools (e.g., policy briefs, technical guides). Proven ability to design and implement technical solutions tailored to complex contexts, and to contribute to advocacy at regional and global levels. Demonstrated skills in program planning, budgeting, risk management and coordination with partners. Excellent communication, drafting and interpersonal skills; a team-oriented mindset. Fluency in English is required; French proficiency is a strong asset. Familiarity with UNICEF systems and applied research is an advantage. Commitment to IVL’s core values and vision. Your personal qualities A person in this role is responsive and can account for our partners needs and wishes. It is also important that you have strong collaboration skills as you will work with colleagues in different locations. You have a flexible and adaptable approach to work and are open to undertaking short-term assignments that require travel, approximately 30% of the time. We place great importance on your personal qualities. What we offer you We work in a creative and developmental environment where everyone has significant responsibility and excellent opportunities for personal and professional growth. As an employee at IVL, you’ll be part of a workplace that values diversity, collaboration, innovation, and engagement. There’s a great sense of community here, with activities like sports clubs, art associations, parties, pub nights, and more. We work in activity-based offices. The full-time position will be based at the IVL office in Stockholm, Sweden. The position is offered as a 15-month temporary contract, starting August/September 2025, with the possibility of renewal depending on performance and the availability of funding. Please note that this position is intended to cover a parental leave. While the contract is set for 15 months, it may be subject to adjustment should the parental leave conclude earlier than anticipated. Welcome to apply Submit your CV by clicking "Apply here." We will evaluate applications and conduct interviews on an ongoing basis during the application period, so don’t wait to apply! For further information, contact Alejandro Jimenéz at [email protected]. As part of our recruitment process, we use work-related psychological assessments to support objective and fair hiring decisions.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025