Vi erbjuder dig Meliva vårdcentral Lill-Jans är en vårdcentral med helhetsperspektiv som sätter kvalitet och patientsäkerhet i fokus. Hos oss får du engagerade kollegor, möjlighet till utveckling och en arbetsplats där vi arbetar för varandra. Vi söker nu en biträdande verksamhetschef med delad tjänst som sjuksköterska. Din roll Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. Du är operativt ansvarig med MLA och verksamhetschef. I ditt ansvarsområde ingår bland annat personal- och planeringsansvar för sjuksköterskor och undersköterskor samt att planera och driva möten. Din profil Vi söker dig som: Är tydlig i din kommunikation Kan arbeta strukturerat och självständigt Har en fallenhet för att skapa goda relationer Är lugn, förtroendeingivande och ödmjuk Känner att du bemästrar eller vill utveckla chefskapets alla hattar såsom besluta, leda och coacha dina medarbetare. Har ett genuint intresse för att leda och utveckla personalen. Har ett ekonomiskt intresse Vill arbeta med verksamhetsutveckling Kvalifikationer/Arbetslivserfarenhet Krav Flerårig vana från primärvård Meriterande Erfarenhet som sjuksköterska/distriktsköterska inom primärvården Erfarenhet av tidigare ledarskap Erfarenhet av projektledning Om jobbet Meliva vårdcentral Lill-Jans är en vårdcentral med helhetsperspektiv belägen på Östermalm nära Östra Station och KTH med närhet till både Stockholm city och kollektivtrafik. Hos oss arbetar ambitiösa och kunniga läkare, distrikts- och sjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare. Lill-Jans är sedan en tid tillbaka en del av Meliva, som växer på den svenska marknaden med ambitionen och kunskapen att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem med patienten, kunden och vårdpersonalen i centrum. Om oss Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden med primärvård, BVC och företagshälsa i fokus. Med innovativa vårdlösningar och en stark närvaro både fysiskt och digitalt, har vi ambitionen och kunskapen att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem med patienten, kunden och vårdpersonalen i centrum. Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 90 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom sjuk- och hälsovården i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård i mobilen och datorn, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige. Precis som Mehiläinen tar Meliva stolt arbetet vidare med livet som uppdrag. Oavsett var du möter oss har vi alltid den mänskliga omtanken i främsta rummet. Välkommen att följa med på resan. Om anställningen Omfattning: Heltid, tjänsten innefattar även klinisk tjänstgöring Anställningsform: Tillsvidareanställning Lön: Fast månadslön Arbetsgivare: Meliva vårdcentral Lill-Jans Kontakt: Annelie Lager
Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad? Vi söker en driven Regionsäljare till oss på Optimera Regionsälj Stockholm, med ansvar för kundrelationer och regional försäljning. Vår avdelning fokuserar på att arbeta med regionala storkunder i Storstockholm samt förenad projektförsäljning. Det är viktigt att du drivs av att göra affärer, har förmåga att etablera och underhålla nya samt befintliga kundrelationer. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du kommer att arbeta med våra proffskunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Bearbetning och kontakt med nya samt befintliga kunder • Driva expansion på distriktet • Aktiv försäljning av byggmaterial gentemot befintliga och nya kunder • Kundansvar och förhandling gentemot kund • Ordermottagning, offertskrivning samt uppföljning Varför arbeta hos oss? Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba inom Optimera innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en hälsosam och säker arbetsmiljö. Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande. Dina kvalifikationer: • Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • God produktkännedom inom byggsektorn • Gymnasieutbildning med handels- eller ekonomiinriktning eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. • B-körkort • Lokalkännedom och kontakter i branschen är meriterande • Kännedom om vårt affärssystem Trygg är meriterande • Erfarenhet av arbete som Key Account Manager (KAM) är meriterande • Tidigare ansvar för kundrelationer i en regional roll är meriterande • Kunskap och/eller erfarenhet av miljö- och hållbarhetsfrågor inom byggbranschen, miljöledningssystem etc är meriterande Dina personliga egenskaper: • Målmedveten och handlingskraftig, du är driven och självgående • Ett stort kundfokus • Har förmåga och talang inom sälj • Uppskattar högt tempo och är en lagspelare • God kommunikativ förmåga • Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt Avslutningsvis Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Bromma, Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan - sista datum för ansökan är 31/8. Vi börjar göra urval av kandidater i augusti och det kan därför dröja lite innan du får återkoppling om du ansökt tidigt i processen. Optimera Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder med fokus på kvalitet, service och flexibilitet. Vi är alltid på tå för att vara det självklara valet för proffs inom bygg. Vi ingår i Saint-Gobain Distribution Sweden som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS omfattar bolagen Optimera, Bevego, Dahl, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://saint-gobaindistribution.se/, https://www.optimera.se/bygghandel/proffs
Har du erfarenhet av dansk redovisning och lönehantering? Just nu söker vi en trygg och självgående konsult till ett uppdrag med fokus på redovisning och lön i Danmark. Uppdraget har start i september/oktober och pågår under cirka 12 månader. Kunden har kontor i Stockholms innerstad. Om uppdraget Du får ett helhetsansvar för redovisningen i två nordiska bolag. Uppdraget är varierat och passar dig som är van att arbeta hands-on men också vill bidra till förbättring och utveckling av processer i en internationell miljö. Exempel på arbetsuppgifter: Månadsbokslut och balansavstämningar Löpande redovisning Intern och extern rapportering Löneadministration för Danmark Bistå i arbete med årsredovisningar och deklarationer Momsrapportering för Danmark och Norge Vi söker dig som har: Gedigen erfarenhet av dansk redovisning och lönehantering Trygghet i självständigt arbete och vana att driva processer God systemvana – meriterande med SAP, Dynamics och Excel Välkommen att skicka in din ansökan. Vi presenterar kandidater löpande till kunden. Frågor besvaras på: [email protected]
Gillar du pulsen i ett varuhus och får energi av att se både människor och resultat växa? Då har vi ett spännande uppdrag till dig! Just nu letar vi efter en driven och engagerad Ställföreträdande Varuhuschef som vill ta en viktig roll i vår fortsatta resa. Hos Rusta får du vara med och göra verklig skillnad – varje dag. I rollen som Ställföreträdande Varuhuschef är du varuhuschefen närmast, både när det gäller ansvar och i det dagliga arbetet. Tillsammans ser ni till att vardagen flyter på smidigt, och när varuhuschefen inte är på plats är det du som tar rodret. Du inspirerar och stöttar dina kollegor, skapar struktur och ser till att rätt saker händer i rätt tid – med både helheten och detaljerna i fokus. Du fungerar i första hand som säljare men även som en trygg ledare och förebild för teamet, du håller ordning och reda i allt från kassan till lagret, och du arbetar för att varuhuset inte bara ska nå sina mål – utan helst överträffa dem. Samtidigt har du alltid kunden i centrum och gör det där lilla extra för att skapa en välkomnande och positiv upplevelse i butiken. Du behöver inte kunna allt från början – vi lär dig! Men vi tror att du: Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som ledare hos oss på Rusta. Du har några års erfarenhet av att leda inom detaljhandeln, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer Du känner dig hemma i en roll som säljare och har lätt för att tänka både strategiskt och framåt Att vara tydlig, rak och ha nära till skratt är en självklar del av din vardag Du är bra på att få med dig andra – både i vardagens tempo och när det blåser lite. Du gillar att ha fullt ös omkring dig och trivs när det händer mycket Du kan och vill jobba både dagtid, kvällstid och helger. Du har ett genuint driv att utvecklas, och kanske siktar du på att driva ett eget varuhus inom några år. Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Vad är det som gör Rusta till – ja, Rusta? 💛 Våra värderingar är inte bara ord på ett papper – de är något vi faktiskt jobbar efter varje dag: Enkelhet – Vi gillar raka vägar och smarta lösningar. Varför krångla till det? Mod – Vi vågar testa nytt och vi lär oss längs vägen – det är så vi utvecklas. Engagemang – Vi bryr oss på riktigt, tar ansvar och gör vårt bästa – varje dag. Tillsammans – Hos oss vinner laget, inte jaget. Vi stöttar varandra och lyckas ihop. Så här går det till när du söker Ladda ditt CV och personligt brev och sedan: Svara på några urvalsfrågor Ett kort test (bara lugn – det är inget matteprov) Intervju på plats i butiken Digital referenstagning En bakgrundskoll – inget konstigt, bara rutin Vad en bakgrundskontroll är? Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Är du pepp? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte till sista sekunden. Anställningsform: Tillsvidareanställning- Inleds med sex månaders provanställning Omfattning: Heltid (38,25 timmar/vecka) Startdatum: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Sista ansökningsdag: 2025-07-06 Vi längtar efter att få lära känna dig – Varmt välkommen med din ansökan!
Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Start: Tidigast 2025-08-15 Varaktighet: 1 år, med möjlighet till förlängning Resor: Kan förekomma Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning genomförs i slutskedet av rekryteringsprocessen. Denna prövning innefattar bland annat bakgrundskontroller, kreditupplysning, folkbokföringskontroll samt granskning av sociala medier och öppna källor. Dessutom genomförs CV-verifiering, referenstagning och rättsliga kontroller. En säkerhetsprövningsintervju hålls där faktorer som familjesituation och medborgarskap beaktas. Om tjänsten Vill du vara en nyckelperson i att ge service, utveckla arbetssätt och förbättra systemstödet på en myndighet? Vi söker nu en Administratör till avdelningen LogV – Logistik och förvaltningsledning på myndigheten. Uppdraget erbjuder ett varierande arbete i en stödjande och utvecklande roll med stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som administratör kommer du att arbeta på myndighetens kundtjänst för verksamhetsstöd och vara en central del i den dagliga hanteringen av ärenden. Du kommer också att bidra till förbättringsarbete inom kundtjänstens system och processer, samt samordna och leda utbildningar och interna aktiviteter. Vidare innebär tjänsten: - Bevaka och hantera inkommande e-post till myndighetens funktionsbrevlådor - Registrera och fördela ärenden till rätt funktion eller specialist - Säkerställa att ärenden uppdateras och hanteras inom rimlig tid - Stötta framtagning och uppdatering av instruktioner, hjälptexter och dokumentation - Utveckla och förbättra FAQ samt bidra till användarvänligheten i ärendehanteringsverktyget - Planera och hålla i utbildningar, samt samordna interna informationsaktiviteter (t.ex. Öppet hus) - Samla in återkoppling från användare för att förbättra kundtjänstens tjänster och processer Vem är du? Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i MS Office, Du har minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete inom kundtjänst eller liknande. Du är van att arbeta strukturerat och självständigt med god förmåga att prioritera samt att du trivs i en roll där du både ger service och driver förbättringsarbete, Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att samarbeta med olika funktioner• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Du hat mycket goda kunskaper i ärendehanteringssystem såsom Zendesk, ServiceNow eller likvärdigt. I denna roll så kan du komma att hålla i interna utbildningar och informationsinsatser, det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att prata inför en grupp. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare ansvarar du för att planera, driva, utveckla och utvärdera det pedagogiska arbetet i förskolan utifrån läroplanens intentioner och våra prioriterade områden. Du arbetar med pedagogisk dokumentation, reflektion och analys för att säkerställa kvalitén på förskolan. I ditt arbetssätt är du inkluderande och skapar goda relationer till barn, kollegor och vårdnadshavare. Under kommande läsår har vi extra fokus på: • att driva och utveckla vårt språkutvecklande arbete. • att utveckla dokumentationen i vår lärplattform Unikum. • att öka barnens delaktighet i vår verksamhet på förskolan genom våra reflektioner och pedagogisk dokumentation. Tycker du att detta låter som något för dig, sök till oss och var med när vi formar framtiden! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarlegitimation och som är stabil och trygg i dig själv. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och kan bibehålla ett gott humör även i pressade situationer. Du är en relationsskapande person som gärna tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya kontakter. Vidare är du samarbetsorienterad, prestigelös och strävar efter att hitta lösningar som gynnar hela gruppen alltid med fokus på det gemensamma målet. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Vi intervjuar löpande
Socialförvaltningen kännetecknas av att vara en prestigelös förvaltning där det är lätt att samarbeta med alla förvaltningens medarbetare samt att beslutsvägarna är korta och enkla. Vuxenavdelningen är en del av Socialförvaltningen, vår viktigaste uppgift är att se till att våra invånare får den hjälp och stöd som de behöver. Vi består av 33 medarbetare och leds av en avdelningschef samt fyra gruppchefer som ansvarar för olika områden. Vi är en sammansvetsad och stabil arbetsgrupp i olika åldrar som värderar att ha roligt tillsammans och tycker att det är viktigt att hjälpa varandra. Vi sitter i Mörby Centrum, 14 min med tunnelbana från T-centralen. Vårt kontor har fräscha lokaler med bra teknologi. Här finns även många små rum för att prata ihop oss med varandra eller ta emot besökare. Vi arbetar också hemma i den mån det passar arbetet. Tack vare kommunens mindre storlek arbetar vi verksamhetsnära och du har goda möjligheter att genom samverkan göra skillnad på riktigt och kunna påverka och utveckla arbetet. Vi sätter ett stort värde vid en rättssäker handläggning och har dokumenterade och lättillgängliga arbetsrutiner som du kommer att arbeta efter. Hos oss är det viktigt med nära arbetsledning och tillgänglighet till sin närmaste chef. Vi arbetar aktivt med samtalsmetoden MI på avdelningen och erbjuder relevanta interna och externa utbildningar. Vi söker nu en socialsekreterare till LSS gruppen som vill bli en del av en arbetsgrupp där vi bryr oss om varandra och ställer upp när det behövs. Vi består av sex socialsekreterare och en gruppchef. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Våra arbetssätt kännetecknas av ett vi och individen i centrum, där det är möjligt att minska individens kontakter med olika handläggare och hittar lösningar tillsammans med andra handläggargrupper. Din uppgift blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser främst enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) men även socialtjänstlagen (SoL). Du kommer även att i vårt strukturerade målarbete följa upp och ompröva beviljade insatser. Du kommer att ha kontakt med brukare och deras anhöriga samt ha ett nära samarbete med gruppchef, de övriga socialsekreterarna inom LSS samt andra på avdelningen och socialförvaltningen. Du kommer att arbeta med både barn, ungdomar och vuxna inom målgruppen. Personer med bl.a. intellektuell funktionsnedsättning, personer med hjärnskada i vuxen ålder, fysiska funktionsnedsättningar och/eller autismspektrumtillstånd ASD. Många personer är även flerfunktionshindrade, psykiatriska diagnoser, ADHD, har missbruk, mm. För ett år sedan genomfördes en omorganisation där LSS och socialpsykiatri gruppen närmade sig med målsättning att arbeta tätare samt möjliggöra handläggning av alla målgrupper inom området funktionsnedsättning. Att samverka i det professionella nätverket med tex. Region Stockholm, Försäkringskassan, kommunala och privata utförare med flera, är även en stor del av arbetet då de vi möter har många olika kontakter och behöver stöd från olika samhällsinstanser. Du delar med dig av din kompetens och erfarenhet och bidrar till att fortsätta utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har socionomexamen eller en motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig. • Har erfarenhet av arbete som socialsekreterare inom LSS. • Goda kunskaper inom lagstiftning som rör LSS och socialtjänstlagen samt övrig aktuell lagstiftning inom området. • Har mycket god förmåga att kommunicera på svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av myndighetsutövning inom handläggning. • Arbetat i systemet Treserva. • Arbetat i IBIC. Som person är du strukturerad, arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt slutför det som påbörjats enligt givna deadlines. Du visar på en god samarbetsförmåga med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt. Du är stabil och hanterar stressfulla situationer på ett konstruktivt sätt. Dessutom har du har en social förmåga och har lätt för att skapa relationer med olika människor med ett professionellt bemötande i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du passar bra in i gruppen. Slutligen ser vi det som viktigt att du är trygg och utstrålar lugn i pressade situationer och visar trygghet i bemötande med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. Bakgrundskontroll kan förekomma i rekryteringsprocessen. Mer information om processen lämnas när det blir aktuellt. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare ansvarar du för att planera, driva, utveckla och utvärdera det pedagogiska arbetet i förskolan utifrån läroplanens intentioner och våra prioriterade områden. Du arbetar med pedagogisk dokumentation, reflektion och analys för att säkerställa kvalitén på förskolan. I ditt arbetsätt är du inkluderande och skapar goda relationer till barn, kollegor och vårdnadshavare. Under kommande läsår har vi extra fokus på: • att driva och utveckla vårt språkutvecklande arbete. • att utveckla dokumentationen i vår lärplattform Unikum. • att öka barnens delaktighet i vår verksamhet på förskolan genom våra reflektioner och pedagogisk dokumentation. Tycker du att detta låter som något för dig, sök till oss och var med när vi formar framtiden! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarlegitimation och som är stabil och trygg i dig själv. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och kan bibehålla ett gott humör även i pressade situationer. Du är en relationsskapande person som gärna tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya kontakter. Vidare är du samarbetsorienterad, prestigelös och strävar efter att hitta lösningar som gynnar hela gruppen alltid med fokus på det gemensamma målet. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om oss Palmecentret arbetar i Olof Palmes anda för demokrati, mänskliga rättigheter och fred. Vi är den svenska arbetarrörelsens samarbetsorganisation för internationell solidaritet och opinionsbildning. Vi är en progressiv, dynamisk arbetsplats som ger utrymme till stor självständighet i utförandet av arbetsuppgifter. Vi erbjuder internationellt arbete och möjlighet att vara med och påverka samhällsutvecklingen i Sverige och i våra samarbetsländer tillsammans med den svenska arbetarrörelsen och våra partners. Vårt huvudkontor ligger centralt beläget på Sveavägen 68 och vi är cirka 50 anställda i Sverige och utomlands. Tillsammans med våra 26 medlemsorganisationer bedriver vi varje år cirka 200 projekt i omkring 30 länder till stöd för organisering för en bättre värld. Roll och uppdrag Som redovisningsekonom på Palmecentret är du en nyckelperson i ekonomiteamet. Du leder det dagliga redovisningsarbetet, ansvarar för bokslutsprocessen och är en viktig del av vårt arbete med budget, prognos och rapportering. Vi befinner oss i en utvecklingsfas där ett nytt ekonomi- och projekthanteringssystem nyligen implementerats, och du får en central roll i att vidareutveckla och effektivisera våra ekonomiprocesser. Dina arbetsuppgifter & ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att: · Ansvara för löpande redovisning och månatliga bokslut · Leda arbetet med årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklaration · Utveckla rutiner och processer för god ekonomisk kontroll och förvaltning · Delta i budget- och prognosarbete samt rapportering till ledning och styrelse · Ansvara för rapportering av skatter och avgifter · Ha systemansvar för redovisningsmoduler i ekonomisystemet · Ha kontakt med revisorer, myndigheter och banker Vem är du? · Akademisk utbildning inom ekonomi · Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och bokslut · Goda kunskaper i hela redovisningskedjan – från löpande bokföring till årsredovisning · Gedigen erfarenhet av att arbeta i och utveckla komplexa ekonomisystem och affärssystem · Intresse och förmåga att effektivisera och strukturera ekonomiska processer · Erfarenhet från internationell verksamhet · God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska · Erfarenhet från biståndsorganisation är meriterande · Erfarenhet av Xledger är ett plus Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Detta kan omfatta bland annat, men inte uteslutande att du är strukturerad, självgående och tar egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att bidra med kunskap, samtidigt som du gärna stöttar dina kollegor i deras arbete. Du trivs i en roll där du får ta ansvar, driva utveckling och bidra till en professionell och hållbar ekonomiavdelning. Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar. Vad vi erbjuder Ett meningsfullt arbete i en engagerad, värdedriven och varm organisation där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor runt om i världen arbetar för att stötta progressiva och modiga rörelser att förändra samhällen och människors vardag. Palmecentrets arbete präglas av en demokratisk människosyn grundad i uppfattningen om alla människors lika värde och stora potential. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, målstyrd arbetstid med ett arbetstidsmått på 35,25h/vecka och möjlighet till att arbeta hemifrån några dagar i veckan. Alla anställda omfattas av kollektivavtalade försäkringar och pensioner. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vi tillämpar provanställning, sex månader, gällande alla tillsvidareanställningar. Har du frågor gällande tjänsten vänligen kontakta ekonomichef Roger Stålnacke, 072-143 55 96, roger.stå[email protected], För frågor om rekryteringsförfarandet, kontakta HR-partner Erik Magnusson, [email protected]. Vi har sommarsemester och det kan därför dröja med eventuella svar på frågor. Fackliga företrädare är Otto Widmark, Handelsanställda förbund ([email protected]) och Elin Zaulich, Akademikerförbunden ([email protected]). Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) till [email protected] senast den 11 augusti 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer