Vi söker en diskare som vill jobba i en restaurang i en säkerhetsklassad byggnad. För anställning krävs svenskt medborgarskap, skuldfri samt inga brott i belastningsregistret. Du kommer även genomgå en säkerhetsintervju som du behöver bli godkänd på. Restaurangen är i Solna. Tider kan variera men ordinarie är ca 8-15. Vänligen skicka in din ansökan med cv per mail! [email protected]
Vi söker billackerare/lackförberedare till vårt team i Jordbro. Vi letar efter dig som har erfarenhet av lackering, underarbete (inför lackering) eller bilplåtarbete. Är du en självgående lackerare som kan jobbet hela vägen? Då kan vi erbjuda riktigt schyssta villkor. Vår verkstad ligger endast 10 minuters promenad från Jordbro station. Om oss: Vi har varit verksamma i branschen sedan 2010. Vi samarbetar med alla svenska försäkringsbolag och våra kunder inkluderar Porsche Haninge, Volkswagen Hammarby, Audi Smista, Toyota Center, Avis, Mabi, Berras Bil, Autoropa, Premium Cars och flera andra välkända företag. Krav: Erfarenhet inom minst ett av dessa områden är ett måste Ansvarstagande, punktlig och arbetsvillig Vänligen skriv endast om du har relevant erfarenhet och är intresserad av tjänsten. Vi ser fram emot att höra från dig! Vänligen kontakta oss via e-post: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som kan ta rollen som Enhetschef hos vår kund Skolverket. - Omfattning: Heltid 100% - Start: Så snart som möjligt - Längd: 6 månader med möjlighet till förlängning 6 månader. Du lir anställd av Poolia men jobbar ute hos Skolverket i Solna. Om tjänsten Uppdraget innebär att fungera som chef för den nyinrättade enheten för planering och styrning på Skolverkets avdelning för verksamhetsstöd. Enhetens uppdrag är att driva och samordna arbetet. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I uppdraget ingår att bygga upp den nya enhetens arbetsformer och arbetssätt, att skapa samsyn kring enhetens roll och uppdrag hos medarbetarna samt att skapa samarbetsformer och god relation till myndighetens övriga chefer i styrningsfrågor. Uppdraget innebär att arbeta med förändringsledning i uppbyggnad av en organisation som ska stödja och samordna den interna styrningen på myndigheten. En annan uppgift för enheten är att driva arbetet med portföljkontoret och utvecklingsportföljen. Det innebär att ta fram underlag på strategisk nivå och samordna funktionen objektledare med flera för att myndighetens ledningsgrupp ska kunna fatta relevanta beslut som rör utveckling av myndighetens IT-satsningar. Du kommer ha personalansvar för Ca 20 medarbetare, inklusive en enhetssamordnare samt en administratör. Du rapporterar till Verksamhetschefen. Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier: - Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig - Minst fem (5) års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor - Fem (5) års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet - Aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå - Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. Kästaskolan är en kommunal grundskola och anpassad grundskola som ligger i Huddinge. Skolans ledord är Lärande, Trygghet och Hälsa. På Kästaskolan går ca. 300 elever från förskoleklass till årskurs 6. Vi har en fin skola och en tilltalande miljö med god studiero där vi varje dag strävar efter att alla barn ska utvecklas så långt som möjligt. På skolan arbetar vi med PAX i skolan och en tydlig lektionsstruktur som vi kallar Kästalektionen, den skapar en likvärdig och inkluderande skoldag för alla elever. Eleverna ges möjlighet till läxstöd under skolveckan av behöriga lärare och vi har ett bemannat skolbibliotek. Vi är stolta över att kunna dela med oss av Skolinspektionens beslut. ”Skolan arbetar i hög utsträckning så att utbildningen präglas av trygghet och studiero så att eleverna kan ägna sig åt skolarbete” ”Undervisningen främjar i hög utsträckning elevernas möjligheter att nå läroplanens mål avseende kunskaper och värden” Källa: Skolinspektionens beslut efter kvalitetsgranskning HT-24 Beskrivning av arbetsuppgifter Vi söker behöriga lärare som är intresserade av att vikariera för undervisande lärare som kommer att vara föräldralediga. Detta är ett vikariat på 100% som pågår i 6 månader. Det innebär att du kommer att planera, genomföra och utvärdera undervisningen motsvarande en heltidstjänst som lärare. Kästaskolan är en skola som har båda grundskola och anpassad grundskola i Huddinge kommun. Söker du denna tjänst ska du vara redo att undervisa i båda skolformerna. På Kästaskolan arbetar vi för att skapa höga och tydliga förväntningar på våra elever. För att göra det har vi tagit fram "Kästalektionen" det innebär att alla lektioner ska ha en tydlig början och slut. Eleverna ska veta vad de ska göra hur de ska göra det och varför de ska göra det. På Kästaskolan arbetar vi även aktivt med trygghet genom att använda PAX, strukturstöd samt tydliga förväntningar under hela skoldagen. Vi arbetar även aktivt med att skapa goda relationer till våra elever. Eleverna ska känna att vi bryr oss om dem på Kästaskolan men också att vi har höga och tydliga förväntningar. Eleverna som går på Kästaskolan ska få goda möjligheter att lära sig och utvecklas. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du uppföljer dessa krav: • För att söka denna tjänst behöver du vara behörig lärare. • För att kunna söka denna tjänst behöver du ha mycket god svenska. Vi arbetar aktivt med att utveckla våra elevers språkförmåga för att göra det på bästa sätt behöver våra medarbetare ha en mycket god svenska. • Det är meriterande om du har erfarenhet av att undervisa. • Det är meriterande om du har erfarenhet av Pax i skolan. • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på anpassad grundskola. • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elever inom NPF spannet. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ola Stadig, Biträdande rektor: [email protected] (mailto:[email protected]) Välkommen in med din ansökan!
Vill du vara med oss väcka upptäckarglädje och lust att lära? Sök till oss i dag! Vi söker en skicklig, fritidsledare/ resurs som brinner för att göra skillnad för elever, genom ett upplevelsebaserat lärande utomhus med fokus på friluftsliv. Vi är en liten grundskola med tillhörande fritidshem på ca. 55 elever, som bedriver verksamhet utifrån Lgr 22, och I Ur och Skur - utomhuspedagogik. Fritidshemmet består av en fritidspedagog och tre fritidsledare. Fritidsverksamheten är till största del förlagd utomhus i närområdet och i vår skolskog. Hos oss arbetar skola och fritids mycket nära varandra och har även samplanering kring teman och event. Vi värdesätter och eftersträvar en samsyn i arbetet med eleverna över hela dagen. Vi har högt i tak och stöttar varandra samt har en positiv inställning till vårt arbete och varandra som gör att vi alla trivs och utvecklas. Vi är stolta över vår verksamhet och vill ge det bästa till våra elever. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som fritidsledare/resurs! Du har ett relationellt ledarskap och värderar samarbete med kollegor högt. Du är trygg och säker i din yrkesroll och skapar en lustfylld lärmiljö. Du är positiv till fysisk aktivitet och är självklart nyfiken på I Ur och Skurs metoder. Du är väl insatt i läroplanen för grundskolan och fritidshem. I samarbete med kollegor arbetar du för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans och fritidshemmets pedagogiska arbete. Engagemang, inlevelseförmåga och förståelse för andra människor är viktiga egenskaper. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Tjänsten är heltid med tillträde i augusti. Du kommer att arbeta i förskoleklass på förmiddagarna och i fritidshemmet under eftermiddagarna. Vi erbjuder arbetskläder, pedagogiska måltider, friskvårsbidrag, friluftsaktiviteter, en organisation där individuell och kollektiv kompetensutveckling är högt prioriterad, närvarande skolledning med tydlig pedagogisk idé som tillsammans med pedagogerna arbetar mot ambitiösa mål. Vill du vara med och medverka till att ge våra elever en positiv och meningsfull dag där kunskapsutveckling och social träning är i fokus, och ingå i ett arbetslag där arbetsglädjen och arbetsmoralen är hög. Rekrytering kommer att ske löpande. Välkommen att skicka in din ansökan!
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kultur- och fritidsförvaltningen gör Botkyrka friskare, starkare och mer kreativt! Vi ser till att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv med många olika fritidsaktiviteter att välja på i kommunen. Vi bidrar till levande och trygga livsmiljöer och gör det möjligt för Botkyrkabor att utveckla sina intressen. Med en meningsfull fritid mår människor bättre vilket stärker folkhälsan. Med drygt 200 medarbetare ansvarar vi för bibliotek, bad, kulturskola, konsthall, öppen fritidsverksamhet, idrottsanläggningar och folkhälsoparker. Verksamhetsområdet är en av tre verksamhetsområden i Kultur- och fritidsförvaltningen. Verksamheten ansvarar för frågor som gäller den öppna fritidsverksamheten årskurs 4 - 9. De öppna fritidsverksamheterna är kostnadsfria, öppna mötesplatser med syftet att skapa en meningsfull fritid för barn och ungdomar. I Botkyrka finns elva fritidsklubbar för barn i åldern årskurs 4 - 6 och åtta fritidsgårdar för unga årskurs 7 - 9. Fyra av fritidsklubbarna drivs av kommunen och de övriga drivs av fyra olika utförare från Botkyrkas civilsamhälle. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som enhetschef inom verksamhetsområdet Ung fritid ansvarar du för att leda och utveckla öppna fritidsverksamheter för barn och unga i åldern 10–16 år. Just nu söker vi två enhetschefer som ska driva och utveckla verksamheter som erbjuder trygga, meningsfulla och inkluderande fritidsmiljöer där unga får möjlighet att växa, stärka sin hälsa och öka sin delaktighet. Du leder ett team av fritidsledare och arbetsledare och har ansvar för verksamhetsplanering, personal och ekonomi. I uppdraget ingår att utveckla verksamheten i linje med politiska beslut och strategiska mål samt att samverka med andra förvaltningar, civilsamhället och externa aktörer för att skapa en helhet kring ungas fritid. Verksamheterna är en del av Kultur- och fritidsförvaltningens satsning på Ung fritid – ett nytt verksamhetsområde där du får vara med och forma framtiden. Efter en nyligen slutförd stor översyn av de öppna fritidsverksamheterna pågår just nu ett arbete för att anpassa dessa till moderna och trygga verksamheter. Vi är i en fas där traditionellt drivna fritidsverksamheter ändrar form och moderniseras för att bättre kunna möta nuvarande och framtida behov. Därför behöver vi kunniga och modiga enhetschefer som är redo att tillsammans med kollegor och medarbetare driva arbetet framåt. Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med två andra enhetschefer och en verksamhetsutvecklare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - leda och utveckla verksamheter - säkerställa att aktiviteterna är relevanta, trygga och håller hög kvalitet - ansvara för budget, bemanning och uppföljning av ekonomi och verksamhet - rekrytera, utveckla och leda personalen för att skapa ett motiverat arbetsklimat - etablera och bibehålla samverkan med interna och externa aktörer samt civilsamhälle - bidra till det strategiska arbetet i verksamhetsområdets ledningsgrupp Vi erbjuder dig Ett viktigt chefsuppdrag där du får vara med och forma framtidens fritid i Botkyrka kommun. Du kliver in i ett verksamhetsområde under utveckling, där din kompetens och ditt ledarskap gör verklig skillnad för unga. Ett meningsfullt och kreativt chefsuppdrag där du får vara med och skapa framtidens fritidsverksamhet i en av Sveriges mest dynamiska kommuner. Här finns goda möjligheter till kompetensutveckling, kollegialt stöd och ett nära samarbete med andra delar av förvaltningen. Du som söker till oss Du har en relevant högskoleexamen inom beteendevetenskap, pedagogik eller socionomexamen. Du har flerårig erfarenhet av att leda personal och verksamhet samt dokumenterad erfarenhet av arbete inom barn- och ungdomsverksamhet. Övriga krav för tjänsten: - erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation - tidigare ansvar för budget och personal - erfarenhet av att leda i förändring och utveckla verksamhet - erfarenhet av att bygga relationer och samverka med externa aktörer Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenhet av föreningsliv, civilsamhälle eller ideella organisationer Som enhetschef leder du med ett närvarande och tillitsfullt ledarskap som skapar tydlighet, engagemang och riktning i vardagen. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer – både internt och externt – och bidrar till ett arbetsklimat som genomsyras av delaktighet, respekt och samarbete. Du arbetar målinriktat tillsammans med ditt team och samarbetspartners för att uppnå gemensamma resultat. Med ett resultatorienterat förhållningssätt driver du verksamheten framåt, följer upp uppsatta mål och säkerställer kvaliteten i det stöd vi erbjuder våra ungdomar. Ditt ledarskap vilar på en trygg och stabil grund, vilket gör att du kan fatta välgrundade beslut även i föränderliga situationer och vara ett stöd för både medarbetare och verksamhet. Eftersom vi befinner oss i en utvecklingsfas är det viktigt att du är flexibel, tar initiativ och trivs i ett föränderligt sammanhang. För tjänster på Kultur- och fritidsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll
Akademiskt primärvårdscentrum (APC) har ett övergripande forsknings-, utbildnings- och utvecklingsuppdrag för primärvården i Region Stockholm. APC och de tre universitetsvårdcentralerna Jakobsberg, Gustavsberg och Liljeholmen utgör primärvårdens universitetssjukvårdsenhet (USV) och är en viktig del i den nya organisationen för kunskapsstyrning nationellt och regionalt. Verksamheten bygger på en nätverksorganisation där majoriteten av våra medarbetare har sin grundanställning i klinisk primärvårdsverksamhet. Stockholms Läns Sjukvårdsområde, SLSO, är huvudman men APC:s verksamhet bedrivs oberoende av driftsform inom hela Region Stockholm. https://www.akademisktprimarvardscentrum.se/ Beskrivning Liljeholmens universitetsvårdcentral har ansvar för fortbildning och utveckling inom kardiovaskulär prevention inklusive diabetes samt luftvägssjukdomar och allergi. Vi bedriver även forskning inom flera områden. Arbetsuppgifter I våra uppdrag kring fortbildning och utveckling inom olika kunskapsområden erbjuder vi fortbildningar i form av kurser och verksamhetsbesök i primärvården inom olika prioriterade kunskapsområden. Vi stöttar verksamheter i kvalitetsarbeten, i att arbeta för jämlik- och evidensbaserad vård genom kunskapsstyrningen samt att omvärldsbevaka området. Arbetet utgörs till stor del av utbildningstillfällen där olika professioner inom primärvården deltar. Du arbetar nära informationsläkare, informationsapotekare och övriga medarbetare inom fortbildningsuppdrag. Vi strävar även efter att utveckla högskolepoänggivande uppdragsutbildningar i samverkan med Karolinska Institutet för primärvårdens professioner. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska. Erfarenhet av att arbeta som diabetessjuksköterska inom primärvård. Minst 15 hp inom ämnesområdet samt specialistutbildning. Erfarenhet av att rapportera till NDR. Kunskap om aktuella riktlinjer, rekommendationer, indikatorer och vårdförlopp. God datorvana och kunskap inom Office-paketet (Microsoft Word, Excel, Powerpoint). God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande Pedagogisk erfarenhet och/eller utbildning. Erfarenhet av arbete med kvalitetsarbete och kvalitetsuppföljning. Vetenskaplig kompetens som forskarstudier, disputation samt magisterexamen. Personliga egenskaper Du behöver vara en ansvarsfull, flexibel, driven och kreativ person som är van att arbeta självständigt och i team. I arbetet krävs det även att du har en social kompetens med pedagogiska färdigheter och ödmjuk inställning. Villkor Ansökningarna kommer beredas fortlöpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Har du erfarenhet inom transport och logistik och trivs med att arbeta nära och leda personal? Trivs du i en dynamisk miljö med övergripande ansvar för driften? På ett av Sveriges största åkeriföretag får du nu chansen att leda ett engagerat team i en roll där du samtidigt har stora möjligheter påverka själv! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DHL Åkeri. Om företaget DHL Åkeri är en del av DHL Freight (Sweden) AB som ger fördelarna av att tillhöra ett stort globalt bolag med goda karriärvägar och diverse stödfunktioner men drivs samtidigt som en underleverantör där man har åkerikänslan kvar. Här går det att fatta snabba beslut och finns stor möjlighet till att vara med och påverka. DHL Åkeri sysselsätter idag ett hundratal egna bilar och ca 200 medarbetare som ansvarar för att leverera en kvalité i världsklass genom att lasta, lossa och leverera sändningar till och från våra privat- och företagskunder. För tredje året i rad har DHL blivit utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B! De är även certifierade i Top Employer vilket innebär att DHL är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Arbetsuppgifter I denna roll har du ett stort ansvar för personalhantering och det är viktigt att du trivs med att arbeta nära och leda personalen för att vara framgångsrik i din roll. Du erbjuds en utvecklande och spännande tjänst där du ansvarar för att planera, fördela och schemalägga det dagliga operativa arbetet för chaufförer som är stationerade i Västberga och Uppsala. Arbetsuppgifterna omfattar både strategisk och operativ planering där du säkerställer att rätt förutsättningar finns för den dagliga verksamheten att löpa effektivt. Vidare ansvarar du även för rekrytering, schemaläggning och bemanning av personal, vilket kräver ett proaktivt förhållningssätt och goda ledaregenskaper för att säkerställa att bemanningen är optimal och att alla operativa mål uppfylls. Transportplaneringen innebär att du säkerställer att processer och rutiner följs så att logistikflödet upprätthålls. En annan viktig uppgift är att du ansvara för uppföljning av avvikelser i verksamheten. Du hanterar även faktureringen för depån. Slutligen håller du en kontinuerlig dialog med de som rapporterar till dig samt uppföljning med din närmsta chef. Att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten med tillhörande personalansvar Säkerställa att arbetet utförs enligt definierade processer och följer upp avvikelser Måluppföljning, serviceutfall samt löpande rapportering Kontakt med transportledare och administration Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av arbete inom transport- & logistikbranschen Du har arbetslivserfarenhet inom ledande befattning Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska God datorvana CE-behörighet är meriterande ADR- och YKB-behörighet är meriterande Meriterande med eftergymnasial utbildning inom logistik, personal eller ekonomi Du drivs av att leda och motivera andra så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. För att leda enheten effektivt är du tydlig samt tar beslut, prioriterar och delegerar arbetsuppgifter. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du blir inte nervös av arbete som innebär att du behöver få mycket gjort på kort tid. Därtill besitter du en analytisk förmåga och van att hantera fakta och data för att utifrån det kunna analysera och dra slutsatser. Det operativa ansvaret med många kontaktytor kräver att du har förmågan att kommunicera på ett effektivt sätt även i pressade situationer. Du är mål- och resultatinriktad med intresse för att utveckla såväl service och kundbemötande likväl som ditt ledarskap. För att lyckas i rollen krävs även ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga funktioner inom DHL Freight och med de lokala kunderna. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse Plats: Västberga, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Nextgen
Förskolan Äppelvikstorget är en ekonomisk förening. Förskolan ligger i Bromma "Äppelviken" med 52 barn inskrivna. Två syskonavdelningar med 16 barn 1-4 år, en avdelning med 20 barn 4-6 år. Vi söker dig som är färdig med din förskollärarutbildning och önskar arbeta deltid- 35tim/v. Vi vill att du har förmåga att förstå barnens behov och möta dem där de befinner sig samt att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. Det är även viktigt att du är en god pedagogisk ledare som tycker om att ta egna initiativ samt nyfiken på att utvecklas tillsammans med oss. Du bör vara flexibel i tanke och handling då förskolans dagar är fulla med utmaningar. Engagemang, inlevelseförmåga och förståelse för andra människor tycker vi är viktiga egenskaper för en förskollärare. Då vi är en liten enhet kommer du att ingå i ett arbetslag med nära samarbete över avdelningarna därför önskar vi att du har lätt för att samarbeta med andra. Att arbeta som förskollärare innebär betydelsefulla och unika möjligheter att påverka och bidra till barns utveckling och synliggöra barnens lärprocesser. Som förskollärare på förskolan Äppelvikstorget kommer du att arbetar tillsammans i ett arbetslag med att utmana barnens lärande och utveckling på avdelningen med barn i åldrarna 4-6. Med läroplanen som utgångspunkt arbetar du med barnen både individuellt och i grupp och ger dem möjlighet att uppleva och skapa nya erfarenheter och reflektera över dessa. Med hjälp av verktyg som observation, dokumentation och reflektion synliggör vi barns lärande som i sin tur utvecklar vårt systematiska kvalitetsarbete i vår verksamhet.
Om Passalen Passalen är en ideell förening som verkar för ett mer inkluderande samhälle som ser potentialen i alla barn. Vi skapar inkludering för barn och unga med funktionsvariation som behöver stöd med att organisera sin fritid, hitta en kompis eller prova på att feriearbeta samt bedriver verksamhet som främjar möten mellan människor. Passalen är kollektivavtalsanslutna och finns på flera orter i Sverige. Som anställd hos oss utvecklas och lär du på arbetet och bidrar till ett mer inkluderande och socialt hållbart samhälle. Klubbar by Passalen Passalens verksamhet bedrivs genom olika program och projekt, i denna roll arbetar du i programmet Klubbar by Passalen. Klubbar by Passalen är ett program som skapar möjlighet för barn och unga vuxna med funktionsvariation att få en aktiv och inkluderande fritid. Passalen samverkar med olika kommuner och stadsdelar och stöttar deltagare att ta del av den ordinarie fritiden inom kommunen. Du kan läsa mer om programmet här: https://passalen.se/klubbarbypassalen/ Arbetsbeskrivning I den här rollen kommer du att arbeta med att utveckla och genomföra aktiviteter online. Du kommer att vara delaktig i ett arbete där vi vill undersöka hur vi kan arbeta med digitala möten både som en organiserad fritidsaktivitet samt som ett sätt att stötta deltagare till att våga besöka fysiska fritidsaktiviteter. Du kommer att ha en viktig roll i utformandet av aktiviteterna och vi ser därför gärna att du har en gedigen erfarenhet av spelvärlden. Tjänsten är på heltid. Arbetet sker i huvudsak på dag- och kvällstid. Du kommer främst att arbeta från vårt kontor i Älvsjö och till viss del i våra samarbetskommuner (Haninge, Tyresö, Järfälla, Sollentuna, Vallentuna, Sundbyberg och stadsdel Järva). Meriterande för tjänsten I rollen förväntas du vara: Kunnig och med en gedigen erfarenhet inom spelvärlden, gärna av att arrangera aktiviteter eller event. Nyfiken på att bygga relation med människor samtal, du har förmåga att motivera och peppa personer till aktivitet. Självgående och initiativtagande, då det kommer att krävas att du tar egna beslut. Strukturerad, tålmodig och ha förmågan att behålla lugnet i stressiga situationer. Du är även viktigt att du kan: Planera och leda arbetet, där du har ett övergripande ansvar att planera och strukturera dina aktiviteter. God kommunikativ förmåga såväl inom din arbetsgrupp som med deltagare. Vi tror att du som söker är: Du är lösningsorienterad, lugn och kreativ. Du har förmåga att kunna möta olika människor. Du är social och kan kommunicera med målgruppen, föräldrar och ledsagare. Du är ansvarstagande och vill vara med och verka för ett mera inkluderande samhälle. Du har ett intresse av spel och tycker om att genomföra aktiviteten tillsammans med andra. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att leda grupper och arbeta med barn med särskilda behov, men det är inget krav. Intervjuer sker efter vecka 31. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer