Nyexaminerad redovisningsekonom sökes med start i november.
Amblin AB
Redovisningsekonomer

Om AMBLIN Bolaget grundades 2002 och har vuxit till att bli 52 medarbetare. Kontoret för denna tjänst, är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum. Vi har även ett kontor i Jönköping. Amblin är ett ledande konsultföretag inom ekonomisk förvaltning samt konsultationer gentemot fastighetsbranschen, där flertalet av våra kunder är börsnoterade företag eller stora internationella fastighetsfonder. Vi har samarbeten med alla större revisionsbolag och skattebyråer i Sverige. Vi är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget. Vi har tagit fram en kompetenstrappa som tydliggör din utveckling oss som kommer presenteras vid en eventuell intervju. Om tjänsten och våra förmåner Varje år anställer vi nyexaminerade studenter för att hos oss, erbjuda en utvecklingsresa inom redovisning. Tjänsten, som ska tillsättas den 3 november, är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete. Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify. Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför ett flertal gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se Arbetsbeskrivning Ditt nya arbete inleds med upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer för våra kunder inom ekonomisk förvaltning samt för börsnoterade fastighetskoncerner. Du kommer läras upp inom Amblins metodik för upprättande av inkomstdeklaration och årsredovisningar (inkl. kassaflödesanalys) och får genomgång i de system Amblin använder. Vi varvar praktiska genomgångar med teoretiska utbildningar om exempelvis de olika regelverken (K2, K3, RFR 2). • Allt eftersom arbetet med årsredovisningar och inkomstdeklarationer avtar kommer du att börja arbeta som konsult i teamen inom våra ekonomiska förvaltningsuppdrag. • Arbetet består av flera olika delar som löpande bokföring, bokslut och avstämningar, administration för dina bolag, kontakt med kunder och revisorer, etc. • Du kommer ansvara för flertalet uppgifter inklusive redovisningen för flera bolag i dina team samt tillsammans med övriga medlemmar bidra till att hela teamet levererar med kvalité. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter att växa inom företaget och lära dig mer om ekonomisk förvaltning samt konsultationer. Visar du på ett intresse och förmåga inom ledarskap får du snabbt möjligheten att utvecklas som ledare och vara teamansvarig för juniora kollegor för olika projekt. På sikt kan du utvecklas till att bli en senior redovisningskonsult med exempelvis komplicerade redovisningsfrågor och fastighetstransaktioner. Kvalifikationer • Vi söker dig som i grunden har en eftergymnasial ekonomutbildning och som vill utvecklas i ett växande företag. Du får gärna vara nyutexaminerad Civilekonom eller motsvarande. • Vi värdesätter tidigare erfarenheter, antingen från arbetslivet eller andra åtaganden. • Vi ser gärna att du har ett intresse eller grundläggande kunskaper i Excel och Word. • Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Engelska är meriterande. Våra värderingar och förhållningssätt är vår gemensamma spelplan: Ansvar: • Du tar ansvar för dina uppgifter och att leverera i tid med kvalité. • Du tar ansvar för ditt uppdrag och säkerställer att du vet vilka förväntningar som finns på dig. Engagemang: • Du arbetar självständigt och omhändertar utmaningar och problem. • Du är en god lagspelare som har en nära dialog med teamet. Genom din kompetens och utveckling: • driver du din utveckling framåt och agerar för framgång inom dina uppdrag och för Amblin som helhet. • reflekterar och utvärderar du både framgångar och misstag som ger dig lärdomar framåt som du delar med mig. Du som medarbetare visar respekt genom: • att planera, strukturera och genomföra dina uppdrag så att dina kollegor kan komma vidare med sina arbetsuppgifter. • flaggar i god tid om du har en uppgift som du inte hinner med eller kan lösa och frågar om hjälp vid behov. Glädje: • Du visar på ett gott omdöme och ett inkluderande sätt mot mina kollegor. • Du uppmuntrar och stöttar andra vilket bidrar till en positiv stämning och arbetsglädje Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill bli en del av vårt team – skicka in din ansökan till oss! Välkommen med din ansökan med ett personligt brev och CV senast den 10 augusti. Urval kommer att ske under vecka 33, då vi som kontaktpersoner är åter från semester. De första intervjuerna planeras till vecka 35. Kontaktpersoner: Fredrik Cederberg, förvaltningschef och partner [email protected] Heléne Kindström, HR-chef [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lastbilschaufför inom distribution - Årsta & Västberga
Jobandtalent Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

Vem söker vi? Vi söker lastbilschaufförer som är flexibla och kan tänka sig jobba med olika typer av körningar inom livsmedelsdistribution.  Vi söker personer som kan utgå och arbeta hos våra kunder i Årsta och Västberga (primärt). Det kan även förekomma att du arbetar på andra platser i Stockholm och hos andra kunder i tjänsten.  Vi ser att du tar väl hand om både fordon och godset du levererar, samt att du gillar att röra på dig och har ett trevligt kundbemötande!   Arbetstider: Arbetstiderna för tjänsten är från 05:30 till 14:30, måndag till fredag. Andra tider och dagar kan förekomma och vi ser gärna att du är flexibel utifrån behov.  Krav: C-körkort Giltigt YKB Digitalt förarkort Truckkort A Du kan svenska obehindrat Meriterande: Minst 6 månaders daglig körning av tung lastbil Tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatser som ligger avsides ADR-grund Krankort över 18 ton Tillsättning: Intervjuer och upplärning sker löpande. Tjänsterna är heltid med möjlighet till en tillsvidareanställning efter 6 månader. Det finns också stora möjligheter att gå över i anställning hos någon av våra kunder.  Vid en tillsvidareanställning hos Job&Talent kommer du också att ha tillgång till friskvårdsbidrag.  Grundlönen baseras på en snittlön som de ordinarie chaufförerna har hos det åkeri du arbetar hos. Ob-tillägg och övertidsersättning är vanligast enligt transports kollektivavtal, men andra kollektivavtal kan förekomma då vi även här utgår efter det kollektivavtal som våra kunder har.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Verkstadstekniker till teknikföretag i Jordbro
Pokayoke AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om tjänsten Plats: Jordbro Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Är du en noggrann och tekniskt kunnig person som trivs i en praktisk roll? Vill du arbeta med produkter som gör verklig skillnad – i en verkstad där kvalitet och precision står i fokus? Då har vi rätt möjlighet för dig! Pokayoke AB söker nu en verkstadstekniker till ett marknadsledande teknikbolag med produktion och verkstad i Jordbro. Här får du arbeta i ett stabilt företag med hög teknisk kompetens och ett tydligt kvalitetsfokus. Dina arbetsuppgifter - Montering och mekanisk bearbetning av tekniska komponenter och system - Felsökning, reparation och underhåll av utrustning - Arbete enligt ritningar, elscheman och instruktioner - Säkerställande av att produkterna uppfyller kvalitetskrav - Samarbete med produktionsledare, teknikavdelning och övriga kollegor Vad vi söker - Har erfarenhet av verkstadsarbete, montering eller teknisk produktion - Är van vid att arbeta med handverktyg, maskiner och ritningsläsning - Har god teknisk förståelse, gärna inom mekanik eller el - Är noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad - Kommunicerar obehindrat på svenska Det är meriterande om du har el-behörighet, erfarenhet av svagström, hydraulik eller liknande – men inget krav. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Socialsekreterare med hjärta för barn
Botkyrka kommun
Socialsekreterare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Tjänsten och arbetsuppgifterna Är kanske just du vår nya kollega? Just nu finns det en unik chans att prova på detta spännande arbete då vi söker en medarbetare till socialförvaltningen Vi har bestämt oss! Vi vill bli Din bästa arbetsplats – Kom till oss! För att bli Din bästa arbetsplats så satsar vi på arbetsmiljön för alla! För oss innebär det att både medarbetare och chefer ska ha bra förutsättningar för att kunna utföra sitt dagliga arbete på ett rättssäkert och tryggt sätt, vilket även medför att våra medborgare får möta en kompetent och modig socialtjänst. Vill du vara med och forma morgondagens socialtjänst och skapa framtidens Botkyrka? Vill du arbeta med barn och deras familjer på en enhet med mycket hjärta, prestigelöshet och hög rättssäkerhet? I så fall är du varmt välkommen till oss på Utredning barn och unga 2 och bli en del av vårt team. Vi är inne ett utvecklingsskede. Vi har gått från att ha varit specialistenheter, varav vår specialisering vart våldsutsatta barn, till att vi nu vara generalistenheter som arbetar med barn och unga där vi värnar om kontinuitet och relationer för våra familjer så att vi får så få avbrott och byten av socialsekreterare som möjligt. Vi arbetar för att alla barn och ungdomar ska leva under goda uppväxtförhållanden och utvecklas gynnsamt. Vi vill erbjuda den bästa möjliga socialtjänsten inom givna ramar och arbetar ständigt med barnet i fokus. Verksamheten består av två enheter för myndighetsutövning med varsin enhetschef. Varje enhet är uppdelade i två mindre team med 7 socialsekreterare som leds av en förste socialsekreterare. Enheterna har ett dagligt administrativt stöd och just nu håller utökar vi stödet genom införandet av nya tjänster avseende ett aktivt handläggarstöd. Vi har också ett nära samarbete med de utförare/behandlare som tillhör verksamheten och på vår enhet arbetar även kommunens Barnahussamordnare. Du har i ditt arbete kontinuerligt stöd både av din förste socialsekreterare och dina kollegor, genom regelbundna gruppmöten, enskilda ärendedragningar samt extern handledning. Hos oss får du också en verksamhetsnära enhetschef. Arbetsuppgifter Varje dag går vi till jobbet för att barn och familjer i Botkyrka kommun ska få stöd och hjälp, idag, imorgon och i framtiden! Som socialsekreterare hos oss utreder du barns behov av skydd och stöd. Tillsammans med barnet och föräldrarna planerar du insatser som du sedan följer upp. I vardagsarbetet utgår du från kunskap, beprövad erfarenhet samt barnets och föräldrarnas situation i kombination med önskemål. Du tar även hänsyn till aktuell lagstiftning, riktlinjer och rutiner samt fattar beslut enligt gällande delegationsordning. En viktig del i arbetet är samarbete för att tillgodose en familjs behov. Vi teamar mycket med våra kollegor från andra enheter på socialförvaltningen men också mellan olika myndigheter, till exempel polisen, skolor samt andra aktörer. Förutom ett stimulerande och viktigt arbete erbjuder vi dig olika former av kompetensutveckling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder dig När vi frågar våra medarbetare varför de arbetar på Utredning barn och unga 2 så svarar de bland annat: - Botkyrka har ett medborgarfokus. Låter inte resurserna styra behovet, utan man anpassar resurserna så det möter individens behov. - Bra kollegor. Hjälpsamma och kompetenta. - Frihet under ansvar. Inte så kontrollerande ledning, utan finns tillit till medarbetarna. - Vi har en ledning som satsar på personalen och som anser att kompetensutveckling är viktigt. https://www.botkyrka.se/dinbastaarbetsplats Du som söker till oss Kvalifikationer Vi söker dig som har - Socionomexamen. - Har dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning. Det är meriterande om: - Du är utbildad inom och har erfarenhet av att jobba enligt BBIC och Signs of Safety. - Du har arbetat med att utreda barn och unga samt erfarenhet av att möta våldsutsatta. Vi arbetar i en politiskt styrd organisation och det är viktigt att du förstår vad det innebär och hur det påverkar din vardagliga arbetssituation. Att du dokumenterar sakligt och korrekt är en förutsättning men vi vill också att du har förmågan att dokumentera på ett koncist och kärnfullt sätt. För tjänsten krävs att du skriver och talar svenska obehindrat. För oss är det viktigt att du är ansvarsfull och bemöter andra med respekt. Du är också bra på att kommunicera, samarbeta och genomföra fattade beslut. Struktur i arbetet är något vi värdesätter samtidigt som du har förmågan att vara flexibel. Är du en person andra känner tillit till samtidigt som du är öppen och nytänkande tycker vi att du ska söka till oss! Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Erfarenhet krävs. För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Ledsagare/avlösare sökes till uppdrag i Stockholm och på Lidingö
Funkisgruppen AB
Personliga assistenter

Om jobbet Funkisgruppen strävar efter att skapa en ny dimension i vardagen för personer med funktionsnedsättning genom att vi fokuserar på de mjuka mervärdena. Funkisgruppen AB erbjuder insatser enligt SoL och LSS, placering i skyddat boende, personlig assistans sam arbetsmarknadsinsatser. De olika pusselbitarna i vår verksamhet bidrar till att skapa en helhet för individen – Vi löser livspusslet! Våra styrdokument är lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Om tjänsten Vi söker just nu en dedikerad ledsagare/avlösare till uppdrag i Stockholm och på Lidingö. Ledsagning och ledsagarservice innebär att en person med funktionsnedsättning får stöd av en följeslagare att komma ut i samhället och bryta/motverka isolering. Med avlösarservice avses vanligen avlösning i det egna hemmet, dvs. att en person tillfälligt övertar omvårdnaden från anhöriga eller andra närstående. Utgångspunkten för insatsen är den enskildes hem. För arbetsuppgifter tillämpas kollektivavtalet för bransch Vård och behandlingsverksamhet sam omsorgsverksamhet (E) mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Vad vi söker hos dig: Du har relevant utbildning, så som vård och omsorg eller annan adekvat utbildning för tjänsten. Du har ett flexibelt och kreativt tankesätt Du har en förmåga att se möjligheter och är pedagogisk Du har god datavana / applikationer Du behärskar svenska i tal och skrift då social dokumentation sker kontinuerligt kring kund och genomförandeplan Meriterande om du har erfarenhet inom LSS och SoL Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så tveka inte med att lämna in din ansökan till oss. Registerutdrag Vid en anställning kommer vi att begära ett registerutdrag innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen.  Arbetstid: Deltid, främst kvällar och helger. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Fred på  0729-94 97 08 eller [email protected]  Välkommen med Din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Timanställd boendestödjare till Hantverkaren Åkersberga
Humana AB
Vårdare, boendestödjare

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen som gruppledare kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Boendet riktar sig mot personkrets 1 enligt 9§9 LSS för vuxna och finns i Åkersberga. Om tjänsten Hantverkarens gruppbostad ligger natursköna Åkersberga cirka 40 min från centrala Stockholm norr om stan. Gruppbostaden är belägen i ett radhusområde med skogen som närmaste granne. Boendet är i ett plan och har 6 stycken tillhörande lägenheter med varsin tillhörande uteplats. Rymliga gemensamma utrymmen inomhus och tillhörande vacker uteplats med möjlighet till odling och trevliga möten mellan de boende och personal. Arbetstider: Tjänsten kan innebära arbete under dagtid, kvällstid och nattjour på vardagar samt helger vid behov. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du?  Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsuppgifter Du ansvarar för att tillsammans med dina kollegor ge individuellt utformat stöd till de boende i vardagslivets alla delar för att därigenom stärka förmågan hos den boende samt motivera till att nå självständighet utifrån varje individs förutsättningar. Du planerar och genomför aktiviteter med de boende. Du genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Du bidrar och verkar för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, såväl kollegor som boende. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare/gruppledare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på verksamheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Du har även goda kunskaper i svenska, både tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet. Det är meriterande om du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet från liknande verksamhet Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, alternativ och kompletterande kommunikation Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern läroportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter: Fredrik Polfors, Verksamhetschef, [email protected] Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Arbetsledare till tekniskt bolag i Jordbro
Pokayoke AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om tjänsten Plats: Jordbro Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Är du en strukturerad och engagerad ledare med erfarenhet av produktionsnära miljöer? Vill du arbeta i ett stabilt och välkänt teknikföretag med produktion i Jordbro? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi på Pokayoke AB söker nu en arbetsledare till en av våra kunder – ett etablerat teknikföretag som är marknadsledande inom sin bransch. Du kommer att ha en nyckelroll i den dagliga driften och vara länken mellan produktion, teknik och personal. Dina arbetsuppgifter - Leda och fördela det dagliga arbetet inom produktionen - Säkerställa att produktionen följer uppsatta mål för kvalitet, leverans och effektivitet - Vara ett stöd för operatörer och tekniker i det dagliga arbetet - Introducera och utbilda ny personal - Delta i förbättringsarbete och driva utvecklingsprojekt - Ha nära kontakt med andra avdelningar som inköp, lager och teknik Vad vi söker - Har tidigare erfarenhet som arbetsledare, teamledare eller liknande roll - Är en naturlig ledare som trivs med att coacha andra - Har god teknisk förståelse och trivs i en produktionsmiljö - Kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lagermedarbetare Sundbyberg
Simplex Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Vi på Simplex söker nu dig som vill arbeta som Lagermedarbetare hos ett växande företag inom e-handel i Sundbyberg. I rollen kommer du främst att arbeta med plock och pack av teknikprodukter. Du blir en viktig del av teamet där fokus ligger på noggrannhet, tempo och samarbete för att få rätt varor ut till kund i tid. Dina arbetsuppgifter: ✔️ Plocka och packa varor ✔️ Kontrollera utleveranser ✔️ Hantera övrigt lagerarbete Vi söker dig som: ✅ Är noggrann, snabb och gillar att jobba fysiskt ✅ Trivs i ett högt tempo och har lätt för att samarbeta ✅ Har god svenska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av lagerarbete - Truckkort Vi erbjuder: Ett fartfyllt heltidsjobb med härliga kollegor i fräscha lokaler med bra kommunikationer i Sundbyberg. Start: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Sök direkt – urval sker löpande!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Backend Engineer to Leading Search Engine Company in Stockholm
MultiMind Bemanning AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We´re looking for a skilled Backend Engineer to join our client. This is a consultancy opportunity starting ASAP and lasting approximately 6 months. About the Company: Join a leading global tech company that shapes digital innovation at scale. This is a unique opportunity to be part of a forward-thinking engineering team within a dynamic, fast-paced environment. The company fosters collaboration, learning, and continuous improvement—offering consultants a place to grow their skills and contribute to impactful projects used by millions worldwide. Role Description: We are seeking a Backend Engineer to support a larger development project by executing well-defined, tactical engineering tasks. You´ll work in collaboration with senior engineers and managers, contributing to high-quality software solutions that are maintainable, scalable, and efficient. This is a hands-on coding role that includes development, testing, and reviewing, along with debugging and process improvement. What You Bring: To succeed in this role, you´ll need a strong foundation in software development, problem-solving, and teamwork. Your contributions will include: • Writing, testing, and reviewing backend code with guidance from senior engineers. • Participating in system design to support ease of testing and future scalability. • Contributing to documentation and supporting the development of educational or technical content. • Debugging and resolving product/system issues, while escalating complex problems when necessary. • Supporting engineering excellence by helping establish or improve test/monitoring infrastructure. Required Skills & Experience: • At least 2 years of experience with backend development using Java. Solid understanding of backend development principles and software engineering best practices. • Proficiency in data structures and algorithm design to improve code efficiency and reliability. • Strong debugging and bug-fixing skills, with the ability to identify root causes and resolve issues independently. • Familiarity with scalable systems, dependency injection, and test automation infrastructure. • Willingness to receive and incorporate feedback in a collaborative environment. Interested? This is an excellent opportunity for a motivated backend engineer who thrives in a structured, collaborative setting and is eager to contribute to meaningful software projects from day one. If you are up for the challenge and reckon that this position fits your profile, we would like to hear from you. Apply today, as we are reviewing applications ongoingly and the position might be filled before the application deadline.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Entreprenadingenjör
PEAB Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en entreprenadingenjör till vår anläggningsverksamhet i södra Stockholm och Södermanland, specifikt till vårt uppdrag att bygga om slussen i Södertälje.   Slussen i Södertälje är Nordens största handelssluss och ombyggnaden ingår i Mälarprojektet för att förbättra sjösäkerheten och tillgängligheten i Södertälje kanal, samt skapa mer hållbara godstransporter. Hela slussen ska byggas om, Slussbron ersättas med en ny öppningsbar bro, och slussportarna bytas ut. Slussen kommer att bli både längre och bredare. Arbetet inkluderar även nya driftlokaler och nya gator vid sidan av kanalen. Beställaren är Trafikverket och entreprenadformen är ABT06. Projektet sträcker sig över 4 år och kontraktssumman är strax över 1,5 miljard kronor.   Om tjänsten I rollen som entreprenadingenjör på projektet Södertälje Sluss och kanal kommer du att ha ett särskilt fokus på ekonomi och planering. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att planera och följa upp projektets ekonomi, säkerställa att projektet följer budget och tidsplan, samt att samarbeta med projektchef, platschefer, arbetsledare och hantverkare för att driva produktionen framåt. Andra områden som kan ingå i rollen som entreprenadingenjör är inköp, logistik, kontraktsfrågor, kalkyl, kvalitet, dokumentation, arbetsmiljö, säkerhet och miljö.   På projektet arbetar idag cirka 20 tjänstemän, så du kommer att ingå i ett engagerat lag med många bra kollegor och med stor möjlighet att utvecklas då projektet är komplicerat.   Gruppen du kommer att tillhöra utför komplicerade anläggningsprojekt som grundläggning, broar och betongtunnlar. Tidigare projekt inkluderar:   •                     Nytt vattentorn i Nykvarn •                     Väg 505 Solviks grindar •                     GC Bro Kungens Kurva på förbifart Stockholm •                     Nytt dubbelspår mellan Hemfosa – Tungelsta   Utgångspunkt för gruppen är Rönninge, men denna tjänst innebär initialt placering på projektet i Södertälje.   Din profil Vi söker dig som trivs i en produktionsstödjande roll där du kan bidra med dina specialistkunskaper. Du har en god samarbetsförmåga och du arbetar gärna tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, och din problemlösningsförmåga hjälper dig att hantera utmaningar effektivt.   Vi söker dig som har:   •                     Teknisk högskoleutbildning, civilingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet •                     Några års erfarenhet som entreprenadingenjör eller liknande roll i anläggningsprojekt •                     Goda kunskaper i projektplanering och ekonomisk uppföljning •                     B-körkort   Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.   Vid frågor om tjänsten, kontakta: Fredrik Åslund, arbetschef - [email protected] eller Kim Sand, HR Partner – [email protected]   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025