Är du en säljande person som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för kundernas resa? - Då har vi det perfekta jobbet för dig! Nu behöver vi förstärkning av säljare för deltidsarbete till butikerna på Arlanda flygplats. Tjänsten är visstidsanställning med varierande sysselsättningsgrad ca 80%. För att lyckas i rollen som säljare på FOREX tror vi att dessa egenskaper är avgörande: - Högt kundfokus - Lösningsorienterad - Flexibel - Serviceinriktad - Prestigelös - Resultatinriktad - Lagspelare Vad innebär arbetet som säljare? Rollen som säljare är kundnära och innebär att du möter kunderna i kassan när de besöker FOREX. Du arbetar i en miljö där du skapar skillnad och som kännetecknas av driv, glädje och samspel med teamet. Arbetsuppgifterna är varierande, du kommer exempelvis att: - Växla valuta - Bidra till att butikens administration följs i enighet med interna rutiner och arbetspassbeskrivningar - Bidra till att butiken i övrigt håller god ordning och är välstädad Våra förväntningar på dig Vi vill att du som söker tjänsten som säljare på FOREX har en god förmåga att identifiera olika kunders behov för att uppnå förstklassig service samt att du drivs av att jobba mot individuella mål och har ett affärsmässigt tänk. Detta är förutsättningar för att kunna bli en framgångsrik säljare hos oss. Krav för tjänsten: -Avslutad och fullständig gymnasieutbildning samt att du är 18 år -Flytande svenska i tal och skrift -Mycket goda kunskaper i engelska. Du är bra på att tala, skriva och läsa engelska utan större svårigheter. Talar du andra språk och/eller har erfarenhet från andra kulturer än den svenska, ser vi det meriterande. -Körkort och tillgång till egen bil är ett krav om du inte bor i närheten av Flygbussens stationer Vi har öppet alla dagar i veckan på tider som passar våra kunder. Det innebär att du är flexibel då bemanningen styrs efter kundernas behov. Det här kan du förvänta dig av oss Vi erbjuder dig ett stimulerade och omväxlande jobb där din kompetensutveckling är en naturlig del av arbetet. Vi ger dig kunskap om och erfarenhet inom service och försäljning. Du och dina framtida kollegor bildar tillsammans ett härligt team, där ert gemensamma samarbete ligger till grund för att tillsammans nå butikens mål. Vi vill att du skall utvecklas hos oss och vara ajour med ditt arbete och erbjuder därför flertalet internutbildningar. Efter ett par år hos är du en excellent säljare med dokumenterad kunskap om regelverk inom finansiell verksamhet. Vi är ett familjärt företag som speglar mångfalden i samhället. FOREX tar ett samhällsansvar genom våra samarbeten med ECPAT och Rädda Barnen. Om det här låter intressant och om du tillsammans med oss på FOREX vill fylla din ryggsäck med erfarenhet är du varmt välkommen att söka tjänsten! Om ansökan Av säkerhetsskäl kommer vi att ta en kreditupplysning samt be om ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan ske. Som en del av vår rekryteringsprocess kan du komma att få inbjudan till ett eller flera kortare tester. För att få arbeta på Arlanda krävs en godkänd säkerhetsprövning, vilket innebär att du ska kunna styrka din sysselsättning under de fem senaste åren. Detta skall styrkas i form av intyg, betyg eller likvärdigt som dokumenterar perioden september 2019 till nu. Säkerställ att du har dokumentationen i ordning inför en eventuell intervju. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Affärschef Mikio Mori, [email protected] Vid frågor till fackliga företrädare, Unionen, kontaktas på [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Ansök senast 20 juli. Urvalet sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. FOREX är ett familjeägt företag som sedan 1965 är Nordens marknadsledare på resevaluta. Vi erbjuder dig även reseförsäkringar, kreditkort och att skicka pengar utomlands. Våra butiker finns på centralt belägna platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Flyttpersonal sökes till Nordflytt Om jobbet: Nordflytt, en del av Flyttverket AB, växer och vi söker nu fler engagerade och ansvarsfulla personer som vill bli en del av vårt flyttteam! Vi erbjuder flytt- och städtjänster över hela Sverige och letar efter dig som är redo för ett varierande, fysiskt arbete och som uppskattar att arbeta i ett team med högt tempo och stark lagkänsla. Arbetsuppgifter: Packa, bära, lasta och lossa flyttgods på ett säkert och effektivt sätt. Transportera möbler och andra tillhörigheter till och från kundens bostad eller lokal. Hantera och skydda känsliga och värdefulla föremål under flytten. Eventuell demontering och montering av möbler. Säkerställa att flytten utförs enligt kundens önskemål med högsta kvalitet. Vem är du? Du är i god fysisk form och trivs med ett rörligt och aktivt arbete. Du är noggrann, ansvarstagande och har en positiv inställning. Du har lätt för att samarbeta och jobba i team, men kan även arbeta självständigt när det behövs. Du har en hög grad av servicekänsla och sätter alltid kunden i fokus. Erfarenhet från flyttbranschen är ett plus, men inget krav – vi erbjuder introduktion och utbildning. Krav: Körkort (B) är meriterande. Körkort (C) är meriterande. Goda språkkunskaper i svenska eller engelska. Vi erbjuder: En dynamisk och varierande arbetsmiljö med olika uppdrag och arbetsplatser. Möjlighet att utvecklas inom företaget och ta större ansvar. Trevligt arbetsklimat med stöttande kollegor. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Arbetstid och anställningsform: Timanställning med möjlighet till fast anställning. Arbetstiderna kan variera, men vanligtvis måndag till fredag, med vissa helgpass. Ansökan: Låter detta som ett jobb för dig? Skicka din ansökan och CV till oss på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig! https://nordflytt.se/ Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Försvarshögskolans säkerhetsavdelning söker nu en säkerhetsskyddshandläggare med inriktning personalsäkerhet och internutredningar. Verksamhetsstöd, Säkerhetsavdelningen Säkerhetsavdelningen är en del av Försvarshögskolans verksamhetsstöd och har till uppgift att stödja hela myndigheten med frågor rörande säkerhet och trygghet för medarbetare och studenter. Avdelningen består av fem medarbetare och ansvarar för det interna säkerhets- och beredskapsarbetet som omfattar verksamhetsskydd, personsäkerhet, säkerhetsskydd, fysisk säkerhet samt Försvarshögskolans kris- och beredskapsarbete. Befattningen är en del av området säkerhetsskydd och beredskap. Anställningen är placerad Stockholm. Arbetsuppgifter Som säkerhetsskyddshandläggare är du ansvarig för området personalsäkerhet och funktionsledning av säkerhetsprövningens samtliga delar inom organisationen. Befattningen innebär att du även innehar rollen som utredningsledare inom ramen för personalsäkerhet och du har en SPI-pool till stöd och som du samordnar i det operativa arbetet kring säkerhetsprövningsintervjuer. Arbetsuppgifterna består bland annat av att: - Metodutveckla personalsäkerheten på Försvarshögskolan - Utveckla och skriva interna bestämmelser inom området - Stödja verksamheten med kvalificerat utbildnings- och metodstöd kopplat till säkerhetsprövningsprocessens samtliga delar vid anställning (inför, under och avslut) - Ansvara för utredningar inom ramen för säkerhetsprövningen - Ansvara för säkerhetsprövningsprocessens samtliga delar, från intervju till administration, samt genomföra övriga samtal inom ramen för säkerhetsprövningsprocessen Arbetsuppgifterna kan förändras över tid eftersom verksamheten utvecklas. Du kommer ha ett nära samarbete med säkerhets- och säkerhetsskyddschefen. Vem söker vi? Vi söker dig som har: - Relevant akademisk examen eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig - Aktuell och relevant utbildning inom säkerhetsskydd - God kunskap och ett genuint intresse för säkerhet och säkerhetsskydd - Aktuell och relevant erfarenhet av självständigt utredningsarbete kopplat till säkerhetsprövningsprocessen - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i MS Office - Erfarenhet av metod- och verksamhetsutveckling Det är meriterande med: - Erfarenhet från säkerhetstjänst eller underrättelsearbete - Utbildning i intervju- och samtalsteknik/liknande - Kompetens inom tillsynsarbete enligt säkerhetsskyddslagstiftningen - Erfarenhet av att leda personalutredningar Vem är du? Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten som säkerhetsskyddshandläggare ställer krav på din integritet och förmåga att företräda arbetsgivaren i säkerhetsskyddsfrågor. Vi ser att du är analytisk samt kan arbeta strukturerat och självständigt. Vidare är du stabil, lyhörd samt har förmåga att bygga förtroendefulla relationer då du i ditt arbete kommer att möta människor med olika erfarenheter och bakgrund. För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Tillsammans med engagerade kollegor i ett sammansvetsat team bidrar du till Sveriges säkerhet och totalförsvar genom kunskapsdelning och gemensamma mål. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. En anställning vid Försvarshögskolan kan komma att innebära en säkerhetsprövning för placering i säkerhetsklass vilket innebär registerkontroll och i vissa fall säkerhetsintervju hos Säkerhetspolisen. Anställningen kan komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Tillträde Enligt överenskommelse. Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning. Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - https://www.fhs.se/om-forsvarshogskolan/jobba-hos-oss/formaner.html Ansökan Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HR 126/2025. Din ansökan ska vara tillhanda senast 15 augusti. Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). I de fall det inte råder en jämn könsbalans kan Försvarshögskolan vid lika eller i stort sätt lika kvalifikationer hos de sökande anställa den av underrepresenterat kön. Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av: - Elisabeth Wall, Säkerhets- och säkerhetsskyddschef, mailto:fö[email protected] - Edith Eggimann, HR-partner, mailto:[email protected] Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti, 2025! #LI-POST Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.
Join Tobii and Shape the Future of Human-Machine Interaction At Tobii, we develop cutting-edge eye tracking technology that transforms the way humans interact with machines. Our innovations power breakthroughs across research, automotive, gaming, and assistive technology. We’re now looking for someone like you—someone who ensures our products don’t just look good on paper but actually works. You’ll be the one who makes sure the electronics are designed right from the start, enabling our products to perform flawlessly in the real world. As the person responsible for all electronics design in our products, you’ll play a key role in turning ideas into reliable, high-impact solutions. Sounds exciting, right? Senior Electronics Engineer at Tobii As a Senior Electronics Engineer at Tobii, you’ll be involved in a variety of tasks across the full product lifecycle. Your work will include development of new products, supporting customer integration projects, and maintaining and improving existing products. When developing new products, you will be part of the entire process, from early concept and prototyping to test fixture design and preparing for mass production, working closely with other disciplines to ensure the final product meets both technical and user needs. What your day might look like: Circuit design including simulations, component selection and schematic capture Layout of high speed and high-density circuitry on space constrained boards Lab work including prototyping and hands-on testing Ensure compliance with relevant industry standards and regulatory requirement. Troubleshoot and resolve technical issues Participate in design reviews of both internal and customer implementations Contribute to continuous improvement initiatives Documenting your work Collaborate in cross-functional teams including firmware, mechanical, optronics and system engineering Interface with internal and external stakeholders such as production, sourcing, suppliers and customers To succeed in this position, we believe that you have: Master in Electronics or similar 5 years’ work experience in similar role Proficiency in ECAD tools such as Altium Designer, OrCAD or similar Comfortable working hands-on in a lab environment Great communication skills in English (Swedish is a plus) It’s a merit if you also have experience in Altium Designer HDI PCB design and/or Flex-PCB design Cameras/MIPI CSI, LED drivers, low power design Signal integrity and EMC/EMI considerations Experience from compliance and pre-compliance Familiarity with scripting and/or firmware development Jira, Confluence, PDM Sounds like you? We’re looking for someone that has a sharp mind and a curious, flexible, and communicative mindset. Being Senior Electronics Engineer, we believe you are proactive, self-driven, and take initiatives. That you communicate clearly and confidently, identify and manage risks effectively, and know how to prioritize your work. You’re a true team player who thrives in collaboration and brings a positive, solution-oriented mindset to the table. In short, you’re someone who gets things done—and brings others along for the ride. You will be part of our mechatronics team of 10+ people. This team is very close and has a great team spirit. We are experts in what we do and have a lot of responsibility but still always take time to help each other out when needed. Did you know this about Tobii? We are the global leader in eye tracking, a position we earned through our passion for technology and our ambition to create tech for a better future. Our journey began more than 20 years ago when we delivered the world’s first remote eye tracker. Since then, we’ve been on a mission to build technology that understands human attention and intent — what we call attention computing. Headquartered in Stockholm, Sweden, Tobii covers a global market with a diverse client roster. Being a Tobiian We believe in diversity and equal opportunity. At Tobii we want you to be yourself and we welcome applicants from all walks of life. It’s all about passion, innovation and making things real. Each day is different here at Tobii, hopefully, this is something that motivates you! We want you to be comfortable at work so come in wearing high heels or flip flops if you feel that's who you want to be, we're looking for a good personal fit and believe that diversity is the spice of life! Apply already today! We are curious about you, so let us know about your background, experiences, and where you’re heading. Please submit your resume or LinkedIn profile through our website. And don’t wait, at Tobii we move quickly! Welcome to Tobii!
Arbetsplats: Stockholm Uppdragslängd: 6 månader med chans till förlängning Omfattning: Heltid Tillträde: 19 augusti Är du händig, lösningsorienterad och trivs med varierande arbetsuppgifter? Vi söker nu en vaktmästare till vår kund i Stockholm där du arbetar både självständigt och i team med att säkerställa att lokalerna och tekniska system fungerar som de ska. Arbetet är praktiskt och rörligt, men innefattar även administrativa uppgifter såsom ärendehantering, e-post och dokumentation. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Manpower, vilket innebär att du blir anställd av oss och arbetar på plats hos en statlig myndighet i Stockholm. Arbetsuppgifter Som vaktmästare spelar du en central roll i att säkerställa en fungerande och trygg arbetsmiljö. Ditt ansvar omfattar bland annat följande uppgifter: * Utföra regelbundna ronderingar och kontroller av lokaler samt tillhörande tekniska system. * Ansvara för inventering, löpande underhåll och enklare reparationer av utrustning, inventarier och lokaler. * Bemanna och ge service vid vaktmästeriets servicepunkt. * Hantera passerkort, inklusive fotografering och administration * Sköta lås- och larmsystem samt passerkortshantering. * Registrera, administrera och följa upp inkomna ärenden i ärendehanteringssystemet. * Utforma och uppdatera rutiner och dokumentation för vaktmästeriets arbetsprocesser. * Ge tekniskt stöd * Ta emot och distribuera post och budleveranser * Utföra mindre ommöbleringar vid behov Kvalifikationer * Minst 3 års dokumenterad erfarenhet som vaktmästare eller motsvarande * Erfarenhet av att både ha arbetat inom kontorslokaler och praktiska lokaler (t.ex lager, butik eller idrottshall) * Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som rollen kräver * Talar och skriver svenska och engelska obehindrat * Du har en god förmåga att bemöta människor på ett professionellt sätt och motiveras av att leverera hög service och stöd i olika situationer För att lyckas i rollen som vaktmästare ser vi att du har ett lösningsorienterat arbetssätt, ett starkt servicefokus och en professionell inställning i mötet med människor. Du trivs med praktiska arbetsuppgifter, har god fysisk förmåga och är van vid att ta egna initiativ. Din förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt är en viktig tillgång i det dagliga arbetet. 📨 Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Ett omväxlande och meningsfullt arbete i en samhällsbärande organisation Ansökan Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Reideborn via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Om du vill skaffa värdefull erfarenhet inom marknadsföring och affärsutveckling kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en engagerad och kommunikativ student som vill arbeta med research, målgruppsanalys och datainsamling för att stödja SIFUs marknadsteam. OM TJÄNSTEN SIFUs marknadsföringsteam består av fyra personer som arbetar digitalt med att nå ut till rätt målgrupp via olika kanaler. För att optimera deras arbete behöver de förstärka sin databas och samla in kontaktuppgifter till relevanta beslutsfattare. Tjänsten är perfekt för dig som vill utveckla din förståelse för B2B-försäljning och marknadsanalys samtidigt som du får arbeta praktiskt med att kontakta och analysera olika målgrupper. Du erbjuds - En värdefull erfarenhet inom marknadsundersökning och analys - Möjligheten att jobba på distans med flexibelt schema efter din introduktion ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Göra research kring nya och befintliga målgrupper. * Identifiera och samla in kontaktuppgifter (e-post, telefonnummer) till relevanta personer inom företag och offentlig verksamhet. * Kontakta beslutsfattare och specialister för att verifiera och komplettera information. * Strukturera och uppdatera databasen med insamlad information. * Bidra med insikter om hur SIFU bäst når ut till olika målgrupper. VI SÖKER DIG SOM - Är student inom exempelvis marknadsföring, ekonomi, kommunikation eller liknande. - Har ett intresse för research, analys och affärsutveckling. - Är kommunikativ och inte rädd för att lyfta luren och kontakta personer. - Har god förståelse för digitala verktyg och sökmotorer för informationssökning. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetsuppgifter sker på båda språken. Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av kundkontakt och försäljning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET SIFU är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag. Deras verksamhet syftar till att förbättra näringslivets konkurrenskraft, samhällets välstånd och människors livskvalitet. Deras vision är att vara det självklara valet för ökad kompetensutveckling. Läs gärna mer här
Vill du stärka sommarkassan och samtidigt få värdefull erfarenhet inom IT-support? Har du erfarenhet av second line support och söker ett spännande sommaruppdrag? Nu har du chansen att bli en del av ett välkänt och hållbarhetsdrivet företag som ligger i framkant inom miljö och återvinning. Du kommer att arbeta i ett kunnigt team där din tekniska kompetens verkligen kommer till nytta. Uppdraget är på heltid under sommaren – perfekt för dig som vill kombinera värdefull erfarenhet med extra klirr i kassan. Sök idag! OM TJÄNSTEN Vår kund inom hållbarhet söker just nu en serviceminded IT Support i second line för att stötta upp deras verksamhet under sommaren. Som IT Supporttekniker kommer du vara med i diverse mindre projekt inom IT-support vad gäller att bland annat tillhandahålla klassisk support till våra användare, installera och konfigurera nätverkskomponenter men även felsöka i mjuk- och hårdvara. Det innebär att du kommer ha varierande uppgifter som kan innebära support över telefon men även via fältbesök vilket gör att du bör vara flexibel och van vid att arbete i ett högt tempo. Uppdraget är på heltid och utförs på plats i Sollentuna, norr om Stockholm. Vi ser gärna att du bor i närområdet för att underlätta pendling och flexibilitet. Du erbjuds - Ett lärorikt uppdrag - En harmonisk och trevlig arbetsomgivning - Bra och kompetenta kollegor ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Bemanna servicedesken och hantera inkommande ärenden inom både 1:a och 2:a linjens support * Felsöka problem relaterade till hårdvara och verksamhetsspecifika applikationer * Arbeta självständigt med teknisk felsökning och problemlösning * Delta i IT-relaterade projekt och förvaltningsuppdrag * Dokumentera rutiner, instruktioner och lösningar på ett strukturerat sätt * Samarbeta med interna team och vid behov kommunicera med externa leverantörer * N/A VI SÖKER DIG SOM - Några års erfarenhet av arbete inom servicedesk/IT-support - Kunskap om ITIL-processer och grundläggande nätverksförståelse - God erfarenhet av Microsoftprodukter, särskilt Windows OS och Office 365 i komplexa miljöer - Är serviceminded och brinner för att hjälpa användare - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift - Du bor i Norrort eller i närliggande områden, med möjlighet att ta dig till Sollentuna dagligen Det är meriterande om - Du är studerande För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för teknik. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, tar ansvar för dina uppgifter och har lätt för att samarbeta med både kollegor och användare. Eftersom arbetsdagen kan bjuda på varierande utmaningar är du flexibel, initiativtagande och har en god förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vi söker en engagerad IT-specialist till Spendrups i Stockholm. Spendrups är på en spännande resa där man investerar mycket i teknik och nu finns behovet av en IT-infrastrukturspecialist. Start är redan efter sommaren men vi kommer rekrytera löpande så sök redan nu! OM TJÄNSTEN Spendrups är ett äkta familjeföretag som drivs i fjärde generationen med flera familjemedlemmar som aktiva eldsjälar i hjärtat av verksamheten. I organisationen ingår 1100 medarbetare, som jobbar i Grängesberg, Hällefors, Visby, Stockholm och på alla terminaler och säljkontor runt om i Sverige. Deras kärnverksamhet ligger i sina bryggerier där de gör öl i världsklass men också läsk, mineralvatten m.m. Som IT-specialist kommer du att underhålla och stödja IT-infrastrukturen, säkerställa systemens tillförlitlighet och bidra till pågående projekt och förbättringar. Du kommer att arbeta i ett team med andra specialister och i nära samarbete med hela IT-avdelningen på Spendrups. Du erbjuds - Att jobba i en fantastisk företagskultur med härliga kollegor och god stämning - På Spendrups präglas kulturen av öppenhet, och dina idéer värdesätts. Här får du chansen att inte bara lösa problem utan också aktivt bidra till att förbättra och utveckla IT-supporten - En trygg anställning hos Academic Work under hela din tid på Spendrups ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Administrera och stödja Microsoft-baserade system, inklusive Windows Server, Active Directory, Exchange och Microsoft 365 * Hantera och underhålla VMware vSphere-miljöer, inklusive ESXi-servrar, vCenter och virtuella maskiner * Övervaka systemprestanda, felsöka problem och säkerställa hög tillgänglighet för IT-tjänster * Implementera och underhålla backup- och katastrofåterställningslösningar * Ge teknisk support till slutanvändare och lösa hårdvaru-/mjukvaruproblem * Delta i planering och genomförande av uppgraderingar och migreringar av IT-infrastruktur * Dokumentera system, processer och rutiner * Säkerställa efterlevnad av IT-policys, säkerhetsstandarder och praxis VI SÖKER DIG SOM - Dokumenterad god kunskap inom Windows Server, Active Directory, Group Policy och Microsoft 365 - God kunskap om Azure Infrastructure - Praktisk erfarenhet av VMware vSphere, ESXi och vCenter - Grundläggande erfarenhet kring storage och SAN lösningar - Grundläggande förståelse för nätverkskoncept (TCP/IP, DNS, DHCP, VPN) - Utmärkta problemlösnings- och kommunikationsförmågor Det är meriterande om du har - Certifieringar såsom MCSA, MCSE, VMware VCP eller liknande - Erfarenhet av PowerShell-skript och automatisering - Kunskap om backup-lösningar (t.ex. Veeam, Acronis) - Erfarenhet av molnplattformar som Azure eller AWS För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Stresstolerant - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du en varm, lösningsorienterad och serviceinriktad person som älskar att skapa en välkomnande atmosfär? Nu har du chansen att bli en viktig del av ett globalt team som brinner för att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vår kund är ett globalt techbolag där innovation, kreativitet och rytmen i vardagen går hand i hand! OM TJÄNSTEN Vi söker en Hospitality Concierge för vår kunds räkning till deras kontor i Stockholm för ett konsultuppdrag med start snarast, då vår nuvarande kollega går på föräldraledighet till november 2026. Tjänsten är på heltid, måndag till fredag, och du kommer att arbeta på plats. Som Hospitality Concierge är du den första personen våra medarbetare och besökare möter – oavsett om det är deras första dag eller en vanlig tisdag. Du spelar en nyckelroll i att skapa en positiv och minnesvärd upplevelse varje dag. Du erbjuds - En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och forma arbetsplatsupplevelsen. - Möjlighet att arbeta i ett globalt team med högt engagemang och stark teamkänsla. - Ett uppdrag där du verkligen gör skillnad – varje dag. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skapa en varm och professionell välkomstupplevelse för alla som kliver in genom dörren. * Hantera receptionens dagliga rutiner, intern kommunikation och administration. * Stötta interna event och hjälpa till med logistik och uppsättning vid behov. * Hålla koll på interna kommunikationskanaler (Slack) och ärendehanteringssystem (Jira). * Säkerställa att kontorsmiljön – inklusive mötesrum och gemensamma ytor – alltid är i toppskick. * Koordinera med leverantörer och följa upp serviceavtal kopplade till receptionen. * Ansvara för rumsbokningar och gästservice. * Bidra till kvalitetskontroller och förbättringsinitiativ inom vår hospitalitytjänst. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av reception, kundservice eller liknande roll. - Är självgående, strukturerad och har ett öga för detaljer. - Trivs i en snabbföränderlig miljö där samarbete och kommunikation är A och O. - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår klient
Does your heart beat a little extra for books, problem-solving and customer experience? Are you a “people person” who’s passionate about giving customers the best possible service and like to familiarize yourself with problem solving? Do you have a good understanding of the Finnish market as well as communicate fluently in Finnish? Great! Then keep reading why this temporary position may be the perfect opportunity for you! OM TJÄNSTEN Currently, our BookBeats's support team consists of a mixture of German, Swedish, Polish, Dutch, Danish, and Finnish speaking support agents who work together to provide the best possible service to the users of the audiobook platform. The need is long-term and the passes are placed mainly during the day during Monday - Sunday. The role is flexible as you can work from wherever you want and is therfore not tied to an office. As Customer Support, you are expected to be available to work at least 20 hours/week. As a consultant for Academic Work, we offer great opportunities for you to grow professionally, build your network and create valuable contacts for the future. Read more about our consulting offer. As customer support, you will primarily answer Swedish customers' questions in our customer's web-based support system. These can be questions about how the service works, technical problems, account settings, sales questions, etc. To help you, you have ready-made email templates for the most common questions that you can use as a basis in your feedback to the customer. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Respond to customer inquiries via phone, email, and chat * Provide accurate and helpful information about products and services * Resolve customer complaints and issues * Escalate complex issues to the appropriate team VI SÖKER DIG SOM - Are a student at post-secondary level and have at least one and a half years left in your studies - Has previous experience in customer service and administrative work - Has very good knowledge of Finish and English, both spoken and written - Are available for working 20h/w between monday-sunday It is also highly meritorious: * If you speak and write freely in Swedish, German or Danish. If you have knowledge of other languages (Finnish, Dutch and Polish), this is also an advantage As a person, you are interested in literature and good at expressing yourself in writing. You are curious about learning how things work and have a good sense of customer service and customer service. As the work is independent, it is also required that you have good problem-solving skills, are communicative and dare to take your own initiative. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Välj ett jobb för att visa detaljer