Välkommen till en värderingsstyrd organisation Tjänsten som Anbudsansvarig är en nyckelroll för Attendos fortsatta tillväxt och innebär att du är ansvarig för att aktivt driva lönsam tillväxt genom att leda och vinna prioriterade upphandlingar enligt LOU och ansökningar inom kundvalssystem (LOV). I rollen som anbudsansvarig har du ett stort fokus på resultat, att utveckla erbjudandet samt utmana segmentsorganisationen vid nya affärsmöjligheter. Du leder hela anbudsprocesser och arbetar proaktivt kring affärsmöjligheter. Ett spännande uppdrag där du har mycket kontakt med våra regioner, verksamheter och övriga funktioner. Vi kan erbjuda en spännande tid och möjligheter till utveckling inom verksamhetsutveckling. En kollega går på föräldraledighet och vi söker hennes efterträdare under ca 15 månader, med tillträde under hösten 2025. Beskrivning av tjänsten I rollen ingår bland annat följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: Skriva och utveckla vinnande anbudstexter och kvalitetsdokumentation Projektleda och administrera anbudsprocesser enligt LOU eller LOV-ansökningar Skriva och utveckla vinnande anbudstexter och kvalitetsdokumentation Projektleda och administrera anbudsprocesser enligt LOU eller LOV-ansökningar Ta fram förslag på prissättning av våra tjänster och anbud Analysera marknaden och återkoppla trender, omvärldsbevakning inklusive marknadens prisnivåer och konkurrenters erbjudanden Konceptualisering av företagets erbjudanden till kunder och beställare Stödja våra segment i olika kommersiella frågor och bygga upp fördjupad kunskap om marknaden (särskilt boende för äldre, hemtjänst, LSS och IoF) Ständigt förbättringsarbete Rollen ingår i anbudsteamet som består av anbudsansvariga och anbudschef. Tjänsten rapporterar till anbudschefen och är ett vikariat på heltid under ca 15 månader. Placering på huvudkontoret i Danderyd. Tillträde i oktober eller enligt överenskommelse. Vem söker vi? Vi söker dig med flera års erfarenhet av offentligt anbudsarbete, dvs. erfarenhet att projektleda anbudsprocesser enligt LOU. Meriterande med erfarenhet från omsorgsbranschen. För att lyckas i rollen krävs affärsmässighet, analytisk förmåga och kapacitet att leda framgångsrika anbudsprocesser på ett strukturerat och effektivt sätt. Du kan prioritera bland arbetsuppgifter och hantera flera parallella uppdrag. Du bygger förtroendefulla relationer och uppfattas som en prestigelös kollega. För att trivas hos oss är det viktigt att du delar våra värderingar; Engagemang, Kompetens och Omtanke. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Jag som rekryterar denna tjänst heter Björn Wäppling och är anbudschef. Tveka inte att kontakta mig och du har fler frågor om rekryteringsprocessen: Epost: [email protected] Tel: 076-695 60 49 Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Nu söker vi en lärare i musik och svenska till Väsby skola. Är du en kreativ och samarbetsvillig person? Ser du dessutom vikten av att skapa goda relationer? Om beskrivningen stämmer in på dig så läs gärna mer om vad vi kan erbjuda dig, om oss på Väsby skola och om tjänsten nedan. Vi erbjuder dig Som lärare hos oss får du ett spännande, ansvarsfullt och omväxlande arbete. Utöver professionella kollegor får du även ämneskollegor genom det kollegiala samarbetet med övriga kommunala skolor i kommunen. Vi befinner oss just nu i en spännande utvecklingsfas och tror på det kollegiala lärandet och delar med oss av våra kompetenser och erfarenheter till varandra. Vi strävar även efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan ditt arbetsliv och din fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och som flera olika personalförmåner. Om oss Väsby skola är en skola som präglas av delaktighet, gemenskap, arbetsglädje, kunskap och utveckling. Vi har cirka 610 elever och är cirka 90 medarbetare och är Upplands Väsbys näst största grundskola. Vi är en kommunal skola för elever i årskurserna F-9. Väsby skola är placerad centralt i Väsby med närhet till pendeltåg och bussar. Skolan är uppdelad på fyra byggnader, med en nybyggd matsal med tillagningskök som är mycket uppskattad av såväl elever som lärare. Vi har också en stor skolgård med många möjligheter. Skolan präglas av en mångkulturell miljö, både gällande elever och lärare, något vi uppskattar och vill värna om. Vi har en speciallärare/speciallärare per två årskurser och ett mycket välfungerande elevhälsoteam (EHT) som jobbar nära våra olika arbetslag, två skolsköterskor, två kuratorer och skolpsykolog på plats. Vi tror på ett elevnära ledarskap och vill betona vikten av ett kollegialt samarbete. Om tjänsten Tjänsten som musiklärare innebär att du ska undervisa i musik för årskurs 4-9 och vi varierar mellan två och tre paralleller per årskurs. Musiklärartjänsten motsvarar 70 % och vi ser därför gärna att den sökande har ytterligare ett ämne om man vill ha en heltidstjänst och vi ser helst att detta andra ämne är svenska, eller SVA. Är du den vi söker? Vi söker dig som har lärarexamen och lärarlegitimation för att undervisa i musik för årskurs 4-9. Som musiklärare hos oss är det viktigt att du är duktig på att lyssna på eleverna och får dem att tycka att musik är kul. Du måste vara bra på att utgå från eleverna och deras förkunskaper och anpassa undervisningen utifrån det. Vi har ett skolband som brukar uppträda i samband med avslutningar och lucia och du kommer att vara ansvarig för att de musikaliska uppträdandena blir uppskattade av såväl elever som besökande. Det är meriterande om du har ett par års erfarenhet av att undervisa, och då helst i en mångkulturell miljö. Självklart är det också en fördel om du har erfarenhet från musikbranschen. Som person är du samarbetsvillig, trygg, relationsskapande och kreativ. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!
The House of Innovation (HOI) at the Stockholm School of Economics (SSE) currently invites applications for an Assistant Professor (tenure track, tenure upon hire can be considered for senior applicants) position with a focus on Entrepreneurship. HOI is a cross-disciplinary research environment, with scholars working in Technology & Innovation Management, Entrepreneurship, Information Systems, and Operations & Supply Chain Management. Candidates for this position are expected to have strong qualities in both research and teaching in Entrepreneurship. In research, the successful candidate should exhibit the ability to publish in top-tier academic journals, as evidenced by a promising research pipeline, an active presence in the international research community, and publications in leading journals (if available). In teaching, experience from designing and delivering courses in relevant areas of entrepreneurship, as well as from coaching student projects and theses, is considered a merit. Candidates will be expected to interact and collaborate with faculty in the department as well as from other disciplines and to exercise intellectual leadership in their discipline. The position is tenure track or tenured depending on experience and qualifications. The tenure track is a three- plus three-year position, with promotion to tenured associate professor subject to satisfactory research, teaching and citizenship performance. We take a broad perspective on entrepreneurship and seek candidates who are interested in any entrepreneurship topic and context. SSE and HOI have a particularly strong environment for research into tech-based start-ups and scale-ups. We are very closely connected to the vibrant entrepreneurial and innovation ecosystem in Stockholm. Many world-leading companies operate in and around Stockholm and HOI is the home of SSE Business Lab which was recently ranked the #8 start-up hub in Europe by Financial Times. We are also very closely connected to and supported by the dynamic Nordic family enterprise and family office community that opens exciting research opportunities in different core areas of entrepreneurship in relation to family enterprise. An ideal starting date for successful applicants is August 2026, but we are open to discussing other dates. Salaries are competitive, commensurate with qualifications and experience, and are set on an individual basis. We will be holding informal interviews in conjunction with the Academy of Management Annual Meeting 2025 in Copenhagen, July 25-29, 2025. To be considered for an interview slot at the Academy of Management, please submit your expression of interest by email, including your curriculum vitae and job-market paper, with the subject heading “Entrepreneurship tenure-track position”, by July 16th (CET) to mailto:[email protected] We will conduct a first round of interviews soon after the August 31st deadline and host campus visits by invitation in the Fall of 2025. Formal submission will be via the SSE Varbi online platform (https://hhs.varbi.com/what:job/jobID:839645/). To apply, please submit: - A cover letter articulating the candidate’s fit with the position description, including research interests and teaching experience. - A curriculum vitae. - A separate document listing both published articles (if any) and articles submitted to journals. - Copies of representative research. - Names and contact information of three people willing to provide references. To ensure that your application will receive full consideration, please submit your full application via Varbi by August 31st, 2025 (CET). The application for the informal meeting during the Academy of Management will not be taken as a formal application. Please submit your application via Varbi to be considered for this position. About the House of Innovation (HOI) The House of Innovation, a recently formed unit within SSE, offers an excellent, interdisciplinary research, education and outreach environment focused on innovation, digitalization and entrepreneurship (https://www.hhs.se/en/research/research-houses/house-of-innovation/). HOI collaborates with a broad, influential network of academics, corporations, government agencies, and civil society actors, with the aim to contribute to the advancement of society and of the international community. HOI faculty members regularly publish in top academic journals, including Academy of Management Journal, Journal of Management, MIS Quarterly, Journal of Business Venturing, Entrepreneurship Theory and Practice, Management Science, Organization Studies, Journal of Management Studies, Information Systems Research, Journal of International Business Studies, Journal of Product Innovation Management, Research Policy and Harvard Business Review. They serve on editorial boards, in editorial positions, and in academic leadership positions. They frequently receive substantial grants from leading Swedish and European funding institutions to conduct state-of-the-art research, and serve on national and international policy committees, thus contributing to the shaping of society and of innovation ecosystems. About the Stockholm School of Economics The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation. Apart from delivering world class education within business and economics, SSE students are trained to be successful decision makers and leaders of the future. https://www.hhs.se/en/about-us/organization/mission-and-vision/ SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs. We strive to have a fair and inclusive recruitment process.
Har du tidigare erfarenhet inom försäljning? Då kan du vara rätt för oss! Vi söker dig som antingen tidigare arbetat med B2B försäljning, eller med B2C - som är redo för nästa steg! Ditt huvudfokus kommer ligga på att sälja mobilabonnemang till företag – och ha tillgång till hela operatörsmarknaden. Det betyder att du alltid har något som passar kundens behov. Vad du kommer göra: Kontakta nya företagskunder via telefon Identifiera behov och presentera bästa abonnemangs lösningen Stänga affärer och följa upp dina kunder Arbeta i ett drivet team med säljfokus och högt i tak Om rollen: Det här är en roll för dig som älskar att sälja, vill utvecklas snabbt och trivs i ett resultatfokuserat team. Det är ett perfekt jobb för dig som har tidigare säljerfarenhet - eller vill bygga en stark grund i karriären. Vad vi söker hos dig: Du gillar att prata med människor och skapa kontakt Du är tävlingsinriktad och vill påverka din inkomst Du är driven, positiv och vågar ta för dig Du pratar och skriver flytande svenska Tidigare säljerfarenhet är meriterande men inget krav Vad du får: Endast provision – helt utan tak! Försäljningsutbildning och daglig coaching Motiverande miljö med en riktig teamkänsla En produkt som alla företag behöver - från alla stora operatörer Arbetstider: mån-fre (mån-tors 09.15-17.45, fredagar 09.15-16.00) Plats: Alvik Strand, Bromma Lön: Provisionsbaserat Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan och bli en del av teamet!
Vi välkomnar en sjuksköterska som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Här kommer du att arbeta Vi söker nu efter en sjuksköterska till vårt hemtrevliga Vaxholms äldreboende. Forenede Care Vaxholms äldreboende består av tre fastigheter med sammanlagt 83 lägenheter fördelat på sju enheter. Fem enheter är avsedda för personer med kognitiv funktionsnedsättning. Verksamheten är belägen med närhet till grönområden och goda kommunikationer. Det tar cirka 40 minuter att åka med buss från centrala Stockholm, och cirka en timme med Vaxholms båt. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du arbetar i team tillsammans med undersköterskor, fysioterapeut, arbetsterapeut och tillsammans med dina kollegor vill utveckla verksamhetens HSL-rutiner och struktur. Beskrivning av tjänsten Deltid /heltid. Arbetstiden är förlagd mellan 07-19 vardagar, 07-17 fredag- söndag. Arbetstiden är schemalagd med var 5:e helg. Deltid /heltid. Legitimerad sjuksköterska Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som sjuksköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag 2025-08-31 Kontaktperson Verksamhetschef Lidiya Hellström E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi söker en erfaren lärare i spanska till Skanskvarnsskolans nystartade högstadium. Tjänsten är förlagd till 40 % på Skanskvarnsskolan och 25 % på Hammarbyskolan södra. Då vi har fler grupper i spanska på båda skolorna, finns det en kollega att planera undervisningen tillsammans med. Vill du komma till en arbetsplats med härliga kollegor? Varmt välkommen att söka till Skanskvarnsskolan. Skolan blir till höstterminen en F- 8 skola med cirka 630 elever och 100 personal. Skolan har såväl nyrenoverade lokaler i den äldre vackra K-märkta byggnaden som helt nybyggda lokaler för skola och fritidshem, idrott och skolrestaurang. Skolan ligger naturskönt vid Årstaviken och har nära till bra kommunikationer vid Gullmarsplan. Skolans vision ligger till grund för all verksamhet: "En skola som håller samman - för elevens bästa varje dag". Vi erbjuder Vi erbjuder dig en fin arbetsmiljö där vi är måna om att du som medarbetare ska trivas och där vi gör det lilla extra för vår personal. Vi arbetar och utvecklas tillsammans med ett genuint intresse för våra elevers lärande och utveckling. Din roll Vi söker dig som har behörighet och erfarenhet av undervisning i spanska och gärna något mer ämne i åk 7-9. Vi ser att du brinner för dina ämnen och elevernas utveckling. Stort värde sätts på ditt engagemang, din pedagogiska kompetens samt din förmåga att skapa goda relationer och förtroende hos eleverna. Du ska ha lätt för att samarbeta med kollegor och vårdnadshavare samt vara lösningsfokuserad och strukturerad i alla led. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i spanska för åk 7-9. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under ansökningstiden. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi söker nu en lösningsarkitekt inom området Identitet och Åtkomst! Vi har relativt stora IT-miljöer med många integrationer och samverkar flitigt med andra myndigheter och organisationer. Digitalisering, automation och utveckling av våra e-tjänster står i fokus hos oss. Vår teknikmiljö präglas av informationscentrisk syn och händelsedriven arkitektur. Vi är närmare 200 kollegor som arbetar med IT-utveckling. Placeringsort är Göteborg, Stockholm, Malmö, Kalmar eller någon av de orter där vi har kontor. Om jobbet Vi har en spännande resa framför oss med fortsatt modernisering av vår teknikmiljö. Vi driver framåtriktade projekt och i fokus finns bland annat containerteknik, frontend-applikationer, API:er och mobila tillämpningar. Vår teknikmiljö består av bl a JavaEE/WLS, Openshift, SpringBoot, Windows/.NET, Oracle DB och SQL Server. Inom identitet och åtkomst används tjänster/protokoll såsom OpenID Connect, OAuth2, SAML, WIA/Kerberos, ADFS, Active Directory. Lösningsarkitekten är en viktig spelare i utvecklingsinitiativ och stöttar utvecklingsteam med kravhantering och lösningsförslag. I rollen som lösningsarkitekt för området IAM har du ett ansvar för att ge våra utvecklingsteam stöd i hur autentisering och auktorisation ska implementeras samt ta fram återanvändbara lösningsmönster till olika tillämpningar. Du driver utvecklingen av förmågor och tekniska lösningar inom området i samarbete med leverantörer. Du blir en del av arkitekturstyrningen där du deltar i att ta fram målbilder och driva arkitekturen mot dessa. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbetsuppgifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du är en erfaren lösningsarkitekt eller teknisk specialist inom området Identitet och Åtkomst med erfarenhet av att hjälpa utvecklare och andra arkitekter med tillämpningar inom området. Du har en god förmåga att identifiera och tillämpa best practices, mönster och lösningar till en fungerande och säker slutprodukt. Du delar med dig av din expertis och hjälper till att skapa förståelse för hur IAM kan integreras på bästa sätt i system och applikationer. Du är en person med en stark analytisk förmåga och ett gott omdöme. Du arbetar alltid för att skapa mesta möjliga mervärde för myndigheten. Eftersom vi arbetar tvärfunktionellt ser vi att det är viktigt att du har mycket lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter och nätverk. Det är viktigt att du är strukturerad, kan samverka med andra för att nå målen men även att du arbetar självständigt för att driva utveckling. Du har mycket goda kommunikativa färdigheter och kan på ett pedagogiskt sätt tydliggöra frågor inom din expertis gentemot de olika roller du möter inom myndigheten. Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har: minst 3 års arbetslivserfarenhet av design, utveckling och tillämpning av IAM-lösningar i komplexa systemmiljöer erfarenhet av att arbeta med standarder och ramverk inom IAM såsom OAuth2, OpenID Connect, SAML2 förmåga att arbeta både strategiskt/taktiskt samt hjälpa utvecklare och team att implementera lösningar hands-on erfarenhet av att designa och implementera API-säkerhet, inklusive autentisering, auktorisation och säker kommunikation goda kunskaper i svenska och engelska utbildning på minst gymnasienivå Det är önskvärt om du har arbetat med och har kunskap om, något eller flera av följande: systemutveckling genom vilken du fått god kunskap om IAM-tillämpningar vid mjukvaruutveckling, t ex hur olika flöden implementeras i kod livscykelhantering av identiteter/konton med hjälp av IGA-lösningar såsom Sailpoint, NetIQ, Savyint eller liknande åtkomstkontroll och behörighetsstyrning med mekanismer såsom RBAC, ABAC, PBAC Public Key Infrastructure (PKI) med hantering av certifikat och nycklar PAM (Privileged Access Management) och hur man säkrar privilegierad åtkomst identitetsplattformar såsom EntraID, AD/ADFS, Okta, Keycloak erfarenhet av att arbeta med containerbaserade lösningar Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlingskraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT-handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brottslighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och näringsförbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår hemsida. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Sam Gross Stockholm AB är en grossistverksamhet som finns i Årsta partihallar. Vi söker nu butiksbiträde. Som butiksbiträde håller du god ordning och kommer att jobba med sedvanliga arbetsuppgifter inom butik så som: - Kundbemötande - Kassaarbete - Varuplock inom olika områden i butiken - Hålla rent och snyggt i butiken Är du en driven och arbetsvillig person med positiv inställning som är intresserad av att ta steget in i en butik så har vi jobbet till dig. Start omgående för arbete, heltid. Din profil Du behöver ha god datorvana. Har du dessutom erfarenhet från arbete inom lager, pack och plock är det ett plus men inget krav. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi gärna ser att du är en lättlärd, ansvarsfull och ordningsam person med en positiv inställning. Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Om jobbet Vi söker just nu en barnvakt till en familj i Märsta, Stockholm. Om oss NPF Barnvakten erbjuder barnpassning till familjer med barn inom NPF. NPF står för neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och de vanligaste funktionsnedsättningarna är: ADHD, Autism, ADD, AST, Tuorettes syndrom och Språkstörning. Vårt mål är att hjälpa så många som möjligt med speciella behov och därför kommer du att genomgå en internutbildning inom NPF innan du får börja ditt första uppdrag. Hos NPF Barnvakten får du ett utvecklande, glädjefyllt och otroligt givande extrajobb. Läs mer på vår hemsida: https://www.npfbarnvakten.com/ Uppdraget: Antal barn och ålder: Ett barn, 10år Dagar och tider: 1-4 gånger i månaden, framförallt helger Önskat startdatum: Omgående Barnpassningen sker hemma hos familjen eller i närliggande park. Plats: Märsta, Stockholm. Vi söker dig som: Har någon form av erfarenhet med barn och gärna barn med NPF (ADHD, Autism, IF eller liknande) Har erfarenhet av ett lågaffektivt bemötande samt tydliggörande pedagogik Är ansvarsfull och har ett genuint intresse för barn Vill ha ett utvecklande och givande extrajobb Är pedagogisk, trygg och lugn Meriterande om du har körkort Meriterande om du har erfarenhet av bildstöd/TAKK Fördelar med att arbeta som barnvakt hos oss: Du får ett flexibelt och glädjefyllt arbete Du får en viktig och relevant merit inför framtida arbeten Du skapar personliga relationer och kan få vänner för livet Du får en enorm personlig utveckling Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behov från familjen. Sedvana arbetsuppgifter kan vara: Hämta från förskola/skola Hitta på aktiviteter i och utanför hemmet Agera stöd vid utflykter Laga enklare mat Nattning Aktivering, socialisering och avlastning Är du intresserad av ett utveckla extra jobb som ger otroligt mycket tillbaka? Mejla en beskrivning av vem du är och vad som gör dig till en trygg barnvakt hos oss. Om du inte kan hjälpa just den här familjen så rekommenderar vi att skicka en spontanansökan som en generell tjänst hos oss då vi erbjuder barnpassning i hela Sverige. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du sjuksköterska och vill arbeta med medicinsk teknik och patienter i nära samarbete? Vill du utveckla din spetskompetens inom högspecialiserad öppenvård, arbeta självständigt mot behandlingsmål och ha tid för dokumentation? Då kan rollen som sjuksköterska hos oss på dialysen i Huddinge vara helt rätt för dig! Här jobbar du tillsammans med ett prestigelöst och vänligt team som just nu behöver utöka sin styrka med nya sjuksköterskekollegor. Välkommen! Du erbjuds minst sex veckors strukturerad inskolning tillsammans med en utbildningssköterska och en handledare. Allt för att du skall få bästa möjliga start hos oss under första året erbjudas en veckas introduktionskurs i njurmedicinsk omvårdnad och inom två år erbjudas en fördjupningskurs på fyra dagar. Dessutom har vi flertalet lokala och klinikgemensamma föreläsningar per termin möjlighet till betalda högskolestudier (Njurmedicin 15 högskolepoäng) och vi uppmuntrar till utbildning på magisternivå fast "termins-schema" med möjlighet till individanpassning vid terminsstart. Helgarbete är förlagt till 4 helger på 12 veckor Vi är ett glatt team med sjuksköterskor, undersköterskor och läkare med en unik spetskompetens. Vi är prestigelösa och har ett väl fungerande samarbete. Självklart får du också ta del av de generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder! Om tjänsten Inom dialysen i Huddinge vårdar vi patienter med kronisk njursvikt som behöver dialys tre gånger per vecka. Då dialys är en livsuppehållande behandling är våra patienter återkommande, vilket skapar långvariga relationer och stora möjligheter till personcentrerad vård. Du erbjuds arbete i en stimulerande arbetsmiljö, med en kombination av medicinsk teknik och nära patientkontakt. Arbetet bygger därför på lika delar relationskapande omvårdnad som medicinteknisk avvägning i patientens dialysbehandling, där du som sjuksköterska har en viktig roll i att skapa lugn och trygghet hos patienten. Hos oss är inga patienter inneliggande och därför får du alltid ett tydligt avslut på din dag. Under dagen finns det avsatt tid både för vårdarbete och för planering och journalföring. Du kommer att arbeta nära både läkare, undersköterskor och andra sjuksköterskor där ni alla bidrar till att patienten får den bästa vården. Arbetet inkluderar även en stor del självständigt arbete då du är den som planerar och utför dialysbehandlingen. På sikt finns det också möjlighet att utföra akuta dialyser externt på sjukhuset samt få spetskompetens inom barndialys. Arbetet på vår dialysavdelning har under dagen perioder av intensivt arbete som följs av perioder med ett lugnare tempo, där det finns utrymme för patientplanering, administration och för konstruktiva samtal med sina kollegor om stort som smått. Förmånliga arbetstider: Våra arbetstider är förlagda till förmiddag eller eftermiddag och som längst arbetar du till kl 20.00 på vardagar och söndagar. På lördagar jobbar vi endast till kl 14.00. Vi har tre schema-perioder där 12 v korta sommarschemat efter avtal med Vf och Kommunal har reducerad arbetstid med förtätad helg. Till vår och höst-schemat ges du möjlighet till individanpassning av schemat. Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta nära och långsiktigt med patienten och vill ha ett arbete där du verkligen gör skillnad är intresserad av både medicinteknisk apparatur och omvårdnad trivs bra med att arbeta tillsammans med andra människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssnar, kommunicerar och bidrar till att få till bra lösningar för alla parter planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. För dig är det viktigt att sätta upp och hålla tidsramar tar initiativ, sätter i gång aktiveter och uppnår resultat Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska Meriterande: Erfarenhet av arbete inom akutsjukvård och/eller erfarenhet av njurmedicin. Genomförd utbildning inom njurmedicin. Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan redan dag! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Inflammation & Åldrande Tema Inflammation och Åldrande omfattar internmedicinska specialiteter såsom endokrinologi och metabolism, njurmedicin, gastroenterologi och lungmedicin samt geriatrik, reumatologi, hud och venereologi. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/tema-inflammation-och-aldrandeon/
Välj ett jobb för att visa detaljer