Lågstadielärare
Fören Stefanskolan
Grundskollärare

Om oss Stefanskolan är en kristen friskola belägen vid det trevliga området Ängbyplan i Bromma. Ett trivsamt, lugnt och tryggt område nära tunnelbana och med goda parkeringsmöjligheter. Stefanskolan arbetar aktivt med likabehandlingsplanen och har nolltolerans mot mobbning för att skapa en trevlig atmosfär och personlig omsorg för barnens bästa. Vi tror att goda kunskaper är vägen till framgång. Med kunskap om olika lärostilar arbetar vi aktivt för att alla barn ska bli bra på att läsa, skriva och räkna. Det svenska språket är en nyckel in i vårt samhälle. Vårt mål är att alla barn ska ha ett rikt ordförråd och behärska språket väl. Vi söker Vi söker en utbildad lågstadielärare för undervisning i förskoleklass. Tjänsten är på 60 %. Mindre justeringar av omfattning kan diskuteras. Vi har positiv tillväxt och har stora ambitioner och därför bör du tycka om att vara del i att påverka, förbättra och tillsammans med andra bidra till att göra skolan än mer fantastisk. Skolan präglas av ett gott klimat, engagemang och värme. Dina kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du delar vår värdegrund. Du ska ha ett stort engagemang och tålamod, vara välplanerad samt ha struktur över dagen och alltid vara steget före. Du ska: · vara behörig · ha erfarenhet som grundskolelärare · vara trygg och tydlig i din roll och skapa god studiero. · tycka om och ha förmåga att skapa bra relationer med elever och vuxna · älska att göra skillnad för våra elever, att ge dem en god grund och alltid värna deras potential och integritet. Lön Månadslön enligt överenskommelse. Arbetstid 60%. Vi tillämpar provanställning. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via mail. Skriv ”Ansökan lågstadielärare” som mailrubrik Skicka ansökan till: [email protected] Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Projektingenjör
Bäckström Anläggning AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en driven och ansvarstagande Projektingenjör som vill vara med och forma framtiden inom anläggningsprojekt? Ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelspelare i vårt team! Arbetsuppgifter I rollen som Projektingenjör kommer du att ha en stödjande funktion genom hela produktionsprocessen, från start till avslut. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Stötta Platschefen i planering, förhandlingar, byggmöten, inköp och ekonomiskt arbete. Följa upp projektens framdrift och administrera dokumentation. Bistå vid uppstart, genomförande och avslut av projekt, inklusive erfarenhetsåterföring. Granska kontrakt och kalkyler, samt delta vid ekonomiska avstämningar. Bidra till upprättandet av ÄTA-kalkyler, produktionskalkyler och tidplaner. Säkerställa att miljöledningsprogram och verksamhetsstyrning följs. Medverka vid byggmöten och slutmöten med kunder. Kvalifikationer För att lyckas i denna roll söker vi dig som har: Erfarenhet av anläggningsprojekt Förmåga att arbeta med ekonomiuppföljning och kalkyler Förmåga att arbeta strukturerat och administrera dokumentation Kunskap om arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor Kunskap i hela entreprenadprocessen B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och ansvarstagande, med förmågan att skapa ett positivt och delaktigt arbetsklimat. Du är en problemlösare som är noggrann och strukturerad i ditt arbete, och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi erbjuder Hos Bäckström Anläggning AB får du möjlighet att vara en del av en växande organisation med starkt fokus på kvalitet och utveckling. Du kommer att få arbeta i en stimulerande miljö där dina insatser har stor betydelse för företagets framgång. Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka in ditt CV till [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig redan idag! Då vi strävar efter att öka antalet kvinnor i företaget ser vi gärna kvinnliga sökande! Välkommen till Bäckström Anläggning AB!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
KMA-ansvarig
Bäckström Anläggning AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Är du en engagerad KMA-ansvarig som vill vara med och leda vårt förbättringsarbete framåt? Om du är driven och brinner för KMA är detta den perfekta möjligheten för dig! Dina arbetsuppgifter: Som KMA-ansvarig kommer du att rapportera till CFO och ha det övergripande ansvaret för företagets KMA-arbete. Du kommer att: Ansvara för att utveckla, underhålla och driva KMA-systemet i enlighet med certifieringsregler. Följa upp och ge specialiststöd i KMA-arbetet med produktionsorganisationen. Utarbeta och uppdatera policyer, rutiner och handlingsplaner inom KMA. Samordna och följa upp företagets arbete med riskanalyser och skyddsronder. Säkerställa att avvikelser, tillbud, olyckor och förbättringsåtgärder hanteras, dokumenteras och rapporteras korrekt. Representera företaget i KMA-frågor vid försäljning och genomförande av projekt. Leda eller delta i grupper som arbetar mot övergripande KMA-mål. Genomföra utbildningar och informera personal om KMA-frågor. Kvalifikationer: Relevant utbildning inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Minst tre års erfarenhet av KMA-arbete. Erfarenhet av att arbeta med KMA-system och certifieringar. Goda kunskaper om lagar, standarder och branschkrav. Erfarenhet av riskhantering och uppföljning. Förmåga att leda och genomföra utbildningar. Stark kommunikations- och samarbetsförmåga. Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. God svenska i tal och skrift. B-körkort. Vi erbjuder: Hos Bäckström Anläggning AB blir du en del av en växande organisation med kvalitet och utveckling i fokus. Här får du arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö med engagerade kollegor, där dina insatser verkligen gör skillnad. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, möjlighet att utvecklas i din roll och en arbetsplats som värdesätter samarbete, innovation och framåtanda. Ansökan: Låter detta som en roll för dig? Skicka ditt CV till [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig redan idag! Då vi strävar efter att öka antalet kvinnor i företaget ser vi gärna kvinnliga sökande!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Textilslöjdlärare åk 3-8, Ebba Braheskolan
Ebba Braheskolan AB
Grundskollärare

Vill du vara med och skapa Sveriges bästa skola? Hösten 2017 öppnade Ebba Braheskolan på Kvarnholmen. Vår vision är att driva utbildning i världsklass med kärlek till lärande och att ge våra elever Sveriges bästa kunskapsutveckling. Vi har elever från förskoleklass upp till år 9. Om anställningen Vi söker dig som är legitimerad lärare i textilslöjd, eller lärare i fritidshem med inriktning mot textilslöjd. Tjänsten omfattar undervisning i årskurs 3–8 samt mentorskap. Anställningen är på 85 % och kan, om så önskas, kombineras med en tjänst som fritidsledare upp till 100 % under läsåren 2025/2026 och 2026/2027. Från och med läsåret 2027/2028 utökas tjänsten som textilslöjdslärare till 100 %. Din profil Du har gedigna ämneskunskaper och stor förmåga att möta grupp och enskild elev med passion och engagemang. Du är en tydlig ledare i klassrummet och förstår vikten av att undervisning ska vara kreativ och stimulerande, samtidigt som den ska vila på forskning och beprövade metoder. Du är prestigelös och nyfiken, och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Du brinner för goda resultat och trivs i en föränderlig miljö där initiativ värderas högt. I tjänsten som slöjdlärare i åk 3-8 kommer du att planera, utveckla, följa upp, dokumentera och utvärdera undervisningen. Ebba Braheskolan som arbetsgivare Lärarens kompetens är det viktigaste för elevers lärande. Vi erbjuder en stimulerande och flexibel arbetsmiljö med stort utrymme för kollegialt lärande och pedagogiskt utvecklingsarbete. För dig som nyexaminerad tillhandahåller vi även handledning av våra erfarna lärare. Skolan och Kvarnholmen Skolan ligger på Kvarnholmen med närhet till skog och hav. Trots att Kvarnholmen främst förknippas med industri består den till stor del av skärgårdsnatur och på öns östra spets, precis bredvid skolan, utvecklas nu det befintliga grönområdet till en oas med aktiviteter och rekreation. Det finns goda kommunikationer till Kvarnholmen och du tar dig med buss från Slussen på ca 15 minuter. Det går även bra att ta båten från Nybroplan eller från Lidingö som tar dig till Kvarnholmen på 20 minuter. Läs gärna mer om oss på ebbabraheskolan.se Tillträde: augusti 2025 Ansökan skickas till: Sibel Demirol, rektor [email protected] Johanna Blåeldh, biträdande rektor [email protected]

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Vikariat som Kund- och personalansvarig under föräldraledighet
ELFA Assistans i Sverige AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare. Vi söker nu en engagerad och lösningsfokuserad person som vill arbeta som Kund- och personalansvarig hos oss. I rollen som Kund- och personalansvarig kommer du ha ett övergripande ansvar för att koordinera ett antal assistansuppdrag, där varje uppdrag omfattar brukaren och dennes assistenter. Du kommer jobba i nära samarbete med brukarna och dina uppgifter kommer bland annat bestå av rekrytering, utformning av insatsen, arbetsledning på distans och arbetsmiljöarbete. Vi vill att du ska ha erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare och att du är bekant med LSS, den lagstiftning som ligger till grund för vårt verksamhetsområde. Vidare är vi i behov av dig som behärskar svenska i tal och skrift och det är meriterande att du talar dari eller arabiska. I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. I gengäld kan vi erbjuda dig en arbetsplats med trevliga kollegor och ett arbete med möjlighet till utveckling samt möjlighet till flextid och distansarbete. Eftersom vi har brukare på flera orter i landet kommer arbetet att innebära en del resor. B-körkort är ett krav och tjänstebil finns att tillgå. Tjänsten är på 100%, din arbetstid kommer i grunden vara måndag-fredag mellan 8-17, men detta kan avvika vid möten och aktiviteter. Tillträde: snarast/enligt överenskommelse

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kullens trafikskola

Jobbar du på trafikskola och vill byta miljö? Vi är en trafikskola med goda resultat, lång erfarenhet och kompetenta lärare. Kullens Trafikskola har gjort sig känd som Årets nyföretagare 2019 Sollentuna, en trafikskola man kan lita på, med service i toppklass och lärare med lång erfarenhet som resulterar i goda resultat för eleverna. Kullens finns i centrala Sollentuna i nya fräscha lokaler, med närhet till bra kommunikationsmedel. Vi söker nu en Trafiklärare med frihet under ansvar. Du som söker behöver vara en bra pedagog och en bra kollega. Det är viktigt att du är lyhörd, serviceinriktad och tar stort ansvar. Vi vill att du har en positiv livssyn, visar omtanke och hänsyn om kollegor och elever. Samtidigt är det viktigt att du är flexibel och är en bra team-player. Dina arbetsuppgifter blir att utbilda elever för att ta B-körkort. Är du intresserad av att hålla kurser så finns det även möjlighet att få utökat ansvarsområde såsom att hålla handledarkurser och Riskettan. Du behärskar Svenska i tal och i skrift, och har du dessutom kunskaper i andra språk är detta naturligtvis ett plus. Beskrivning av kvalifikationer: Godkänd av Transportstyrelsen Trafiklärare behörighet B. Har du övriga behörigheter är det meriterande. Om oss: Vi är måna om våra kollegor och strävar efter att hålla oss uppdaterade genom att kontinuerligt delta på kurser och fortbildningar. Vi erbjuder förhandlingsbar lön med bra villkor. Vill du jobba i en stressfri och flexibel miljö där vi har eleven i fokus? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Jobba Som B2B-säljare
Getdet AB
Företagssäljare

Sök jobbet som B2B-säljare på Optimero i Stockholm för att jobba som B2B-säljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som B2B-säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som B2B-säljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Säljutbildning- & coachning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kullens trafikskola

Jobbar du på trafikskola och vill byta miljö? Vi är en trafikskola med goda resultat, lång erfarenhet och kompetenta lärare. Kullens Trafikskola har gjort sig känd som Årets nyföretagare 2019 Sollentuna, en trafikskola man kan lita på, med service i toppklass och lärare med lång erfarenhet som resulterar i goda resultat för eleverna. Kullens finns i centrala Lidingö i nya fräscha lokaler, med närhet till bra kommunikationsmedel. Vi söker nu en Trafiklärare med frihet under ansvar. Du som söker behöver vara en bra pedagog och en bra kollega. Det är viktigt att du är lyhörd, serviceinriktad och tar stort ansvar. Vi vill att du har en positiv livssyn, visar omtanke och hänsyn om kollegor och elever. Samtidigt är det viktigt att du är flexibel och är en bra team-player. Dina arbetsuppgifter blir att utbilda elever för att ta B-körkort. Är du intresserad av att hålla kurser så finns det även möjlighet att få utökat ansvarsområde såsom att hålla handledarkurser och Riskettan. Du behärskar Svenska i tal och i skrift, och har du dessutom kunskaper i andra språk är detta naturligtvis ett plus. Beskrivning av kvalifikationer: Godkänd av Transportstyrelsen Trafiklärare behörighet B. Har du övriga behörigheter är det meriterande. Om oss: Vi är måna om våra kollegor och strävar efter att hålla oss uppdaterade genom att kontinuerligt delta på kurser och fortbildningar. Vi erbjuder förhandlingsbar lön med bra villkor. Vill du jobba i en stressfri och flexibel miljö där vi har eleven i fokus? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Javautvecklare med lösningsarkitektur, krav- eller testkunskap
Kronofogdemyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en skicklig systemutvecklare inom Java som också har erfarenhet av lösningsarkitektur, kravhantering- och/eller testautomatisering?  Tycker du om att ha ett jobb som räknas?  Då måste du läsa vidare! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag samtidigt som du får möjlighet att bidra och utveckla dina kunskaper! Kronofogden erbjuder ett modernt och hållbart arbetsliv där t. ex. distansarbete är en möjlighet i den omfattning verksamheten beslutar. Just nu anställer vi medarbetare i Göteborg, Stockholm, Malmö och Kalmar. Välkommen med din ansökan redan idag! Om jobbet Vi är närmare 230 kollegor på Kronofogden som arbetar med IT-utveckling och vi har en spännande resa framför oss med modernisering, digitalisering och automatisering. Vi driver framåtriktade projekt och i fokus finns bland annat internetteknik, informationscentrisk syn, händelsedriven arkitektur (EDA) och moderna e-tjänster. Våra främsta framgångsfaktorer är att vi arbetar tillsammans i agila team med verksamheterna inom myndigheten. Som javautvecklare hos oss kommer du att ha omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Du arbetar dagligen i högt prioriterade och strategiskt viktiga it-system tillsammans med kompetenta kollegor som du delar ditt intresse för teknik med. Du kommer att vara med och utveckla nya system och vidareutveckla samt förvalta befintliga system. Vår nyutveckling görs i Spring Boot. Vår system- och informationsstruktur är komplex, med mycket integration där en del av systemen även är integrerade med andra myndigheter såsom Polisen, Försäkringskassan och Skatteverket. Här finns således goda möjligheter att utvecklas som systemutvecklare, men även möjlighet att prova andra roller inom it- organisationen. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbets­upp­gifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott.  Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du har personliga egenskaper som innebär att du är ansvarstagande, kreativ samt har förmåga att kommunicera och skapa goda relationer med kollegor och leverantörer. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och kvalitetsmedveten.  Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har: •    minst 4 års aktuell arbetslivserfarenhet som java-utvecklare •    minst 1 års arbetslivserfarenhet av Spring Boot, v2 eller v3 •    arbetslivserfarenhet av automatiserad testning, agil kravhantering och/eller lösningsarkitekt •    arbetslivserfarenhet av CI/CD •    goda kunskaper i svenska och engelska •    utbildning på minst gymnasienivå. Det är önskvärt om du har: •    arbetslivserfarenhet av utveckling baserat på Openshift Container Plattform eller annan Kubernetesbaserad plattform •    erfarenhet av JavaEE/JakartaEE och Weblogic Server eller JBoss •    erfarenhet av att arbeta med Angular, React eller liknande Frontend-ramverk   •    erfarenhet av databas-hantering i JPA eller motsvarande baserat på relationsdatabas •    erfarenhet av agil kravhantering •    erfarenhet av testdriven utveckling. Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlings­kraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren.  Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brotts­lighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och närings­förbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhets­prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekry­teringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

16 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Sourcing Manager
Valueone AB
Inköpare och upphandlare

ValueOne is looking for a Sourcing Manager for a consultant assignment at a larger company with an international footprint south of Stockholm. The position must be filled as soon as possible and lasts for at least six months with a high probability of extension. ValueOne specializes in supply chain management, purchasing, and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself Occupational pension Health and care insurance Health care allowance Personal coaching and career advice Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org) The role As a Sourcing Manager you will be responsible for purchasing sheet metal managing the supplier portfolio, leading commercial negotiations, implementing technical changes, and handling price updates and cost optimization. You will play a key role in ensuring competitive sourcing and long-term supplier relationships. Experience and competencies To succeed in this role, you preferably hold a higher degree in Engineering or Economics and have proven experience in sourcing, preferably within the automotive/ heavy vehicle industry. You are fluent in Swedish as well as in English, both spoken and written, Application We look forward to receiving your application. Feel free to contact Fredrik Andersson at +46 (0)73 222 64 30 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

16 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025