QA Engineer - Insclear
Jobbs On Sweden AB
Systemtestare och testledare

Vill du vara med och förenkla administrationen i finans- och försäkringsbranschen? Trivs du med att arbeta nära utvecklingsteam i en miljö där kvalitet står i centrum? Då kan du vara vår nästa QA Engineer! Om oss Insclear grundades 2013 som ett samägt bolag mellan två av Sveriges ledande aktörer inom finansiell rådgivning – Söderberg & Partners och Max Matthiessen. Med vår egenutvecklade simulator digitaliserar och effektiviserar vi den komplexa administrationen inom finans, pension och försäkring. Vårt mål är att vara en pålitlig och långsiktig partner i en bransch i snabb förändring. Idag är vi cirka 50 anställda, varav 25 personer ingår i vårt utvecklingsteam. Vi är ett engagerat och kompetent team som värdesätter samarbete och ständig förbättring. I vårt QA-team är vi totalt 3 QA Engineers som arbetar nära både systemutvecklare och produktägare för att leverera produkter av högsta kvalitet. Om rollen Som QA Engineer spelar du en viktig roll i vårt utvecklingsteam. Du ansvarar för att kvalitetssäkra våra lösningar genom att bygga och underhålla testmiljöer, utveckla automatiserade tester och kontinuerligt förbättra våra testprocesser. Rollen innebär ett tätt samarbete med utvecklare och produktägare genom hela utvecklingscykeln – från idé till release. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Bygga och förbättra testmiljöer samt säkerställa tillgång till relevant testdata. Utveckla och underhålla testramverk i .NET/C# och utvärdera nya tekniker och verktyg. Genomföra manuella, automatiserade och utforskande tester. Delta aktivt i kravgranskning och sprintplanering med fokus på testbarhet och kvalitet. Samarbeta nära med utvecklare och produktägare i det dagliga arbetet. Följa upp och rapportera testresultat samt bidra till kontinuerliga förbättringar. Din profil Vi söker dig som är nyfiken, noggrann och har en passion för kvalitetssäkring. Du har god teknisk förståelse och tycker om att samarbeta i team. Du har: Minst 4 års erfarenhet av mjukvarutestning och/eller utveckling. Erfarenhet av att utveckla testautomation i .NET och C#. Goda kunskaper i SQL och vana att arbeta med Microsoft Azure. Förståelse för testdriven utveckling (TDD) och testautomatisering. God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. Ett strukturerat arbetssätt och stark uppmärksamhet på detaljer. Vi erbjuder dig Konkurrenskraftig lön och förmåner. Möjlighet att arbeta hybrid – från vårt kontor i Stockholm och på distans. En familjär och öppen kultur där du får vara med och påverka. Stora möjligheter till kompetensutveckling och lärande. Spännande tekniska utmaningar i ett team på cirka 25 utvecklare där QA är en naturlig och viktig del av processen. Kort beslutsväg och möjlighet att påverka våra tekniska lösningar. Välkommen till Insclear! Är du en erfaren QA Engineer som vill arbeta i en miljö där kvalitet verkligen värdesätts och där du får stort inflytande? Vill du bidra till framtidens digitala lösningar inom finans och försäkring? Då ser vi fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – intervjuer sker löpande!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
17-årig tjej i Danderyd söker personlig assistent
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personlig assistent till 17-årig tjej som bor i Djursholm, Danderyd. Familjen beskriver: Är du en engagerad, omtänksam och kärleksfull person som brinner för att göra livet bättre för andra? Då är du varmt välkommen till vår fantastiska assistentgrupp kring vår glada lilla tjej. Vi erbjuder ett arbete med stor möjlighet att utvecklas, ett lärorikt och roligt jobb och dessutom gör du en positiv skillnad för en annan människa varje arbetsdag och med det få mycket glädje tillbaka! Som assistent till vår 17-åriga dotter, med omfattande flerfunktionsnedsättning och stort hjälpbehov, kommer du få möjlighet att lära och utveckla dina kunskaper och erfarenheter av vård- och omsorg, träning och sjukgymnastik, kommunikation, hjälpmedel med mera. Men du kommer främst att få känna hennes glädje och tillgivenhet och få en bästa kompis genom att du gör livet så mycket roligare och bättre för henne. Trots att hon fått så svåra förutsättningar så är hon oftast nöjd och glad över vad hon har. I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa vår dotter med allt i hennes vardag. Till exempel matning, hygien, träning och sjukgymnastik, förflyttning med hjälp av liftar och rullstol samt göra lekfulla och roliga aktiviteter tillsammans. Arbetsplatsen är där vår dotter vistas, dvs i vårt hem, i skolan och på utflykter med familjen. Vem är du? Vi söker dig som är Engagerad, Omtänksam, Kärleksfull, Barnkär, Lyhörd, Noggrann och Ansvarsfull. Som person är du initiativtagande och har en positiv inställning till jobbet som personlig assistent. Det allra viktigaste är dina personliga egenskaper och din vilja att hjälpa människor och särskilt barn. Vi vill att du är rökfri och att du talar och skriver svenska flytande. Har du erfarenhet av medicinsk omvårdad är det meriterande, har du tidigare arbetat med barn i någon form är det toppen, men det vi tittar allra mest på är vem du är som person och hur du kan bidra. För att din resväg skall bli hållbar är det en fördel för dig om du bor i Danderyd eller i närliggande kommuner och/eller har körkort och tillgång till bil.   Det är önskvärt att du ser detta jobb som långsiktigt eftersom du och vår dotter behöver tid tillsammans för att lära känna och känna tillit till varandra, vilket är en förutsättning för en framgångsrik assistans. Du får självklart en trygg och bra introduktion på plats i hemmet i Danderyd. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:   Vi söker en assistent som vill jobba på en fast schemarad med en omfattning på 50-100% utifrån överenskommelse. Arbetstiderna är dag och kväll måndag - söndag. Det är önskvärt att du också är flexibel och ibland kan hoppa in vid behov, till exempel vid annan assistents sjukdom eller ledighet.     Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  Tillträde: Snarast. Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag!  Du ska kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning.    Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar från dag till kväll, måndag till söndag. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

10 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
PTP-psykolog till Rättspsykiatrin

Rättspsykiatri Vård Stockholm (RPV) RPV bedriver rättspsykiatrisk vård i Stockholms län och har även ett länsövergripande ansvar för patienter som kommer från Kriminalvården. Att arbeta inom rättspsykiatrisk vård innebär att vårda människor som, under påverkan av allvarlig psykisk störning, begått brott av något slag. Patienterna är överlämnade av domstol till oss enligt Lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Patienterna har förhållandevis långa vårdtider och vårt mål är att slussa ut dem till samhället på säkraste, och för patienten mest tillfredsställande sätt. Under tjänstgöringen på RPV kommer du under handledning arbeta med utredning och olika behandlingsinterventioner. En stor del av det kliniska arbetet utgörs av momentet brottsgenomgång, en specifik insats inom rättspsykiatrin med syfte att kartlägga insatsbehov under vårdtiden för att minska risken för återfall i brott. PTP-psykologen deltar också aktivt i avdelningarnas löpande teamarbete med riskbedömning, vårdplanering och ronder. Även organisatoriska uppgifter som personalutbildning och handledning kan förekomma. Vi söker dig som har: · Psykologexamen. · God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Det är meriterande om du har: · Erfarenhet från psykiatri, rättspsykiatri eller kriminalvård · Erfarenhet av arbete med personer med psykiska funktionsnedsättningar · Erfarenhet av utrednings- och behandlingsarbete Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Tjänsten ställer höga krav på god samarbetsförmåga med såväl andra professioner som inom den egna yrkesgruppen. Du har ett öppet förhållningssätt och ett intresse för målgruppen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning, på heltid under ett år. Tillsättning enligt överenskommelse. Hälso- och sjukvården bygger på respekt för människovärdet. Alla människor har lika värde och samma rätt oberoende av personliga egenskaper och funktioner i samhället. Vi förutsätter att du som medarbetare hos oss delar dessa värden. Vi tillämpar drogtestning och registerkontroll i samband med anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Köksmästare sökes till Eatery i Sundbyberg!
Majola Restaurangkonsult AB
Köksmästare och souschefer

OM EATERY: Eatery Sverige AB  driver konceptrestauranger för mat och möten med en lokal prägel. Här finns idag 16 restauranger och konferensställen från Åre i Norr till Malmö i söder (egenägda och Franchise). Under 2023 öppnade även Eatery Garden på Arlanda som är en variant av konceptet. Här finns även företagsrestauranger, t.ex. Social Kitchen som drivs i samarbete med Schibstedt. Totalt har Eatery enheterna mellan 5000 och 6000 gäster per dag. Restaurang, möten och fest! Eatery vill erbjuda områdets mest inbjudande och flexibla plats för riktigt god mat och givande möten. För alla tillfällen, från morgon till kväll. Frukost på väg till jobbet, en prisvärd och vällagad lunch, en konferens i härlig miljö med modern teknik, catering till företaget eller en after work för att fira veckans prestationer. En konferens i historiska Lumafabriken, samla kollegorna för möte och därefter gemensam middag på Gärdet eller vad sägs om en födelsedagsmiddag i Sundbyberg eller Kungsholmen? Eatery är en del av Teser Group där Eatery, Incontro, Magnus Johanssons Bageri & Konditori, Memorio och godsmak.se ingår. Mer om Eatery kan du läsa här: https://eatery.se/ och om Teser Group här: https://www.tesergroup.com/  OM TJÄNSTEN: På Eatery Sundbyberg vill man att gästerna ska känna sig hemma! Här är alla välkomna och det ska finnas något för var och en som kommer. En härlig lunch, en kaffe eller ett glas vin med tilltugg eller en vällagad middag med familj eller vänner. Eller för dig själv  och din hund kanske, för här är även våra fyrfotade vänner välkomna. Potentialen är stor och för rätt person så finns det mycket att utveckla och göra. Om man även tar tillvara på de lokalas intressen och är lyhörd inför deras önskemål så finns det all möjlighet att utöka verksamheten. Det serveras lunch måndag - fredag, middag onsdag - lördag samt brunch lördag och söndag. I lokalerna finns även ett konferensrum för enskilda möten med modern utrustning  som också är möjligt att boka för privata fester och middagar. Framöver är planen att hålla restaurangen öppet de flesta kvällarna i veckan. Som köksmästare för denna enhet ansvarar du för den dagliga driften och utvecklingen i köket. Du hanterar inköp och leverantörskontakter men är också aktiv i det operativa, dagliga arbetet. Du schemalägger och arbetsleder dina medarbetare i köket och säkerställer engagemang och motivation i teamet. Inom koncernen finns en central meny framtagen men du som köksmästare har möjlighet att sätta din egen prägel på det som serveras. Här arbetar man utifrån trender, säsong och gästernas preferenser med allt från husmanskost till influenser från resten av världen. OM DIG SOM SÖKER: Till Eaterys enhet i Sundbyberg söker vi nu en driven, positiv, kreativ och flexibel köksmästare som tillsammans med restaurangchefen vill driva restaurangen framåt. Du har några års erfarenhet av liknande roller och du är en social och framåt person som tycker att mötet med dina gästerna är det roligaste som finns. Du har ett eget kommersiellt driv och låter dig inspireras av trender inom matlagning. Vi tror att du har dessa egenskaper och kunskaper: Du har erfarenhet av traditionell husmanskost samt högkvalitativ matlagning för konferenser och festvåning Du har god kunskap av internationell matlagningskunskap och erfarenhet av att arbeta med rätter från olika delar av världen vilket ger en bred och kreativ kulinarisk repertoar. Du är social och gillar att möta gästerna och har förmågan att skapa en bra atmosfär och kundupplevelse Du är kreativ och lösningsorienterad i köket med förmågan att hitta innovativa lösningar under pressade situationer Du har god ekonomisk kunskap och är bra på att hålla koll på matkostnader, portionsstorlekar och maximera resurser utan att kompromissa på kvaliteten Du har starka ledarskapsförmågor och kan leda ett team och kan skapa en positiv arbetsmiljö och säkerställa att arbetet genomförs effektivt. Du har hög kunskap inom matsäkerhet och egenkontroll vilket är avgörande för att säkerställa att alla livsmedel hanteras korrekt och att alla regler följs Du har goda kunskaper i svenska och engelska för att lätt kunna kommunicera med både personal samt gäster        Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är främst dagtid måndag till fredag men kvälls- och helgarbete förekommer vid behov samt vid beställningar och events. Låter detta som du? Välkommen att söka direkt via annonsen!  För mer information om denna tjänst och eventuella frågor kontakta [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Utbildare för kurs inom kravhantering
Edge of Talent AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Edge of Talent  utbildare inom Kravhantering Edge of Talent är ett kompetens- och konsultbolag som stolt erbjuder våra kunder de bästa talangerna, oavsett om det gäller kortsiktiga uppdrag eller långsiktiga samarbeten. Vi värderar flexibilitet och anpassar oss efter både våra konsulters och kunders behov. Vi söker just nu dig som vill bli en del av vårt nätverk antingen som egenanställd konsult där vi ingår ett partnersamarbete, eller som projektanställd konsult hos Edge of Talent. I båda fallen erbjuder vi dig spännande uppdrag där du kan utvecklas och bidra till våra kunders framgång. Utbildare inom kravhantering och användningsfall delmoment i utbildningen  IT-testspecialist Vill du göra verklig skillnad i nästa generations IT-kompetens? Vi söker nu en engagerad och kunnig utbildare till kursen "Krav och användningsfall" inom yrkeshögskoleutbildningen IT-testspecialist. I denna roll får du möjlighet att skapa kursinnehåll, utveckla pedagogiskt material och undervisa blivande IT-specialister - studerande som har valt en praktisk och yrkesinriktad väg till arbetslivet. Om kursen Kursen omfattar 30 Yh-poäng och ger studerande en djup förståelse för kravhanteringens betydelse inom system- och testutveckling. Undervisningen kombinerar teoretisk kunskap med praktiska övningar där deltagarna får arbeta hands-on med kravinsamling, kravanalys, nedbrytning och design av användningsfall. Kursmoment inkluderar: Kravinsamling och kravanalys Design och dokumentation av användningsfall Verktyg och metoder för kravhantering Praktiska övningar kopplade till testdesign Kursen examineras genom projektarbete och muntlig presentation och bygger på tydliga lärandemål där både kunskap, färdighet och kompetens utvärderas. Om rollen Som utbildare kommer du att: Utforma kursinnehåll i enlighet med fastställd kursplan Undervisa på plats i klassrumsmiljö Inspirera och vägleda studerande i både teori och praktiskt arbete Bedöma studenternas prestationer och bidra till deras utveckling Vem vi söker Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet inom kravhantering, användningsfall och testdesign Har undervisat tidigare, alternativt hållit yrkesinriktade kurser eller workshops Är pedagogisk, strukturerad och brinner för att förmedla kunskap Talar och skriver obehindrat på svenska (viss undervisning och kurslitteratur är på engelska) Omfattning och ersättning Uppdraget kan genomföras som projektanställning eller på uppdragsbasis som underkonsult med F-skattsedel. Kursstart och omfattning diskuteras vidare i samband med urval.  Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och en kort beskrivning av din erfarenhet som utbildare och inom kravområdet. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Handläggare till enheten besök, utbildning och evenemang
Riksdagsförvaltningen
Planerare och utredare m.fl.

Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Nu söker vi en noggrann och serviceinriktad handläggare av riksdagens resebidrag för gymnasieskolor till enheten besök, utbildning och evenemang. Enheten är en del av Riksdagsförvaltningens kommunikationsavdelning, som informerar och sprider kunskap om riksdagens arbete och beslut. Dina arbetsuppgifter Enheten besök, utbildning och evenemang handlägger resebidrag för studiebesök hos Sveriges riksdag för studerande på gymnasienivå. Din huvudsakliga uppgift är att handlägga resebidrag för gymnasieskolor. Du arbetar med hela processen, från förberedelser inför kommande ansökningsperiod till hantering av preliminära beslut och slutgiltig utbetalning av redovisade kostnader, samt svarar löpande på frågor från skolor som sökt bidrag. Du ansvarar för att utveckla arbetssätt, rutiner och processer kopplade till handläggnings­processen. Du ansvarar, tillsammans med enhetens systemförvaltare, också för utveckling av programmet i vilket resebidragen handläggs. Arbetet utförs i samverkan med andra enheter i Riksdagsförvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår även andra administrativa uppgifter inom både enheten och avdelningen. Det handlar till exempel om kontering och distribution av inkommande fakturor samt arbete i samband med olika interna och externa evenemang. Arbetet utförs i Officepaketets olika program och i förvaltningens it-system. Vi tror på en ständig utveckling av våra arbetsformer och rutiner, såsom utveckling av hanteringen av resebidragen. Du deltar i arbetet med att utveckla, förbättra och effektivisera arbetssätt tillsammans med övriga kollegor. Dina kvalifikationer Du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av ärendehandläggning eller motsvarande i offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av att arbeta i olika it-system, god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av enklare utveckling av it-system och införande av nya rutiner kopplat till detta. Det är också meriterande om du har arbetat med förändring av arbetssätt, rutiner eller processer. Vi söker dig som har en genuin servicekänsla och har lätt för att samarbeta med andra. Du har god organisatorisk förmåga och är noggrann och strukturerad. Det krävs att du talar och skriver flytande svenska. Goda kunskaper i engelska är meriterande. Du trivs med utvecklingsarbete tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrunder. • Anställningsform: Tillsvidareanställning • Omfattning: Heltid Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer. Tilltänkt tillträde i början av december. Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning. Vi erbjuder dig I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Ansökan Ansök via riksdagen.se senast den 9 juli 2025. Intervjuer kommer att genomföras i augusti. Referensnummer: 1881-2024/25 Övrigt Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakta oss  • Sabine Dubreuil, enhetschef, 08-786 58 79 • Karin Kroon, HR-strateg, 08-786 52 83 Fackliga representanter • Peter Stoltz, Saco-S, 08-786 40 00 • Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00 • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00 Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

10 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Bli en nyckelspelare inom cybersäkerhet – Konsult inom informationssäkerhet
Framtiden i Sverige AB
IT-säkerhetsspecialister

Nu har du chansen att bli en del av ett snabbväxande cybersäkerhetsbolag där din kompetens inom informationssäkerhet får ta plats. Vi söker dig som vill arbeta med styrning, regelefterlevnad och riskhantering – och som brinner för att skapa struktur, trygghet och ordning i en digital värld i ständig förändring. Om rollenSom konsult inom informationssäkerhet får du en nyckelroll i att hjälpa våra kunder att bygga upp och förbättra sitt informationssäkerhetsarbete. Du arbetar nära beslutsfattare och verksamhetsansvariga för att säkerställa att organisationens informationshantering uppfyller krav på säkerhet, integritet och efterlevnad av regelverk som ISO 27001, NIS2 och GDPR. Exempel på arbetsuppgifter•Utforma och implementera styrdokument, policies och rutiner •Stötta vid revisioner och efterlevnadskontroller •Rådgivning kring informationssäkerhetsstrategier och ledningssystem •Hålla utbildningar och öka medvetenheten inom organisationen Du arbetar i projektform med varierande uppdrag, vilket ger dig möjlighet att utvecklas snabbt och brett inom området. Rollen kräver god kommunikativ förmåga, analytiskt tänkande och en förståelse för både verksamhetens behov och regulatoriska krav. Vi söker dig somHar examen inom juridik alternativt studerat master-programmet informationssäkerhet Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Har ett intresse för regelverk, standarder och informationsstyrning Är strukturerad, självgående och har lätt för att samarbeta Observera att detta är en säkerhetsklassad tjänst, vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap eller annan bakgrundskontroll. Om vår kundVår kund är ett ledande bolag inom cybersäkerhet som hjälper företag och myndigheter att bygga upp robusta informationssäkerhetsstrukturer. De arbetar med både strategisk rådgivning och operativt stöd inom säkerhetsstyrning, regelefterlevnad och riskhantering. Här får du arbeta i en kultur som präglas av samarbete, nyfikenhet och ständig utveckling – med stort fokus på kompetensutveckling och kunskapsdelning. Om Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, och vårt mål är att göra verklig skillnad i människors liv. Det gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att matcha rätt talanger med rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden, med möjlighet att därefter gå över i anställning direkt hos kundföretaget. RekryteringsprocessVi arbetar med en snabb och kvalitativ rekryteringsprocess som består av följande steg: Intervju med Framtiden Referenstagning Intervju med kundföretaget Vi återkopplar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! VillkorOmfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm (med möjlighet till hybridarbete beroende på uppdrag) Lön: Enligt överenskommelse Redo att ta nästa steg i din karriär inom informationssäkerhet?Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av framtidens cybersäkerhet!

10 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i vackra Vaxholm
Kavon Care AB
Personliga assistenter

Hej!  Vi är ett litet arbetslag som behöver förstärkning med en timvikarie, gärna pensionär, som kan hoppa in vid behov. Har du erfarenhet av effekterna med vad en stroke gör och att talträning, samt fysisk träning är ett måste, då kommer du att känna att detta är givande att jobba med.  Kunden är en kvinna som sitter i rullstol. Arbetets omfattning är personlig hygien, matlagning, bakning och hushållssysslor. Som person uppskattar vi om du är lyhörd, flexibel och ordningssam. Då kunden har svårigheter med verbal kommunikation är det viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift.  Eftersom personkemin är viktig så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om du tidigare har arbetat som personlig assistent så är det en fördel, men inte ett krav.  Vi ser gärna att du som pensionär söker då det är ett extraarbete i form av timvikarie. Kunden önskar endast kvinnlig personal.  Kundens intressen är konst, kultur och klassisk musik samt promenader och gå på museum. Att äta en glass och titta på båtarna som lägger till vid hamnen är också ett måste under sommaren som kunden uppskattar mycket.  Arbetsgivare är Kavon Care AB som är ett litet familjeägt assistansbolag som strävar efter att ge alla möjligheten att leva ett fritt och självständigt liv på sina egna villkor. Vi tillämpar individuell lönesättning och självklart finns kollektivavtal.   Alla som arbetar med oss måste presentera ett belastningsregisterutdrag från polisen innan man kan börja jobba hos oss. Sök gärna via länken nedan så den finns tillgänglig då vi kommer ha löpande intervjuer och assistansen kan sättas igång omgående:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Plats Vaxholm, Stockholm

10 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Programme Manager till Dun Bradstreet
Needo Recruitment Sthlm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Do you have experience leading business transformation initiatives and enjoy building programs from the ground up? Are you a strategic leader who thrives in cross-functional environments and isn’t afraid to challenge legacy processes? Then the role of Programme Manager – Business Transformation at Dun & Bradstreet could be the opportunity for you! About Dun & Bradstreet Dun & Bradstreet, a global leader in business data and analytics, is undergoing a strategic transformation of its Quote-to-Cash (Q2C) processes. The goal is to reshape and modernize the entire customer journey – from quote and order to billing and invoicing. To support this initiative, Dun & Bradstreet is seeking an experienced Programme Manager to lead, structure, and act as the primary business consultant to execute this transformation.  Role Overview The Programme Manager will lead the strategic transformation of Dun & Bradstreet’s Q2C processes. This includes assessing the current end-to-end process landscape, identifying improvement areas, and driving the program toward a scalable and future-proof Q2C model. The role requires a strong consultative mindset, strategic program leadership, and the ability to work cross-functionally with stakeholders in Sales, Finance, Product, operations and technology partners.There is currently no detailed program plan in place, so the Programme Manager will be responsible for shaping, planning, and executing the program from the ground up.   Requirements Languages: Fluent Swedish and English required ​​​​​​​Proven experience working as a Programme Manager in transformation or complex delivery initiatives and tight deadlines Hands-on experience leading Quote-to-Cash or similar end-to-end business process transformations Strong decision-making ability and confidence in aligning stakeholders within program scope Experience building programs from scratch – from defining scope to delivering results Skilled in managing change, driving adoption, and coordinating between business and technical teams Consultative approach with the ability to challenge legacy processes and drive scalable improvements Experience with relevant systems such as Salesforce (CRM), Kappa, PI & Workflow (Back Office), AX, and Workday Finance (Finance)   Practical details​​​​​​ ​​​​​​​Start date: ASAP Duration: 12 months (with strong possibility of extension depending on project progress) Utilization: 100% Location: Stockholm, Sweden – hybrid setup (initially expected to be on-site full-time to build relationships and onboard effectively; thereafter around 3 days/week) The selection process is ongoing so don't hesitate to apply today - we at needo look forward to hear from you!

10 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Butikschef Tyresö 100%, Vikariat
Synsam Group Sweden AB
Chefer inom handel

Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad! En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service. Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att: Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa. Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring. Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter. Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum. Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system. Vidare ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta. Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare. Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter Om rekryteringsprocessen Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025