För vår kunds räkning söker vi nu efter en engagerad person som vill ta sig an en roll som supporttekniker med fokus på Linux. Företaget fokuserar på att stödja bolag i deras tillväxtresa genom att erbjuda skräddarsydda partnerskap som är anpassade efter specifika behov. Med lång erfarenhet av att arbeta med nordiska tillväxtbolag har man utvecklat en intäktsdelningsmodell som maximerar värdet av en börsnotering. Företaget strävar efter att vara en stabil och långsiktig partner som förstår entreprenörers utmaningar och möjligheter och erbjuder dessutom tillgång till den europeiska kapitalmarknaden genom sitt moderbolag. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta med den löpande hanteringen av extern support för företagets handelssystem samt de kringliggande systemen, med särskilt fokus på Linux Debian-miljöer. En del av ditt arbete innefattar mjukvaruhantering, såsom installation, uppgradering och uppdatering av programvara. Du kommer också att ge stöd vid felsökning av handelssystemet och dess kringliggande system. Vid behov kan interna arbetsuppgifter introduceras i rollen. En viktig del av ditt ansvar blir att koordinera och leda första linjens support, där teamet ansvarar för extern support, systemanalys och administration av kundnära systemlösningar. Din profil och kvalifikationer Vi söker efter dig som är lösningsorienterad, samarbetsvillig, ansvarstagande och nyfiken, samt har ett stort intresse för fintech och börsrelaterade system. Du trivs i team och förstår vikten av att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de genomförs noggrant och effektivt, även under press. Din nyfikenhet och intresse för fintech driver dig att ständigt utvecklas och hålla dig uppdaterad inom branschens senaste trender och teknologier. Krav: - Revelant kandidatexamen inom IT - 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk - Erfarenhet av Linux (Debian) - Erfarenhet av Windows, Microsoft 365 och nätverksenheter - Erfarenhet av ITIL - Flytande svenska och engelska – både i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av SQL - Erfarenhet av Python, PHP eller Bash Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]
Är du en erfaren drifttekniker med passion för IT-drift och problemlösning? Vill du vara en del av ett kompetent IT-team? Då kan denna tjänst i Stockholm vara perfekt för dig! Vi söker nu en drifttekniker till ett uppdrag hos vår kunds driftteam. Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Du kommer att arbeta med Microsoftlösningar och nätverksinfrastruktur, inklusive system som SQL, Exchange, Hyper-V och SAN. Kundens arbetsmiljö är varierad med både onPrem-servrar i egna lokaler och hos tredjepartsleverantörer, där miljön i huvudsak är Microsoftbaserad. Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen som erfaren drifttekniker tror vi att du är social, engagerad och hjälpsam, både i kundmöten, i kontakt med andra intressenter och i samarbetet med kollegor. Det är också viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft samt förmågan att förklara komplex teknik på ett enkelt sätt. Du har: - Relevant eftergymnasial utbildning - Minst fem års erfarenhet som drifttekniker eller i en likvärdig roll - Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer - Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup - Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar - Erfarenhet av Microsoft 365s olika tjänster och produkter Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]
Till ett uppdrag hos vår kund i centrala Stockholm söker vi nu efter dig som brinner för Cybersäkerhet och IT-infrastruktur, och som vill arbeta i en modern IT-miljö. Du kommer i denna roll ingå i teamet Operations & Delivery i Stockholm som tillsammans ansvarar för drift och underhåll av IT infrastruktur. Kunden är ett globalt bolag och passar dig som vill arbeta tvärfunktionellt inom din IT-avdelning för att tillsammans skapa en stabil och säker IT-miljö. Tjänsten kommer att starta som ett konsultuppdrag på 100% via Centric och anställningen kommer sedan att övergå till kund efter ca 6 månader. Arbetet innebär arbete på plats fem dagar i veckan på kundens kontor i centrala Stockholm. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter • Ansvar för att hantera säkerhetsuppdateringar och adressera sårbarheter inom cybersäkerhet. - Aktivt arbeta med att identifiera förbättringspotential och leda initiativ för optimeringsprojekt. - Hantering av incidenter, problem och ändringar enligt fastställda processer. - Förvaltning av tillgångar samt underhåll av CMDB (Configuration Management Database). - Fungera som en viktig kontaktpunkt mellan IT och verksamheten i frågor om cybersäkerhet och hantering av livscykeln för system och applikationer. - Ansvar för support, övervakning, underhåll och livscykelhantering av IT-infrastruktur. - Dokumentation och kvalificering av komponenter i IT-infrastrukturen samt relaterade applikationer. - Utveckla, uppdatera och följa riktlinjer och procedurer som teamet ansvarar för. - Samarbeta med Corporate IT för att säkerställa efterlevnad av globala standarder och delta i gemensamma projekt. - Övervakning, installation och support för licenser kopplade till IT-infrastrukturens komponenter. Din profil och kvalifikationer • Minst 3 års erfarenhet inom relevanta områden såsom Cybersäkerhet och underhåll av IT-infrastrktur - Relevant högskole-/universitetsutbildning - Erfarenhet av arbete med ISO 2700x, NIST SP 800, Mitre CWE - Talar och skriver flytande i både svenska och engelska Det är meriterande om du har gått kurser eller innehar relevanta certifikat från CompTIA, ISC2, Microsoft eller Cisco. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Centric är just nu på jakt efter erfarna systemtekniker inom både Linux och Windows. Vi ser att du har lång erfarenhet av drift och förvaltning av IT-system. Behovet finns hos ett flertal av våra kunder i Stockholm och som IT-konsult hos Centric får du möjlighet att utvecklas genom rotation utav uppdrag samtidigt som du har en trygg anställning hos oss under tiden. Arbetsuppgifter Uppdragen hos våra kunder för dig som Systemtekniker omfattar i huvudsak drift, underhåll, förvaltning och utveckling av IT-system - både i Windows- och Linux-miljö. I gruppen ingår förutom andra systemtekniker även systemutvecklare och testare. Du ansvarar för drift och förvaltning av IT-system hos våra kunder. Arbetar med installation, konfiguration och underhåll av servrar och nätverk, samt övervakning av systemens prestanda och säkerhet. Hanterar felsökning, uppdateringar och säkerhetskopiering för att säkerställa en stabil och säker IT-miljö. Samarbetar med kunder för att optimera systemlösningar och stödja deras tekniska behov. Exakt hur rollen ser ut i detalj varierar självklart från kund till kund. Din profil och kvalifikationer - Hög kompetens och minst fyra års arbetslivserfarenhet av applikationsdrift på Windows-servrar i stora miljöer (över 400 klienter) - Hög kompetens och minst fyra års arbetslivserfarenhet av applikationsdrift på Linux-servrar i stora miljöer (över 400 klienter) - Minst fyra års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med webbservrar, exempelvis IIS, Apache, Nginx m.m, i stora miljöer (över 1000 klienter) - Minst fyra års arbetslivserfarenhet av scripting, exempelvis Powershell, Bash, Python m.m, i stora miljöer (över 1000 klienter) - Minst fyra års arbetslivserfarenhet av SQL i stora miljöer (över 1000 klienter) - Minst fyra års arbetslivserfarenhet av DNS, TCP/IP, brandväggar, routing och felsökning i stora miljöer (över 1000 klienter) Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Vi på Centric är specialister inom IT och infrastruktur, vilket du säkert känner till! Vi arbetar med support, drift och nätverk och söker nu efter fler kunniga nätverktekniker inom Cisco - juniora som seniora - till uppdrag hos våra kunder i Stockholmsområdet. Vi söker efter dig som brinner för att ständigt utvecklas inom Cisco! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Oavsett om du är senior eller junior är den övergripande rollbeskrivningen av din vardag som nätverktekniker problemlösare! Du kommer djupdyka i nätverksrelaterade problem av olika slag och komplexitet. Beroende på din erfarenhet och kompetens kan du bland annat arbeta nära kunden med konfigureringar eller i serverhallen. Möjlighet finns även att arbeta mer generellt med distribution mellan dessa miljöer. Som nätverkstekniker arbetar du som tidigare nämnt främst med problemlösning, men du kommer även arbeta med felsökning, uppsättning och förvaltning inom ditt område. Att arbeta med DNS/DHCP är en del av din vardag, samtidigt som du även arbetar med VPN-lösningar, hur spännande låter inte det? Är du precis som vi, någon som värdesätter säkerhet högt i alla olika slag? Bra, då har du möjlighet att arbeta med brandväggar, alltifrån felsökning, uppdatering och uppsättning! I och med att vi söker efter nätverkstekniker inom Cisco, kan du nog lista ut att du kommer arbeta med just brandväggar från Cisco! Det krävs att du kan agera snabbt och tänka kvickt vid kritiska situationer, till exempel när det slår larm om att ett nätverk går, för vem kontaktas då om inte du som arbetar med NOC? Ja, du läste rätt! Vi söker även efter dig som arbetar som NOC-tekniker! Inom NOC kommer du svara på inkommande larm. Om det inte är ett nätverk som gått ner så kanske det är något annat nätverksrelaterat problem där din främsta arbetsuppgift är att isolera problemet. Att arbeta som nätverktekniker inom Cisco kommer vara varierande, beroende på din erfarenhet och vilken av våra kunder du kommer arbeta hos. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen som nätverkstekniker ser vi att du är flexibel som person; du behöver vara redo för att ställa om till nya miljöer. Du har en god kommunikativ egenskap och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Med ditt taktiska tankesätt har du förmågan att analytiskt optimera och planera. Vidare ser vi att du är en lagspelare som ser vikten av ett gott samarbete. Krav - Minst 2 års erfarenhet av nätverk inom Cisco - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Erfarenhet av DNS/DHCP - Kunskap kring VPN-tunnlar, VPN-klienter - Erfarenhet av WAN - Erfarenhet av konfigurering av routrar, switchar och portar - Eftergymnasial utbildning inom nätverk eller annan relevant utbildning Meriterande - CCNA-certifiering - Körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Natural Cycles is a leading women’s health company that developed the world’s first birth control app, used by millions globally. We are a fast growing startup, and we promote an international working environment filled with smart and ambitious colleagues based in Stockholm, Geneva, New York, and remotely. Our mission is to pioneer women’s health through research and passion, empowering every woman with the knowledge she needs to take charge of her health. We are hiring a Product Manager to focus on user acquisition and conversion optimization within our Product Growth team. In this role, you’ll be responsible for two key areas of our app experience: optimizing the sign-up flow to increase conversion of new users, and improving our in-app referral program to unlock organic growth. You’ll shape the very first steps of the user journey—ensuring more users complete sign-up—and turn referrals into a powerful growth engine. Your primary focus will be driving conversion and engagement to fuel user acquisition. As part of our team, you’ll work alongside top-tier engineers, designers, and testers in a fast-paced, high-growth environment. You’ll lead strategic initiatives and rapid A/B testing cycles, seeing the direct impact of your work on key business metrics. We’re looking for someone who is data-driven, proactive, and eager to experiment, iterate, and deliver meaningful results. Are you excited about driving growth and optimizing user acquisition? Join us and help shape the future of Natural Cycles! Please note that we are hiring for this role in Sweden. What you will be doing: Own and optimize the app sign-up flow to drive conversion of new users Lead and iterate on our in-app referral program, making it a key driver of user acquisition. Define and execute a roadmap of A/B tests and experiments to improve key metrics. Use data-driven insights to prioritize initiatives and measure impact on conversion and referrals. Collaborate closely with engineers, designers, and other stakeholders to ensure alignment and seamless execution. Advocate for a growth mindset and a test-and-learn approach across the company. Work cross-functionally with marketing and other teams to maximize synergies. Empower your team by fostering a clear vision, setting goals, and ensuring execution excellence. What skills and experience we think you have: Strong analytical skills: You excel at analyzing data, measuring KPIs, and making informed decisions. User empathy & psychology: You deeply understand user needs, motivations, and behaviors, using insights to craft compelling narratives that drive conversion. Growth mindset & experimentation: You’re always seeking new ways to drive user acquisition, testing hypotheses through A/B experiments and conversion rate optimization. Commercial acumen: You have a solid understanding of subscription-based business models and key growth drivers. Excellent organizational and strategic thinking skills: You can balance short-term impact with long-term vision, effectively prioritizing initiatives. Great communication skills: You thrive in cross-functional teams and can clearly articulate insights, priorities, and strategies. Hands-on experience with analytics tools: You’re comfortable working with Amplitude, Mixpanel, Google Analytics, or similar platforms. Not required, but it would be a plus if you also have: A passion for women’s health and experience in the femtech or health tech space. Experience leading a team or mentoring colleagues. Familiarity with growth hacking techniques and referral mechanics. Previous experience working with subscription-model apps. Benefits of joining Natural Cycles: Be part of a mission-driven company that is revolutionizing women’s health. Work on impactful projects with a team of top product managers, engineers, testers and designers. See the immediate impact of your work through rapid experimentation and iteration. Thrive in a fast-paced, collaborative, and data-driven environment. Enjoy a hybrid-remote work model with flexibility and great benefits. Location We are remote-friendly, but we find great value in being able to connect with our teams in person. Most of the product growth team you will work with is located in Stockholm. Not living in Sweden? No problem! We offer relocation support to help you move. Sounds interesting? Are you excited about driving growth and optimizing user acquisition? Join us and help shape the future of Natural Cycles! We look forward to hearing from you! How to apply To apply, just answer the questions on the application form and upload your CV (optional). Keep in mind that we can't accept applications through email because of GDPR, and only applications submitted via the career site (and in English) will be considered. At Natural Cycles we value diversity and inclusion because we know that teams with people from different backgrounds and experiences are stronger. We welcome candidates from all walks of life and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Note: We are not looking for consultants or help from recruitment agencies
Till uppdrag hos flera av våra kunder i Stockholmsområdet söker vi nu efter erfarna 2nd line tekniker som nyligen tagit nästa steg i karriären och idag arbetar inom 3rd line support. Vi söker efter dig som till vardags trivs med avancerad problemlösning i Windowmiljö och som vill fortsätta din IT-karriär hos oss på Centric. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som 3rd line supporttekniker är du användarnas och dina kollegors räddare i nöden! Du tar emot ärenden som eskalerats i organisationen, från 1st och 2nd line. Med detta sagt kommer du förmodligen stöta på nya, spännande och komplexa ärenden varje dag. Det kan exempelvis röra sig om nätverksrelaterade problem och systemfel i kundspecifika miljöer. Du kommer arbeta med teknisk support i Windowsmiljö samt arbeta med felsökning, förvaltning och enklare drift av Windows Servrar. I och med att arbetsuppgifterna är varierande beroende på hos vilken kund du hamnar så kan det även innefatta hantering av virtuella maskiner, så som VMware och HyperV. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en person som drivs och motiveras av utveckling! Att arbeta strukturerat och lösningsorienterat är ditt ledord. Du ser övergripande på komplexa problem och med hjälp av ditt analytiska tänkande har du förmågan att kunna isolera orsaker, utveckla och använda metoder som tar dig vidare i din felsökning. Du komminucerar mycket väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vidare är du en flexibel person som uppskattar teamarbete likväl som du själv tar ansvar och driver fram lösningar hela vägen till mål! Krav - 4 års arbetslivserfarenhet inom support - Relevant utbildning inom IT - Erfarenhet av felsökning och förvaltning av Windows Server - Paketering av applikationer i SCCM - Felsökning av nätverk - Djup kunskap i Microsoft365 - Azure/Intune Meriterande - Linux - Hantering av virtuella maskiner, HyperV / VMware - Administration av databaser Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Vill du vara med och forma framtidens hållbara reselösningar inom särskilda persontransporter? Nobina Care söker nu en affärsdriven och strategiskt tänkande Projektledare till vår Anbudsavdelning – en nyckelroll för dig som vill kombinera projektledning, affärsutveckling och samhällsnytta. Nobina är Nordens största kollektivtrafikföretag och Sveriges ledande aktör inom särskilda persontransporter. Vi möjliggör resor för människor som inte kan använda den ordinarie kollektivtrafiken – exempelvis skolskjuts, sjukresor, färdtjänst och omsorgsresor. All vår trafik är upphandlad, vilket innebär att vi arbetar i nära samverkan med offentliga uppdragsgivare för att skapa lösningar som gör verklig skillnad – för individen, samhället och miljön. Om rollen Som Projektledare Anbud hos Nobina Care leder du hela anbudsprocessen – från tidig analys och strategisk planering till färdigt anbud och överlämning till verksamheten. Du ansvarar för att driva effektiva och kvalitativa processer, skapa konkurrenskraftiga lösningar och säkerställa att våra erbjudanden möter både kundens behov och Nobinas affärsmål. Du arbetar nära både ledning och operativa funktioner, och har en central roll i att utveckla vårt erbjudande inom särskilda persontransporter. Tjänsten är placerad på Nobinas huvudkontor i Solna och du rapporterar till Anbudschef för Nobina Care. Huvudsakliga ansvarsområden Leda och koordinera anbudsprojekt från start till mål – med ansvar för både innehåll, kvalitet och tidsplan. Samordna arbetet med interna intressenter, inklusive affärsområdesansvariga, trafikledning, ekonomi och juridik. Utveckla kreativa, hållbara och konkurrenskraftiga anbudslösningar som möter kundens behov och stärker Nobinas position. Skriva och kvalitetssäkra anbudstexter, kalkyler och andra underlag. Förbereda och delta i presentationer och dialoger med uppdragsgivare. Bidra till utvecklingen av Nobina Cares anbudsprocesser och verktyg. Delta i omvärldsbevakning och påverkansarbete kopplat till upphandlingar och branschutveckling. Din profil Vi söker en strategisk och drivande person med stark analytisk förmåga och ett kommersiellt mindset. Du har en akademisk bakgrund inom ekonomi, logistik, teknik eller motsvarande, och du har dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt – från djupgående analys till framgångsrikt genomförande. Du är en skicklig kommunikatör, både i tal och skrift, och trivs i roller där du får ta ansvar och påverka. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kollektivtrafikbranschen, affärsutveckling och/eller arbete med anbud till offentlig sektor. Du har god förståelse för ekonomi och affärsmodeller, och du är van vid att arbeta nära beslutsfattare. Att förbereda och leda effektiva möten är en självklarhet för dig, liksom att arbeta strukturerat och målinriktat i en dynamisk miljö. För att lyckas i rollen tror vi att du är: En stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt, med förmåga att se både detaljer och helhetsperspektiv i komplexa sammanhang. Nyfikenhet och en vilja att förstå verksamheten på djupet, där du snabbt sätter dig in i nya områden och omsätter insikter till konkreta förbättringar. Hög stresstålighet och ett målinriktat driv, där du trivs med att arbeta mot deadlines och leverera resultat även under tidspress. En kommunikativ och samarbetsinriktad personlighet, med förmåga att bygga starka relationer och nätverk internt och externt för att driva arbetet framåt. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och anammar konsekvent ett utifrån-och-in perspektiv för att möta våra passagerares behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för framtiden. Vår kultur är byggd på respekt, att vi bryr oss och ansvar, och vi söker ständigt nya perspektiv för att utveckla vårt resenärslöfte.
Vi söker engagerade supporttekniker till flera av våra kunder. Har du tidigare arbetat något år inom IT eller är du nyexaminerad från gymnasiet med erfarenhet av praktik inom IT och nu redo att komma ut i arbetslivet? Är du som person serviceinriktad, gillar att vara social i arbetet och har ett stort intresse för IT, datorer och nätverk? Då är du av stort intresse för oss! När du anställs hos oss ser vi en långsiktighet hos dig, vilket innebär att du kommer axla flera olika uppdrag hos oss. När du väl har arbetat hos oss på Centric i 2-3 år har du möjligheten att växa och ta ytterligare ett steg i din yrkeskarriär tillsammans med oss. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att inta rollen som first line supporttekniker tillsammans med ett team. Som supporttekniker arbetar du med både mail och telefonkommunikation. I rollen ingår det även att registrera samt ta emot inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning. Din profil och kvalifikationer Som person ser vi att du är social, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för teknik. Du är självgående och tar egna initiativ samt vill ständigt utvecklas. Du motiveras av att ge bra service och har en god kommunikativ förmåga. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Krav: - Minst 6 månaders erfarenhet av praktisk IT-support - Gått IT-gymnasium eller kurser inom IT - God känsla för service - God teknisk kunskap Meriterande - Active Directory - Office 365 - Microsoft 365 - Windows operativsystem Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Din nya roll Är du en tekniskt intresserad och relationsskapande person med erfarenhet av försäljning inom elkraft eller UPS-lösningar? Nu söker vi en Sales Specialist till ett spännande uppdrag hos vår kund inom kraftskydd för kritiska anläggningar. Här får du möjlighet att kombinera försäljning med tekniskt lösningsbyggande och projektledning – i nära samarbete med ett engagerat team i Kista. I din roll kommer du bland annat att: - Driva försäljningsarbetet av UPS-lösningar och system för kritiska anläggningar - Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter - Bygga långsiktiga kundrelationer och ansvara för hela kundresan – från behovsanalys till leverans - Ta fram tekniska lösningar, offerter och kalkyler - Samverka med interna funktioner som projektledare, planerare och tekniker - Hålla kontakt med externa leverantörer och partners för att identifiera rätt tekniska lösningar - Arbeta enligt uppsatta lönsamhetsmål och strategier För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Eftergymnasial utbildning inom elteknik, exempelvis som elingenjör eller styrsystemingenjör Erfarenhet av försäljning av kompletta eltekniska lösningar till industri, datacenter eller andra kritiska anläggningar Meriterande med erfarenhet av försäljning av UPS-system, batterier och likströmslösningar B-körkort Goda kunskaper i Microsoft Office Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Vem är du? Du är en lösningsorienterad och nyfiken person med starkt driv och tekniskt intresse. Du gillar att ta ansvar och har en förmåga att skapa förtroende hos kunder genom en lyhörd och konsultativ approach. Du arbetar strukturerat och motiveras av att ständigt utvecklas och lära dig nytt. Du delar också företagets värderingar om säkerhet och integritet – att ta ansvar för både dina egna handlingar och dina kollegor. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-06-30 Slut: 2026-06-29, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex, med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer