HR-partner
Lunds Universitet
Personal- och HR-specialister

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Om arbetsplatsen På Kansli S vid Samhällsvetenskapliga fakulteten är vi 50 medarbetare, och vi finns i lokaler på Gamla kirurgen i Paradisområdet mitt i hjärtat Lund. Vi arbetar med kvalificerat verksamhetsstöd för fakultetsledning och fakultetens institutioner inom utbildning, ledningsstöd, forskning, HR, ekonomi och kommunikation. Vi genomgår just nu en spännande förändringsresa för att skapa ett mer samlat, tydligt och effektivt stöd till våra institutioner och fakultetsledning. Genom en modernisering och omstrukturering stärker vi arbetsmiljön, skapar bättre möjligheter till kompetensutveckling och förenklar arbetssätt och beslutsvägar. Vi bygger en organisation som möter framtidens krav och där både medarbetare och verksamhet ges bästa möjliga förutsättningar att lyckas. Vill du arbeta brett med HR i en verksamhetsnära roll där du får vara både rådgivare, drivkraft och specialist? Kansli S söker nu en HR-partner som känner lite extra glöd för att stötta verksamhet och chefer i arbetsmiljöfrågor. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semesteroch en förmånlig tjänstepension. Kansli S är en hybrid arbetsplats där möjlighet att arbeta på distans upptill 2 dagar i veckan finns. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet: Jobba hos oss. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR-partner hos oss arbetar du nära chefer och ledning inom fakulteten. Du erbjuder kvalificerat stöd inom hela HR-området, inklusive rehabilitering, rekrytering, förhandling, förebyggande arbete med arbetsmiljö, och förändringsledning. I rollen ingår även HR-administrativa uppgifter. Du kombinerar det operativa med det strategiska och anpassar ditt stöd efter verksamhetens behov. Ditt arbetssätt är konsultativt, med ett HR-perspektiv som skapar mervärde i det dagliga arbetet. I denna roll får du också ett samordnande delansvar för fakultetens arbetsmiljöarbete och arbete med lika villkor. Det innebär att du driver, utvecklar och kvalitetssäkrar processerna inom fakulteten. Du kommer även, i samverkan med kollegor både inom fakulteten och universitetets övergripande HR-organisation, utveckla och implementera gemensamma processer och arbetssätt inom HR-området, vilket förutsätter ett aktivt deltagande i nätverk och olika grupper inom universitetet. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har relevant akademisk examen inom HR eller likvärdig utbildning - Har minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en generalistroll - Är väl insatt i arbetsrätt och van att arbeta verksamhetsnära - Kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete - Har erfarenhet av att driva och implementera HR-processer - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - Van att arbeta med HR systemstöd   Vi tror du är: - Coachande i ditt förhållningssätt och trygg i din profession - Lösningsfokuserad, strukturerad och modig i din kommunikation - En god relationsbyggare med förmåga att skapa förtroende - En lagspelare med energi, integritet och utvecklingsfokus Meriterande - Erfarenhet av HR-arbete inom offentlig sektor Övrigt Anställningen är på visstid, 100 % med start hösten 2025 till och med juni 2026. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV samt övrigt som du önskar åberopa. Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
HR-specialist med fokus på friskfaktorer
Falu kommun
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och skapa friskare arbetsplatser i förskolan? Vi söker en HR-specialist med fokus på arbetsmiljö och hälsofrämjande arbete. Via ett projekt som finansieras genom ESF-rådet har Falu Kommun nu fått möjlighet att projektanställa en HR-specialist som fokuserat kommer att arbeta med att sänka sjuktalen inom förskolan genom friskfaktorer. Falu förskola består från augusti 2025 av 42 förskolor och 9 familjedaghem där det går totalt ca 2350 barn. Verksamheterna leds av 14 rektorer och 6 biträdande rektorer.  Samtidigt blir du en del av ett HR- och lönekontor som varje dag arbetar för att skapa bästa möjliga värde för Falu kommun med 5000 anställda och ca 230 chefer. HR- och lönekontorets uppdrag är att vara drivande, stödjande, samordnande och följa upp förvaltningarnas arbete och arbetssätt. Vårt viktigaste uppdrag är att leda, styra och inspirera hela kommunen till framgång och utveckling. Vi erbjuder en arbetsplats med gott arbetsklimat, årsarbetstid, möjlighet till semesterväxling och möjlighet till partiellt distansarbete. Arbetsuppgifter I den här rollen får du en nyckelposition i vårt arbete med att sänka sjukfrånvaron inom förskoleverksamheten.  Genom en strukturerad och väl förankrad process kommer du att arbeta med att identifiera och stärka friskfaktorer i förskoleorganisationen. Ditt uppdrag är att tillsammans med rektorer och biträdande rektorer skapa långsiktigt hållbara arbetsmiljöer där medarbetare trivs och mår bra. Du behöver kunna agera konsultativt och rådgivande men även våga utmana nuvarande arbetssätt och metoder. Du kommer inledningsvis att arbeta med kartläggning och analys av sjukfrånvaron. Genom att förstå orsakerna kan vi sätta in rätt insatser på rätt plats. Det här är en roll för dig som vill arbeta både strategiskt och operativt med friskfaktorer och som har ett genuint engagemang för att skapa friska och hållbara arbetsplatser. Kvalifikationer För rollen krävs: • Du behöver ha en akademisk utbildning med inriktning mot HR/Personal- och arbetslivsfrågor, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. • Med några års erfarenhet som bred HR-generalist har du god vana av att arbeta konsultativt med chefer, gärna inom offentlig sektor. • Du har tidigare arbetat med arbetsmiljöfrågor, inklusive det systematiska arbetsmiljöarbetet (SAM), och har även erfarenhet av arbetsrätt, sjukfrånvaro och hälsofrämjande insatser. • God kunskap i svenska i tal och skrift krävs för att lyckas med uppdraget liksom vana att arbeta datadrivet och i flera olika stödsystem. • Eftersom rollen innebär att du ibland besöker våra förskolor, även i ytterområden, behöver du ha B-körkort. Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett metodiskt arbetssätt, god prioriteringsförmåga och är van att arbeta strukturerat. Du är en lagspelare som trivs med nära samarbete, men som också vågar utmana befintliga arbetssätt och bidra med nya idéer och perspektiv. Du behöver vara kommunikativ och tydlig samt besitta god analytisk förmåga som kan användas i syfte att utveckla verksamhet, arbetssätt och metoder. Du är nyfiken och initiativtagande, vill sätta dig in i nya frågor och är trygg med att ha många kontaktytor. Du inger förtroende, har lätt att bygga nya relationer och är professionell och trygg i en konsultativ roll.  Och sist men inte minst, du är en god kollega som vill bidra aktivt till det fina samarbetet vi har i arbetsgruppen. Meriterande kvalifikationer • God kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar. Anställningsvillkor Projektanställning på tre år. Heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.  Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering tillämpa arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan även komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Vikariat för specialist inom Global Mobility
SAAB AB
Personal- och HR-specialister

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker en specialist inom Global Mobility som kan vikariera för en av våra teammedlemmar under ett år. I denna roll kommer du att assistera hela teamet med att hantera hela processen för medarbetare som flyttar internationellt och säkerställa att det sker i linje med affärsstrategi och riktlinjer. Du kommer att ingå i ett erfaret team på totalt fem personer och koordinera och hantera de administrativa processerna för utlandsstationeringar. Du arbetar också tillsammans med de andra i teamet för att ge vägledning och stöd till anställda, HR och chefer när det gäller globala mobilitetspolicyer, processer och krav. Du kommer att stödja teamet genom att framförallt hantera administrativa processer under uppdragets livscykel, vilket till exempel kan inkludera följande arbetsuppgifter: * Upprättande av uppdragsavtal * Beräkning av ersättningspaket * Upprättande av löneinstruktioner * Samordna med externa leverantörer inom immigrations- och relocationtjänster * Assistera i andra HR-relaterade projekt och initiativ Din profil För att lyckas i rollen har du en akademisk examen och en examen inom HR, företagsekonomi, juridik, internationella relationer eller ett närliggande område är fördelaktigt. Du har 1-3 års erfarenhet av att arbeta med processer kopplade till utlandsstationerad personal antingen internt på ett företag, där du assisterat företagets egna anställda, eller som konsult på någon av de stora revisionsbyråerna eller från ett företag som säljer tjänster inom relocation/immigration. Du trivs i en miljö som ställer höga krav på samarbete men där det också förväntas att du arbetar självständigt med dina ansvarsområden. Du är noggrann och ansvarsfull och kan självständigt och effektivt hantera en varierad arbetsbelastning. Du är nyfiken och har ett kontinuerligt lärande tankesätt som gör att du aktivt tar till dig ny kunskap och nya färdigheter. Du visar förtroende, trovärdighet och gott omdöme. Det är värdefullt om du har erfarenhet av att hantera siffror och göra olika typer av beräkningar och har ett arbetssätt som minimerar risken för fel. Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska. Observera att detta är ett vikariat på ett år och att det är en pågående rekrytering. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Intervjuer kan komma att försenas på grund av semestertider. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Payroll and HR Operations Specialist
Aptiv Contract Services Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Aptiv’s Technical Center in Gothenburg is home to almost 220 employees representing more than 15 nationalities, developing safer, greener, and more connected solutions. Our office is always bustling with activity and optimism, partly owing to the fact that we are conveniently located next to the city's biggest holiday attraction, the historic Liseberg amusement park. About the Job We are seeking an experienced Payroll and HR Operations Specialist for our EDS Business Unit in our Gothenburg Technical Center. “Important Company Update – Please Read Before Applying. On January 22, 2025, Aptiv announced its decision to separate its EDS division to form two separate independent companies:https://www.automotiveworld.com/news-releases/aptiv-announces-intention-to-separate-its-electrical-distribution-systems-business/ This role is within the EDS segment, and you will be joining that segment as it becomes its own entity, with a rich heritage and proven track record as a global leader in low and high voltage power and signal distribution systems. Our solutions are central to enabling the next generation of electrified, automated, and connected vehicles, and we are committed to innovation, sustainability, and engineering excellence. We are looking for talented individuals who are excited by the opportunity to help shape the future of EDS and delivering industry-leading solutions to the world’s top automotive manufacturers.” Your role: Execute all employee life cycle processes within HR Operation systems including hiring, on-boarding, job changes, transfers, promotions, leaves of absence, and terminations. Prepare and validate payroll data, ensuring accuracy before submission to external payroll provider. Partner with Payroll provider with documentation for HR processes and procedures Manage registrations and changes to group life insurance, health insurance programs and other employee benefits Responsible for managing Company Cars and Staff Cars. Solving HR data related issues for end users Ensure data quality, validation, and governance throughout the HR systems Conduct regular audits to maintain data integrity and accuracy Generate ad-hoc reports for HR teams and leadership as needed Coordinate data privacy compliance within HR Support data-driven decision making through accurate and timely reporting Collaborate with other HR teams outside Sweden Actively participate in regional and global HR projects Execute assigned tasks in compliance with corporate quality systems and legal regulations within aligned countries Your background: Min 5 years of experience within HR Operations and Payroll, preferably a Bachelor Degree within relevant field Deep knowledge in the overall Payroll- and HR Operation process. Meritorious with experience from Agda PS. Good understanding of Swedish Labour law and collective agreement, preferably Teknikavtalet Sverige Ingenjörer/Unionen/Ledarna Strong knowledge of working in HR systems, preferably from different Workday Modules. Experience supporting HR processes Excellent problem-solving skills and attention to detail Ability to create relations and cooperate with people Excellent communication skills in Swedish and English, both written and verbal Ability to work effectively under time pressure Ability to organize own work Computer skills - MS Office Your Benefits at Aptiv: Competitive compensation package, health benefits and flexible working hours Learning, professional growth and development in a world recognized international environment Access to internal & external training, coaching & certifications Recognition for innovation and excellence Opportunities to give back to the community Meaningful work that makes a difference in the work

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
HR-specialist inom arbetsmiljö och rehabilitering
Borlänge kommun
Personal- och HR-specialister

Vill du bidra till ett hållbart arbetsliv där människor får möjlighet att må bra, utvecklas och göra skillnad varje dag? Som HR-specialist inom arbetsmiljö och rehabilitering i Borlänge kommun får du en viktig roll i att skapa en trygg och hälsofrämjande arbetsmiljö för våra medarbetare. HR- kontoret består i dag av 39 medarbetare fördelade på olika roller. Den gemensamma nämnaren för samtliga på HR-kontoret är att vi är ett stöd för Borlänge kommuns chefer. Det är ett ärofyllt uppdrag som vi tar på största allvar. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER I den här rollen arbetar du nära kommunens chefer och stöttar dem i olika arbetsmiljörelaterade frågor. Du är ett kvalificerat stöd vid rehabiliteringsärenden där du koordinerar insatser och samverkar med fackliga företrädare, företagshälsa, Försäkringskassan och andra berörda aktörer. Du driver utvecklingen av rutiner, riktlinjer och policys inom arbetsmiljö samt rehabilitering  och har en aktiv roll i det förebyggande främjande arbetet. En viktig del av uppdraget är att följa upp sjukfrånvaro, analysera statistik och identifiera riskområden där tidiga insatser kan göra skillnad. Du ansvarar också för att planera och genomföra utbildningsinsatser inom exempelvis systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering och relaterade ämnen. Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag där du blir en del av ett engagerat HR-team. Du får möjlighet att påverka, utveckla och bidra till att Borlänge kommun är en attraktiv och hållbar arbetsgivare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR, personal- och arbetslivsfrågor, arbetsmiljö eller annan relevant inriktning som vi bedömer passar för rollen. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor och är van vid att ta fram rutiner, processer och vara ett stöd i rehabiliteringsärenden. För rollen krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hålla i utbildningar inom arbetsmiljö och rehabilitering och av att handleda chefer inom dessa områden. Har du dessutom tidigare erfarenhet av samverkan med fackliga parter, företagshälsovård och andra interna och externa aktörer är det något vi ser positivt på. B-körkort är också önskvärt. Som person ser vi att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Du uttrycker dig tydligt, är lyhörd och har lätt för att anpassa ditt budskap till olika målgrupper. Att kunna samarbeta samt att bygga förtroendefulla relationer kommer naturligt för dig, såväl inom organisationen som med externa aktörer. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

1 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
HR-specialist för uppdrag i Göteborg!
Bemannia AB (Publ.)
Personal- och HR-specialister

Har du minst 5 års erfarenhet inom HR-området och är van vid att stötta chefer? Är du som person driven och gillar att arbeta självständigt? Då är DU varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en HR-specialist till HR-avdelningen hos vår kund i Göteborg. Du kommer att arbeta under kontorstider med utgångspunkten av 08:00-16:30. Arbetet är på 50% och utgår från kundens lokaler. Uppdraget pågår från 18 augusti 2025 till 30 december 2025. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia. Dina arbetsuppgifter . I rollen som HR-specialist arbetar du med att stötta chefer i hela processen och ser till att både kandidater och verksamhet får en professionell och smidig upplevelse. Rollen innebär också ett nära samarbete med övriga inom HR och kommunikation kring employer branding. Du arbetar med: Regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor Att vara konsultativt HR-stöd till chefer Rehabiliteringsfrågor Arbetsrättsliga frågor Samverkan och förhandling med fackliga parter Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning Dina kvalifikationer Högskoleexamen med inriktning mot HR-frågor eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant Tidigare arbetslivserfarenhet inom rekrytering Minst 5 års arbetslivserfarenhet i rollen som HR-specialist Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt God kännedom om lagar, förordningar och avtal på området Vi lägger stor vikt vid de mjuka värdena och personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du som person, då uppdraget är kort, är självgående, beskrivs som en DOer och har som vana att driva ditt arbete framåt! Meriterande Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera) Varmt välkommen att skicka in dina uppgifter nedan! Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 juli. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Talent Development Specialist (vikariat)
Hogia Service AB
Personal- och HR-specialister

Vill du bidra till att bygga en lärande organisation i ett företag med höga ambitioner inom den senaste tekniken, säkerhet, hållbarhet och ledarskap? Hos oss på Hogia får du möjlighet att vara en nyckelspelare i arbetet med kompetensutveckling i en snabbt föränderlig omvärld. Vi söker nu en Talent Development Specialist till ett vikariat i vårt HR-team – med fokus på att driva och utveckla våra processer inom learning & development, talent management och ledarskapsutveckling. Om rollen Du blir en del av Hogia-gruppens HR-team, en engagerad grupp på 14 personer som arbetar nära koncernens 30 bolag. Dina närmsta kollegor arbetar på enheten för kompetensförsörjning och du rapporterar till People Experience Manager. I rollen blir du en viktig spelare i att vara med och sätta riktningen för vårt arbete med kompetensutveckling, stärker den lärande kulturen och är ett kvalificerat stöd till chefer i hela organisationen. Ditt arbete är både operativt och strategiskt – du håller utbildningar, leder samverkansforum, vidareutvecklar vårt LMS och Talent Management-system (Grade), och tar ansvar för övergripande processer som medarbetarsamtal, ledarutveckling och efterträdarplanering. Några av dina ansvarsområden: - Rådgivning och stöd till chefer inom kompetensutveckling - Planera och genomföra utvecklingsinsatser för ledare och potentiella efterträdare - Ansvara för processer som medarbetarsamtal och utvecklingsplaner - Vidareutveckla vårt LMS och verktyg för kompetenshantering - Sätta riktning och koordinera koncernövergripande lärandeinsatser och samarbeten - Ta fram och hålla i kurser, utbildningar och webinarier - Bidra med omvärldsbevakning, nya idéer och best practice Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från att ha arbetat i ett HR-team. Du har arbetat dedikerat med kompetensutveckling, gärna i roller som Talent Development Specialist, HR-specialist eller liknande. Du är van vid att självständigt driva utvecklingsinsatser och har arbetat med både chefer och medarbetare i frågor som rör lärande, ledarskap och strategisk kompetensförsörjning. Du har: - Minst 3 års erfarenhet inom Talent Development eller motsvarande - Drivit arbete med ledarutveckling, medarbetarsamtal och kompetensutveckling - Erfarenhet av att arbeta i ett LMS eller kompetenshanteringssystem - Hållit utbildningar och känner dig trygg i pedagogisk kommunikation - God förmåga att se helheten och prioritera mellan olika utvecklingsinitiativ - Vana att omvärldsbevaka och bidra med nya idéer och verktyg - Erfarenhet från tjänstemannaorganisation (meriterande med bakgrund från IT-företag) Personliga egenskaper vi värdesätter: - Helhetsperspektiv och strategiskt tänk - God samarbetsförmåga och lyhördhet - Initiativkraft och självständighet - Pedagogisk och tydlig i din kommunikation - Förmåga att anpassa budskap till olika målgrupper - Övertygande och engagerande när du driver förändring Om oss Hogia utvecklar och erbjuder IT-lösningar för branscher i förändring. Med 650 medarbetare och 30 bolag är vi en koncern som satsar stort på innovation och hållbar kompetensutveckling. Det är spännande tider på Hogia då vi satsar stort på vår molnplattform, AI, säkerhet, marknad och kommunikation – våra medarbetares kompetens är avgörande för vår fortsatta framgång. Hos oss får du chansen att både påverka och lära i ett väletablerat bolag med höga ambitioner för framtiden! Praktisk information Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, ca 12 månader Tillträde: Oktober Placering: Stenungsund Möjligheter till distansarbete: 2 dagar/vecka på distans Rekryteringsansvarig: Olof Kinell, People Experience Manager Rekryteringsprocess: Vi kommer att börja kalla kandidater till första intervjuer tidigast i mitten av augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR partner regiongemensamt, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Personal- och HR-specialister

Välkommen till oss på HR-närstöd. Här får du arbeta med engagerade kollegor med bred kompetens inom HR-avdelningen där vi tillsammans utvecklas och stöttar vår organisation. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka samt göra skillnad. Nu söker vi två nya kollegor inom HR-närstöd som består av 13 HR-partner som ger verksamhetsnära stöd till regionens chefer samt tre HR-partner som bemannar vår HR-support. På vår HR-avdelning finns även fyra specialistteam inom Arbetsrätt/Lönebildning, Rekrytering, Kompetensförsörjning samt Arbetsmiljö och hälsa. Välkommen med din ansökan och bli en del av vår HR-leverans till regionens chefer! Vi sökerVi söker dig som har 3-årig högskole- eller universitetsutbildning med examen inom relevant område exempelvis HR/personalvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha goda kunskaper om lag och avtal. Vi ser att du har några års erfarenhet från HR-arbete. Vi söker dig som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du tar ansvar för dina uppgifter, jobbar strukturerat och driver dina processer vidare. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressande eller pressade situationer och behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Vidare kommunicerar du på ett tydligt sätt, du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Slutligen söker vi dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och det professionella och förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det här får du arbeta med Som HR-partner hos oss får du ansvara för att operativt stötta och coacha chefer inom personalområdet. En stor del av ditt arbete innebär att ge stöd i arbetsrättsliga frågor och inom arbetsmiljöområdet. Du kommer att bistå verksamheten i samverkansforum med ansvarig chef och fackliga representanter. En viktig roll är att utbilda och introducera nya chefer inom HR-området. I din roll ingår även strategiskt arbete i ledningsgrupp, där du bidrar med din kompetens inom personalområdet och presenterar samt analyserar statistik och uppföljning av HR-data. Du har ett nära samarbete med övriga HR-funktioner för att säkerställa att våra gemensamma mål uppnås Det här erbjuder vi dig - Hos oss är du aldrig ensam. Vi är en HR-avdelning som tillsammans stöttar varandra och verksamheterna - Som ny HR-partner får du en mentor samt en individuell introduktionsplan som följs upp tillsammans med din chef - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Myndigheten för vård- och omsorgsanalys söker en HR-generalist
Myndigheten För Vård- och Omsorgsanalys
Personal- och HR-specialister

Vill du arbeta på en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. I dag arbetar cirka 60 personer på myndigheten. Vi söker en HR-generalist som vill arbeta brett inom HR och samtidigt axla huvudansvaret för att driva och utveckla vår rekrytering framöver. Tjänsten är placerad på staben, vår administrativa avdelning, där de interna stödfunktionerna är samlade. Om rollen Som HR-generalist hos oss får du ett brett och varierat uppdrag där du arbetar nära chefer och kollegor i en mindre, samarbetsinriktad organisation. Du: • har huvudansvar för rekrytering och stöttar chefer genom hela rekryteringsprocessen • ger stöd till chefer i HR-processer som kompetensförsörjning, lönebildning och arbetsmiljöarbete • leder och deltar i HR-relaterade projekt utifrån verksamhetens behov • arbetar med likabehandlingsfrågor • arbetar i administrativa och digitala system som stödjer HR-processerna Vi söker dig som har: • en akademisk examen inom HR/personalvetenskap, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig organisation • erfarenhet av och ett starkt intresse för kompetensbaserad rekrytering • erfarenhet av att arbeta i en rådgivande roll • erfarenhet av att arbeta både operativt och strategiskt inom HR. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att arbeta i rekryteringsverktyget ReachMee • erfarenhet från arbete inom en mindre statlig myndighet eller offentlig sektor Personliga erfarenheter Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs i en serviceinriktad roll, arbetar noggrant och strukturerat samt är van att arbeta självständigt. Du är relationsskapande, har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till ett positivt och inkluderande arbetsklimat. Inom myndigheten är vi vana vid att hjälpa varandra med olika arbetsuppgifter, även utanför våra huvudsakliga ansvarsområden, och vi förutsätter att du delar det synsättet. Vad kan vi erbjuda? Hos oss får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla – vi arbetar med några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi sitter i ljusa och fina lokaler i centrala Stockholm och erbjuder bland annat möjlighet till regelbundet distansarbete, friskvård på arbetstid och ett generöst friskvårdsbidrag. Myndigheten för vård- och omsorgsanalys strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter en jämn könsfördelning samt etnisk, social och kulturell mångfald. Tjänsten är på heltid och gäller en tillsvidareanställning. Den inleds med provanställning i sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. Organisatoriskt rapporterar du till biträdande stabschef. Din arbetsplats är vid myndighetens kontor i centrala Stockholm. Så ansöker du Välkommen att skicka in din ansökan inklusive personligt brev och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025. Om du har frågor För information om anställningen, kontakta biträdande stabschef Rebecca Wadell på [email protected]. Fackligt ombud är Maj Rodin för Saco, som nås via [email protected]. Samtliga kan nås via växeln på 08-690 41 00.

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
HR-specialist till Servicekontoret
Borås kommun
Personal- och HR-specialister

Har du gedigen erfarenhet inom HR och vill jobba brett samt verksamhetsnära för dem vi är till för? Då är vi rätt plats för dig. På Servicekontoret kan vi erbjuda dig ett spännande, varierande och meningsfullt arbete som du utför tillsammans med ett glatt gäng!   Servicekontoret är kommunens interna basresurs för teknisk- och administrativ utförarverksamhet. Verksamheten bedrivs under företagsliknande former och Servicekontoret har ingen budgettilldelning utan fungerar som utförare, där uppdragen faktureras utifrån avtal och överenskommelser. Inom våra verksamheter finns ca 450 medarbetare som bland annat ser till att alla medarbetare i Borås Stad får sin lön, att alla invånare i staden har vatten och avlopp samt ser till att vi har hela och rena vägar, gräsmattor och fastigheter.  HR-frågorna på Servicekontoret har hög legitimitet och du kommer att möta en mångfacetterad verksamhet med 40 chefer, vilka i sin tur leder medarbetare verksamma inom ett 50-tal olika yrkesgrupper inom allt från IT till verkstadsarbeten. Du kommer att ingå i vår enhet Personalservice som utöver HR-teamet om tre medarbetare innefattar kollegor inom verksamhetsutveckling, kvalitet och miljö, kemikaliesamordning, nämndsekretariat, kommunikation samt personaladministration. I ditt uppdrag rapporterar du till avdelningschef för Personal och löneservice, tillika HR-chef. Du kommer också att ingå i Borås Stads nätverk för HR-specialister samt ha samarbete med kommunens centrala Personal- och förhandlingsavdelning. HR-specialist till Servicekontoret Arbetsuppgifter I ditt uppdrag ingår att vara stöd till våra chefer och verksamheter inom samtliga HR-processer såsom avtalstolkningar, lönefrågor, lokala förhandlingar samt revidering av styrdokument inom personalområdet. Därutöver kommer du att ha eget uppdragsansvar för arbetsområden som du driver utifrån ett strategiskt perspektiv. Om du blir aktuell för intervju kommer du att få dela med dig av erfarenheter och områden du särskilt brinner för! Övrig information Under sommaren finns Jessica Gustafsson tillgänglig för frågor mellan 7 juli-11 juli samt 11 augusti. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Kvalifikationskraven för tjänsten är följande: Högskoleexamen inom personalvetenskap eller relevant område som vi bedömer motsvarande. Minst ett års dokumenterad och aktuell yrkeserfarenhet inom HR. Du talar och skriver obehindrat i svenska språket. Du är bra på att skapa goda relationer med de chefer och kollegor du arbetar med. Du är van att tolka lagar och avtal samt att hantera svåra samtal och personalärenden. Du har erfarenhet av att hantera rehabiliterings- och arbetsrättsliga ärenden. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en erfaren, positiv, lösningsorienterad och empatisk person som helt enkelt gillar att vända frågeställningar till en gynnsam lösning för alla involverade! Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via knappen Sök tjänst nedan.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025