Erfaren upphandlare

FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1400 anställda, varav drygt 1000 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Du – erfaren upphandlare, behövs på inköpssektionen hos FOI för att arbeta mot ett säkrare Sverige!   Vi är ett trevligt och kunnigt gäng som samarbetar och respekterar varandras kunskaper och då FOI växer behöver vi fler erfarna kollegor. Är du en kompetent och erfaren upphandlare som är redo för nya utmaningar? Vill du bidra i en innovativ och spännande verksamhet i forskningens absoluta framkant inom försvar och säkerhet? Då kan Totalförsvarets forskningsinstitut, FOI, vara en intressant arbetsplats för dig. Om tjänsten I rollen som upphandlare kommer du självständigt och tillsammans med kollegor att ansvara för upphandling och inköp av varor och tjänster. Du kommer även att få bidra med dina kunskaper i form av utbildningar samt råd och stöd till organisationens beställare. Då FOI är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet har vi ett mycket varierande behov av anskaffningar. Utöver ordinarie arbete med upphandlingar kommer du bland annat även att arbeta med avrop, avtalsuppföljning och förbättringsarbete. Din placering kommer att vara i Kista och resor i tjänsten kan förekomma. Arbetet sker primärt på plats i FOI:s lokaler. Har du den kompetensprofil vi behöver?  Vi söker dig som har: relevant universitets- eller högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet flera års erfarenhet av offentlig upphandling som anställd vid, eller på uppdrag av, upphandlande myndighet eller enhet god förmåga att utrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift mycket goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU) erfarenhet av upphandlingsverktyget Mercell TendSign Det är meriterande om du har: kunskaper i säkerhetsskyddslagen (2018:585) erfarenhet av arbete mot teknik- och IT-styrda beställare Som person är du driven och stabil med hög integritet. Du arbetar strukturerat och självständigt men har även god förmåga till samarbete och är tydlig i din kommunikation med kollegor och beställare. Som upphandlare vid FOI värnar du om den goda affären och tillämpar LOU på ett ändamålsenligt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi dig? På FOI bidrar du med din kunskap i en verksamhet som arbetar för ett starkare totalförsvar och samhälle. För dig som upphandlare innebär det bland annat att stödja olika projekt inom t.ex. försvarsteknik och säkerhet med anskaffning av varor och tjänster. Utöver kärnverksamhetens behov ansvarar sektionen för inköp även för övriga anskaffningar inom myndigheten. Ditt arbete på FOI gör att våra uppdragsgivare som till exempel Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap blir effektivare, kunnigare och starkare inom sina respektive områden. FOI erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling för att stärka dig i din roll. Du kommer att ingå i sektionen för inköp som tillhör ekonomienheten. Ekonomienheten ligger under avdelningen forskningsstöd. Sektionen består för närvarande av elva personer; en sektionschef, fem upphandlare, fyra inköpare och en upphandlingsjurist med placering dels i Kista och dels i Linköping. Placeringsort för denna tjänst är Kista. Läs gärna mer om vad vi gör:  https://www.foi.se/om-foi/organisation/forskningsstod.html . Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Vi arbetar medvetet för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningslänken senast den 11 augusti 2025. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta sektionschef Henrik Ekholm. Fackliga företrädare är Jon Grumer (Saco-S) och Eddie Krusten (OFR/S – ST). Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. Då vi är en myndighet betraktas inlämnade ansökningshandlingar som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes.

2 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Vendelsömalmsskolan söker lärare i svenska och engelska 7-9
Haninge kommun
Grundskollärare

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Beskrivning Vill du vara med och påverka våra elevers framtid? Här är chansen! Vi söker ytterligare en svensk - och engelsklärare med tillträde i augusti 2025. Vendelsömalmsskolan är en F-9 skola med drygt 600 elever och 90 kompetenta medarbetare. Hos oss finns även grundsärskola och kommungemensamma lärstudiogrupper. Vi strävar efter att lägga grunden för ett livslångt lärande och att varje elev ges möjlighet att utifrån sina förutsättningar utvecklas så långt möjligt både kunskapsmässigt och socialt. Vår värdegrund vilar på fyra ledord: kunskap, samarbete, glädje och trygghet. Åk 7-9 är treparallellt och vi har ca 250 st elever på högstadiet. Vi har våra klassrum, bibliotek, café, uppehållsrum och matsal i nyrenoverade fina lokaler. Vi söker dig som brinner för att utveckla våra elever inom ämnet svenska och engelska (endast engelska detta läsår) och strävar efter att dina elever når bästa resultat i alla ämnen genom ett inlyssnande förhållningssätt samt anpassningar när det finns behov av det.  Du delar vår värdegrund och har ett salutogent förhållningssätt, du ser möjligheter istället för svårigheter. Du kommer tillhöra något av våra tre arbetslag på högstadiet, och ha ett delat mentorskap för en klass med någon av dina kollegor. Du kommer vara en del av det kollegiala arbetet på skolan och samarbeta tätt med ämneskollegor. Arbetsuppgifter Du ansvar för att utföra sedvanliga uppgifter för lärare. Tillsammans med ämneslärare, eller enskilt, planerar du och utvärderar undervisningen utifrån fastlagda mål. Tillsammans med arbetslagen i åk 7-9 deltar du i schemabrytande aktiviteter t.ex. temadagar, idrottsdagar mm. Du deltar i konferenser och utvecklingsarbete inom dina ämnen. Kvalifikationer Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda ämneskunskaper. En god samarbetsförmåga och helhetssyn på eleven är en förutsättning för ditt arbete. Du har god kommunikativ förmåga och har lätt att skapa relationer med elever, föräldrar och medarbetare. Du tar egna initiativ och ser utmaningar i att prova olika arbetssätt för att eleverna ska lyckas. Kreativitet och flexibilitet hjälper dig att utveckla skolans verksamhet vidare. Villkor Du är legitimerad lärare och har erfarenhet av att undervisa elever på högstadiet. Slutförd/ pågående utbildning i ämnet svenska och engelska är ett krav.   Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Senior Business Expert - Checkout & Pay

Job Description WHAT YOU’LL DO As a Senior Business Expert within our Retail Tech team, you will play a key role in shaping the future of H&M Group’s in-store checkout and payment experience. This is a strategic and hands-on role where you’ll work across teams and markets to drive innovation, improve customer journeys, and support the transformation of our global Checkout solutions. Drive the product strategy for checkout and payment solutions across H&M Group’s global retail operations. Collaborate closely with product managers, business experts, and tech teams to define requirements, evaluate product performance, and implement improvements. Be a vital part in our POS transformation by setting requirements and supporting our transformation initiatives. Act as a key link between retail and our tech function, with the responsibility to capture and define technical requirements that align with business needs. WHO YOU’LL WORK WITH You’ll be part of a passionate and collaborative cross-functional team within the Retail Tech area of the Customer Development & Growth function. This team brings together expertise in product management, business analysis, design, and data to shape the future of our in-store checkout and payment experience. You’ll collaborate with colleagues across different regions and time zones, reflecting the global nature of both our organization and the solutions we build. WHO YOU ARE We are looking for people with… A Bachelor’s degree in Business Administration, IT, Engineering, or a related field. A background in business development or product development, ideally within the consumer retail industry. Experience working with data-heavy, logical products and a strong interest in IT systems and customer experience. Experience with change management and user training methodologies. Familiarity with POS and payment solutions is a bonus And people who are… Analytical, structured, and data-driven, with a genuine interest in improving retail experiences. Proactive and self-driven, with the ability to manage multiple priorities and work independently. Curious, open-minded, and eager to contribute to a collaborative and inclusive team culture. Passionate about agile ways of working, with experience in Scrum and tools like Jira, and comfortable collaborating across global teams WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. Commercial Development & Growth is a global function within the H&M brand and our mission is to set and deliver on the global customer experience strategy to strengthen our brand and enable profitable sales. Together we develop, expand and optimize all sales channels while securing conditions for efficient operations leveraged by tech and strong collaboration across the organization. Our function plays a key role in delivering on our brand plan through an elevated, inspirational, and relevant shopping experience that is centred around our product and provides competitive convenience for our customers. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees are included in our H&M Incentive Program (HIP) All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. 30 days holiday We offer a collective agreement which includes pension and life insurance Wellness benefit 3000kr/year Access to Benify Benefits Portal Communities with activities JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. *We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Slöjdlärare grundskolan åk 3-9
Botkyrka kommun
Grundskollärare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker en legitimerad slöjdlärare (åk 3-9) som kommer att undervisa 50 % som textilslöjdslärare och 50 % som trä- och metallslöjdslärare här på skolan. På Tunaskolan kommer ni att vara tre slöjdlärare som tillsammans med hkk-lärare, mu-lärare,idh-lärare och bildlärare bildar ett arbetslag. Arbetslaget du kommer att ingå i har under senaste åren haft ett mycket bra samarbete som stärkt utvecklingen av bl.a. slöjdämnet. Du kommer att ansvara för planering, genomförande och uppföljning av undervisning. Du som söker till oss Vi söker dig som vill vara med och utveckla Tunaskolans verksamhet, som är väl förtrogen med uppdraget som lärare, som vet vad du vill och som är en "lagspelare". Grundskollärarexamen och lärarlegitimation är ett krav för tillsvidaretjänsten, liksom tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Dessutom ser vi som meriterande att du - bygger ditt utvecklingsarbete på en analys av tidigare resultat - har god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt - gillar att arbeta med barn och ungdomar från olika kulturer, språkgrupper, religioner och etniska bakgrunder - möter livet med mycket humor. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så tror vi att Tunaskolan är rätt ställe för dig! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. OBS! Med stor sannolikhet sker inget i rekryteringsprocessen förrän i början av augusti.  För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Senior Mobile Engineer
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Job Description WHAT YOU WILL DO: As a Senior Software Engineer - Mobile in the organization you will be in the center of the action where both design and product meet business. You will be working closely with Product Managers, Engineering Managers, all product teams, iOS and Android community. You should have a strong technical background, a passion for developing SDKs, mobile application development, and a drive to deliver bug-free developer and user experiences as per the business requirement without compromising on the industry best coding practices. We are looking for highly skilled and experienced for the role of Senior Software Engineer - Mobile to lead the development team of our internal tools. As an Mobile Developer, you will be responsible for designing and delivering robust and scalable solutions. You will also provide technical leadership, mentorship, and guidance to junior members in the iOS and Android community. Team Description The Experimentation and Visual Analytics team is dedicated to the creation of advanced internal tools designed for analyzing various test variations and interpreting data effectively. This team plays a pivotal role in collaborating with all product teams across H&M, ensuring that they develop and implement the most optimized solutions for launching new features. By leveraging data-driven insights, they aim to enhance the overall efficiency and effectiveness of feature releases, ultimately contributing to H&M’s commitment to innovation and excellence in customer experience. You will: Lead the end-to-end development of complex native and multiplatform solutions, from concept to development including testing, distribution and writing documentation. Drive technical decision-making, provide architectural guidance, and ensure the implementation of best practices. Collaborate closely with iOS and Android community, cross-functional teams, including product managers, designers, and backend developers, to define requirements and translate them into technical specifications. Develop scalable and maintainable libraries, ensuring adherence to coding best practices, design patterns, and architectural guidelines. Provide technical guidance and mentor junior iOS and Android developers, reviewing their PRs and providing constructive feedback. Perform thorough code reviews to ensure code quality, performance, and adherence to established coding standards. Ensure the performance, quality, and responsiveness of UI components and iOS/Android applications through thorough testing, debugging, and optimization. Troubleshoot and resolve complex technical issues and performance bottlenecks. Collaborate with other teams to understand and guide developers. Define test plans and ensure comprehensive test coverage. Drive innovation by researching and implementing cutting-edge technologies. Stay up to date with the latest trends and advancements in mobile development, evaluate new tools and frameworks, and promote their adoption when appropriate. Also, share knowledge and best practices with the iOS and Android community. Participate in architectural discussions, providing insights and proposing solutions to enhance system architecture and overall product quality. Contribute to the continuous improvement of development processes and workflows. Participate in Agile/Scrum development processes, contribute to sprint planning, and provide accurate estimations for project timelines. Collaborate with Security and Compliance teams to ensure that mobile solutions adhere to internal policies and industry regulations. Contribute to CI/CD pipelines and automation strategies to improve development workflows and reduce manual efforts. WHO YOU ARE We are looking for people with.. 6+ years of experience in mobile development (Android and/or iOS). Hands-on experience with Kotlin Multiplatform (KMP) for shared codebases Strong proficiency in Kotlin for Android and Multiplatform module development. Proficiency in Swift, Objective-C and Kotlin for iOS and Android application and SDK integration. Familiarity with Jetpack Compose and SwiftUI. Experience in building and publishing mobile SDKs/libraries for internal or external use. Deep understanding of platform-specific architecture and constraints (Android/iOS). Experience with unit testing, integration testing, and UI testing in both platforms. Familiarity with KMP testing strategies including using expect/actual declarations. Comfortable with debugging native iOS and Android issues within shared and platform-specific code. Experience with modular architecture, clean code principles, and design patterns like MVVM. Strong understanding of dependency injection, coroutines/flows, and asynchronous programming. Ability to collaborate closely with cross-functional teams (iOS, Android, backend, product). Comfortable contributing to API design, versioning, and developer experience for SDKs. Familiarity with tools such as GitHub Actions for CI/CD in mobile projects. Experience working in Agile/Scrum team, actively participating in ceremonies and contributing to continuous delivery Proven experience in leading cross-platform mobile teams or initiatives, especially in contexts involving KMP or shared codebases. Experience with mobile analytics tools (e.g., Firebase or similar) and feature flagging/experimentation frameworks. Additional Information WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. Read more about us here WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Projektledare på deltid till Mattecentrum i Märsta
Academic Work Sweden AB
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Är du en engagerad person som är duktig på att bygga relationer och vill vara med och se till att göra matematik tillgänglig för fler? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Urvalet kommer ske löpande så tveka inte att söka redan idag. OM TJÄNSTEN Academic work söker just nu en kandidat som vill jobba deltid som projektledare för Mattecentrums räkning. Ditt ansvar som projektledare är att vid sidan av dina studier eller annan syselssättning på minst 50 %, är att vara med och bidra till Mattecentrums tillväxt lokalt. Mattecentrum är en ideell förening som hjälper tusentals elever varje år att bli bättre på matematik – helt gratis. Deras räknestugor runt om i landet är trygga platser där elever kan få stöd av engagerade volontärer. Här får du en meningsfull roll där du bidrar till att skapa möjligheter för elever att lyckas i matematik – och i livet ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som projektledare på deltid blir du en viktig del av Mattecentrums verksamhet. Ditt ansvarsområde inkluderar: - Öka antalet besökare: Besöka skolor och informera elever om våra räknestugor. - Värdskap: Vara på plats i räknestugorna för att ta emot elever, registrera nya medlemmar och skapa en välkomnande atmosfär. - Marknadsföring: Hjälpa till med att sprida information om Mattecentrum och deras aktiviteter genom exempelvis affischering och lokala nätverk. VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50 % eller har den dokumenterad annan sysselsättning på minst 50 % - Läser eller har läst någon form av matematik på eftergymnasial nivå - Har möjlighet att jobba 35-40 h / månaden - Behärskar svenska i både tal och skrift - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av föreningsliv, pedagogiskt arbete eller volantärarbete. För att lyckas i rollen har du följande ser vi att du, utöver att vara relationsbyggande och anpassningsbar, är : * Hjälpsam * Ordningsam * Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: - ett personlighetstest och - ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Analytics Engineer till utvecklingsområde inom data på Bonnier News!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara en nyckelspelare i att bygga upp Bonnier News affärsområde Logistics & Production till en datadriven verksamhet? Som Analytics Engineer får du utveckla centrala datamodeller och analyslösningar som skapar verkligt affärsvärde—och samtidigt bli en del av ett spännande mediehus där journalistik, innovation och teknik möts! OM TJÄNSTEN Som Analytics Engineer blir du en del av Bonnier News centrala analytics engineering-team, i dagsläget ett team på 4 Analytics Engineers och en Team Lead. Du kommer att samarbeta nära andra data och analytics-team som ansvarar för att tillgängliggöra dataplattformslösningar inom Bonnier News. Ditt huvudfokus kommer att vara att stötta Bonnier News Logistics & Production (BNLP), där du kommer att arbeta nära en Analytics Manager och där ni två tillsammans bygger upp lösningar för data- och analys inom affärsområdet. BNLP ansvarar för produktion och distribution av tidningar och magasin samt distribution av paket inom e-handeln via varumärket Early Bird. Din roll blir central för att affärsområdet BNLP skall lyckas med att bli en datadriven verksamhet vilket innebär stora möjligheter för dig att bidra och driva detta utvecklingsområde framåt. Din kärnuppgift är att tillhandahålla centrala datamodeller, men även att implementera mätetal och andra data- och analyslösningar, samt att genomföra analyser och generera värdefulla insikter för affärsområdet. Du kommer att jobba med en Analytics Manager inom BNLP som tar det huvudsakliga ansvaret för strategi, scope och roadmap, men ni kommer tillsammans att utforma koncept och design för lösningar. Du erbjuds - Möjligheten att bli en del av Bonnier News som är Nordens ledande mediekoncern med över 8 000 anställda och en techorganisation med 350 personer, varav 180 är utvecklare. De utvecklar produkter och plattformar för några av Sveriges starkaste varumärken, inklusive Dagens Nyheter, Dagens industri och Expressen. Deras journalistik når sex miljoner läsare dagligen och de samarbetar med ledande aktörer som Google. - En öppen och samarbetsinriktad kultur, där idéer bemöts med respekt och alla funktioner arbetar nära varandra i kontorslandskapet. Du kommer jobba nära journalistiken och vara en del av ett mediehus där det fria ordet och publicistisk verksamhet står i centrum. - Möjligheten att forma och utveckla affärsområdet BNLP:s dataanalys och insiktsdrivna arbetssätt. - Du erbjuds generösa förmåner med friskvårdsbidrag på 5000kr, förmånsportal, vinstandelssystem och kollektivavtal samt en flexibel arbetsplats som värderar work life balance. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Den primära arbetsuppgiften i denna roll är att tillhandahålla och utveckla centrala datamodeller i BigQuery med dbt. Detta är kärnan i arbetet och en avgörande del av BNLPs datahantering * Implementera KPI:er och mätetal. * Göra analyser och presentera värdefulla insikter och resultat för affärsägare. * Utbilda och coacha olika stakeholders i användningen av insikter och datadrivna arbetssätt. * Längre fram kommer det bli aktuellt med maskininlärning, avancerade statistiska modeller, m.m. Vi kan diskutera om detta känns relevant och spännande för dig. VI SÖKER DIG SOM * Har en högskole- eller universitetsutbildning exempelvis data engineering, datateknik eller civilingenjör. * Du har ett par års erfarenhet i roller såsom analytics engineer eller andra liknande roller där du arbetat självständigt med datamodellering. * Mycket goda kunskaper i SQL och datamodellering, * Talar flytande svenska och engelska då den interna kommunikationen dagligen sker på båda språken. * Skicka gärna in din motivering för varför du är intresserad och har valt att söka den här tjänsten! Det är meriterande om du har - Erfarenhet av verktygen i deras tech stack (bl.a. Airflow, BigQuery, dbt, GCP). - Erfarenhet av python. - Erfarenhet av att genomföra analyser och presentera insikter för intressenter. - Erfarenhet av att jobba med dataanalys inom logistik och distribution. Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Ansvarstagande - Relationsbyggande Vi ser att du som person trivs med att ta initiativ, bygga relationer och arbeta i en dynamisk miljö. Då BNLP är ett affärsområde under utveckling har du stora möjligheter att både forma och driva idéer för att utveckla och förbättra området. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Hos Bonnier News finns en unik arbetsmiljö där teknik, innovation och publicistisk verksamhet går hand i hand. Deras medarbetare uppskattar den öppna och välkomnande kulturen, möjligheten att arbeta bland redaktionen, tech och affärsteam i ett helt öppet kontorslandskap—och framför allt, att få bidra till en verksamhet där journalistiken gör verklig skillnad.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Informationssäkerhetssamordnare
Randstad AB
IT-säkerhetsspecialister

Arbetsbeskrivning Nu söker vi dig som vill arbeta som Informationssäkerhetssamordnare på kommunledningskontorets avdelning för digitalisering och säkerhet, placerad i Djursholms slott eller Mörby centrum. Som anställd erbjuds du möjlighet att efter överenskommelse med din chef arbeta till viss del av arbetstiden på distans där så bedöms möjligt. Du kommer att ingå i Trygghets- och säkerhetsenheten som leds av Säkerhetschef. Trygghets- och säkerhetsenheten svarar för kravställning, samordning och stöd i processer rörande bland annat krisberedskap och civilt försvar, trygghet och brott i kommunen, informationssäkerhet, dataskydd, fysisk säkerhet, säkerhetsskydd, brandskydd, hot och våld, visselblåsarfunktion samt försäkringsfrågor. Arbetsuppgifter I din roll som Informationssäkerhetssamordnare är du ansvarig för att handlägga, driva stödja och utveckla kommunens informationssäkerhetsarbete både strategiskt och operativt. Som Informationssäkerhetssamordnare bidrar du med expertis inom ditt ämnesområde under säkerhetschefens ansvar, men ska också kunna stödja övrigt arbete inom hela trygghets- och säkerhetsområdet. I din roll leder du kommunens informationssäkerhetsarbete genom chefer och andra nyckelpersoner och samordnar området med kommunens olika förvaltningar. Samverkan sker även med andra kommuner och statliga myndigheter. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 25 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande med visst uppehåll under semesterperiod. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] alternativt +46 72 988 90 03 Välkommen med din ansökan!  Före beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras, då befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter och deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövningen för denna befattning innefattar en registerkontroll och en särskild personutredning inkluderat en bakgrundskontroll. För anställning krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter består bland annat av att: etablera ett systematiskt arbetssätt och ledningssystem för informationssäkerhet, leda arbetet med informationsklassningar, riskanalyser samt etablera handlingsplan, standarder och rutiner. leda, samordna och följa upp kommunens informationssäkerhetsarbete  leda eller bidra med din specialistkompetens i projekt, workshops och andra uppdrag avseende exempelvis informationsklassningar, riskanalyser, kravställningar vid upphandlingar och hantering av åtgärder enligt NIS. öka säkerhetsmedvetandet i kommunens förvaltningar genom att vägleda, informera och utbilda. rapportera om status för informationssäkerhetsarbetet och pågående informationssäkerhetsincidenter  hålla dig uppdaterad om förändringar i lagstiftning och händelser i omvärlden  Kvalifikationer Vi söker dig med: relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. mycket god skriftlig och verbal kommunikativ förmåga, du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. utbildning inom informationssäkerhet, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt   flera års erfarenhet av arbete med informationssäkerhet eller informationssäkerhetsrelaterade arbetsuppgifter   praktisk erfarenhet av att utveckla en organisations informationssäkerhetsarbete i enlighet med vedertagna standards, t.ex. ISO/IEC 27000-serien, på såväl strategisk som operativ nivå   vana att koordinera och genomföra informations- och utbildningsinsatser  vana av att upprätta styrdokument, riktlinjer och rutiner   erfarenhet av att leda arbete med riskanalyser och informationsklassificering   erfarenhet av att hantera juridiska problemställningar och ge stöd i frågor relaterade till informationssäkerhet och dataskydd. erfarenhet av samordnings- eller projektarbete.  Det är meriterande om du har: erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete kunskap och erfarenhet av It-säkerhet eller dataskydd erfarenhet från arbete med ISO 27001/27002, CIS-controls, LIS erfarenhet av att handlägga ärenden i en offentlig förvaltning erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation kunskap om Offentlighet- och sekretesslagen och Dataskyddsförordningen erfarenhet av kontinuitetsarbete Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och samarbetsorienterad som arbetar enligt en tydlig process. Som person är du bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor. Vidare är du analytisk med nivå- och perspektivförståelse. Mycket av det värde vi skapar sker tillsammans med andra, det är av mycket stor vikt att du har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga men även har den integritet som arbetet kräver. Du har ett bibehållet lugn och prestigelöst förhållningssätt i de olika situationer du ställs inför. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om företaget Danderyds kommun Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.

2 juli 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Undersköterska för visstidsanställning Capio Geriatrik Löwet
Capio Sverige AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Om oss Välkommen till Capio Geriatrik Löwet! Capio Geriatrik Löwet är beläget i Löwenströmska sjukhuset som ligger naturskönt i Upplands Väsby. Capio Geriatrik Löwet består av två akutgeriatriska vårdavdelningar med totalt 58 geriatriska platser och en kognitivmottagning. På vårdavdelningarna vårdas äldre akutsjuka patienter för bland annat infektioner, hjärtkärlsjukdom, KOL, diabetes, stroke och ortopediska besvär. I ditt team ingår sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, dietist och logoped. Nu söker vi dig som är undersköterska och vill arbeta med oss. Vi erbjuder en introduktion anpassad efter dina behov. Din roll Avdelningsarbete på geriatrisk vårdavdelning i team. Vi erbjuder dig Kollektivavtal Internutbildningar Frukost varje fredag. En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra. Anställningsform: Visstidsanställning Om dig Vi söker dig som är undersköterska och har erfarenhet av avdelningsarbete. Du har lätt för att arbeta i team och har ett intresse för den geriatriska patienten. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vi hoppas att vi har gjort dig nyfiken på att veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig. Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Publicerat: 20250703 Sista ansökningsdag:20250713

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
SRS Security söker nu Säkerhetskonsult
Srs Security AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

SRS Group är ett svenskt säkerhetsföretag som hanterar konsultativa och operativa säkerhetstjänster för företag, myndigheter och privatpersoner. SRS är auktoriserat av Länsstyrelsen att bedriva och utbilda i personskydd. Våra tjänster omfattar även analys, utredningar och risk- och krishantering. SRS Security söker nu erfarna säkerhetskonsulter med inriktning personsäkerhet och personskydd till avdelningen Protective Services. Vi söker dig som har erfarenhet av operativt säkerhetsarbete och personskydd samt erfarenhet eller ambition att utvecklas mer mot en konsulterande och rådgivande roll. Som säkerhetskonsult på SRS kommer du att jobbade både operativt och konsultativt med allt från operativt personskydd till kundmöten med inslag av sälj. Du kan jobba både ensam och i ett team och vi ser gärna att du har erfarenhet av ledande befattningar i någon form. Erfarenhet som instruktör i någon kapacitet är starkt meriterande. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Leda och planera uppdrag mot personskydd eller eventsäkerhet (nationellt & internationellt) Utföra hot- och riskbedömningar Rådgivning kring personsäkerhet Kundmöten kring SRS tjänster eller säkerhetsplaner/uppdrag Utbilda inom konflikthantering, hot & våld, HEAT, PDV etc. (både externt och internt) Vi söker dig som är en lagspelare och alltid strävar efter att leverera högsta möjliga kvalitet och service i alla lägen. Vi söker dig som kan leva upp till vårt motto ”People to trust”, både mot våra kunder, och internt mot dina kollegor. Du skall ha en prestigelöshet och en ”can-do”-attityd. Avdelningen Protective Services Protective Services representerar SRS operativa del där du kommer att få kollegor från väkteri, personskydd, skyddsvakt, konsult, teknikspecialister och kontrollverksamhet. Avdelningen skall leverera tjänster inriktat mot personsäkerhet och är inne i en tillväxtfas. Vi letar efter dig som vill bli ta en viktig roll inom organisationen med stor möjlighet att påverka din egen framtid. Du blir en del i teamet med målet att erbjuda Sveriges vassaste personskydd och konsulttjänster mot personsäkerhet. Vi söker dig med följande profil Svenskt medborgarskap Minst fem (5) års relevant arbetslivserfarenhet (erfarenhet från Försvarsmakten eller Polismyndigheten är starkt meriterande) Arbetat operativt med personskydd (krav) Personskyddsväktare (enl. FAP med VU1/VU2) (krav) Erfarenhet av arbete i högriskmiljöer (starkt meriterande) Relevant eftergymnasial utbildning eller diplom (meriterande) Ostraffad (krav) Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift God datorvana; Office, Outlook, etc. Erfarenhet av projektledning (meriterande) Erfarenhet av att instruera eller utbilda i någon kapacitet (starkt meriterande) Certifierad sjukvårdsutbildning, exempelvis FPOS, FAR eller TCCC Säljerfarenhet (meriterande)

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025