Drifttekniker
Human IT-support AB
Drifttekniker, IT

Är du en IT-virtuos som trivs i teknikens framkant? Som drifttekniker får du chansen att forma framtidens digitala ryggrad i en dynamisk organisation. Du kommer att spela en nyckelroll i att förvalta och administrera IT-miljöer där säkerhet är högsta fokus. Din roll I rollen som drifttekniker kommer du att vara en kärnfigur i att bygga och upprätthålla en säker IT-miljö för våra kunder och deras behov. Du kommer att ansvara för att att förvalta infrastrukturen, inklusive nätverk, servrar och lagringslösningar, där säkerhet är A och O. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Förvalta nätverks-, server- och lagringsmiljöer Automatisera och effektivisera driftprocesser Implementera och optimera IT-säkerhetslösningar Arbeta nära utvecklingsteam och andra avdelningar för att integrera IT-infrastruktur i linje med verksamhetens behov Ge teknisk rådgivning och stöd till övriga grenar i IT-organisationen Kvalifikationer Gedigen erfarenhet av att arbeta med IT-infrastruktur, inklusive nätverk, servrar och lagring Djup kunskap om nätverksdesign, säkerhet och virtualiseringstekniker Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-ramverk Certifieringar inom områden som Microsoft, Cisco eller VMware God kommunikationsförmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift  Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden   Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Mekaniserad Provning söker rutinerade projektledare och specialister
The We Select Company AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du göra världen till en säkrare plats? Vår vision är att genom innovativa tjänster skapa trygghet på vägen, i hemmet och på jobbet. Tillsammans med över 45.000 kompetenta och engagerade medarbetare i 60 länder kommer du att ha kul på jobbet. Till DEKRAs affärsområde Mekaniserad Provning söker vi löpande rutinerade specialister/projektledare för avancerade & mekaniserade provningsprojekt! Affärsområde Mekaniserad Provning utvecklar och bygger robotiserade system för Oförstörande Materialprovning. Systemen är oftast av typen ROV för undervattensapplikationer eller Crawlertyp för torr miljö men kan även vara stationära system för exempelvis tillverkande industri. Systemen designas och byggs in-house för fjärrstyrd inspektion och oförstörande provning av komponenter i miljöer som är fysiskt svåråtkomliga, vilket ofta innebär att systemen är unika för varje uppdrag och projekt, som bidrar till ständigt nya och spännande utmaningar. OM TJÄNSTEN Som provningsspecialist/projektledare på affärsområde mekaniserad provning arbetar du med utveckling och applicering av avancerad och mekaniserad OFP-teknik. Du bidrar med din höga kunskap inom oförstörande provning och både leder och arbetar tillsammans med dina kollegor i projekten. Uppdragen drivs både i projektform i team men även individuellt och kräver stor initiativförmåga och social kompetens. Labbarbete är vanligt under utvecklingsstadiet i projekten för att senare övergå i skarp implementering som sker hos kunden. Vi söker dig som vill arbeta fritt, omväxlande och kreativt och du har i din roll möjlighet till stor inverkan på både arbetssätt, provningsteknik och robotarnas funktioner och utformning. Vi kommer att uppskatta dina idéer och förslag! Arbetet innebär ofta ett nära samarbete med dina kollegor på DEKRA i Sverige men även internationellt. Detta ger dig möjlighet att skaffa dig ett stort nätverk med kollegor inom samma profession! Vidare så är du social, kommunikativ och tycker om att både jobba i och leda team. Avdelningen finns utspridd över hela Sverige med den största gruppen placerad i Solna. Våra uppdrag innebär resor både inom Sverige och internationellt, oftast i perioder om 1–2 veckor per tillfälle. Normalt förekommer cirka 20–50 resdagar per år, vissa år färre och undantagsvis fler. VEM ÄR DU? Vi söker dig med erfarenhet av OFP, framförallt inom ultraljud och virvelströmsprovning som vill utvecklas inom avancerad provningsteknik. Vi skriver de flesta av våra dokument på engelska därför är det viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift. Dessutom kan våra uppdrag vara internationellt bemannade med deltagare från hela koncernen. Du som person Har teknisk utbildning eller erhållit motsvarande kunskaper genom erfarenhet Erfarenhet av OFP-metoder och mätmetoder i allmänhet Har goda språkkunskaper i svenska och engelska Är ansvarstagande och självgående Har social kompetens och god servicekänsla gentemot kunder Har körkort och har ingenting emot att resa i tjänsten Det är meriterande om du innehar OFP-certifikat nivå 2 inom UT och/eller ET och gärna PAUT enligt europeiskt och/eller amerikanskt certifieringssystem Vår framgång bygger på samarbete och goda relationer. Hos oss blir du delaktig i ett omväxlande arbete i en kreativ miljö, med täta kontakter både med kunder och kollegor. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Placeringsort: Stockholm eller Göteborg Stämmer ovanstående in på dig? Tveka inte att höra av dig! VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Skicka in din ansökan redan idag! För frågor, kontakta Anton Jansson, kontaktuppgifter nedan. Kontaktperson Anton Jansson [email protected] 0104551291

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lärare spanska Rosenborgsenheten
Södertälje kommun
Grundskollärare

Rosenborgsenheten är en F–9-skola. Vi består av åk F–3 och fritidshemmet på Majtopskolan och åk 4–9, kommunövergripande särskild undervisningsgrupp och den anpassade grundskolan på Rosenborgskolan. Totalt har Rosenborgsenheten över 900 elever. Det finns en musik- och idrottsprofil på högstadiet dit elever från hela kommunen söker. Du kommer arbeta i ett arbetslag och vara mentor till elever i en klass. Tillsammans med kollegor gör ni elevernas hela skoldag både trygg och full av kunskap! Studiero är viktigt för oss därför har vi gemensamma lektionsstukturer i vårt dagliga arbete med eleverna. Under kommande läsår fortsätter ett arbete med att stärka upp vårt elevhälsoteam på skolan. Dina arbetsuppgifter Annonsen omfattar en tjänst där undervisningen i huvudsak är spanska samt mentorsskap, men kan utifrån behörighet och/eller kompetens komma att omfatta andra arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett trevligt arbetslag där yrkesskickliga och professionella lärare samarbetar kring våra elever på mellanstadiet. Vi vill att våra elever ska vara delaktiga och trygga i en lustfylld lärmiljö och erbjuder eleverna en varierad undervisning och verksamhet. I arbetslaget arbetar vi tillsammans för att utveckla vår undervisning och vi lägger stor vikt på planering, genomförande och uppföljning av undervisning och inte minst relationsbyggande. Vi söker dig som är legitimerad lärare i spanska åk 6-9, gärna med behörighet i flera ämnen. Tillsammans med kollegor kommer du få arbeta aktivt för att utveckla undervisningen inom ämnet. Det är av yttersta vikt att du har ett positivt förhållningssätt till våra elever och har stor förmåga att se våra elevers möjligheter. Som person behöver du vara lösningsfokuserad och utvecklingsinriktad och ha en god kommunikativ förmåga. Du trivs att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Vi är öppna för nya idéer, har mod att prova, utvecklas och lära.  Vem är du? Vi söker dig som är en behörig, skicklig och drivande pedagog. Erfarenhet av tidigare arbete på högstadiet och som mentor är meriterande. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga, pedagogiskt ledarskap och personlig mognad. Du har ett gott ledarskap i klassrummet som förmedlar en tydlig struktur, trygghet, tydliga förväntningar och relationsskapande. Din grundsyn präglas av att du ser möjligheter och har ett positivt och inkluderande förhållningssätt. Du är självständig och trygg i din kompetens och tar ansvar och ser samarbete som en viktig del för att lyckas med uppdraget.  Du ska vara förtrogen med styrdokumenten och hur de och det systematiska kvalitetsarbetet stödjer och utvecklar undervisningen och resultaten. Att du är tydlig, strukturerad och håller med oss om att arbeta tillsammans, är nyckeln till framgång. Krav: - Examen med lärarlegitimation från lärarhögskolan med behörighet i spanska och eventuellt annat ämne. - Viljan och drivet att utveckla undervisningen på vår skola. - Du är väl förtrogen med LGR 22 och är insatt i de reviderade kursplanerna. - Du ser fördelarna av tätt samarbete och förstår vikten av att skapa goda relationer. - Du använder digitala verktyg när det stärker lärandet. - Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Meriterande: - Erfarenhet av att använda bedömningsstöd i moderna språk - Erfarenhet av ämnesöverskridande arbete - Vilja att utveckla undervisningen i moderna språk Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig - en trevlig arbetsmiljö. - möjlighet att vara med och utveckla nya arbetsmetoder. - engagerade medarbetare och härliga elever. - pedagogisk lunch. - friskvårdspeng, upp till 3000 kr per år att använda till motions- och friskvårdsaktiviteter. - en förmånsportal där en uppsjö av erbjudanden finns att utnyttja. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

24 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Arbetsmarknadskonsulenter till Enheten Arbetsmarknad och Integration
Sundbybergs kommun
Arbetsförmedlare

Du vill ge människor en bra vardag. Och ett rikare liv. Precis som vi. Vi söker nu två engagerade arbetsmarknadskonsulenter för att möta ett ökat behov. Tjänsterna är tillsvidareanställningar, provanställning kan komma att tillämpas.  Om oss Enheten för Arbetsmarknad och Integration ingår i sektorn för Välfärd och omsorg. Vi arbetar med flera viktiga uppdrag som bidrar till att stärka individens möjlighet till egen försörjning. Våra huvudsakliga ansvarsområden är: • Mottagande av nyanlända • Sommarjobb för ungdomar • Kommunenernas aktivitetsansvar (KAA) • Uppsökande verksamhet för unga vuxna (16–24 år) som varken arbetar eller studerar • Stöd till arbetssökande som uppbär ekonomiskt bistånd Vi är drygt 20 engagerade medarbetare som arbetar tillsammans och i samverkan med andra enheter och aktörer. Vårt arbete är relationsbyggande och förebyggande,  vi ser helheten hos varje individ.  Om rollen Som arbetsmarknadskonsulent har du en central roll i att motivera och stödja individer mot arbete eller studier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Kartlägga deltagarnas kompetenser, erfarenheter och behov • Motivera och stödja individer i deras väg mot arbetsmarknaden eller utbildning • Planera, genomföra och följa upp insatser samt dokumentera dessa enligt gällande rutiner • Samverka med interna och externa aktörer, exempelvis Arbetsförmedlingen, utbildningsanordnare, näringslivet och civilsamhället • Planera och hålla i gruppaktiviteter för deltagare Kvalifikationer: Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor och matchning mot arbete eller studier • Erfarenhet av att arbeta med individer som står långt från arbetsmarknaden • Kunskap om Arbetsförmedlingens insatser samt erfarenhet av att planera och hålla gruppaktiviteter (meriterande) Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är: • Relationsskapande – du är positiv, lyhörd och kommunikativ, och skapar förtroendefulla kontakter • Flexibel och förändringsbenägen – du anpassar dig efter verksamhetens behov och mål • Lösningsfokuserad – du har ett analytiskt och metodiskt arbetssätt och drivs av att nå resultat tillsammans med andra • Självständig och samarbetsinriktad – du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till samverkan Du behöver också trivas med att vara fysiskt närvarande på arbetsplatsen minst fyra dagar i veckan, då vårt uppdrag kräver nära kontakt med de arbetssökande och en aktiv dialog med kollegor. Att bygga relationer och lära känna deltagarna är avgörande för att kunna stödja dem vidare mot egen försörjning. Erfarenhet av samverkan med andra aktörer ses som meriterande.  Anställningsvillkor • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse • Sista ansökningsdag: 31 juli 2025 Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan!  Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Product Expert Övervakning
Länsförsäkringar AB (publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Länsförsäkringar AB Länsförsäkringar AB söker nu en Produkt Expert för övervakningslösningar. Är du en kreativ problemlösare som alltid har ett fokus på kunden? I så fall kan du vara den vi söker. Varmt välkommen med din ansökan! Om jobbet Operation Platform Services-gruppen inom Infrastruktur & Drift på Länsförsäkringar AB söker nu en Product Expert för övervakningslösningar. I denna roll kommer du att förbättra stabiliteten i leveransen av våra produkter och tjänster. I rollen som Product Expert kommer du att samarbeta nära med applikationsansvariga, Core infra teamet och vår driftpartner för att förstå verksamhetens behov för övervakning och leverans av deras tjänster och föreslå och designa förbättringar för att förbättra övervakningen. Här arbetar du i en autonom miljö och som trivs med att ta egna initiativ. Vem är du? Vi söker dig med en kreativ problemlösningsförmåga och som kan komma på innovativa lösningar på komplexa problem. Du har erfarenhet av att dokumentera befintliga processer och förbättra arbetsflöden i en strukturerad form. Vi ser gärna att du har kunskap om ITIL-processer och erfarenhet av övervakning av både applikationer och infrastruktur. Du trivs med att arbeta enligt agila arbetssätt och har en naturlig fallenhet för att samarbeta med teammedlemmar och andra intressenter. Om du har erfarenhet av verktyg som Dynatrace, Splunk Enterprise & ITSI, Netscout eller Solarwind och övervakningsoperationer är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet som Lösningssarkitekt inom övervakning. Som person ser vi gärna att du är framåtlutad och lösningsorienterad, alltid med ett fokus på kunden. Självledarskap är viktigt, och du trivs med att arbeta tillsammans och skapa en positiv arbetsmiljö där varje individ bidrar till framgång. Mer information Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2025-07-05

24 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
AI Data engineer
Ivisys Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens AI-lösningar? Som AI Data Engineer hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att bygga och optimera dataplattformar för avancerade AI- och maskininlärningsmodeller. Du kommer att arbeta nära datatekniker, data scientists och mjukvaruutvecklare för att säkerställa att våra modeller tränas på högkvalitativa, skalbara och tillförlitliga datamängder. Dina arbetsuppgifter Designa och utveckla pipelines för datainsamling, bearbetning och transformering (ETL/ELT) Implementera och optimera dataflöden för AI- och ML-modeller i molnmiljöer Arbeta med både strukturerad och ostrukturerad data från flera källor Säkerställa datakvalitet, spårbarhet och reproducerbarhet Samarbeta med data scientists för att tillhandahålla den data som behövs för träning och validering av modeller Använda moderna verktyg som Apache Spark, Airflow, Kubernetes, TensorFlow, m.fl. Vi söker dig som har Erfarenhet av att arbeta som data engineer eller i en liknande teknisk roll Goda kunskaper i Python eller Scala Erfarenhet av molnplattformar som AWS, GCP eller Azure Förståelse för AI/ML-processer och modellträning Erfarenhet av databaser (SQL/NoSQL) och datalagring i stor skala Förmåga att arbeta självständigt och ta ägarskap för tekniska lösningar

24 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Funktionschef
Vision
Försäljnings- och marknadschefer

Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 218 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.   Vi söker en funktionschef Marknad och värvning   Vision söker en strategisk och drivande ledare som vill göra verklig skillnad Vill du leda ett av Sveriges viktigaste uppdrag – att stärka den fackliga styrkan genom ökad medlemsvärvning och ett starkt varumärke? Då kan du vara den vi söker. Vision genomför just nu en historisk satsning för att växa som fackförbund och ytterligare stärka vår fackliga kraft. Med fler medlemmar, fler förtroendevalda och ökad närvaro på arbetsplatser runt om i landet tar vi ansvar för att bevara den svenska modellens styrkor och säkerställa att våra medlemmar får ut så mycket som möjligt av sina arbetsliv. Som funktionschef för Marknad och Värvning har du ett övergripande ansvar för att driva Vision framåt i vår mest verksamhetskritiska funktion. Du leder en funktion med 22 engagerade medarbetare och ansvarar för att skapa resultat, bygga engagemang och säkra ett långsiktigt inflöde av nya medlemmar. Funktionen består av flera verksamhetsområden som både gör direktrekryterande insatser och understödjer medlemsvärvningen i resten av organisationen. Ditt uppdrag • Leda och utveckla arbetet med medlemsvärvning – både direkt och genom att stötta hela organisationen. • Utveckla den digitala marknadsföringen och värvningen, och hitta nya sätt att kombinera mer traditionella värvningsmetoder med digital värvning. • Säkerställa att Vision har ett starkt, relevant och attraktivt varumärke. • Utveckla och förvalta vårt medlemserbjudande i linje med våra strategiska mål. • Driva digitalisering, automatisering och datadrivna arbetssätt för att öka effektivitet och träffsäkerhet. • Skapa tydliga strukturer, mål och uppföljning. • Ha personalansvar för åtta direktrapporterande medarbetare och två enhetschefer.   Som chef och ledare på Vision säkerställer du att alla medarbetare är väl insatta i och arbetar aktivt med förbundets mål och prioriteringar. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar och ansvarar för att det systematiska arbetsmiljöarbetet fungerar väl och att medarbetarna får förutsättningar att både driva och delta i förbundets viktiga utvecklingsarbete. Du rapporterar till kanslichefen och ingår i kansliets ledningsgrupp. Vi söker dig som är en resultatorienterad ledare med: • Flera års chefserfarenhet, med ansvar för både personal, budget och verksamhetsutveckling. • Dokumenterad erfarenhet av att leda förändringsarbete och skapa mätbara resultat. • Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativ handlingskraft.  Har djup kompetens inom: • Marknadsföring, försäljning och medlemsvärvning – både digitalt och fysiskt. • Varumärkesutveckling och målgruppsanpassad kommunikation. • Digitalisering och automatisering av processer. • Systematiskt arbetsmiljöarbete och ledarskap på distans.  Är en kommunikativ och inkluderande ledare som: • Bygger starka team och skapar engagemang genom tydlighet, lyhördhet och närvaro. • Uppmuntrar såväl självledarskap som medledarskap och skapar förutsättningar för delaktighet och innovation. • Leder utifrån våra värderingar tillit, mod, inkludering och vi gör varandra bättre. • Har helhetssyn och förmåga att koppla samman olika delar av organisationen för att nå bästa möjliga resultat.   Därutöver vill vi att du har: • Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller försäljning eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. • Erfarenhet från facklig organisation, idéburen eller politiskt styrd organisation är meriterande. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.   Vi erbjuder: • Ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att stärka välfärden. • En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och stor möjlighet att påverka. • Flexibla arbetsformer med placering i Stockholm. Vi har ett nyrenoverat, centralt beläget kontor som kommer vara din primära arbetsplats men du kommer också ha möjlighet till distansarbete. • En organisation som värdesätter mångfald och strävar efter balans mellan arbete, familj och hälsa. Vi vill att alla ska må bra såväl när man kommer till jobbet som när man går hem och att du känner att här kan du vara dig själv. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och tillträde enligt överenskommelse. Skicka in CV och personligt brev senast 6 juli 2025 som är sista ansökningsdag.  Du ansöker genom att klicka på ansök nedan. Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kock till Restaurang Bruket NCC i Solna (kopia)
Compass Group AB
Restaurang- och kökschefer

Vikarie, heltid 100% med chans till tillsvidareanställning Vem söker vi? Nu söker vi en passionerad kock som kan hantera både varm/kall kök och som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och entusiasm skapar du smakfulla och vällagade rätter med fokus på hållbarhet. I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering. Du kommer även vara behjälplig i menyplanering och inventering samt ha kundbemötande vid servering Om Restaurang Bruket Vi är en öppen lunchrestaurang som finns på Ncc´s huvudkontor vid Järva Krog. Förutom frukost och lunch har cateringverksamhet i huset och till andra företag i området samt driver en liten café i byggnaden. Kvällsarbete kan förekomma i viss form vid bokade tillställningar. Vi har öppet måndag till fredag 08-15:30 Vem är du? • Du behöver vara 18 år eller äldre • Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande • Du har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Erfarenhet av menyplaneringssystem är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Planning Manager
Valueone AB
Förvaltnings- och planeringschefer

ValueOne is looking for a Planning Manager for a consultant assignment at our customer´s premises just outside Stockholm. The assignment must be filled as soon as possible and is expected to last for 6-9 months. ValueOne specializes in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The role   We are looking for an experienced interim Planning Manager to lead and coordinate production planning at a manufacturing company based in Stockholm. In this role, you will be responsible for ensuring an effective and efficient production planning process that supports delivery precision, optimal resource utilization, and close collaboration between planning and production. You will lead a team of production planners and be a key player in driving planning excellence across the organization. The role requires both operational leadership and a strategic mindset to continuously improve processes and planning methods. Main tasks: Lead and develop the production planning team to ensure high performance and clarity of responsibilities Secure a robust and optimized production plan in line with capacity, material availability, and customer demand Drive continuous improvement initiatives related to planning processes, tools, and cross-functional collaboration Monitor and act on relevant KPIs linked to production efficiency, lead times, and delivery reliability Experience and competencies   The person we are looking for should have a solid background in production planning, preferably from industrial environments. A key requirement is hands-on experience with SAP S/4HANA and the ePPDS planning module. You understand the logic of constraint-based planning and how to use digital planning tools to optimize production flows. The assignment requires fluency in English, written and verbal. Swedish is meritorious. We place great value on your personal qualities. You are systematized, curious and analytical and you find motivation in setting clear goals and following up on them. As a leader you encourage new ideas and act as an inspiring role model. You know how to create a successful team and adapt your leadership to the situation. A safe working environment is essential for you. Application   We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Systemadministratör sökes i Stockholm

Beskrivning Vår klient i teknologisektorn söker nu en engagerad och lösningsorienterad systemadministratör med fokus på skrivarsystem och etikettslösningar. Du kommer att bli en del av ett kompetent och hjälpsamt team där din tekniska skicklighet och ditt engagemang för drift och support är avgörande för verksamhetens framgång. Den här rollen passar dig som har ett stort tekniskt intresse, god analytisk förmåga och en vilja att skapa effektiva och stabila lösningar för slutanvändare. Arbetsuppgifter I rollen som systemadministratör ansvarar du för driften och förvaltningen av skrivarsystem och etikettskrivare inom organisationen. Du arbetar med installation, konfiguration och felsökning av skrivarlösningar, samt säkerställer att systemen är säkra, kostnadseffektiva och möter organisationens krav. Du genomför systemuppdateringar, hanterar säkerhetskopiering och arbetar proaktivt med att optimera driftmiljön. Samverkan med leverantörer och interna användare är en viktig del av arbetet, liksom att ge support och bidra till en positiv användarupplevelse. Kvalifikationer Minst 4 års erfarenhet av systemadministration och teknisk support Grundläggande kunskaper inom nätverk och serveradministration God kommunikations- och samarbetsförmåga Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ Serviceinriktad med fokus på användarupplevelse Meriterande Certifiering eller utbildning inom IT-systemadministration eller motsvarande Erfarenhet av databashantering, SQL och övervakningsverktyg Kunskap om ServiceNow Kunskap om serverhantering Villkor Tjänsten är på heltid och utförs på plats på vår klients kontor i Stockholm, Linköping eller Jönköping. Uppdraget startar den 25 augusti 2025 och pågår till och med 31 maj 2026. Om du är redo att ta dig an en roll som systemadministratör inom en tekniskt avancerad miljö och vill bidra till stabila och användarvänliga lösningar, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi hanterar urval löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025